KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. LIEPOS 27 D. SPRENDIMO NR. T2-187 „DĖL KULTŪROS BEI MENO PROJEKTŲ FINANSAVIMO KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS NUSTATYMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 30 d. Nr. T2-360

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 13 punktu, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Kultūros ir meno projektų finansavimo Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą, patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2017 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. T2-187 „Dėl kultūros bei meno projektų finansavimo Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos nustatymo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Arvydas Vaitkus

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos

2017 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. T2-187

(Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 30 d. sprendimo Nr. T2-360

redakcija)

 

 

KULTŪROS BEI MENO PROJEKTŲ FINANSAVIMO KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros bei meno projektų finansavimo Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų sričių ir programų kultūros bei meno projektų (toliau – projektai) vertinimo kriterijus, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, lėšų skyrimo ir jų panaudojimo tvarką, projektų vykdymo ir atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarką.

2. Viešuosius projektų finansavimo konkursus organizuoja Savivaldybės administracija.

3. Tvarkos aprašo nuostatos taikomos pareiškėjams, teikiantiems paraiškas, Savivaldybės mero suformuotai Klaipėdos kultūros ir meno politikos formavimo darbo grupei (toliau – Darbo grupė), Savivaldybės mero suformuotai Kultūros ir meno projektų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), teikiančiai rekomendacijas dėl projektų finansavimo, ir Savivaldybės administracijai, prižiūrinčiai jų įgyvendinimą ir atsiskaitymą už skirtas lėšas.

4. Savivaldybės biudžeto lėšos nėra skiriamos projektų tapačioms veiklų išlaidoms padengti, kurioms įgyvendinti buvo skirtos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių (kitų Savivaldybės administruojamų programų, valstybės, kitų savivaldybių ar Europos Sąjungos lėšų). Savivaldybės administracija, siekdama įgyvendinti šią Tvarkos aprašo nuostatą, teisės aktų nustatyta tvarka bendradarbiauja su kitomis savivaldybių ir valstybės institucijomis bei įstaigomis, teikiančiomis finansavimą projektams.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Edukacinė programa (veiklos) – naudojant inovatyvias pritraukimo ir dalyvavimo formas, programa yra skirta atskleisti ir ugdyti dalyvių kūrybinį potencialą, turi projekto aprašyme nurodytą poveikį, yra orientuota į realių problemų sprendimą ir yra vykdoma atitinkamus gebėjimus bei kompetencijas turinčių asmenų.

5.2. Finansavimo sąlygos – Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų sričių ar programų finansavimo specialiuosius reikalavimus pareiškėjams ir (ar) projektams nustatantis dokumentas, kurį potvarkiu tvirtina Savivaldybės meras.

5.3. Kiti lėšų šaltiniai – tai projekto vykdytojų ir projekto partnerių (dalykinių ir finansinių) prisidėjimas prie projekto įgyvendinimo lėšų suma ir (ar) paslaugomis ar kitu nepiniginiu įnašu (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos ir kitos suteiktos prekės ir paslaugos), kuris įvertintas pinigine išraiška.

5.4. Kvietimas – laikotarpis, per kurį pareiškėjai gali teikti paraiškas pagal kvietimo skelbime nurodytas sritis ir (ar) programas.

5.5. Kultūros projekto subranga kultūros projekto administravimo perleidimas tretiesiems asmenims, kai tretieji asmenys už tai gauna atlygį.

5.6. Neperkančioji organizacija tai juridinis asmuo, kuris nėra perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, ir kuriai netaikomos šio įstatymo nuostatos, tačiau kuri įgyvendina arba numato įgyvendinti finansuojamus iš Savivaldybės lėšų projektus.

5.7. Paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai, siekiant gauti finansavimą srities ar programos projekto įgyvendinimui Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

5.8. Perkančioji organizacija – valstybės, Savivaldybės institucija, viešasis ar privatusis juridinis asmuo, atitinkantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas dėl perkančiųjų organizacijų.

5.9. Programos projektas – dvejų metų kryptingos veiklos priemonių visuma, kurios tikslas – teikti sistemingas paslaugas arba sukurti ilgalaikį kultūros produktą, skirtą Klaipėdos visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti.

5.10. Projekto dalyvis – fizinis ar juridinis asmuo, dalyvaujantis įgyvendinant projektą (žiūrovai, klausytojai, skaitytojai, paslaugų vartotojai ir pan. nėra laikomi projekto dalyviais).

5.11. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje – baigtos visos projekto veiklos.

5.12. Projekto išlaidų sąmata – dokumentas, kuriame projekto vykdytojas nurodo išlaidų sumą, būtiną projektui įgyvendinti, ir kuris teikiamas Savivaldybės administracijai kartu su projekto paraiška (kaip jos sudedamoji dalis).

5.13. Projekto pajamų sąmata – dokumentas, kuriame projekto vykdytojas nurodo lėšas, iš kurių bus vykdomas projektas, ir kuris yra sudedamoji projekto paraiškos dalis. 

