LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2020 M. SPALIO 21 D. ĮSAKYMO NR. 3d-715 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 M. PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ VEIKLOS SRITIES „LIETUVOS KAIMO TINKLAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ, SKIRTŲ ELEKTRONINĖMS KOMUNIKACIJOS PRIEMONĖMS, PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. liepos 1 d.  Nr. 3D-414

Vilnius

 

P a k e i č i u  Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „Techninė pagalba“ veiklos srities „Lietuvos kaimo tinklas“ įgyvendinimo taisykles, skirtas elektroninėms komunikacijos priemonėms, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2020 m. spalio 21 d. įsakymu Nr. 3D-715 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „Techninė pagalba“ veiklos srities „Lietuvos kaimo tinklas“ įgyvendinimo taisyklių, skirtų elektroninėms komunikacijos priemonėms, patvirtinimo“:

1Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Priemonės veiklos sritį remiami Tinklo narių komunikacijos projektai, skirti šioms elektroninėms komunikacijos priemonėms įgyvendinti:

8.1. Internetiniai seminarai (angl. webinars):

8.1.1. Internetiniai seminarai turi būti transliuojami realiu laiku (tiesiogiai) ir naudojant tokią transliavimo platformą, kuri technologiškai būtų prieinama kuo platesniam tikslinės grupės dalyvių ratui. Komunikacijos projekto vykdytojas pagal savo kompetenciją turi apsispręsti, kuri transliavimo platforma galėtų užtikrinti tinkamą prieinamumą ir komunikacijos projekto tikslų pasiekimą.

8.1.2. Internetiniai seminarai yra abipusės komunikacijos būdas (ne tik medžiagos perteikimas realiu laiku transliuojant lektoriaus kalbą ir vaizdą, tačiau ir galimybės sudarymas dalyviams transliuoti savo vaizdą, užduoti klausimus, ir pan.).

8.1.3. Komunikacijos projekte galima sukurti iki 15 internetinių seminarų. Ta pačia tema gali būti sukurtas tik vienas internetinis seminaras, išskyrus atvejus, kai ta pati tema yra nagrinėjama analizuojant skirtingų regionų problematiką. Skirtingame regione turi būti pristatoma būtent to regiono problematika.

8.1.4. Internetiniame seminare turi dalyvauti ne mažiau kaip 15 unikalių klausytojų.

8.1.5. Internetinis seminaras gali vykti užsienio kalba, jeigu jo paskirtis – vykdyti informacijos ir patirties mainus su kitų šalių socialiniais partneriais.

8.1.6. Internetinio seminaro įrašas turi tapti prieinamu viešai ne vėliau kaip 72 valandos po internetinio seminaro pabaigos ir turi būti prieinamas viešai iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Rekomenduojama internetinio seminaro įrašą laikyti prieinamu viešai ir projektui pasibaigus, jeigu manoma, kad internetinis seminaras turi ilgalaikę išliekamąją vertę ir gali būti naudingas ateityje jo turiniu susidomėjusiems asmenims.

8.1.7. Skelbimą (-us) apie vyksiantį internetinį seminarą ir informaciją po įvykusio internetinio seminaro komunikacijos projekto vykdytojas privalo skelbti savo turimoje interneto svetainėje ir (arba) turimose internetinių socialinių tinklų paskyrose.

8.2. Komunikacija internetiniuose socialiniuose tinkluose ir kituose interneto šaltiniuose, skatinant aktyvesnį dalyvavimą kaimo plėtros procesuose (viešinant geruosius pavyzdžius, informuojant apie kaimo plėtros aktualijas ir kt.). Galimų internetinių socialinių tinklų sąrašas yra baigtinis: „Facebook“, „Instagram“. Internetiniuose socialiniuose tinkluose privaloma užtikrinti ne mažesnį kaip 15 pranešimų per vieną veiklos mėnesį dažnį. Galimų kitų interneto šaltinių sąrašas yra baigtinis: internetiniai žemėlapiai.

8.3. Virtualūs gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turai. Šie turai yra skirti vaizdžiai ir patraukliai reprezentuoti gerąjį kaimo plėtros pavyzdį, taip gerinant kaimo įvaizdį ir šviečiant visuomenę. Virtualus gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turas turi būti prieinamas viešai visą laikotarpį nuo jo sukūrimo iki projekto pabaigos. Rekomenduojama virtualų gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turą laikyti prieinamu viešai ir projektui pasibaigus, jeigu manoma, kad virtualus gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turas turi ilgalaikę išliekamąją vertę ir gali būti naudingas ateityje jo turiniu susidomėjusiems asmenims. Virtualus turas savo esme skiriasi nuo audiovizualinės produkcijos ir šį skirtumą galima identifikuoti šiais požymiais (požymių sąrašas nėra baigtinis):

