UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL socialinės paramos teikimo seniūnijoJE komisijos veiklos nuostatų tvirtinimo

 

2018 m. gegužės 23 d. Nr. AĮ-530

Utena

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Utenos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo, patvirtinto Utenos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. TS-95, „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Utenos rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 88 punktu:

1Tvirtinu Socialinės paramos teikimo seniūnijoje komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymą Nr. AĮ-1131„Dėl socialinės paramos teikimo seniūnijoje komisijos veiklos nuostatų tvirtinimo“ .

3Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Jonas Slapšinskas

 

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. gegužės 23 d.

įsakymu Nr. AĮ-530

 

Socialinės paramos teikimo seniūnijoje komisijos veiklos nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Socialinės paramos teikimo seniūnijoje komisijos (toliau - Komisija) veiklos nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Komisijos sudarymą, jos darbo organizavimą, uždavinius ir funkcijas, teises, pareigas ir atsakomybę.

2.    Šiais nuostatais vadovaujasi Komisija, veikianti konkrečioje seniūnijoje.

3.    Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Utenos rajono savivaldybės vienkartinių pašalpų iš Utenos rajono savivaldybės biudžeto skyrimo tvarkos aprašu, Išmokų teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, Utenos rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4.    Komisija savo sprendimus priima laikydamasi nešališkumo, objektyvumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principų. Priimdama sprendimus Komisija yra savarankiška.

5.    Komisija veikia visuomeniniais pagrindais.

6.    Komisijos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio, kurių pagrindu sprendimą skirti piniginę socialinę paramą ar vienkartinę pašalpą, išmokas vaikams priima Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus (toliau – Skyrius) vedėjas arba kitas įgaliotas asmuo.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS uždaviniai ir FUNKCIJOS

 

7.  Komisijos uždavinys – padidinti piniginės paramos veiksmingumą ir tikslingumą, teikiant piniginę socialinę paramą nepasiturintiems gyventojams ir (ar) vienkartinę pašalpą, įvertinus konkrečias sąlygas ir aplinkybes.

8.  Komisijos funkcijos:

8.1. analizuoja, ar nepasiturintys gyventojai išnaudojo visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudarė teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreipėsi dėl išmokų, mokamų pagal Lietuvos Respublikos vaikų išlaikymo išmokų įstatymą, kitų priklausančių išmokų ir (ar) pašalpų ir kita);

8.2. individualiai vertina situaciją visų darbingų asmenų, registruotų darbo biržoje, kurie kreipėsi dėl piniginės socialinės paramos, ar rodo aktyvias asmenines pastangas gauti pastovų pajamų šaltinį ir integruotis į darbo rinką;

8.3. analizuoja kartu gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pateiktus dokumentus apie jų socialinę padėtį, turimą turtą, pajamas ir kitus atvejus;

8.4. aiškinasi atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą, dėl kurių kartu gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atsidūrė sunkioje padėtyje;

8.5. gavus informaciją iš valstybinių institucijų, bendruomenės narių ar kitų asmenų nagrinėja piktnaudžiavimo pinigine socialine parama atvejus, teikia siūlymus dėl piniginės socialinės paramos teikimo formos asmenims, patyrusiems socialinę riziką (pinigais, nepinigine forma);

8.6. dalyvauja tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;

8.7. kreipiasi į nelegalaus darbo kontrolę vykdančias institucijas dėl informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas;

8.8. pagal poreikį kviečia piniginės socialinės paramos gavėjus pokalbiui;

8.9. teikia pasiūlymus dėl visuomenei naudingos veiklos telkimo, sprendžia kitus su pinigine socialine parama susijusius klausimus;

8.10.                     teikia rekomendacijas Skyriui dėl socialinės pašalpos ar kitos socialinės paramos teikimo konkrečiu atveju.