5.14. Projekto partneris – juridinis ar fizinis asmuo, kuris prisideda prie projekto įgyvendinimo dalykiniu ar finansiniu įnašu.

5.15. Projekto vadovas – projekto vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis projekto įgyvendinimą.

5.16. Projekto vykdytojas – už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą atsakingas juridinis asmuo, pasirašęs sutartį.

5.17. Projekto vykdytojo, partnerių indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.) – tai lėšų suma ar nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos ir kitos suteiktos prekės ir paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai prisideda prie projekto įgyvendinimo.

5.18. Sąmatos straipsnis – sąmatos struktūrinė dalis, skirta joje nurodyto pobūdžio išlaidoms finansuoti.

5.19. Srities projektas – laike apibrėžta kryptingos veiklos priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą Klaipėdos visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams įgyvendinti.

5.20. Sutartis – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo finansavimo Savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo.

6. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

7. Paraiškas gali teikti:

7.1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys, veikiantys kultūros srityje ir teikiantys kultūrines paslaugas, kurių projektai bus įgyvendinami Klaipėdos mieste arba reprezentuos miestą Lietuvoje ar užsienyje, išskyrus Savivaldybės biudžetines įstaigas (Savivaldybės biudžetinės įstaigos gali būti projekto partnerėmis);

7.2. spaudinių leidybos projektams – 7.1 papunktyje paminėti juridiniai asmenys ir Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruoti juridiniai asmenys, vykdantys leidybinę veiklą.

8. Paraišką, kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo.

9. Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojami:

9.1. sričių projektai pagal Savivaldybės mero potvarkiu nustatytas finansavimo sąlygas;

9.2. programų projektai pagal Savivaldybės mero potvarkiu nustatytas finansavimo sąlygas.

10. Sričių ir programų projektų finansavimui skiriamų sumų dydžiai nustatomi finansavimo sąlygose, kurios tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.

11. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 10 viso projekto poreikio išlaidų, konkreti lėšų dalis, kurios nepadengia Savivaldybės biudžeto lėšos, nustatoma sričių ir programų finansavimo sąlygose. Šią projekto lėšų dalį turi padengti projekto vykdytojas savo arba partnerių (rėmėjų) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu), kaip tai apibrėžta Tvarkos apraše. Tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, ketinimų laiškas ar protokolas. Parama, teikiama natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiama pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako projekto vykdytojas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).

12. Programų projektams numatomas dvimetis finansavimas ir pasirašoma dvejų metų sutartis. Pirmaisiais metais lėšos skiriamos atsižvelgiant į Komisijos vertinimus, finansavimo sąlygose nustatytus finansavimo rėžius ir Darbo grupės rekomendacijas bei paraiškoje pateiktą sąmatą. Antraisiais metais Savivaldybės administracijos Kultūros skyriui (toliau – Kultūros skyrius) nustačius, kad pirmaisiais metais gautos lėšos panaudotos tinkamai bei pasiekti sutartyje numatyti rodikliai, lėšos skiriamos atsižvelgiant į finansavimo sąlygose nustatytus finansavimo rėžius, patikslintą ateinančių metų veiklos aprašymą, sąmatą, ir pasirašius papildomus susitarimus prie sutarties dėl projekto finansavimo antraisiais metais. Programų projektų lėšų paskirstymo projektą antraisiais metais rengia bei siūlymus Savivaldybės merui teikia Komisija. Sutartys dėl antrųjų metų finansavimo pasirašomos ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 1 d.

13. Programų projektų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, bet tokiu atveju Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tik tokios projekto išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais ir ne anksčiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data. Antraisiais metais Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tais kalendoriniais metais patirtos išlaidos, įtrauktos į patiksliną tų metų sąmatą.

14. Sričių projektams finansavimas numatomas ne ilgiau kaip vieniems metams ir pasirašoma ne ilgesnė kaip vienų kalendorinių metų trukmės sutartis.

15. Sričių projektų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, bet tokiu atveju Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tik tokios projekto išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais ir ne anksčiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data.

16. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data.

 

III SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

17. Kvietimas lietuvių kalba ir visa informacija apie kvietimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt ir kitose masinės komunikacijos priemonėse.

18. Sričių ir programų paraiškos priimamos ne trumpiau kaip 20 darbo dienų nuo paraiškų priėmimo termino paskelbimo datos. Konkretus paraiškų priėmimo terminas ir konkurso data nustatoma kvietime teikti paraiškas.

19. Likus nepanaudotų biudžeto asignavimų iki einamųjų metų rugsėjo 15 d. sričių ir (ar) programų projektų daliniam finansavimui, nepanaudotos lėšos, įvertinus Darbo grupės rekomendacijas, Savivaldybės mero potvarkiu skiriamos kitiems teigiamai įvertintiems projektams.

