LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO

2024–2025 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 27 d. Nr. A1-908

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Vaiko gerovės 2022–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. A1-52 „Dėl Vaiko gerovės 2022–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.5 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso organizavimo 2024–2025 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Finansų ministrė,

pavaduojanti socialinės apsaugos ir darbo ministrą                                                     Gintarė Skaistė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2023 m. gruodžio 27 d.

įsakymu Nr. A1-908

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DIRBANČIŲ ŠEIMOS GEROVĖS SRITYJE, VEIKLOS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO organizavimo 2024–2025 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso organizavimo 2024–2025 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų, dirbančių šeimos gerovės srityje, veiklos projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius ir esminius kriterijus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo ir paraiškų atmetimo tvarką bei pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso projektų atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką, projektų finansavimo pratęsimo tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Aukšto konflikto lygio skyrybossudėtingas asmenų, turinčių nepilnamečių vaikų (biologinių vaikų, įvaikių, globotinių (rūpintinių)), santuokos nutraukimo procesas, turintis neigiamą įtaką vaikui (‑ams) ir visai šeimai (ginčai dėl bendravimo su vaiku (-ais) tvarkos, gyvenamosios vietos, auklėjimo, fizinis ir psichologinis smurtas tarp santuoką nutraukiančių vaiko (-ų) tėvų ir (ar) prieš vaiką (‑us) ir kt.), taip pat besitęsiantys vaiko (-ų) tėvų ginčai dėl bendravimo su vaiku (-ais) tvarkos, auklėjimo ir kitų dalykų, nutraukus santuoką.

2.2. A projektai – projektai, kuriais siekiama organizuoti ir teikti paslaugas bei kitas pagalbos priemones šeimoms, besilaukiančioms vaikų ir (ar) auginančioms vaikus nuo 0 iki 3 metų ar patyrusioms traumuojančių emocinių išgyvenimų ir (ar) išgyvenančioms krizę, susijusią su nėštumu / gimdymu.

2.3. B projektai – projektai, kuriais siekiama organizuoti ir teikti paslaugas bei kitas pagalbos priemones šeimoms, išgyvenančioms aukšto konflikto lygio skyrybas.

2.4. C projektai – projektai, skirti konkrečioms specializuotos pagalbos priemonėms vaikams, kurie naudoja (-o) smurtą prieš bendraamžius ir (ar) gyvūnus, ir (ar) kitus aplinkinius, apimant ir smurtą virtualioje erdvėje, taip pat vaikams, kuriems paskirtos vaiko minimalios priežiūros priemonės, įgyvendinti.

2.5. Informacinė sistema Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

2.6. Mažoji savivaldybė – bet kuri Lietuvos Respublikos savivaldybė, išskyrus Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus miestų savivaldybes.

2.7. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.8. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatyme ir jų lydimuosiuose teisės aktuose, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

3. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projekto atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

5. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

6. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO), dirbančių šeimos gerovės srityje, projektus, kuriuos įgyvendinant ugdoma savarankiška ir konstruktyviai funkcionuojanti šeima, kurios narių santykiai pagrįsti savitarpio pagalba, pagarba ir atsakomybe.

8. Siektinas konkurso rezultatas – įvykdytos projektų vykdytojų pasirinktos Nuostatų 16 punkte nustatytos veiklos, ugdant savarankišką ir konstruktyviai funkcionuojančią šeimą.

9. Projektas gali būti vykdomas kartu su partneriu (-iais), kuris yra NVO, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, ir kurio (-ių) veikla (-os) ir (ar) tikslai orientuoti į šeimos gerovės ar vaiko gerovės, ar šeimos politikos sritį.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024 m. vasario 1 d. iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2025 metams – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.

11. Projektų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma:

12.1. A projektams 2024 metais – 137 000 (šimtas trisdešimt septyni tūkstančiai) eurų, 2025 metais – 137 000 (šimtas trisdešimt septyni tūkstančiai) eurų;

12.2. B projektams 2024 metais – 136 000 (šimtas trisdešimt šeši tūkstančiai) eurų, 2025 metais – 136 000 (šimtas trisdešimt šeši tūkstančiai) eurų;

12.3. C projektams 2024 metais – 136 000 (šimtas trisdešimt šeši tūkstančiai) eurų, 2025 metais – 136 000 (šimtas trisdešimt šeši tūkstančiai) eurų.

13. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma metams – 27 000 (dvidešimt septyni tūkstančiai) eurų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma metams – 34 000 (trisdešimt keturi tūkstančiai) eurų.

14. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas, jei nėra projektų, įtrauktų į rezervinių projektų sąrašą, gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III Skyrius

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR finansuoTINOS veiklos

 

15. Finansavimo prioritetai teikiami ir papildomų balų skiriama projektams, kuriuos įgyvendinant:

15.1. bus taikomos veiksmingumo įrodymais paremtos metodikos (įskaitant ir pareiškėjo sukurtas metodikas) ir (ar) užsienio šalių patirtys;

15.2. bus teikiamos naujos paslaugos ir (ar) taikomos pagalbos priemonės (t. y. teikiamos paslaugos ir (ar) taikomos pagalbos priemonės, kurios iki šiol Lietuvoje nebuvo teiktos ar taikytos arba kurių prieinamumas Lietuvoje buvo užtikrinamas fragmentiškai, t. y. paslaugos buvo teikiamos tik NVO iniciatyva, ne daugiau nei 10 savivaldybių ir (ar) biudžetinių įstaigų iniciatyva, tik biudžetinės įstaigos savivaldybės teritorijoje);

15.3. paslaugos bus teikiamos ne mažiau kaip 2 mažų savivaldybių teritorijose.

