VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIŽUDYBIŲ PREVENCIJOS 2020–2024 METŲ STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ VEIKLŲ PARINKIMO, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO KONKURSO BŪDU TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2024 m. sausio 22 d. Nr. 30-119/24

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 15 d. sprendimu Nr. 1-464 „Dėl Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos ir jos įgyvendinimo priemonių plano 2020 metams patvirtinimo“ patvirtinta Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategija:

1. T v i r t i n u Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos įgyvendinimo priemonių veiklų parinkimo, administravimo ir finansavimo konkurso būdu tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. rugpjūčio 11 d. įsakymą Nr. 30-2391/22 „Dėl Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos įgyvendinimo priemonių veiklų parinkimo, administravimo ir finansavimo konkurso būdu tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Adomas Bužinskas

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. sausio 22 d.

įsakymu Nr. 30-119/24

 

 

VILNIAUS MIESTO SAVIŽUDYBIŲ PREVENCIJOS 2020–2024 METŲ STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ VEIKLŲ PARINKIMO, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO KONKURSO BŪDU TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos įgyvendinimo priemonių veiklų parinkimo, administravimo ir finansavimo konkurso būdu tvarkos aprašas
(toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus miesto savivaldybės savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos, patvirtintos Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 15 d. sprendimu Nr. 1-464 „Dėl Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos ir jos įgyvendinimo priemonių plano 2020 metams patvirtinimo“ (toliau – Vilniaus miesto savivaldybės savižudybių prevencijos strategija), įgyvendinimo priemonių veiklų (toliau – veiklos) parinkimo, administravimo ir finansavimo konkurso būdu tvarką.

2. Vilniaus miesto savivaldybės savižudybių prevencijos strategijos įgyvendinimo veiklų tikslas – sukurti tvarią tarpsektorinę savižudybių prevencijos sistemą, kuri užtikrintų kokybiškų paslaugų teikimą Vilniaus miesto savivaldybės gyventojams savižudybių ir jų prevencijos supratimui gerinti, ketinantiems žudytis, mėginusiems nusižudyti asmenims bei nusižudžiusiųjų artimiesiems, siekiant mažinti savižudybių rodiklį Vilniaus miesto savivaldybėje.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. savižudybių prevencijos memorandumo nariai – asmenys, 2015 m. gruodžio 17 d. pasirašę Vilniaus miesto savižudybių prevencijos memorandumą;

3.2. paraiška – Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus nustatytos formos dokumentas, pildomas ir teikiamas elektroniniu būdu Vilniaus elektroninėje paraiškų ir ataskaitų valdymo sistemoje (toliau – Elektroninė sistema) adresu https://konkursai.vilnius.lt/ siekiant gauti finansavimą veiklai įgyvendinti Apraše nustatyta tvarka;

3.3. kvietimas – siūlymas teikti paraiškas pagal kvietimo skelbime nurodytas prioritetines veiklų kryptis;

3.4. veikla – tam tikrą laiką įgyvendinama kryptinga veikla, skirta paslaugai suteikti ar produktui sukurti, kuris yra skirtas saviždybių prevencijai (pirminei, antrinei, tretinei);

3.5. veiklos vykdytojas – už finansuotos veiklos įgyvendinimą atsakingas pareiškėjas, sudaręs biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

3.6. veiklos vadovas – veiklos vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis veiklos įgyvendinimą.

4. Paraiškas gali teikti viešieji juridiniai asmenys, kaip jie yra apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.34 straipsnio 2 dalyje, kurių buveinė yra įregistruota Savivaldybėje ir (arba), kurie pagrindinę veiklą vykdo Savivaldybės teritorijoje, išskyrus biudžetines įstaigas.

5. Pagal šį Aprašą finansuojamos pareiškėjų, kurių veikla siejasi su savižudybių prevencija, veiklos, įgyvendinamos Savivaldybės teritorijoje ir skirtos Savivaldybės gyventojams.

6. Visuomeninėms veikloms įgyvendinti turi būti taikomi universalaus dizaino principai – užtikrinama galimybė visiems asmenims kuo platesniu mastu, taip pat ir asmenims su negalia, su amžiumi susijusiais sutrikimais, asmenims, kuriems dėl kitokių nuolatinių arba laikinų su kūno funkcionavimu susijusių priežasčių kyla įvairių kliūčių, dėl kurių jų galimybės naudotis paslaugomis sumažėja, lygiomis teisėmis gauti informaciją (tinkamas šriftas ir kontrastas, alternatyvūs formatai pagal poreikį) ir dalyvauti veiklose (prieinama fizinė aplinka arba kiti alternatyvūs būdai, jeigu fizinė aplinka neprieinama).

7. Savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyrius (toliau – Sveikatos apsaugo sskyrius), gavęs Vilniaus miesto savižudybių prevencijos strategijos ir jos priemonių plano įgyvendinimo koordinavimo darbo grupės siūlymus dėl priemonių veiklų krypčių, organizuoja priemonių veiklų įgyvendinimą Vilniaus miesto savivaldybės savižudybių prevencijos strategijoje nustatyta tvarka.

8. Veiklos įgyvendinimo laikotarpis:

8.1. veiklos įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip vieni metai;

8.2. veiklos įgyvendinimo pradžia laikoma biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo data;

8.3. veiklos įgyvendinimo pabaiga laikoma biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodyta data.

9. Finansavimas neskiriamas, jeigu:

9.1. organizacija yra likviduojama, organizacijos veikla sustabdyta ar apribota;

9.2. organizacija paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą, melagingą, vertinimo kriterijų neatitinkančią informaciją;

9.3. tarp Savivaldybės administracijos ir organizacijos vyksta teisminiai ginčai dėl organizacijos padaryto ankstesnių veiklų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo ar yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

9.4. organizacija nepateikė praėjusiais metais vykdytos veiklos metinės ataskaitos ir (ar) finansinių ataskaitų ir išlaidas pagrindžiančių dokumentų suvestinės;

9.5. organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimo ir atrankos komisijos nariams;

9.6. organizacija nėra įvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.

 

II SKYRIUS

PARAIŠKOS ĮFORMINIMAS

 

10. Paraiška (1 priedas) pildoma ir su priedais teikiama tik per Elektroninę sistemą. Elektroninę paraišką ir papildomus dokumentus turi teisę teikti organizacijos vadovas (prisijungęs organizacijos vardu per elektroninius valdžios vartus) arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.

11. Elektroninėje sistemoje paraiška pildoma lietuvių kalba. Kartu su paraiška privaloma pateikti šiuos dokumentus:

11.1. planuojamos veiklos planą (2 priedas);

11.2. veiklą vykdančios organizacijos įstatų (nuostatų) kopiją (įstatų (nuostatų) kopijos neprivalo pateikti religinės bendruomenės ar bendrijos, kurios teikia kanonų išrašą);

11.3. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytą pažymą ir pažymoje nurodytus dokumentus (4 priedas);

11.4. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytą pažymą (5 priedas), patvirtinančią organizacijos turimą lėšų įnašą veiklai vykdyti, ir tai patvirtinančių dokumentų kopijas. Nepridėjus minėtų dokumentų, laikoma, kad veikla bus įgyvendinama tik iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir balai už 4.1 kriterijų (6 priedas) neskiriami;

11.5. veiklos vykdymo išlaidas pagrindžiančius dokumentus (jei Europos socialinio fondo agentūros duomenų bazėje nėra nurodytas konkrečios prekės, paslaugos, darbo užmokesčio vidutinis įkainis);

11.6. įgaliojimą (jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo).

 

 

 

III SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

12. Sveikatos apsaugos skyrius organizuoja kvietimo, kuriame nurodomos paraiškų teikimo sąlygos, terminai ir kita aktuali informacija, paskelbimą Savivaldybės interneto svetainės  www.vilnius.lt skiltyje „Sveikata“.

13. Paraiškos priimamos pagal kvietime teikti paraiškas nurodytą terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 10 darbo dienų nuo konkurso paskelbimo datos.

14. Organizacijos, rengdamos paraiškas, turi teisę telefonu arba elektroniniu paštu kreiptis į atsakingus Sveikatos apsaugos skyriaus darbuotojus ir gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais. Konsultuojančių specialistų vardai, pavardės ir kontaktai nurodomi kvietimo skelbime. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.

15. Ne per Elektroninę sistemą pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas dėl informacinės sistemos sutrikimo (laikino funkcinių galimybių neužtikrinimo) negali pateikti paraiškos ir nedelsdamas (paraiškų teikimo laikotarpiu) praneša apie tai elektroniniu paštu, nurodytu kvietime.

16. Projekto paraiška turi būti pateikta iki kvietime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos pabaigos. Elektroninė sistema, pasibaigus paraiškų teikimo terminui, neleis pateikti paraiškos.

17. Viena organizacija gali teikti ne daugiau kaip 2 paraiškas, kiekvieną iš jų, atitinkančią skirtingą prioritetinę kryptį. Jeigu organizacija pateikia daugiau kaip 2 paraiškas, vertinamos 2 pirmiau pateiktos paraiškos pagal registracijos numerį. Jeigu organizacija pateikė daugiau kaip vieną paraišką į tą pačią prioritetinę kryptį, vertinama pirmiau pagal registracijos numerį pateikta paraiška.

18. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai pateikti dokumentus pareiškėjų iniciatyva po paraiškų pateikimo negalima.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMO ETAPAI

 

19. Paraiškos vertinamos dviem etapais:

19.1. administracinės atitikties vertinimas;

19.2. ekspertinis vertinimas.

20. Elektroninėje sistemoje ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos atliekamas paraiškų administracinės atitikties vertinimas.

21. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Sveikatos apsaugos skyriaus darbuotojas, patikrindamas:

21.1. ar organizacija atitinka Aprašo 4 punkto reikalavimus;

21.2. ar pateiktos praėjusiais metais vykdytos priemonės metinės veiklos ataskaitos ir (ar) finansinių ataskaitų ir išlaidas pagrindžiančių dokumentų suvestinės;

21.3. ar paraiška pateikta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, jeigu paraišką pateikė organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, ar pridėtas organizacijos vadovo įgaliojimas;

21.4. ar yra pateikti visi Apraše ir paraiškoje nurodyti privalomi priedai;

21.5. ar organizacija yra įvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

21.6. ar tenkinami kiti Apraše nustatyti reikalavimai.

22. Jei paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, nurodyto Aprašo 21 punkte, paraiška atmetama. Pareiškėjas apie atmetamą paraišką informuojamas Elektroninėje sistemoje bei iš šios sistemos gaudamas pranešimą.

23. Sveikatos apsaugos skyriaus darbuotojas surašo administracinės atitikties vertinimo protokolą ir teikia jį vertinimo ir atrankos komisijai. Paraiškos, atitikusios administracinės atitikties vertinimo kriterijus, perduodamos nagrinėti vertinimo ir atrankos komisijai per Elektroninę sistemą.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

24. Ekspertinio vertinimo etapui Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma vertinimo ir atrankos komisija einamiesiems metams (patvirtinama komisijos sudėtis, paskiriamas komisijos pirmininkas, ir sekretorius).

25. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę savo įsakymu panaikinti vertinimo ir atrankos komisiją, keisti jos sudėtį.

26. Vertinimo ir atrankos komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 7 narių: iš Sveikatos apsaugos skyriaus atstovo (-ų), Savižudybių prevencijos strategijos ir jos priemonių plano įgyvendinimo koordinavimo darbo grupės atstovo (-ų), mokslo institucijos atstovo, Bendrojo ugdymo skyriaus atstovo, Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro ir Vilniaus miesto nevyriausybinių organizacijų tarybos atstovo. Prireikus gali būti kviečiami ir nepriklausomi ekspertai.

27. Vertinimo ir atrankos komisijos pirmininkas:

27.1. pirmininkauja komisijos posėdžiams, koordinuoja komisijos darbą, pasirašo komisijos posėdžių protokolus;

27.2. atstovauja komisijai, sprendžia kitus susijusius klausimus.

28. Vertinimo ir atrankos komisijos sekretoriumi skiriamas Sveikatos apsaugos skyriaus atstovas, kuris nėra vertinimo ir atrankos komisijos narys. Vertinimo ir atrankos komisijos sekretorius:

28.1. komisijos pirmininko pavedimu šaukia ir organizuoja komisijos posėdžius;

28.2. rašo komisijos posėdžių protokolus.

29. Vertinimo ir atrankos komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 23 punkte nurodytos informacijos apie paraiškų administracinę atitiktį gavimo.

