VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIAUS 2019 m. gruodžio 23 d. įSAKYMO Nr. V-532 „DĖL Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo 2020 metų priemonių plano patvirtinimo“ PAKEITIMO
2021 m. vasario 1 d. Nr. V-61
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo 2020 metų priemonių planą, patvirtintą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2019 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-532 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo 2020 metų priemonių plano patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. Į p a r e i g o j u:
2.1. Fondo valdybos Veiklos stebėsenos ir kontrolės skyrių šį įsakymą paskelbti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;
2.3. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;
2.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių:
2.4.1. šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos vyriausiajam patarėjui, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;
2.4.2. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento (toliau – Reglamentas), patvirtinto Fondo valdybos direktoriaus 2013 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-352 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ nustatyta tvarka su šiuo įsakymu Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis pasirašytinai supažindinti visus Fondo valdybos darbuotojus – DVS naudotojus ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktorius;
PATVIRTINTA
Valstybinio socialinio draudimo fondo
valdybos prie Socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos direktoriaus
2019 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V- 532
(Valstybinio socialinio draudimo fondo
valdybos prie Socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. vasario 1 d. įsakymo Nr. V-61 redakcija)
VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGŲ 2020–2022 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO 2021 - 2022 METŲ PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Problemos aprašymas |
Šiuo metu taikomos kontrolės priemonės |
Priemonės formuluotė |
Priemonės (jos veiklų) įgyvendinimo terminai |
Atsakingi vykdytojai
|
Rezultato vertinimo kriterijus |
Tikslas: siekti didesnio viešojo sektoriaus valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo visuomenei, didesnio Fondo administravimo įstaigų darbuotojų atsparumo korupcijai |
||||||
Uždavinys: gerinti administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybę, didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei, stiprinti Fondo administravimo įstaigų darbuotojų atsparumą korupcijai |
||||||
1. |
Dėl neatnaujintos pensijų anuitetų skaičiuoklės galimas subjektyvus konsultavimas siekiant klientams „padėti“ priimti sprendimą, ar dalyvauti pensijų kaupime ir kokią pensijų kaupimo formą pasirinkti |
Pensijų anuitetų skaičiuoklė, patalpinta www.sodra.lt puslapyje |
Nuolat atnaujinti pensijų anuitetų skaičiuoklę |
Nuolat |
Pensijų anuitetų skyrius, Klientų aptarnavimo valdymo skyrius (KAVS), Lietuvos bankas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Pensijų kaupimo bendrovės, Pensijų kaupimo dalyvių asociacija |
Nuolat atnaujinama pensijų anuitetų skaičiuoklė |
2. |
Informuotumo apie institucijos veiklos sąnaudas, jų struktūrą, įstaigų vadovybės susitikimus su suinteresuotais asmenimis, trūkumas didina korupcijos tikimybę, todėl institucijos duomenų skaidrus ir išsamus pateikimas prisideda prie viešojo sektoriaus skaidrumo didinimo, prie strateginių institucijos tikslų įgyvendinimo. |
Duomenys skelbiami interneto svetainėje |
2.1. Fondo valdybos interneto svetainėje kiekvienais metais skelbti išsamius ir patogiai pateiktus duomenis apie: 2.1.1. Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudas bei jų sandarą; 2.1.2. darbuotojų darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudas bei jų sandarą; 2.1.3. prekių ir paslaugų įsigijimo bei kitos Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudas; 2.1.4. išmokų mokėjimo sąnaudas; 2.1.5. IT priežiūros ir eksploatavimo sąnaudas; 2.1.6. nekilnojamojo turto priežiūros sąnaudas; 2.1.7. kitas sąnaudas.
2.2. Fondo valdybos ir teritorinių skyrių vadovai ir jų pavaduotojai Fondo valdybos interneto svetainėje (prieiga per internetą: https://www.sodra.lt/lt/situacijos/vadovu_darbotvarkes) skelbia informaciją apie susitikimus su privačių interesų turinčiais asmenimis (draudėjais, politikais, privačiais asmenimis).
2.3. Nustatyti informacijos, apie susitikimus su privačių interesų turinčiais asmenimis ar politikų kreipimąsi, pateikimo tvarką ir šiomis nuostatomis papildyti Fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programą. |
Kasmet iki gegužės 1 d.