16. Konkurso lėšomis finansuojamos projektų veiklos:

16.1. įgyvendinant A projektus:

16.1.1. pagalbos, palydėjimo paslaugos nėštumo metu: specialistų (asmens sveikatos priežiūros, slaugos, socialinių paslaugų sričių, psichologų, teisininkų, kvalifikuotų dulų) individualios konsultacijos, pagalba asmens (šeimos) namuose, palydėjimas, tarpininkavimas, informavimas pagal šeimos poreikius, siekiant užtikrinti aktualios, su nėštumu, gimdymu, pogimdyviniu laikotarpiu, vaiko priežiūra bei auginimu, žindymu, vaiko ir tėvų emociniais poreikiais bei jų tenkinimu ir pan. susijusios informacijos suteikimą, tėvų įgūdžių formavimą, pagalbą tėvams atpažįstant kylančius vaiko ir savo emocinius poreikius, juos tinkamai atliepiant / tenkinant, galimų rizikų ar krizinių atvejų (įskaitant depresiją po gimdymo) prevenciją;

16.1.2. savitarpio pagalbos grupių organizavimas motinoms ir (ar) tėvams, auginantiems vaikus nuo 0 iki 3 metų, prireikus užtikrinant galimybę tėvams dalyvauti grupės susitikimuose su vaikais ar pasirūpinant jų priežiūra grupės susitikimų metu;

16.1.3. psichologo ir (ar) psichoterapeuto, ir (ar) socialinio darbuotojo pagalbos teikimas asmenims, patyrusiems traumuojančių emocinių išgyvenimų ir (ar) išgyvenantiems krizę, susijusią su nėštumu / gimdymu (neplanuotą / krizinį nėštumą, persileidimą, priešlaikinį / sudėtingą gimdymą, netektį, melancholijos / depresijos po gimdymo riziką) (toliau – krizę dėl nėštumo patyręs asmuo), ir (ar) jų šeimos nariams;

16.1.4. vaikų nuo 0 iki 3 m. valandinės priežiūros paslaugos, kai jų tėvai dalyvauja Nuostatų 16.1.1–16.1.3 papunkčiuose nurodytose veiklose, pagal poreikį teikiant paslaugas vaiko tėvams jiems patogiu laiku (prireikus – po įprastų darbo valandų ir (ar) savaitgaliais);

16.2. įgyvendinant B projektus:

16.2.1. draugiškos vaikui ir emociškai saugios aplinkos jo ir kartu negyvenančio vieno iš tėvų susitikimams (toliau – Susitikimo vieta) sukūrimas (projekto vykdytojo ar projekto partnerio buveinėje, kurioje projekto vykdytojas ar projekto partneris faktiškai vykdo veiklą, įrengiamos / pritaikomos patalpos / kambarys (-iai)) ir galimybių joje vaikui bendrauti su kartu negyvenančiu vienu iš tėvų sudarymas, dalyvaujant specialistui (pvz.: psichologui, socialiniam darbuotojui) visą susitikimo laiką arba specialistui padedant susitikimo pradžioje bei pabaigoje, arba užtikrinant saugų vaiko perdavimą iš vieno vaiko tėvo kitam, paslaugas vaiko tėvams teikiant jiems patogiu laiku (prireikus – po įprastų darbo valandų ir (ar) savaitgaliais);

16.2.2. vaiko tėvų konsultavimas dėl jų santuokos nutraukimo poveikio vaikui, jo poreikių, jausmų ir emocijų atliepimo santuokos nutraukimo metu ir (ar) nutraukus santuoką, abiejų tėvų atsakomybės už tinkamą vaiko poreikių tenkinimo bei saugumo užtikrinimą santuokos nutraukimo metu ir vėliau, pripažįstant tėvų lygiavertes teises ir pareigas vaiko atžvilgiu, abiejų tėvų įsitraukimo į tolesnį vaiko gyvenimą, ugdymą ir šeimos bei vaiko poreikių užtikrinimo būtinybę (jei kompetentingos institucijos nenustatė kitaip), tėvų galimybių padėti vaikui išgyventi santuokos nutraukimą; pagalba santuoką nutraukiantiems tėvams, susitariant dėl bendravimo su vaiku ir lygiaverčio rūpinimosi juo, kad tėvai nesinaudotų vaiku, spręsdami tarpusavio nesutarimus ir ginčus, kad vaikas nebūtų nuteikinėjamas prieš vieną iš tėvų; konsultavimas dėl bendravimo su vaiku tvarkos, jos turinio, jos būtinųjų elementų, kad būtų tinkamai užtikrintas vaiko teisės bendrauti su abiem tėvais įgyvendinimas;

