KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. V17E-62

Kaišiadorys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 2022 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsniu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. V17-55 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja kai naujai išrinkta 2023–2027 metų kadencijos Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Vytenis Tomkus


 

PATVIRTINTA

Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. V17E-62

 

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kaišiadorių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos veiklos reglamentas (toliau –Reglamentas) nustato Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) ir jos suformuotų institucijų kompetenciją ir veiklos tvarką tiek, kiek tai įpareigoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (toliau – Įstatymas).

2. Taryba susideda iš 25 įstatymų nustatyta tvarka demokratiškai išrinktų savivaldybės bendruomenės atstovų.

3. Tarybos adresas – Katedros g. 4, LT-56121 Kaišiadorys. Taryba turi antspaudą su Savivaldybės herbu.

 

II SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ FRAKCIJOS IR GRUPĖS

 

4. Tarybos nariai gali jungtis į Tarybos narių frakcijas (toliau – frakcija) ar Tarybos narių grupes (toliau – grupė). Frakciją sudaro ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai. Grupę sudaro ne mažiau kaip 2 susivieniję Savivaldybės tarybos nariai, nepriklausantys Savivaldybės tarybos narių frakcijai. Tarybos narys gali būti tik vienos frakcijos ar grupės nariu.

5. Tarybos nariai, jungdamiesi į frakciją ar grupę, pasirašo pareiškimą, kuriame nurodoma frakcijos ar grupės pavadinimas ir jos sudėtis. Frakcija ar grupė pati nustato savo darbo tvarką.

6. Tarybos nariai, nutarę  jungtis į frakciją ar grupę, pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaruoja, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją ar grupę.  Tokia pati paskelbimo tvarka taikoma pasikeitus frakcijos ar grupės pavadinimui, sudėčiai ar nutraukus jos veiklą.

 

III SKYRIUS

TARYBOS KOMITETAI

 

7. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 Tarybos narių, į Kontrolės komitetą  įeina vienodas visų Savivaldybės tarybos narių frakcijų, grupių ir į jokią frakciją ar grupę nesusivienijusių raštu deleguotų Savivaldybės tarybos narių skaičius.  Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus  Kontrolės   komiteto,   nustato  Taryba   sprendimu.  Komitetų sudėtį  Tarybai  teikia Savivaldybės meras (toliau – meras), atsižvelgdamas į Tarybos narių pageidavimus.

8. Komiteto, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininką ir jo pavaduotoją iš komiteto narių komiteto siūlymu skiria Savivaldybės taryba. Kontrolės komiteto pirmininkas skiriamas bei netenka savo įgaliojimų Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją iš komiteto narių (Savivaldybės tarybos daugumos) skiria Savivaldybės taryba.

9. Savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti Savivaldybės tarybos sudaromo komiteto pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir per tris darbo dienas paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Deklaracija skelbiama tol, kol Savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

10. Komitetų veiklos forma yra posėdžiai. Juos šaukia komiteto pirmininkas, kai jo nėra – pavaduotojas arba meras, suderinęs su komiteto pirmininku ar pavaduotoju. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Apie komiteto posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio pradžios elektroniniu paštu pranešama visiems komiteto nariams ir suinteresuotiems asmenims.

11. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komitetų posėdžiai, siekiant veiklos viešumo ir skaidrumo, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Posėdžiai protokoluojami, protokole nurodant posėdžio datą, vietą, registro numerį, posėdžio pirmininką, posėdžio dalyvius, darbotvarkę, posėdžio laiką, pareikštus nusišalinimus, komiteto priimtus nutarimus, rekomendacijas, siūlymus ir kitus sprendimus.

12. Komiteto sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

13. Komitetai, jų pirmininkų susitarimu, gali sušaukti jungtinius posėdžius. Jungtiniam posėdžiui vadovauja vienas iš komitetų pirmininkų, išrinktas balsavimo būdu. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja visų dalyvaujančių komitetų narių dauguma. Sprendimai priimami jungtiniame posėdyje dalyvaujančių komitetų narių balsų dauguma.

14. Apie komiteto priimtus sprendimus Tarybos posėdyje gali informuoti jo pirmininkas, pavaduotojas arba kitas komiteto narys.

15. Komitetai turi teisę kviesti į posėdžius Savivaldybės administracijos, Savivaldybės valdomų įmonių, Savivaldybės įsteigtų biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovus. Jų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti jiems nepriklausantys Tarybos nariai, kiti suinteresuoti asmenys. Jie gali pasisakyti komiteto posėdžio pirmininkui suteikus žodį.

16. Komiteto pirmininkas, o kai jo nėra, jo pavaduotojas:

16.1. šaukia komiteto posėdžius, sudaro jų darbotvarkes;

16.2. duoda komiteto nariams pavedimus;

16.3. pirmininkauja komiteto posėdžiams, pasirašo posėdžių protokolus ir sprendimus;

16.4. suteikia žodį posėdžio dalyviams;

16.5. kontroliuoja komiteto sprendimų vykdymą;

16.6. informuoja komiteto narius, kaip vykdomi komiteto sprendimai, kaip atsižvelgiama į komiteto pasiūlymus.

17. Kontrolės komitetas vykdo Vietos savivaldos įstatyme nurodytus įgaliojimus. Kontrolės komitetas, dalyvaujant Savivaldybės kontrolieriui ar jo įgaliotam atstovui, svarsto Kaišiadorių rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba) kitų metų veiklos plano projektą, teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo ir su Kontrolės komiteto išvada iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina jį Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.

18. Kontrolės komitetas iki einamų metų kovo 31 d. atsiskaito Tarybai pateikdamas praėjusių metų veiklos ataskaitą. Kontrolės komitetas ataskaitą perduoda Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui, kuris paskelbia ją Savivaldybės interneto svetainėje ir išsiunčia kiekvienam Tarybos nariui elektroniniu paštu.

 

IV SKYRIUS

TARYBOS KOMISIJOS

 

19. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui, laikydamasi proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo, sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos sudėtis, įgaliojimai ir funkcijos nustatyti Vietos savivaldos įstatymu.

20. Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkai ir pavaduotojai deleguojami, skiriami bei netenka savo įgaliojimų Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.

21. Savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti Savivaldybės tarybos sudaromos komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir per tris darbo dienas paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Deklaracija skelbiama tol, kol Savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

22. Tarybos protokoliniu pavedimu ar mero potvarkiu Antikorupcijos komisijai gali būti pasiūlyta dalyvauti atliekant savivaldybės institucijų parengtų  teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

23. Įstatymų nustatytais atvejais ar prireikus Taryba gali sudaryti ir kitas nuolatines (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijas. Sprendime turi būti nurodytas laikinųjų komisijų veiklos tikslas ir terminas. Taryba sprendimu paskiria komisijų pirmininkus ir gali paskirti pirmininkų pavaduotojus.

24. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisija savo darbe vadovaujasi Tarybos patvirtintais komisijos nuostatais.

25. Komisijų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti jiems nepriklausantys Tarybos nariai, kiti suinteresuoti asmenys. Jie gali pasisakyti komisijos posėdžio pirmininkui suteikus žodį.

26. Tarybos komisijų, išskyrus Etikos komisijos posėdžius, posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus Etikos komisijos ir komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Antikorupcijos komisijai šio punkto nuostatos taikomos, jeigu ji nenusprendžia kitaip. 

27. Komisijų posėdžiai protokoluojami, protokole nurodant posėdžio datą, vietą, registro numerį, posėdžio pirmininką, posėdžio dalyvius, darbotvarkę, posėdžio laiką, pareikštus nusišalinimus, komisijos priimtus nutarimus, rekomendacijas, siūlymus ir kitus sprendimus.

 

V SKYRIUS

TARYBOS OPOZICIJOS LYDERIS

 

28. Opozicijos lyderis atlieka jam Vietos savivaldos įstatymu ir šiuo Reglamentu numatytas funkcijas, įgyvendina Vietos savivaldos įstatymu ir šiuo Reglamentu nustatytas teises.

29. Opozicijos lyderio funkcijos:

29.1. atstovauti Tarybos opozicijai Tarybos posėdžių, komitetų ir komisijų posėdžių metu;

29.2. atstovauti Tarybos opozicijai susitikimuose su nuolatiniais rajono gyventojais;

29.3. atstovauti Tarybos opozicijai ir kitais atvejais ir tokia apimtimi, kai opozicijos lyderis yra Tarybos opozicijos įgaliotas tą daryti;

29.4. organizuoti Savivaldybės tarybos narių delegavimą į Kontrolės komiteto, Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų pareigas ir esant Įstatyme nurodytam pagrindui atšaukimą iš pareigų;

29.5. organizuoti sprendimų projektų Savivaldybės tarybos mažumos darbotvarkei ir klausimų mažumos  valandai rengimą.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS KOLEGIJA

 

30. Tarybos įgaliojimų laikui iš mero, vicemerų, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio Tarybos sprendimu sudaroma Savivaldybės kolegija (toliau – kolegija).

31. Kolegija yra Tarybos patariamasis organas, kurio posėdžiams pirmininkauja meras.

32. Kolegija svarsto Vietos savivaldos įstatyme nustatytus klausimus ir teikia sprendimų projektus, siūlymus, rekomendacijas.

33. Kolegijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja kolegijos narių dauguma.

34. Kolegijos posėdžius prireikus šaukia meras, o kai jo nėra, – vicemeras. Apie kolegijos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus praneša meras, o jo nesant – vicemeras ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki posėdžio pradžios. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras, jo nesant – vicemeras.

35. Kolegijos sprendimai priimami dalyvaujančių kolegijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

36. Kolegijos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti Savivaldybės kontrolieriui, direktoriui ir kviestiesiems asmenims.

37. Kolegijos posėdžiai protokoluojami, protokole nurodant posėdžio datą, vietą, registro numerį, posėdžio pirmininką, posėdžio dalyvius, darbotvarkę, posėdžio laiką, pareikštus nusišalinimus, kolegijos priimtus sprendimus, rekomendacijas, siūlymus.

 

VII SKYRIUS

TARYBOS POSĖDŽIAI

 

38. Tarybos posėdžiai (toliau – posėdis) yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 13 Tarybos narių.

39. Posėdžius prireikus, bet ne rečiau kaip kas 3 mėnesiai, šaukia meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys. Posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys. Meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys privalo sušaukti Savivaldybės tarybos posėdį, jeigu to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 Savivaldybės tarybos narių, ne vėliau kaip per 2 savaites nuo Tarybos narių reikalavimo gavimo. Jeigu per nustatytą laiką meras ar laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys Savivaldybės tarybos posėdžio nesušaukia, jį gali šaukti ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių. Jeigu meras negali eiti pareigų arba jo nėra, posėdžiui pirmininkauja ir visus posėdyje priimtus dokumentus pasirašo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys. Kai meras nusišalina nuo pirmininkavimo svarstant jam interesų konfliktą sukeliantį klausimą, posėdžiui pirmininkauja laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys.

40. Tarybos posėdyje svarstytinų klausimų sprendimų projektai skelbiami Teisės aktų informacinėje sistemoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Dėl šaukiamo Tarybos posėdžio, jo laiko, vietos ir Tarybai svarstyti teikiamų klausimų darbotvarkės projekto meras priima potvarkį likus ne mažiau kaip 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio. Sudarytas Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Apie Savivaldybės tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio pradžios elektroniniu paštu praneša visiems Tarybos nariams. Tarybos posėdžio laiko ir Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto kartu su parengtais ir šiame punkte paskelbtais sprendimų projektais paskelbimas Savivaldybės interneto svetainėje yra laikomas pranešimu gyventojams, seniūnui ir seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (-ams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) apie būsimą Tarybos posėdį.

41. Posėdžio pradžioje registruojami atvykę Tarybos nariai. Tarybos narys laikomas dalyvavusiu posėdyje, jeigu jis dalyvavo priimant ne mažiau kaip ½ visų Tarybos posėdyje priimtų sprendimų.

42Posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių šio Reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme numatytas išimtis. Alternatyvūs to paties klausimo sprendimo projektai svarstomi kartu. Posėdyje gali būti svarstomi ir kiti svarbūs reikalai, jeigu tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

43. Posėdžio darbotvarkės projektą sudaro meras. Jeigu sprendimo projektas yra užregistruotas ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki Savivaldybės tarybos posėdžio, tokius svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkės projektą. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkės projektą neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba posėdyje tvirtindama darbotvarkę.

44. Savivaldybės tarybos posėdžio metu, tvirtinant posėdžio darbotvarkę, parengtas Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti papildytas ar pakeistas Savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos, grupės, mišrios grupės, kolegijos, opozicijos lyderio ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jeigu dėl siūlomų papildomai įtraukti klausimų sprendimų projektai yra įregistruoti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su vicemero (-ų), Kontrolės komiteto ar Įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo vicemeru, Savivaldybės administracijos direktoriumi, Kontrolės komiteto ir Įstatyme nustatytos komisijos pirmininku pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras teikia Savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlo priimti sprendimą skubos tvarka.

45. Posėdžio pirmininkas:

45.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą; jei Tarybos nario siūlymu Taryba nusprendžia daryti pertrauką, skelbia jos pradžią ir trukmę;

45.2. prižiūri, kad būtų laikomasi šio Reglamento, vadovauja klausimo svarstymo eigai;

45.3. suteikia žodį norintiems pasisakyti Tarybos nariams, leidžia pasisakyti kviestiems asmenims, leidžia pasisakyti kitiems posėdyje dalyvaujantiems asmenims, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma;

45.4. įspėja kalbėtoją, jeigu jis nukrypsta nuo svarstomo klausimo esmės, kontroliuoja kalbėtojo kalbos trukmę, jai pasibaigus nutraukia kalbėtoją;

45.5. remdamasis svarstymų rezultatais, skelbia balsuoti teikiamus klausimus, balsavimo pradžią ir balsavimo rezultatus.

46. Posėdžio pirmininkui paskelbus, sprendimo projektą pristato jo rengėjas arba rengėjo vadovas. Po pristatymo projekto rengėjas arba rengėjo vadovas atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos narys gali pateikti du klausimus. Tarybai pritarus, Tarybos narys gali pateikti ir daugiau klausimų. Jei Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti po du klausimus pranešėjams. Klausimo pateikimui skiriamos ne daugiau kaip 3 minutės.

47. Po sprendimo projekto pristatymo skelbiama diskusija. Kiekvienas Tarybos narys joje gali kalbėti vieną kartą ne daugiau kaip 5 minutes. Antrą kartą Tarybos narys diskusijoje gali kalbėti ne daugiau kaip 2 minutes, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jei Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama kalbėti po vieną kartą ne daugiau kaip 5 minutes. Diskusija gali būti nutraukta, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

48. Tarybos narys dėl posėdžio vedimo tvarkos posėdžio pirmininko leidimu gali pasisakyti ne ilgiau kaip 2 minutes. Jei posėdžio pirmininkas teisės kalbėti nesuteikia, Tarybos narys turi teisę prašyti, kad dėl leidimo jam kalbėti Taryba balsuotų.

49. Tarybos narys, manantis, kad kitų posėdžio dalyvių kalbose buvo pateikti neteisingi teiginiai apie jį, posėdžio pirmininko leidimu gali pasisakyti dėl tų teiginių ne ilgiau kaip 3 minutes. Jei posėdžio pirmininkas teisės kalbėti nesuteikia, Tarybos narys turi teisę prašyti, kad dėl leidimo jam kalbėti Taryba balsuotų.

50. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių  balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama trečią kartą. Jeigu balsavus trečią kartą balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Dėl Tarybos posėdžiuose  svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai sprendžiamas Savivaldybės tarybos nario, mero įgaliojimų netekimo nesuėjus terminui ar nepasitikėjimo vicemeru, Savivaldybės administracijos direktoriumi klausimas.   Tarybos nario raštu ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki Tarybos posėdžio pateiktu siūlymu, pritarus posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai, slaptas  balsavimas  galimas ir tais atvejais, kai skiriamas Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Tarybos narių balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės  interneto svetainėje

51. Tarybos narių atviro balsavimo rezultatus fiksuoja elektroninė įranga arba, jei tai neįmanoma, 3 Tarybos narių balsų skaičiavimo komisija. Komisijos narius skiria posėdžio pirmininkas pagal eiliškumą, kurį protokoliniu sprendimu patvirtina Taryba. Paskirti balsų skaičiavimo komisijos nariai pasiskirsto pareigomis. Komisija pildo balsavimo rezultatų lapą, kurį pasirašo visi jos nariai. Prie Tarybos posėdžio protokolo pridedamas balsavimo rezultatų lapas.

52. Atvirai balsuojama elektronine įranga. Atvirą balsavimą galima pakartoti, kol nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas, jeigu taip nusprendžia Taryba.

53. Jei svarstytu klausimu buvo balsuojama, bet sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti svarstomas tik kitame Tarybos posėdyje.

54. Slapta balsuojama Įstatyme nustatytais atvejais. Šiuo būdu balsuojama biuleteniais, kurių formą kiekvienam balsavimui tvirtina Taryba. Tarybos nariams slapto balsavimo biuletenius išduoda Tarybos paskirta balsų skaičiavimo komisija, kuri išsirenka pirmininką ir sekretorių.

55. Slapto balsavimo vietoje turi būti balsadėžė ir slapto balsavimo kabina, kurioje Tarybos narys galėtų slaptai užpildyti biuletenį. Užpildytą biuletenį Tarybos narys įmeta į balsadėžę.

56. Pasibaigus slaptam balsavimui, balsų skaičiavimo komisija biuletenius išima iš balsadėžės, juos suskaičiuoja, balsavimo rezultatus įrašo į balsų skaičiavimo protokolą ir jį pasirašo.

57. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio biuleteniai ir biuleteniai, kuriuose neįmanoma nustatyti balsuotojo valios.

