LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO
2024 M. BALANDŽIO 18 D. ĮSAKYMO NR. 4-212 „DĖL SKATINAMOSIOS FINANSINĖS PRIEMONĖS „POKYTIS“ SCHEMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 21 d. Nr. 4-611
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2024 m. balandžio 18 d. įsakymą Nr. 4-212 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Pokytis“ schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LiETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
įsakymas
DĖL SKATINAMOSIOS finansinės priemonės „POKYTIS“ SCHEMOS PATVIRTINIMO
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius,
2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas uždarajai akcinei bendrovei „ILTE“ vertinant paskolų gavėjų paraiškas, pateiktas po šio įsakymo įsigaliojimo, taip pat paskolų gavėjų paraiškas, pateiktas iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, tuo atveju, jei uždarosios akcinės bendrovės „ILTE“ sprendimai suteikti paskolą pagal paskolų gavėjų pateiktas paraiškas iki šio įsakymo įsigaliojimo nebuvo priimti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2024 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 4-212
(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2024 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. 4-611
redakcija)
skatinamosios finansinės priemonės „POKYTIS“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas
|
|||||||||||||||||||||||||
1. |
Teisinis pagrindas |
1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. 1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315. 1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo su pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. rugpjūčio 16 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2024) 5911. 1.6. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“. 1.7. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės 1.8. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės 1.9. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės 1.10. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „ILTE“ (toliau – ILTE arba Paskolos davėjas) (toliau – Sutartis). |
|||||||||||||||||||||||||
2.
|
Skatinamajai finansinei priemonei „Pokytis“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma |
247 596 373 (du šimtai keturiasdešimt septyni milijonai penki šimtai devyniasdešimt šeši tūkstančiai trys šimtai septyniasdešimt trys) eurai Europos regioninės plėtros fondo ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų (įskaitant valdymo mokestį ILTE). |
|||||||||||||||||||||||||
3. |
Skatinamosios finansinės priemonės „Pokytis“ schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė |
ILTE tiesiogiai paskolų gavėjams teikiamos paskolos (toliau – Paskola) pagal Schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu. |
|||||||||||||||||||||||||
4. |
Paskolos davėjas |
Priemonę įgyvendina ir Paskolas teikia ILTE, veikdama kaip Inovacijų skatinimo fondo valdytoja, paskirta vadovaujantis Sutartimi. |
|||||||||||||||||||||||||
5. |
Sąvokos |
Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, 2015 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2015/1017 dėl Europos strateginių investicijų fondo, Europos investavimo konsultacijų centro ir Europos investicinių projektų portalo, kuriuo iš dalies keičiamos reglamentų (ES) Nr. 1291/2013 ir (ES) Nr. 1316/2013 nuostatos dėl Europos strateginių investicijų fondo, su visais pakeitimais, Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme. |
|||||||||||||||||||||||||
6. |
Remiama veikla |
Paskolos teikiamos Schemos 7.1 papunktyje nurodytam Paskolos gavėjui, kuris kreipiasi dėl finansavimo pagal Priemonę projektui, skirtam: gamybos procesų (įskaitant gamybos logistiką) įrangai su bent viena skaitmenine technologija (pvz., robotikos technologijos, dirbtinio intelekto sprendimai, automatika ir automatizavimo technologijos pramonei, informacinių komutacinių tinklų diegimas, išmaniųjų jutiklių, valdiklių ir vykdiklių diegimas, debesijos diegimas, daiktų interneto sistemų diegimas, įmonės išteklių valdymo sistemos diegimas, operatyvaus gamybos valdymo sistemų diegimas, 3D spausdinimas) arba su bent viena skaitmenine technologija ir su ja susijusiu sprendimu (pvz., skaitmeninės inžinerijos sprendimai, vertikaliosios integracijos sprendimai, horizontaliosios integracijos sprendimai, sumaniosios priežiūros ir aptarnavimo sprendimai), diegti (toliau – gamybos procesų įranga su integruotomis skaitmeninimo technologijomis); aplinkai palankioms, t. y. tvarių produktų gamybą skatinančioms, inovatyvioms technologijoms diegti; modernioms technologijoms diegti ir (arba) verslo procesams modernizuoti (toliau – Projektas). |
|||||||||||||||||||||||||
7. |
Paskolos gavėjai ir Projekto veiklos |