16.2.3. pagalba santuoką nutraukiantiems (-usiems) vaiko tėvams sprendžiant konfliktus, ieškant konstruktyvių sprendimų, susitarimų (išskyrus šeimos mediaciją), ugdant vaiko tėvų gebėjimus atpažinti, suprasti ir kontroliuoti santuokos nutraukimo metu kilusias emocijas, jausmus, priimti pokyčius, nustatyti ribas tarp tėvų tarpusavio santykių ir kiekvieno iš tėvų santykio su vaiku, kad vaikas nebūtų įtraukiamas į tėvų konfliktus, būtų saugoma jo emocinė pusiausvyra;

16.2.4. psichologinės ir (ar) psichoterapinės pagalbos organizavimas ir teikimas vaikams, kurių tėvai nutraukia (-ė) santuoką, akcentuojant psichologinio smurto prevenciją ar intervenciją, siekiant padėti vaikams atpažinti, suprasti, tinkamai įvardyti ir išgyventi tėvų santuokos nutraukimo sukeltus jausmus, emocijas, priimti tėvų santuokos nutraukimo sukeltus pokyčius, stiprinti vaikų pasitikėjimą savimi, įveikiant sunkumus, ugdyti vaikų įgūdžius, reikalingus tėvų santuokos nutraukimo sukeltiems iššūkiams įveikti;

16.2.5. ryšio tarp vaiko ir kartu negyvenančio vieno iš tėvų atkūrimas ir stiprinimas;

16.2.6. nutraukiančių (-usių) santuoką vaiko tėvų poros konsultavimas ir (ar) šeimos terapija, ir (ar) šeimos konsultavimas dėl santuokos nutraukimo;

16.3. įgyvendinant C projektus:

16.3.1. individualios ir (ar) grupinės psichologo ir (ar) psichoterapeuto, ir (ar) socialinio darbuotojo, ir (ar) socialinio pedagogo, ir (ar) specialiojo pedagogo konsultacijos vaikams, kurie naudoja (-o) smurtą prieš bendraamžius ir (ar) gyvūnus, ir (ar) kitus aplinkinius, apimant ir smurtą virtualioje erdvėje (toliau – smurtaujantis vaikas), jų šeimų nariams, ugdymo įstaigų specialistams, bendruomenei (toliau kartu – vaiko aplinka), skirtos smurtaujančio vaiko smurtiniam elgesiui keisti;

16.3.2. smurtinio elgesio korekcijos programų ir (ar) metodų, skirtų smurtiniam elgesiui mažinti, taikymas vaikams, kuriems paskirtos vaiko minimalios priežiūros priemonės;

16.3.3. smurtinio elgesio korekcijos programų ir (ar) metodų, skirtų smurtiniam elgesiui mažinti, taikymas smurtaujantiems vaikams;

16.3.4. paslaugos vaikams, kuriems būdingas seksualizuotas elgesys ir (ar) kurie galimai naudojo seksualinį smurtą prieš kitus vaikus, ir vaiko aplinkai;

16.3.5. paslaugos, skirtos smurtaujančių vaikų reintegracijai į švietimo sistemą, bendruomenę užtikrinti;

16.3.6. smurtaujančių vaikų socialinių ir kitų gyvenimui svarbių įgūdžių formavimo, užimtumo veiklos.

17. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik tos NVO, dirbančių šeimos gerovės srityje, projektų veiklos, kurios atitinka Nuostatų 7 punkte nurodytą tikslą, Nuostatų 8 punkte nurodytą siektiną konkurso rezultatą ir yra nurodytos Nuostatų 16 punkte.

 

IV Skyrius

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS IR PROJEKTŲ VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

18. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1. būti NVO, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, patvirtinančią, kad ji yra nevyriausybinė organizacija;

18.2. veikti šeimos gerovės ir (ar) vaiko gerovės srityje (jo steigimo dokumentuose (pvz., nuostatuose, įstatuose, steigimo sutartyje) nurodyti tikslai ir (ar) veiklos orientuoti į šeimos gerovės ir (ar) vaiko gerovės, ir (ar) šeimos politikos sritį ir (arba) jis turi ne mažesnę kaip 2 metų veiklų šeimos gerovės ir (ar) vaiko gerovės srityje vykdymo patirtį);

18.3. jeigu pareiškėjas teikia paraišką teikti paslaugas ir kitas pagalbos priemones šeimoms, besilaukiančioms vaikų ir (ar) auginančioms vaikus nuo 0 iki 3 metų (A projektai), – turėti ne mažesnę nei 2 metų darbo su šeimomis, besilaukiančiomis vaikų ir (ar) auginančiomis vaikus nuo 0 iki 3 metų, ir (ar) krizę dėl nėštumo patyrusiais asmenimis patirtį;

18.4. jeigu pareiškėjas teikia paraišką teikti paslaugas ir kitas pagalbos priemones šeimoms, išgyvenančioms aukšto konflikto lygio skyrybas, ir šių šeimų vaikams (B projektai), – turėti ne mažesnę nei 2 metų pagalbos teikimo vaikams ir šeimoms, išgyvenančioms krizines situacijas, patirtį;

18.5. jei pareiškėjas teikia paraišką teikti specializuotas paslaugas ir kitas pagalbos priemones smurtaujantiems vaikams (C projektai), – turėti ne mažesnę nei 2 metų darbo su vaikais, kuriems būdingas smurtinis elgesys ir (ar) kitos elgesio problemos, patirtį.

