ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

S P R E N D I M AS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO 2015 METAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 28 d. Nr. TS-181

Rokiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ 2015 m. rugpjūčio 5 d. pakeitimu Nr. 790, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymo Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo” 3 punktu,

Rokiškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Skelbti šį sprendimą savivaldybės tinklalapyje www.rokiskis.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Antanas Vagonis


 

PATVIRTINTA

Rokiškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. TS-181

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO

2015 METŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I.          SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skirtų Rokiškio rajono savivaldybės mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

 

II. SKYRIUS

nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI

 

3. .NVŠ lėšos savivaldybei yra skiriamos pagal 2014 m. rugsėjo 1 d. bendrajame ugdyme besimokančių vaikų skaičių, skaičiuojant 3,18 Eur mokiniui per mėnesį.

4. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

5. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

6. Lėšas NVŠ tiekėjams pagal Švietimo skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Finansų skyrius ir teikia tvirtinti rajono savivaldybės tarybai.

7. NVŠ tiekėjams – biudžetinėms įstaigoms, kurių steigėjas yra Rokiškio rajono savivaldybė, lėšos tarybos sprendimu skiriamos tam asignavimų valdytojui, o kitiems NVŠ tiekėjams skirtos lėšos tarybos sprendimu skiriamos Švietimo skyriui. Švietimo skyrius skiria lėšas pagal NVŠ tiekėjo ir savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašytas sutartis.

 

III. SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

8. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, švietimo procesui finansuoti.

9. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

9.1. NVŠ mokytojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

9.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu ir gali sudaryti iki 30 proc. techninės krypties ir technologijų krypčių programoms finansuoti, kitų krypčių programoms- iki 15 proc. NVŠ programai skirtų lėšų.

10. Lėšų negalima naudoti:

10.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

10.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, finansuoti;

10.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

10.4. remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti;

10.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV. SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

11.  NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

11.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

11.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

11.3. turi NVŠ programos (-ų) įgyvendinimui pritaikytas patalpas, įrangą, priemones.

11.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

11.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

12. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 10.5 papunktyje arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:

12.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

12.2. turi kreiptis į savivaldybės administracijos švietimo skyriaus ŠMIR tvarkytoją ir iki rugsėjo 7 d. užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

13. Švietimo teikėjai (biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, asociacijos, laisvieji mokytojai ir kt. teikėjai) dėl atitikties nustatymo Aprašo 11 punkte numatytiems reikalavimams iki rugsėjo 7 d. Švietimo skyriui pateikia NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos formą (2 priedas), Švietimo skyriaus specialistai pagal savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, naudodamiesi NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas), priima sprendimą dėl teikėjo atitikties. Priėmus teigiamą sprendimą, savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.

14. Pripažinti kitoje savivaldybėje jau patvirtintą ŠMIR sistemoje NVŠ tiekėją.

 

V. SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

15. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

16. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).

17.  NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį (rekomenduojama veiklų įgyvendinimui skirti 3-4 valandas per savaitę). NVŠ programų prioritetinės ugdymo savivaldybėje kryptys- techninė kūryba ir technologijos.

 

 

 

VI. SKYRIUS

NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

 

18. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 11 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), iki rugsėjo 15 d. Švietimo skyriui teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, kiekvienai programai pildoma atskira paraiškos forma.

19. NVŠ programa savivaldybės nustatyta tvarka teikiama vertinti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

20. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (5 priedas).

21. Iki rugsėjo 18 d. savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.

22. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje www.rokiskis.lt kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

23. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pateikia savivaldybei programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes, bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimą ir klasę, kurioje vaikas mokosi. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

24. Savivaldybė, administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, perveda lėšas NVŠ teikėjui, atsižvelgiant į vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

25. Savivaldybės naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

 

VII. SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

26. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 10 darbo dienų:

26.1. finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas). Ataskaitą su parašais pateikia Švietimo skyriui;

26.2. NVŠ tiekėjai, su kuriais buvo sudarytos finansavimo sutartys, atsiskaito Švietimo skyriui pagal sutartyse numatytus reikalavimus;

26.3. Finansavimą gavę asignavimų valdytojai Finansų skyriui pateikia formą Nr. 2 (metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20   m.       d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“).

27. NVŠ tiekėjai, skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas, turi grąžinti į savivaldybės administracijos sąskaitą LT28 4010 0415 0000 0021 iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

28. Švietimo skyrius pateikia ŠVIS sistemoje ir pasirašytą Finansų skyriui savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (7 priedas) Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais terminais.

29. Finansų skyrius pateikia Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui formą Nr. 2 (metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20   m.       d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje ministerijos nustatytais terminais.

30. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. savivaldybės skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas Finansų skyrius grąžina į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT30 7300 0100 0245 7205.

 

VIII. SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 12-17 Eur/mėn., atsižvelgiant į mokytojų kvalifikaciją ir programos specifiką.

32. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. NVŠ programos įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

34. Švietimo skyriaus registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

35. Savivaldybė, panaudojusi visas jai skirtas NVŠ lėšas, turi pasiekti, kad į NVŠ programas būtų įtraukta 20 proc. bendrojo ugdymo mokyklų mokinių (2015 m. rugsėjo 30 d. nedalyvaujančių NVŠ programose). Savivaldybė, esant reikalui, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali pratęsti Aprašo 18 punkte numatytą NVŠ programų paraiškų teikimą.

 

_____________________________


 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAISVASIS MOKYTOJAS

DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

 

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra)

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

 

 

Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

____________ _____________________

(parašas) (vardas, pavardė)

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA

 

I.

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ

1.

Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo)

 

2.

Juridinis statusas

□ Biudžetinė įstaiga

□ Viešoji įstaiga

□ Asociacija

□ laisvasis mokytojas

□ Kita

3.

Juridinio asmens kodas

 

4.

Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris

 

5.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.)

 

6.

Adresas

 

7.

Telefono numeris

 

8.

El. pašto adresas

 

9.

Interneto svetainės adresas

 

II.

INFORMACIJA APIE VADOVĄ

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

El. pašto adresas

 

3.

Telefono numeris

 

III.

INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti).............................

IV.

NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA

 

1.

NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas)

TAIP

 

Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos

☐ Pateikta

2.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai

TAIP

3.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais

TAIP

4.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

TAIP

5.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

 

VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS

1.

Teikėjas įgyvendina NVŠ programas

Taip

Ne

 

2.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas

Taip

Ne

 

3.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas

Taip

Ne

 

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

V. 

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI,  REKOMENDACIJOS

 

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį 

 

 

 

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja / bendradarbiauja

1.

 

 

 

 

R;

  B

2.

 

 

 

 

R;

B

3.

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

 

_____________________________

(parašas)

 

 

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

3 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS

 

 

 

Kriterijus

Rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1. Teisinis pagrindas

1.1. Teisė vykdyti NVŠ

Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla

 

2. Administracinis pajėgumas

 

2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas

Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų savivaldybei

 

2.3. Finansinis pajėgumas

Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programos įgyvendinimui

 

3. Ugdymo kokybė

3.1. Ugdymo patirtis

Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas

 

3.2. Darbuotojų kvalifikacija

Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus

 

3.3. Teikėjo žinomumas

Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija

 

3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu

Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų

 

3.5. Aplinka

Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

 

3.6. Ugdymo priemonės

Teikėjas patvirtina, kad turi

įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

 

_____________________                              __________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

(parašas

 

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

4 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

 

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

 

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ programą

I.

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

II.

Informacija apie NVŠ programos turinį

1.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

 

2.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

 

3.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

3.1.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuorodą į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą)

http://

4.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti) ............................

5.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

6.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

 

6.1.

Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius:

·    ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

·    ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

·    ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

·    spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

·    padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

·    tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

7.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

☐ Pažinti save ir save gerbti

☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

☐ Kryptingai siekti tikslų

☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

☐ Valdyti emocijas ir jausmus

☐ Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą

☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

☐ Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti

☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

☐ Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

☐ Išsakyti mintis

☐ Išklausyti

☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių

☐ Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

☐ Klausti ir ieškoti atsakymų

☐ Daryti išvadas

☐ Plėsti akiratį

☐ Stebėti, vertinti

☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

☐ Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus

☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

☐ Vertinti mokymosi pažangą

☐ Numatyti tolesnius žingsnius

☐ Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

8.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį,

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

10.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik spec. poreikių: 20 21 metai

11.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams Mergaitėms

12.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos)

 

 

13.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

 

13.

Numatomas grupių skaičius

 

 

14.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

15.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

16.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikacija, kompetencijas)

 

 

17.

NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką saugią ugdymo(si) aplinką

TAIP

18.

NVŠ programos įgyvendinimo principai  (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

19.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

5 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.2. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3.  NVŠ programos apimtis

3.1. Intensyvumas Bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagogines val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagogines val. per mėnesį

 

4.  Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6.  Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė

6.1.  NVŠ Mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

6.2. Atsakomybė

Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą

 

7.3. Ugdymo bazė ir priemonės

Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų

 

 

 

 

 

__________________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

 

(parašas)

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

6 priedas

ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

Švietimo teikėjo pavadinimas  .........................

Švietimo teikėjo grupė   ....................................

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

 

Programos kryptis

 

KTPRR kodas

 

Vaikų skaičius

 

Gautos 

lėšos

 

Panaudotos lėšos

 

Pastabos

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

 

_____________________________

(parašas)

 

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

Lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

7 priedas

SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

....................................    savivaldybė

 

Eil. Nr.

 

Neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėjai

 

NVŠ teikėjų skaičius

 

Finansuotos programos

 

Vaikų skaičius

 

Lėšos

 

Pastabos

 

Programų kryptys pagal klasifikatorių

skaičius

Skirtos

 

panaudotos

1.

NVŠ mokyklos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

2.

Sporto įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

3.

Kultūros įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

4.

Viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

 

 

5.

Asociacijos, nevyriausybinės organizacijos

 

 

 

 

 

 

 

6.

Laisvieji mokytojai

 

 

 

 

 

 

 

7.

Kiti švietimo teikėjai (įrašyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsakingo už ataskaitos pateikimą asmuo

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

 

_____________________________

(parašas)