Nuolat
Iki 2021 m. gegužės 15 d. |
Veiklos buhalterinės apskaitos skyrius, Komunikacijos skyrius
Fondo valdybos vadovybė, Fondo valdybos teritorinių skyrių vadovybė, KAVS
VSKS |
Pateikti išsamūs Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudų duomenys
Sumažintos prielaidos galimoms korupcijos apraiškoms, didėjantis pasitikėjimas Sodra, mažėjanti klientų tiesioginė korupcinė patirtis
Nustatyta informacijos, apie susitikimus su privačių interesų turinčiais asmenimis ar politikų kreipimąsi, pateikimo tvarka ir šiomis nuostatomis papildyta Fondo administravimo įstaigų 2020-2022 m. korupcijos prevencijos programa |
3. |
Neautomatizuota autentifikuotiems asmenims pažymų išdavimo elektroninė operacija, kad fiziniams asmenims galima būtų išduoti pažymas naudojant elektroninį spaudą, todėl gali būti nepagrįstai ilgai klientams teikiamos pažymų išdavimo paslaugos |
Popierinės pažymos išduodamos klientų aptarnavimo skyriuose |
Integruotos elektroninių dokumentų sudarymo ir tikrinimo platformos apimtyje realizuoti galimybę uždėti elektroninį spaudą ant dokumento |
iki 2022 m. kovo 1 d. |
Informacinės sistemos plėtros skyrius (ISPS), Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrius (ISEIVS) |
Sukurta ir įdiegta Integruota elektroninių dokumentų sudarymo ir tikrinimo platforma, kurioje realizuotas naujas elektroninio spaudo naudojimo funkcionalumas – elektroninio spaudo ant dokumento uždėjimo paslauga |
4. |
Priverstinio poveikio priemonių taikymo taisyklėse, patvirtintose Fondo valdybos direktoriaus 2009 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. V-32 (toliau – Taisyklės) IV skyriuje nenustatyti sprendimų priėmimo terminai areštuojant ar įkeičiant skolininko turtą, todėl tai gali sudaryti sąlygas vilkinti ir apsunkinti išieškojimo procesą |
Patvirtintos darbo procedūros, ir šiuo metu su atsakingais specialistais derinamos vieningos vidaus kontrolės procedūros, Fondo administravimo įstaigų darbuotojams teikiama metodinė pagalba (konsultavimas telefonu, raštu, elektroniniu paštu, seminarų metu ir kt.) |
4.1. Tikslinti Taisykles; Ir/ar 4.2. Parengti vieningas vidaus kontrolės procedūras. |
iki 2021 m. sausio 31 d. |
Įmokų administravimo skyrius (ĮAS), VSKS |
Skaidrus įmokų išieškojimo procesas |
5. |
Taisyklių VI skyriuje nenustatyti sprendimų priėmimo terminai inicijuojant bankroto bylos iškėlimą, todėl tai gali sudaryti sąlygas vilkinti ir apsunkinti išieškojimo procesą |
Patvirtintos darbo procedūros, ir šiuo metu su atsakingais specialistais derinamos vieningos vidaus kontrolės procedūros, Fondo administravimo įstaigų darbuotojams teikiama metodinė pagalba (konsultavimas telefonu, raštu, elektroniniu paštu, seminarų metu ir kt.) |
5.1. Tikslinti Taisykles; Ir/ar 5.2. Parengti vieningas vidaus kontrolės procedūras. |
iki 2021 m. sausio 31 d. |
ĮAS, VSKS |
Skaidrus įmokų išieškojimo procesas |
6. |
Taisyklių VII skyriuje nenustatyti sprendimų priėmimo terminai įtarus nusikalstamą veiką, todėl tai gali sudaryti sąlygas vilkinti medžiagos rengimą ir perdavimą teisėsaugos institucijoms |
Patvirtintos darbo procedūros, ir šiuo metu su atsakingais specialistais derinamos vieningos vidaus kontrolės procedūros, Fondo administravimo įstaigų darbuotojams teikiama metodinė pagalba (konsultavimas telefonu, raštu, elektroniniu paštu, seminarų metu ir kt.) |
