ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ „SANTARVĖS“ VIDURINĖS MOKYKLOS IR ŠIAULIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2014 m. birželio 26 d. Nr. T-162
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti šių mokyklų nuostatus (pridedama):
2. Įpareigoti Šiaulių „Santarvės“ vidurinės mokyklos ir Šiaulių specialiojo ugdymo centro direktorius pasirašyti nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. gruodžio 23 d. sprendimo Nr. T-384 „Dėl Šiaulių jaunimo mokyklos, „Juventos“, „Sandoros“ pagrindinių mokyklų, „Santarvės“, Suaugusiųjų, Vijolių vidurinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.4 papunktį;
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-162
ŠIAULIŲ „SANTARVĖS“ VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių „Santarvės“ vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių „Santarvės“ vidurinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šiaulių „Santarvės“ vidurinė mokykla, trumpasis pavadinimas – „Santarvės“ mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 290531180.
6. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
12. Mokyklos pagrindinė paskirtis – vidurinės mokyklos tipo vidurinė mokykla, kodas 31241100. Kita mokyklos paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, kodas 31114101.
16. Mokykla vykdo pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
17. Mokykla išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo pasiekimų, pradinio ir pagrindinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų pažymėjimus; pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį; brandos atestatus ir jų priedus.
18. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Plėtoti sociokultūrinę ir pilietinę brandą, ugdyti tautinį sąmoningumą bei daugiakultūriškumą.
23. Mokyklos veiklos uždaviniai:
23.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų vykdymą;
24. Vykdydama pavestus uždavinius, mokykla:
24.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
24.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius ir mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.3. organizuoja mokinių mokymąsi pagal visas mokykloje įgyvendinamas programas taikydama Nuostatuose apibrėžtas mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus;
24.5. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.6. atlieka mokinio (vaiko) specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių (vaikų), turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.7. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, daugiakultūriškumą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.8. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, užtikrina mokinių (vaikų) sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
24.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi (ugdymosi) ir darbo aplinką;
24.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
26.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
26.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios mokyklos taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija (toliau – Savivaldybės vykdomoji institucija) ar jos įgaliotas asmuo;
29. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Mokyklos direktorius atlieka tokias funkcijas:
30.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą teisės aktų nustatyta tvarka;
30.2. nustato mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, mokyklos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
30.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
30.4. priima mokinius (vaikus) Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo (ugdymo) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
30.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;
30.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
30.8. organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
30.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
30.16. bendradarbiauja su mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, struktūrinių padalinių vadovams;
31. Mokyklos direktorius atsako už tai, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie mokyklos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
33. Metodinės grupės nariai yra pedagogai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių (vaikų) mokymosi (ugdymosi) poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina ugdymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka mokymo (ugdymo) priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Konsultuojasi tarpusavyje, su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių (vaikų) ugdymo, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja vertinant ugdytinių pasiekimus ir pažangą. Aptaria ugdytinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su mokyklos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėms Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
35. Mokyklos taryba yra aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija. Mokyklos taryba telkia mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda spręsti mokyklai aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
36. Mokyklos taryba sudaroma iš mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Mokyklos tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius.
37. Į mokyklos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – mokinių taryba, 1 vietos bendruomenės atstovą – mokyklos direktorius.
38. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos direktorius mokyklos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
40. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:
40.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam mokyklos veiklos planui, mokyklos nuostatams, mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;
40.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
40.5. išklauso mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
40.6. teikia siūlymus mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
40.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
40.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybės užtikrinimo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
45. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
46. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
47. Mokykloje nuolat veikia mokyklos mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra 5–12 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja 5–12 klasių mokinių slaptu balsavimu išrinktas pirmininkas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į mokyklos tarybą.
48. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus mokyklos tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
50. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Mokyklos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
53. Mokykla patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos lėšos:
54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir šio biudžeto lėšos, skirtos pagal patvirtintas sąmatas;
54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
56. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas mokyklos vykdomas veiklas.