7.1. Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui jo Projektui finansuoti, kai: 7.1.1. finansuojamos Projekto veiklos apima: 7.1.1.1. gamybos procesų įrangos su integruotomis skaitmeninimo technologijomis diegimą ir Paskolos gavėjas yra labai maža, maža ir vidutinė įmonė (toliau – MVĮ), maža vidutinės kapitalizacijos įmonė (toliau – MVKĮ) ar vidutinės kapitalizacijos įmonė (toliau – VKĮ) ir jo Projektas įgyvendinamas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, t. y. Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse (toliau – VVL regionas); 7.1.1.2. aukštą pridėtinę vertę kuriančių įmonių gamybos procesų įrangos su integruotomis skaitmeninimo technologijomis diegimą ir Paskolos gavėjas yra MVĮ, MVKĮ ar VKĮ ir jo Projektas įgyvendinamas Sostinės regione, t. y. Vilniaus apskrityje (toliau – Sostinės regionas); 7.1.1.3. investicijas į tvarių produktų gamybą skatinančių inovatyvių technologijų diegimą ir Paskolos gavėjas yra MVĮ, MVKĮ ar VKĮ ir jo Projektas įgyvendinamas VVL regione; 7.1.1.4. gamybines investicijas į moderniųjų technologijų diegimą, verslo procesų modernizavimą ir Paskolos gavėjas yra MVĮ, dalyvaujanti kuriant trumpos vertės grandinę, kurioje sumažintas etapų ir (ar) tarpininkų tarp žaliavų tiekimo, gamybos ir galutinio vartotojo skaičius, ir jos Projektas įgyvendinamas VVL regione. Gamybinės investicijos suprantamos kaip investicijos į Paskolos gavėjo materialųjį arba nematerialųjį ilgalaikį turtą, siekiant gaminti prekes ir (ar) teikti paslaugas; 7.1.2. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus: 7.1.2.1. yra pramonės įmonė, t. y. įmonė, kurios pagrindinė ekonominė veikla nustatyta Valstybinės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale https://osp.stat.gov.lt/ekonomines-veiklos-rusiu-ir-instituciniu-sektoriu-paieska (toliau – Valstybinės duomenų agentūros oficialios statistikos portalas), pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) priskiriama B sekcijai „Kasyba ir karjerų eksploatavimas“ (išskyrus šias ekonomines veiklas: „Žalios naftos ir gamtinių dujų gavyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 06 skyrių), „Durpių gavyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 08.92 klasę) ir „Naftos ir gamtinių dujų gavybai būdingų paslaugų veikla“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 09.10 klasę)) ir C sekcijai „Apdirbamoji gamyba“ (išskyrus ekonominę veiklą „Kokso ir rafinuotų naftos produktų gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 19 skyrių) (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.1 ir 7.1.1.3 papunkčiuose nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 7.1.2.2. jei Paskolos gavėjas veikia Sostinės regione, Paskolos gavėjo vykdoma pagrindinė ekonominė veikla, nustatyta Valstybinės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale, priskiriama aukštą pridėtinę vertę kuriantiems sektoriams: „Pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 21 skyrių), „Kompiuterinių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 26 skyrių), „Orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 30.3 grupę), „Chemikalų ir chemijos produktų gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 20 skyrių), „Elektros įrangos gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 27 skyrių), „Niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 28 skyrių), „Variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 29 skyrių), „Kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba“ (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 30 skyrių), išskyrus „Įvairių tipų laivų statyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 30.1 grupę) bei „Orlaivių ir erdvėlaivių bei susijusios įrangos gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 30.3 grupę), taip pat „Medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba“ (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 32.5 grupę) (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 7.1.2.3. veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius į Lietuvos Respublikos biudžetą, įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą; 7.1.2.4. atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje; 7.1.2.5. Paskolos gavėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, jis nėra likviduojamas; 7.1.2.6. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte; 7.1.2.7. Paskolos gavėjas yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) metinių finansinių ataskaitų už paskutinius dvejus finansinius metus arba, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei dvejus metus, už trumpesnį terminą rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis; 7.1.2.8. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury); 7.1.2.9. nėra gavęs valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos, kuri Paskolos davėjo sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba), kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos (toliau – ES) vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) arba pagalbos teikėjo sprendimu buvo pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles; 7.1.2.10. nėra valstybės ir (ar) savivaldybių įmonė ir įmonė, kurioje 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė; 7.1.2.11. