Šilalės rajono savivaldybės

taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. GEGUŽĖS 25 D. SPRENDIMO NR. T1-152 „DĖL ŠILALĖS RAJONO ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE IR SAVIVALDYBĖS VIEŠAJAME PASTATE PROGRAMOS PATVIRTINIMO IR ADMINISTRATORIAUS SKYRIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. balandžio 25 d. Nr. T1-101

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. D1-803 „Dėl kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti)“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Šilalės rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose ir savivaldybės viešajame pastate programą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gegužės 25 d. sprendimo Nr. T1-152 „Dėl Šilalės rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose ir savivaldybės viešajame pastate programos patvirtinimo ir administratoriaus skyrimo“ 1 punktu, ir ją išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Jonas Gudauskas

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2017 m. gegužės 25 d.

sprendimu Nr. T1-152

(Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2018 m. balandžio 25 d.

sprendimo Nr. T1-101 redakcija)

 

 

ŠILALĖS RAJONO ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE IR SAVIVALDYBĖS VIEŠAJAME PASTATE PROGRAMA

 

I  SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ar pagerinti Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje esančių daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymo, šiluminės energijos sąnaudų sumažinimo ir racionalaus energinių išteklių naudojimo, gyventojų išlaidų šildymui sumažinimo ir gyvenimo kokybės pagerinimo.

2. Programa parengta Šilalės rajono savivaldybei vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, taip pat vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“, STR 1.03.07:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. D1-803 „Dėl kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti)“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 nutarimu Nr. D1-1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“, Šilalės rajono savivaldybės atrinktų neefektyviausiai energiją vartojančių pastatų įvertinimo rezultatais, parengtais jų energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis, kurios yra neatskiriama šios Programos dalis.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Šilalės rajone gyvena 23 072 gyventojai. Šilalės rajono savivaldybės teritorijoje iš viso yra 206 gyvenamieji daugiabučiai namai, iš jų 90 daugiabučių namų yra Šilalės miesto teritorijoje, Kvėdarnos miestelyje yra 31 daugiabutis namas. 4 daugiabučius namus administruoja daugiabučių namų savininkų bendrijos, 50 daugiabučių namų yra sudarę jungtinės veiklos sutartis, 152 daugiabučiai namai yra administruojami savivaldybės paskirto daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratoriaus UAB „Šilalės būstas“. UAB „Šilalės šilumos tinklai“ šildymo paslaugas teikia 86 daugiabučiams namams, iš jų 74 namams esantiems Šilalės mieste ir 12 namų, kurie yra Kvėdarnos miestelio teritorijoje. Dauguma pastatų yra dviaukščiai - keturaukščiai, dominuoja plytų ir blokų mūro pastatai. Daugiausiai daugiabučių namų rajone statyti iki 1990 metų. Kaip ir daugelyje kitų tuo pačiu metu statytų pastatų Lietuvoje, namai buvo pastatyti pagal žemus energinio efektyvumo standartus, ir laikui bėgant jų būklė dėl nepakankamos techninės priežiūros vis prastėjo. Vidutinis buto plotas yra apie 50 m². Vidutinis šilumos energijos suvartojimas šildymui atskiruose namuose per 2017 metus svyravo nuo 106,37 iki 141,529 kWh/m², ir už tai vidutiniškai mokėta 4,95 ct/kWh.

5. Sovietmečiu ir iš karto po Nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti energijos. Gyventojai neturi efektyvaus energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į energijos taupymo priemones savo būstuose.

6. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos I ir II etapuose, atnaujinant atitinkamai 10 ir 9 daugiabučius namus, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų dažniausiai nukreipiamos investicijoms padengti. Trečiojo etapo kvietimu pateikti ir patvirtinti 9 daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planai.

7. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Šilalės rajono daugiabučiuose pastatuose išlieka labai opi. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. D1-803 „Dėl kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti)“, Šilalės rajono savivaldybės administracija paskelbė kvietimą teikti prašymus dalyvauti savivaldybės programoje. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti  gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti būsto savininkus racionaliai vartoti energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.