58. Balsų skaičiavimo komisijos slapto balsavimo biuleteniai kartu su balsų skaičiavimo protokolu pridedami prie posėdžio protokolo.

59. Jeigu balsuoti pateiktas vienas teiginys, balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“. Dėl dviejų alternatyvių teiginių už vieną iš jų balsuojama pagal jų pateikimo svarstyti eilę. Jeigu teiginių yra daugiau kaip du, balsuojama už teiginių poras pagal jų pateikimo eiliškumą, kol atrenkamas tas teiginys, už kurį balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

60. Esant techninėms galimybėms, Tarybos posėdžiai transliuojami Savivaldybės interneto svetainėje, daromas Tarybos posėdžių vaizdo ir garso įrašas. Po posėdžio vaizdo ir garso įrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. 

61. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus ir Tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras, jeigu nepasinaudoja šio įstatymo 28 straipsnyje nustatyta teise, arba Tarybos paskirtas tarybos narys. Tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius, o jeigu jo nėra, – mero paskirtas valstybės tarnautojas arba Savivaldybės administracijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Posėdžio protokolas Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiamas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.

62. Tarybos sprendimai ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo jų priėmimo skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos priimti norminiai teisės aktai registruojami ir oficialiai skelbiami Teisės aktų registre Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

63. Tarybos sprendimų įgyvendinimą kontroliuoja Taryba, Tarybos komitetai, meras ir Savivaldybės administracija.

 

VIII SKYRIUS

TARYBOS SPRENDIMŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS IR SVARSTYMAS

 

64. Taryboje svarstytinus sprendimų projektus Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam valstybės tarnautojui arba Savivaldybės administracijos darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas) pateikia meras, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Savivaldybės tarybos nariai, kolegija, opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius.

65. Tarybos nariui draudžiama dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Tarybos narys raštu arba žodžiu privalo informuoti merą ir (ar) Tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą (palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą, kurioje sprendžiamas interesų konfliktą keliantis klausimas).

66. Tarybos narys Tarybos posėdyje, prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Savivaldybės tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Savivaldybės taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Savivaldybės taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Savivaldybės taryba dėl sprendimo dėl Tarybos nario pareikšto nusišalinimo nepriėmimo balsuoja prieš pradėdama svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.

67. Sprendimo projektas Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui pateikiamas ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų  iki Tarybos posėdžio (neįskaitant posėdžio dienos).

68. Tarybos sprendimų projektai rengiami vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymu, Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117„Dėl dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo", Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo". Sprendimo projekto preambulėje nurodomas sprendimo priėmimo teisinis pagrindas.

69. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai Tarybos sprendimų projektus  derina Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Kiti subjektai, turintys teisę pateikti Tarybai sprendimų projektus, juos rengia ir privalo suderinti su Savivaldybės administracijos vyriausiuoju specialistu, atliekančiu teisės srities funkcijas ir Savivaldybės administracijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą.

70. Jeigu sprendimu keičiami, papildomi tvarkų aprašai, taisyklės, reglamentai ir pan., prie teikiamo projekto pridedamas ir lyginamasis variantas. Sprendimo projekto lyginamasis variantas nerengiamas, kai sprendimu tvirtinami teisės aktai dėstomi nauja redakcija ir kai siūloma juos pripažinti netekusiais galios.

71. Prie sprendimo projekto pridedamas aiškinamasis raštas. Jame turi būti nurodoma:

71.1. parengto projekto tikslai ir uždaviniai;

71.2. lėšų poreikis ir šaltiniai;

71.3. siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai;

71.4. kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.

72. Rengiant Tarybos sprendimo projektą, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, privalo būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas. Sprendimą dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo priima teisės akto projekto rengėjas.

73. Aiškinamieji raštai turi būti suderinti su Savivaldybės administracijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą.

74. Sprendimo projekto derinimo (gali būti su pastabomis ir pasiūlymais) ir pasirašymo faktas patvirtinamas atitinkamo asmens įstaigos naudojamos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis sudarytu nekvalifikuotu elektroniniu parašu.

75. Dėl techninių ar kitų priežasčių nesant galimybių sprendimo projekto suderinti ar pasirašyti nekvalifikuotu elektroniniu parašu įstaigos naudojamoje dokumentų valdymo sistemoje, gali būti teikiamas popierinis sprendimo projektas, patvirtintas atitinkamų asmenų parašais.

76. Sprendimo projektą, suderintą 74 ir 75 punktuose nustatyta tvarka, registruoja Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius ar jo funkcijas atliekantis darbuotojas.

77. Užregistruotas sprendimo projektas gali būti pakeistas projekto teikėjui pateikus rašytinį prašymą Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui. Prašyme turi būti nurodyti sprendimo projekto pakeitimai, o pakeistas sprendimo projektas įkeliamas į dokumentų valdymo sistemą. Sprendimų projektų pakeitimai Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui turi būti pateikiami ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Susijusių sprendimų projektų pakeitimai turi būti pateikti vienu metu. Vėliau sprendimo projektą pakeisti galima tik Tarybos posėdžio metu, sutikus posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai.

78. Užregistruoti sprendimų projektai artimiausią darbo dieną po registracijos paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės gyventojai pastabas ir pasiūlymus dėl paskelbtų sprendimų projektų raštu gali pateikti merui per 5 darbo dienas nuo jų paskelbimo. Gyventojai gali dalyvauti svarstant sprendimų projektus Tarybos komitetuose ir Taryboje.

79. Mero potvarkis dėl Tarybos posėdžio sušaukimo jo pasirašymo dieną kartu su nuoroda į užregistruotus sprendimų projektus elektroniniu paštu išsiunčiamas Tarybos nariams susipažinti ir svarstyti komitetuose. Projektą nagrinėsiančius komitetus paskiria meras, atsižvelgdamas į komitetų veiklos sritis. Komiteto nario siūlymu, pritarus posėdyje dalyvaujančių komiteto narių daugumai, komitete gali būti nagrinėjami ir kiti (komitetui nepriskirti) Tarybos posėdžiui pateikti sprendimų projektai.