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo nėra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 į nuosavą kapitalą įtraukus akcininkų, susijusių ir (ar) kitų trečiųjų asmenų Paskolos gavėjui suteiktas Paskolas, subordinuotas ILTE paskolos (-ų) atžvilgiu (toliau – trečiųjų asmenų subordinuotos paskolos) (be trečiųjų asmenų subordinuotų paskolų nuosavas kapitalas turi būti teigiamas), skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinę tarpinę finansinę ataskaitą. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, o pagal paskutinę tarpinę finansinę ataskaitą yra didesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, Paskolos gavėjas privalo pateikti ILTE nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus); 7.1.2.12. per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis Paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, kurie susiję su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos, padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad Paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą; 7.1.2.13. per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu; 7.1.2.14. nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, kitomis organizacijomis ar jų padaliniais, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose, nurodytose Tikslinių teritorijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“, registruotais juridiniais asmenimis; 7.1.2.15. neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Rusijos Federacijos (toliau – Rusija), Baltarusijos Respublikos (toliau – Baltarusija), Rusijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos ir Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijos fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.; 7.1.2.16. Paskolos gavėjo ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikos lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o Projektas Paskolos davėjo yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikos lygio bei Projekto ekonominio pagrįstumo ir finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas Paskolos davėjo vidaus procedūrų tvarka; 7.1.2.17. Paskolos gavėjui suteikiama valstybės pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsniu: 7.1.2.17.1. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra vykdoma žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkte, nėra vykdoma pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies b punkte, ir nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 13 straipsnyje nurodytuose sektoriuose; 7.1.2.17.2. Paskolos gavėjas per dvejus metus iki paraiškos Paskolai gauti (toliau – paraiška) pateikimo ILTE dienos ir dvejus metus nuo Projekto, kurio finansavimui prašoma Paskolos, įgyvendinimo pabaigos neperkėlė ir neperkels veiklos, su kuria susijęs Projektas, iš įmonės, veikiančios vienoje Europos ekonominės erdvės valstybėje, į įmonę kitoje valstybėje, kurioje Paskolos lėšomis įgyvendinamas Projektas; 7.1.2.18. Paskolos gavėjui suteikiama nereikšminga (de minimis) pagalba vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis: 7.1.2.18.1. Paskolos gavėjo veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veikla, pirminės žemės ūkio produktų gamybos veikla, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a ir c punktuose; 7.1.2.18.2. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir (ar) jis neatitinka Juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte. 7.2. Paskolos gavėjo atitiktis Schemos 7.1 papunktyje nurodytiems reikalavimams vertinama pagal viešai prieinamų registrų duomenis, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktus duomenis, viešai skelbiamą informaciją (pvz., Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos) ir Paskolos gavėjo pateiktą informaciją. Jeigu Paskolos gavėjo pateikta informacija neatitinka viešai prieinamų registrų ar valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktų duomenų ir viešai skelbiamos informacijos, vadovaujamasi viešai prieinamų registrų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktais duomenimis. Tais atvejais, kai Paskolos gavėjas nėra įsteigtas Lietuvos Respublikoje, Paskolos gavėjo prašoma pateikti valstybės, kurioje jis yra įsteigtas, atitinkamus dokumentus, viešai skelbiamą informaciją. |
|||||||||||||||||||||||||
8. |
Reikalavimai Projektams |
8.1. Finansavimas teikiamas Projektams, kurie atitinka šiuos reikalavimus: 8.1.1. Projektu atliekama pradinė investicija arba pradinė naujos ekonominės veiklos investicija; 8.1.2. Projektu diegiama gamybos procesų įranga su integruotomis skaitmeninimo technologijomis, kuri yra rekomenduota Projekto vykdytojo ILTE pateiktoje technologinio audito (pramonės įmonės gamybos ir su gamyba susijusių procesų (esamo skaitmeninio lygio nuo žaliavų patekimo iki galutinio produkto išleidimo ir aptarnavimo (priežiūros) įvertinimas, siekiant nustatyti, ar konkrečios technologijos ir gamybos procesų visuma koreliuoja su technologinės raidos tendencijomis atitinkamoje srityje), atlikto likus ne daugiau kaip 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, išvadoje (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.1 ar 7.1.1.2 papunkčiuose nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 