Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2010 M. GEGUŽĖS 4 D. NUTARIMO NR. 511 „DĖL INSTITUCIJŲ ATLIEKAMŲ PRIEŽIŪROS FUNKCIJŲ OPTIMIZAVIMO“ PAKEITIMO
2015 m. balandžio 1 d. Nr. 327
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“:
1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Sudaryti šią Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo ekspertų komisiją (toliau – ekspertų komisija):
Ūkio ministerijos atstovas (ekspertų komisijos vadovas);
Teisingumo ministerijos atstovas;
Vyriausybės kanceliarijos atstovas;
Aplinkos ministerijos atstovas;
Aplinkos apsaugos agentūros atstovas;
Valstybinės darbo inspekcijos atstovas;
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos atstovas;
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovas;
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos atstovas;
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos atstovas;
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos atstovas;
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos atstovas;
Finansų ministerijos atstovas;
Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas;
Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas;
Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos atstovas.“
4. Pakeisti 4.2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
5. Pakeisti 4.2.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
6. Pakeisti 5.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
7. Pakeisti 5.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„5.2. šio nutarimo 1.2 papunktyje nurodytame sąraše esančių institucijų vadovams – paskirti institucijoje atsakingą asmenį, kurio funkcijos – užtikrinti, kad institucijoje būtų pasiektas priežiūros funkcijų optimizavimo tikslas ir uždaviniai, bendradarbiauti priežiūros funkcijų optimizavimo klausimais su kitomis institucijomis, ekspertų komisija, priežiūros funkcijų optimizavimą koordinuojančiomis ministerijomis;“.
8. Pakeisti 5.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„5.4. šio nutarimo 2 punkte nurodytų priežiūros institucijų vadovams – paskirti institucijoje atsakingą asmenį, kurio pagrindinės funkcijos – užtikrinti, kad priežiūros institucijoje būtų pasiektas priežiūros funkcijų optimizavimo tikslas ir uždaviniai, paskirti šį asmenį į ekspertų komisiją ir pranešti apie tai Ūkio ministerijai;“.
10. Pakeisti 6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
11. Pakeisti 6.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„6.2. institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo priemonės įgyvendinamos kartu su Vykdomosios valdžios sistemos sandaros tobulinimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1511 „Dėl Vykdomosios valdžios sistemos sandaros tobulinimo koncepcijos patvirtinimo“, įgyvendinimo priemonėmis, skirtomis Lietuvos Respublikos Seimui ir Respublikos Prezidentui atskaitingų įstaigų atliekamoms funkcijoms ir jų veiklos sąsajoms su vykdomąja valdžia įvertinti, taip pat kitomis priemonėmis, susijusiomis su priežiūros institucijomis.“
12. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašą:
12.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Apraše vartojamos mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, ūkio subjektų veiklos priežiūros, ūkio subjekto, ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančio viešojo administravimo subjekto (toliau – priežiūros institucija) sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (toliau – Viešojo administravimo įstatymas).“
12.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
12.3. Pakeisti 5.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
12.4. Pakeisti 6.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
12.5. Pakeisti 6.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„6.10. kitais principais, nustatytais Viešojo administravimo įstatymo ketvirtajame skirsnyje ir Vykdomosios valdžios sistemos sandaros tobulinimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1511 „Dėl Vykdomosios valdžios sistemos sandaros tobulinimo koncepcijos patvirtinimo“.
