Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS ĮGYVENDINANČIŲ MOKYKLŲ ŠVIETIMO APRŪPINIMO STANDARTO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 4 d. Nr. V-1374

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 40 straipsnio 2 dalimi:

1Tvirtinu Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas įgyvendinančių mokyklų švietimo aprūpinimo standartą (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. V-2368 „Dėl Švietimo aprūpinimo standarto patvirtinimo“.

3Nustatau, kad:

3.1. nuo 2028 m. rugsėjo 1 d. mokyklos, įgyvendinančios ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, privalo atitikti šio įsakymo 1 punktu patvirtintą Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas įgyvendinančių mokyklų švietimo aprūpinimo standartą;

3.2. šio įsakymo 2 punktas įsigalioja 2028 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Laikinai einanti finansų ministro pareigas,

 

laikinai einanti švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                  Gintarė Skaistė

 

 

part_61bbbe8287c24754bd0565da76474df5_end

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo

ir sporto ministro 2024 m. gruodžio 4 d.

įsakymu Nr. V-1374

 

 

IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS ĮGYVENDINANČIŲ MOKYKLŲ ŠVIETIMO APRŪPINIMO STANDARTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas įgyvendinančių mokyklų švietimo aprūpinimo standartas (toliau – Standartas) nustato minimalius reikalavimus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas įgyvendinančių mokyklų materialinei aplinkai ir mokyklos skaitmeninei infrastruktūrai.

2. Standarto paskirtis – padėti ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo programas įgyvendinančioms mokykloms (toliau – mokyklos) kurti ir turtinti materialiąją mokyklos aplinką (toliau – mokymo aplinka), tinkamą siekti ikimokyklinio ugdymo gairėse, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo bendrosiose programose, tvirtinamose švietimo, mokslo ir sporto ministro, (toliau – programos) numatytų tikslų. Per visą ugdymo laikotarpį mokyklose svarbu užtikrinti, kad mokiniai įgytų žinių, gebėjimų bei ugdytųsi reikalingas kompetencijas, apibrėžtas programose, pasitelkdami šiuolaikiškas ir mokslu grįstas mokymo(si) priemones ir įrangą, turėtų galimybes pritaikyti teorines žinias praktikoje, mokytųsi tyrinėdami, plėstų savo potencialą atlikdami aukštesnio kognityvinio lygmens reikalaujančias ne tik teorines, bet ir praktines užduotis. Standartu siekiama užtikrinti tinkamas sąlygas siekti ugdymo rezultatų kiekvienam besimokančiajam.

3. Standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

4. Standarte aptariamos priemonės reikalingos mokyklos materialinei aplinkai kurti aprašant joms keliamus funkcinius reikalavimus. Priemonės suskirstytos į keturis tipus: mokymo priemonės – tik mokymui skirtos priemonės, modeliai, kortelės, edukaciniai žaidimai, plakatai ir pan.; daiktai ir (ar) įranga – įvairi universali įranga, kuri gali būti naudojama ne tik mokymo tikslams, pavyzdžiui, kaitlentės, staklės, universalūs mikroskopai, stovai, mėgintuvėliai, sporto salių įranga ir pan.; ugdymo procesui reikalinga literatūra – žodynai, žurnalai ir pan.; medžiagos – mokslo ir mokymo tikslams skirtos medžiagos, kurios gali būti naudojamos tik vieną kartą.

5. Standarte pateikiamos priemonės skirstomos į būtinas ir papildomas. Būtinos priemonės yra tos, kurias mokyklos privalo turėti, kad galėtų įgyvendinti programas. Papildomos priemonės – mokyklos nuožiūra įsigyjamos priemonės, sudarančios sąlygas praturtinti mokinių mokymą(si) pagal programas. Standarte pateikiami priemonių sąrašai neapriboja mokyklų įsigyti ir kitų joms reikalingų ir tinkamų papildomų priemonių.

6. Mokykloms reikalingų priemonių skaičių lemia jų naudojimo būdas: mokiniui ir (ar) mokinių grupei ar mokytojui, pavyzdžiui, demonstracijai skirta priemonė. Mokyklos vadovas turi atsižvelgti į mokinių ir mokytojų skaičių, klasių komplektų dydį, patalpų išdėstymą ir kitus svarbius kriterijus. Be to, mokyklos vadovas privalo užtikrinti, kad mokiniui ir (ar) mokinių grupei skirtos priemonės būtų prieinamos kiekvienam mokiniui, mokantis atitinkamos mokymo(si) turinio temos ugdymo proceso metu. Jei mokiniai su priemonėmis dirba grupėmis, priemonių skaičius gali būti mažesnis nei mokinių skaičius klasėje.

7. Standartas netaikomas vadovėliams ir virtualiosioms (skaitmeninėms) mokymo priemonėms. Reikalavimus vadovėliams ir virtualiosioms (skaitmeninėms) mokymo priemonėms reglamentuoja Bendrojo ugdymo dalykų spausdintų ir įvairių interaktyvumo lygių virtualiųjų vadovėlių ir mokymo(si) priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. V-184 „Dėl Bendrojo ugdymo dalykų spausdintų ir įvairių interaktyvumo lygių virtualiųjų vadovėlių ir mokymo(si) priemonių atitikties teisės aktams įvertinimo ir aprūpinimo jais tvarkos aprašo patvirtinimo“.