20. Kvietime nurodoma:

20.1. skelbiamų finansuojamų sričių ir (ar) programų sąrašas ir jų finansavimo sąlygos;

20.2. atsižvelgiant į Kultūros skyriaus ir kitas gautas rekomendacijas Savivaldybės mero nustatyti finansuojamų sričių prioritetai ir prisidėjimo ne Savivaldybės biudžeto lėšomis procentinis dydis;

20.3. paraiškų priėmimo laikotarpis;

20.4. paraiškų teikimo adresas ir būdai;

20.5. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo (-ų), atsakingo (-ų) už kvietimą, vardas (-ai), pavardė(s), telefono numeris (-iai), elektroninio pašto adresas (-ai);

20.6. kita reikalinga informacija.

21. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas Savivaldybės administracijai turi pateikti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos vieną tinkamai lietuvių kalba užpildytą, aiškiai įskaitomą ir pasirašytą paraišką (toliau – paraiška) (įskaitant projekto sąmatą ir kitus 25 punkte nurodytus priedus, kurie yra paraiškos sudėtinė dalis).

22. Paraiškos iki kvietime nurodyto termino pabaigos turi būti pateiktos Savivaldybės administracijai vienu iš nurodytų būdų:

22.1. naudojantis nacionaline elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims sistema „E. pristatymas“ (toliau – E. pristatymo sistema). Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

22.2. užsakant el. paslaugą Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt;

22.3. kitais skelbime nurodytais būdais.

23. Kitais nei skelbime nurodytais adresais ir būdais pateiktos arba po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.

24. Už paraiškoje pateiktos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas. Už paraiškos popierinio varianto (jeigu toks teikiamas) ir elektroninės kopijos turinio tapatumą atsako pareiškėjas. Nustačius, kad elektroninės kopijos turinys neatitinka popierinio varianto turinio, vadovaujamasi paraiškos popieriniame variante pateikta informacija.

25. Prie paraiškos (ir jos priedų) pridedama:

25.1. laisvos formos projekto vadovo gyvenimo aprašymas;

25.2. finansavimo sąlygose nurodyti priedai;

25.3. VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro išplėstinio išrašo kopija (taikoma projekto vykdytojui paraišką teikiant pirmą kartą arba pasikeitus juridiniams duomenims);

25.4. ekonominio pobūdžio projektai (periodinės spaudos ir žurnalų (spausdintų ir elektroninių) projektai) prie paraiškos turi pridėti užpildytą „Vienos įmonės“ deklaracijos formą, parengtą Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir skelbiamą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

25.5. kiti dokumentai (jų kopijos), kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant paraišką (pvz., projekto sąmatą pagrindžiantys komerciniai pasiūlymai, bendradarbiavimą patvirtinantys dokumentai) teikiant vizualaus pobūdžio (pvz., paroda, ekspozicija, iliustruotas leidinys ir pan.) projektą, pateikti vizualinę dalį atskleidžiančią papildomą medžiagą).

26. To paties projekto paraiška tai pačiai projekto veiklai ir jos išlaidoms finansuoti gali būti teikiama tik į vieną kvietime paskelbtą sritį ar programą. Nustačius, kad to paties projekto paraiška tai pačiai projekto veiklai ir jos išlaidoms finansuoti pateikta į daugiau nei vieną kvietime paskelbtą sritį ar programą, kitos vėliau registruotos paraiškos yra nesvarstomos.

27. Projektas gali būti finansuojamas tik vieną kartą. Nustačius, kad tas pats projektas gavo finansavimą dalyvaudamas kituose Savivaldybės administracijos skelbtuose projektų dalinio finansavimo konkursuose (jaunimo, smulkiojo ir vidutinio verslo bei investicijų skatinimo, sporto, švietimo, socialinės apsaugos, sveikatos ir kt.), antrą kartą skirtas finansavimas (kaip neteisėtas) grąžinamas Savivaldybės administracijai per 20 darbo dienų.

28. Vienas projekto vykdytojas gali teikti ne daugiau kaip 3 (tris) Tvarkos aprašo reikalavimus atitinkančias sričių projektų paraiškas. Organizacijų dalyvavimas partnerio teisėmis projektuose neribojamas.

29. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas pareiškėjų iniciatyva po jų pateikimo Savivaldybės administracijai yra negalimas, išskyrus pažymų ir kitų dokumentų, dėl kurių išdavimo buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas ar kitas įstaigas ir kurių atsakymas nebuvo gautas teikiant paraišką, pateikimą. Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas, administracinio vertinimo metu pastebėjęs trūkumų, paraiškoje nurodytu projekto vykdytojo elektroninio pašto adresu apie tai informuoja pareiškėją, nustatydamas ne trumpesnį nei 5 darbo dienų terminą vienkartiniam trūkumų pašalinimui.