8.11.                     gavus iš Skyriaus pateiktus piniginės socialinės paramos gavėjų sąrašus, analizuoja probleminius atvejus (piktnaudžiavimo, neteisingo duomenų pateikimo, paramos teikimo socialinę riziką patiriantiems asmenims, piniginės socialinės paramos teikimo formą ir kt.), paramos skyrimo (neskyrimo) kitais atvejais klausimus);

8.12.                     teikia rekomendacijas Skyriui dėl Užimtumo didinimo programos dalyvių.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

9.  Komisija, turi teisę teikti rekomendacijas Skyriui:

9.1. piniginės socialinės paramos skyrimo, nutraukimo ir atnaujinimo, kai kartu gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų pareigų, numatytų Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 25 straipsnyje.

9.2. jei piniginė socialinė parama teikiama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnyje numatytais atvejais;

9.3. skiriant vienkartinę pašalpą.                 

9.4. svarstyti prašymus Išmokoms vaikui gauti dėl asmenims, patiriantiems socialinę riziką, priklausančių išmokų mokėjimo būdo.

10.  Atidėti piniginės socialinės paramos ar vienkartinės pašalpos skyrimo klausimo asmeniui (šeimai) svarstymą, jei reikia gauti papildomos informacijos apie užimtumą, turtą pajamas ir pan. iki kito posėdžio, apie tai informuojant pareiškėją.

11.  Tikrinti socialinės paramos gavėjų gyvenimo sąlygas, socialinę padėtį, jų turimą turtą, užimtumą ir kitas aplinkybes, turinčias įtakos teisei į socialinę paramą.

12.  Kviesti į Komisijos posėdžius socialinės paramos gavėjus ir kitus suinteresuotus asmenis, svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos ir (ar) vienkartinės pašalpos teikimo.

13.  Gauti papildomą informaciją, reikalingą rekomendacinio pobūdžio sprendimams priimti iš savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybės įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų.

14.  Siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui pakeisti ir (ar) papildyti šiuos Nuostatus.

15.  Spręsti kitus su socialine parama susijusius klausimus.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS PAREIGOS

 

16.  Komisijos narių pareigos:

16.1.                     dalyvauti Komisijos veikloje;

16.2.                     dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

16.3.                     informuoti Komisijos sekretorių ne vėliau kaip 1 darbo dieną iki posėdžio, jei negalės dalyvauti posėdyje;

16.4.                     saugoti patikėtą konfidencialią informaciją;

16.5.                     nusišalinti pagal šių Nuostatų 19 punktą.

17.  Komisijos narys nusišalina nuo klausimo svarstymo, jeigu:

17.1.                     jis tiesiogiai arba netiesiogiai suinteresuotas svarstomo klausimo sprendimu;

17.2.                     jis yra susijęs šeimos ar kitais ryšiais, galinčiais kelti abejonių dėl jo nešališkumo;

17.3.                     yra kitokių aplinkybių, kurios gali turėti įtakos Komisijos nario nešališkumui.

18.  Komisijos nariai, prieš pradėdami Komisijos darbą, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus dėl informacijos konfidencialumo užtikrinimo (priedas).

19.  Apie šių Nuostatų 17 punkte įvardintas aplinkybes Komisijos narys privalo žodžiu informuoti  Komisiją. Nusišalinimas ar siūlymas dėl nušalinimo turi būti motyvuotas ir pareiškiamas prieš pradedant nagrinėti atitinkamą klausimą. Gavus pranešimą dėl nušalinimo, informacija perduodama Komisijos pirmininkui (išskyrus, kai nusišalimą pareiškia Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkas dėl nusišalinimo informaciją perduoda Komisijos pirmininko pavaduotojui, o jam nedalyvaujant Komisijos posėdyje, kitam Komisijos nariui). Komisijos pirmininkas (Komisijos pirmininko pavaduotojas ar kitas Komisijos narys dėl Komisijos pirmininko) įvertina gautą informaciją ir pateikia Komisijai savo nuomonę, ar yra aplinkybių, dėl kurių jis turėtų nusišalinti. Jei tokių aplinkybių yra, Komisijos narys (Komisijos pirmininkas) nusišalina. Jei Komisijos narių, dalyvaujančių posėdyje, nuomone, nurodytos aplinkybės nedarys įtakos jo nešališkumui, Komisija balsų dauguma turi pritarti sprendimui arba priimti sprendimą dėl Komisijos nario nušalinimo nuo susijusio klausimo nagrinėjimo.