8.1.3. Projektu diegiamomis gamybos technologijomis planuojami gaminti tvarūs produktai atitinka bent tris iš išvardytų požymių: turi būti patvarūs, ilgaamžiai, tausūs energijos arba išteklių naudojimo atžvilgiu, pataisomi, perdirbami, bent viena iš sudedamųjų gaminio medžiagų arba dalių pagaminta iš perdirbtų medžiagų, pasižymėti mažesniu poveikiu aplinkai visame gaminio būvio cikle ir (ar) jiems pagaminti taikoma mažaatliekė gamyba (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 8.1.4. Projektu diegiama gamybos technologija turi būti nauja arba patobulinta Paskolos gavėjui (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 8.1.5. Projektu diegiamos modernios technologijos, keičiami esami verslo procesai, naudojant modernias technologijas ir technologinius sprendimus, siekiant padidinti procesų efektyvumą, tausoti Paskolos gavėjo išteklius ir gerinti paslaugų ar gaminių kokybę (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.4 papunktyje nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 8.1.6. numatomas įsigyti ilgalaikis turtas turi būti naujas; 8.1.7. Projektu diegiamos įrangos (technologijos) modelis (ar modernizuotas modelis) turi būti pateiktas rinkai likus ne daugiau kaip trejiems metams iki paraiškos pateikimo ILTE metų; 8.1.8. Projektas iki paraiškos pateikimo ILTE nėra pradėtas įgyvendinti; 8.1.9. Projektas atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ , nuostatas ir bent vieną mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) prioriteto tematiką (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.1 papunktyje nurodytos veiklos finansavimo ir Paskolos gavėjas prašo dotacijos ir kai kreipiamasi dėl 7.1.1.2 ar 7.1.1.3 papunkčiuose nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 8.1.10. Projektas atitinka darnaus vystymosi horizontalųjį principą bei lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.) horizontalųjį principą; 8.1.11. Projektas atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimą – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires (2021/C 58/01); 8.1.12. Projektas turi nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos |
9.1. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos: 9.1.1. gamybos procesų įrangos su skaitmeninimo technologijomis, kuri rekomenduota technologinio audito išvadoje, įsigijimo, diegimo ir su įrangos montavimu susijusių darbų atlikimo išlaidos (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.1 ar 7.1.1.2 papunkčiuose nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 9.1.2. tvarių produktų gamybos technologijų (gamybos įrangos (įrenginių) ir susijusios programinės įrangos) įsigijimo, diegimo ir su montavimu susijusių darbų išlaidos (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos Projekto veiklos finansavimo); 9.1.3. įrangos (įrenginių) ir (arba) programinės įrangos įsigijimo, diegimo ir su montavimu susijusių darbų išlaidos (taikoma, kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.4 papunktyje nurodytos Projekto veiklos finansavimo). 9.2. Kai Paskola suteikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiuojant tinkamų finansuoti išlaidų sumą, turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 7 dalyje nustatytų reikalavimų: 9.2.1. kai Paskola suteikiama MVKĮ ir VKĮ gamybos procesui iš esmės pakeisti, tinkamos finansuoti išlaidos turi viršyti turto, susijusio su modernizuojama veikla, nusidėvėjimą per trejus ankstesnius finansinius metus; 9.2.2. kai Paskola suteikiama MVKĮ, VKĮ ar MVĮ esamos įmonės veiklai įvairinti, tinkamos finansuoti išlaidos turi bent 200 procentų viršyti pakartotinai naudojamo turto balansinę vertę, registruotą finansiniais metais, einančiais iki darbų pradžios. 9.3. Kai Paskola suteikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiuojant tinkamų finansuoti išlaidų sumą turi būti tenkinami Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 8 dalyje nustatyti reikalavimai: 9.3.1. nematerialusis turtas, naudojamas investicinėms išlaidoms apskaičiuoti, turi būti: 9.3.1.1. naudojamas tik MVKĮ, VKĮ, MVĮ, gaunančioje pagalbą; 9.3.1.2. nusidėvintis; 9.3.1.3. įsigyjamas rinkos sąlygomis iš trečiųjų šalių, nesusijusių su pirkėju; 9.3.1.4. įtrauktas į pagalbą gaunančio Paskolos gavėjo turtą ir likti susietas su Projektu bent penkerius metus (jei Paskola suteikiama MVĮ, – trejus metus); 9.3.2. kai Paskola suteikiama MVKĮ ar VKĮ, nematerialiojo turto išlaidos tinkamos finansuoti tik iki 50 procentų visų Projekto tinkamų finansuoti investicinių išlaidų sumos. |
|||||||||||||||||||||||||
10. |
Netinkamos finansuoti išlaidos |
10.1. Paskolos lėšos negali būti skiriamos ir naudojamos: 10.1.1. Paskolos gavėjo išlaidoms, kurios nėra tinkamos finansuoti Projekto išlaidos; 10.1.2. išlaidoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar finansuojamos iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ir (ar) kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų, jei, visas lėšas kartu sudėjus su Paskolos lėšomis, išlaidos būtų finansuotos daugiau kaip 100 procentų išlaidų vertės; 10.1.3. investicijoms, išvardytoms Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje; 10.1.4. išlaidoms, patirtoms iki paraiškos pateikimo Paskolos davėjui dienos; 10.1.5. atsiskaitymams su Rusijos ir Baltarusijos, Rusijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje ir Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis. |
