LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2012 M. SAUSIO 31 D. ĮSAKYMO NR. 3-83 „DĖL KELIO ŽENKLŲ ĮRENGIMO IR VERTIKALIOJO ŽENKLINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 28 d. Nr. 3-423
Vilnius
1. P a k e i č i u Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3-83 „Dėl Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 9 punkto 5 lentelę ir ją išdėstau taip:
Ženklo forma |
Ženklo numeris |
Ženklo dydžio grupė |
Ženklo plotis, mm |
Ženklo aukštis, mm |
Kampo apvalinimo spindulys, mm |
|
140–145 |
1 |
300 |
600 |
40 |
2 |
350 |
700 |
|||
149 |
- |
250 |
1000 |
0 |
|
416 |
1 |
600 |
900 |
40 |
|
2 |
700 |
1050 |
|||
501, 502, 522, 546, 547, 555, 556, 558 |
1 |
600 |
900 |
40 |
|
2 |
700 |
1050 |
|||
3 |
900 |
1350 |
|||
529–532, 540–545, 557, 559, 560–562 |
0 |
400 |
600 |
40 |
|
1 |
600 |
900 |
|||
2 |
700 |
1050 |
|||
548, 549 |
0 |
400 |
600 |
40 |
|
1 |
600 |
900 |
|||
2 |
|||||
619 |
1 |
1000 |
2250 |
40 |
|
2 |
|||||
3 |
1200 |
2700 |
|||
636 |
1 |
700 |
1050 |
40 |
|
2 |
|||||
3 |
900 |
1350 |
|||
624, 627 |
2 |
1200 |
1800 |
40 |
|
4 |
|||||
637 |
2 |
1200 (žr. Taisyklių 2701 punktą) |
1800 |
40 |
|
4 |
|||||
701–736 |
0 |
400 |
600 |
40 |
|
1 |
600 |
900 |
|||
2 |
700 |
1050 |
|||
3 |
900 |
1350 |
|||
806–808 |
0 |
200 |
400 |
25 |
|
1 |
300 |
600 |
40 |
||
2 |
350 |
700 |
|||
|
146, 147 |
0 |
1600 |
350 |
0 |
1 |
2250 |
500 |
|||
2 |
|||||
4 |
3150 |
700 |
|||
148 |
0 |
2100 |
350 |
0 |
|
1 |
3000 |
500 |
|||
2 |
|||||
4 |
4200 |
700 |
|||
505, 506, 554 |
0 |
750 |
250 |
40 |
|
1 |
900 |
300 |
|||
2 |
1050 |
350 |
|||
507, 522 |
1 |
1400 |
700 |
40 |
|
2 |
|||||
3 |
1800 |
900 |
|||
517, 518, 520, 523, 524 |
0 |
1100 |
550 |
40 |
|
1 |
1400 |
700 |
|||
2 |
|||||
519 |
0 |
900 |
600 |
40 |
|
1 |
1050 |
700 |
|||
2 |
1350 |
900 |
|||
552, 553 |
0 |
600 |
400 |
40 |
|
1 |
900 |
600 |
|||
2 |
1050 |
700 |
|||
610 |
0 |
750 |
250 |
40 |
|
1 |
900 |
300 |
|||
2 |
1050 |
350 |
|||
3 |
1350 |
450 |
|||
620 |
1 |
300 |
200 |
40 |
|
2 |
|||||
3 |
450 |
300 |
|||
621 |
3 |
450 |
300 |
40 |
|
622 (kelio numeris) |
1 |
700 |
350 |
40 |
|
2 |
|||||
3 |
1050 |
450 |
|||
623 (kelio numeris ir kryptis) |
1 |
600 |
200 |
40 |
|
2 |
900 |
300 |
|||
625, 626 |
1 |
1350 |
350 |
40 |
|
2 |
|||||
513–516, 636 |
0 |
600 |
400 |
40 |
|
1 |
900 |
600 |
|||
2 |
1050 |
700 |
|||
3 |
1350 |
900 |
|||
801–803, 805, 815–818, 820, 822–829, 841, 845, 848 |
0 |
400 |
200 |
25 |
|
1 |
600 |
300 |
40 |
||
2 |
700 |
350 |
|||
3 |
900 |
450 |
|||
4 |
1200 |
600 |
|||
809–811, 819, 821, 830–839, 844, 846, 852–855 |
0 |
400 |
200 |
25 |
|
1 |
600 |
300 |
40 |
||
2 |
700 |
350 |
|||
812–814, 840, 847, 849, 850 |
0 |
400 |
200 |
25 |
|
1 |
600 |
300 |
40 |
||
2 |
700 |
350 |
|||
3 |
900 |
450 |
|||
851 (Taisyklių 8 priedo schema Nr. 56) |
0 |
400 |
200 |
25 |
|
1 |
600 |
300 |
40 |
||
2 |
700 |
350 |
|||
3 |
900 |
450 |
|||
851 (Taisyklių 8 priedo schema Nr. 57) |
0 |
400 |
200 |
25 |
|
1 |
600 |
300 |
40“. |
||
2 |
700 |
350 |
|||
3 |
1000 |
500 |
1.2. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 96.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 97.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.5. Pakeičiu 136 punktą ir jį išdėstau taip:
1.6. Pakeičiu 148 punktą ir jį išdėstau taip:
„148. Ženklas Nr. 413 „Pėsčiųjų ir dviračių takas“ naudojamas pėsčiųjų ir dviračių takui pažymėti. Ženklas įrengiamas pėsčiųjų ir dviračių tako pradžioje dešinėje pusėje arba virš jo ir gali būti pakartojamas už kiekvieno pėsčiųjų ir dviračių tako susikirtimo su keliu. Esant intensyviam dviračių, elektrinių mikrojudumo priemonių ir (arba) pėsčiųjų eismui rekomenduojama vengti bendrų pėsčiųjų, dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui skirtų takų. Būtina nurodyti, kuri tako pusė skirta dviratininkams, o kuri pėstiesiems, ženklo simbolius reikia išdėstyti vienas šalia kito (atitinkamoje ženklo pusėje), atskiriant juos vertikaliu baltu brūkšniu. Išimtiniais atvejais, kai dešinėje pėsčiųjų ir dviračių tako pusėje įrengti ženklą Nr. 413 yra sunku, o pėsčiųjų ir dviračių tako danga, horizontalusis ženklinimas ir kitos galimos techninės priemonės užtikrina aiškų pėsčiųjų ir dviračių tako atskyrimą nuo kitų kelio elementų, ženklas Nr. 413 gali būti įrengiamas kairėje pėsčiųjų ir dviračių tako pusėje.“