30. Vertinimo ir atrankos komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas. Jei komisijos narys negali atvykti į posėdį, apie tai iš anksto arba pasitaikius pirmai galimybei turi pranešti komisijos pirmininkui, o jo nesant – sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Vertinimo ir atrankos komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.

31. Prieš pradėdami vertinti paraiškas vertinimo ir atrankos komisijos nariai turi užpildyti bei pasirašyti vertinimo ir atrankos komisijos narių interesų deklaracijas ir pasižadėjimus neviešinti informacijos (3 priedas). Pasirašyti dokumentai pridedami prie pirmojo vertinimo ir atrankos komisijos posėdžio protokolo.

32. Jei paraišką pateikė vertinimo ir atrankos komisijos nariui artimi asmenys arba dėl dalyvavimo vertinant kurią nors iš pateiktų paraiškų jam kyla ar gali kilti kitoks interesų konfliktas, kaip jis yra apibūdintas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 2 straipsnyje, jis privalo nusišalinti minėto įstatymo 11 straipsnyje nustatyta tvarka ir paraiškos nevertinti.

33. Komisijos posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu.

34. Vertinimo ir atrankos komisija supažindinama su administracinės atitikties vertinimo protokolu.

35. Vertinimo ir atrankos komisija paraišką vertina pagal vertinimo kriterijus, nurodytus Aprašo 6 priede, atkreipiant dėmesį į nurodytas tikslines dalyvių grupes bei planuojamas veiklas, problemos aktualumą ir poreikį.

36. Vertinimo ir atrankos komisijos nariai paraiškas vertina balais. Maksimalus balų skaičius, galimas skirti vienai paraiškai, yra 60:

36.1. jeigu yra pateikta ne daugiau kaip 35 paraiškos, jas vertina kiekvienas vertinimo ir atrankos komisijos narys pagal vertinimo kriterijus. Apskaičiuojamas vertinimo ir atrankos komisijos narių balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų.

36.2. jeigu yra pateikta 36 ir daugiau paraiškų, paraiškos atsitiktine tvarka paskirstomos vertinti vertinimo ir atrankos komisijos nariams. Kiekvieną paraišką įvertina ne mažiau kaip 2 vertinimo ir atrankos komisijos nariai. Apskaičiuojamas vertinimo ir atrankos komisijos narių, vertinusių tas pačias veiklas, balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų.

37. Paraiškos, įvertintos 35 ir mažiau balų, nefinansuojamos. Dėl paraiškos finansavimo vertinimo ir atrankos komisija sprendžia vienbalsiai. Priimdama sprendimą komisija atsižvelgia ne tik į surinktą balų skaičių, bet ir į tais metais pateiktų paraiškų skaičių tai pačiai krypčiai, veiklų aktualumą. Vertinimo ir atrankos komisijai nesutariant dėl paraiškos finansavimo, sprendimas priimamas balsuojant. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia vertinimo ir atrankos komisijos pirmininko balsas.

38. Vertinimo ir atrankos komisija paraiškos svarstymo metu paraišką pateikusiai organizacijai turi teisę siūlyti skirti mažesnę už prašomą lėšų sumą, jeigu:

38.1. lėšų poreikis konkrečiai veiklai vykdyti yra nepakankamai pagrįstas ir detalizuotas;

38.2. organizacija, anksčiau vykdžiusi pateiktą paraišką, nesugebėjo panaudoti skirtų lėšų;

38.3. pagal faktiškai turimas lėšas visoms paraiškoms negali būti skirta visa prašoma suma. Tokiu atveju visoms finansuoti siūlomoms veikloms prašoma lėšų suma sumažinama atitinkamu procentu pagal faktiškai turimas lėšas.

39. Jeigu skiriama mažesnė suma, negu nurodyta paraiškoje, paraišką pateikusi organizacija turi teisę sumažinti paraiškos veiklos įgyvendinimo darbų skaičių atitinkamu procentu pagal sumažintą finansavimą, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

40. Vertinimo ir atrankos komisija gautas paraiškas įvertina ir motyvuotas išvadas pateikia per maksimaliai galimą trumpiausią laiką, tačiau ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos. Vertinimo ir atrankos komisija baigia darbą paskutinio savo posėdžio metu, priimdama sprendimus dėl paraiškų įvertinimo, siūlomų finansuoti veiklų ir rekomenduoja atskirų veiklų finansavimo sumas. Sprendimas nurodomas protokole. Vertinimo ir atrankos komisija su savo sprendimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo priėmimo dienos supažindina Vilniaus miesto savižudybių prevencijos strategijos ir jos priemonių plano įgyvendinimo koordinavimo darbo grupę.

