izx0pa366[2]

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR KITŲ PASIRENKAMŲ ASMENŲ, KURIE SKIRIAMI Į ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS VALDYBOS NARIUS ARBA UŽ KURIUOS SIŪLOMA BALSUOTI RENKANT ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMOS BENDROVĖS KOLEGIALŲ ORGANĄ, PARINKIMO PROCEDŪRŲ GAIRIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 20 d. Nr. M-1207

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, 231 straipsniu, Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialių priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 631 „Dėl kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, 4.5 papunkčiu,

Tvirtinu Valstybės tarnautojų ir kitų pasirenkamų asmenų, kurie skiriami į Šiaulių miesto savivaldybės įmonės valdybos narius arba už kuriuos siūloma balsuoti renkant Šiaulių miesto savivaldybės valdomos bendrovės kolegialų organą, parinkimo procedūrų gaires (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės mero

2024 m. rugsėjo 20 d.

potvarkiu Nr. M-1207

 

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR KITŲ PASIRENKAMŲ ASMENŲ, KURIE SKIRIAMI Į ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS VALDYBOS NARIUS ARBA UŽ KURIUOS SIŪLOMA BALSUOTI RENKANT ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMOS BENDROVĖS KOLEGIALŲ ORGANĄ, PARINKIMO PROCEDŪRŲ GAIRĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Valstybės tarnautojų ir kitų pasirenkamų asmenų, kurie skiriami į Šiaulių miesto savivaldybės įmonės valdybos narius arba už kuriuos siūloma balsuoti renkant Šiaulių miesto savivaldybės valdomos bendrovės kolegialų organą, parinkimo procedūrų gairės (toliau – Gairės) nustato valstybės tarnautojų ir kitų pasirenkamų asmenų, kurie skiriami į Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) įmonės valdybos narius arba už kuriuos siūloma balsuoti renkant Savivaldybės valdomos bendrovės kolegialų organą, parinkimo procedūrų (toliau – parinkimo procedūros) vykdymo tvarką.

2.       Gairėse vartojamos sąvokos:

2.1.    Kandidatuojantis asmuo – fizinis asmuo, Gairėse nustatyta tvarka pretenduojantis būti skirtas ar siūlomas išrinkti kolegialaus organo nariu.

2.2.    Kandidatų atranka – parinkimo procedūros, kurių tikslas – atrinkti tinkamiausią kandidatuojantį asmenį į kolegialaus organo nario pareigas.

2.3.    Savivaldybės valdoma įmonėsavivaldybės įmonė, veikianti pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, taip pat savivaldybės valdoma bendrovė.

2.4.    Valdybos narys – valstybės tarnautojas ir kitas pasirenkamas asmuo, kuris skiriamas į Savivaldybės įmonės valdybos narius arba už kurį siūloma balsuoti renkant Savivaldybės valdomos bendrovės kolegialų organą.

2.5.    kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 631 „Dėl Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, 2 ir 3 punktuose.

3.       Gairės nereglamentuoja kolegialaus organo nepriklausomų narių ir darbuotojų atstovų ir darbuotojų atstovų skiriamų ar renkamų kolegialaus organo narių, kurie skiriami į Savivaldybės įmonės valdybos narius arba už kuriuos siūloma balsuoti renkant Savivaldybės valdomos bendrovės kolegialų organą, atrankos procedūrų organizavimo.

4.       Parinkimo procedūras inicijuojantis subjektas – Savivaldybės vykdomoji institucija, kuri savo sprendimu inicijuoja vykdyti naujų Savivaldybės valdomos įmonės valdybos narių, ar atsilaisvinus esamai valdybos nario pozicijai, parinkimo procedūras.

5.       Už parinkimo procedūrų organizavimą ir procesų valdymą yra atsakingas Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius (toliau – Organizatorius).

6.       Kandidatuojantys asmenys privalo atitikti šiuos reikalavimus:

6.1.    valstybės tarnautojai:

6.1.1. kandidatuojantys į Savivaldybės įmonės valdybos narius turi atitikti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonės įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodytus reikalavimus;

6.1.2. kandidatuojantys į Savivaldybės valdomos bendrovės valdybos narius turi atitikti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 231 straipsnio 5, 6 dalyse nurodytus reikalavimus.

6.2.    kiti pasirenkami asmenys turi atitikti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 231 straipsnio 3 nurodytus reikalavimus.