30. Teikdamas paraišką pareiškėjas privalo nurodyti, kuriai sričiai ar programai projektas priskiriamas. Už paraiškoje pateiktos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas. Administracinio vertinimo metu nustačius, kad pateikta paraiška neatitinka sričių ar programų finansavimo sąlygose nustatytų kriterijų, Kultūros skyriaus valstybės tarnautojai gali siūlyti paraiškų teikėjui paraišką perkelti į kitą sritį ar programą (siūlymas siunčiamas paraiškoje nurodytu el. paštu, paraiškų teikėjas privalo atsakyti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, neatsakius laikoma, kad paraiškų teikėjas nepritaria siūlymui).

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

31. Savivaldybės administracijai pateiktų paraiškų vertinimą sudaro trys etapai:

31.1. administracinės atitikties vertinimo;

31.2. Komisijos vertinimo (individualaus ir grupėse);

31.3. Darbo grupės rekomendacijų.

32. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai. Administracinės atitikties vertinimo metu:

32.1. registruojamos pateiktos paraiškos;

32.2. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Tvarkos apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų (Tvarkos aprašo 21–29 punktai);

32.3. patikrinama, ar paraiškų teikėjas pateikė ataskaitas už anksčiau vykdytus projektus pagal sutartinius įsipareigojimus su Savivaldybės administracija.

33. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 30  darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.

34. Jeigu Tvarkos aprašo 29 punkte numatytas trūkumas nepašalinamas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą arba trūkumo pašalinti neįmanoma, administracinį vertinimą atliekantys Kultūros skyriaus valstybės tarnautojai priima sprendimą tokios paraiškos nesvarstyti. Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką.

35. Nustatę, kad paraiška neatitinka Tvarkos apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų (Tvarkos aprašo 21, 23, 24, 25 punktai), Kultūros skyriaus valstybės tarnautojai priima sprendimą tokios paraiškos nesvarstyti. Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką.

36. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama vertinti Savivaldybės mero potvarkiu iš ne mažiau kaip 7 asmenų sudarytai Komisijai. Vieną paraišką vertina 3 Komisijos nariai. Paraiškos vertinamos individualiai ir Komisijos posėdyje.

37. Atsižvelgiant    į Savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, miesto prioritetus ir Darbo grupės rekomendacijas Savivaldybės meras finansavimo sąlygose nustato sričių ir programų projektų kvotas.

38. Komisijos darbas organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės mero patvirtintu Kultūros bei meno projektų vertinimo komisijos reglamentu.

39. Komisijos darbo metu:

39.1. projektas įvertinamas balu nuo 1 iki 100 balų Tvarkos apraše nustatyta tvarka;

39.2. srities projektas vertinamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 40 ir 41 punktuose nustatyta tvarka patvirtintais projektų vertinimo prioritetais ir kriterijais.

40. Vertinant sričių projektus, vertinamas vienas pareiškėjo nurodytas prioritetas, pasirinktas iš Savivaldybės mero potvarkiu nustatytų prioritetų, kurie skelbiami kartu su kvietimu teikti paraiškas. Už tikslingą ir argumentuotą prioriteto pasirinkimą suteikiama iki 20 balų.

41. Sričių projektai vertinami pagal Savivaldybės mero potvarkiu nustatytose finansavimo sąlygose įrašytus vertinimo kriterijus, kurie skelbiami kartu su kvietimu teikti paraiškas.

42. Programų projektai vertinami pagal Savivaldybės mero potvarkiu nustatytose finansavimo sąlygose įrašytus vertinimo kriterijus, kurie skelbiami kartu su kvietimu teikti paraiškas.

43. Komisijai įvertinus visų pateiktų projektų atitiktį nustatytiems prioritetams ir kriterijams ir susumavus jų vertinimus atskirai pagal kiekvieną projektą, sudaromas projektų pagal surinktus balus sąrašas, kuriame nurodomas projekto vykdytojas. Šiame sąraše prie kiekvieno projekto pateikiamas bendras projekto surinktų balų skaičius ir konsoliduotai rekomenduojama skirti lėšų suma. Jeigu bent vieno iš paraišką vertinusio Komisijos nario projektui skirtų balų suma skiriasi daugiau kaip 30 balų nuo bent vieno tą pačią paraišką vertinusio Komisijos nario įvertinimo balų sumos, Komisijos posėdžio metu nesutarus dėl bendro sprendimo, didžiausias ir mažiausiais vertinimo balai yra anuliuojami.

44. Finansavimas gali būti skiriamas projektams, surinkusiems ne mažiau nei 60 balų vidurkį.

45. Finansavimas sričių projektams skiriamas atsižvelgiant į surinktų balų sumos vidurkį ir prašomą sumą, atitinkamai:

45.1. surinkus nuo 80 iki 100 balų vidurkį skiriama ne mažiau kaip 80 procentų nuo prašomos sumos;

45.2. surinkus nuo 60 iki 79 balų vidurkį skiriama ne mažiau kaip 60 ir ne daugiau kaip 80 procentų nuo prašomos sumos.

