VALSTYBĖS ĮMONĖS „REGITRA“
GENERALINIS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS „REGITRA“ APELIACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. balandžio 25 d. Nr. 1V-71
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybės įmonės „Regitra“ įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2017 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. 1V-630 „Dėl Valstybės įmonės „Regitra“ įstatų patvirtinimo“, 47 punktu:
2. P a v e d u:
2.1. Veiklos administravimo departamento Teisės skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorių, Klientų aptarnavimo departamento direktorių, Klientų aptarnavimo departamento klientų aptarnavimo centrų vadovus, Paslaugų valdymo ir vystymo departamento Egzaminavimo ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus vadovą, Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovą;
3. N u s t a t a u, kad:
3.1. apeliacijos, pradėtos nagrinėti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiamos nagrinėti pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusią tvarką.
3.2. šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir valstybės įmonės „Regitra“ internetiniame puslapyje;
PATVIRTINTA
Valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus
2024 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 1V-71
VALSTYBĖS ĮMONĖS „REGITRA“
APELIACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės įmonės „Regitra“ apeliacijų komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Valstybės įmonės „Regitra“ (toliau – Įmonė) apeliacijų komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo pagrindus.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Apeliacija – su teorinių žinių ir praktinių transporto priemonės valdymo įgūdžių bei gebėjimų patikrinimo (toliau – egzaminas) įvertinimu nesutinkančio asmens motyvuotas rašytinis kreipimasis į Įmonės generalinį direktorių dėl egzamino įvertinimo.
2.2. Apeliantas – apeliacijos teikėjas, t. y. asmuo, pateikęs apeliaciją dėl jo paties ar jo atstovaujamo asmens egzamino įvertinimo.
II SKYRIUS
APELIACIJŲ PATEIKIMAS
4. Apeliacija Įmonės generaliniam direktoriui turi būti pateikta ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas po egzamino.
5. Apeliacijoje turi būti nurodyta: apeliaciją teikiančio asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, data, apeliacijos motyvai ir reikalavimai. Apeliaciją pasirašo ją pateikęs asmuo.
6. Apeliacija laikoma motyvuota ir nagrinėjama, jei apeliantas pagrindžia bent vieną iš šių aplinkybių:
6.1. egzamino vertinimo metu padaryta faktinių klaidų, kurios galėjo turėti lemiamos reikšmės sprendimo priėmimui (teikiant apeliacijas dėl praktinių transporto priemonės valdymo įgūdžių bei gebėjimų patikrinimo įvertinimo);
6.2. klausimo (-ų) formuluotė ir (arba) atsakymo į jį vertinimas galėjo turėti lemiamos reikšmės egzamino testo sprendimui (teikiant apeliacijas dėl vairuotojo teorinių žinių patikrinimo įvertinimo);
7. Komisija, nustačiusi, kad apeliacija neatitinka Nuostatų 4, 5 ir (ar) 6 punktuose nustatytų reikalavimų, kreipiasi į apeliantą raštu ir pasiūlo jam per 3 darbo dienas patikslinti apeliaciją. Jeigu per Komisijos nustatytą terminą apeliantas apeliacijos nepatikslina, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo termino patikslinti apeliaciją pasibaigimo dienos ji grąžinama apeliantui kartu su Komisijos pirmininko pasirašytu raštu, kuriame nurodyti atsisakymo nagrinėti apeliaciją pagrindai bei apskundimo tvarka.
III SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS
9. Komisijos funkcijos:
9.1. nagrinėja Nuostatų 4-6 punktų reikalavimus atitinkančias apeliacijas, Įmonės padalinių darbuotojų, kurių sprendimai skundžiami (toliau – egzaminuotojas), rašytinius paaiškinimus (jei Komisijos nurodymu jie buvo teikti), egzaminų ataskaitas, situaciją paaiškinančias schemas, nuotraukas, vaizdo ir garso įrašus bei kitą, su skundžiamu egzaminu susijusią medžiagą;
9.3. apie priimtus sprendimus raštu informuoja Įmonės generalinį direktorių, Klientų aptarnavimo departamento direktorių, Strateginio vystymo ir veiklos planavimo departamento Klientų patirčių ir kokybės valdymo skyriaus vadovą, Egzaminavimo ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus vadovą, egzaminuotojo, dėl kurio įvertinto egzamino rezultato buvo nagrinėjama apeliacija, komandos vadovą bei patį egzaminuotoją.
10. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę kreiptis į Įmonės darbuotojus, kitus fizinius ir (ar) juridinius asmenis, jei Komisijos sprendimo priėmimui būtina papildoma kompetentingų asmenų konsultacija, paaiškinimai, nuomonė ar kita svarbi informacija, kuri turi reikšmės Komisijos sprendimo priėmimui.
11. Komisijos nariai turi teisę laisvai pasisakyti Komisijos posėdžiuose, teikti nuomones ir argumentus, kurie svarbūs priimant objektyvų sprendimą.
12. Komisija, nagrinėdama apeliacijas vertina:
12.1. vairuotojų teorinių žinių patikrinimo klausimų atitikimą Vairuotojų teorinių žinių patikrinimo klausimų sudarymo ir vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2021 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1V-115 „Dėl Vairuotojų teorinių žinių patikrinimo klausimų sudarymo ir vertinimo tvarkos aprašo ir vairuotojų teorinių žinių patikrinimo vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatoms;
12.2. egzaminuotojo priimto sprendimo (įvertintų klaidų) ir (ar) jo elgesio egzamino metu atitikimą teisės aktų reikalavimams apeliacijoje nurodytų reikalavimų ribose, t. y., nevertina egzaminuojamojo praktinių transporto priemonių valdymo įgūdžių ir gebėjimų visa apimtimi, kaip to reikalauja Motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 1V-329 „Dėl Motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašo, patvirtinto valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-223 „Dėl Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašo patvirtinimo“, nuostatos.
13. Apeliacijos nagrinėjimo metu Komisijai kilus įtarimams, kad egzamino metu egzaminuotojo veiksmuose galimai yra drausminės atsakomybės kilimo sąlygos, Komisija privalo visą informaciją, susijusią su galimu darbo pareigų pažeidimu perduoti Valstybės įmonės „Regitra“ darbuotojų darbo pareigų pažeidimų tyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus 2017 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. V-167 „Dėl valstybės įmonės „Regitra“ darbuotojų darbo pareigų pažeidimų tyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
14. Posėdis yra pagrindinė Komisijos veiklos forma. Posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu, mišriu būdu arba naudojant elektroninių ryšių technologijas.
15. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 3 (trys) Komisijos nariai. Prireikus, Komisijos posėdžių metu gali būti daromas vaizdo ir (ar) garso įrašas.
16. Komisijos pirmininkas:
17. Komisijos sekretorius:
18. Kai būtina įvertinti papildomas aplinkybes, Komisija gali nuspręsti apeliaciją nagrinėti Įmonės padalinyje, dėl kurio egzaminuotojo egzamino įvertinimo pateikta apeliacija. Tokiu atveju apie Komisijos posėdžio laiką pranešama apeliantui bei egzaminuotojui. Ginče dalyvaujančių šalių ir (arba) jų atstovų neatvykimas į Komisijos posėdį, jeigu jiems apie posėdį buvo tinkamai pranešta, nėra kliūtis nagrinėti apeliaciją ir priimti sprendimą.
19. Apeliacija turi būti išnagrinėta ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo jos gavimo Įmonėje dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą apeliacija negali būti išnagrinėta, Įmonės generalinio direktoriaus rezoliucija per Įmonės dokumentų valdymo sistemą apeliacijos nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų. Apie apeliacijos nagrinėjimo termino pratęsimą per 2 (dvi) darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos apeliantui pranešama raštu ir nurodoma pratęsimo priežastis.
20. Komisija išnagrinėjusi apeliaciją, priima vieną iš šių sprendimų:
20.1. anuliuoti egzamino rezultatą ir leisti apeliantui pakartotinai nemokamai laikyti egzaminą arba grąžinti už egzaminą sumokėtą įmoką;
22. Sprendimas priimamas, kai už jį balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvavusių Komisijos narių.
23. Komisijos nariai dėl sprendimo priėmimo gali balsuoti „už“ arba „prieš“. Draudžiama balsuojant susilaikyti. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Pasiūlymą, teikiamą Komisijai balsuoti, formuluoja Komisijos pirmininkas.
24. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai (faktinės ir teisinės aplinkybės), koks sprendimas priimtas bei jo apskundimo tvarka.
25. Jeigu Komisija posėdyje dėl objektyvių priežasčių negali priimti vieno iš sprendimų, nustatytų 20 punkte, posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma Komisija gali klausimo svarstymą perkelti kitam posėdžiui.
26. Apeliantas apie priimtą sprendimą informuojamas ne vėliau kaip per 3 ( tris) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Visus Komisijos veiklos procedūrinius klausimus, kurie nenumatyti Nuostatuose, sprendžia Komisijos pirmininkas.
30. Komisijos nariai už savo veiklą atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus. Už Komisijos veiklą atsako Įmonė.
31. Komisijos veikla pasibaigia Įmonės generaliniam direktoriui priėmus sprendimą dėl jos veiklos nutraukimo.
32. Komisijos posėdžių vaizdo ir (ar) garso įrašai saugomi 2 (du) mėnesius nuo Komisijos posėdžio dienos. Apskundus Komisijos sprendimus ar užfiksavus galimai nusikalstamą veiką ir (arba) kitus galimai neteisėtus veiksmus, Komisijos posėdžių vaizdo ir (ar) garso įrašas saugomas iki procesinio sprendimo įsiteisėjimo, bet ne ilgiau kaip 24 (dvidešimt keturis) mėnesius nuo įrašo padarymo dienos.
Valstybės įmonės „Regitra“ apeliacijų komisijos nuostatų
priedas
(Apeliacijų komisijos posėdžio protokolo forma)
................................................................................................................................................................
(įmonės pavadinimas)
................................................................................................................................................................
(įmonės adresas, telefono numeris,
e. pristatymo dėžutės adresas, el. pašto adresas)
APELIACIJŲ KOMISIJOS POSĖDŽIO
PROTOKOLAS
202__-__-__
Komisijos pirmininkas...........................................................................................................................
(vardas ir pavardė)
Komisijos sekretorius.............................................................................................................................
(vardas ir pavardė)
DALYVAVO:
Komisijos nariai:....................................................................................................................................
(nurodyti vardą (-us) ir pavardę (-es), pareigas)
...................................................................................................................................................;
................................................................................................................................................................
kiti asmenys (apeliantas, atstovas, ekspertai, kiti specialistai)...............................................................
................................................................................................................................................................
(nurodyti vardą (-us) ir pavardę (-es), darbovietę (-es) ir pareigas)
SVARSTYTA:
Apelianto................................................................................................................................................
(vardas ir pavardė, apeliacijos padavimo data ir registracijos Nr.)
apeliacija dėl...........................................................................................................................................
(nurodyti svarstomą klausimą)
....................................................................................................................................................
Komisijos pirmininko pranešimas svarstomu klausimu:.......................................................................
(nurodyti egzamino, kurio rezultatas skundžiamas datą, transporto priemonės kategoriją, jei skundžiamas praktikos egzamino rezultatas, apelianto motyvus, reikalavimus bei egzaminuotojo pateiktą paaiškinimą ir kitą aktualią informaciją).
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Kitų asmenų (jeigu dalyvauja) paaiškinimai:.........................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Komisijos apeliacijos faktinių ir teisinių aplinkybių vertinimas:..........................................................
(nurodyti situaciją (-as) ir egzaminuojamojo bei egzaminuotojo veiksmus konkrečioje situacijoje (-jose), dėl kurių vertinimo nesutinka egzaminuojamasis bei jų atitiktį teisės aktams, nurodyti teisės aktus, konkrečius straipsnius, punktus, papunkčius)...........................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
NUSPRĘSTA: ......................................................................................................................................
(nurodyti kokį sprendimą priima Komisija, vadovaudamasi Apeliacijų komisijos nuostatais bei priimto sprendimo (protokolo) apskundimo tvarką).
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Komisijos pirmininkas........................................... .........................................................
pasirašo el. parašu
Komisijos sekretorius ........................................... ......................................................... pasirašo el. parašu