 

VI SKYRIUS

VEIKLŲ TVIRTINIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

41. Sveikatos apsaugos skyrius, vadovaudamasis vertinimo ir atrankos komisijos sprendimu,

parengia siūlomų finansuoti veiklų sąrašus juose nurodydamas veiklų pavadinimus, vykdytojus ir veikloms vykdyti skirtą sumą, neviršijant Savivaldybės biudžete skirtų asignavimų ir teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui. 

42. Savivaldybės administracijos direktoriui įsakymu patvirtinus finansuotinų veiklų sąrašus, Sveikatos apsaugos skyrius įtraukia finansuojamas veiklas į Savivaldybės administracijos direktoriaus tvirtinamą einamųjų metų Vilniaus miesto savižudybių prevencijos 2020–2024 metų strategijos įgyvendinimo priemonių veiklų planą.

43. Organizacijos, kurioms neskirtas finansavimas, informuojamos Elektroninėje sistemoje ir iš šios sistemos gaudamos pranešimą. Organizacijoms, kurioms skirtas finansavimas, Sveikatos apsaugos skyrius per dvi savaites nuo Savivldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienoselektroniniu paštu siunčia informaciją dėl sutarties pasirašymo.

44. Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjas su organizacijos vadovu per 40 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienos sudaro biudžeto lėšų naudojimo sutartį pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. liepos 14 d. įsakymu Nr.  30-1875 „Dėl biudžeto lėšų naudojimo sutarties formos tvirtinimo“ patvirtintą formą, kuri pasirašoma elektroniniais kvalifikuotais parašais.

45. Jei paraišką pateikusi organizacija per 40 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo dienos nepasirašo veiklos vykdymo sutarties, laikoma, kad organizacija nepajėgi vykdyti pateiktos veiklos, ir finansavimas neskiriamas.

 

VII SKYRIUS

VEIKLŲ FINANSAVIMO ŠALTINIS IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

46. Veiklos finansuojamos Savivaldybės biudžeto lėšomis.

47. Veiklai vykdyti skirtos lėšos naudojamos pagal patvirtintą sąmatą, lėšos pervedamos ketvirčiais. Veiklos sąmatą tvirtina Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjas. Veiklos vykdymo metu atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, susijusioms su lėšų panaudojimu, sutartį pasirašiusi organizacija turi raštu kreiptis į Sveikatos apsaugos skyrių su prašymu patikslinti patvirtintą sąmatą, nurodydama priežastis ir pateikdama skaičiavimus.

48. Veiklai vykdyti gautos lėšos privalo būti naudojamos tik pagal paskirtį tik einamaisiais metais. Veiklos išlaidų sąmatoje lėšos gali būti naudojamos darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui, prekių ir paslaugų išlaidoms apmokėti (pagal Valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidų ekonominę klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“):

48.1. išlaidos planuojamos taip, kad įsigytų prekių, paslaugų ar darbų kainos neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų (skaičiuojant lėšų poreikį turi būti taikomi paraiškos teikimo metu aktualūs įkainiai, nurodyti Europos socialinio fondo agentūros duomenų bazėje (http://www.esinvesticijos.lt/lt/naujienos/europos-socialinio-fondo-agentura-atnaujino-paslaugu-vidutiniu-rinkos-kainu-duomenu-baze). Jei Europos socialinio fondo agentūros duomenų bazėje nėra nurodyti įkainiai, tai prie paraiškos pridedami ne mažiau kaip trys komerciniai pasiūlymai, tiekėjų apklausų pažymos ar ne mažiau kaip trys nuorodos į interneto svetaines (išskyrus atvejus, kai prekės ar paslaugos tiekėjų rinkoje yra mažiau nei trys), pareiškėjo jau pasirašytos paslaugų, darbo sutartys su atitinkamais paslaugų teikėjais ir darbuotojais ar kiti dokumentai, atspindintys rinkoje esančių atitinkamų prekių ar paslaugų vidutinius įkainius;

48.2. detalioje veiklos išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba turimas etatas ir darbo trukmė mėnesiais);

48.3. išlaidos, skirtos seminarų ir konferencijų dalyvių maitinimui, galimos, jeigu planuojamos veiklos trukmė ne trumpesnė kaip 4 valandos.

49. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

49.1. veiklos vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja veiklos vykdymą, darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos – ne daugiau kaip 10 procentų veiklai vykdyti skirtų lėšų;

49.2. veiklų įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Aprašo 2 punkte nurodyto tikslo įgyvendinimu;

49.3. veiklų vykdytojų (darbuotojų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

49.4. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

49.4.1. kanceliarinių prekių įsigijimas ir ryšio paslaugų apmokėjimas – ne daugiau kaip 10 procentų veiklai vykdyti skirtų lėšų;

49.4.2materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų nuoma);

49.4.3. priemonių veiklas įgyvendinančių asmenų (jei būtų perkamos paslaugos), supervizorių, lektorių, ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis su lektoriais, mokymų vadovais.

50. Veiklai vykdyti gautos lėšos negali būti naudojamos draudimo išlaidoms, komandiruotėms, kvalifikacijai kelti, pastatų (patalpų) rekonstrukcijai ir remontui, statiniams statyti ir ilgalaikiam turtui įsigyti, garso, vaizdo ir kompiuterinei technikai įsigyti, sporto bazių, transporto remonto ir eksploatacinėms (išskyrus degalų) išlaidoms, veiklos vykdytojui nuosavybės teise priklausančių patalpų nuomos išlaidoms, išlaidoms, skirtoms kasdienei organizacijos veiklai apmokėti.

51. Visos veiklai įgyvendinti reikalingos prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Veiklo vykdytojai, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimus vykdo apklausos būdu, palygindami ir įvertindami ne mažiau kaip tris organizacijos veiklos vykdytojo nustatytus minimaliuosius reikalavimus, atitinkančius tiekėjų pasiūlymus. Apklausa gali būti atliekama raštu arba pasinaudojant viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) apie siūlomas prekes, paslaugas, darbus. Tame pačiame pirkime dalyvaujantys tiekėjai turi būti apklausiami ta pačia forma. Paaiškėjus, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus, gali būti apklausiama mažiau tiekėjų.

52. Atliekant projekto biudžeto vertinimą, vadovaujamasi ekonomiškumo, taupumo, efektyvumo principais ir siūloma finansavimo suma apskaičiuojama remiantis rekomenduojamais įkainiais, pareiškėjo pateiktu išlaidų pagrindimu, kita prieinama informacija.

 

VIII SKYRIUS

VEIKLOS VYKDYMO IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ

 

53. Veiklų vykdymą pagal savo kompetenciją kontroliuoja Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjo įsakymu sudaryta patikrinimo komisija, kuri tikrina, kaip veiklos vykdytojas vykdo sutartyje numatytus įsipareigojimus ir ar naudoja lėšas pagal paskirtį.

54. Patikrinimo komisija sudaroma Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjo įsakymu einamiesiems metams. Patikrinimo komisija sudaroma pasirašius visas biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

55. Patikrinimo komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 2 Sveikatos apsaugos skyriaus atstovų.

56. Patikrinimo komisija tikrina pasirinktinai vykdama į veiklų įgyvendinimo vietą ir (ar) į veiklą įgyvendinantį veiklos vykdytoją. Taip pat patikrinimo komisija gali patikrinimus organizuoti nuotoliniu būdu.

57. Patikrinimo komisija gali tikrinti, kaip veiklos vykdomos visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, prireikus gali būti tikrinama pakartotinai.

58. Patikrinimo komisija turi teisę į veiklos įgyvendinimo vietą ir (ar) į veiklą įgyvendinantį veiklos vykdytoją atvykti iš anksto nepranešusi veiklos vykdytojams, taip pat  reikalauti veiklos vykdytojo pateikti visus lydimuosius dokumentus, nurodytus veiklų įvykdymo lėšų panaudojimo faktines išlaidas pagrindžiančių buhalterinės apskaitos dokumentų sąraše.