8. Rengiant Programą, Šilalės rajono savivaldybės iniciatyva kartu su bendro naudojimo objektų administratoriumi ir UAB „Šilalės šilumos tinklai“ rengiant gyventojų informavimo susirinkimus daugiausiai energijos suvartojančiuose ir prasčiausios techninės būklės daugiabučiuose namuose, sulaukta gyventojų prašymų dėl dalyvavimo programoje. Dešimčiai daugiabučių namų parenti energinio naudingumo sertifikatai ir investicijų planai bei dvejiems namams atnaujinti investicijų planai. Atlikti pastatų energinio vertinimo rezultatai parodė, kad visų pastatų energinio naudingumo klasė yra E ir vidutinės skaičiuojamosios energijos sąnaudos pastatui šildyti yra 242 kWh/m2 per metus. Kai kuriuose atrinktuose namuose energijos sunaudojimas yra labai didelis ir siekia net 324,95 kWh/m² per metus. Gyventojams pritarus daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planams VšĮ „Būsto energijos taupymo agentūra“ pateikti 10 planų. Informacija apie einamaisiais metais įtraukiamus į finansuojamų objektų sąrašą daugiabučius namus pateikiama lentelėje (1 priedas). Rezerviniame sąraše esantys daugiabučiai pateikiami lentelėje (2 priedas).

Savivaldybės viešojo pastato atnaujinimui atrinktas Šilalės rajono savivaldybės kultūros centro pastatas ir jam parengtas investicijų projektas „Šilalės rajono savivaldybės kultūros centro, J. Basanavičiaus g. 12. Šilalė pastato modernizavimo investicijų projektas pastato energijos vartojimo audito pagrindu“.

9. Rengiant techninį ir energinį atrinktų daugiabučių namų įvertinimą, buvo nustatyta, kad šie daugiabučiai namai neatitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir statybos techniniame reglamente STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“ nustatytų esminių reikalavimų visumos: dėl nepakankamos priežiūros ir klimatinio poveikio yra pažeistos atitvarų konstrukcijos, per kurias patiriami dideli šilumos nuostoliai; ištrupėjęs plytų mūras; pažeistos tarpplokštinės siūlės; dalis langų nesandarūs ir susidėvėję; nesubalansuotos šildymo sistemos neleidžia palaikyti tinkamos vienodos patalpų temperatūros visuose namų butuose.

 

III  SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

10. Programos įgyvendinimo tikslas – sumažinti daugiausiai energijos vartojančiuose Šilalės rajono daugiabučiuose namuose suvartojamos šiluminės energijos sąnaudas, gerinti rajono estetinį vaizdą ir gyvenamąją aplinką.

11. Programos tikslui įgyvendinti numatomi uždaviniai:

11.1. sukurti organizacinę struktūrą, kuri būtų atsakinga už Programos įgyvendinimo koordinavimą, teiktų organizacinę, teisinę, techninę paramą daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektams įgyvendinti, taip pat rengti ir įgyvendinti kitų rajono daugiabučių namų energinio efektyvumo didinimo programas;

11.2. atnaujinti daugiausiai šiluminės energijos suvartojančius daugiabučius namus, užtikrinant, kad įgyvendinus efektyvias energiją taupančias priemones, bus pasiekta ne mažesnė kaip C pastato energinio naudingumo klasė ir skaičiuojamosios šilumos energijos sąnaudos juose bus sumažintos ne mažiau kaip 40 procentų;

11.3. nuolat informuoti visuomenę energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose klausimais.

 

IV  SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLO IR UŽDAVINIŲ ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI

 

12. Programos tikslas ir uždaviniai vertinami pagal šiuos kriterijus:

12.1. atnaujintų daugiabučių namų skaičius;

12.2. skaičiuojamasis šiluminės energijos sutaupymas kWh/m2/metus;

12.3 išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimas CO2 ekvivalentu;

12.4. sukurta organizacinė struktūra.

 

V  SKYRIUS

PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

 

13. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, savivaldybės atrinktuose Šilalės rajono daugiabučiuose namuose numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (toliau – priemonės), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras visų daugiabučių namų energijos sąnaudas ne mažiau kaip 40 %, ir juose pasiekti ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę.