1.7. Papildau VIII skyriaus antrąjį skirsnį 2021 punktu:
1.8. Papildau VIII skyriaus antrąjį skirsnį 2022 punktu:
1.9. Pakeičiu 270 punktą ir jį išdėstau taip:
„270. Ženklas Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“. Pirmasis ženklas (Taisyklių 6 priedo 10 schema) gali būti naudojamas kelio ruože, kuriame įrengti stacionarūs (nekilnojami) Kelių eismo taisyklių pažeidimus, išskyrus nustatyto greičio režimo pažeidimus, fiksuojantys automatiniai prietaisai (šio ženklo įrengti nerekomenduojama). Antrasis ženklas (Taisyklių 6 priedo 11 schema) naudojamas kelio ruože, kuriame įrengti stacionarūs (nekilnojami) nustatyto greičio režimo ir, esant techninėms galimybėms, kitus Kelių eismo taisyklių pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai. Ne gyvenvietėse ženklas įrengiamas 150–300 m, o gyvenvietėse 50–100 m atstumu iki pažeidimus fiksuojančio automatinio prietaiso. Prireikus ženklas gali būti įrengiamas ir kitokiu atstumu, kuris šiuo atveju turi būti nurodomas papildomoje lentelėje Nr. 801. Prieš ruožą, kuriame įrengti vidutinį greitį fiksuojantys automatiniai prietaisai, kartu su ženklu Nr. 636 (Taisyklių 6 priedo 11 schema) turi būti naudojama papildoma lentelė Nr. 805, kurioje nurodomas kontroliuojamo kelio ruožo ilgis. Ženklas Nr. 636 (Taisyklių 6 priedo 11 schema) turi būti įrengiamas ir prieš imitacinius prietaisus. Rekomenduojama kartu su ženklu Nr. 636 (Taisyklių 6 priedo 11 schema) naudoti greičio ribojimo ženklą Nr. 329.“
1.10. Papildau IX skyriaus antrąjį skirsnį 2701 punktu:
„2701. Ženklas Nr. 637 „Eismo kryptys kelio darbų vietose“ prireikus naudojamas važiavimo kryptims eismo juostose keliuose, kuriuose vykdomi kelio darbai, nurodyti. Ženkle nurodomų eismo juostų skaičius turi atitikti realų eismo juostų skaičių. Ženkle gali būti naudojamas ženklo Nr. 317 atvaizdas. Taisyklių 5 lentelėje ir Taisyklių 6 priede nurodytas ženklo plotis gali būti didinamas, jeigu ženkle nurodomas didesnis eismo juostų skaičius.“
1.11. Pakeičiu 324 punktą ir jį išdėstau taip:
„324. Papildomos lentelės Nr. 812 „Galiojimo kryptis į dešinę“, Nr. 813 „Galiojimo kryptis į kairę“, Nr. 814 „Galiojimo kryptis į abi puses“ naudojamos prieš sankryžą (važiuojamųjų dalių susikirtimą) pastatytų ženklų galiojimo krypčiai nurodyti. Lenteles leidžiama naudoti su ženklais Nr. 106, 135, 302–318, 337–341, 528–530, 532.“
1.12. Pakeičiu 331 punktą ir jį išdėstau taip:
1.13. Pakeičiu 345 punktą ir jį išdėstau taip:
1.14. Pakeičiu 346 punktą ir jį išdėstau taip:
„346. Papildoma lentelė Nr. 847 „Išskyrus asmenis su negalia“ naudojama, kai reikia nurodyti, kad ženklas negalioja skiriamuoju ženklu „Asmuo su negalia“ arba asmens su negalia automobilio statymo kortele paženklintoms transporto priemonėms. Lentelę leidžiama naudoti su ženklais Nr. 322–324, 401–406, 529.“
1.15. Pakeičiu 348 punktą ir jį išdėstau taip:
„348. Papildomos lentelės Nr. 849 „Suslėgtosios gamtinės dujos“, Nr. 850 „Suskystintosios naftos dujos“, Nr. 851 „Degalų ir energijos šaltinių rūšys“ naudojamos su ženklu Nr. 703 „Degalinė“ ir nurodo degalinėje esančių degalų ir energijos šaltinių rūšis (pavyzdžiui, elektros energija, vandenilio dujos, suslėgtosios gamtinės dujos, suslėgtasis biometanas, suskystintosios gamtinės dujos, suskystintasis biometanas, suskystintosios naftos dujos).“
1.16. Pakeičiu 350 punktą ir jį išdėstau taip:
1.17. Pakeičiu 353 punktą ir jį išdėstau taip: