ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

2019 M. VASARIO 25 D. ĮSAKYMO NR. A-284 „DĖL PIRMINĖS TEISINĖS PAGALBOS TEIKIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. balandžio 18 d. Nr. A-216

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punktu,

p a k e i č i u  Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. vasario 25  d. įsakymą Nr. A-284 „Dėl Pirminės teisinės pagalbos teikimo Šiaulių miesto savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punktu:“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Pirminės teisinės pagalbos teikimo Šiaulių miesto savivaldybės administracijoje teikimo taisykles:

2.1. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Asmenys, esantys Šiaulių kalėjime (atliekantys laisvės atėmimo bausmę, laikomi kardomojo kalinimo vietoje), dėl valstybės garantuojamos teisinės pagalbos turi teisę kreiptis į Savivaldybę.“

2.2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Pirminė teisinė pagalba turi būti suteikta:

14.1. iš karto, kai asmuo kreipiasi į Savivaldybę žodinės konsultacijos. Jeigu tarnautojas neturi galimybės iš karto suteikti pirminę teisinę pagalbą, pareiškėjui pranešama apie jo priėmimo laiką, kuris turi būti ne vėlesnis kaip 5 darbo dienos nuo kreipimosi dienos;

14.2. per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, kai asmuo kreipiasi į Savivaldybę raštu. Jeigu tarnautojas dėl objektyvių priežasčių (klausimo sudėtingumo, jo apimties ar kt.) neturi galimybės per 5 darbo dienas raštu suteikti pirminę teisinę pagalbą, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 5 darbo dienas. Pareiškėjui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.“

2.3. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Jeigu tarnautojas dėl objektyvių priežasčių negali suteikti pirminės teisinės pagalbos (atostogų, ligos, komandiruotės ir kt. atvejais), pareiškėjas Savivaldybės priimamajame užpildo nustatytos formos Prašymą gauti pirminę teisinę pagalbą (priedas) ir palieka Savivaldybės administracijos Asmenų aptarnavimo skyriuje (toliau – Aptarnavimo skyrius) darbuotojui. Aptarnavimo skyriaus darbuotojas tą pačią dieną prašymą perduoda Teisės skyriui. Teisės skyriaus tarnautojas pareiškėjui praneša apie priėmimo laiką, kuris turi būti ne vėlesnis kaip 5 darbo dienos nuo kreipimosi dienos.“

2.4. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Tarnautojas registruoja pareiškėjus Teisinės pagalbos paslaugų informacinėje sistemoje (toliau – TEISIS), nurodydamas pareiškėjų vardus, pavardes, gyvenamąją vietą, klausimą, kuriuo suteikta pirminė teisinė pagalba, pirminės teisinės pagalbos teikimo trukmę ir kitą būtiną informaciją.“

2.5. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Jeigu, teikiant pirminę teisinę pagalbą, pareiškėjas pareiškia pageidavimą ginčą spręsti mediacijos būdu, pirminę teisinę pagalbą teikiantis asmuo pareiškėjui surašo prašymą TEISIS dėl mediacijos vykdymo. Jeigu, teikiant pirminę teisinę pagalbą, paaiškėja, kad pareiškėjui reikės antrinės teisinės pagalbos, pirminę teisinę pagalbą teikiantis asmuo pareiškėjui surašo prašymą TEISIS suteikti antrinę teisinę pagalbą. Pirminę teisinę pagalbą teikiantis asmuo šių veiksmų imasi tik po to, kai atlieka taisyklių 19 punkte nustatytą pareigą.“

2.6. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Kai pareiškėjas kreipiasi dėl Savivaldybės įstaigos veiksmų ar neveikimo, tarnautojas žodžiu arba raštu informuoja jį apie galimą interesų konfliktą. Jeigu pareiškėjas sutinka, tarnautojas teikia pirminę teisinę pagalbą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, kad pirminę teisinę pagalbą teiktų tarnautojas, šis jam pasiūlo kreiptis į Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybą (toliau – Tarnyba). Kai pareiškėjas nurodytu atveju kreipiasi į Tarnybą, ši organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą.“

2.7. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Pareiškėjai, kurie kreipėsi dėl pirminės teisinės pagalbos, registruojami TEISIS, kuri yra valstybės garantuojamos teisinės pagalbos informacinės sistemos dalis.“

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Antanas Bartulis