59. Patikrinimo komisija tikrina, kaip tikslingai veiklos vykdytojai naudoja veikloms finansuoti skirtas lėšas: ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas išlaidas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar laikomasi biudžeto lėšų naudojimo sutartyse numatytų įsipareigojimų, ar pasiekiami biudžeto lėšų naudojimo sutartyse planuoti veiklos vertinimo rodikliai. Patikrinimo komisija patikrinimo metu užpildo patikrinimo aktą (8 priedas).

60. Veiklos vykdytojas atsako už biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, teikiamų paslaugų saugumą, veiklai skirtų lėšų tikslinį panaudojimą ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą. Neįvykdęs prisiimtų įsipareigojimų arba panaudojęs lėšas ne pagal patvirtintą sąmatą, veiklos vykdytojas grąžina lėšas, kurių dydis atitinka neįvykdytų įsipareigojimų ar ne pagal paskirtį panaudotų lėšų dalį.

61. Patikrinimo komisijai nustačius veiklos įgyvendinimo ir (ar) lėšų naudojimo pažeidimų, Savivaldybės administracija gali stabdyti arba nutraukti tolesnį veiklos finansavimą, apie tai prieš 10 kalendorinių dienų raštu įspėjusi veiklos vykdytoją.

62. Nustačius, kad veiklos vykdytojas veiklai įgyvendinti skirtas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, veiklos vykdytojas Savivaldybės administracijai privalo jas grąžinti per Savivaldybės administracijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Veikos vykdytojas, panaudojęs lėšas ne pagal paskirtį, ateinančius vienerius metus praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą Apraše nustatyta tvarka.

63. Veiklos vykdytojai privalo raštu ir (arba) elektroniniu paštu informuoti Savivaldybės administraciją apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą ir nurodyti nutraukimo ar sustabdymo priežastis. Gavusi tokį pranešimą Savivaldybės administracija sustabdo lėšų pervedimą projektui įgyvendinti. Veiklos vykdytojams pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Savivaldybės administracijai, lėšų pervedimas projektui įgyvendinti tęsiamas.

64. Veiklų vykdytojai, praėjus 3 mėnesiams po biudžeto naudojimo sutarčių pasirašymo, teikia Sveikatos apsaugos skyriui el. paštu veiklų įgyvendinimo ir vertinimo kriterijų įvykdymo tarpines ataskaitas (9 priedas). Esant nukrypimams nuo grafiko veiklų vykdytojai nedelsdami turi apie tai informuoti Sveikatos apsaugos skyrių.

65. Veiklų vykdytojai biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytas veiklas ir atsiskaitymą už jas įgyvendina iki Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatyto laikotarpio, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

66. Veiklai skirtas ir nepanaudotas lėšas veiklos vykdytojas privalo grąžinti į Savivaldybės administracijos nurodytą sąskaitą iki biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodyto termino.

67. Veiklų vykdytojai už einamųjų metų priemonių veiklos įgyvendinimą atsiskaito pateikdami metinę veiklos įgyvendinimo ataskaitą (7 priedas), o už lėšų panaudojimą atsiskaito pateikdami Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytus dokumentus. Elektroninėje sistemoje pildoma veiklos įgyvendinimo ataskaita ir teikiamos pasirašytos finansinių ataskaitų formos.

68. Prireikus Sveikatos apsaugos skyriaus specialistai organizuoja, kad informacija apie veiklas būtų skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

69. Praėjusių metų veikloms vykdyti skirtų lėšų panaudojimo metinė ataskaita teikiama tvirtinti Savivaldybės administarcijos direktoriui Vilniaus miesto savivaldybės savižudybių prevencijos strategijoje nustatyta tvarka.

70. Veiklų vykdytojai įsipareigoja informuoti visuomenę apie vykdomą veiklą ir apie galimybę gauti visiems Vilniaus miesto gyventojams biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytas paslaugas, visoje viešinimo medžiagoje nurodyti, kad projektą finansuoja Savivaldybė, vaizduoti oficialų Vilniaus miesto ženklą, kurio formos skelbiamos: https://vilnius.lt/lt/vilniaus-miesto-zenklas/.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Aprašas gali būti keičiamas ar pildomas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

72. Aprašo nustatyta tvarka ir tikslais asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.

73. Asmenys, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

74. Asmenų veiksmai ir sprendimai, priimti įgyvendinant Aprašo nuostatas, gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

___________________________________