Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

DĖL pasvalio r. pumpėnų gimnazijos nuostatų patvirtinimo

 

2017 m. birželio 20 d. Nr. T1-138

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu bei 4 dalimi, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio19 d. sprendimu Nr. T1-245 „Dėl Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), 63 punktu bei atsižvelgdama į Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos tarybos 2017 m. gegužės 30 d. protokolą Nr. 3, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.   Patvirtinti Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos nuostatus (pridedama).

2.   Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 19 d.

sprendimą Nr. T1-245 „Dėl Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ (su visais pakeitimais).

3. Įpareigoti Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos direktorių Alvydą Matuzevičių patvirtintus Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Sprendimas įsigalioja nuo 2017 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T1-138

 

PASVALIO R. PUMPĖNŲ GIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turto, lėšų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Gimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Oficialusis mokyklos pavadinimas – Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija, trumpasis pavadinimas – Pumpėnų gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190615485.

3. Mokykla įsteigta ir pradėjo veikti 1862 m. rugsėjo 1 d. (pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstaigų registro registravimo kortą).

4. Gimnazijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Gimnazijos priklausomybė – Pasvalio rajono savivaldybės mokykla.

6. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.

7. Gimnazijos buveinė – Panevėžio g. 53, LT-39235 Pumpėnų mstl., Pasvalio r.

8. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

9. Mokyklos tipas – gimnazija.

10. Gimnazijos pagrindinė paskirtis – ugdymas, mokymo kalba – lietuvių, Gimnazijos mokymo formos – grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose).

11. Gimnazija vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo programas. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

11.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

11.2. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

11.3. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas (baigusiems pradinio ugdymo individualizuotą programą);

11.4. pažymėjimas (baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, pagrindinio ugdymo individualizuotos programos pirmąją dalį);

11.5 pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas (baigusiems pagrindinio ugdymo individualizuotą programą);

11.6. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;

11.7. brandos atestatas ir jo priedas.

12. Gimnazija turi:

12.1. Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos Kalno ikimokyklinio ugdymo skyrių, trumpasis pavadinimas – Pumpėnų gimnazijos Kalno skyrius (toliau – Kalno skyrius):

12.1.1. Kalno skyrius įsteigtas pagal Savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 28 d. sprendimą Nr. T1-110;

12.1.2. Kalno skyriaus buveinė – Aukštagojaus g. 8, Kalno k., Pumpėnų sen., Pasvalio r.;

12.1.3. Kalno skyriaus paskirtis – ugdymas, mokymo kalba – lietuvių, mokymo forma – grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose).

12.1.4. Kalno skyrius vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas;

12.1.5. Ugdymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus išduoda Gimnazija.

13. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) herbu ir pavadinimu „Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija“, savo atributiką, atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, savo veiklą grindžiaLietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Savivaldybės institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

14. Gimnazijos veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

15. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:

15.1. pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20;

15.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

15.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

15.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

15.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

15.2.4. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

15.2.5. kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

15.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

15.2.7. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

15.2.8. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51.

16. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:   

16.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

16.2. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

16.3. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

16.4. kompiuterių nuoma, kodas 77.33.10;

17. Gimnazijos tikslas – teikti kokybišką išsilavinimą, padedant mokiniui mokytis pagal gebėjimus, siekti gerų akademinių rezultatų, skatinant ugdytinių mokymosi motyvaciją ir jų norą mokytis visą gyvenimą, ugdyti kūrybingumą, pilietiškumą ir lyderystę.

18. Gimnazijos veiklos uždaviniai:

18.1. teikti vaikams ir mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

18.2. tenkinti vaikų ir mokinių pažinimo ir saviraiškos poreikius;

18.3. teikti vaikams ir mokiniams reikiamą socialinę, pedagoginę, psichologinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą. Asmenybės ir ugdymosi problemų turinčiam, taip pat smurtaujančiam ar smurtą patyrusiam mokiniui psichologinė pagalba visuotinai teikiama pagalbos teikėjams bendradarbiaujant su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokytojais, juos konsultuojant;

 

18.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo,  švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;

 

18.5. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazijoje.

 

19. Gimnazijos funkcijos:

19.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat į vaikų ir mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

19.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų bei neformaliojo vaikų švietimo programas;

19.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, vidurinio ugdymo, individualizuotą pradinio ugdymo, individualizuotą pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų ir mokinių švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina švietimo kokybę;

19.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

19.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;

19.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

19.8. sudaro sąlygas darbuotojams tobulėti;

19.9. užtikrina higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

19.10. draudžia bet kokį smurtą tarp bendruomenės narių. Bet kuris Gimnazijos bendruomenės narys apie pastebėtą smurto atvejį privalo pranešti Gimnazijos direktoriui;

19.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę;

19.12. organizuoja vaikų ir  mokinių maitinimą Gimnazijoje;