8.3.1. virtualiame ture vartotojas pats proaktyviai naviguoja po virtualų turą, tuo tarpu audiovizualinėje produkcijoje vartotojas tiesiog pasyviai žiūri (filmuką, laidą ar pan.);

8.3.2. kiekvienam virtualiam turui yra būtinas jam specifiškai skirtas programavimas, kurio pagalba iš esmės ir yra sukuriamas „virtualus pasaulis“, po kurį naviguoja vartotojas, todėl 3D / 360 laipsnių vaizdo įrašai negali būti laikomi virtualiais turais, nes jie neturi specifiškai tik jiems skirtos suprogramuotos sąsajos;

8.3.3. virtualus turas niekada neturi iš anksto nustatytos trukmės, nes tik nuo paties vartotojo priklauso, kiek laiko jis praleis „virtualiame pasaulyje“, tuo tarpu audiovizualinės produkcijos viena iš pagrindinių savybių – iš anksto nustatyta jos trukmė;

8.3.4. informacija, padedanti geriau identifikuoti ir atskirti virtualius turus nuo audiovizualinės produkcijos, yra skelbiama ir Tinklo svetainės „Dažniausiai užduodamų klausimų“ skiltyje kartu su viešojoje erdvėje prieinamų virtualių turų pavyzdžiais – tokiais kaip virtualus turas po Lietuvos Didžiosios Kunigaikštytės valdovų rūmus (https://3dvilnius.lt/valdovurumai), ir kt.

8.4. Audiovizualinė produkcija (pavyzdžiui: filmukai, laidos, interviu). Sukurta audiovizualinė produkcija turi būti prieinama viešai visą laikotarpį nuo jos sukūrimo iki projekto pabaigos. Rekomenduojama sukurtą audiovizualinę produkciją laikyti prieinama viešai ir projektui pasibaigus, jeigu manoma, kad sukurta audiovizualinė produkcija turi ilgalaikę išliekamąją vertę ir gali būti naudinga ateityje jos turiniu susidomėjusiems asmenims.

8.5Elektroniniai leidiniai, prisidedantys prie Taisyklių 7 punkte įvardytų Tinklo tikslų. Elektroniniai leidiniai privalo atitikti Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo nuostatas, įskaitant, bet neapsiribojant, prievolę elektroniniam leidiniui suteikti tarptautinį standartinį numerį (ISBN, ISSN, ISMN ar kt.), taip pat ir kitų teisės aktų nuostatas. Minimali privaloma vieno elektroninio leidinio apimtis – ne mažiau kaip 12 500 (dvylika tūkstančių penki šimtai) žodžių. Elektroninis leidinys gali būti leidžiamas ir užsienio kalba, tačiau tokiu atveju privalo turėti ne mažesnę kaip 1 000 (vieno tūkstančio) žodžių santrauką lietuvių kalba. Kadangi pagal šias Taisykles tinkamomis finansuoti išlaidomis nėra laikomos elektroninio leidinio įrašymo ir pateikimo laikmenoje išlaidos, galima laikyti, jog pagal šias Taisykles remiami elektroniniai leidiniai savo esme yra internetiniai.

2. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9Paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti komunikacijos projekto išlaidas, finansuojama iki 90 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų. Didžiausia paramos suma vienam komunikacijos projektui, į šią sumą įskaitant PVM, pagal šias elektronines komunikacijos priemones yra:

9.1. Internetiniai seminarai – iki 450 Eur vienam internetiniam seminarui. Maksimalus internetinių seminarų skaičius yra iki 15 (didžiausia paramos suma pagal šią priemonę yra iki 6 750 Eur).

9.2. Komunikacija internetiniuose socialiniuose tinkluose ir kituose interneto šaltiniuose – iki 500 Eur vienam veiklos mėnesiui. Paraiškoje nurodoma veiklų įgyvendinimo trukmė pagal šią priemonę privalo būti pateikiama mėnesių tikslumu ir negali būti trumpesnė kaip 12 mėnesių. Didžiausia paramos suma pagal šią priemonę apskaičiuojama proporcingai pagal paraiškoje nurodomą šios priemonės įgyvendinimo trukmę (apskaičiuojant trukmę neturi reikšmės, kokiame kiekyje internetinių socialinių tinklų ar kitų interneto šaltinių bus vykdoma komunikacija (skaičiuojama bendra šios priemonės įgyvendinimo trukmė viso komunikacijos projekto metu).

9.3Virtualūs gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turai – iki 10 000 Eur.