6.1. Tikslinti Taisykles; Ir/ar 6.2. Parengti vieningas vidaus kontrolės procedūras. |
iki 2021 m. sausio 31 d. |
ĮAS, VSKS |
Skaidrus įmokų išieškojimo procesas |
7. |
Duomenų apie apdraustuosius ir draudėjus pateikimo ir tikslinimo taisyklių, socialinio draudimo pranešimų/prašymo formų ir jų el. duomenų struktūros apraše, patvirtintame Fondo valdybos direktoriaus 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. V-243, nustatytas 6-SD (pranešimo apie draudėjo reorganizavimą) pildymo tvarka, Registro tvarkymo darbo procedūrų aprašas, patvirtintas Fondo valdybos direktoriaus 2017 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. V-342, nustato duomenų tvarkymo veiksmus, gavus informaciją` apie draudėjo reorganizavimą. Tačiau teisės aktai nereglamentuoja atvejų bei terminų, kaip turi būti tvarkomi ir kontroliuojami duomenys, draudėjo reorganizacijai pasibaigus. Įprastai darbuotojas turi Registre įrašyti draudėjo reorganizavimo pabaigą, tačiau šių veiksmų atvejai, terminai, sąlygos nėra reglamentuoti. Galimi piktnaudžiavimo atvejai tvarkant draudėjų duomenis |
Nuolat atnaujinamos darbo procedūros, parengtos vieningos vidaus kontrolės procedūros, Fondo administravimo įstaigų darbuotojams teikiama metodinė pagalba (konsultavimas telefonu, raštu, elektroniniu paštu, seminarų metu ir kt.)
|
7.1. Pateikti siūlymą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl tikslingumo panaikinti LR Apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro nuostatą draudėjams teikti duomenis apie jų reorganizavimą.
7.2. Pakeitus Registro nuostatus bus realizuojami rengiami projektai: 7.2.1. panaikinti 6-SD pranešimą, o duomenų tvarkymui naudoti draudėjo Juridinių asmenų registrui (JAR) teikiamus duomenis, kurie Fondo valdyboje gaunami per Mokesčių mokėtojų registrą (MMR); 7.2.2. sukurti specialistų darbui reikalingą naują ataskaitą dėl draudėjų reorganizavimo, kurioje būtų galima suformuoti duomenys iš JAR/MMR apie draudėjų reorganizavimą, dalyvaujančius reorganizavime dalyvius, reorganizavimo būdus, reorganizavimo datą, teisių ir prievolių perėmimo datas; 7.2.3. formuoti automatines žinutes draudėjams apie prievolę pateikti 1-SD, tais atvejais kai gaunamas 2-SD pranešimas su „03“ reorganizavimo priežastimi, tačiau nepateiktas 1-SD pranešimas su „03“ priežastimi. |
Iki 2021 m. gruodžio 1 d. |
Registrų tvarkymo skyrius (RTS) |
Užtikrintas kokybiškas draudėjų duomenų reorganizavimo ar pertvarkymo metu tvarkymas |
8. |
Savarankiškai dirbančių asmenų valstybinio socialinio draudimo bei sveikatos draudimo teisinis reguliavimas dažnai keičiamas, kartais dažniau nei 1 kartą per kalendorinius metus. Siekiant didinti veiklos skaidrumą bei šalinti prielaidas korupcijai pasireikšti, būtina automatizuoti savarankiškai dirbančių asmenų duomenų tvarkymą. Savarankiškai dirbantiems asmenims, deklaruojant valstybiniam socialiniam draudimui praėjusių metų pajamas ir jų išdėstymą mėnesiais, taikyti vieno langelio principą duomenis teikti tik Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) kartu su gyventojo metine pajamų deklaracija. |
Nuolat atnaujinamos darbo procedūros, parengtos vieningos vidaus kontrolės procedūros, Fondo administravimo įstaigų darbuotojams teikiama metodinė pagalba (konsultavimas telefonu, raštu, elektroniniu paštu, seminarų metu ir kt.)