20.  Nusišalinęs ar nušalintas Komisijos narys nedalyvauja svarstant tik atitinkamą  Komisijos posėdžio klausimą.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS sudarymas ir DARBO ORGANIZAVIMAS

 

21.  Seniūnai rengia savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl Komisijos sudarymo seniūnijoje.

22.  Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina Komisijos sudėtį, skiria Komisijos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir sekretorių.

23.  Komisijos sudėtį gali sudaryti bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių, nevyriausybinių organizacijų aktyvūs atstovai, seniūnas, socialinio darbo specialistai, seniūnaičiai, bendruomenės slaugytoja, ugdymo įstaigos socialinis pedagogas, pašto darbuotojas, kitas specialistas ar suinteresuotas asmuo.

24.  Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 5 narių.

25.  Į posėdžius gali būti kviečiami ekspertai (Utenos rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus ar kiti specialistai).

26.  Komisijos pirmininkas, gavęs iš Skyriaus socialinės paramos gavėjų, kurie pateikė prašymus piniginei socialinei paramai ir (ar) vienkartinei pašalpai gauti, sąrašą, per 5 darbo dienas sušaukia Komisijos posėdį, nustatydamas posėdžio datą, laiką ir vietą.

27.  Posėdžiai šaukiami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

28.  Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius pateikia Komisijai sąrašą asmenų, kurie pateikė prašymą piniginei socialinei paramai ir (ar) vienkartinei pašalpai gauti. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru balsavimu. Balsuojant Komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys gali pateikti savo atskirąją nuomonę, kuri įrašoma į protokolą.

29.  Komisijos sprendimai įforminami protokole, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Protokolą rašo Komisijos sekretorius.

30.  Komisijos sekretorius:

30.1.                     informuoja Komisijos narius apie posėdžio datą, laiką, vietą ir pateikia darbotvarkę;

30.2.                     rengia posėdžio protokolo projektą, derina su posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais;

30.3.                     per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio pateikia protokolo nuorašą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ir (ar) dėl vienkartinės pašalpos skyrimo Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriui.

31.  Komisiją aptarnauja seniūnija.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS posėdžio protokolas

 

32.  Komisijos posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir sekretoriui pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

32.1.                     posėdžio data ir vieta;

32.2.                     posėdyje dalyvavusieji Komisijos nariai;

32.3.                     posėdžio metu svarstyti prašymai piniginei socialinei paramai ir vienkartinei pašalpai, išmokoms vaikams gauti;

32.4.                     pateikti argumentai, paaiškinimai, siūlymai;

32.5.                     kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33.  Komisijos nariai, pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir šiuos nuostatus vykdydami savo funkcijas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________________

 

Socialinės paramos teikimo seniūnijoje

komisijos nuostatų

priedas

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS...................................................SENIŪNIJOS Socialinės paramos teikimo komisIJA

 

(Komisijos nario vardas ir pavardė)

 

KONFIDENCIALUMO IR NEŠALIŠKUMO PASIŽADĖJIMAS

201___m.______________________d.

_____________________________

(sudarymo vieta)

 

 

 

Būdamas Utenos rajono savivaldybės administracijos...................................seniūnijos socialinės paramos teikimo seniūnijoje komisijos______________________________________:

(pirmininku, pirmininko pavaduotoju, nariu)

 

1. Esu susipažinęs su Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais atsakomybę bei duomenų apsaugą.

2. Įsipareigoju Komisijos veikloje laikytis konfidencialumo ir nešališkumo principų, neatskleisti, neperduoti tiek Komisijos viduje, tiek už jos ribų tvarkomos informacijos nė vienam asmeniui, kuris nėra įgaliotas naudotis šia informacija.

3. Aš žinau, kad šis pasižadėjimas galios visą mano darbo Komisijoje laiką ir pasibaigus darbo joje laikui.

4. Aš žinau, kad už šio pasižadėjimo nesilaikymą ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pažeidimą turėsiu atsakyti pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

 

 

 

 

____________________                                                                                _________________________

(parašas)                                                                                                                 (vardas ir pavardė)