19.13. organizuoja  vaikų ir mokinių vežiojimą į Gimnaziją ir iš jos į namus;

19.14. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.15. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

20. Gimnazijos mokiniams Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai.

 

III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

21. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

21.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

21.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

21.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

21.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

21.5. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

21.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

21.7. taikyti teisės aktų nustatytas poveikio priemones netinkamai besielgiantiems mokiniams;

21.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

22. Gimnazijos pareigos:

22.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų vykdymą;

22.2. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;

22.3. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

22.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

22.5. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

22.6. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

22.7. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu, kad ne rečiau kaip kartą per ketverius metus pedagoginiai darbuotojai tobulintų kvalifikaciją mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo srityje;

22.8. viešai skelbti informaciją apie Gimnazijos veiklą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu;

22.9. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir priimtų įsipareigojimų vykdymą;

22.10. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

23. Gimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

23.1. Gimnazijos direktoriaus patvirtintas Gimnazijos strateginis veiklos planas, kuriam yra pritarę Gimnazijos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

23.2. Gimnazijos direktoriaus patvirtintas Gimnazijos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

23.3. Gimnazijos direktoriaus patvirtintas Gimnazijos ugdymo planas, kuriam yra pritarę Gimnazijos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

23.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa;

23.5. Gimnazijos direktoriaus patvirtinti teisės aktai (tvarkos aprašai, taisyklės, reglamentai ir pan).

24. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui. Didžiausią leistiną pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba.

25. Direktorius:

25.1. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;

25.2. nustato Gimnazijos direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;

25.3. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

25.4. teisės aktų nustatyta tvarka priima mokinius į mokyklą, sudaro mokymo sutartis;

25.5. vadovaudamasis teisės aktais, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

25.6. suderinęs su Gimnazijos taryba, tvirtina Gimnazijos darbo tvarkos taisykles; 

25.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugiasir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu, mokymusi ir darbu susijusiais aspektais:

25.7.1. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai  savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;

 

25.7.2. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokytojai, kiti Gimnazijos darbuotojai, direktorius apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša Savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybai  dėl psichologinės pagalbos teikimo ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;

 

25.7.3. Gimnazijos direktorius imasi priemonių, kad  smurtavęs (smurtavę) ir smurtą patyręs (patyrę) nepilnametis (nepilnamečiai) asmuo (asmenys) kartu su jį (juos) lydinčiais tėvais (globėjais, rūpintojais) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento. Psichologinės pagalbos trukmę nustato psichologas, įvertinęs kiekvieno smurto epizodo aplinkybių visumą ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą psichologinės pagalbos teikimo tvarką;

25.8. vadovauja Gimnazijos strateginio veiklos plano, metinio veiklos plano rengimui, įgyvendinimui ir tvirtina juos; organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

25.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

25.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas bei darbo grupes;

25.11. sudaro Gimnazijos vardu sutartis Gimnazijos funkcijoms atlikti;

25.12. organizuoja Gimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.14. inicijuoja Gimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

25.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

25.16. vadovauja Gimnazijos Mokytojų tarybai;

25.17. atsako, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;

25.18. kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą instituciją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatytą tvarką;

25.19. už mokinio elgesio taisyklių pažeidimą turi teisę skirti drausmines auklėjimo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

25.20. kartu su Gimnazijos taryba priima sprendimą, ar leisti ant Gimnazijos pastatų ar Gimnazijos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;

25.21. atstovauja Gimnazijai kitose institucijose;

25.22. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;

25.23. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai ir demokratiškai priima sprendimus;

25.24. kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms aplinką;

25.25. atlieka kitas teisės aktuose ir Gimnazijos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

26. Gimnazijos direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, nesant jo – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.

27. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, šių Nuostatų laikymąsi Gimnazijoje, už demokratinį Gimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.

28. Gimnazijoje sudaroma Metodinė taryba. Ją sudaro 7 nariai: mokomųjų dalykų mokytojų metodinių grupių pirmininkai (5) ir 2 mokytojai bei pagalbos specialistai, išrinkti Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu balsų dauguma. Metodinei tarybai vadovauja pirmininkas, kurį renka tarybos nariai atviru balsavimu. Metodinės tarybos sudėtis atnaujinama, jei keičiasi Gimnazijoje dirbantys mokytojai arba jiems atsisakius toliau dalyvauti Metodinės tarybos veikloje. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia tarybos pirmininko balsas.

29. Metodinė taryba:

29.1. aptaria mokytojų metodinės veiklos prioritetus;

29.2. aptaria mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato prioritetus;

29.3 inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje;

29.4. teikia Gimnazijos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;

29.5. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą;

29.6. vertina mokytojų metodinius darbus.

30. Gimnazijos Vaiko gerovės komisija rūpinasi saugios ir palankios mokiniams aplinkos Gimnazijoje kūrimu, organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą. Atsižvelgdama į Gimnazijos poreikius, teikia direktoriui siūlymus dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazioje ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.

 

V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

31. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.

32. Taryba sudaroma iš 15 narių: 5 mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), 5 mokytojų ir 5 mokinių (8, I–IV Gimnazijos klasių) atstovai.

33. Gimnazijos taryba renkama trejiems metams. Išvykus Tarybos nariui, Taryba likusiam kadencijos laikotarpiui atnaujinama.

34. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Gimnazijos tarybą renka visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas. Tėvai išrenkami atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kurio mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai).

35. Mokytojai renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Mokytojų tarybos narys.

36. Mokinius į Tarybą renka 8, I–IV Gimnazijos klasių mokinių susirinkimas atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 8, I–IV gimnazijos klasių mokinių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris 8, I–IV Gimnazijos klasės mokinys.

37. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

38. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas Tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą gali bet kuris Tarybos narys. Pirmininkas kviečia Tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja.

39. Taryba:

39.1. teikia pasiūlymus dėl Gimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

39.2. pritaria Gimnazijos strateginiam veiklos planui, Gimnazijos metiniam veiklos planui, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, Gimnazijos nuostatams, jų pakeitimams ir papildymams, kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Gimnazijos direktoriaus;

39.3. teikia pasiūlymus gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

39.4. svarsto Gimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

39.5. išklauso Gimnazijos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;

39.6. svarsto mokytojų Metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ir Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;

39.7. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

39.8. svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus;

39.9. susipažįsta su Gimnazijos veiklos įsivertinimo ataskaita, analizuoja įsivertinimo rezultatus, parenka veiklos įsivertinimo sritis;

39.10. vykstant konkursui į Gimnazijos vadovo pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka.

40. Gimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito mokyklos bendruomenei.

41. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistas, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

42. Mokytojų tarybai vadovauja Gimnazijos direktorius.

43. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Gimnazijos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, tai pat ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.

44. Mokytojų tarybos funkcijos:

44.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais;

44.2. aptaria Ugdymo plano įgyvendinimo klausimus;

44.3. svarsto Gimnazijos strateginį veiklos planą, metinį veiklos planą, teikia siūlymus veiklos tobulinimui;

44.4. aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, pedagoginės veiklos klausimus;

44.5. svarsto ugdymo(-si), nepamokinės veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

44.6. derina ugdymo turinį ir metodus su Gimnazijos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais;

44.7. renka atstovus į Gimnazijos tarybą.

45. Gimnazijoje veikia Gimnazijos mokinių savivaldos institucija – Mokinių taryba. Mokinių tarybą sudaro 5–8, I–IV gimnazijos klasių seniūnai ir gimnazijos mokinių parlamento pirmininkas. Mokinių tarybą sudaro 9 mokiniai. Mokinių tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininkas renkamas iš Mokinių tarybos narių pirmojo tarybos susirinkimo metu atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Mokinių tarybos narys. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokinių tarybos narių. Taryba renkasi ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

46. Mokinių tarybos funkcijos:

46.1. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

46.2. inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, projektus;

46.3. svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus;

46.4. dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

46.5. renka narius į rajono Mokinių tarybą bei Mokinių parlamentą;

47. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintoju) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia pasiūlymus Tarybai ir direktoriui.

48. Klasėse renkami klasių seniūnai. Jie renkami vieneriems mokslo metams klasės mokinių susirinkime atviru balsavimu.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

49. Darbuotojus į darbą Gimnazijoje priima ir atleidžia iš darbo Gimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Darbo apmokėjimo tvarką Gimnazijos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.

51. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojai, mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

52. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

53. Gimnazijos lėšos:

53.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

53.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

53.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

53.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

54. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

55. Gimnazija turi paramos gavėjo statusą. Paramos lėšos naudojamos įstatymų numatyta tvarka.

56. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Gimnazijos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Gimnazijos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis, kt. teisės aktais.

57. Finansinės veiklos kontrolė atliekama vadovaujantis Finansinės veiklos kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Gimnazijos direktoriaus įsakymu, Minimaliais finansų kontrolės reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.

58. Gimnazijos finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

59. Gimnazijos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

60. Gimnazijos veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.

61. Gimnazijos veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės taryba ir Savivaldybės administracija.

62. Valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63. Informacija apie Gimnazijos veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Gimnazijos interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Gimnazija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinto Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo aktualia redakcija.

64. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Gimnazijos tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.

65. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Gimnazijos direktoriaus ir Gimnazijos tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių.

66. Gimnazija registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

67.Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Gimnazijos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Gimnazijos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Gimnazijos interneto svetainėse.

68. Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

69. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar jei Nuostatų 67 punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

___________________________________