|
Parengti savarankiškai dirbančių asmenų duomenų teikimą ir administravimą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimo projektus ir programinės įrangos pakeitimo (sukūrimo) užsakymus |
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
RTS |
Automatizuotas savarankiškai dirbančių asmenų duomenų tvarkymas |
9. |
Ne visų asmenų gupių, nurodytų VSD įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, draudimas valstybės lėšomis vykdomas automatizuotu būdu pagal Registro ir kitų kompetentingų institucijų teikiamus duomenis. Asmenų, slaugančių neįgaliuosius asmenis, draudimas valstybės lėšomis vykdomas tik pagal pateiktus asmenų prašymus. Nesudarant sąlygų pasireikšti korupcijai, pasielgti neobjektyviai ar neskaidriai būtina asmenų, slaugančių neįgaliuosius asmenis, draudimas valstybės lėšomis vykdyti be asmens prašymo |
Nuolat atnaujinamos darbo procedūros, parengtos vieningos vidaus kontrolės procedūros, Fondo administravimo įstaigų darbuotojams teikiama metodinė pagalba (konsultavimas telefonu, raštu, elektroniniu paštu, seminarų metu ir kt.)
|
9.1.Sudaryti su Registrų centru duomenų teikimo sutartį dėl duomenų apie globėjus ir rūpintojus gavimo iš Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro.
9.2. Parengti asmenų, slaugančių neįgaliuosius asmenis, draudimo valstybės lėšomis reglamentuojančių teisės aktų projektus.
9.3. Parengti TS keitimo užsakymus ir įdiegti programinę įrangą asmenų, slaugančių neįgaliuosius asmenis, draudimui valstybės lėšomis, vertinant Registro ir kitų institucijų teikiamus duomenis automatiniu būdu. |
Iki 2021 m. gegužės 31 d.
Iki 2021 m. birželio 30 d.
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
RTS Teisės skyrius, ISPS
RTS
RTS, ISPS
|
Sudaryta sutartis su Registrų centru.
Pakeisti teisės aktai reglamentuojantys asmenų, slaugančių neįgaliuosius asmenis, draudimą valstybės lėšomis. Įdiegti Fondo valdybos informacinės sistemos keitimai. |
10. |
Automatizuoti ne visi ligos išmokos skyrimo proceso žingsniai, todėl pasitaiko atvejų, kai išmokos skyrimas užtrunka ir dėl to užsitęsia paslaugos klientams suteikimas |
Vidaus kontrolės priemonės |
10.1.Pateikti informacinės sistemos keitimų užsakymus.
10.2.Įdiegti informacinės sistemos keitimus, skirtus ligos išmokų skyrimui. |
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
Pašalpų ir nedarbingumo kontrolės skyrius (PNKS), ISPS |
Automatizuotas ligos išmokų skyrimas, atnaujintos darbo procedūros, įdiegti informacinės sistemos keitimai, skirti ligos išmokų skyrimui |
11. |
Teisės aktuose nenumatyti sprendimo dėl vienkartinės draudimo išmokos apdraustajam asmeniui mirus skyrimo priėmimo terminai. Esant suinteresuotumui gali būti nepagrįstai ilgai nepriimami sprendimai. |
Vidaus kontrolės priemonės |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pateikti siūlymą nustatyti apibrėžtą sprendimo skirti vienkartinę draudimo išmoką apdraustajam mirus terminą |
Siūlymas bus pateiktas derinant su atitinkamų teisės aktų keitimu |
PNKS |
Pateiktas siūlymas nustatyti sprendimo skirti vienkartinę draudimo išmoką apdraustajam mirus terminą |
12. |
NDNT pateikiamos oficialios statistikos duomenimis, negalios nustatymo atvejų šalyje mažėja, tačiau pasitaiko ir nesąžiningai nustatomo neįgalumo. Todėl būtina užtikrinti dar didesnį neįgalumo ir darbingumo nustatymo proceso skaidrumą |
Vidaus kontrolės priemonės |
Įgyvendinti Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 341 straipsnio nuostatas
|
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
PNKS |
1. Nurodymų asmeniui papildomai išsitirti Sodros nurodytoje sveikatos priežiūros įstaigoje skaičius. 2. Neskirtų išmokų arba sustabdytų išmokų mokėjimų skaičius. |
13. |
Neautomatizuota dalies išmokų atranka tikrinimui. Teritorinio skyriaus vyriausiasis specialistas (kontrolei) pats pasirenka kurias išmokas tikrinti (ar Tiesioginio, ar Tikslinimo sąrašo) |
Vidaus kontrolės priemonės |
Parengti IS keitimo užsakymo projektą dėl automatinio tikrintinų ligos išmokų skyrimo atvejų atrinkimo.