|||||||||||||||||||||||||
11. |
Paskolų teikimo sąlygos |
11.1. Paskola skiriama Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolos sutartį tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis). 11.2. Paskolos sutarties terminas negali būti ilgesnis kaip 120 mėnesių, kuris esant objektyvioms priežastims gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 180 mėnesių, jei tai neprieštarauja Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms. Sprendimą dėl Paskolos sutarties termino pratęsimo Paskolos davėjas priima, įvertinęs Paskolos gavėjo riziką. 11.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos grąžinimo terminas be jokių papildomų mokesčių. 11.4. Paskolos gavėjui taikoma kintama metinė palūkanų norma, kurią sudaro: 11.4.1. 1 (vieno) procento palūkanų marža; 11.4.2. kintama palūkanų normos dalis – 6 mėnesių EURIBOR (kai EURIBOR neigiamas, jis prilyginamas nuliui). 11.5. Už Paskolos lėšas įsigyjamas ilgalaikis turtas arba kitas lygiavertis ne mažesnės vertės nei Paskolos lėšomis finansuojamas ilgalaikis materialus turtas pirminiu įkeitimu yra įkeičiamas Paskolos grąžinimui užtikrinti. Paraiškos vertinimo metu nustačius didesnę Projekto neįgyvendinimo ir (ar) Paskolos negrąžinimo riziką, Paskolos davėjas pareikalauja iš Paskolos gavėjo papildomų užtikrinimo priemonių. Kai Paskolos gavėjas neturi kito ilgalaikio turto arba už Paskolos lėšas įsigyjamas ar Paskolos gavėjo pasiūlytas kitas ilgalaikis turtas yra netinkama Paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonė dėl jos mažo likvidumo ar teisinių kliūčių ją įkeisti, prievolės įvykdymo užtikrinimas gali būti netaikomas. Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių pateikimu, įkeitimu ir draudimu, apmoka Paskolos gavėjas. 11.6. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas. 11.7. Paaiškėjus, kad Paskola Paskolos gavėjui buvo nepagrįstai išmokėta dėl to, kad Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės sprendimo dėl Paskolos priėmimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti Paskolos davėjui visą nepagrįstai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dieną) ir su palūkanomis, nustatytomis Komisijos pranešime dėl dabartinių valstybės pagalbos susigrąžinimo palūkanų normų ir taikomų orientacinių bei diskonto normų, paskelbtų remiantis 2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 794/2004, įgyvendinančio Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2015/1589, nustatantį išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles, su visais pakeitimais, 10 straipsniu (sprendimo dėl Paskolos suteikimo dieną), kurios skaičiuojamos nuo nepagrįstai išmokėtos Paskolos suteikimo Paskolos gavėjui dienos iki jos susigrąžinimo dienos. 11.8. Paaiškėjus, kad Paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, Paskolos gavėjas privalo grąžinti suteiktą neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dieną) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu 11.9. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros nustatomos ILTE generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamame Priemonės įgyvendinimo sąlygų aprašyme (toliau – Priemonės aprašymas). 11.10. Paskolos davėjas už Paskolos sutartyje numatytų sąlygų ir (ar) įsipareigojimų nesilaikymą Paskolos gavėjui taikys poveikio priemones, nustatytas Priemonės aprašyme ir Paskolos sutartyje. |
|||||||||||||||||||||||||
12. |
Privataus finansavimo lėšų dalis Projekte |
12.1. Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei Projektas finansuojamas privataus finansavimo lėšomis, kurias sudaro privataus finansuotojo Paskolos gavėjui suteikta paskola Projektui finansuoti ir (ar) Paskolos gavėjo nuosavos lėšos. Privačiu finansuotoju gali būti Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar privatus juridinis asmuo, kita užsienio valstybėje veikianti organizacija ar jos padalinys, kuris prisideda prie Projekto įgyvendinimo. 12.2. Privatus finansuotojas Projekte gali dalyvauti teikdamas Paskolos gavėjui paskolą Projektui finansuoti. Privataus finansuotojo dalyvavimu laikomas ir Paskolos gavėjo dalyvavimas Projekto įgyvendinime nuosavomis lėšomis. 12.3. Privataus finansavimo lėšos įgyvendinant Projektą turi sudaryti ne mažiau kaip 25 procentus tinkamų finansuoti Projekto išlaidų sumos, kuri skaičiuojama be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas. Ne mažiau kaip 10 procentų tinkamų finansuoti Projekto išlaidų turi sudaryti nuosavos paties Paskolos gavėjo lėšos. 12.4. Privataus finansavimo lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba ir (ar) nereikšminga (de minimis) pagalba. |
|||||||||||||||||||||||||
13. |
Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui |
13.1. Suteikiamos Paskolos suma Paskolos gavėjo Projektui negali viršyti 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų. 13.2. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma negali būti didesnė kaip 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų. 13.3. Paskolos suma kiekvienam Paskolos gavėjui bus nustatoma individualiai, įvertinus finansavimo poreikį pagal Paskolos gavėjo ILTE pateiktą informaciją ir pagrindžiančius dokumentus, neviršijant nustatytos Paskolos sumos vienam Paskolos gavėjui. 13.4. Galimas suteikti Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui apskaičiuojamas atsižvelgiant į galimą suteikti valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį. |
|||||||||||||||||||||||||
14. |
Dotacija ir jai keliami reikalavimai |
14.1. Kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.1 ir 7.1.1.2 papunkčiuose nurodytos Projekto veiklos finansavimo, Paskolos gavėjui gali būti skiriama viena iš šių dotacijų: 14.1.1. iki 50 procentų faktiškai patirtų technologinio audito ir (arba) technologinio audito išvadų įgyvendinimo technologinės priežiūros išlaidų (skaičiuojant su PVM) kompensavimas, bet ne daugiau kaip 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų ir ne daugiau kaip 30 procentų suteiktos Paskolos sumos arba 14.1.2. iki 10 procentų suteiktos Paskolos sumos nurašymas. 14.2. Schemos 14.1.1 papunktyje nurodyta dotacija gali būti skiriama tik tokiu atveju, jei technologinio audito ir (arba) technologinio audito išvadų įgyvendinimo technologinės priežiūros paslauga yra įsigyta iš trečiųjų šalių, t. y. su Paskolos gavėju nesusijusių šalių. 14.3. Priėmus sprendimą dėl Schemos 14.1.2 papunktyje nurodytos dotacijos suteikimo, Paskolos sumos dalis gali būti nurašoma tik tokiu atveju, jei po Projekto įgyvendinimo pabaigos praėjus vieneriems finansiniams metams, palyginti su finansiniais metais iki Projekto įgyvendinimo pradžios, yra pasiekta bent 15 procentų didesnė vienam darbuotojui tenkanti pridėtinė vertė, kuri apskaičiuojama kaip santykis tarp bendros pridėtinės vertės ir atitinkamų metų metinių visos darbo dienos ekvivalentų (toliau – pridėtinė vertė). 14.4. Kai kreipiamasi dėl Schemos 7.1.1.3 ir 7.1.1.4 papunkčiuose nurodytos Projekto veiklos finansavimo, Paskolos gavėjui gali būti skiriama iki 10 proc. dotacija suteiktos Paskolos sumos daliai nurašyti. 14.5. Priėmus sprendimą dėl Schemos 14.4 papunktyje nurodytos dotacijos suteikimo, Paskolos sumos dalis gali būti nurašoma tik tokiu atveju, jei pasiekiamas bent vienas iš šių rodiklių: 14.5.1. Paskolos gavėjas Projekto įgyvendinimo metu sukurs naujas darbo vietas ir jose įdarbins darbuotojus, t. y. metinis visos darbo dienos ekvivalentų skaičius padidės bent 1 vienetu. Darbo vietos matuojamos metiniais visos darbo dienos ekvivalentais, t. y. per kalendorinius metus darbuotojų, dirbusių įmonėje, faktiškai dirbtų darbo valandų skaičiumi, padalintu iš vienam etatui per metus tenkančio darbo valandų skaičiaus. Įkurtos naujos darbo vietos apskaičiuojamos kaip skirtumas tarp metinio visos darbo dienos ekvivalentų skaičiaus už finansinius metus iki Paskolos gavėjo Projekto įgyvendinimo pradžios ir metinio visos darbo dienos ekvivalentų skaičiaus praėjus vieniems finansiniams metams po pirmo Paskolos išmokėjimo Paskolos gavėjui; arba 14.5.2. po Projekto įgyvendinimo pabaigos praėjus vieniems finansiniams metams, palyginti su finansiniais metais iki Projekto įgyvendinimo pradžios, bus pasiekta bent 15 procentų didesnė vienam darbuotojui tenkanti pridėtinė vertė. 14.6. Schemos 14.1.2 ir 14.4 papunkčiuose nurodyta dotacija skiriama už vieno iš Schemos 14.3, 14.5.1 ir 14.5.2 papunkčiuose nurodytų rodiklių pasiekimą ir gali būti skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas veikia ne trumpiau kaip 2 metus ir jo paskutinių finansinių metų pagrindinės veiklos pajamos nėra lygios nuliui. Veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo Paskolos gavėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos iki paraiškos pateikimo Paskolos davėjui dienos. Jei Paskolos gavėjas yra kitoje valstybėje narėje registruotas ūkio subjektas, veiklos vykdymo laikotarpis vertinamas nuo Paskolos gavėjo įregistravimo tos valstybės registre datos. 14.7. Sprendimas dėl Schemos 14.1 ir 14.4 papunkčiuose nurodytos vienos iš dotacijų suteikimo priimamas kartu su sprendimu dėl Paskolos suteikimo. Dotacija gali būti skiriama tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjui suteikiama Paskola, o kai skiriamos dotacijos, nurodytos Schemos 14.1.2 ir 14.4 papunkčiuose, taip pat pasiekiamas vienas iš Schemos 14.3, 14.5.1 ir 14.5.2 papunkčiuose nurodytų rodiklių. 14.8. Schemos 14.1.1 papunktyje nurodytos skiriamos dotacijos suma yra nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri suteikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, neviršijant didžiausio galimo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio – 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Jeigu apskaičiuotas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis viršija didžiausią galimą suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, atitinkamai mažinama skiriamos dotacijos suma arba dotacija nesuteikiama. 14.9. Schemos 14.1.2 ir 14.4 papunkčiuose nurodytos skiriamos dotacijos suma yra valstybės pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio nuostatas, tais atvejais, kai Paskola teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio nuostatas, arba nereikšminga (de minimis) pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, tais atvejais, kai Paskola teikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas. |