19. Projekto vykdytojas turi atitikti Nuostatų 18 punkte numatytus reikalavimus, keliamus Pareiškėjui.

20. Projekto veiklų įgyvendintojas privalo turėti kvalifikaciją, reikalingą veiklai vykdyti:

20.1. psichologas, teikiantis konsultacijas vaikams ir jų tėvams, turi turėti aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus universitetines pirmosios ir antrosios pakopos arba vientisųjų studijų psichologijos studijų krypties studijas, arba jai lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją;

20.2. psichoterapijos paslaugas teikiantis specialistas turi atitikti vieną iš šių reikalavimų:

20.2.1. būti baigęs Lietuvos psichoterapijos asociacijos psichoterapijos mokymo programų sąvade nurodytą psichoterapijos metodo mokymo programą ir turėti tai patvirtinantį pažymėjimą;

20.2.2. užsienyje būti baigęs psichoterapijos metodo mokymo programą, atitinkančią Nuostatų 20.2.1 papunktyje nurodytos programos trukmę ir turinį;

20.3. socialinio darbuotojo ir (ar) socialinio pedagogo, ir (ar) specialiojo pedagogo konsultacijas gali teikti specialistas, turintis aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus socialinio darbo studijų krypties studijas ir (arba) pedagogikos studijų krypties socialinės pedagogikos ar edukologijos studijas, ar jai lygiavertę kvalifikaciją, ar iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgytą aukštojo mokslo ar lygiavertę kvalifikaciją ir socialinio darbuotojo kvalifikaciją;

20.4. specialistas, teikiantis teisines konsultacijas, turi turėti aukštąjį teisinį išsilavinimą;

20.5. asmens sveikatos priežiūros specialistas turi atitikti reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos asmens sveikatos priežiūros praktikos įstatymo 2–5 straipsniuose;

20.6. dula turi būti baigusi specialius Lietuvos dulų asociacijos mokymus (teorinę ir praktinę dalis) ir turėti dulos kvalifikaciją patvirtinantį pažymėjimą;

20.7. slaugytojas turi būti įgijęs Lietuvos Respublikos slaugos praktikos ir akušerijos praktikos įstatyme nustatytą ne žemesnę kaip bendrosios praktikos slaugytojo profesinę kvalifikaciją;

20.8. socialinio pedagogo ir (ar) specialiojo pedagogo konsultacijas gali teikti specialistas, turintis aukštojo mokslo kvalifikaciją, įgytą baigus pedagogikos studijų krypties socialinės pedagogikos ar edukologijos studijas, ar jai lygiavertę kvalifikaciją;

20.9. jei veiklos (-ų) įgyvendintojas yra kitas specialistas, jis turi turėti ne mažesnę nei 3 mėnesių pasirinktos (-ų) veiklos (‑ų) vykdymo patirtį;

20.10. jei įgyvendinant projektą numatyta taikyti priemones (pvz., įrodymais pagrįstas programas) ir teikti paslaugas (pvz., psichoterapijos paslaugas vaikams), kurioms taikyti / teikti reikia licencijų ar kitokios formos leidimų, suteikiančių teisę tą daryti, specialistas privalo turėti ir pateikti licenciją ar kitą dokumentą, įrodantį jo teisę teikti paslaugą pagal konkrečią programą ar psichoterapijos paslaugą;

20.11. visi specialistai, nurodyti Nuostatų 20.1–20.10 papunkčiuose, privalo atitikti Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnyje nustatytus reikalavimus, jei jų paslaugos ir (ar) priemonės projekte bus teikiamos / taikomos tiesiogiai vaikams.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, taip pat:

21.1. vykdydamas Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytas veiklas (įgyvendindamas A projektą), jis privalo užtikrinti Nuostatų 16.1.4 papunktyje nurodytos veiklos ir bent dviejų kitų Nuostatų 16.1.1–16.1.3 papunkčiuose numatytų veiklų vykdymą;

21.2. vykdydamas Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytas veiklas (įgyvendindamas B projektą), jis privalo užtikrinti mažiausiai dviejų Nuostatų 16.2.1–16.2.6 papunkčiuose numatytų veiklų vykdymą;

21.3. vykdydamas Nuostatų 16.3 papunktyje nurodytas veiklas (įgyvendindamas C projektą), jis privalo užtikrinti mažiausiai dviejų Nuostatų 16.3.1–16.3.6 papunkčiuose numatytų veiklų vykdymą;

21.4. įsipareigoja užtikrinti aprūpinimą inventoriumi ir įranga, reikalinga veikloms organizuoti bei paslaugoms teikti, ir šioms veikloms vykdyti pritaikytomis patalpomis.

22. Įgyvendindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas iki 2024 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2025 metams – iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo užtikrinti šių projektų įgyvendinimo rodiklių pasiekimą:

22.1. esminių kiekybinių:

22.1.1. įgyvendindamas A projektus:

22.1.1.1. kasmet į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 30 projekto dalyvių (besilaukiančių kūdikio ir (ar) auginančių vaikus nuo 0 iki 3 metų tėvų, krizę dėl nėštumo patyrusių asmenų), iš kurių iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip 15 projekto dalyvių (besilaukiančių kūdikio ir (ar) auginančių vaikus nuo 0 iki 3 metų tėvų, krizę dėl nėštumo patyrusių asmenų);

22.1.1.2. kasmet užtikrinti, kad kiekvienas projekto dalyvis projekto veiklose (toje pačioje arba skirtingose) dalyvautų ne mažiau kaip po 7 kartus, o iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip po 3 kartus;