 

II SKYRIUS

SKELBIMAS APIE KANDIDATŲ ATRANKĄ IR KANDIDATUOJANČIŲ ASMENŲ DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS

 

7.       Savivaldybės vykdomoji institucija paskiria atsakingą asmenį (toliau – atsakingas asmuo), kuris apie inicijuojamas parinkimo procedūras elektroniniu paštu ar kitomis elektroninėmis informacijos perdavimo priemonėmis informuoja viešąją įstaigą Valdymo koordinavimo centrą (toliau – Valdymo koordinavimo centras) ir Savivaldybės valdomą įmonę, nurodydamas 7 kalendorinių dienų terminą pateikti pasiūlymams dėl specialiųjų reikalavimų kandidatuojantiems asmenims nustatymo ir kompetencijos sričių, kurių specialistai geriausiai galėtų prisidėti prie Savivaldybės valdomos įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo.

8.       Per 7 kalendorines dienas atsakingas asmuo įvertina pasiūlymus iš Valdymo koordinavo centro ir Savivaldybės valdomos įmonės, jeigu tokių pasiūlymų pateikta, ir Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu nustatomi specialieji reikalavimai kandidatuojantiems asmenims.

9.       Per 5 kalendorines dienas nuo specialiųjų reikalavimų nustatymo dienos, kaip numatyta 8 punkte, atsakingas asmuo paskelbia skelbimą Savivaldybės interneto svetainėje apie vykdomas parinkimo procedūras (toliau – skelbimas) ir informuoja Savivaldybės valdomą įmonę, kad šią informaciją paskelbtų savo interneto svetainėje bei juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame informaciniame leidinyje.

10.     Skelbime apie parinkimo procedūras nurodoma:

10.1.  Savivaldybės valdomos įmonės teisinė forma, pavadinimas, juridinio asmens kodas, parinkimo procedūras vykdantis subjektas;

10.2.  informacija į kokias pareigas vykdomos parinkimo procedūros, kas ir kokiam laikui į šias pareigas renka asmenį;

10.3.  reikalavimai kandidatuojantiems asmenims;

10.4.  dokumentai, kuriuos privalo pateikti kandidatuojantys asmenys:

10.4.1.  paraiška dalyvauti parinkimo procedūrose ir sąžiningumo deklaracija (toliau – paraiška) (Gairių 1priedas);

10.4.2.  gyvenimo aprašymas ir motyvacinis laiškas;

10.4.3.  kiti kvalifikacinių reikalavimų atitiktį patvirtinantys dokumentai, jei tai yra būtina siekiant nustatyti kandidatuojančio asmens tinkamumą valdybos nario pareigoms užimti.

10.5.  nuoroda į Gaires;

10.6.  dokumentų pateikimo vieta ir būdai;

10.7.  informacija, kad paraiškų ir kitų Gairių 10.4 papunktyje nurodytų dokumentų pateikimo terminas – 20 kalendorinių dienų nuo skelbimo paviešinimo dienos;

10.8.  asmens, konsultuojančio dėl dokumentų priėmimo ir parinkimo procedūrų vykdymo, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.

11.     Kiekvienas iš kandidatuojančių asmenų, teikdamas Gairių 10.4 papunktyje nurodytus dokumentus ir sutikdamas, kad dėl jo būtų priimtas sprendimas skirti į Savivaldybės įmonės valdybos narius arba už kurį siūloma balsuoti renkant Savivaldybės valdomos bendrovės kolegialų organą, kartu sutinka, kad prieš priimant šį sprendimą, parinkimo procedūras inicijuojantis subjektas turi teisę motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones (toliau – Institucijos) dėl turimos informacijos apie tokius asmenis pateikimo.

 

III SKYRIUS

DARBO GRUPĖ

 

12.     Savivaldybės vykdomoji institucija iš ne mažiau kaip 3 Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, ar kitų asmenų sudaro darbo grupę, paskiria darbo grupės pirmininką ir jį pavaduojantį asmenį bei darbo grupės pakaitinius narius, nurodo darbo grupės sekretorių (toliau – sekretorius). Sekretorius nėra darbo grupės narys. Sekretorius pateikia darbo grupės nariams darbo grupės darbui reikalingus dokumentus, tvarko darbo grupės dokumentus, vykdo teisėtus darbo grupės pirmininko ir jį pavaduojančio asmens pavedimus ir atlieka kitas Gairėse jam nustatytas funkcijas.

