NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO

MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. BRA-152 „DĖL 2014–2020 M. PROGRAMINIO LAIKOTARPIO VIETOS PROJEKTŲ, PATEIKTŲ PO 2017 M. RUGSĖJO 1 D. PAGAL VIETOS PLĖTROS STRATEGIJAS, ĮGYVENDINAMAS BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. kovo 6 d. Nr. BRA-17

Vilnius

 

P a k e i č i u 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašą, patvirtintą Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. BRA-152 „Dėl 2014–2020 m. programinio laikotarpio vietos projektų, pateiktų po 2017 m. rugsėjo 1 d. pagal vietos plėtros strategijas, įgyvendinamas bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo procedūros aprašo patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 11 priedo lentelės 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64.

Ar visos paraiškoje nurodytos planuojamos projekto išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų, yra pagrįstos?

(Ar VP paraiškoje nurodytos planuojamos VP išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų ir yra pagrįstos, nustatoma atsižvelgiant į VP administravimo taisyklių 24.6 papunktyje pateiktą informaciją. Visos VP išlaidos, nurodytos paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“, privalo būti pagrįstos VP administravimo taisyklių 24.6 papunktyje nurodytu alternatyviu būdu, įrodančiu, kad VP išlaidos neviršija vidutinių atitinkamų prekių, paslaugų, darbų rinkos kainų. Kai išlaidos grindžiamos komerciniais pasiūlymais, bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, darbų vykdytojo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne VVG teritorijoje. Vertinama vadovaujantis Procedūros aprašo 14 prieduIšlaidų tinkamumo vertinimo tvarka“. Jeigu projekte numatyta atlikti naujo statinio statybos, rekonstravimo ar kitus patvirtintame FSA nurodytus remiamus statybos rangos darbus, atliekant tinkamų išlaidų vertinimą, jei netaikomi didžiausieji įkainiai, neteikiama ekspertinė išvada, atestuoto sąmatininko patvirtinta sąmata, statinio projektiniuose dokumentuose (techniniame projekte, projektiniame pasiūlyme ar kt.) nurodyta vertė patikrinama pagal UAB „Sistela“ kainynuose nurodytus duomenis, ar statinių kainos neviršija 10 proc. ar daugiau UAB „Sistela“ kataloguose nurodytų panašių ar analogiškų statinių kainų. Kapitalinio remonto ir infrastruktūros išlaidos, jei neteikiama ekspertinė išvada, atestuoto sąmatininko patvirtinta sąmata, grindžiamos 3 komerciniais pasiūlymais. Kai vertintojui kyla abejonių dėl kainų pagrįstumo, išlaidos gali būti tikrinamos Statybos sąmatų skaičiavimo programinio komplekso „Sąmata“ pagalba.

Žymimas atsakymas „Taip“, jeigu patikrinus VP paraiškos 5 dalyje „Vietos projekto finansinis planas“ nurodytas planuojamas VP išlaidas nustatoma, kad visos išlaidos yra tinkamai pagrįstos, neviršija vidutinių rinkos kainų, nenustatyta, kad projekto išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose pateiktos prekių, darbų ar paslaugų kainos yra nepagrįstai didesnės už vidutines rinkoje egzistuojančias atitinkamų prekių, darbų ar paslaugų kainas. Žymimas atsakymas „Ne“, jeigu nustatoma, kad planuojamos projekto išlaidos nėra pagrįstos, viršija vidutines rinkos kainas.)

Pastabų lauką privaloma užpildyti.

Taip

Ne.“

 

 

2.   Pakeičiu 14 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Tikrinama, ar išlaidos vertei pagrįsti pateikti trys komerciniai pasiūlymai su lygiaverčiais pagrindiniais (taikoma 10 proc. paklaida, skaičiuojant nuo pasirinktos investicijos parametro) investicijos kainą lemiančiais parametrais. Bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, darbų vykdytojo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne VVG teritorijoje. Su paraiška pateikus mažiau nei tris komercinius pasiūlymus, kreipiamasi į pareiškėją su prašymu pateikti paaiškinimą arba komercinį (-ius) pasiūlymą (-us). Jeigu pareiškėjas pateikė mažiau nei tris komercinius pasiūlymus ir tai grindžia tuo, kad tas tiekėjas / tie tiekėjai yra vienintelis (-iai), kreipiamasi į Agentūrą, kad būtų nustatyta, ar tikrai jis / jie vienintelis (-iai) tiekėjas (-ai) ir ar komerciniame (-iuose) pasiūlyme (-uose) nurodyta (-os) kaina (-os) neviršija rinkos vertės. Jei pateiktų komercinių pasiūlymų pagrindiniai techniniai parametrai yra 10 proc. didesni arba mažesni už pasirinktos investicijos pagrindinį techninį parametrą arba komerciniai pasiūlymai nėra palyginami (nurodyti skirtingi parametrai arba nepakankamai detalizuotos išlaidos), pareiškėjo prašoma pateikti naujus komercinius pasiūlymus su lygiaverčiais parametrais. Jei neaišku, kokiu investicijų parametru vadovautis, pasiūloma pareiškėjui pačiam nurodyti svarbiausią investiciją apibūdinantį parametrą. Vertintojas Procedūros aprašo 11 priedo lentelėje „Vertinimo metu nustatytos tinkamos finansuoti išlaidos“ nurodo, kokiu investicijų parametru vertinant konkrečią išlaidą vadovautasi. Tie patys parametrai įrašomi ir į agreguotą ataskaitą. Kai prekių / paslaugų pirkimo vertė mažesnė nei 58 000 Eur be PVM ar kai darbų vertė mažesnė nei 145 000 Eur be PVM, išskyrus pirkimus tų projektų vykdytojų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, patikrinti pateiktus komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų tarpusavio susietumą ir susietumą su pareiškėju (laikomi susiję, kai sutampa komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų tarpusavio ar komercinius pasiūlymus išdavusių asmenų ir pareiškėjo (fizinio asmens / juridinio asmens vadovo) pavardės). Viešojoje erdvėje (pvz., interneto svetainėse) patikrinama, ar komercinius pasiūlymus pateikę subjektai užsiima įprasta komercine-ūkine veikla. Taip pat tikrinama, ar su paraiška pateiktame komerciniame pasiūlyme nurodytas komercinio pasiūlymo galiojimo terminas: tuo atveju, jei komerciniame pasiūlyme nėra numatytas komercinio pasiūlymo galiojimo terminas, laikoma, jog komercinis pasiūlymas yra tinkamas; tuo atveju, jei yra nurodytas galiojimo terminas, jis turi galioti paraiškos teikimo dieną. Komerciniai pasiūlymai turi būti išrašyti pareiškėjo vardu ir pasirašyti tiekėjų atstovų, o viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) turi būti patvirtinta tik paties pareiškėjo parašu.“

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Erikas Bėrontas