80. Tarybos nariai gali raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl sprendimų projektų. Raštu pastabas jie gali pateikti iki Tarybos posėdžio, kuriame šis projektas bus svarstomas, žodžiu – komitetų posėdžiuose ir Tarybos posėdžių diskusijose.

 

IX SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ PAKLAUSIMAI

 

81. Tarybos nario paklausimu yra laikomas Savivaldybės institucijai, Savivaldybės administracijai, kitai savivaldybės įstaigai, įmonei ar organizacijai, taip pat valstybės institucijai, kuri veikia Savivaldybės teritorijoje, raštu pateiktas Tarybos nario klausimas, susijęs su Tarybos nario įgaliojimų vykdymu.

82Paklausime turi būti nurodyta paklausimą pateikusio Savivaldybės tarybos nario vardas ir pavardė, paklausimo gavėjas, kuriam teikiamas paklausimas, aiškiai išdėstyta problemos esmė ir suformuluotas konkretus klausimas, į kurį norima gauti atsakymą.

83. Savivaldybės institucijai, Savivaldybės administracijai, teikiami paklausimai registruojami ir tą pačią dieną organizuojamas jų įteikimas atitinkamai institucijai, įstaigai, įmonei ar organizacijai.

84. Į paklausimą turi būti atsakyta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

85. Jeigu, Tarybos nario nuomone, į jo paklausimą buvo atsakyta netinkamai, paklausimą pateikęs Tarybos narys gali raštu kreiptis į merą, prašydamas artimiausiame Tarybos posėdyje su atsakymu į paklausimą supažindinti Tarybos narius. Tokiame rašte turi būti nurodyti argumentai, dėl kokių priežasčių Tarybos nario netenkina pateiktas atsakymas.

 

X SKYRIUS

TARYBOS BENDRAVIMAS SU GYVENTOJAIS

 

86. Tarybos narių bendravimas su gyventojais yra viena iš Tarybos veiklos formų.

87. Bendravimas su gyventojais vyksta tarp Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių, Tarybos nariams priimant nuolatinius savivaldybės gyventojus ir dalyvaujant susitikimuose su savivaldybės nuolatiniais gyventojais seniūnijose ar rengiant tokį susitikimą patiems.

88. Bendravimas su gyventojais gali vykti gyventojams raštu kreipiantis į Tarybos narius arba asmeniškai susitinkant Tarybos narių pasirinktu laiku.

89. Tarybos nariai pateikia savo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą, kurie skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

90. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą kiekvienas Tarybos narys vykdo savarankiškai. Priimant nuolatinius savivaldybės gyventojus, Tarybos nariai gali naudotis viena iš Savivaldybės administracijos salių ar seniūnijų patalpomis.

 

XI SKYRIUS

ATASKAITŲ PATEIKIMAS TARYBAI IR GYVENTOJAMS

 

91. Tarybos narys ne rečiau kaip vieną kartą per metus turi atsiskaityti savivaldybės nuolatiniams gyventojams, dalyvaudamas Savivaldybės administracijos rengiamuose Tarybos narių susitikimuose su savivaldybės nuolatiniais gyventojais seniūnijose arba surengdamas tokį susitikimą pats.

92Meras ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito už savo veiklą Tarybai ir bendruomenei. Ši informacija apie mero veiklos rezultatus įtraukiama į Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio rengimo, pasirašymo, teikimo, skelbimo ir audito reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas. Savivaldybės kontrolierius kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos parengia ir Tarybos nariams jų viešai skelbiamais elektroninio pašto adresais išsiunčia išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Sprendimo projektas dėl Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo teikiamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 15 d., o sprendimą Taryba priima iki liepos 1 d.

93Savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų  (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių metinių ataskaitų rinkiniai kasmet ne vėliau kaip iki gegužės 1 d. teikiami Savivaldybės merui, kuris inicijuoja atitinkamų Savivaldybės tarybos sprendimų projektų rengimą. Dėl metinių ataskaitų rinkinių Savivaldybės taryba priima sprendimus iki liepos 1 d.

94Jeigu Savivaldybės taryba paprastosios Savivaldybės tarybos kompetencijos klausimus: savivaldybės biudžetinių įstaigų metinių ataskaitų rinkinių tvirtinimą, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) metinių ataskaitų rinkinių tvirtinimą ir Savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių pranešimų ir (ar) veiklos ataskaitų tvirtinimą – yra perdavusi Savivaldybės merui, nurodyti metinių ataskaitų rinkiniai teikiami Savivaldybės merui ir jo tvirtinami Reglamento 93 punkte nurodytais terminais.

95. Savivaldybės kontrolierius kartą per metus atsiskaito Tarybai už Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą, pateikdamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir parengdamas Tarybos sprendimo projektą. Taryba sprendimą dėl Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinio priima iki einamųjų metų liepos 1 d. Tarybai priėmus sprendimą dėl Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės kontrolierius jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

96. Taryba vykdo mero ir kitų subjektų, tiesiogiai įgyvendinančių valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, priežiūrą, kviesdama juos į komitetų ir komisijų posėdžius, užduodama klausimus raštu, taip pat pateikdama klausimus merui ir kviestiems kitų subjektų, tiesiogiai įgyvendinančių valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, vadovams žodžiu Tarybos posėdžio metu. Ne mažiau kaip 9 Tarybos nariai gali pateikti merui raštišką reikalavimą pakviesti į Tarybos posėdį Savivaldybės įstaigos ar Savivaldybės valdomos įmonės vadovą pristatyti Kaišiadorių rajonui aktualų klausimą ir atsakyti į Tarybos narių paklausimus. Tokiu atveju meras privalo pakviesti įstaigos ar įmonės vadovą į posėdį, o šis privalo į jį atvykti, pristatyti klausimą ir atsakyti į Tarybos narių paklausimus.

97. Prireikus Taryba gali išklausyti valstybės institucijų padalinių, esančių Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir priimti sprendimą dėl pasiūlymų valstybės institucijų padalinių, esančių savivaldybės teritorijoje, veiklai pagerinti.