13.     Visi darbo grupės nariai ir sekretorius, pradėdami eiti šias pareigas, pasirašo Gairių 2 ir 3 prieduose nustatytos formos konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimus.

14.     Darbo grupės narys turi nusišalinti pats arba jį nušalina darbo grupės pirmininkas, kai darbo grupė sprendžia klausimus dėl kandidatuojančio asmens, kuris yra darbo grupės nario sutuoktinis (sutuoktinė), sugyventinis (sugyventinė), partneris (partnerė), kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, tėvas (motina), įtėvis (įmotė), vaikas (įvaikis), brolis (įbrolis), sesuo (įseserė), senelis (senelė), vaikaitis (vaikaitė), ir tai pažymima darbo grupės posėdžio protokole.

15.     Darbo grupės posėdis vyksta, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė darbo grupės narių.

16.     Sprendimus darbo grupė priima posėdžiuose. Jiems pirmininkauja darbo grupės pirmininkas, o jo nesant – jį pavaduojantis asmuo.

17.     Darbo grupės sprendimai priimami darbo grupės narių atviru balsavimu, kai už sprendimą balsuoja daugiau kaip pusė darbo grupės posėdyje dalyvaujančių narių. Jeigu, darbo grupės nariams balsuojant, darbo grupės narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra darbo grupės posėdžiui pirmininkaujančio asmens balsas.

18.     Balsavimo rezultatai ir priimti sprendimai įrašomi darbo grupės posėdžio protokoluose.

 

IV SKYRIUS

KANDIDATUOJANČIŲ ASMENŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS IR KVIESTINIŲ KANDIDATUOJANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

19.     Sekretorius, gavęs kandidatuojančių asmenų pateiktus dokumentus dėl dalyvavimo parinkimo procedūrose, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų pateikimo dienos patikrina, ar kandidatuojantis asmuo pateikė visus skelbime nurodytus dokumentus. Jeigu kandidatuojantis asmuo pateikė ne visus skelbime nurodytus dokumentus, sekretorius išsiunčia kandidatuojančiam asmeniui pranešimą, kuriame prašoma pateikti trūkstamus skelbime nurodytus dokumentus per 2 darbo dienas, skaičiuojant nuo prašymo pateikti dokumentus išsiuntimo dienos.

20.     Sekretorius, patikrinęs, ar kandidatuojantys asmenys pateikė visus skelbime nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo kandidatuojančių asmenų dokumentų pateikimo termino pabaigos juos perduoda darbo grupei. Jeigu kandidatuojantis asmuo per jam nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus jų nepateikia, ši informacija perduodama darbo grupei.

21.     Darbo grupė ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo kandidatuojančių asmenų dokumentų priėmimo termino pabaigos įvertina, ar paraiškas pateikę kandidatuojantys asmenys atitinka skelbime jiems keliamus reikalavimus.

22.     Jeigu darbo grupė nustato dokumentų trūkumų, t. y. trūksta informacijos, yra netikslumų ar kyla abejonių dėl nurodytos informacijos tikrumo, o informacijos tikrumą būtų galima pagrįsti kitais dokumentais, sekretorius kandidatuojančiam asmeniui išsiunčia pranešimą, kuriame įvardijami trūkumai, nustatomas ne trumpesnis nei 2 darbo dienų terminas jiems pašalinti ir nurodoma, kokiu būdu pateikti trūkstamus arba patikslintus dokumentus.

23.     Darbo grupė priima sprendimą atmesti kandidatūrą, jeigu yra bent vienas iš šių pagrindų:

23.1.  kandidatuojantis asmuo nepateikia visų skelbime nurodytų dokumentų per skelbime nustatytą terminą;

23.2.  kandidatuojantis asmuo neatitinka skelbime nurodytų reikalavimų;

23.3.  kandidatuojantis asmuo nepašalina darbo grupės nustatytų dokumentų trūkumų per pranešime apie juos nurodytą terminą.

24.     Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai darbo grupė priima sprendimą atmesti kandidatūrą, sekretorius išsiunčia pranešimą kandidatuojančiam asmeniui, kuriame nurodomos atmetimo priežastys.