|||||||||||||||||||||||||
15. |
Valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba ir jos apskaičiavimas |
15.1. Valstybės pagalba Paskolos gavėjo Projektui finansuoti teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 14 straipsnio nuostatomis, kai Paskolos gavėjas yra: 15.1.1. MVĮ; 15.1.2. MVKĮ ar VKĮ, įgyvendinanti Projektą VVL regione; 15.1.3. MVKĮ ar VKĮ, įgyvendinanti Projektą, kuris apima pradinę naujos ekonominės veiklos investiciją Sostinės regione. 15.2. Nereikšminga (de minimis) pagalba Paskolos gavėjui jo Projektui finansuoti teikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, kai Paskolos gavėjas yra MVKĮ ar VKĮ, vykdanti pradinę investiciją Sostinės regione. 15.3. Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis teikiant Paskolą išreiškiamas bendruoju subsidijos ekvivalentu (toliau – BSE) ir apskaičiuojamas pagal formulę BSE = (K – D) x T x ((N procentų + R) – M procentų), kurioje: BSE – bendrasis subsidijos ekvivalentas, eurais; K – Paskolos suma, eurais; D – remiantis Schemos 14.1.2 ar 14.4 papunkčiais skiriamos dotacijos suma, eurais (taikoma, jei skiriama dotacija); T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais; N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną interneto svetainėje https://competition-policy.ec.europa.eu/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount-rates_en skelbiama bazinė palūkanų norma; R – 2008 m. sausio 19 d. Europos Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatyta marža; M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma). 15.4. Skaičiuojant BSE, atsižvelgiama į visam Paskolos laikotarpiui planuojamus Paskolos grąžinimus. 15.5. BSE, apskaičiuotas vadovaujantis Schemos 15.3 papunkčiu, sumuojamas su dotacijos suma, kuri skiriama remiantis Schemos 14.1.2 ar 14.4 papunkčiais (toliau – bendra skiriamos pagalbos suma). 15.6. Valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba diskontuojama, taikant Europos Komisijos komunikate nustatytą diskonto dydį, iki suteikimo momentu esamos valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos vertės. 15.7. Kai Paskola Paskolos gavėjui teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiavus BSE, įvertinama, ar bendra skiriamos pagalbos suma neviršys didžiausio galimo valstybės pagalbos dydžio, kuris apskaičiuojamas pagal formulę PD = TS x L, kurioje: PD – didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, eurais; TS – tinkamų finansuoti išlaidų suma, eurais (be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas); L – didžiausias galimas valstybės pagalbos intensyvumas, nustatytas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimą Nr. 1123 „Dėl regioninės pagalbos teikimo pagal Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapį, taikytiną nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.“:
15.8. Apskaičiuojant didžiausią galimą valstybės pagalbos dydį, taip pat atsižvelgiama į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 14 straipsnio 13 dalies nuostatas ir įvertinama, ar atliekama investicija nėra laikytina kito Paskolos gavėjo atliekamo investicinio projekto dalimi. 15.9. Apskaičiuojant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, turi būti laikomasi Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatų. 15.10. Kai Paskola Paskolos gavėjui teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis, įvertinama, ar bendra skiriamos pagalbos suma neviršys didžiausio galimo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. 15.11. Jeigu nustatoma, kad bendra skiriamos pagalbos suma viršija didžiausią galimą valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, atitinkamai yra keičiamos viena ar kelios Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, skiriamos dotacijos suma). 15.12. Jei, suteikus Paskolą, vėliau kreipiamasi dėl Paskolos termino pratęsimo, BSE yra perskaičiuojamas ir Paskolos terminas pratęsiamas tik tuo atveju, jei pratęsimas neprieštarauja Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms. 15.13. Teikiant valstybės pagalbą turi būti laikomasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatų, o teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą – Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnio nuostatų. |
|||||||||||||||||||||||||
16. |
Stebėsena |
16.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 14 straipsnio, Reglamento (ES) 2023/2831 ir Schemos nuostatas. 16.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą ar valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. |
|||||||||||||||||||||||||