46. Komisijos konsoliduota paraiškų vertinimų suvestinė svarstoma Darbo grupės posėdyje. Darbo grupės posėdyje dalyvauja Komisijos pirmininkas. Darbo grupės posėdyje turi teisę dalyvauti ir kiti Komisijos nariai.

47. Darbo grupės narių susirinkimas išklauso Komisijos išvadas ir teikia rekomendacijas Savivaldybės merui.

48. Darbo grupė gali teikti rekomendaciją Savivaldybės merui nepanaudotas lėšas (nustačius, kad po paraiškų vertinimo vertų finansuoti projektų yra mažiau negu galima skirti lėšų suma) paskirstyti kitų programų ir (ar) sričių projektams.

49. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Savivaldybės meras, įvertinęs Darbo grupės narių susirinkimo protokolu įformintas rekomendacijas ir kitą potvarkio rengimo medžiagą, ne vėliau kaip per 90 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos.

50. Finansuojamų ir nefinansuojamų projektų sąrašas (-ai), kuriame (-iuose) nurodomi pareiškėjų pavadinimai, projektų pavadinimai, skirti balai (išskyrus antrųjų metų programų finansavimą) ir skirtos lėšos, tvirtinamas (-i) Savivaldybės mero potvarkiu ir skelbiamas (-i) Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo potvarkio įsigaliojimo dienos.

 

V SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMO TVARKA

 

51. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Savivaldybės administracija sudaro sutartį. Sutarties formą, atsižvelgdamas į Tvarkos aprašo nuostatas, tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

52. Sutarties sudėtinės dalys yra projekto paraiška ir sąmata (toliau – sąmata prie sutarties). Sutartyje turi būti nurodytas srities arba programos ir (arba) jos veiklos pavadinimas, projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirta lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, Tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Kartu su teikiamais dokumentais projekto vykdytojas privalo pateikti ne mažesnį nei finansavimo sąlygose nustatytą prisidėjimą iš kitų finansavimo šaltinių patvirtinančius dokumentus (pvz., garantinius raštus, rėmėjų raštus, valstybės fondų ar kitų savivaldybių skirtą finansavimą projektui patvirtinančius dokumentus ar kt.). Jeigu tokių dokumentų projekto vykdytojas nepateikia, sutartis nesudaroma.

53. Pareiškėjas, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų po Savivaldybės administracijos pranešimo paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu apie sprendimą skirti finansavimą priėmimo dienos pateikia Savivaldybės administracijai sutarčiai parengti būtinus duomenis ir (ar) dokumentus. Sutartį pasirašo įgaliotas pareiškėjo asmuo, o sąmatą prie sutarties papildomai privalo pasirašyti už pareiškėjo buhalterinę apskaitą atsakingas asmuo. Su projekto vykdytojais, kurie privalėjo atsiskaityti už projekto įgyvendinimą, tačiau to laiku tinkamai nepadarė, naujai finansuotų projektų įgyvendinimo sutartys einamaisiais metais nėra sudaromos ir finansavimas neskiriamas.

54. Jeigu pareiškėjas iki einamųjų metų birželio 30 d. Savivaldybės administracijai nepateikia sutarčiai parengti būtinų dokumentų, toks projektas nefinansuojamas ir jam skirtos lėšos gali būti naudojamos Tvarkos aprašo 19 punkte nustatyta tvarka.

55. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba kol sutartis bus nutraukta.

56. Lėšos į pareiškėjo nurodytą sąskaitą pervedamos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo sutarties įsigaliojimo datos.

57. Pareiškėjas prieš sutarties pasirašymą privalo banke turėti atskirą sąskaitą Savivaldybės biudžeto lėšoms ir išlaidų apmokėjimą arba kompensavimą vykdyti iš šios sąskaitos.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

58. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį.

59. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė Tvarkos aprašo 58 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija nustato terminą, per kurį turi būti grąžinamos visos arba dalis projekto įgyvendinimui skirtų lėšų, kurios nebuvo panaudotos pagal sutartyje ar jos prieduose nurodytą paskirtį.

60. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

60.1. yra pasiekti paraiškoje ir sutartyje nurodyti projekto rezultatai;

60.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamoms projekto išlaidoms apmokėti.

61. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:

61.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos projekto vykdymo laikotarpiu, numatytu sutartyje, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, o išlaidas pateisinančiuose ir apmokėjimą įrodančiuose dokumentuose nurodytas turinys leidžia identifikuoti išlaidų ir projekto sąsajas;

61.2. yra realios, atitinkančios rinkos kainas;

61.3. yra patirtos laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) nuostatų, jeigu projekto vykdytojas, vadovaujantis VPĮ nuostatomis, yra perkančioji organizacija.

62. Lėšos laikomos tinkamai panaudotomis, jei projekto vykdytojas, veikiantis ne kaip perkančioji organizacija, patyrė išlaidas, kurios atitinka viešųjų pirkimų teisės aktų reikalavimus, susijusius su konkurencijos sąlygų užtikrinimu, nediskriminavimu, ir atitinka šias sąlygas:

62.1. neperkančioji organizacija pagal galimybę kvietimą dalyvauti pirkime pateikia daugiau nei vienam tiekėjui ir pasirenka ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą;

62.2. neperkančioji organizacija turi teisę kreiptis į vieną tiekėją ir sudaryti su juo pirkimo sutartį, kai yra bent viena iš sąlygų:

62.2.1. paskelbus kvietimą dalyvauti pirkime nebuvo gauta nė vieno neperkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus atitinkančio tiekėjo pasiūlymo, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

62.2.2. prekes, paslaugas ar darbus dėl meninių ar techninių priežasčių gali tiekti, teikti ar atlikti tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus;

62.2.3. neperkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas ir įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių skaičius (kiekius), kai, pakeitus tiekėją, neperkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumų arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;

62.2.4. perkamos literatūros, mokslo ir meno kūrinių autorių, atlikėjų ar jų kolektyvo paslaugos;

62.3. pirkimo sutartis, kurios vertė be PVM viršija 5 000 eurų (penkis tūkstančius eurų), turi būti sudaroma raštu. Kai kreipiamasi į vieną tiekėją, reikalavimai ir pasiūlymas gali būti pateikiami žodžiu.

63. Jeigu projekto vykdytojas pagal planuojamą metų pradžioje finansavimą yra neperkančioji organizacija, o per metus gavus finansavimą paaiškėja, kad jis tapo perkančiąja organizacija, visus pirkimus nuo šio momento jis privalo vykdyti vadovaudamasis VPĮ.

64. Projekto tikslams pasiekti būtinų administravimo išlaidų (pvz., projekto vadovo ir darbuotojų darbo užmokesčio, biuro nuomos ir komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių) dydis negali būti didesnis nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos iš Savivaldybės biudžeto projektui įgyvendinti, jei finansavimo sąlygose nenustatyta kitaip. Nustačius, kad projekto vykdytojas viršijo nustatytą administravimo išlaidų dydį, viršyta administravimo išlaidų suma laikoma panaudota netinkamai ir turi būti grąžinta Savivaldybės administracijai per jos nustatytą terminą.

65. Projekto nenumatytų išlaidų dydis sąmatoje prie sutarties negali būti didesnis nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Esant reikalui, nenumatytoms išlaidoms priskirtas išlaidas projektų vykdytojai gali naudoti ir sąmatoje prie sutarties kitoms išlaidoms padengti tuo atveju, jeigu minėtos išlaidos neviršija Tvarkos apraše nustatytų ribojimų. Nustačius, kad projekto vykdytojas viršijo nustatytą nenumatytų išlaidų dydį, viršyta nenumatytų išlaidų suma laikoma panaudota netinkamai ir turi būti grąžinta Savivaldybės administracijai per jos nustatytą terminą.

66. Savivaldybės biudžeto lėšų dydis vieno projekto dalyvio vienos dienos maitinimui negali viršyti 50 procentų sutarties pasirašymo metu galiojusios bazinės socialinės išmokos dydžio. Nustačius, kad projekto vykdytojas viršijo nustatytą maitinimo išlaidų dydį, viršyta maitinimo išlaidų suma laikoma panaudota netinkamai ir turi būti grąžinta Savivaldybės administracijai per jos nustatytą terminą.

67. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms (išskyrus 65 punkte numatytus apribojimus), lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“. Nustačius, kad projekto vykdytojas viršijo nustatytą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms išlaidų dydį, viršyta komandiruočių ir piniginių kompensacijų išlaidų suma laikoma panaudota netinkamai ir turi būti grąžinta Savivaldybės administracijai per jos nustatytą terminą.

68. Jei finansuojamo projekto pobūdis yra spausdintinio leidinio leidyba, projekto vykdytojas turi skirti Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešajai bibliotekai (toliau – Biblioteka) ir Savivaldybės administracijai (suderinus su Kultūros skyriumi) po 10 išleisto leidinio egzempliorių.

69. Jei finansuojamo projekto pobūdis yra skaitmeninio kūrinio (CD, DVD ar kitokios skaitmeninės laikmenos) leidyba, projekto vykdytojas po vieną išleisto kūrinio egzempliorių skiria Savivaldybės administracijai ir Bibliotekai.

70. Siekiant informuoti visuomenę apie Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą projektų finansavimui, visoje Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto sklaidos (reklaminėje) medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą finansuoja Savivaldybė, naudojant aiškiai matomą Savivaldybės herbą arba logotipą. Savivaldybės administracijos sprendimu sutartyje gali būti nurodyti ir papildomi reikalavimai. Projekto vykdytojas įsipareigoja Savivaldybės herbą naudoti teisės aktų nustatyta tvarka. Nustačius, kad nesilaikoma finansavimo šaltinio viešinimo ir Savivaldybės herbo naudojimo tvarkos, Savivaldybės administracija turi teisę taikyti sutartyje numatytą atsakomybę. Šis reikalavimas nėra taikomas toms projekto viešinimo priemonėms, kurias projekto vykdytojas turėjo paskelbti iki pasirašydamas sutartį su Savivaldybe dėl projekto dalinio finansavimo. 