25.     Darbo grupė, įvertinusi kandidatuojančių asmenų atitiktį keliamiems bendriesiems ir specialiesiems reikalavimams, vertina reikalavimus atitinkančių kandidatuojančių asmenų profesinę ir (ar) darbo patirtį, dalykines ir asmenines savybes, motyvaciją ir tinkamumą prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo ir sudaro kviestinų kandidatuojančių asmenų sąrašą.

26.     Sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai darbo grupė sudaro kviestinų kandidatuojančių asmenų sąrašą, išsiunčia į šį sąrašą nepatekusiems kandidatuojantiems asmenims pranešimus, kuriuose nurodoma, kad jie nepateko į kviestinų kandidatuojančių asmenų sąrašą.

27.     Sekretorius išsiunčia kviestiniems kandidatuojantiems asmenims pranešimus, kuriuose kviečiama dalyvauti pokalbyje ir kuriuose turi būti nurodyta pokalbio data, vieta, pradžios laikas ir planuojama trukmė, taip pat gali būti nurodyta, kad kandidatuojantis asmuo pokalbyje galės dalyvauti naudodamas informacinių ar elektroninių ryšių technologijų priemones.

 

V SKYRIUS

POKALBIO VYKDYMAS

 

28.     Darbo grupės posėdis, kuriame bus vykdomas pokalbis, turi būti organizuojamas ne anksčiau kaip po 2 darbo dienų nuo kvietimo dalyvauti pokalbyje išsiuntimo kandidatuojantiems asmenims dienos ir ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos.

29.     Pokalbyje dalyvaujantis kandidatuojantis asmuo turi parodyti tapatybę patvirtinantį asmens dokumentą ir prisistatyti darbo grupei. Darbo grupė pokalbio metu vertina kandidatuojančio asmens žinias ir įgūdžius, kurių reikia įmonės valdybos nario funkcijoms atlikti, profesinę ir (ar) darbo patirtį, dalykines ir asmenines savybes, motyvaciją ir tinkamumą prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo. Pokalbio metu kandidatuojantis asmuo atsako į darbo grupės narių užduotus klausimus. Darbo grupė dalyvauti pokalbyje konsultanto teisėmis gali kviesti ekspertus.

30.     Pasibaigus pokalbiams, darbo grupė, įvertinusi kiekvieno pokalbyje dalyvavusio kandidatuojančio asmens tinkamumą eiti valdybos nario pareigas, priima sprendimą dėl parinkimo procedūrų laimėtojo į kiekvieną valdybos nario vietą, į kurią buvo vykdomos parinkimo procedūros. Priėmusi sprendimą dėl parinkimo procedūrų laimėtojo, darbo grupė priima sprendimą dėl antro tinkamiausio kandidatuojančio asmens. Darbo grupė gali priimti sprendimą, kad antro tinkamiausio kandidatuojančio asmens nėra, arba visus pokalbiuose dalyvavusius kandidatuojančius asmenis pripažinti netinkamais eiti valdybos nario pareigas.

31.     Darbo grupės sprendimai priimami nedalyvaujant kandidatuojantiems asmenims ir laikomi priimtais, kai už juos balsavo daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių darbo grupės narių. Jeigu darbo grupės narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia darbo grupės pirmininko balsas. Kiekvienas darbo grupės narys turi vieną balsą. Susilaikyti nuo sprendimo priėmimo arba nebalsuoti darbo grupės narys negali. Prieš priimdama sprendimus darbo grupė gali konsultuotis su ekspertais, jeigu jie kviečiami dalyvauti pokalbyje.

32.     Pokalbių metu daromas skaitmeninis garso įrašas, kuris laikomas protokolu. Protokolą pasirašo darbo grupės pirmininkas ir sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pokalbių pabaigos. Su protokolu supažindinami visi darbo grupės nariai.

 

VI SKYRIUS

PARINKIMO PROCEDŪRŲ REZULTATŲ PASKELBIMAS

 

33.   Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po darbo grupės sprendimų priėmimo dienos sekretorius visiems pokalbiuose dalyvavusiems kandidatuojantiems asmenims išsiunčia pranešimus apie darbo grupės dėl jų priimtą sprendimą.