12.6. Pakeisti 7.4.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„7.4.1. Pagrindinė kontrolinio klausimyno dalis yra aiškiai suformuluoti kontroliniai klausimai, atspindintys svarbiausius teisės aktų reikalavimus, – bet kurio iš jų nesilaikymas gali padaryti reikšmingos žalos ar sukelti realų pavojų visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai. Į kontrolinį klausimyną neįtraukiami teisės aktų reikalavimai, kurių pažeidimai yra laikomi mažareikšmiais konkrečiose ūkio subjektų veiklos srityse ir kurie, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 369 straipsniu, yra nurodyti priežiūros institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens, kolegialios priežiūros institucijos arba aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto priimamuose norminiuose teisės aktuose.“
12.7. Pakeisti 7.12 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„7.12. Rizikos vertinimu paremti priežiūros veiksmai. Priežiūros institucijos veiksmai pirmiausia skirti didžiausios rizikos atvejams šalinti, riziką siejant su žalos teisės normų saugomoms vertybėms atsiradimo tikimybe ir šios žalos dydžiu bei mastu. Priežiūros institucijos privalo nustatyti atliekamos priežiūros prioritetus (įdiegti rizikos nustatymo sistemas), rizikos vertinimu turi būti paremti planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašų sudarymo kriterijai, neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindai, ne pagal planą tikrinamų ūkio subjektų atrankos kriterijai. Vertinant riziką, turi būti vertinama, kaip ūkio subjektas (tikrinamas objektas) laikėsi teisės aktų reikalavimų anksčiau, taip pat kokio pobūdžio ūkinės veiklos rizikingumas, pavojingumas, kokia žalos ar pavojaus asmenims, visuomenei, aplinkai atsiradimo tikimybė. Priežiūros institucija skelbia tuos priežiūros institucijos rizikos vertinimo kriterijus, kurių viešas paskelbimas nekliudo atlikti su efektyvia priežiūra susijusių veiksmų, kad ūkio subjektas žinotų, kas lemia jo rizikingumo lygio nustatymą ir atitinkamai ūkio subjekto atžvilgiu vykdomos ūkio subjekto priežiūros intensyvumą. Taip pat rekomenduojama, siekiant skatinti visus ūkio subjektus laikytis teisės aktų reikalavimų, viešai skelbti ūkio subjektų, kurių rizikingumo lygis žemiausias, sąrašus (ūkio subjektų „baltasis sąrašas“).“
12.8. Pakeisti 7.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:
12.9. Pakeisti 7.15 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„7.15. Mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų vertinimo principai. Vertinant, ar teisės aktų reikalavimų pažeidimas yra mažareikšmis, t. y. ar juo padaryta žala konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms yra labai nedidelė, turi būti vadovaujamasi Viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 punkte įtvirtintu proporcingumo principu ir šio įstatymo 362 straipsnio 1 dalies 1 punkte įtvirtintu minimalios ir proporcingos priežiūros naštos principu.“
12.10. Pakeisti 7.19 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„7.19. Informacija, skirta klientui. Priežiūros institucijos privalo savo interneto svetainėse skelbti Viešojo administravimo įstatymo 365 straipsnyje nurodytą informaciją: teisės aktų, nustatančių atitinkamą ūkio subjektų veiklos priežiūrą ir poveikio priemonių taikymą, įtvirtinančių priežiūrą atliekančio subjekto įgaliojimus, sąrašą (į sąrašą įtraukiami ir teisės aktai, kuriuose nurodomi teisės aktų reikalavimų pažeidimai, laikomi mažareikšmiais konkrečiose ūkio subjektų veiklos srityse, ar tokių pažeidimų kriterijai); ūkio subjektams patogia ir suprantama forma pateiktą informaciją apie pagrindinius atitinkamos srities ūkio subjektų veiklos priežiūros reikalavimus (tai gali būti klausimynai, reguliavimo vadovai ar panašiai); priežiūros institucijos priimtų sprendimų apskundimo tvarką; konsultacijas, informaciją apie konsultavimą ir kitos metodinės pagalbos teikimą; planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo taisykles, tikrinamų subjektų atrankos kriterijus; informaciją apie praėjusiu ataskaitiniu laikotarpiu vykdytą konsultavimo veiklą, vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę, ūkio subjektams įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas prevencines ir poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas, siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus (metinės veiklos ataskaitos informaciją). Teisės aktų sąrašai turi būti susisteminti, atitikti teisingumo ministro patvirtintas teisės aktų, reguliuojančių priežiūros institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijas.“