Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA 

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 28 d. Nr. TS-53

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi,  16 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. gegužės 31 d. sprendimą Nr. TS-122 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paskelbti šį sprendimą Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt ir Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Algirdas Raslanas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. TS-53

 

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Savivaldybei skirtų mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarką. Šis Aprašas taikomas Savivaldybės mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą (toliau – mokyklos), neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnybai ir Savivaldybės administracijai.

2. Apraše naudojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

3. Mokymo lėšos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio Mokinių registro duomenis kiekvienai mokyklai skaičiuojamos vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu.

4. Savivaldybei skirtos mokymo lėšos perskirstomos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

4.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

4.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančiose įstaigose (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti);

4.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

4.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (apmokėti už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas, jų kvalifikacijai tobulinti, su šių programų įgyvendinimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms pagal finansų ministro tvirtinamą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją);

4.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti. Šios lėšos sudaro 2,4 procento, apskaičiuoto nuo lėšų ugdymo planui įgyvendinti sumos, ir Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti skiriamos:

4.5.1. pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

4.5.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo kokybei ir prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose);

4.5.3. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

4.5.4. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

4.5.5. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti;

4.6skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti);

4.7. mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti;

4.8. mokymosi pagalbai (mokinių, įgijusių pradinį ar pagrindinį išsilavinimą arba baigusių pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir nepasiekusių vertinto dalyko patenkinamo pasiekimų lygmens pagal nacionalinių mokinių pasiekimų ar pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų rezultatus, konsultacijų išlaidoms padengti).

5. Aprašo 4.2, 4.4, 4.6, 4.7 ir 4.8 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti skiriama ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Patenkinus šių reikmių finansavimo poreikius ir dėl objektyvių priežasčių (dėl darbuotojų ligos, nesant galimybių tam tikrą laiką užpildyti laisvas pareigybes, esant mažesnėms nei planuota prekių ir paslaugų įsigijimo ar darbo apmokėjimo išlaidoms) likus nepanaudotų lėšų, jos skiriamos kitoms Aprašo 4 punkte nurodytoms reikmėms.  Aprašo 4.4 papunktyje nurodytos lėšos, apskaičiuotos pagal mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas skaičių, paskirstomos atsižvelgiant į šių mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre. Ne mažiau kaip 8 procentus lėšų skiriama Aprašo 4.1 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti, apskaičiuotų pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos kintamajai daliai. Likusios lėšos, neviršijant turimų lėšų, pagal poreikį skiriamos Aprašo 4.1 ir 4.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti. Nesant galimybių prieš tvirtinant atitinkamų metų Savivaldybės biudžetą išsiaiškinti faktinio lėšų poreikio konkrečioms švietimo įstaigoms Aprašo 4.3 ir 4.5 papunkčiuose nurodytoms reikmėms, lėšos, neviršijant turimos sumos, konkrečioms mokykloms paskirstomos paaiškėjus jų faktiniam poreikiui patikslinant Savivaldybės biudžetą.

6. Savivaldybei skirtos mokymo lėšos, nurodytos Aprašo 4 punkte, perskirstomos prioritetine reikme laikant išlaidas darbuotojų darbo užmokesčiui ir su juo susijusiems mokesčiams.

7. Mokyklos joms skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti lėšas naudoja:

7.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

7.2. priemokoms, kai nustatyta apimtimi ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

7.3. dalies ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugoms pirkti.

8. Švietimo pagalbai mokyklose skirtas lėšas mokyklos naudoja:

8.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojo padėjėjų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

8.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti.

9. Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnyba mokymo lėšas, skirtas pedagoginei psichologinei pagalbai teikti, naudoja:

9.1. specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, socialinio pedagogo darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

9.2. paslaugoms, susijusioms su pedagoginės psichologinės tarnybos funkcijų vykdymu, pirkti.

10. Lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti apskaičiuojamos ir paskirstomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. V-872 „Dėl rekomendacinių įkainių už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą, pakartotinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą, tarpinių patikrinimų vykdymą patvirtinimo“ patvirtintais rekomendaciniais įkainiais.

11. Lėšos, skirtos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas), apskaičiuojamos  pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo 1 priede nurodytus koeficientus ir mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas, skaičių ir skiriamos neformalųjį ugdymą teikiančioms įstaigoms, atsižvelgiant į tose įstaigose besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas mokinių skaičių, nurodytą Mokinių registre.

12. Mokyklos, įsivertinusios ugdymo proceso organizavimo ypatumus, skaitmeninio ugdymo plėtrai skirtas lėšas naudoja skaitmeninio ugdymo plėtrai (švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus atitinkantiems skaitmeniniams mokymo(si) ištekliams, priemonėms ir informacinių ir komunikacinių technologijų įrangai įsigyti).

13. Mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti skirtas lėšas naudoja:

13.1. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį) ir su juo susijusioms įmokoms, išmokoms ir kompensacijoms mokėti.

14. Mokyklos mokymosi pagalbai skirtas lėšas naudoja:

14.1.  mokytojų, teikiančių konsultacijas, darbo užmokesčiui mokėti;

14.2. apmokėti už konsultacijų teikimo paslaugas.

15. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

15.1. ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo sąlyginei klasei (grupei) principą. Šios lėšos naudojamos  darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų;

15.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms (įsigyti ir nuomoti, įskaitant ir skaitmenines versijas), kurios naudojamos, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių ir mokymo priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašu;

15.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, kurias rekomenduojama naudoti, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis;

15.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, kurios naudojamos kvalifikacijai tobulinti, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo nuostatais, taip pat komandiruočių išlaidoms padengti, kai vykstama tobulinti kvalifikacijos;

15.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą mokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

16. Kiekvienai iš Aprašo 15.1–15.5 papunkčiuose nurodytų ugdymo reikmių tenkinti mokykloms skiriama ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų laikantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,   II skyriaus nuostatų, o patenkinus tam tikros ugdymo reikmės finansavimo poreikius ir dėl objektyvių priežasčių (dėl darbuotojų ligos, nesant galimybių tam tikrą laiką užpildyti laisvas pareigybes, esant mažesnėms nei planuota prekių ir paslaugų įsigijimo ar darbo apmokėjimo išlaidoms) likus nepanaudotų lėšų, jos skiriamos kitoms Aprašo 15 punkte nurodytoms ugdymo reikmėms.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į pasikeitusį mokinių ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto mokymo lėšas tarp mokyklų.

18. Už mokymo lėšų teisingą, tikslingą ir racionalų naudojimą bei teisingą mokymo lėšų apskaitą ir savalaikę finansinę atskaitomybę atsako mokyklų, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų, Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnybos vadovai, Savivaldybės administracijos Savivaldybės įstaigų apskaitos tarnyba.

19. Aprašas gali būti pildomas, keičiamas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

________________________________