|
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
PNKS, ISPS, VSKS |
Parengtas ir realizuotas PĮ užsakymo projektas, kad teritorinio skyriaus vyriausiajam specialistui (kontrolei) pačiam subjektyviai nereikėtų rinktis, kurias išmokas tikrinti |
14. |
Nėra galimybės kontroliuoti, ar asmens duomenų Registre patikslinimas neturėjo įtakos IDI išmokos skyrimui ir mokėjimui |
Vidaus kontrolės priemonės |
Parengti užsakymus TS keitimui, kad būtų gaunami duomenys apie tai, dėl kurių išmokos gavėjų (išmokėjus išmoką) pasikeitė draudžiamosios pajamos ir atleidimo iš darbo pagrindas ir tai turi įtakos išmokos skyrimui, ir įdiegti TS programinės įrangos pakeitimus |
Iki 2021 m. spalio 31 d. |
PNKS, ISPS |
Kontroliuojama, ar asmens duomenų Registre patikslinimas turėjo įtakos IDI išmokos skyrimui ir mokėjimui |
15. |
Skundų kaupimas ir stebėsena gali formuoti institucijos ir klientų dialogą. Skundus tikslinga naudoti kaip svarbią informaciją, padedančią išskirti sistemines problemas, darančias žalą įstaigai ar klientams. Skundus tikslinga analizuoti pagal atskiras sritis, pateikimo būdą (pvz., telefonu, paštu, internetu, skyriuje) ir skundo pobūdį. Naudojantis rezultatais, galima nustatyti problemiškiausias sritis ir, jei būtina, imtis atitinkamų veiksmų |
Skundų analizė |
15.1. Išanalizuoti Fondo administravimo įstaigose gautus asmenų skundus;
15.2. Apibendrinti anoniminių pranešimų tyrimų rezultatus. |
Kasmet iki kovo 1 d.
Kasmet iki gruodžio 15 d. |
KAVS, Fondo valdybos skyriai, Teritoriniai skyriai VSKS, Fondo valdybos skyriai, Teritoriniai skyriai |
Išanalizavus gautus skundus, esant poreikiui bus suformuluoti pasiūlymai dėl Fondo administravimo įstaigų veiklos tobulinimo korupcijos prevencijos srityje, kad būtų užtikrinta sąžininga, skaidri, teisinga, objektyvi veikla |
16. |
Gali pasitaikyti atvejų, kai Fondo valdybos skyrių (Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka, Įmokų administravimo, PNKS, KAVS) priimti sprendimai, kuriais buvo pagrįstais pripažinti asmenų skundai (nustatytos permokos/nepriemokos) ir (ar) nustatyti kiti Fondo valdybos teritorinių skyrių teisės aktų pažeidimai, Fondo valdybos teritoriniuose skyriuose nebuvo įvykdyti arba buvo įvykdyti ne laiku ir (ar) netinkamai. |
Kontrolės priemonių nėra |
Tikrinti, ar Fondo valdybos skyrių priimti sprendimai, kuriais buvo pagrįstais pripažinti asmenų skundai (nustatytos permokos/nepriemokos) ir (ar) nustatyti kiti Fondo valdybos teritorinių skyrių teisės aktų pažeidimai, Fondo valdybos teritoriniuose skyriuose buvo įvykdyti ir ar jie buvo įvykdyti laiku bei tinkamai |
Nuolat |
Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka skyrius, ĮAS, PNKS, KAVS |
Patikrinta, ar Fondo valdybos skyrių priimti sprendimai, kuriais buvo pagrįstais pripažinti asmenų skundai (nustatytos permokos/nepriemokos) ir (ar) nustatyti kiti Fondo valdybos teritorinių skyrių teisės aktų pažeidimai, Fondo valdybos teritoriniuose skyriuose buvo įvykdyti ir ar jie buvo įvykdyti laiku bei tinkamai. |
17. |
