ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 17 d. Nr. 1-AĮ-846

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 ir 3 punktais, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 ir 16 punktais, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“,

1. T v i r t i n u Anykščių rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u netekusiu galios Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. spalio 8 d. įsakymą Nr. AĮ-598 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro nuostatų ir sudėties tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                        Ligita Kuliešaitė

 

 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1-AĮ-846

 

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ekstremaliųJŲ situacijų operacijų centro NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybės Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja savivaldybės Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – savivaldybės ESOC) tikslus, uždavinius ir funkcijas, sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.

2. Savivaldybės ESOC nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“. Anykščių rajono savivaldybės ESOC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Savivaldybės ESOC steigia ir jo nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

 

II. savivaldybės ESOC Veiklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos

 

4.  Pagrindiniai savivaldybės ESOC veiklos tikslai – vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrinti savivaldybės Ekstremalių situacijų komisijos (toliau – savivaldybės ESK) priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

5. Savivaldybės ESOC uždaviniai:

5.1. užtikrinti savivaldybės ESK priimtų sprendimų įgyvendinimą;

5.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

6. Savivaldybės ESOC, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. pagal kompetenciją įgyvendina savivaldybės ESK sprendimus ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais;

6.2. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

6.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;

6.4. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą.

6.5. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;

6.7. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu;

6.8. teikia savivaldybės ESK pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybės) ir kitų institucijų skirtų finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

6.9. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja tarptautinės pagalbos ir kaimyninių valstybių koordinavimo centrus apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;

6.10. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. SAVIVALDYBĖS ESoC sudarymas ir organizavimas

 

7. Savivaldybės ESOC struktūrą ir jo sudėtį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės ESOC susideda iš operacijų centro koordinatoriaus ir narių. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Savivaldybės ESOC koordinatoriumi paskiriamas savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas. Į savivaldybės ESOC sudėtį gali būti  įtraukiami nariai: valstybės ir  savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, profesinės karo tarnybos kariai, ūkio subjektų darbuotojai, civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.

8. Savivaldybės ESOC koordinatorius:

8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja savivaldybės ESOC paskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;

8.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijos vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;

8.3. pagal kompetenciją teikia savivaldybės ESK, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikalingų priemonių ir veiksmų gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti ir padariniams šalinti.

9. Savivaldybės ESOC koordinatorius pavaldus ir atskaitingas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui.

10. Savivaldybės administracijos direktorius, sudarydamas operacijų centrą, operacijų centro narius paskirsto į grupes, paskiria savivaldybės ESOC grupių vadovus, kurie pavaldūs savivaldybės ESOC koordinatoriui. Savivaldybės ESOC sudaro šios grupės:

10.1. Operacinio vertinimo, ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė;

10.2. Informacijos valdymo grupė ir visuomenės informavimo grupė;

10.3. Materialinio techninio aprūpinimo grupė;

10.4. Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė.

11. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:

11.1. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją pagal savivaldybės kompetenciją;

11.2. prognozuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

11.3. įvertina susidariusią situaciją ir suderinusi su savivaldybės ESOC koordinatoriumi teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gręsiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

11.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio , ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;

11.5. koordinuoja gelbėjimo, paieškos ir kitus neatidėliotinus darbus, civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ir veiksmus;

11.6. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą;

12. Informacijos valdymo grupė ir visuomenės informavimo grupė;

12.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją;

12.2. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, suderinusi su savivaldybės ESOC koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;

12.3.  perduoda savivaldybės ESK, ekstremaliosios situacijos operacijos vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams.

13. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:

13.1. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ir ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jų padariniams šalinti, savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;

13.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams;

13.3. organizuoja teisės aktų nustatyta tvarka gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų darbuotojų pasitelkimą privalomiems darbams, būtiniems ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti;

13.4. prireikus organizuoja privalomuosius darbus atliekančių gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų darbuotojų aprūpinimą nemokama nakvyne, maitinimu, specialiąja apranga, darbo priemonėmis, taip pat atvežimą į darbų atlikimo vietą, išvežimą iš jos ir minimalių sanitarinių higienos sąlygų sudarymą.

14. Administravimo ir elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

14.1. užtikrina savivaldybės ESOC darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

14.2. užtikrina savivaldybės ESOC įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;

14.3. užtikrina savivaldybės ESOC dokumentų įforminimą ir tvarkymą;

14.4. atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja savivaldybės ESOC ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą savivaldybės ESOC ryšių sistemos būklę;

14.5. užtikrina savivaldybės ESOC elektroninės informacijos apsaugą;

14.6. užtikrina turimų savivaldybės ESOC informacinių sistemų darbą.

15. Savivaldybės ESOC pagal kompetenciją vykdo kitus savivaldybės ESOC koordinatoriaus sprendimus, būtinus ekstremalių situacijų komisijos ir (ar) ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems savivaldybės ESOC uždaviniams įgyvendinti.

16. Savivaldybės ESOC, atlikdamas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės, savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti.

17. Savivaldybės ESOC pasirengimas valdyti ekstremaliąsias situacijas įvertinamas teisės aktų nustatyta tvarka per organizuojamas civilinės saugos pratybas.

 

IV. savivaldybės ESoC sušaukimas ir veikla

 

18. Savivaldybės administracijos direktorius savivaldybės ESOC sušaukia:

18.1. gręsiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai;

18.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

18.3. per civilinės saugos pratybas.

19. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat savivaldybės ESOC sušaukimo tikslus, operacijų centro koordinatorius:

19.1. gali inicijuoti viso savivaldybės ESOC ar reikiamų savivaldybės ESOC grupių arba kai kurių jų narių sušaukimą;

19.2. gali kreiptis į kitas kompetentingas valstybės, savivaldybės institucijas, įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti savivaldybės ESOC veiklą.

20. Savivaldybės ESOC nariai pavaldūs savivaldybės ESOC koordinatoriui.

21. Savivaldybės ESOC nariai darbo metu turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau.

 

V. SAVIVALDYBĖS ESOC DARBO VIETA

 

22. Savivaldybės ESOC nariai atlieka jiems pavestas funkcijas iš anksto numatytose patalpose ir (ar) darbo vietose.

23. Savivaldybės ESOC darbo vietos paruošiamos Savivaldybės tarybos posėdžių salėje (J.Biliūno g. 23, Anykščiai)

24. Savivaldybės ESOC koordinatoriaus sprendimu savivaldybės ESOC nariai gali dirbti iš anksto numatytose atsarginėse patalpose VšĮ Anykščių menų inkubatoriaus-menų studijos pastate  (J.Biliūno g. 53, Anykščiai).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Šie savivaldybės ESOC nuostatai keičiami ir papildomi Administracijos direktoriaus įsakymu.

26. Savivaldybės ESOC nariai, pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir savivaldybės ESOC nuostatus vykdydami savo funkcijas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________