22.1.2. įgyvendindamas B projektus:

22.1.2.1. kasmet į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 50 projekto dalyvių (skaičiuojant ir vaikus, ir tėvus), išgyvenančių aukšto konflikto lygio skyrybas, iš kurių iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip 25 projekto dalyvius (skaičiuojant ir vaikus, ir tėvus), išgyvenančius aukšto konflikto lygio skyrybas;

22.1.2.2. kasmet užtikrinti, kad kiekvienas projekto dalyvis projekto veiklose (toje pačioje arba skirtingose) dalyvautų ne mažiau kaip po 10 kartų, o iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip po 5 kartus;

22.1.3. įgyvendindamas C projektus:

22.1.3.1. kasmet į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 20 projekto dalyvių (smurtaujančių vaikų), iš kurių iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip 10 projekto dalyvių (smurtaujančių vaikų);

22.1.3.2. kasmet užtikrinti, kad kiekvienas projekto dalyvis projekto veiklose (toje pačioje arba skirtingose) dalyvautų ne mažiau kaip po 10 kartų, o iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip po 5 kartus;

22.2. kiekybinių:

22.2.1. įgyvendindamas A projektus:

22.2.1.1. teikdamas paraišką pasirinkęs vykdyti Nuostatų 16.1.1 papunktyje nurodytą veiklą, kasmet pagal šeimos poreikius užtikrinti ne mažiau kaip trijų skirtingų specialistų susitikimus su kūdikio besilaukiančia šeima, iš kurių iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip dviejų skirtingų specialistų susitikimus su kūdikio besilaukiančia šeima;

22.2.1.2. teikdamas paraišką pasirinkęs vykdyti Nuostatų 16.1.2 papunktyje nurodytą veiklą, kasmet užtikrinti ne mažiau kaip 10 kiekvienos savitarpio pagalbos grupės susitikimų, išlaikant nekintančią grupės narių sudėtį (iki trečiojo (imtinai) susitikimo, esant išimtinėms aplinkybėms, pritarus daugumai grupės narių, gali kisti), iš kurių iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau kaip 5 kiekvienos savitarpio pagalbos grupės susitikimus, išlaikant nekintančią grupės narių sudėtį;

22.2.2. įgyvendindamas B projektus – teikdamas paraišką pasirinkęs vykdyti Nuostatų 16.2.1 papunktyje nurodytą veiklą, kasmet užtikrinti, kad ne mažiau kaip 50 proc. (iki 2024 m. trečio ketvirčio pabaigos – ne mažiau kaip 25 proc.) šeimų, išgyvenančių aukšto konflikto lygio skyrybas ir nukreiptų iš atvejo vadybos, pasinaudotų Susitikimo vieta vaikui bendrauti su kartu negyvenančiu vienu iš tėvų ar vaikui saugiai perduoti iš vieno tėvo kitam, o iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau nei 25 proc. šeimų, išgyvenančių aukšto konflikto lygio skyrybas ir nukreiptų iš atvejo vadybos;

22.2.3. įgyvendindamas C projektus:

22.2.3.1. teikdamas paraišką pasirinkęs vykdyti Nuostatų 16.3.1 papunktyje nurodytą veiklą, kasmet į konsultacijas įtraukti ne tik smurtaujantį vaiką, bet ne mažiau nei 50 proc. atvejų – ir vaiko aplinką, kuri turi poveikį vaiko elgesiui, o iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau nei 30 proc. atvejų;

22.2.3.2. teikdamas paraišką pasirinkęs vykdyti Nuostatų 16.3.4 papunktyje nurodytą veiklą, kasmet ne mažiau nei 50 proc. atvejų suteikti paslaugas ir vaiko aplinkai, o iki 2024 m. rugsėjo 30 d. – ne mažiau nei 30 proc. atvejų;

22.3. kokybinių:

22.3.1. įgyvendindamas A projektus, kasmet užtikrinti, kad vaikų valandinės priežiūros paslaugos privalomai būtų teikiamos vaikams jų individualiems poreikiams (pvz., kylantiems dėl vaiko turimos negalios, sveikatos, amžiaus) pritaikytoje saugioje aplinkoje, tame pačiame arba šalia esančiame pastate, kuriame vaiko tėvai dalyvauja veiklose;

22.3.2. įgyvendindamas B projektus, jei, vykdant Nuostatų 16.2.2–16.2.6 papunkčiuose nurodytas veiklas, numatyta taikyti konkrečias įrodymais paremtas metodikas ir (ar) užsienio šalių patirtis, kasmet taikyti ne mažiau nei vieną konkrečią įrodymais paremtą metodiką ir (ar) ne mažiau nei vienos užsienio šalies patirtį.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. vasario 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2025 metams – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (teikiamų konsultacijų registracijos žurnalais, savitarpio pagalbos grupių dalyvių sąrašais, teikiamos pagalbos fiksavimo dokumentais, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo, o su paslaugų teikėjais privalo sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, atsiskaitymo ir kitos sąlygos. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatyme ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

24. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų):

24.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

24.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos įsigijimo išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinei apskaitai tvarkyti pagal darbo sutartį);

