LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. spalio 7 d. Nr. 1-476
Vilnius
t v i r t i n u Asmenų konsultavimo Lietuvos geologijos tarnyboje prie Aplinkos ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos geologijos tarnybos prie
Aplinkos ministerijos direktoriaus
2024 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 1-476
ASMENŲ KONSULTAVIMO LIETUVOS GEOLOGIJOS TARNYBOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmenų konsultavimo Lietuvos geologijos tarnyboje prie Aplinkos ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose Lietuvos geologijos tarnybai prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) nustatytą kompetenciją.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
3.2. konsultacija – individualaus ar bendro pobūdžio paaiškinimas Tarnybos kompetencijos klausimais dėl žemės gelmių geologinius tyrimus ir žemės gelmių išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų taikymo, žemės gelmių tematikos klausimais;
II SKYRIUS
PATVIRTINTOS RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS
5. Patvirtintos rašytinės konsultacijos teikiamos tik individualaus pobūdžio paklausimui dėl teisės aktų nuostatų, taikytinų paklausime išdėstytai situacijai, atsakant į asmenų paklausimus, pasirašytus ir pateiktus Tarnybai raštu ar pateiktus el. paštu info@lgt.lt arba per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą ir pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu arba skenuotus pasirašytus paklausimus.
6. Paklausime turi būti nurodyta:
6.1. fizinio asmens – vardas ir pavardė, adresas arba kiti kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti, kuriais asmuo pageidauja gauti atsakymą;
6.2. juridinio asmens – pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas arba kiti kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti, kuriais asmuo pageidauja gauti atsakymą;
6.3. atstovaujamo asmens vardu į Tarnybą kreipdamasis asmens atstovas paklausime turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus duomenis ryšiui palaikyti, kuriais asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.
7. Jeigu rašytinis paklausimas neatitinka Tvarkos aprašo 5 ir 6 punktų reikalavimų, jis per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo Tarnyboje dienos grąžinamas asmeniui, pateikusiam paklausimą, ar jo atstovui, nurodant tokio paklausimo grąžinimo priežastis.
8. Tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), gavęs paklausimą tiesiogiai į tarnybinį el. paštą, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, persiunčia jį el. paštu info@lgt.lt, o gavęs paklausimą raštu – perduoda darbuotojui, atsakingam už dokumentų valdymą.
9. Darbuotojas, atsakingas už dokumentų valdymą, gautą paklausimą užregistruoja Tarnybos naudojamoje dokumentų valdymo sistemoje.
10. Duomenų, nurodytų paklausime, patikrinimas neatliekamas, o atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis ir, esant poreikiui, pagal duomenis, gautus iš informacinių sistemų ir registrų, prie kurių Tarnybos darbuotojai turi prieigą. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, laikoma asmens duomenimis, neteikiama. Asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas paklausime, gali pasikeisti ir Tarnybos konsultacijos turinys.
11. Patvirtintos rašytinės konsultacijos projektą rengia pagal konsultavimo sritį paskirtas Tarnybos struktūrinis padalinys (1 priedas), o kai paklausimas apima ir kitų Tarnybos struktūrinių padalinių konsultavimo sritis, konsultacijos projektas suderinamas su tų padalinių vadovais. Patvirtintą rašytinę konsultaciją pasirašo Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.
12. Patvirtintos rašytinės konsultacijos asmeniui suteikiamos per 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo Tarnyboje dienos tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas paklausimas, jei asmuo nenurodo, kad atsakymą į paklausimą pageidauja gauti kitaip. Jeigu yra gautas sudėtingas paklausimas ir (ar) dėl objektyvių priežasčių negalima parengti patvirtintos rašytinės konsultacijos per 20 darbo dienų terminą, šis terminas Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti pratęstas dar iki 20 darbo dienų.
III SKYRIUS
RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS
14. Rašytinės konsultacijos teikiamos dėl bendro pobūdžio teisės aktų nuostatų taikymo, atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus elektroniniu paštu. Paklausėjas turi nurodyti elektroninio pašto, į kurį pageidauja gauti atsakymą, adresą.