34.   Savivaldybės vykdančioji institucija, prieš priimdama sprendimą skirti kandidatuojantį asmenį kolegialaus organo nariu arba siūlyti už jį balsuoti Savivaldybės valdomos įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime, užtikrina, kad Savivaldybės valdomos įmonės kolegialiame organe būtų kolegialaus organo narių, turinčių įvairių kompetencijų (finansų valdymo, finansų analizės ar audito, strateginio planavimo ir valdymo, kompetencijų ūkio šakos, kurioje veikia įmonė, srityje ir kitų).

35.   Prieš priimdama Gairių 34 punkte nurodytą sprendimą, Savivaldybės vykdomoji institucija turi teisę per 5 darbo dienas nuo darbo grupės perduotų dokumentų gavimo dienos:

35.1pareikalauti kandidatuojančio asmens per Savivaldybės vykdomosios institucijos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo pareikalavimo jam išsiuntimo dienos pateikti jo atitiktį reikalavimams patvirtinančių dokumentų originalus, nurodo vietą ir laiką, kur ir kada dokumentai turi būti pateikti. Esant nenumatytoms aplinkybėms dokumentų pateikimo terminas papildomai gali būti vieną kartą pratęsiamas ne ilgiau kaip 2 darbo dienoms. Dokumentus patikrinęs sekretorius patvirtina dokumentų kopijų tikrumą, o dokumentų originalus grąžina kandidatuojančiam asmeniui;

35.2motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į Institucijas, kad šios pateiktų apie kandidatuojantį asmenį turimą informaciją. Šiame papunktyje nurodytą raštą Institucijoms rengia sekretorius.

36.   Kandidatuojančiam asmeniui nepateikus prašomų dokumentų, iš Institucijų gavus duomenų, keliančių pagrįstų abejonių dėl kandidatuojančio asmens tinkamumo būti valdybos nariu, kandidatuojančiam asmeniui iki išrinkimo ar paskyrimo valdybos nariu atsisakius eiti šias pareigas ar nepasirašius sutarties su Savivaldybės valdoma įmone, kaip nustatyta Gairių 40 punkte, Savivaldybės vykdomoji institucija nepriima Gairių 34 punkte nurodyto sprendimo arba, jei toks sprendimas jau priimtas – pripažįsta jį netekusiu galios. Šiuo atveju kartojamos Gairių 34 punkte nurodytos procedūros antrojo darbo grupės atrinkto kandidatuojančio asmens atžvilgiu, jeigu toks kandidatuojantis asmuo buvo atrinktas. Jei nėra antrojo darbo grupės atrinkto kandidatuojančio asmens, kurio atžvilgiu turėtų būti kartojamos Gairių 34 punkte nurodytos procedūros, tuomet taikoma Gairių 43 punkte nurodyta procedūra.

37.   Apie sprendimą neskirti kandidatuojančio asmens valdybos nariu arba nesiūlyti už jį balsuoti Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime, sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną po tokio sprendimo jam apie tai praneša elektroniniu paštu. Pranešime neprivaloma nurodyti šiame punkte nurodyto sprendimo ar siūlymo nepriėmimo priežasčių ir atskleisti Institucijų pateiktos informacijos.

38.   Gairių 34 punkte nurodytas sprendimas (Savivaldybės mero potvarkis dėl kandidatuojančio asmens skyrimo valdybos nariu arba siūlymas (raštas) Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniam akcininkų susirinkimui, kai Savivaldybė nėra vienintelė akcininkė) turi būti priimamas:

38.1per 5 darbo dienas nuo atrankos darbo grupės perduotų dokumentų arba iš kandidatuojančio asmens gautų dokumentų originalų gavimo dienos, jei rašytiniu prašymu nebuvo kreiptasi į Institucijas, kad šios pateiktų apie kandidatuojantį asmenį turimą informaciją;

38.2per 5 darbo dienas nuo Institucijų atsakymų gavimo dienos, jei į šias Institucijas buvo kreiptasi Gairių 35.2 punkte nustatyta tvarka;

39.   Atsakingas asmuo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimo paskirti kandidatuojantį asmenį valdybos nariu ar atitinkamai jo išrinkimo Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime elektroniniu paštu arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis informuoja Savivaldybės valdomą įmonę, Valdymo koordinavimo centrą ir į valdybą paskirtą ar išrinktą asmenį.