Gali pasitaikyti atvejų, kai tam tikri skundai dėl pensijų ir kompensacijų išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka išnagrinėjami per trumpesnį nei nustatyta teisės aktuose terminą. |
Kontrolės priemonių nėra |
Išanalizuoti atvejus, kai skundai dėl pensijų ir kompensacijų išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka buvo išnagrinėti per trumpesnį nei nustatyta teisės aktuose terminą ir nustatyti, kokie skundai galėtų būti išnagrinėti per trumpesnį nei nustatyta teisės aktuose terminą |
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka skyrius
|
Nustatyta tvarka, kokie skundai dėl pensijų ar kompensacijų išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka galėtų būti išnagrinėti per trumpesnį nei nustatyta teisės aktuose terminą |
18. |
Pasitaiko atvejų, kai vieniems pensijos ar kompensacijos gavėjams, kuriems pensija ar kompensacija neišmokėta pagrindiniu mokėjimo žiniaraščiu (pavyzdžiui, pensija paskirta jau suformavus pagrindinį žiniaraštį), pensija ar kompensacija tą mėnesį išmokama vienkartiniu žiniaraščiu, o kitiems – neišmokama. |
Kontrolės priemonių nėra |
Nustatyti, kokiais atvejais pensijos ar kompensacijos gavėjams, kuriems pensijos ar kompensacijos nespėtos išmokėti pagrindiniu mokėjimo žiniaraščiu, pensijos ar kompensacijos tą mėnesį galėtų (turėtų) būti mokamos vienkartiniu žiniaraščiu
|
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
Fondo finansų ir apskaitos skyrius
|
Nustatyta tvarka, kokiais atvejais pensijos ar kompensacijos gavėjams, kuriems pensijos ar kompensacijos nespėtos išmokėti pagrindiniu mokėjimo žiniaraščiu, pensijos ar kompensacijos tą mėnesį galėtų (turėtų) būti mokamos vienkartiniu žiniaraščiu |
19. |
Galimai nepagrįstai nustatytas darbingumo lygis asmenims |
Rizikos veiksnių analizė IRVM |
Rizikos veiksnio analizę vykdyti IRVM |
Nuolat |
VSKS, Teritoriniai skyriai, PNKS |
Patikrinta 100 proc. nagrinėjamais pažymėti visi aukšto rizikingumo rizikingi atvejai |
20. |
Galimai suklastoti duomenys/dokumentai apie stažą ir pajamas iki 1994-01-01 |
Rizikos veiksnių analizė IRVM. Vidaus kontrolės priemonės. |
Rizikos veiksnio analizę vykdyti IRVM. Tikrinti abejonių keliančių dokumentų išdavimo pagrįstumą. |
Nuolat |
VSKS, Teritoriniai skyriai, Pensijų skyrius |
Patikrinta 100 proc. nagrinėjamais pažymėti visi aukšto rizikingumo rizikingi atvejai |
21. |
Permokų nenustatymas ir neišieškojimas tais atvejais, kai yra pagrindo manyti, kad specialistas, matydamas neteisingai mokamą (mokėtą) pensiją, sustabdo pensijos mokėjimą (perskaičiuoja pensijos dydį), tačiau permokos nenustato ir nepradeda permokos išieškojimo procedūros |
Vidaus kontrolės priemonės |
Tikrinti abejonių keliančius atvejus, kai yra pagrindo manyti, kad permoka nebuvo nustatyta arba permoka buvo nustatyta, tačiau nebuvo pradėta permokos išieškojimo procedūra |
Nuolat |
Teritoriniai skyriai, Pensijų skyrius, VSKS |
Patikrinti abejonių keliantys atvejai, kai buvo pagrindo manyti, kad permoka nebuvo nustatyta arba permoka buvo nustatyta, tačiau nebuvo pradėta permokos išieškojimo procedūra |