15. Rašytinių paklausimų, teikiant rašytines konsultacijas, nagrinėjimui ir parengimui taikomos Tvarkos aprašo 10 punkto nuostatos.
16. Darbuotojas, gavęs paklausimą tiesiogiai į tarnybinį el. paštą, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, persiunčia jį el. paštu info@lgt.lt. Darbuotojas, atsakingas už dokumentų valdymą, gautą paklausimą užregistruoja Dokumentų valdymo sistemoje.
17. Rašytines konsultacijas pagal paklausimą rengia ir asmens nurodytu el. paštu teikia pagal konsultavimo sritį paskirtas Tarnybos struktūrinis padalinys, o kai paklausimas apima ir kitų Tarnybos struktūrinių padalinių konsultavimo sritis, konsultacijos atsakymas suderinamas ir su tų padalinių vadovais.
IV SKYRIUS
KONSULTACIJOS ŽODŽIU
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
19. Konsultacijos žodžiu teikiamos asmenims:
19.1. Tarnybos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu telefono numeriu darbo dienomis nuo 8.00 iki 12.00 val.;
20. Konsultacijos žodžiu teikiamos dėl teisės aktų, reglamentuojančių žemės gelmių geologinius tyrimus ir žemės gelmių išteklių naudojimą, jei konsultacijos susijusios su Tarnybos kompetencija ir nesietinos su konkrečios situacijos nagrinėjimu. Individualaus pobūdžio konsultacijos teikiamos pateikus rašytinį paklausimą Tvarkos aprašo II ir III skyriuose nustatyta tvarka.
21. Darbuotojai, teikiantys konsultacijas žodžiu, pildo elektroninį Konsultacijų žodžiu registrą (2 priedas) ir mėnesiui pasibaigus iki kito mėnesio 15 d. apibendrintą informaciją pateikia už aptarnavimo kontrolę atsakingam darbuotojui.
22. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ar pasikeitus suderintam konsultacijos laikui, Tarnybos darbuotojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną valandą nuo aplinkybių paaiškėjimo momento apie tai įspėja konsultacijai užsiregistravusį asmenį, jei asmuo buvo nurodęs savo kontaktinius duomenis, pasiūlydamas jam kitą tinkamą priėmimo laiką.
ANTRASIS SKIRSNIS
KONSULTACIJŲ TEIKIMAS TELEFONU
23. Darbuotojas, teikiantis konsultacijas telefonu, privalo:
23.4. konsultaciją žodžiu teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant besikreipiančio asmens, kitų asmenų ar Tarnybos interesų;
23.5. trumpai ir suprantamai paaiškinti, ar Tarnyba kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą (-us), jei ne – į kurią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodyti tos institucijos adresą, telefono numerį;
23.6. kalbėti mandagiai ir ramiai, esant reikalui, paprašyti palaukti arba informuoti apie aplinkybes, nurodytas Tvarkos aprašo 27 punkte;
23.7. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, kad išsiaiškintų atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes;
23.9. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, dėl ko paklausėjui iškart suteikti informacijos nėra galimybės, informaciją suteikti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paklausėjo kreipimosi dienos su paklausėju suderintu būdu;
23.10. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti paklausimą el. paštu, pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Tarnybą raštu;
23.11. atsakius į paklausimą, pasiteirauti, ar asmuo turi daugiau klausimų, ir, jei neturi, atsisveikinti;
23.12. jei paklausėjas įžeidinėja konsultuojantį darbuotoją, grasina, elgiasi neadekvačiai arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų, ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, konsultuojantis asmuo įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.
24. Asmeniui paskambinus kitu, negu nurodyta Tvarkos aprašo 19.1 papunktyje, Tarnybos telefono numeriu, atsiliepęs darbuotojas privalo asmeniui pasiūlyti kreiptis Tvarkos aprašo 19.1 papunktyje nurodytu telefono numeriu arba klausimą pateikti vienu iš Tvarkos aprašo 5 ir 14 punktuose nurodytu būdu.