24.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 7 punkte numatyto konkurso tikslo ir Nuostatų 8 punkte numatyto siektino konkurso rezultato įgyvendinimu bei Nuostatų 16 punkte numatytų projekto veiklų vykdymu):

24.2.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), vykdančio (-čių) ir (ar) organizuojančio (-čių) Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei darbuotojai, vykdantys ir (ar) organizuojantys Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas, įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (‑ių) organizacijoje pagal darbo sutartis);

24.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

24.2.2.1. ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 eurų vienam projekto vykdytojui per mėnesį), pašto) išlaidos;

24.2.2.2. transporto išlaikymo (transporto priemonės nuomos be vairuotojo Lietuvos Respublikos teritorijoje, degalų) ir transporto paslaugų įsigijimo (autobuso ar kito sausumos transporto, ar viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje ekonominės klasės bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) išlaidos;

24.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

24.2.2.4. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, organizacinės technikos nuomos išlaidos;

24.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (psichologų, psichoterapeutų, teisininkų, neuroedukatorių, socialinių darbuotojų, socialinių pedagogų, specialiųjų pedagogų, gydytojų, ergoterapeutų, kitų ekspertų ir (ar) konsultantų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities (psichologo, teisininko, socialinio darbuotojo ar kt.) išsilavinimą, negali būti didesnė kaip 50 eurų už vieną valandą);

24.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir projekto veiklai vykdyti skirtų patalpų šildymo, įskaitant šildymui skirto skystojo ir kietojo kuro įsigijimą, atvežimą, paruošimą, elektros energijos, skirtos apšvietimui, šildymui ir kitoms reikmėms, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų šalinimo paslaugoms įsigyti, šiukšlių išvežimui apmokėti);

24.2.2.7. išlaidos viešinimo paslaugoms (lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete), viešinimo informacijos leidybos paslaugoms) įsigyti;

24.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

24.2.2.8.1. kitos Nuostatų 24.2.2.1–24.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos – išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui (pvz.: kanceliarinėms, ūkio prekėms, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniam skysčiui) įsigyti, išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, išskyrus ilgalaikio turto, nurodyto Nuostatų 26.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

24.2.2.8.2. kitos Nuostatų 24.2.2.1–24.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų (mokymų, renginių organizavimo, lektorių, mokymų vadovų paslaugų) įsigijimo išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas;

25. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 24.1.1 ir 24.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti iki 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

26. Netinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:

26.1. skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) ir
kito (-ų) fizinio (-ių) ir juridinio (-ių) asmens (-enų) įsiskolinimams padengti bei investiciniams projektams finansuoti;

26.2. skirtos statinių, pastatų ir (arba) patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, teritorijos aplinkos priežiūrai ir tvarkymui, paveldo tvarkybos darbams;

26.3. skirtos išperkamajai nuomai;

26.4. skirtos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

26.5. skirtos ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, įsigyti;

26.6. skirtos kelionių ir komandiruočių užsienyje išlaidoms dengti;

26.7. skirtos transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui, tepalams įsigyti;

26.8. susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai, o pratęsus projekto finansavimą 2025 metams – po 2025 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2024 m. gruodžio 31 d.;

26.9. skirtos kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

27. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą (toliau – sąmata) pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

28. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija.

29. Pareiškėjas kartu su paraiška informacinėje sistemoje privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytų ir šių su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose, elektronines kopijas:

29.1. trumpo aprašymo laisva forma kopiją, nurodant metodikos / patirties užsienio šalyje (-yse) pavadinimą, tikslinę grupę, tikslą, metodus, galimą poveikį, nuorodą į išsamesnį metodikos ar patirties aprašymą (jei jis yra), o jei privalomos licencijos ar kitos formos leidimai / sutikimai, suteikiantys teisę teikti paslaugą, taikyti metodiką, vykdyti programą (būtina nurodyti, ar teikiant paslaugą, taikant metodiką, vykdant programą projekto įgyvendinimo metu būtina turėti licenciją ar kitos formos leidimą), – šių dokumentų kopijas (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą prioritetą);

29.2. dokumentų, įrodančių siūlomų paslaugų ar pagalbos priemonių efektyvumą, naujumą ir (ar) neprieinamumą Lietuvoje, kopijas, pvz.: laisvos formos aprašymo (nurodoma, kada paslauga, pagalbos priemonė pradėta taikyti Lietuvoje, kuriose savivaldybėse ji taikyta (-oma), kuo ji skiriasi nuo kitų prieinamų socialinių ir kitų paslaugų, kur paslauga, priemonė buvo sukurta (jei teikiama / taikoma užsienio šalies ar paties pareiškėjo sukurta paslauga, priemonė)) ir (ar) projektų finansavimo sutarties, ir (ar) projektų ataskaitų (jei projektai buvo skirti paslaugai, priemonei sukurti ir (ar) teikti / taikyti Lietuvoje ir jei aiškiai įvardyta paslauga, priemonė, jos naujumas, efektyvumas ir kt.) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytą prioritetą);

29.3. dokumentų (sutarčių, susitarimų, savivaldybės ar jos administracijos padalinio (pvz.: Socialinių paslaugų skyriaus, Socialinės paramos skyriaus ar kt.) rašto ar kt.), patvirtinančių, kad pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, paslaugą teiks ne mažiau kaip 2 mažųjų savivaldybių teritorijose, ir (ar) kad projektas ir jį įgyvendinant numatytos veiklos atitinka savivaldybės vaikų ir (ar) šeimų paslaugų poreikius, kopijas (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.3 papunktyje nurodytą prioritetą);

