KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ STRATEGIJŲ SUDARYMO, ATNAUJINIMO IR JŲ ĮGYVENDINIMO GAIRIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 29 d. Nr. TS-64

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 16 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 37¹ straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 567 „Dėl Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse ir savivaldybių valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kėdainių rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės valdomų įmonių strategijų sudarymo, atnaujinimo ir jų įgyvendinimo gaires (pridedama).

2. Nustatyti, kad Savivaldybės valdomų įmonių veikla pagal 1 punktu patvirtintas Kėdainių rajono savivaldybės valdomų įmonių strategijų sudarymo, atnaujinimo ir jų įgyvendinimo gaires vertinama už 2024 m. ir paskesnius finansinius metus.

3. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 29 d. sprendimą Nr. TS-146 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės valdomų įmonių strategijų sudarymo, atnaujinimo ir įgyvendinimo, veiklos tikslų nustatymo, veiklos rezultatų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui adresu: Laisvės al. 36, Kaunas, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Valentinas Tamulis

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2024 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. TS-64

 

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ STRATEGIJŲ SUDARYMO, ATNAUJINIMO IR JŲ ĮGYVENDINIMO GAIRĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kėdainių rajono savivaldybės valdomų įmonių strategijų sudarymo, atnaujinimo ir jų įgyvendinimo gairės (toliau – Gairės) reglamentuoja Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) valdomų įmonių strategijų sudarymą ir atnaujinimą, įmonių veiklos tikslų strategijose nustatymą ir pasiektų veiklos tikslų atitikties įmonės strategijoje joms nustatytiems ilgalaikiams ir trumpalaikiams veiklos tikslams vertinimą, informacijos apie įmones viešinimą.

2. Gairėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

3. Savivaldybės, kaip Savivaldybės įmonių, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių dalyvės arba akcijų savininkės, turtines ir neturtines teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės vykdomoji institucija – Savivaldybės meras (toliau – Meras).

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ STRATEGIJŲ SUDARYMAS

 

4. Meras, kaip Savivaldybės valdomų įmonių turtines ir neturtines teises ir pareigas įgyvendinanti Savivaldybės vykdomoji institucija, siekia, o tais atvejais, kai tai leidžia turimas balsų skaičius, – užtikrina, kad:

4.1. Savivaldybės valdomos įmonės valdyba arba vadovas (jeigu valdyba nesudaroma), priimtų sprendimus, kuriais nustatytų Savivaldybės valdomos įmonės strategiją, ilgalaikius (5–10 metų) ir artimiausio laikotarpio (vienerių metų) tikslus, o jeigu jiems įgyvendinti reikia papildomo finansavimo – nurodytų šių tikslų įgyvendinimo finansavimo šaltinius (pavyzdžiui, Savivaldybės valdomos įmonės veiklos pajamos, skolintas kapitalas, nuosavo kapitalo didinimas Savivaldybės ir (ar) privačiomis lėšomis, subsidija, dotacija ir kt.);

4.2. Savivaldybės valdomos įmonės strategijos projektai apimtų aplinkos, kurioje veikia Savivaldybės valdoma įmonė ir dukterinė bendrovė, analizę, misiją, viziją, ilgalaikius (strateginius) tikslus, uždavinius ir išteklius, kurių reikia jiems pasiekti, taip pat veiklos planus ir atitiktų šiuos kriterijus:

4.2.1. finansiniai ir nefinansiniai tikslai būtų formuluojami vadovaujantis veiksmingumo ir orientavimosi į rezultatus, darnumo ir integralumo, įrodymais grindžiamo valdymo, efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo, bendradarbiavimo, atvirumo ir įtraukimo principais ir būtų nustatomi (atnaujinami) atsižvelgiant į Mero ne rečiau kaip kas 4 metus Savivaldybės valdomai įmonei pateikiamą lūkesčių raštą, kurį parengti padeda Mero potvarkiu sudaryta darbo grupė. Lūkesčių rašto tikslas – nustatyti Savivaldybės lūkesčius, tikslus ir jų matavimo rodiklius, susijusius su konkrečia Savivaldybės valdoma įmone, ir prisidedančius prie Savivaldybės strateginiuose planavimo dokumentuose numatytų tikslų pasiekimo;

4.2.2. formuluojami uždaviniai Savivaldybės valdomos įmonės veiklos strateginiams tikslams įgyvendinti;

4.2.3. kiekvienam Savivaldybės valdomos įmonės veiklos suformuotam uždaviniui įgyvendinti numatomos priemonės būtų aiškios, su konkrečiais įgyvendinimo terminais. Priemonių skaičius turi būti pakankamas, kad užtikrintų tinkamą uždavinio įgyvendinimą. Priemonė turi būti efektyviausias ir racionaliausias būdas norimam rezultatui su turimais (planuojamais) ištekliais pasiekti, turi būti aiški, suprantama, teisėta ir praktiškai įgyvendinama;

4.2.4. Savivaldybės valdomos įmonės veiklos pasiektų tikslų ir jų uždavinių įvykdymui vertinti nustatomi konkretūs rodikliai būtų realūs, teisingi, leidžiantys daryti palyginimus, sudarantys galimybę vertinti sąnaudas, darbo krūvį, rezultatus, naudą ir panašiai, būtų pateiktos trumpalaikių ir ilgalaikių tikslų įgyvendinimo vertinimo rodiklių reikšmės;

4.2.5. rengiant Savivaldybės valdomos įmonės veiklos strategiją kartu rengiami ir finansiniai planai, numatantys, kaip įgyvendinus veiklos strategiją keisis Savivaldybės valdomos įmonės finansinė būklė per planuojamąjį laikotarpį;

4.3. Be Savivaldybės valdomos įmonės veiklos strategijos, kasmet turi būti rengiamas ir metinis įmonės veiklos planas, kurį turi sudaryti biudžetas, veiksmų planas ir įmonės vadovų metinių uždavinių planas. Metinio veiklos plano tikslai ir priemonės turi būti susieti su ilgalaikiais tikslais ir uždaviniais.

