LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2010 M. GRUODŽIO 27 D. ĮSAKYMO NR. V-1131 „DĖL GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS TEIKIMO IR IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 30 d. Nr. V-1555

Vilnius

 

 

1.  P a k e i č i u Greitosios medicinos pagalbos teikimo ir išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-1131 „Dėl Greitosios medicinos pagalbos teikimo ir išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1 Pakeičiu 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.3. pacienčių pervežimas nuo iškvietimo vietos į ASPĮ ir iš vienos ASPĮ į kitą dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo, ar dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo.“

1.2.          Papildau 4.4 papunkčiu:

4.4. pacientų pervežimas (išskyrus pervežimus iš ASPĮ) į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. V-244 „Dėl Sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų ūminio miokardo infarkto su ST segmento pakilimu atveju, prieinamumo gerinimo ir šia liga sergančių ligonių srautų valdymo reikalavimų patvirtinimo“ nurodytas ASPĮ, teikiančias ir organizuojančias ūminio miokardo infarkto su ST segmento pakilimu atveju perkutantinės koronarinės inervencijos paslaugas (toliau – PKI centras) arba į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. V-40 „Dėl Ūminio galvos smegenų insulto diagnostikos ir gydymo insulto gydymo centruose tvarkos aprašo patvirtinimo“ nurodytus insulto gydymo centrus, teikiančius ir organizuojančius ūminio galvos smegenų insulto atveju intervencinės radiologijos paslaugas.“

1.3.          Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

„9. Savivaldybės teritorijoje vienu metu privalo dirbti ne mažiau kaip dvi GMP budinčios brigados. Jeigu GMP paslaugas teikianti įstaiga savivaldybės teritorijoje negali užtikrinti dviejų GMP budinčių brigadų darbo, jos steigėjas (dalininkas) GMP budinčių brigadų paslaugų teikimo funkciją turi perduoti kitai GMP paslaugas teikiančiai įstaigai. GMP budinčių brigadų paslaugas teikianti įstaiga privalo užtikrinti racionalų GMP pastočių išdėstymą kiekvienos aptarnaujamos savivaldybės teritorijoje.“

1.4. Pakeičiu 12.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.3. už pacienčių pervežimą nuo iškvietimo vietos į ASPĮ ir iš vienos ASPĮ į kitą dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo bei dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo.“

1.5. Papildau 12.4 papunkčiu:

12.4. už pacientų pervežimą (išskyrus pervežimus iš ASPĮ) į PKI centrus arba insulto gydymo centrus dėl ūminio miokardo infarkto su ST segmento pakilimu arba ūminio galvos smegenų insulto.“

1.6. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. TLK nepaskirsto 0,5 procento visų GMP paslaugų išlaidoms apmokėti skirtų lėšų. Šios lėšos naudojamos aprašo 12.3 ir 12.4 papunkčiuose nurodytų paslaugų išlaidoms apmokėti aprašo 16 punkte nustatytomis bazinėmis kainomis.“

1.7. Pripažįstu netekusiu galios 15 punktą.

1.8. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. GMP paslaugų bazinių kainų sąrašas:

 

Eil. Nr.

 

Paslauga

 

Bazinė kaina (balais)

 

1

 

Vienam gyventojui tenkančių GMP dispečerinės tarnybos teikiamų paslaugų metinė bazinė kaina

 

0,56

 

2

 

Vienam gyventojui tenkančių GMP dispečerinės tarnybos teikiamų paslaugų metinė bazinė kaina, jei apskrities centro GMP paslaugas teikiančios įstaigos techninė ir programinė įranga atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. V-996 „Dėl Greitosios medicinos pagalbos dispečerinių tarnybų veiklos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Greitosios medicinos pagalbos dispečerinių tarnybų veiklos aprašo priedo (toliau – aprašo priedas), privalomojo ir rekomendacinio pobūdžio punktų reikalavimus

 

1,16

 

3

 

Vienam miesto gyventojui tenkančių GMP brigadų teikiamų paslaugų metinė bazinė kaina

 

12,60

 

4

 

Vienam kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 4000 žmonių, gyventojui tenkančių GMP brigadų teikiamų paslaugų metinė bazinė kaina

 

14,02

 

5

 

Visų aptarnaujamų savivaldybių vienam miesto gyventojui tenkančių GMP brigadų teikiamų paslaugų metinė bazinė kaina, jeigu savivaldybėje GMP budinčių brigadų paslaugas teikia ne tos savivaldybės GMP paslaugas teikianti įstaiga