Pagal Programą yra numatoma įgyvendinti šias valstybės remiamos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemones:

 

I.

ENERGINĮ EFEKTYVUMĄ DIDINANČIOS PRIEMONĖS

1.

Šildymo ir (ar) karšto vandens sistemų atnaujinimas (modernizavimas):

1.1.

šilumos punkto ar katilinės įrengimas, keitimas, pertvarkymas arba individualių katilų ir (ar) karšto vandens ruošimo įrenginių įrengimas ar keitimas, taip pat atsinaujinančių energijos šaltinių (saulės, vėjo, geoterminės ar aeroterminės energijos) įrengimas

1.2.

šildymo sistemos atnaujinimas ar pertvarkymas ir (ar) balansavimas, šildymo prietaisų ir (ar) vamzdynų keitimas, ir (ar) vamzdynų izoliavimas, ir (ar) termostatinių ventilių įrengimas, ir (ar) individualių šilumos apskaitos prietaisų ar daliklių sistemos įrengimas

1.3.

karšto vandens sistemos pertvarkymas, atnaujinimas, vamzdynų keitimas ir (ar) izoliavimas

2.

Vėdinimo sistemos sutvarkymas arba pertvarkymas, įskaitant mechaninio vėdinimo sistemos su šilumogrąžos (rekuperacijos) funkcija įrengimas

3.

Stogo ar perdangos pastogėje šiltinimas, įskaitant stogo konstrukcijos sustiprinimą ar deformacijų šalinimą, stogo dangos keitimą, lietaus nuvedimo sistemos sutvarkymą ar įrengimą, arba naujo šlaitinio stogo (be patalpų pastogėje) įrengimas (įskaitant kopėčias ar laiptus į pastogę), apšiltinant jį arba perdangą pastogėje

4.

Išorinių sienų (taip pat ir cokolio) šiltinimas, įskaitant sienų (cokolio) konstrukcijos defektų pašalinimą, esamų lietvamzdžių demontavimą, įrengimą ar keitimą, elektros, dujų ar kitų sistemų ar įrengimų nuo šiltinamos sienos (cokolio) atitraukimą (išskyrus keitimą naujais) ir nuogrindos sutvarkymą

5.

Balkonų ar lodžijų įstiklinimas, įskaitant esamos balkonų ar lodžijų konstrukcijos sustiprinimą ir (ar) naujos įstiklinimo konstrukcijos įrengimą pagal vieną projektą

6.

Bendrojo naudojimo patalpose esančių langų keitimas ir (ar) bendrojo naudojimo lauko durų (įėjimo, tambūro, balkonų, rūsio, konteinerinės, šilumos punkto) keitimas (įskaitant susijusius apdailos darbus), įėjimo laiptų remontas ir pritaikymas neįgaliųjų poreikiams (panduso įrengimas)

7.

Butų ir kitų patalpų langų ir balkonų durų keitimas į mažesnio šilumos pralaidumo langus

8.

Rūsio perdangos šiltinimas

9.

Liftų atnaujinimas (modernizavimas) – jų keitimas techniniu energiniu požiūriu efektyvesniais liftais, įskaitant lifto ir priėjimo prie lifto pritaikymą neįgaliųjų poreikiams

10.

Bendrojo naudojimo elektros inžinerinės sistemos ir (ar) apšvietimo sistemos atnaujinimas (modernizavimas) (elektros kabelių keitimas, šviesos diodų (LED) apšvietimo ir automatinės apšvietimo valdymo sistemos įrengimas)

II.

KITOS NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PRIEMONĖS

11.

Kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (priešgaisrinės saugos, geriamojo vandens, buitinių ir lietaus nuotekų, drenažo, taip pat ir namui priklausančių vietinių įrenginių) atnaujinimas ar keitimas

12.

Konstrukcijų (balkonų laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą), kurios nesusijusios su energinį efektyvumą didinančiomis priemonėmis, nurodytomis pirmajame šios lentelės skyriuje, keitimas – teisės aktų nustatyta tvarka pripažintos jų avarinės būklės likvidavimas

13.