61. Mokyklos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria mokyklos taryba, tvirtina mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.
62. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi mokyklos savininko, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-162
ŠIAULIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių specialiojo ugdymo centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių specialiojo ugdymo centro (toliau – Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Centro oficialusis pavadinimas – Šiaulių specialiojo ugdymo centras, trumpasis pavadinimas – Specialiojo ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas – 190528589.
6. Centro savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
7. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).
8. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
10. Centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokykla.
11. Centro tipas – pagrindinė mokykla, ikimokyklinio ugdymo mokykla, neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokykla.
12. Centro pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla judesio ir padėties sutrikimų turintiems mokiniams, kodas 31232110.
13. Kitos Centro paskirtys:
13.1. ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla judesio ir padėties bei neurologinių sutrikimų turintiems vaikams, kodas 31114110;
13.2. ikimokyklinio ugdymo grupės mokykla įvairiapusių raidos sutrikimų, kompleksinių ir kitų negalių turintiems vaikams, kodas 31114170;
13.3. pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams, kodas 31232170;
17. Centras vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo, individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo, socialinių įgūdžių ugdymo, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams pritaikytas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
18. Centras išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio, pagrindinio ugdymo pasiekimų, pradinio, pagrindinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų pažymėjimus; pažymėjimus baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.
20. Centras turi Dienos socialinės globos skyrių:
20.1. Centro skyriaus pavadinimas – Šiaulių specialiojo ugdymo centro Dienos socialinės globos skyrius (toliau – Centro skyrius);
21. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžiantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
II. CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
23. Centro švietimo veiklos rūšys:
23.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
24. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24.7. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su neįgaliaisiais asmenimis veikla, kodas 88.10;
25. Centro veiklos tikslai:
25.1. sudaryti sąlygas mokytis ir lavintis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams (vaikams), turintiems judesio ir padėties ir (ar) lėtinių neurologinių bei kompleksinių sutrikimų, kurių vienas jų yra judesio ir padėties;
25.2. sudaryti sąlygas mokytis ir lavintis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams (vaikams), turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų;
26. Centro skyriaus veiklos tikslas – teikti socialinės globos paslaugas neįgaliems asmenims, turintiems:
27. Centro veiklos uždaviniai:
27.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programų vykdymą;
28. Centro skyriaus veiklos uždaviniai:
28.1. teikti suaugusiems asmenims, turintiems judesio ir padėties sutrikimų, nuolatinę specialistų priežiūros reikalaujančią pagalbą dienos metu;
28.2. palaikyti ir ugdyti asmenų, turinčių judesio ir padėties sutrikimų, kasdienio gyvenimo įgūdžius, ruošti juos savarankiškam gyvenimui;
28.3. teikti neįgaliesiems asmenims ir jų šeimos nariams konsultavimo, informavimo ir tarpininkavimo paslaugas, padėti jiems spręsti iškilusias problemas;
29. Vykdydamas jam pavestus uždavinius, Centras:
29.1. vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdamas į vietos ir Centro bendruomenių reikmes, konkrečius mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių (vaikų) pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, Centro veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
29.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies programas papildančius ir mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;
29.5. atlieka reabilitacijos (kineziterapijos, masažo, baseino, vaistažolių vonių, įvyniojimo) procedūras;
29.6. sudaro palankias sąlygas plėtoti bendruomenėje socializacijos sąveikas, skatinančias neįgaliųjų asmenų dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančias kultūrinę ir socialinę brandą, padedančias tenkinti kiekvieno asmens saviugdos ir saviraiškos poreikius;
29.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių (vaikų) sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;
29.8. organizuoja mokinių (vaikų), turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, užsiėmimus, mokinių priežiūros grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
29.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
29.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
30. Vykdydamas pavestus uždavinius, Centro skyrius:
30.1. organizuoja suaugusiųjų asmenų, turinčių judesio ir padėties sutrikimų, užimtumą 8 valandas per dieną, ne visos dienos užimtumą – 5 valandas per dieną, 5 dienas per savaitę;
30.2. teikia suaugusiems asmenims, turintiems judesio ir padėties sutrikimų, informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, maitinimo organizavimo, psichologinės ir psichoterapinės pagalbos, kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymo ir palaikymo, darbinių įgūdžių ugdymo ir kitas paslaugas, reikalingas asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį;
III. CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
32. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
32.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;
IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
34. Centro veikla organizuojama pagal:
34.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija (toliau – Savivaldybės vykdomoji institucija) ar jos įgaliotas asmuo;
35. Centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.
36. Centro direktorius atlieka tokias funkcijas:
36.1. tvirtina Centro vidaus struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą teisės aktų nustatyta tvarka;
36.2. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Centro struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
36.3. tvirtina auklėtojų, mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
36.4. priima mokinius (vaikus) Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo (ugdymo) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
36.6. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro darbo tvarkos taisyklėse nustato auklėtojų, mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir kitų darbuotojų, ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;
36.8. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, ugdytinių sveikatos priežiūra ir darbu susijusiais aspektais;
36.9. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
36.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
36.15. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
36.17. bendradarbiauja su mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
36.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams, struktūrinių padalinių vadovams;
37. Centro direktorius atsako už tai, kad Centre būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie Centro ir jo skyriaus veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
39. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį, aptaria mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį, susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos, parenka vadovėlius ir mokymo priemones, įvertina ugdymo procese mokinių (vaikų) sukauptą patyrimą, susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, aptaria ugdytinių elgesio, lankomumo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Centro veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
V. CENTRO SAVIVALDA
41. Centro taryba yra aukščiausioji Centro savivaldos institucija. Centro taryba telkia Centro mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Centro interesams.
42. Centro taryba sudaroma iš Centre nedirbančių mokinių (vaikų) tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, vietos bendruomenės atstovų. Centro tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Centro direktorius.
43. Į Centro tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 1–3 vietos bendruomenės atstovus – Centro direktorius.
44. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Centro direktorius Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
46. Centro taryba atlieka tokias funkcijas:
46.2. aprobuoja Centro strateginį planą, metinę Centro veiklos programą, Centro nuostatus, Centro darbo tvarkos taisykles, kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Centro direktoriaus;
46.3. teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;
46.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;
46.6. teikia siūlymus Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
46.7. svarsto mokytojų tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;
46.8. teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių (vaikų) ugdymo, sveikatos priežiūros ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Centre dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
51. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
52. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.
53. Centre veikia Centro mokinių savivaldos institucija. Jos nariai renkami visuotiniame mokinių susirinkime. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti Centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo proceso organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, svarsto Centro direktoriaus teikiamus klausimus.
54. Klasės (grupės) tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės (grupės) tėvai (globėjai, rūpintojai). Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės (grupės) vadovu mokinių (vaikų) lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės (grupės) renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
56. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. CENTRO BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
60. Centro bendrabutis suteikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ne Šiaulių mieste gyvenantiems mokiniams (vaikams).
62. Mokinių (vaikų), gyvenančių Centro bendrabutyje, maitinimas organizuojamas ir apmokėjimas už maitinimą nustatomas vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VIII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
64. Centras patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
65. Centro lėšos:
65.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir šio biudžeto lėšos, skirtos pagal patvirtintas sąmatas;
65.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
67. Centro buhalterinė apskaita tvarkoma centralizuotai. Centro buhalterinės apskaitos organizavimas ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Centro interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Centro vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, darbuotojų kvalifikaciją, svarbiausius Centro išorinio vertinimo rezultatus, Centro bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Centro vykdomas veiklas.
72. Centro nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Centro taryba, tvirtina Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.
73. Centro nuostatai keičiami ir papildomi Centro savininko, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.