29.4. dokumentų, pagrindžiančių pareiškėjo ne mažesnę kaip 2 metų patirtį, nurodytą Nuostatų 18.2, 18.3–18.5 papunkčiuose įvardytose srityse (jei pareiškėjas ketina vykdyti minėtuose papunkčiuose nurodytas veiklas), kopijas, taip pat nuorodas į projektų ataskaitas ir (ar) aprašymus, ir (ar) finansavimo sutarties kopijas, ir (ar) bendradarbiavimo su valstybės ir savivaldybių institucijomis sutartis, kuriose aiškiai įvardytas paslaugų ir pagalbos konkrečioje srityje teikimas, ir (ar) pareiškėjo metinių veiklų ataskaitas (ne vėlesnes nei 2020 m.), kuriose pateikta informacija apie teiktą pagalbą ir paslaugas konkrečioje srityje;

29.5. jei projektas įgyvendinamas su projekto vykdytojo partneriu (-iais), – informaciją ir dokumentų, įrodančių, kad projekto vykdytojo partnerio (-ių) veikla (-os) ir (ar) tikslai orientuoti į šeimos gerovės ar vaiko gerovės, ar šeimos politikos sritį, kopijas, nuorodas į projektų ataskaitas ir (ar) aprašymus, ir (ar) finansavimo sutarties kopijas, ir (ar) bendradarbiavimo su valstybės ir savivaldybių institucijomis, kuriose aiškiai įvardytos projekto vykdytojo partnerio veiklos ir (ar) tikslai, sutartis ir (ar) metinių veiklų ataskaitas (ne vėlesnes nei 2020 m.), kuriose pateikta informacija apie projekto vykdytojo partnerio vykdytas veiklas ir tikslus, taip pat projektui vykdyti sudarytos bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties (-čių) kopijas;

29.6. projekto vadovo ir įgyvendinant projektą paslaugas teikiančių specialistų gyvenimo aprašymų bei dokumentų, patvirtinančių atitiktį Nuostatų 20 punkte nurodytiems kvalifikacijos, reikalingos veiklai vykdyti, reikalavimams (diplomų, pažymėjimų, licencijų), kopijas;

29.7. Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išduotos pažymos (-ų) dėl Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenų apie fizinį asmenį (asmenį, kuris, įgyvendindamas projektą, paslaugas teiks ir (ar) veiklas projekte vykdys tiesiogiai vaikams) (informacija, kad asmuo nėra teistas už nusikaltimus, nurodytus Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje) kopiją (-as) (jei projekte numatytas specialistų, nurodytų Nuostatų 20.11 papunktyje, dalyvavimas).

30Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, reikalingą informaciją pareiškėjas Ministerijai teikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Informaciją apie laikiną informacinės sistemos funkcinių galimybių neužtikrinimą Ministerija ir (ar) SPPD skelbia informacinėje sistemoje ir savo interneto svetainėse.

31. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

32. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

33. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Nuostatuose ir taisyklėse nustatytos tvarkos.

34. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Nuostatų 35 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

35. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

35.1. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams (Nuostatų 15 punktas), vertindami nuo 0 (nulio) iki 9 (devynių) balų: 0 balų – projektas neatitinka nė vieno finansavimo prioriteto; 3 balai – projektas atitinka vieną finansavimo prioritetą; 6 balai– projektas atitinka du finansavimo prioritetus; 9 balai – projektas atitinka visus finansavimo prioritetus;

35.2. numatyto projekto tikslo, uždavinių, iškeltos problemos, tikslinės grupės ir trumpo aprašymo aiškumą bei atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 7 punktas ir taisyklių 16.6–16.10 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 balų – projekto tikslai, uždaviniai, iškeltos problemos, tikslinė grupė ir trumpas aprašymas neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 balai – projekto tikslai, uždaviniai, iškeltos problemos, tikslinė grupė ir trumpas aprašymas iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 balų – projekto tikslai, uždaviniai, iškeltos problemos, tikslinė grupė ir trumpas aprašymas aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

35.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 balų – projekto priemonės ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytos veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti; 1–14 balų – projekto priemonės ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytos veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti; 15 balų – projekto priemonės ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytos veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti;

35.4. projekto vertinimo rodiklių ir laukiamų rezultatų aiškumą ir konkretumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 balų – vertinimo rodikliai ir laukiami rezultatai neaiškūs ir nekonkretūs; 1–9 balai – vertinimo rodikliai ir laukiami rezultatai iš dalies aiškūs ir iš dalies konkretūs; 10 balų – vertinimo rodikliai ir laukiami rezultatai aiškūs ir konkretūs;

35.5. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 24–26 punktai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 balų – projekto sąmata neteisinga, netiksli, neaiški, nedetali ir neracionali, neatitinka projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga; 1–14 balų – projekto sąmata iš dalies teisinga, iš dalies tiksli, iš dalies aiški, iš dalies detali ir iš dalies racionali, iš dalies atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga; 15 balų – projekto sąmata teisinga, tiksli, aiški, detali ir racionali, atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga;