Bendrojo naudojimo laiptinių paprastasis remontas (vidaus sienų, lubų, grindų paruošimas dažymui ir dažymas ir laiptų, laiptų turėklų atnaujinimas ir dažymas)

 

 

Investicijų dalis, tenkanti kitoms (ne energinį efektyvumą didinančioms) priemonėms, nurodytoms šio priedo lentelės antrajame skyriuje, neturi viršyti 20 procentų visos investicijų sumos.

 

VI  SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

15. Programa įgyvendinama trim etapais. Pirmuoju etapu parengti investicijų planai (investicijų planai aptarti su būsto savininkais, pagal poreikį investicijų planai koreguoti). Patikslinti investiciniai planai pristatyti gyventojams. Daugiabučių namų gyventojai balsavo raštu pritardami/nepritardami investicijų planams. Pirmojo etapo įgyvendinimas baigtas iki 2018 m. vasario 1 d.

16. Antrajame Programos etape VšĮ „Būsto energijos taupymo agentūra“ vertino po gyventojų pritarimo pateiktus investicijų planus ir juos reitingavo. Antrasis etapas baigtas iki 2018 m. kovo 31 d. 

17. Trečiasis Programos įgyvendinimo etapas apima rangos darbų pagal patvirtintus investicijų projektus įgyvendinimą.

18. Šilalės rajono savivaldybės administracija koordinuoja visos Programos įgyvendinimą ir organizuoja jos įgyvendinimo veiksmus.

19. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, bendrojo naudojimo objektų valdymui sudarytos jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio nuostatas paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius) (toliau – Programos vykdytojai) atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu.

20. Savivaldybės paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos ir parengtų investicijų planų įgyvendinimu: skolinasi lėšas iš kredito įstaigų, naudodamasis Centrinės perkančiosios organizacijos parengtu elektroniniu katalogu, organizuoja rangos darbų (įskaitant ir projektavimo darbus), statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimus, organizuoja ir prižiūri statybos darbų atlikimą ir užtikrina jų įgyvendinimo kokybę.

21. Įgyvendinant pirmąjį ir antrąjį Programos etapą Programos įgyvendinimo administratorius kartu su savivaldybės administracijos atstovais aktyviai bendravo su būsto savininkais dėl Programos įgyvendinimo.

22. Įgyvendinat trečiąjį Programos etapą Programos įgyvendinimo administratorius organizuoja ir atlieka investicijų planų įgyvendinimą. 

23. Savivaldybės administracija prižiūri ir kontroliuoja Programos įgyvendinimo administratorių vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, Savivaldybės administracija nedelsdama imasi veiksmų užtikrinti, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.

24. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas savivaldybės asmuo (specialistas), rangovui perdavus Programos įgyvendinimo administratoriui atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus, įsitikinęs, ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti darbai ir jų kiekis atitinka darbų kiekį, numatytą statinio projekte, parengtame pagal investicijų plane nurodytas atnaujinimo (modernizavimo) priemones (ar jų neatitinka), tai konstatuoja, pasirašydamas statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus.

 

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

25. Pagal parengtus investicijų planus nustatyta, kad vertinant skaičiuojamosiomis kainomis šiai Programai įgyvendinti reikėtų apie 4 mln. eurų.

26. Programai įgyvendinti numatoma teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, Klimato kaitos specialiosios programos ir kitų teisėtų šaltinių gautos lėšos. Valstybės parama teikiama šiais būdais:

26.1. suteikiant lengvatinį kreditą atnaujinimo projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, ir (ar) įgyvendinti (rangos darbams atlikti) ir penkerius metus nuo pirmosios kredito dalies išmokėjimo už atnaujinimo projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimą ir (ar) atliktus rangos darbus dienos apmokant šio kredito bendrų metinių palūkanų dalį, viršijančią 3 procentus, tuo atveju, jeigu kredito metinės palūkanos viršija 3 procentus;

