Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BIRŽELIO 27 D. NUTARIMO NR. 785 „DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKOS pATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 23 d. Nr. 1356
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimą Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“:

1.1. Pripažinti netekusiu galios 2 punktą.

1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką:

1.2.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1. Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimą ir paskirstymą mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, kito neformaliojo vaikų švietimo, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą (toliau – mokiniai), mokymo reikmėms tenkinti. Pagal Metodiką skirstomos mokinio krepšelio lėšos valstybinėms, savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau kartu – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms ir kitiems švietimo teikėjams (toliau – neformaliojo vaikų švietimo teikėjai), taip pat pedagoginėms psichologinėms tarnyboms.“

1.2.2. Pakeisti 9.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„9.4. formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams vaikų neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;“.

1.2.3. Pakeisti 9.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„9.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;“.

1.2.4. Pakeisti 12.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„12.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų, sumokėti), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba; ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti; iš šiame papunktyje nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo ir mokslo ministro patvirtintame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;“.

1.2.5. Papildyti 131 punktu:

„131. Lėšos neformaliojo vaikų švietimo programoms (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius vaikų neformaliojo švietimo mokyklose) paskirstomos savivaldybėms iš mokyklų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų, skaičiuojant vienam mokiniui, besimokančiam pagal bendrojo ugdymo programą, pagal 2 priedo 1.5 papunktyje nurodytą dydį. Rekomenduojama neformaliojo vaikų švietimo lėšų suma vienam programoje dalyvaujančiam vaikui – 15 eurų per mėnesį. Šios lėšos skiriamos neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą. Jos paskirstomos ir naudojamos savivaldybių nustatyta tvarka neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti, vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintu Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu.“

1.2.6. Papildyti 132 punktu:

„132. neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti skiriamos mokinio krepšelio lėšos gali būti naudojamos:

132.1. neformaliojo vaikų švietimo mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių neformaliojo vaikų švietimo programas, darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti;

132.2. ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su neformaliojo vaikų švietimo programos vykdymu.“

1.2.7. Pakeisti 14 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„14. Švietimo ir mokslo ministerija, atsižvelgdama į pasikeitusį sutartinių mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto specialią tikslinę dotaciją, skirtą mokinio krepšeliui finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), išskyrus Metodikos 131 punkte nurodytas lėšas:“.

1.2.8. Pakeisti 14.1.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„14.1.2. Specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti suma, gauta iš bendros perskirstomos sumos atėmus sumas, perskirstomas pagal Metodikos 14.1.1 ir 14.2 papunkčius, savivaldybėms paskirstoma proporcingai joms iki perskirstymo nustatytoms metinėms specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti sumoms. Šias lėšas savivaldybės skiria darbuotojams, kuriems už darbą mokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti, mokyklos, kurioje mokosi pabėgėliai, mokymo reikmėms tenkinti.“

1.2.9. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

„18. Savivaldybėms ateinantiems biudžetiniams metams skiriama mokinio krepšelio lėšų suma apskaičiuojama pagal mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną, o ligoninių mokykloms (ligoninių klasėms), sanatorijų mokykloms (sanatorijų klasėms), nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų mokykloms (nepilnamečių tardymo izoliatorių ir pataisos įstaigų klasėms), tardymo izoliatorių ir (ar) pataisos įstaigų suaugusiųjų mokykloms (suaugusiųjų klasėms), „Diemedžio“ ugdymo centrui, Šiaulių sanatorinei mokyklai – pagal vidutinį metinį mokinių skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Vidutinis mėnesinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaitomi tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1–4, 5–8, 9–10 (I–II gimnazijos) ir 11–12 (III–IV gimnazijos) klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveikojo skaičiaus.“

1.2.10. Pakeisti 1 priedą:

1.2.10.1. pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

„13.

Priešmokyklinio ugdymo grupės22:

 

 

 

 

 

 

 

22 iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę ugdymas“;

 

kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi iki 80 mokinių, ir pagrindinė mokykla, kurioje mokosi iki 130 mokinių

 

10

1,5513

 

x

 

x

 

kaimo pradinė mokykla, kurioje mokosi 81 ir daugiau mokinių, pagrindinė mokykla, kurioje mokosi 131 ir daugiau mokinių, kito tipo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo mokykla

 

15

1,0562

 

x

 

x

 

miesto bendrojo ugdymo mokykla ir ikimokyklinio ugdymo mokykla

 

20

0,7921

 

x

 

x

 

specialiosios grupės

 

10

2,9039

 

x

 

x

 

1.2.10.2. pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

„15.

Ikimokyklinio ugdymo grupės26:

 

x

0,8851

x

x

x

26 iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę ugdymas“;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.3. pakeisti 16.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

 

„16.2.

užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių iš užsienio gyventi ir dirbti Lietuvoje, kurie mokosi bendrojo ugdymo klasėse (migrantai, pabėgėliai)28

 

 

30 procentų

28 koeficientas taikomas ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų pasiekimų) mokiniui, kuriam skiriama daugiau bendrojo ugdymo dalykų / pamokų nei tos klasės mokiniui“;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.4. pakeisti 16.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

 

„16.3.

mokinių, besimokančių daugiakalbėje aplinkoje esančiose mokyklose (skyriuose) valstybine mokomąja kalba29/31;

mokinių, besimokančių mišrioje mokykloje, kuri yra daugiakalbėje aplinkoje 31/32

 

 

20 procentų;

integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių – iš viso 35 procentai, o migrantų, pabėgėlių – iš viso 30 procentų30

29 mokykla, kurioje mokoma valstybine mokomąja kalba ir kuri yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje; taip pat mokykla, kurioje mokoma valstybine mokomąja kalba ir kuri yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje, jeigu joje pagal bendrojo ugdymo programas mokoma ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, kurių gimtoji kalba kita, ne valstybinė, kalba;

 

 

 

 

30 mokiniui, kuris turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantas ar pabėgėlis, didinama 35 procentais;

31 išskyrus mokinius, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ugdymo programą;

32 šios mokyklos mokiniui, besimokančiam tautinės mažumos kalba, koeficientas didinamas 20 procentų, o mokiniui, besimokančiam valstybine mokomąja kalba, koeficientas didinamas 20 procentų, jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje arba mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba yra kita, ne valstybinė, kalba“;

 

1.2.10.5. pakeisti 16.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

 

„16.4.

tautinių mažumų kalba besimokančių mokinių, kurie mokosi mokykloje (skyriuje), kurioje mokoma tik tautinių mažumų kalba 31;

 

 

20 procentų;

mokinių, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, – iš viso 5 procentai, integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių – iš viso 35 procentai, o migrantų, pabėgėlių – iš viso 30 procentų30

30 mokiniui, kuris turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantas ar pabėgėlis, didinama 35 procentais;

31 išskyrus mokinius, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ugdymo programą“;

 

tautinių mažumų kalba besimokančių mokinių, kurie mokosi mišrioje mokykloje (skyriuje), kuri yra ne daugiakalbėje aplinkoje 31

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.6. pakeisti 1 pastabą ir ją išdėstyti taip:

„1. Bazinis mokinio krepšelio koeficientas Kb=2,3804 euro.“;

1.2.10.7. pakeisti 2 pastabą ir ją išdėstyti taip:

„2. Vidutinis sąlyginis mokytojo tarifinio atlygio koeficientas R=13,03.“

1.2.11. Pakeisti 2 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Šis nutarimas įsigalioja 2016 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                            Audronė Pitrėnienė

 


 

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir
paskirstymo metodikos

2 priedas

 

 

MOKYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ IR REKOMENDUOJAMŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ SUMŲ SĄRAŠAS

 

 

Mokymo reikmės

Mokymo reikmių koeficientai
(BMA dydžiais)

Rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos*

1. Mokymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybių skirstomų mokinio krepšelio lėšų:

 

 

1.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti

0,0156

6,64 Eur/sut. mok./m.

1.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti

0,0040

1,69 Eur/mok./m.

1.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti

0,0026

1,11 Eur/mok./m.

1.4. Formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams vaikų neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti

0,0411

1,46 Eur/mok./mėn.

1.5. neformaliojo vaikų švietimo programoms (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius vaikų neformaliojo švietimo mokyklose ir mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą) finansuoti

0,0923

3,2771 Eur/mok./mėn.**

2. Mokymo reikmės, finansuojamos iš mokyklų skirstomų mokinio krepšelio lėšų (pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos 12.2–12.5 papunkčius):

 

 

2.1. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms

0,0478

20,37 Eur/mok./m.

(tautinių mažumų mokyklose –
23,28 Eur/mok./m.)

2.2. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0071

3,03 Eur/mok./m.

2.3. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0130

5,53 Eur/sut. mok./m.

2.4. IKT diegti ir naudoti

0,0137

5,82 Eur/mok./m.

 

Pastabos:

1. *Eur/mok./mėn. – eurai vienam mokiniui per mėnesį; Eur/mok./m. – eurai vienam mokiniui per metus;

Eur/sut. mok./m. – eurai vienam sutartiniam mokiniui per metus.

2. **lėšos skiriamos 9 mėnesiams.

3. Šio priedo 1.2–1.4 papunkčiuose nurodytos lėšos mokiniams, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos 9.5 papunktyje nurodytoms reikmėms – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti.

 

 

––––––––––––––––––––