LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2015 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. kovo 19 d. Nr. A1-136
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.4 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.4.9 papunkčiu bei siekdama užtikrinti Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. A1-11 „Dėl Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.3 papunkčio įgyvendinimą:
1. T v i r t i n u Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2015 metais konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro
2015 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. A1-136
JAUNIMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2015 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2015 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja reikalavimus projektų turiniui, teikėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimą Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2015 metais konkursui (toliau – konkursas), projektų vertinimą, finansavimą, vykdymą ir kontrolę.
2. Konkursas organizuojamas įgyvendinant Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. A1-11 „Dėl Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.3 papunktį.
3. Informacija apie konkursą ir jo rezultatus skelbiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ministerija) interneto svetainėje www.socmin.lt.
4. Konkurso tikslas – finansuoti projektus, skirtus jaunimo iniciatyvoms remti, ypatingą dėmesį skiriant jaunimui kaime ir mažuose miesteliuose, jo problemoms spręsti, aktyvumui didinti.
5. Galimi pareiškėjai – jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančios organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas, bendruomeninės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (toliau – Pareiškėjas).
II SKYRIUS
FINANSUOTINOS VEIKLOS, PRIORITETAI IR KRITERIJAI
9. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:
9.5. skatinančios vienoje teritorijoje veikiančių jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančių organizacijų jaunimo iniciatyvų veiklos koordinavimą, informacinę sklaidą ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis, keitimąsi gerąja jaunimo veiklos patirtimi;
10. Prioritetas teikiamas Pareiškėjams:
10.2. vykdantiems veiklas su jaunimo neformaliomis grupėmis (neįregistruotos visuomeninės grupės, kurių ne mažiau kaip 2 / 3 narių sudaro jauni žmonės);
10.3. skatinantiems jaunus žmones prisidėti prie vietos bendruomenių bei nevyriausybinių jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančių organizacijų veiklos stiprinimo;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTUI
12. Projektuose turi būti nurodoma:
12.2. projekto aprašymas (projekto pavadinimas, projektui įgyvendinti prašoma suma, įgyvendinimo laikotarpis, tikslas, uždaviniai, problemos iškėlimas ir pagrindimas, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinant projektą);
13. Konkursui negali būti teikiamas projektas, kuris:
13.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ar simboliams;
13.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
14. Projektai aprašomi užpildant paraišką pagal nustatytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas) ir paraiškos pildymo instrukciją (Nuostatų 2 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą. Jeigu Pareiškėjas pateikia daugiau nei vieną projektą, vertinamas tas projektas, kurio išsiuntimo data yra ankstesnė.
15. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:
15.1. tinkamai patvirtintą Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties) kopiją;
15.2. galiojančios sutarties, kai buhalterinės apskaitos paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, kopiją;
15.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;
15.4. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 21 punkte;
16. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 15 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta tikrumo žyma ir Pareiškėjo antspaudu (jeigu
Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.
17. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais jų autorizuotais vertimais į lietuvių kalbą; pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos.
18. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją adresu A. Vivulskio g. 11, 105 kab., LT 03610 Vilnius. Ant voko užrašyti „Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimo 2015 metais konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.
19. Paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo oficialaus konkurso Nuostatų paskelbimo Teisės aktų registre arba gauta registruotu paštu su pašto žyma, rodančia, kad paraiška išsiųsta ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų po oficialaus Nuostatų paskelbimo Teisės aktų registre.
20. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
21. Potencialūs Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
21.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
21.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
21.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams;
21.5. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
21.6. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – JRD), Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ (toliau – JTBA) gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;
22. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas. Informacija Pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
24. Projektus vertina Komisija, sudaroma Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
25. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkui nesant jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
26. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
27. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
28. Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
29. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
30. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
31. Prieš pradėdami pirmąjį posėdį, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo. Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
32. Komisijos nariams pasirašius 31 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.
33. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio nario (-ių) vertintą (-us) projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.
34. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas.
35. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.
36. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.
Vi SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS
38. Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:
38.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (Nuostatų 5 punktas);
38.3. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos, JRD, SPPD, JTBA ir Pareiškėjo dėl Pareiškėjo ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo;
39. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.
40. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:
40.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
40.3. Pareiškėjas nepateikė visų Nuostatų 15 punkte reikalaujamų dokumentų ir / arba pateikė nepatvirtintas dokumentų kopijas;
40.4. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;
41. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir vertinimas skiriasi daugiau kaip 15 balų, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui.
42. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.
43. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 3 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 70 balų.
44. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:
45. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui vertintojų skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinio sąrašo lėšos gali būti skirtos Nuostatų 66 punkte nustatyta tvarka.
46. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio darbo užmokesčio ir socialinio draudimo išlaidų dalis mažesnė.
47. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.
48. Ministerijos kancleris ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.
49. Ministerija raštu informuoja Pareiškėjus apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.
50. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį ministerija raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių / veiklų planą, o Pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių / veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus per 3 darbo dienas raštu praneša ministerijai.
51. Ministerija informuoja SPPD apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ir perduoda finansuojamų projektų paraiškų 1 egzempliorių (kopiją).
52. Priėmus sprendimą skirti lėšų, tarp Pareiškėjo ir SPPD ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai Pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS, PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ
54. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su SPPD dienos iki sutartyje numatytos datos.
55. Tinkamomis laikomos šios išlaidos:
55.7. kitų paslaugų, iš jų:
55.7.1. paslaugų, teikiamų pagal darbo, autorines sutartis, pvz., lektoriams / mokymų vadovams apmokėti ir mokesčiams (ne daugiau kaip 14 Eur už 1 val.);
56. Išlaidoms, išvardytoms Nuostatų 55.1–55.6 papunkčiuose, apmokėti negali būti skirta daugiau kaip 50 proc. visos prašomos sumos.
57. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
57.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką ministerijai ir sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;
57.6. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, kuris nenusidėvi per vienus metus, o jo vieno vieneto vertė yra didesnė kaip 500 Eur, įsigyti;
58. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
59. Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
60. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
61. Jei Pareiškėjas, gavęs finansavimą projektui įgyvendinti, sudaro darbo sutartis, darbo užmokestį privalo mokėti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.
62. Norėdamas patikslinti sąmatą, Pareiškėjas turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. SPPD, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja Pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.
63. Apie leidimą tikslinti sąmatą Pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir jos projektą pateikti SPPD.
64. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami SPPD vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios ir ne vėliau kaip iki 2015 m. lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
65. Pareiškėjas privalo informuoti, jei vykdoma ar numatoma vykdyti Pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
66. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 52 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos.
67. Pareiškėjas privalo:
67.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.;
67.2. ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal SPPD pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;
68. SPPD Pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.
69. SPPD atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs Pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
70. SPPD nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:
71. Atsiradus pagrįstų įtarimų, kad Pareiškėjas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, SPPD gali priimti sprendimą sustabdyti sutarties vykdymą iki to laiko, kol išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės. Šiuo atveju SPPD nustato Pareiškėjui protingą terminą sutartiniams įsipareigojimams vykdyti, o Pareiškėjas, pašalinęs pažeidimus, privalo nedelsdamas raštu apie tai informuoti SPPD.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
72. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, Pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė ministerija.
73. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
74. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.