26.2.  apmokant arba kompensuojant 100 procentų ne didesnę kaip Vyriausybės nustatyto dydžio išlaidų dalį atnaujinimo projektui ar jo daliai parengti, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, kai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka parengtą investicijų planą patvirtina butų ir kitų patalpų savininkai;

26.3. apmokant arba kompensuojant 100 procentų ne didesnes kaip Vyriausybės nustatyto dydžio atnaujinimo projekto įgyvendinimo administravimo ir statybos techninės priežiūros išlaidas;

26.4. kompensuojant 30 procentų investicijų, tenkančių Vyriausybės nustatytoms energinio efektyvumo didinimo priemonėms;

26.5. teikiant papildomą valstybės paramą, kai įgyvendinant atnaujinimo projektą daugiabučiame name įrengiamas atskiras ar modernizuojamas esamas neautomatizuotas šilumos punktas, įrengiami balansiniai ventiliai ant stovų ir (ar) pertvarkoma ar keičiama šildymo sistema, butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius, papildomai kompensuojant 10 procentų šių priemonių įgyvendinimo kainos;

26.6. apmokant nepasiturintiems gyventojams tenkančias atnaujinimo projekto parengimo, įskaitant atnaujinimo projekto vykdymo priežiūrą ir atnaujinimo projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikimą, jo įgyvendinimo administravimo, statybos techninės priežiūros išlaidas, kredito draudimo įmoką, kiekvieno mėnesio kredito ir palūkanų įmokas.

27. Visų šiame skyriuje nurodytų finansavimo šaltinių parama Programai įgyvendinti skiriama vadovaujantis paramą reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir kitais teisės aktais).

 

VIII  SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Programos įgyvendinimo stebėseną atlieka Savivaldybės administracija. Programos stebėsena gali būti vykdoma vadovaujantis Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-1055.

29. Programa keičiama, pripažįstama netekusia galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_____________________________________

 

Šilalės rajono energinio efektyvumo daugiabučiuose namuose ir

savivaldybės viešajame pastate programos

1 priedas

 

 

FINANSUOJAMŲ EINAMAISIAIS METAIS ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ NAMŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Eil. Nr.

Namo adresas

Namo bendrasis naudingasis plotas, m²

Aukštų skaičius

Butų skaičius

Investicijų plano numeris

Namo valdymo forma (bendrija, JVS, administratorius

1.  

Žemaitės g. 8, Šilalė

2257,25

5

40

TAJS50233

UAB „Šilalės būstas“

2.  

Dariaus ir Girėno g. 37, Šilalė

1972,12

5

30

TAJS50234

UAB „Šilalės būstas“

3.  

D. Poškos 9, Šilalė

1803,82

4

32

TAJS50238

UAB „Šilalės būstas“

4.  

Dariaus ir Girėno g. 51, Šilalė

389,01

2

8

TAJS50239

UAB „Šilalės būstas“

5.  

Dariaus ir Girėno g. 53, Šilalė

388,53

2

8

TAJS50240

UAB „Šilalės būstas“

6.  

Dariaus ir Girėno g. 55, Šilalė

597,29

2

12

TAJS50241

UAB „Šilalės būstas“

7.  

Dariaus ir Girėno g. 63, Šilalė

601,33

3

12

TAJS50242

UAB „Šilalės būstas“

 

 

_______________________________

 

Šilalės rajono energinio efektyvumo daugiabučiuose namuose ir

savivaldybės viešajame pastate programos

2 priedas

 

 

 

REZERVNIS ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ NAMŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Eil. Nr.

Namo adresas

Namo bendrasis naudingasis plotas, m²

Aukštų skaičius

Butų skaičius

Investicijų plano numeris

Namo valdymo forma (bendrija, JVS, administratorius

1.  

Maironio g. 21, Šilalė

1570,75

4

28

TAJS50235

UAB „Šilalės būstas“

2.  

Maironio g. 23, Šilalė

1601,51

4

25

TAJS50236

UAB „Šilalės būstas“

3.  

Maironio g. 25, Šilalė

1599,61

4

28

TAJS50237

UAB „Šilalės būstas“

 

_______________________________