5. Savivaldybės valdomos įmonės strategiją tvirtina Savivaldybės valdomos įmonės valdyba arba vadovas (jeigu valdyba nesudaroma) ir pateikia Merui. Strategija gali būti atnaujinama (tikslinama) ne dažniau kaip kas pusmetį.

 

III SKYRIUS

STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

6. Meras siekia, o tais atvejais, kai tai leidžia turimas balsų skaičius – užtikrina, kad Savivaldybės valdomos įmonės valdyba arba vadovas (jeigu valdyba nesudaroma), priėmęs sprendimus dėl Savivaldybės valdomos įmonės veiklos tikslų, misijos, vizijos, tikslų įgyvendinimo finansavimo šaltinių nustatymo, patvirtinęs Savivaldybės valdomos įmonės strategiją ir metinius veiklos planus:

6.1. reguliariai, ne rečiau kaip kartą per metus, peržiūrėtų Savivaldybės valdomos įmonės veiklos tikslus, jų įgyvendinimo finansavimo šaltinius ir, esant poreikiui, strategiją;

6.2. parengtų, patvirtintų ir pristatytų akcininkams Savivaldybės valdomos įmonės strategijos įgyvendinimo metinę ataskaitą (kartu su metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ir metiniu pranešimu), kurioje pateiktų finansinių ir nefinansinių veiklos rezultatų analizę, nurodydamas, kaip buvo įgyvendintos veiklos strategijos priemonės įmonės veiklos tikslams pasiekti ir pasiekti konkretūs tikslų rodikliai. Įvertinus strategijos įgyvendinimo metinėje ataskaitoje nurodytą informaciją apie tikslų pasiekimo rodiklius, jei Savivaldybės valdoma įmonė nepasiekia nei 80 proc. nustatytų rodiklių, užtikrina, kad iš Savivaldybės valdomos įmonės valdybos arba vadovo (jeigu valdyba nesudaroma), būtų gauta raštiška informacija apie priežastis, kodėl nepasiektas atitinkamas rodiklis, ir veiksmų planas, kurio bus imtasi siekiant geresnių įmonės veiklos rezultatų.

7. Meras užtikrina, kad Savivaldybės valdoma įmonė jam pateiktų:

7.1. patvirtintą Savivaldybės valdomos įmonės strategiją ir metinius veiklos planus – iki einamųjų metų sausio 31 dienos;

7.2. Savivaldybės valdomos įmonės strategijos įgyvendinimo metinę ataskaitą kartu su metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ir metiniu pranešimu – iki kitų metų kovo 20 dienos.

 

IV SKYRIUS

VEIKSMAI NEPASIEKUS SAVIVALDYBĖS VALDOMOS ĮMONĖS TIKSLŲ

 

8. Meras (jeigu valdyba nesudaroma) siekia, o tais atvejais, kai tai leidžia turimas balsų skaičius – užtikrina, kad, nepasiekus Savivaldybės valdomos įmonės finansinių ir nefinansinių tikslų ar juos pasiekus tik iš dalies:

8.1. būtų neskiriama ar proporcingai, atsižvelgiant į praėjusius metus, mažinama Savivaldybės valdomos įmonės vadovo atlygio kintamoji dalis, neskiriama premija;

8.2. būtų svarstoma, ar Savivaldybės valdomos įmonės vadovas gali būti skiriamas (renkamas) antrajai 5 metų kadencijai arba turi būti atšauktas iš vadovo pareigų.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ INFORMACIJOS VIEŠINIMAS

 

9. Įgyvendinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 4 straipsnyje nurodytus veiklos skaidrumo ir viešumo principus ir Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 567 „Dėl Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse ir savivaldybių valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatas, Savivaldybės interneto svetainėje ir Savivaldybės valdomos įmonės interneto svetainėje turi būti skelbiama ir nuolat atnaujinama Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 4 straipsnio 9 punkte nurodyta informacija apie Savivaldybės valdomas įmones.

10. Savivaldybės valdoma įmonė savo interneto svetainėje skelbia įmonės įstatus, veiklos pobūdį, veiklos kryptis, strategiją, tikslus ir uždavinius, įmonės metinį pranešimą, metinių finansinių ataskaitų rinkinį, informaciją apie darbuotojų skaičių, metinį darbo užmokesčio fondą, kolegialių valdymo ar priežiūros organų narius, vadovo ir pavaduotojų mėnesinę algą, finansiniais metais įvykdytus, vykdomus ir planuojamus vykdyti pirkimus bei investicijas, reikšmingus rizikos veiksnius ir įmonės dividendų politiką.

11. Savivaldybės vykdomoji institucija užtikrina, kad Savivaldybės interneto svetainėje www.kedainiai.lt būtų skelbiama ir nuolat atnaujinama informacija pagal viešosios įstaigos Valdymo koordinavimo centro patvirtintą savivaldybių viešinamos informacijos apie savivaldybių valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių veiklą ir rezultatus formą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Tai, kas nereglamentuota Gairėse, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

________________________