22. |
Galimai permokėtos socialinio draudimo pensijos asmenims, kuriems už tą patį stažą gali būti paskirtos ir mokamos pensijos kitoje valstybėje |
Rizikos veiksnių analizė IRVM. Vidaus kontrolės priemonės. |
Rizikos veiksnio analizę vykdyti IRVM. Tikrinti abejonių keliančius atvejus, kai yra pagrindo manyti, kad asmeniui už tą patį stažą gali būti paskirta ir mokama pensija kitoje valstybėje. |
Nuolat |
VSKS, Pensijų skyrius, Teritoriniai skyriai |
Patikrinta 100 proc. nagrinėjamais pažymėti visi aukšto rizikingumo rizikingi atvejai |
23. |
Galimai permokėtos kompensacijos už ypatingas darbo sąlygas asmenims, kuriems užsienio valstybėje mokama pensija arba kitokia nuolatinio pobūdžio kompensacinė išmoka už darbą ypatingomis sąlygomis |
Rizikos veiksnių analizė IRVM. Vidaus kontrolės priemonės. |
Rizikos veiksnio analizę vykdyti IRVM. Tikrinti abejonių keliančius atvejus, kai yra pagrindo manyti, kad asmenims, gaunantiems kompensacijas už ypatingas darbo sąlygas, užsienio valstybėje mokama pensija arba kitokia nuolatinio pobūdžio kompensacinė išmoka už darbą ypatingomis sąlygomis. |
Nuolat |
VSKS, Pensijų skyrius, Teritoriniai skyriai |
Patikrinta 100 proc. nagrinėjamais pažymėti visi aukšto rizikingumo rizikingi atvejai |
24. |
Gali pasitaikyti atvejų, kai Fondo valdybos teritorinių skyrių Pensijų skyrių specialistams subjektyviai, neskaidriai paskirstomi prašymai ir (ar) dokumentai |
Vidaus kontrolės priemonės |
Po teritorinių skyrių reorganizacijos automatizuoti prašymų ir (ar) dokumentų skirstymą Fondo valdybos teritorinių skyrių Pensijų skyrių specialistams |
Iki 2021 m. gruodžio 31 d. |
Pensijų skyrius, ISPS |
Automatizuotas prašymų ir (ar) dokumentų skirstymas Fondo valdybos teritorinių skyrių Pensijų skyrių specialistams. Specialistams skaidriai paskirstomi prašymai ir (ar) dokumentai |
25. |
Gali pasitaikyti piktnaudžiavimo ar aplaidumo atvejų, kuomet pensinės išmokos (iš)mokamos nepagrįstai ar neteisingo dydžio, nes specialistas (ne)patikrinęs programinės įrangos formuojamų korektūrų sąrašų ir pagalbinių ataskaitų, skirtų užtikrinti teisingą šių išmokų (iš)mokėjimą, nesustabdo pensinės išmokos mokėjimo/ neperžiūri priklausančios mokėti išmokos dydžio |
Vidaus kontrolės priemonės |
25.1. Tikrinti abejonių keliančius atvejus, kai yra pagrindo manyti, kad (ne)patikrinus korektūrų sąrašų ir pagalbinių ataskaitų, skirtų užtikrinti teisingą pensinių išmokų (iš)mokėjimą, pensinės išmokos mokamos nepagrįstai ar neteisingo dydžio.
25.2. Išanalizuoti galimybes Išmokų taikomojoje sistemoje automatizuoti pensinių išmokų mokėjimo kontrolės mechanizmą, sudarant galimybę patikrinti, ar peržiūrėti visi į korektūrų sąrašus ir pagalbines ataskaitas įtraukti atvejai ir inicijuoti programinės įrangos pakeitimą. |
Nuolat
Iki 2021 m. gruodžio 31 d.
|
Teritoriniai skyriai
Pensijų skyrius |
Patikrinti abejonių keliantys atvejai, kai buvo pagrindo manyti, kad pensinė išmoka mokama nepagrįstai ar neteisingo dydžio.
