RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS  TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ KAUPIMO, ĮMOKĖJIMO Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETĄ IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. birželio 21 d. Nr. T-912

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 2 straipsnio 7 dalimi, 22 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 10 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo”, 35 punktu, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. 1K-275 „Dėl informacijos, reikalingos Lietuvos Respublikos savivaldybių iždų finansinėms ataskaitoms sudaryti, pateikimo taisyklių patvirtinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų, kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą  ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2002 m. sausio 10 d. sprendimą Nr. 269 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto specialiųjų programų sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                          Antanas Čepononis

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. birželio 21 d. sprendimu Nr. T-912

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ KAUPIMO, ĮMOKĖJIMO Į SAVIVALDYBĖS BIUDŽETĄ IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Radviliškio rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų kaupimo, įmokėjimo į savivaldybės biudžetą ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžetinių įstaigų pajamų kaupimą, įskaitymą į Savivaldybės biudžeto pajamas, lėšų naudojimą programoms vykdyti, asignavimų valdytojų teises pareigas ir atsakomybę.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1. Savivaldybės biudžetas –Savivaldybės tarybos tvirtinamas Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.2. Asignavimai –Savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę gauti iš Savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Finansų skyriui patvirtintoms programoms finansuoti.

2.3. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai –Savivaldybės biudžetinių įstaigų ar Savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų Savivaldybės tarybos patvirtintame Savivaldybės biudžete, vadovai (Savivaldybės administracijoje administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, Savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).

2.4. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų sąskaitas jų programoms vykdyti.

2.5. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybinę rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą,  kurios įmokamos į Savivaldybės biudžetą ir kurios naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Savivaldybės biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų kainas ir tarifus tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba, jeigu teisės aktai nenustato kitaip.

2.6. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti.

2.7. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

2.8. Ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.

2.9. Funkcinė asignavimų klasifikacija – asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas.

3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

 

 

II SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Biudžetinių įstaigų pajamos įskaitomos į Savivaldybės biudžetą. Biudžetinių įstaigų pajamų planas asignavimų valdytojų teikimu tvirtinamas atitinkamų metų Savivaldybės biudžete. Asignavimų valdytojai teikia programų sąmatomis programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, sąmatų projektus. Sąmatų projektai sudaromi pagal funkcinę ir ekonominę biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikaciją.

5. Biudžetinių įstaigų pajamos į Savivaldybės biudžetą, asignavimai iš biudžetinių įstaigų pajamų bei asignavimai iš nepanaudoto iš praėjusiais biudžetiniais metais įmokėtų pajamų likučio tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu ir yra Savivaldybės biudžeto sudedamoji dalis.

6. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programų sąmatas naudojamos šių įstaigų išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui bei turtui įsigyti), susijusioms su paslaugų teikimu, dengti, taip pat įstaigos vykdomoms programoms finansuoti.

7. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) nepriskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms ir naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti (kompensuoti patirtas išlaidos).

8. Įstaigos vykdomų programų išlaidoms padengti pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš biudžetiniais metais įmokėtų į Savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius, o tik po to rajono savivaldybės biudžeto lėšas.

9. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

10. Programų sąmatos, jei gaunama daugiau nei planuota pajamų už teikiamas paslaugas, tikslinamos Savivaldybės tarybos sprendimu. Asignavimai ilgalaikio turto įsigijimui ir darbo užmokesčiui taip pat tikslinami Savivaldybės tarybos sprendimu. Kitos išlaidos – įstaigos vadovu įsakymu.

11. Lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas, priskiriamos kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms.

12. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

III SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ SĄMATŲ VYKDYMAS

 

13. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje banko sąskaitoje.

14. Asignavimų valdytojai, biudžetinių įstaigų pajamas perveda į Radviliškio rajono savivaldybės administracijos iždo sąskaitą. Įmokos pervedamos du kartus per mėnesį – 5 ir 20 dienomis arba per 5 darbo dienas, jeigu šios pajamos viršija 100 (vienas šimtas) eurų. Kai šios dienos sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, mokėjimo terminas perkeliamas į artimiausią darbo dieną).

15. Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į rajono Savivaldybės biudžetą, teikia paraiškas dėl lėšų grąžinimo. Asignavimų valdytojai neturi teisės teikti paraiškų dėl tos sumos arba naudoti tą lėšų sumą, kuri nebuvo įmokėta į Savivaldybės biudžeto sąskaitą arba nebuvo planuota pajamų ir išlaidų sąmatoje.

16. Asignavimų valdytojai turi teisę biudžetiniais metais, likus ne mažiau kaip 10 dienų iki ketvirčio pabaigos, suderinę su Savivaldybės administracijos Finansų skyriumi, neviršydami patvirtintoms programoms bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti, keisti asignavimų, patvirtintų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį.

17. Į kitus biudžetinius metus perkeliama ir naudojama programoms finansuoti nepanaudota įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų dalis, kuri yra ne didesnė kaip ¼ įmokėtos metinės sumos.

18. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai savo sąskaitose esančių įmokėtų, bet nepanaudotų lėšų, skirtų programoms finansuoti,  grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

19. Pasibaigus mėnesiui per dvi darbo dienas Finansų skyrius pateikia žinias apie gautas pajamas už teikiamas paslaugas Valstybinei mokesčių inspekcijai (Forma 1-VP).

20. Savivaldybės tarybos patvirtintos biudžetinių įstaigų pajamų sąmatos pateikiamos Finansų ministerijai kartu su Savivaldybės biudžetu.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ

 

21. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos ir programų išlaidos apskaitoje registruojamos vadovaujantis Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.

22. Turto naudojimo, paslaugų pardavimo pajamos, pajamų pripažinimas pagal išrašomas sąskaitas–faktūras apskaitoje registruojamas įvykus ūkinei operacijai. Sukauptos pajamos, pervestinos pajamos ir sukauptos pervestinos pajamos apskaitoje gali būti registruojamos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje.

23. Biudžetinės įstaigos pajamos už paslaugų teikimą priskiriamos pagal patvirtintas veiklas, pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą – priskiriamos kitos veiklos pajamoms.

24. Finansinę ataskaitą „Biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą, biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų, skiriamų programoms finansuoti“ (formą Nr.1) ir Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (formą Nr. 2) biudžetinės įstaigos pateikia kartu su biudžeto vykdymo ketvirtinėmis ataskaitomis iki kito mėnesio 15 dienos.

25. Biudžetinės įstaigos ketvirčiui pasibaigus pateikia ketvirtinę Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų įmokų ataskaitą (Forma S7) iki kito mėnesio 25 d.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą biudžetinių įstaigų pajamų sąmatų sudarymą, asignavimų apskaitą, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų lėšų naudojimą neviršijant patvirtintų asignavimų. Naudoti biudžeto asignavimus iš biudžetinių įstaigų pajamų be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

27. Programų, finansuojamų iš biudžetinių įstaigų pajamų, vykdymo kontrolę atlieka rajono Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.