35.6. pareiškėjo, projekto vykdytojo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) (jei yra) ir projekto veiklos (-ų) įgyvendintojo (-ų) kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus įgyvendinti projektą (Nuostatų 9, 19–20 punktai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 balų – pareiškėjo, projekto vykdytojo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) (jei yra) ir projekto veiklos (-ų) įgyvendintojo (-ų) kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai vykdyti projektą nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–9 balai – pareiškėjo, projekto vykdytojo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) (jei yra) ir projekto veiklos (-ų) įgyvendintojo (-ų) kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai vykdyti projektą iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 10 balų – pareiškėjo, projekto vykdytojo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) (jei yra) ir projekto veiklos (-ų) įgyvendintojo (-ų) kompetencija, kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai vykdyti projektą visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti

36. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 69. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45. Projektai, kurių paraiškos nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.

37. Projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas (-i) į rezervinių projektų sąrašą.

38. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tuos projektus, kuriems įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesni.

39. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 35 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

40. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei Nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos gavėjo ar veiklos dalyvio įkainis ir ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

41. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

42. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

43. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

44. Projekto vykdytojas privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., projekto finansavimą pratęsus 2025 metams – ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., kiekvienam ataskaitiniam ketvirčiui pasibaigus – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. informacinės sistemos priemonėmis SPPD už vienus ataskaitinius kalendorinius metus pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Jei projektui įgyvendinti skirta mažiau nei 30 000 eurų valstybės biudžeto lėšų, pasibaigus ataskaitiniams metams iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., o jei projektui skirta 30 000 eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų, – pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. projekto vykdytojas privalo už vienus ataskaitinius kalendorinius metus informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

44.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis pildant didėjimo tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

44.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis pildant didėjimo tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

44.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, suteiktų paslaugų ar atliktų darbų perdavimo–priėmimo akto, sudaryto sutarties pagrindu, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio ir kt.) pavadinimas, data ir numeris, ūkinės operacijos turinys, panaudota ir sumokėta valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis pildant didėjimo tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus);

44.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui įgyvendinti skirta mažiau nei 30 000 eurų valstybės biudžeto lėšų,duomenis pildant didėjimo tvarka, teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus, o jei projektui įgyvendinti skirta 30 000 eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų,duomenis pildant didėjimo tvarka, teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:

44.4.1. projekto veiklų dalyvių, dalyvavusių jose nuo projekto įgyvendinimo pradžios, skaičių;

44.4.2. įgyvendinant projektą organizuotas ir vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 16 punkte, su paraiška pateiktame projekto veiklų plane, jų skaičių ir pobūdį;

44.4.3. Nuostatų 22 punkte išvardytų esminių kriterijų ir projekto įgyvendinimo kiekybinių rodiklių pasiekimą;

44.4.4. projekto viešinimą nuo jo įgyvendinimo pradžios (projekto rezultatų pristatymą, pokyčio rezultatus ataskaitiniu kalendorinių metų laikotarpiu).

45. Norėdamas patikslinti sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti sąmatą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą, konkurso pavadinimą, projekto pavadinimą ir kodą, sutarties datą ir numerį, kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

46. Prašymai tikslinti sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas projekto išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

47. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą, konkurso pavadinimą, projekto pavadinimą ir kodą, sutarties datą ir numerį, kartu pateikdamas lyginamąjį projekto veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti projekto veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) projekto veiklų. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti projekto veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, prašymo pateikimo data). Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti projekto veiklų planą. Apie sprendimą dėl projekto veiklų plano patikslinimo, suderintą su socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

48. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas, kodas, sutarties data ir numeris, reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus ir informaciją, įrodančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

49. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 22.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais projekto įgyvendinimo rodikliais, t. y. esminių projekto įgyvendinimo rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

49.1. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, jis į sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

49.2. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė visų Nuostatų 22.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, jis į sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

50. Tinkamai įgyvendinus projektą 2024 metais, projekto finansavimas gali būti pratęstas 2025 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2025 metų gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos galutinės projekto įgyvendinimo datos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d. Atsižvelgiant į racionaliai suplanuotus projekto įgyvendinimo rodiklius ir išlaidas, kitais metais projektui skiriama valstybės biudžeto lėšų suma gali būti iki 10 procentų didesnė, palyginti su einamiesiems metams skirta valstybės biudžeto lėšų suma, tačiau bendra finansuojamų projektų suma negali viršyti konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos vieniems metams. Jei Sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2025 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2025 metais, projekto vykdytojui nekompensuojamos.

51. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą 2025 metams, projekto vykdytojas iki 2024 m. lapkričio 15 d. informacinės sistemos priemonėmis pateikia šiuos dokumentus:

51.1. jo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą 2025 metams (Nuostatų priedas);

51.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją;

51.3. projekto vykdytojo steigimo dokumentų, patvirtintų projekto vykdytojo vadovo ar jo įgalioto asmens (jeigu 2024 metais įgyvendinant projektą jie keitėsi), kopijas, taip pat kitų dokumentų kopijas ar duomenis, kurie keitėsi projekto, kuriam skirtas finansavimas, paraišką pateikus Ministerijai.

52. Prašymai pratęsti projektų finansavimą nagrinėjami ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

54. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

55. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

56. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

57. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

58. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

59. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

60. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

61. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

___________________________