71. Savivaldybės biudžeto lėšos, be Tvarkos aprašo 4 punkte nustatytų atvejų, taip pat negali būti naudojamos:

71.1. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;

71.2. baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;

71.3. projektams, kurie yra bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo įstaigų mokymo programų dalis;

71.4. investiciniams projektams, pastatams statyti, statiniams rekonstruoti;

71.5. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, kurio vertė viršija 499,99 Eur;

71.6. pastatų ir patalpų remontui;

71.7. narystės asociacijose mokesčiams apmokėti, išskyrus narystės tarptautinėse tinklinėse organizacijose, atstovaujančiose kultūros ir kūrybos sektoriams, metiniam mokesčiui apmokėti, kai tai būtina programos projekto tikslams pasiekti;

71.8. projekto administravimo išlaidoms pagal subrangos sutartis apmokėti.;

71.9. alkoholio ir tabako gaminiams įsigyti;

71.10. automobilio remontui.

72. Projekto vykdytojas gali ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki sutartyje nurodyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos Savivaldybės administracijai pateikti argumentuotą prašymą dėl:

72.1. projekto įgyvendinimo laikotarpio keitimo, kai prašoma projekto įgyvendinimo laikotarpį pratęsti ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

72.2. sąmatos prie sutarties keitimo, kai daugiau kaip 30 procentų keičiasi sąmatos prie sutarties straipsniuose nurodytų tiesioginių išlaidų paskirtis (projektui įgyvendinti reikalingos kitos išlaidos, negu nurodyta sąmatoje). Sąmata prie sutarties tikslinama pasirašius papildomą susitarimą prie sutarties.

73. Sprendimą dėl Tvarkos aprašo 72.1 ir 72.2 papunkčiuose nurodytų prašymų priima Savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus valstybės tarnautojas per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos.

74. Praleidus Tvarkos aprašo 72 punkte nustatytą terminą, prašymai yra atmetami, nebent projekto vykdytojas nurodo svarbias priežastis (force majeure) ir pateikia tai įrodančius dokumentus, dėl kurių šis terminas buvo praleistas.

75. Nepatenkinus ar atmetus prašymą, teiktą Tvarkos aprašo 72 punkte nustatyta tvarka, projekto vykdytojas turi laikytis sutartyje nustatytų sąlygų.

76. Sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir pareigų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

77. Projekto vykdytojas informuoja Kultūros skyrių apie projekto pavadinimo ar projekto vadovo pasikeitimą per 5 darbo dienas įvykus tokiems pokyčiams.

78. Projekto vykdytojui atsisakius vykdyti projektą ir grąžinus lėšas, Savivaldybės administracija gali tokias lėšas panaudoti vadovaudamasi Tvarkos aprašo 19 punktu.

 

VII SKYRIUS

VALSTYBĖS PAGALBA

 

79. Valstybės pagalbos sąvoka apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje ir Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos (2016/C 262/01). Kitos šiame Tvarkos aprašo skyriuje vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme ir Europos Sąjungos valstybės pagalbą reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

80. Jeigu vykdomas projektas yra neekonominio pobūdžio, jam skiriamas dalinis finansavimas nėra laikomas valstybės pagalba.

81. Ekonominio pobūdžio projektais laikomi periodinės spaudos ir žurnalų (spausdintų ir elektroninių) projektai, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir kitų nereikšmingos (de minimis) pagalbos reglamentų nuostatomis.

82. Kultūros skyrius, atlikdamas pateiktų paraiškų administracinį vertinimą ir norėdamas gauti išvadą dėl įmonei ir su ja susijusioms įmonėms suteiktą valstybės pagalbą, Savivaldybės administracijos Finansų skyriui teikia prašymą, nurodydamas įmonės (ar kelių ūkio subjektų, jeigu įmonė susijusi su keliais ūkio subjektais) rekvizitus: pavadinimą, juridinio asmens kodą. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikia išvadą apie galimą de minimis pagalbą.

83. Savivaldybės merui priėmus sprendimą skirti lėšas projektui, Kultūros skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia duomenis apie skirtą de minimis pagalbą Savivaldybės administracijos Finansų skyriui.

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ SKIRTAS LĖŠAS TVARKA

 

84. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, Savivaldybės administracijai pateikia:

84.1. projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitą pagal sutartį ir jos priedus;

84.2. faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą arba nepriklausomo auditoriaus išvadą apie patirtų išlaidų tinkamumą ir atitiktį sutartyje ir sąmatoje prie sutarties numatytoms išlaidoms;

84.3. banko sąskaitos, kurioje apskaitomos projektui skirtos finansavimo lėšos, visą išrašą nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki pabaigos dienos, jei projektui įgyvendinti lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 12 punkte nustatyta tvarka.