 

13,18

 

6

 

Visų aptarnaujamų savivaldybių vienam kaimo ir miestelio, kuriame gyvena mažiau kaip 4000 žmonių, gyventojui tenkančių GMP brigadų teikiamų paslaugų metinė bazinė kaina, jeigu savivaldybėje GMP budinčių brigadų paslaugas teikia ne tos savivaldybės GMP paslaugas teikianti įstaiga

 

14,60

 

7

 

Pacientės pervežimo dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo ir dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo, kai GMP brigada nuvažiuoja iki 100 km, bazinė kaina

 

18,48

 

8

 

Pacientės pervežimo dėl normalaus ar gresiančio priešlaikinio gimdymo ir dėl patologijos laikotarpiu po gimdymo, kai GMP brigada nuvažiuoja daugiau nei 100 km, bazinė kaina

 

36,96

 

9

 

Paciento pervežimo (išskyrus pervežimus iš ASPĮ) į PKI centrus dėl ūminio miokardo infarkto su ST segmento pakilimu arba insulto gydymo centrus dėl ūminio galvos smegenų insulto, kai nuo iškvietimo vietos iki PKI centro arba insulto gydymo centro yra daugiau nei 50 km, bazinė kaina

 

36,96“

 

1.9. Papildau 161 punktu:

161. Į paciento pervežimo į PKI centrus arba insulto gydymo centrus dėl ūminio miokardo infarkto su ST segmento pakilimu arba ūminio galvos smegenų insulto kainą įskaičiuojamos ir paciento pervežimo iš PKI centro arba insulto gydymo centro išlaidos, jei pacientas nehospitalizuojamas trombolizės, invazinės trombektomijos arba širdies vainikinių kraujagyslių stentavimo procedūrai atlikti. Jeigu pacientas nehospitalizuojamas PKI centre arba insulto gydymo centre ir jį atgal parveža kita GMP paslaugas teikianti įstaiga, pervežimo išlaidas apmoka pacientą į PKI centrą arba insulto gydymo centrą atvežusi GMP paslaugas teikianti įstaiga pagal sutartį su pacientą parvežusia GMP paslaugas teikiančia įstaiga.“

1.10. Pakeičiu V skyrių ir jį išdėstau taip:

 

V. GMP GERŲ DARBO REZULTATŲ RODIKLIAI IR JŲ APSKAIČIAVIMO TVARKA

 

17. GMP gerų darbo rezultatų rodikliai:

17.1. GMP operatyvumo rodiklis;

17.2. GMP darbo intensyvumo rodiklis.

18. Kiekvienos GMP gerų darbo rezultatų rodikliai nustatomi kartą per pusmetį. Jų reikšmė nustatoma:

18.1. GMP operatyvumo rodiklio reikšmė nustatoma atsižvelgiant į laiką nuo skubaus GMP kvietimo (skambučio priėmimo GMP dispečerinėje) iki pagalbos teikimo pradžios;

18.2. GMP darbo intensyvumo rodiklio reikšmė nustatoma atsižvelgiant į įvykdytų skubių kvietimų skaičių, tenkantį 1000 aptarnaujamos teritorijos statistinių gyventojų.

19. GMP gerų darbo rezultatų rodiklių reikšmės nustatymas:

19.1. rodiklio, nurodyto aprašo 17.1 papunktyje, reikšmė nustatoma atsižvelgiant į skubių kvietimų, pagal kuriuos GMP brigada pas pacientą nuvyksta ne vėliau kaip per 25 minutes kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena mažiau kaip 4000 gyventojų, ir ne vėliau kaip per 15 minučių mieste, dalį, palyginti su visais GMP įstaigos įvykdytais skubiais kvietimais. Jei ši dalis sudaro:

19.1.1. 95 proc. ir daugiau, rodiklio reikšmė – 4 sąlyginiai vienetai;

19.1.2. nuo 95 iki 90 proc., rodiklio reikšmė – 3 sąlyginiai vienetai;

19.1.3. nuo 90 iki 85 proc., rodiklio reikšmė – 2 sąlyginiai vienetai;

19.1.4. nuo 85 iki 80 proc., rodiklio reikšmė – 1 sąlyginis vienetas;

19.1.5. 80 proc. ir mažiau, rodiklio reikšmė – 0 sąlyginių vienetų;