 

XII SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ VEIKLOS APMOKĖJIMAS

 

98. Savivaldybės tarybos nariams už darbo laiką atliekant Savivaldybės tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Atlyginimas už darbą, atliekant Tarybos nario pareigas, apskaičiuojamas pagal skelbiamą paskutinio Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (VMDU) dydį, atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką, kurio trukmė apskaičiuojama tokia tvarka:

98.1. Tarybos, kolegijos, jos komitetų ir komisijų, frakcijų ir grupių posėdžių protokoluose nurodoma Tarybos narių darbo posėdžiuose trukmė.

98.2. Laikas, kurį Tarybos narys dirbo priimdamas nuolatinius savivaldybės gyventojus bei dalyvaudamas Savivaldybės administracijos rengiamuose Tarybos narių susitikimuose su rinkėjais seniūnijose arba surengęs tokį susitikimą pats (apskaičiuotas pagal tarybos nario prašymą ar susitikimų su rinkėjais grupės vadovo ataskaitą).

99. Už šį faktiškai dirbtą laiką mokamas 1 VMDU dydžio atlyginimas proporcingai dirbtam laikui, bet ne daugiau kaip už 40 val. per mėnesį. Tarybos opozicijos lyderiui ir nuolatinių Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkams bei jų pavaduotojams mokamas didesnis, Įstatyme nustatyto dydžio užmokestis. Faktiškai dirbto laiko trukmė kiekviename posėdyje ar susitikime su gyventojais apvalinama kas 15 minučių.

100. Kiekvienas Tarybos narys, einamuoju mėnesiu priėmęs savivaldybės nuolatinius gyventojus, ne vėliau kaip priešpaskutinę einamojo mėnesio dieną Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui pateikia prašymą apmokėti už faktinį darbo laiką priimant savivaldybės nuolatinius gyventojus. Prašyme privaloma nurodyti priėmimo datą, tikslą ir esmę, dalyvavusių gyventojų skaičių ir priėmimo trukmę.

101. Tarybos, kolegijos, jos komitetų ir komisijų, frakcijų ir grupių posėdžių pirmininkai ar sekretoriai informaciją apie Tarybos posėdžio trukmę ir posėdyje dalyvavusius Tarybos narius, ne vėliau kaip kitą darbo dieną elektroniniu paštu perduoda Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui.

102. Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius ar jo funkcijas atliekantis darbuotojas ruošia bendrą Tarybos narių darbo laiko apskaitos žiniaraštį, kuriame suskaičiuoja, kiek laiko kiekvienas Tarybos narys dirbo vykdydamas Tarybos nario pareigas.

103. Pagal pateiktą žiniaraštį Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyrius, vadovaudamasis viešai paskelbtu VMDU dydžiu, apskaičiuoja 1 valandos įkainį ir kiekvienam Tarybos nariui priklausantį atlyginimą.

104. Tarybos narys turi teisę atsisakyti šio atlyginimo. Tam jis pateikia rašytinį prašymą merui dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui atlyginimas už darbą, atliekant Tarybos nario pareigas, neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi  mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.

105. Tarybos nariams su jų, kaip Tarybos narių, veikla  susijusioms kanceliarinėms, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų, Tarybos nario ataskaitų gamybos ir platinimo išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar neapmoka tiesiogiai Savivaldybės administracija, kas mėnesį skiriamos ne didesnės kaip 150,00 Eur dydžio išmokos. Nustatyto dydžio išmokų limitas sumuojamas kiekvieną ketvirtį. Per praėjusį ketvirtį nepanaudotos lėšos vėliau negali būti naudojamos. Tarybos nario veiklos išlaidoms priskiriama telefono įsigijimo, telefoninių pokalbių, interneto, pašto paslaugų apmokėjimo, interneto ryšiui reikalingų kompiuterių įsigijimo išlaidos, Tarybos nario veiklai naudojamos transporto priemonės degalų, biuro patalpų nuomos, viešojo transporto bilietų, kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų, viešinant Tarybos nario veiklą, ir Tarybos nario ataskaitų rengimo ir platinimo išlaidos.

106. Sudaręs biuro patalpų nuomos sutartį ir teisės aktų nustatyta tvarka ją užregistravęs, Tarybos narys jos kopiją pateikia Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui. Tarybos narys negali sudaryti biuro patalpų nuomos sutarties su jam artimais asmenimis, nurodytais Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, ir su juridiniais asmenimis, kurių dalyvis yra Tarybos narys arba jam artimas asmuo, arba kurių vadovai ar valdymo organo nariai yra Tarybos nariui artimi asmenys.

107. Tarybos narys parengia ataskaitinio ketvirčio išlaidų ataskaitą (priedas Nr. 1) ir iki kito  mėnesio 15 dienos pateikia Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui. Prie ataskaitos pridedami išlaidas patvirtinantys dokumentai. Išmokos mokamos tik tiems Tarybos nariams, kurie nustatyta tvarka pagrindė išlaidas. Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyrius ir Savivaldybės kontrolierius kontroliuoja, ar Tarybos nario gautos išmokos naudojamos pagal paskirtį. Jeigu nustatoma, kad Tarybos narys išmokas panaudojo ne pagal šiame Reglamente nurodytą paskirtį, savivaldybės administracija ne ginčo tvarka išskaičiuoja ne pagal paskirtį panaudotos išmokos dalį iš artimiausio ketvirčio Tarybos nariui mokėtinų išmokų.

108. Jeigu pagal mero potvarkį Tarybos narys atstovauja savivaldybei už jos ribų, Savivaldybės administracija Vyriausybės nustatyta tvarka apmoka jam komandiruotės išlaidas.

109. Tarybos, kolegijos, komitetų, komisijų posėdžių, priėmimų ir susitikimų su savivaldybės nuolatiniais gyventojais, atstovavimo savivaldybei mero pavedimu laiku Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje.

 

XIII SKYRIUS

KITŲ PROCEDŪRINIŲ KLAUSIMŲ SPRENDIMAS

 

110. Meras teikia Tarybai vicemero (-ų) kandidatūras, parengdamas Tarybos sprendimo projektą (-us) Reglamento VIII skyriuje nustatyta tvarka.

111. Meras turi teisę ne vėliau kaip per 5 darbo dienas motyvuotai grąžinti Savivaldybės tarybos priimtus teisės aktus Savivaldybės tarybai pakartotinai svarstyti. Merui, motyvuotai grąžinus Savivaldybės tarybai jos priimtą teisės aktą pakartotinai svarstyti, Savivaldybės tarybos posėdis turi būti sušauktas ir teisės aktas Savivaldybės tarybos pakartotinai apsvarstytas iš naujo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo teisės akto grąžinimo dienos.

112. Meras gali siūlyti Tarybai pavesti Kontrolės ir audito tarnybai atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių atitikties, finansinį ir veiklos auditą. Dėl tokio siūlymo yra parengiamas Tarybos sprendimo projektas, kuris teikiamas ir svarstomas Tarybos posėdyje bendra Reglamento nustatyta tvarka.

113. Meras atstovauja pats arba raštu, nurodydamas įgaliotinio teises, įgalioja kitus asmenis atstovauti Savivaldybei teisme, bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ar užsienio šalių institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis.

114. Meras priima sprendimus dėl savo paties atostogų ir tarnybinių komandiruočių. Šiais atvejais meras priima potvarkį, kuriame taip pat nurodomas vicemeras, pavaduosiantis merą jo atostogų ar tarnybinių komandiruočių metu.   

115. Taryba savo sprendimu, pagal šio Reglamento VIII skyriuje nustatytą tvarką, gali deleguoti savo narius į įstatymų nustatytas regionines tarybas, komisijas ir suteikti jiems įgaliojimus.

116Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas ir svarstomas Reglamento VIII skyriaus nustatyta tvarka. Biudžetiniais metais Taryba biudžetą gali tikslinti. Sprendimai dėl papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo gali būti priimami atsižvelgiant į Savivaldybės mero siūlymą. Meras siūlymą pateikia įvertinęs išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimą šiuo klausimu. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimas nurodomas Tarybai teikiamo sprendimo projekto aiškinamajame rašte.

117. Taryba sprendimu gali pavesti paprastąja kompetencija numatytus konkrečius įgaliojimus vykdyti merui. Jeigu meras dėl viešųjų ir privačių interesų konflikto negali vykdyti nustatytų ir Tarybos jam perduotų įgaliojimų, šiuos įgaliojimus vykdo Taryba.

118. Seniūnaičių sueigos sprendimus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo seniūnas išsiunčia Savivaldybės merui, pateikdamas ir kitą su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą. Savivaldybės taryba ir meras privalo įvertinti seniūnaičių sueigos sprendimus. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Savivaldybės tarybos kompetencija, jie vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje. Tokiu atveju Savivaldybės meras paveda Savivaldybės administracijos direktoriui išnagrinėti seniūnaičių sueigos sprendimą bei parengti atitinkamą Savivaldybės tarybos sprendimo projektą. Savivaldybės tarybos sprendimo projektas teikiamas Reglamento VIII skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra mero kompetencija, meras, gavęs Administracijos direktoriaus išvadą, priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės taryba ir meras privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Savivaldybės tarybos ir mero sprendimai dėl seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose.

119. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo seniūnas išsiunčia Savivaldybės merui, pateikdamas ir kitą su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą. Jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Savivaldybės tarybos kompetencija, jie vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje. Tokiu atveju Savivaldybės meras paveda Savivaldybės administracijos direktoriui išnagrinėti seniūnaičių sueigos sprendimą bei parengti atitinkamą Savivaldybės tarybos sprendimo projektą. Savivaldybės tarybos sprendimo projektas teikiamas Reglamento VIII skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu šių sprendimų vertinimas priklauso mero kompetencijai, jis, gavęs Administracijos direktoriaus išvadą, įvertina šiuos sprendimus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės taryba ar meras, laikydamiesi Įstatyme nustatytų vietos gyventojų informavimo reikalavimų, skelbia savo vertinimus dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodydama vertinimo motyvus dėl veiksmų nesiėmimo arba numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.

 

XIV SKYRIUS

PASIŪLYMŲ NUSTATYTI AR PANAIKINTI GYVENAMĄSIAS VIETOVES, NUSTATYTI IR KEISTI JŲ TERITORIJŲ RIBAS, SUTEIKTI IR KEISTI PAVADINIMUS GYVENAMOSIOMS VIETOVĖMS TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

120. Iniciatyvos teisę teikti pasiūlymą (-us) nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms (toliau – pasiūlymai) turi gyvenamųjų vietovių vietos gyventojai, jose veikiantys juridiniai asmenys, jose esančio nekilnojamojo turto savininkai ir savivaldybės institucijos šiame skyriuje nustatyta tvarka.

121. Gyventojų iniciatyvos teisę teikti šio Reglamento 120 punkte nurodytus pasiūlymus turi ne mažiau kaip 10 procentų atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, gyventojų, turinčių teisę rinkti Tarybą. Gyventojai argumentuotus pasiūlymus teikia Savivaldybės merui raštu, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą bei pateikdami šiame punkte nurodytą kiekį gyventojų, pritariančių pasiūlymams, parašų. Gyventojai, pritariantys pasiūlymams, pasirašydami turi nurodyti savo vardą, pavardę, gimimo metus, deklaruotą gyvenamąją vietą ir pasirašyti.

122. Juridiniai asmenys, veikiantys gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, kartu su pasiūlymais turi pateikti atitinkamo savo valdymo organo, kuris pagal atitinkamų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, įstatus (nuostatus) yra kompetentingas atstovauti juridiniam asmeniui teikdamas analogiško pobūdžio siūlymus ir kreipimusis, rašytinį kreipimąsi, pasirašytą juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymai turi būti argumentuoti, pagrįstas jų aktualumas ir reikalingumas. Juridiniai asmenys su pasiūlymais Savivaldybės merui pateikia savo įregistravimo Juridinių asmenų registre išrašo kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat duomenis, kurie pagrįstų, kad juridinis asmuo vykdo veiklą atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, teritorijoje. Taip pat pateikiamas dokumentas dėl juridinio asmens vadovo skyrimo, o jei pasiūlymus pasirašo įgaliotas asmuo – ir įgaliojimas pasirašyti pasiūlymus.