85. Ataskaitos teikiamos vienu iš toliau nurodytų būdų:

85.1. naudojantis E. pristatymo sistema. Ataskaita turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, buhalterio ir projekto vadovo;

85.2. užsakant el. paslaugą Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt. Ataskaita turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, buhalterio ir projekto vadovo.

86. Kitais nei sutartyje nurodytais adresais ir būdais pateiktos arba po sutartyje nustatyto termino pabaigos pateiktos ataskaitos nepriimamos ir nevertinamos. Projekto vykdytojas, pavėlavęs pateikti ataskaitą, praranda teisę vienus metus teikti paraiškas pagal Tvarkos aprašą organizuojamuose konkursuose.

87. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų pateikia Tvarkos aprašo 83 punkte nurodytus dokumentus. Jei teikiama nepriklausomo auditoriaus išvada – ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.

88. Projekto vykdytojas apie sprendimą pateikti nepriklausomo auditoriaus išvadą raštu informuoja Savivaldybės administraciją likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.

89. Projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitos formas ir faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašo formą nustato ir tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

90. Jeigu projektui įgyvendinti lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 12 punkte nustatyta tvarka, projekto vykdytojas Savivaldybės administracijai atsiskaito tokia tvarka:

90.1. tarpinio atsiskaitymo metu – Tvarkos aprašo 85 punkte nustatyta tvarka, pateikdamas atitinkamus dokumentus pagal finansavimo etapo metu gautą lėšų sumą ir per tą laikotarpį pasiektus rezultatus;

90.2. galutinio atsiskaitymo metu – Tvarkos aprašo 85 punkte nustatyta tvarka, pateikdamas atitinkamus dokumentus pagal paskutinio finansavimo etapo metu gautą lėšų sumą ir per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį pasiektus rezultatus.

91. Ataskaitos, pateiktos vėliau nei per Tvarkos aprašo 87 punkte nustatytą terminą, nepriimamos, nebent projekto vykdytojas nurodo nenumatytas priežastis ir pateikia tai įrodančius dokumentus, dėl kurių šis terminas buvo praleistas, ir Savivaldybės administracijos direktorius nusprendžia jį atnaujinti. Projekto vykdytojas, pavėlavęs pateikti ataskaitą, praranda teisę vienus metus teikti paraiškas pagal Tvarkos aprašą organizuojamuose konkursuose.

92. Pateiktos programų projektų tarpinės veiklos ataskaitos įvertinamos Kultūros skyriaus.

93. Savivaldybės administracijai pareikalavus, projekto vykdytojas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą privalo pateikti visų išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas, patvirtintas projekto vykdytojo vadovo parašu ir antspaudu, jeigu juridinis asmuo privalo jį turėti. Projekto vykdytojas, Savivaldybės administracijai pareikalavus, taip pat turi pateikti ir projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlį įrodančius dokumentus. Projekto vykdytojui laiku nepateikus reikalaujamų dokumentų, laikoma, kad projekto vykdytojas ne pagal paskirtį panaudojo skirtas lėšas, ir jos privalo būti grąžintos Savivaldybės administracijai. Lėšų negrąžinus per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

94. Išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

95. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra bankinius pavedimus patvirtinantys dokumentai, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

96. Nepanaudotas lėšas projekto vykdytojai privalo grąžinti Savivaldybės administracijai per sutartyje nurodytą terminą.

97. Savivaldybės administracijai nustačius, kad projekto vykdytojas netinkamai ar ne pagal paskirtį panaudojo skirtas lėšas (pagal Tvarkos aprašo 4, 60, 70 punktus), jos privalo būti grąžintos Savivaldybės administracijai, o projekto vykdytojas ir projekto vadovas praranda teisę dvejus metus teikti paraiškas pagal Tvarkos aprašą organizuojamuose konkursuose. Lėšų negrąžinus per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

98. Savivaldybės administracijai nustačius, kad projekto vykdytojas nevykdo kitų Tvarkos apraše ar sutartyje nustatytų finansavimo sąlygų, projekto vykdytojas ir projekto vadovas praranda teisę vienus metus teikti paraiškas pagal Tvarkos aprašą organizuojamuose konkursuose.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

99. Projektų konkursų dokumentai Savivaldybės administracijoje saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

100. Pareiškėjams ir projektų vykdytojams, rašytiniu jų prašymu, Savivaldybės administracija pateikia konsoliduotą Komisijos vertinimą ir (arba) Darbo grupės protokolą.

101. Asmenims Savivaldybės administracija teikia informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

102. Savivaldybės mero sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka ir terminais.

103. Tvarkos aprašo, sutarčių sudarymo, sutarčių vykdymo, ataskaitų teikimo, ataskaitų tikrinimo ir tvirtinimo įgyvendinimo priežiūra vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

 

_______________________