40.   Valdybos narys ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informavimo elektroniniu paštu apie jo skyrimą ar išrinkimą gavimo dienos turi kreiptis į Savivaldybės valdomą įmonę dėl sutarties tarp Savivaldybės valdomos įmonės ir valdybos nario sudarymo ir pasirašyti šią sutartį. Nepasirašius sutarties per šiame punkte nurodytą terminą, Savivaldybės valdoma įmonė iš karto privalo pranešti Savivaldybės vykdomajai institucijai, kuri priima ar inicijuoja (visuotiniam akcininkų susirinkimui) sprendimą atšaukti valdybos narį. Pavyzdinė Šiaulių miesto savivaldybės valdomos įmonės valdybos nario veiklos sutartis patvirtinta Šiaulių miesto savivaldybės mero 2023 m. birželio 19 d. potvarkiu Nr. M-462 „Dėl kandidatų į Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių valdybas atrankos aprašo ir pavyzdinės Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių valdybos nario veiklos sutarties patvirtinimo“ (su tolimesniais pakeitimais).

41.   Sekretorius, pasibaigus parinkimo procedūroms ir Savivaldybės administracijai gavus informaciją iš Institucijų apie kandidatų atranką laimėjusį kandidatuojantį asmenį (jeigu buvo dėl jo kreiptasi), ne vėliau kaip kitą darbo dieną Organizatoriui raštu pateikia protokolo išrašą, kuriame matyti darbo grupės sprendimas dėl kandidatų atranką laimėjusio kandidatuojančio asmens.

42.   Laimėjusio kandidatų atranką kandidatuojančio asmens skyrimą į valdybos narius organizuoja (rengia Savivaldybės mero potvarkį arba raštą Savivaldybės valdomos bendrovės visuotiniam akcininkų susirinkimui, kai Savivaldybė nėra vienintelė akcininkė) atsakingas asmuo.

43.   Parinkimo procedūra laikoma neįvykusia ir inicijuojama iš naujo, jeigu:

43.1.  nepateikta nė viena paraiška;

43.2.  įvertinus kandidatuojančių asmenų paraiškas, darbo grupė nustato, kad nė vienas kandidatuojantis asmuo negali būti laikomas tinkamu skirti kolegialaus organo nariu arba siūlyti už jį balsuoti Savivaldybės valdomos įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime renkant valdybos narius;

43.3Savivaldybės vykdančioji institucija neparenka nė vieno kandidatuojančio asmens skirti kolegialaus organo nariu arba siūlyti už jį balsuoti Savivaldybės valdomos įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime;

43.4.  Vykdomoji institucija, gavusi Gairių 35.2 papunktyje nurodytų Institucijų atsakymą ir kilus pagrįstų abejonių dėl pasirinkto kandidatuojančio asmens tinkamumo užimti valdybos nario pareigas, neskiria kandidatuojančio asmens valdybos nariu arba nesiūlo už jį balsuoti visuotiniame akcininkų susirinkime ir gali priimti Gairių 36 punkte nurodytus sprendimus dėl kito laimėtojų eilėje esančio kandidatuojančio asmens.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44.   Vykdomoji institucija motyvuotu sprendimu gali atšaukti parinkimo procedūras. Pranešimus apie parinkimo procedūrų atšaukimą sekretorius dokumentus pateikusiems kandidatuojantiems asmenims išsiunčia jų paraiškose nurodytais elektroninio pašto ar kitais adresais. Apie parinkimo procedūrų atšaukimą atsakingas asmuo paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (prie skelbimo), taip pat Savivaldybės valdomos įmonės interneto svetainėje ir juridinių asmenų registro tvarkytojo leidžiamame elektroniniame informaciniame leidinyje.

45.   Paskelbus parinkimo procedūrų rezultatus, visi pokalbiuose dalyvavę kandidatuojantys asmenys turi teisę susipažinti su savo pokalbio dalies skaitmeniniu garso įrašu.

46.   Savivaldybės vykdomosios institucijos veiksmai ar neveikimas, taip pat darbo grupės sprendimai, veikimas ar neveikimas gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

47.   Duomenys apie kandidatuojančius asmenis viešai neskelbiami.

48.   Gairių nustatyta tvarka gauti asmens duomenys kandidatuojančių asmenų parinkimo ir vidaus administravimo tikslais tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatytų reikalavimų.

49.   Gairių nustatyta tvarka gauti dokumentai ir duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais.

50.   Gairės gali būti keičiamos, pildomos ar pripažįstamos netekusiomis galios Savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu.

 

______________________