123. Gyvenamojoje vietovėje esančio nekilnojamojo turto savininkai argumentuotus pasiūlymus teikia Savivaldybės merui, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą. Gyvenamojoje vietovėje esančio nekilnojamojo turto savininkai kartu su pasiūlymu turi pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Nekilnojamojo turto registro išrašo kopiją, pagrindžiančią nekilnojamojo turto buvimą atitinkamoje gyvenamojoje vietovėje faktą.

124. Meras iniciatyvos teisę teikti pasiūlymus įgyvendina pateikdamas Tarybai sprendimo projektą dėl pritarimo pasiūlymams.

125. Taryba pasiūlymų iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių reikalavimu, pateikus Tarybai argumentuotus pasiūlymus, kuriuose išdėstoma problemos esmė, pagrindžiama, kodėl pasiūlymai yra aktualūs ir reikalingi. Reikalavimą pasirašo visi iniciatyvinės grupės nariai.

126. Pateiktus pasiūlymus preliminariai nagrinėja meras ir prireikus raštu paprašo pasiūlymus pateikusių subjektų per 5 kalendorines dienas ištaisyti trūkumus. Jei trūkumai nustatytu laiku nepašalinami, pasiūlymai paliekami nenagrinėti.

127. Tarybos sprendimo projektas dėl pritarimo pasiūlymams nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms rengiamas Savivaldybės administracijos, teikiamas mero ir svarstomas Reglamento nustatyta tvarka.

128. Įsigaliojus Tarybos sprendimui dėl pritarimo pasiūlymams ir vietos gyventojų apklausos paskelbimo, Administracijos direktorius organizuoja vietos gyventojų apklausą.

 

XV SKYRIUS

VIETOS GYVENTOJŲ APKLAUSA

 

129. Gyventojai savo nuomonę viešųjų savivaldybės reikalų tvarkymo klausimais, kuriuos Savivaldybė sprendžia atlikdama savarankiškąsias funkcijas, gali pareikšti dalyvaudami vietos gyventojų apklausoje (toliau – apklausa).

130. Apklausa vykdoma Įstatymo, šio Reglamento ir Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

131. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, Tarybai, merui ir seniūnui.

132. Gyventojai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.

133. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių grupės reikalavimu. Tarybos nariai, pageidaujantys inicijuoti apklausos paskelbimą, raštu kreipiasi į Savivaldybės merą. Reikalavime turi būti nurodyta apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija. Reikalavimą pasirašo visi grupės nariai. Prie reikalavimo pridedamas mero potvarkio dėl apklausos paskelbimo projektas su aiškinamąja medžiaga, kur išdėstomi apklausos paskelbimo motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Savivaldybės meras privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios grupės reikalavimo gavimo.

134. Meras apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina priimdamas mero potvarkį dėl apklausos paskelbimo.

135. Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Tokiu atveju seniūnas privalo raštu kreiptis į Savivaldybės merą. Kreipimesi turi būti nurodyta apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija. Kreipimąsi pasirašo seniūnas. Prie kreipimosi pridedama seniūnaičių sueigos protokolo kopija, mero potvarkio dėl apklausos paskelbimo projektas su aiškinamąja medžiaga, kur išdėstomi apklausos paskelbimo motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Meras, gavęs pateiktą seniūno iniciatyvą paskelbti apklausą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo paskelbti apklausą.

136. Mero potvarkyje paskelbti apklausą turi būti nustatyta apklausai teikiamo klausimo (teikiamų) tekstas, apklausos teritorija, būdas, data, vieta, trukmė, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą (atstovus).

137. Apklausą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

138. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po apklausos pabaigos apklausos komisija pateikia merui. Meras paskelbia apklausos rezultatus laikydamasis Įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

139. Paskelbti apklausos rezultatai (gyventojų nuomonė dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų) turi būti svarstomi artimiausiame Tarybos posėdyje, jeigu savo nuomonę pateiktu klausimu pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje. Tarybos sprendimo projektą šiame punkte nurodytu klausimu teikia Savivaldybės meras. Tarybos sprendimo projektas rengiamas, derinamas, svarstomas ir teikiamas Tarybos komitetams ir Tarybai bendra šiame Reglamente nustatyta Tarybos sprendimų projektams rengti, derinti, svarstyti nustatyta tvarka, įvertinant Įstatyme įtvirtintus privalomuosius reikalavimus sprendimams dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų).

140. Šio Reglamento 129–139 punktai netaikomi, kai organizuojamas konsultavimasis su vietos gyventojais dėl klausimų, nurodytų Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme. Konsultuojantis su vietos gyventojais dėl klausimų, nurodytų Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, taikomos šiame įstatyme, jo lydimuosiuose teisės aktuose bei Reglamento 120–128 punktuose įtvirtintos nuostatos.

 

 

XVI SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

141. Reglamentas tvirtinamas ir gali būti keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

142. Reglamento XI skyriuje nustatyta metinių ataskaitų rinkinių rengimo, svarstymo ir teikimo bei tvirtinimo tvarka taikoma 2023 metų ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių ataskaitų rinkiniams.

__________________________

part_dbf5c165fd574ae18a99ebb3c0df82ad_end


 

Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos

veiklos reglamento priedas Nr. 1

 

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIO

 

202__ m. ____ KETVIRČIO VEIKLOS IŠLAIDŲ ATASKAITA

 

_________________

(data)

 

 

Kanceliarinės prekės ar paslaugos pavadinimas

 

Prekės ar paslaugos įsigijimo tikslas

 

Prekės ar paslaugos įsigijimo data

Suma

Eur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso         ___________

 

Pridedami išlaidas patvirtinantys dokumentai, ________

(lapų skaičius)

__________

(parašas)

 

 

Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriaus specialistas

____________________________                                                                          ________________

(vardas, pavardė)                                                                                                  (parašas)

part_7da0da0d796d4636afb0ef7f2fe1ba3c_end