19.2. rodiklio, nurodyto aprašo 17.2 papunktyje, reikšmė nustatoma atsižvelgiant į per metus įvykdytų skubių kvietimų skaičių, tenkantį 1000 aptarnaujamos teritorijos statistinių gyventojų. Jei šis skaičius siekia:

19.2.1. 200 ir daugiau, rodiklio reikšmė – 4 sąlyginiai vienetai;

19.2.2. nuo 180 iki 200, rodiklio reikšmė – 3 sąlyginiai vienetai;

19.2.3. nuo 155 iki 180, rodiklio reikšmė – 2 sąlyginiai vienetai;     

19.2.4. nuo 130 iki 155, rodiklio reikšmė – 1 sąlyginis vienetas;

19.2.5. 130 ir mažiau, rodiklio reikšmė – 0 sąlyginių vienetų.

20. Už GMP gerus darbo rezultatus mokamos lėšų sumos nustatymas:

20.1. atsižvelgiant į aprašo 17.1 papunktyje nurodytą rodiklį: kiekvienam GMP paslaugų teikėjui tenkanti sąlyginių vienetų suma nustatoma šio teikėjo operatyvumo rodiklio reikšmę sąlyginiais vienetais dauginant iš jo įvykdytų skubių kvietimų skaičiaus. Vieno sąlyginio vieneto vertė eurais nustatoma bendrą lėšų sumą, skiriamą atsižvelgiant į operatyvumo rodiklį, dalijant iš visiems GMP paslaugų teikėjams tenkančios bendros sąlyginių vienetų sumos. Kiekvienam GMP paslaugų teikėjui tenkanti lėšų suma, atsižvelgiant į operatyvumo rodiklį, nustatoma vieno sąlyginio vieneto vertę eurais dauginant iš GMP paslaugų teikėjo surinktos sąlyginių vienetų sumos;

20.2. atsižvelgiant į aprašo 17.2 papunktyje nurodytą rodiklį: kiekvienam GMP paslaugų teikėjui tenkanti sąlyginių vienetų suma nustatoma šio teikėjo darbo intensyvumo rodiklio reikšmę sąlyginiais vienetais dauginant iš jo įvykdytų skubių kvietimų skaičiaus. Vieno sąlyginio vieneto vertė eurais nustatoma bendrą lėšų sumą, skiriamą atsižvelgiant į darbo intensyvumo rodiklį, dalijant iš visiems GMP paslaugų teikėjams tenkančios bendros sąlyginių vienetų sumos. Kiekvienam GMP paslaugų teikėjui tenkanti lėšų suma, atsižvelgiant į darbo intensyvumo rodiklį, nustatoma vieno sąlyginio vieneto vertę eurais dauginant iš GMP paslaugų teikėjo surinktos sąlyginių vienetų sumos.

21. Nustatant Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, kuriomis papildomai mokama už GMP gerus darbo rezultatus, metinę sumą, vienam statistiniam gyventojui tenka 0,58 balo (po 0,29 balo už vieną rodiklį). Vieno balo reikšmė yra lygi 1 eurui.

22. GMP paslaugas teikiančių įstaigų gerų darbo rezultatų rodiklių reikšmė skaičiuojama pagal centralizuotų GMP dispečerinių tarnybų, kurių techninė ir programinė įranga atitinka aprašo priedo privalomojo ir rekomendacinio pobūdžio arba tik privalomojo pobūdžio punktų reikalavimus, kvietimų duomenis, automatiniu būdu perduodamus privalomojo sveikatos draudimo informacinei sistemai „Sveidra“.“

1.11. Buvusį 21 punktą laikau 23 punktu.

1.12. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. GMP dispečerinių tarnybų funkcijas vykdo apskričių centrų GMP paslaugas teikiančios įstaigos pagal sutartis su TLK. Jei šios įstaigos neturi galimybių centralizuotai vykdyti dispečerinės tarnybos funkcijų visoje apskrityje, dispečerinės tarnybos funkcijas gali vykdyti kitos apskrities centro GMP paslaugas teikianti įstaiga. Apskričių centrų GMP paslaugas teikiančioms įstaigoms, naudojančioms techninę ir programinę įrangą, atitinkančią visų aprašo priedo punktų (ir privalomojo, ir rekomendacinio pobūdžio) reikalavimus, už GMP dispečerinės tarnybos teikiamas centralizuotas paslaugas mokama pagal aprašo 16 punkto lentelės 2 eilutėje nurodytą bazinę kainą.“

2. N u s t a t a u, kad įsakymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                                              Rimantė Šalaševičiūtė