9.4. Audiovizualinė produkcija – iki 20 000 Eur.

9.5Elektroniniai leidiniai – iki 6 000 Eur. Didžiausia paramos suma vienam elektroniniam leidiniui yra iki 3 000 Eur.

3Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10Kvietimo metu pareiškėjas gali pateikti tik vieną paramos paraišką. Didžiausia paramos suma per vieną paraiškų etapą vienam pareiškėjui negali viršyti 30 000 Eur, nepriklausomai nuo planuojamų įgyvendinti komunikacijos priemonių skaičiaus ir jų rūšių, išskyrus 101 punkte numatytus atvejus.

4Papildau 101 punktu:

101. Pareiškėjui, kuriam jau buvo skirta parama dviem arba daugiau projektų pagal šias Taisykles, didžiausia paramos suma per vieną paraiškų etapą negali viršyti 15 000 Eur, nepriklausomai nuo planuojamų įgyvendinti komunikacijos priemonių skaičiaus ir jų rūšių.“

5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11Paramos gali kreiptis iki paramos paraiškos pateikimo nacionaliniu lygiu veikiantis Tinklo narys (pvz., nacionalinė šakinė ar konkrečios veiklos dalyvius vienijanti organizacija, kitos institucijos, įstaigos ir nevyriausybinės organizacijos, veikiančios visos šalies lygmeniu), atitinkantis Taisyklių 13 punkte nurodytus reikalavimus. Tinklo narių sąrašas skelbiamas Tinklo svetainės skyriuje „Nariai“. Tinklo narys, veikiantis vietos lygmeniu kaimo vietovėje (pvz., kaimo bendruomenė, kita nevyriausybinė organizacija, viešoji įstaiga, veikianti vietos lygmeniu), negali kreiptis paramos pagal šias Taisykles. Paramos negali kreiptis juridinis asmuo, nuo kurio įregistravimo datos (vadovaujantis duomenimis iš Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro) iki paraiškos pateikimo dienos yra praėję mažiau nei dveji metai. Šis draudimas nėra taikomas juridiniams asmenims, kurie buvo įsteigti reorganizavus (sujungus) kitus juridinius asmenis, jeigu nuo bent vieno iš reorganizuotų (sujungtų) juridinių asmenų įregistravimo datos iki paraiškos pateikimo dienos yra praėję ne mažiau nei dveji metai.

6Papildau 13.13 papunkčiu:

13.13jeigu pareiškėjas ketina įgyvendinti 8.5 papunktyje nurodytą komunikacijos priemonę – pateikti kiekvieno planuojamo elektroninio leidinio preliminarų aprašymą (ne trumpesnį nei 500 žodžių);“.

7Papildau 13.14 papunkčiu:

13.14pareiškėjas turi atitikti bent vieną iš šių kriterijų (kartu su paramos paraiška pridedamuose dokumentuose pareiškėjas privalo pateikti atitikties šiai tinkamumo sąlygai įrodymo dokumentus):

13.14.1. pareiškėjas yra nurodytas Partnerystės sutarties 1 priede „Partnerių sąrašas“;

13.14.2. pareiškėjas turi bent po du registruotus narius iš ne mažiau kaip 51 proc. Lietuvos kaimo vietovių savivaldybių;

13.14.3. yra neribota pareiškėjo veikimo teritorija (jeigu pareiškėjo įsteigimo dokumentuose (nuostatai, įstatai, sutartis, ar kt.) nėra detalizuojama, kuriame regione ar teritorijoje pareiškėjas vykdo veiklą, tuomet yra laikoma, kad veikimo teritorija yra neribota ir pareiškėjas atitinka šiame papunktyje nurodytą reikalavimą);

13.14.4. pareiškėjui įstatymu ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu pavesta vykdyti su žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio, kaimo plėtros įgyvendinimu susijusias funkcijas;

13.14.5. pareiškėjas atstovauja žemės ūkio, maisto ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros dalyvių interesams Europos Sąjungos organizacijose nario teisėmis.“

8Pakeičiu 15.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.1įgyvendinti komunikacijos projektą per laikotarpį, kuris neviršija 24 mėnesių nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. birželio 30 d.;“.

9. Pakeičiu 15.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.12įgyvendinant Taisyklių 8.3, 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nurodytas komunikacijos priemones – leisti Žemės ūkio ministerijai, Agentūrai, Tinklo sekretoriatui neribotą laiką ir neatlygintinai naudotis sukurtais virtualiais gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turais ir (arba) audiovizualine produkcija ir (arba) elektroniniais leidiniais – t. y. juos viešinti internete, renginiuose, kitose viešinimo priemonėse;“.