25. Siekiant užtikrinti asmenų konsultavimo kokybę ir tinkamą administravimą, telefonu teikiamos konsultacijos gali būti įrašomos. Apie daromą teikiamos konsultacijos garso įrašą ir įrašo tikslą paklausėjas informuojamas prieš telefoninio pokalbio pradžią. Konsultavimo metu padaryti garso įrašai tvarkomi vadovaujantis Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos telefoninių pokalbių įrašų duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2024 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. 2-14 „Dėl Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos telefoninių pokalbių įrašų duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.
26. Asmenys, kurių gauta konsultacija telefonu netenkina arba kurie mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis į Tarnybą per 1 mėnesį nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkino konsultacija.
27. Darbuotojas, konsultuodamas asmenį, esant poreikiui, gali pasinaudoti duomenimis, gautais iš informacinių sistemų ir (ar) registrų, prie kurių turi prieigą. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, laikoma asmens duomenimis, neteikiama.
28. Per konsultaciją žodžiu paaiškėjus, kad klausimui išspręsti reikia patvirtintos rašytinės konsultacijos, esant Tvarkos aprašo 23.10 papunktyje nurodytoms aplinkybėms, asmeniui turi būti siūloma pateikti rašytinį paklausimą, atitinkantį Tvarkos aprašo 5 ir 6 punktuose nustatytus reikalavimus, o jam atsisakius, teikiama konsultacija Tvarkos aprašo 23.9 papunktyje nurodyta tvarka.
TREČIASIS SKIRSNIS
KONSULTACIJŲ ŽODŽIU TEIKIMAS TARNYBOJE
29. Konsultacijos žodžiu atvykus į Tarnybą teikiamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 23 punkto nuostatomis.
30. Konsultacija žodžiu teikiama pagal paklausėjo pateiktus duomenis. Paklausėjo pateikti duomenys, susiję su prašoma pateikti informacija, netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, laikoma asmens duomenimis, neteikiama.
31. Jei, trūkstant papildomos informacijos, paklausėjui iškart suteikti detalios konsultacijos nėra galimybės, konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo konsultacijos Tarnyboje teikimo dienos su paklausėju suderintu būdu.
32. Informacijos teikimo metu paaiškėjus, kad paklausėjo pateiktas paklausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo, papildomų duomenų rinkimo, Tarnybos darbuotojas turi pasiūlyti paklausėjui pateikti rašytinį paklausimą, atitinkantį Tvarkos aprašo 5 ir 6 punktuose nustatytus reikalavimus, o jam atsisakius, teikiama konsultacija Tvarkos aprašo 31 papunktyje nurodyta tvarka.
V SKYRIUS
VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS
34. Viešosioms konsultacijoms priskiriama:
34.2. konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines konsultacijas ir dažnai per žodines konsultacijas užduodamus klausimus, suderintos su Tarnybos direktoriaus paskirtu atsakingu asmeniu;
34.3. kitų institucijų pagal Tarnybos paklausimus pateikti rašytiniai paaiškinimai dėl teisės aktų nuostatų taikymo;
35. Viešąsias konsultacijas, nurodytas Tvarkos aprašo 34 punkte, rengia Tarnybos struktūrinių padalinių vadovai. Viešąsias konsultacijas atrenka, jų skelbimo tikslingumą ir skelbimą Tarnybos interneto svetainėje atlieka Tarnybos direktoriaus paskirtas asmuo.
VI SKYRIUS
KONSULTACIJOS PER SEMINARUS
37. Tarnyba rengia konsultacinius seminarus pagal nustatytą konsultavimo poreikį, dalyvauja kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų organizuojamuose seminaruose ir teikia konsultacijas Tarnybos kompetencijos klausimais. Konsultacijų poreikį nustato Tarnybos direktoriaus paskirtas asmuo atlikdamas gautų paklausimų analizę.
38. Per Tarnybos rengiamą seminarą konsultacija dalyviams teikiama tik su dėstoma tema susijusiais klausimais. Neteikiama konsultacija klausimais, į kuriuos atsakyti reikia papildomos informacijos, išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir pan.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Pirmus metus ūkinę veiklą vykdantiems subjektams Tarnyba suteikia pirminę konsultaciją (metodinę pagalbą) savo iniciatyva per 1 mėnesį nuo pirmojo Tarnybos leidimo išdavimo. Antra konsultacija (metodinė pagalba) Tarnybos iniciatyva vykdoma po 6 mėnesių nuo pirmojo Tarnybos leidimo išdavimo.