Inicijuotas programinės įrangos pakeitimo užsakymas dėl pensinių išmokų mokėjimo kontrolės mechanizmo Išmokų taikomojoje sistemoje automatizavimo su galimybe šį procesą kontroliuojantiems specialistams įsitikinti, kad patikrintas visų į korektūrų sąrašus ir pagalbines ataskaitas įtrauktų pensinių išmokų (iš)mokėjimo teisingumas |
26. |
Gali būti nenustatyti korupcijos pasireiškimo rizikos veiksniai, sudarantys sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai |
Kiekvienais metais atliekamas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas pasirinktose veiklos srityse |
Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą viešųjų pirkimų srityje |
Iki 2021 m. rugsėjo 1 d. |
VSKS, Fondo administravimo įstaigos |
Numatytos korupcijos pasireiškimo rizikos veiksnių valdymo priemonės, skirtos teisinio reguliavimo ir administravimo procedūrų skaidrumui užtikrinti |
Tikslas: užtikrinti sąžiningą konkurenciją, skaidrų ir racionalų prekių, darbų ar paslaugų pirkimą vykdant viešuosius pirkimus |
||||||
Uždavinys: stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, mažinti ir šalinti nustatytus korupcijos rizikos veiksnius, rengti ir įgyvendinti papildomas prevencijos priemones perkančiosiose organizacijose, kad būtų galima nustatyti korupcijos atvejus įvairiais viešojo pirkimo etapais |
||||||
27. |
Prekės gali būti įsigyjamos ne tiesiogiai, bet per tarpininkus brangiau |
Vidaus kontrolės priemonės |
Teikiant paraišką pirkimui įvertinti finansinę naudą ir galimybę prekes ar paslaugas įsigyti tiesiogiai, ne per tarpininkus |
Nuolat |
Pirkimų iniciatoriai, Viešųjų pirkimų skyrius |
Visais atvejais teikiant paraišką pirkimui įvertinta finansinė nauda ir galimybė prekes ar paslaugas įsigyti tiesiogiai, ne per tarpininkus |
28. |
Esamas teisinis reglamentavimas leidžia tam tikrus pirkimus vykdyti neskelbiamos apklausos būdu apklausiant tik vieną ūkio subjektą. Tokio pobūdžio pirkimų vykdymas gali būti paveiktas asmeninio suinteresuotumo |
Vidaus kontrolės priemonės |
Kai pirkimas vykdomas neskelbiamos apklausos būdu, prioritetą teikti ne mažiau kaip trijų ūkio subjektų apklausai, vykdomai CVP IS priemonėmis |
Nuolat |
Pirkimų iniciatoriai, Viešųjų pirkimų skyrius |
Vykdant pirkimą neskelbiamos apklausos būdu, prioritetas teikiamas ne mažiau kaip trijų ūkio subjektų apklausai, vykdomai CVP IS priemonėmis |
29. |
Esamas teisinis reglamentavimas leidžia mažos vertės pirkimus, kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10.000,00 Eur be PVM, vykdyti ne iš Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) |
Vidaus kontrolės priemonės |
Kuo daugiau mažos vertės pirkimų, kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10.000,00 Eur be PVM, atlikti naudojantis CPO elektroniniu katalogu. Nepirkimas iš Centrinės perkančiosios organizacijos turi būti motyvuotas pirkimo dokumentuose |
Nuolat |
Pirkimų iniciatoriai, Viešųjų pirkimų skyrius |
Nepirkimas iš Centrinės perkančiosios organizacijos motyvuotas pirkimo dokumentuose |
Tikslas: didinti skaidrumą, mažinti ir šalinti korupcijos pasireiškimo galimybes socialinio draudimo srityje |
||||||
Uždavinys: didinti Fondo administravimo įstaigų veiklos skaidrumą |
||||||
30. |
Darbuotojai ne visada supranta jų elgesio ir organizacijos kultūros įtaką nekorupciniam įstaigos įvaizdžiui. Darbuotojai ne visada gali atskirti dovaną nuo kyšio, rekomendaciją nuo protegavimo ir pan. Darbuotojai ne visada gali atpažinti korupciją, kaip vieną iš Lietuvos problemų, todėl būtina didinti darbuotojų sąmoningumą, t. y., motyvuoti nedaryti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimų, skatinti pranešti apie pastebėtą kito asmens daromą tokio pobūdžio pažeidimą. |
Antikorupciniai mokymai Fondo administravimo įstaigų darbuotojams |
30.1. Antikorupciniai mokymai Fondo administravimo įstaigų darbuotojams.
30.2. Organizuoti darbuotojų antikorupcinio sąmoningumo tyrimą.
30.3. Atsižvelgiant į darbuotojų antikorupcinio sąmoningumo tyrimo rezultatus parengti ir įgyvendinti priemones, skirtas korupcijos atsiradimo ir plitimo rizikai mažinti. |
2021-2022 m.
Iki 2021 m. birželio 1 d.
Iki 2021 m. gruodžio 1 d. |
Personalo valdymo skyrius (PVS)
VSKS, Komunikacijos skyrius, PVS
VSKS |
Įvykdyta 1 mokymų programa, kurios dalyvių skaičius ne mažiau kaip 100 darbuotojų (Registrų, Įmokų išieškojimo bei Klientų aptarnavimo skyrių specialistai)
Nustatytas darbuotojų atsparumo korupcijai lygis
Parengtos ir įgyvendinamos priemonės, skirtos korupcijos atsiradimo ir plitimo rizikai mažinti |