10Papildau 15.15.5 papunkčiu:

15.15.5. įgyvendinant Taisyklių 8.5 papunktyje nurodytą komunikacijos priemonę – išleidus elektroninį leidinį, per 10 (dešimt) darbo dienų Tinklo sekretoriatui (kreipiantis el. paštu tinklo.sekretoriatas@zum.lt) sudaryti galimybę neatlygintinai atsisiųsti šį elektroninį leidinį.“

11Pakeičiu 23.1.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.1.1.3. šios išlaidos galimos tik tada, kai internetinio seminaro trukmė yra ne trumpesnė kaip 90 min.;“.

12Papildau 23.1.4 papunkčiu:

23.1.4. techninės įrangos nuoma arba specialiai įrengtos patalpos su įranga (pvz., studijos) nuoma internetiniam seminarui organizuoti. Ši išlaida tinkama tik jeigu internetinio seminaro unikalių klausytojų skaičius yra didesnis nei 50;“.

13Papildau 23.1.5 papunkčiu:

23.1.5. vienam internetiniam seminarui yra tinkama iki 250 Eur išlaidų pagal Taisyklių 23.1.1–23.1.3 papunkčiuose nurodytas kategorijas (t. y. išlaidų apimtis, sudėjus visų šių trijų kategorijų išlaidas, negali viršyti 250 Eur) ir iki 200 Eur išlaidų pagal Taisyklių 23.1.4 papunktyje nurodytą kategoriją.“

14. Pakeičiu 23.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.3.1. medžiagos rinkimo, kūrimo, apdorojimo išlaidos (fotografavimas, filmavimas, grafikos kūrimas, efektų kūrimas, montavimas, įgarsinimas, kalbos vertimas, muzikos takelio panaudojimas, programavimas, ir kt.);“.

15. Pakeičiu 23.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.3.2. virtualaus gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turo talpinimo viešai internete išlaidos (įskaitant ir tam būtinus programavimo ar sąsajos sukūrimo veiksmus). Jei šiame papunktyje nurodytos išlaidos yra naudojamos tobulinant / pritaikant interneto svetainę virtualaus gerųjų kaimo plėtros pavyzdžių turo talpinimui viešai internete, tas turi būti daroma minimalia būtina apimtimi tik šiam tikslui pasiekti (išvengiant neproporcingo ir neadekvataus interneto svetainės tobulinimo bei išlaidų patyrimo).

16. Pripažįstu netekusiais galios 23.4.2–23.4.3 papunkčius.

17Pakeičiu 23.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.5. Elektroniniai leidiniai:

23.5.1. išlaidos, skirtos elektroninio leidinio parengimui ir išleidimui (medžiagos kūrimas, vertimas, apipavidalinimas, maketavimas, ir kt.). Pagal šią eilutę nėra tinkamos elektroninio leidinio įrašymo ir pateikimo laikmenoje išlaidos.

18. Papildau 23.6 papunkčiu:

23.6. Pagal visas 23.1–23.5 papunkčiuose nurodytas komunikacijos priemones yra tinkamos finansuoti šios išlaidų kategorijos:

23.6.1. suteiktos paramos viešinimo išlaidos, vadovaujantis Viešinimo taisyklėmis;

23.6.2. netiesioginės (komunikacijos projekto administravimo ir susijusios) išlaidos, neviršijančios Aprašo 11 punkte nustatyto dydžio. Netiesioginės išlaidos apmokamos taikant fiksuotąją normą, vadovaujantis Aprašo nuostatomis.

19Pripažįstu netekusiu galios 37 punktą.

20Pakeičiu 40.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

40.2. jeigu buvo įgyvendinta 8.2 papunktyje nurodyta komunikacijos priemonė – internetinė nuoroda į internetinius socialinius tinklus ir kitus interneto šaltinius, kuriuose buvo vykdyta komunikacija (būtina užtikrinti internetinių socialinių tinklų ir kitų interneto šaltinių pasiekiamumą mokėjimo prašymų vertinimo metu arba užtikrinti visapusišką vykdytos komunikacijos įrodymą, pateikiant ekrano kopijas (angl. screenshot / printscreen);“.

21Papildau nauju 40.5 papunkčiu:

40.5. jeigu buvo įgyvendinta 8.5 papunktyje nurodyta komunikacijos priemonė – išleisto elektroninio leidinio įrašas laikmenoje, atskirai mokėjimo prašyme įvardijant išleistam elektroniniam leidiniui suteiktą tarptautinį standartinį numerį (ISBN, ISSN, ISMN ar kt.);“.

22. Buvusius 40.5–40.6 papunkčius laikau atitinkamai 40.6–40.7 papunkčiais.

23. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

24. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                            Kęstutis Navickas