17. |
Skaidrumo reikalavimai |
17.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieną šimtą tūkstančių) eurų, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt (toliau – Svetainė) per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal Paskolos davėjo teikiamą mėnesio ataskaitą. 17.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Paskolos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Svetainėje. |
|||||||||||||||||||||||||
18. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
18.1. Vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalies ir Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalies nuostatomis, Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą 10 metų nuo paskutinės Paskolos sutarties pasirašymo dienos. 18.2. Duomenų valdytoja ILTE, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, 18.2.1. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis ar užsienio valstybėje veikiančiomis kitomis organizacijomis ar jų padaliniais, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, parašas, paraiškos pateikimo data; 18.2.2. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą; 18.2.3. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninis pašto adresas, telefono ryšio numeris. 18.3. ILTE asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Nacionalinės plėtros įstaigos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje. Duomenys, nurodyti Schemos 7.1.13 ir 7.1.14 papunkčiuose, yra tvarkomi vadovaujantis 2024 m. rugsėjo 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2024/2509 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių 138 straipsnio nuostatomis. Asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, ILTE generalinio direktoriaus tvirtinamomis Asmens duomenų tvarkymo ILTE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama duomenų valdytojo interneto svetainės www.ilte.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“. 18.4. ILTE asmens duomenis gauna iš pareiškėjo, siekiančio tapti Paskolos gavėju (toliau – Pareiškėjas). ILTE, vadovaudamasi teisės aktų, reguliuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir kitų valstybės institucijų, bendrovių, tvarkančių jungtines skolininkų duomenų rinkmenas bei duomenis apie kredito istoriją, įsiskolinimus (pvz., UAB „Creditinfo Lietuva“), atitikties platformų, teikiančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įrankius ir paslaugas (pvz., „Ondato Saas“), juridinių asmenų, kai duomenys teikiami apie šių juridinių asmenų atstovus, darbuotojus, steigėjus, akcininkus, dalyvius, savininkus ir pan., taip pat kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi Paskolos gavėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, Paskolos gavėjų finansinei padėčiai ir kreditingumui įvertinti, Paskolos gavėjų atitikčiai Schemoje ir Priemonės aprašyme nustatytiems Paskolos gavėjo ir Projekto tinkamumo reikalavimams įvertinti, Pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti ir Paskolos negrąžinimo, Paskolos gavėjo, Projekto rizikai įvertinti ir teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti. 18.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, įvertinus ir nustačius Paskolos gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, vertinti Pareiškėjo kreditingumą, Paskolos negrąžinimo, Pareiškėjo riziką, tvarkyti duomenų valdytojo suteiktų Paskolų apskaitą, duomenų valdytojo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą ar nereikšmingą (de minimis) pagalbą (Paskolos gavėją, finansuojamą Projektą, suteiktą valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą) Registre ir Paskolos davėjo interneto svetainėje www.ilte.lt, atlikti Paskolos davėjo suteiktų Paskolų auditą, taip pat vykdyti teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonių apie duomenų valdytojo suteiktų Paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines Paskolos davėjo suteiktų Paskolų ataskaitas. 18.6. Jei Paskolos gavėjas nepateiks asmens duomenų, nurodytų Schemos 18.2.1–18.2.3 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti Paskolos gavėjo atitikties Schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami. 18.7. Duomenų valdytojas asmens duomenis gali perduoti Lietuvos banko administruojamai Paskolų rizikos duomenų bazei. Duomenų valdytojas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Duomenų valdytojas asmens duomenis pateikia atsakydamas į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus. 18.8. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis Paskolos davėjas tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos arba nuo Paskolos davėjo sprendimo nesuteikti Paskolos dienos. 18.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises: 18.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą; 18.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis; 18.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis; 18.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 18.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą. 18.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. |