8. Sprendimus dėl materialinės aplinkos plėtojimo, materialinių išteklių įsigijimo ir (ar) kūrimo, priemonės tipo (virtualioji ir (ar) reali) priima mokykla. Siūloma taikyti šiuos priemonių atrankos kriterijus:

8.1. šiuolaikiškumas (interaktyvumas, draugiškumas naudotojams);

8.2. atitiktis mokinių amžiaus tarpsniui;

8.3. panaudojamos ne vienai veiklai, pamokai, dalykui;

8.4. ikimokyklinėse, priešmokyklinio ugdymo, pradinėse klasėse didesnis dėmesys skiriamas realioms priemonėms.

9. Standarte aptariamos vienkartinės medžiagos, reikalingos naudojant priemones ar įrangą. Mokykla privalo pasirūpinti vienkartinėmis medžiagomis, atsižvelgdama į mokinių skaičių klasėje, nes tik priemonių ir įrangos turėjimas be reikalingų joms medžiagų nėra pakankama sąlyga užtikrinti tinkamą ugdymo procesą. Kai gaminys lieka mokykloje, jam pagaminti reikalingomis medžiagomis turi pasirūpinti pati mokykla. Kai ugdymo procese kuriamas ir (ar) gaminamas gaminys lieka mokiniui, medžiagomis jam gaminti pasirūpina mokinys.

 

II SKYRIUS

MINIMALŪS REIKALAVIMAI SKAITMENINEI INFRASTRUKTŪRAI MOKYKLOJE

 

10. Kiekvienam mokytojui turi būti sudarytos galimybės mokykloje pasiruošti pamokai, naudojantis kompiuteriu, turinčiu internetinę prieigą ir prieigą prie spausdintuvo.

11. Kiekvienoje klasėje, kurioje vyksta pamokos, turi būti užtikrinta galimybė demonstruoti skaitmeninę medžiagą, prisijungiant prie interneto (pvz., kompiuteris prijungtas prie interneto, projektorius, stovas su ekranu, mikrofonas, garsiakalbis). Rekomenduojama taikyti šiuolaikinius interaktyviuosius ekranus ar išmaniąsias lentas bei kitas interaktyvias priemones.

12. Mokykloje turi būti ne mažiau kompiuterių, nei jų reikia mokiniams, dalyvaujantiems elektroniniuose pasiekimų patikrinimuose.

13. Kiekvienam mokiniui per informatikos dalyko pamokas turi būti užtikrinta prieiga prie kompiuterio su internetu.

14. Mokykloje papildomai turi būti ne mažiau kaip viena kompiuterių klasė (gali būti nešiojamieji arba stacionarūs kompiuteriai), skirta ne informatikos dalykui mokyti. Kompiuterizuotų darbo vietų skaičius šioje klasėje turi būti lygus mokinių skaičiui klasės komplekte arba mažose mokyklose, atitikti vidutinį mokinių skaičių klasėje.

15. Mokykloje turi būti bent viena mobili sistema, pavyzdžiui, planšetinių kompiuterių, užtikrinanti kompiuterių taikymą bet kurioje klasėje.

16. Mokykloje gali būti papildoma kompiuterinė technika, reikalinga naudojant specifinę įrangą, pavyzdžiui 3D spausdintuvus, išmaniuosius kilimėlius ir pan.

17. Dėl kompiuterinės technikos prijungimo prie interneto būdų ir principų sprendžia mokykla, tačiau pasirinktas būdas turi užtikrinti saugų, patikimą, stabilų ir greitaeigį interneto ryšį mokykloje.

18. Rekomenduojama siekti, kad mokykloje būtu ne mažiau nei 1 kompiuteris 2 mokiniams.

19. Mokykla gali naudoti mokinių atsinešamą techniką, tačiau tai turi būti reglamentuota mokyklos vidaus teisės aktais, užtikrinant mokinių saugumą ir tvarką mokykloje.

20. Mokyklos skaitmeninės infrastruktūros būtinos ir papildomos priemonės pateiktos Standarto 1 priede.

 

 

 

 

 

III SKYRIUS

BŪTINŲ IR PAPILDOMŲ PRIEMONIŲ SĄRAŠAI

 

21. Ikimokyklinio ugdymo programai įgyvendinti reikalingos būtinos ir papildomos priemonės pagal ugdymo turinio sritis pateikiamos Standarto 2 priede.

22. Priešmokyklinio ugdymo programai įgyvendinti reikalingos būtinos ir papildomos priemonės pagal ugdymo turinio sritis pateikiamos Standarto 3 priede.

23. Pradinio ugdymo programai įgyvendinti reikalingos būtinos ir papildomos priemonės pagal dalykų grupes pateikiamos Standarto 4 priede.

24. Pagrindinio ugdymo programos pirmajai daliai (5–8 klasėms) įgyvendinti reikalingos būtinos ir papildomos priemonės pagal dalykų grupes pateikiamos Standarto 5 priede.

25. Pagrindinio ugdymo programos antrajai daliai (9–10 klasėms, I–II gimnazijos klasėms) įgyvendinti reikalingos būtinos ir papildomos priemonės pagal dalykų grupes pateikiamos Standarto 6 priede.

26. Vidurinio ugdymo programai gyvendinti reikalingos būtinos ir papildomos priemonės pagal ugdymo dalykų grupes pateikiamos Standarto 7 priede.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Standartams įgyvendinti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, jos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos nuolat rengia rekomendacijas, vykdo projektus, padedančius mokykloms kurti ir atnaujinti mokyklos materialiąją aplinką.

28. Mokyklų apsirūpinimas materialiniais ištekliais gali būti sprendžiamas vykdant sutartinį bendradarbiavimą tarp mokyklų, tarp mokyklų ir švietimo ir (ar) STEAM centrų bei kitų institucijų.

 

____________________