41. Prireikus paklausimai nagrinėjami ir juose pateikti klausimai sprendžiami bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis. Jeigu asmens paklausime pateiktas klausimas nesusijęs su Tarnybos funkcijomis ir kompetencija, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka paklausimas persiunčiamas kompetentingai institucijai, apie tai informuojant asmenį.
42. Konsultacijos teikiamos valstybine kalba, konsultacijos raštu gali būti teikiamos ir anglų kalba.
43. Tarnyba prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu ūkio subjektas vadovaujasi Tarnybos patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio 3 dalyje nurodytas išimtis.
44. Pastebėjęs, kad suteikta klaidinga konsultacija, darbuotojas nedelsdamas turi imtis visų reikalingų priemonių klaidai ištaisyti. Apie pastebėtą klaidą darbuotojas nedelsdamas (pagal galimybes, jeigu yra nurodyta kontaktinė informacija) turi informuoti asmenį, taip pat nurodyti, kaip ir kada klaida bus ištaisyta.
45. Jei apie suteiktą klaidingą konsultaciją informuoja asmuo, darbuotojas nedelsdamas turi imtis visų reikalingų priemonių klaidai ištaisyti. Darbuotojas nedelsdamas (pagal galimybes, jeigu yra nurodyta kontaktinė informacija) turi informuoti asmenį, pranešusį apie klaidą, kaip ir kada bus ištaisyta klaida.
46. Konsultacijų (tiek raštu, tiek telefonu teiktų konsultacijų) kokybę kiekvieną ketvirtį, ne vėliau kaip kitą mėnesį po ketvirčio pabaigos, vertina Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija).
47. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 7 darbuotojų, po vieną narį iš kiekvieno pagal konsultavimo sritį atsakingo Tarnybos struktūrinio padalinio.
48. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Tarnybos direktoriaus paskirtas Komisijos pirmininkas, kuris užtikrina, kad konsultacijos būtų vertinamos objektyviai, pagal vienodus klausimynus (3 ir 4 priedai).
50. Vertinimui atrenkama atsitiktiniu būdu ne mažiau kaip 20 per praėjusius metus konsultavimo telefonu suteiktų konsultacijų ir ne mažiau kaip 20 procentų bendrai raštu ir elektroniniu paštu suteiktų konsultacijų.
52. Nuasmeninti ir apibendrinti konsultacijų kokybės vertinimo rezultatai teikiami visiems Tarnybos darbuotojams, konsultuojantiems asmenis, susipažinti.
53. Tarnybos struktūrinių padalinių vadovai siūlo priemones (mokymus, aptarimus ir pan.), skirtas konsultacijų kokybei Tarnyboje gerinti.
55. Paklausėjai, kuriems buvo suteiktos konsultacijos, Tarnybos teikiamų konsultacijų kokybę ir kitus atliekamos priežiūros veiksmus gali įvertinti atsakydami į asmenų konsultavimo kokybės vertinimo anketos, skelbiamos Tarnybos interneto svetainės skyriuje „Konsultuojame“, klausimus.
56. Pakartotinai rašytinė konsultacija teikiama, jei pakartotinai besikreipiantis asmuo nurodo naujų aplinkybių. Jei tas pats asmuo pakartotinai kreipiasi į Tarnybą rašytinės konsultacijos (tuo pačiu klausimu ir nenurodydamas naujų aplinkybių), jis informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją, nurodant parengto atsakymo datą ir (ar) numerį ir tai, kad pakartotinai konsultacija neteikiama.
57. Tvarkos aprašo nustatyta tvarka paskelbtos viešosios konsultacijos ūkio subjektų atžvilgiu Tarnybai yra privalomos. Darbuotojai konsultuodami privalo nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.
58. Tvarkos apraše nurodyti asmens duomenys tvarkomi administracinių paslaugų teikimo administravimo, kitų Tarnybos teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymo tikslais, vidaus administravimo kontrolės (vidaus audito) tikslais, visuomenės informavimo, konsultacijoms teikti, jų efektyvumui ir (ar) tinkamumui vertinti. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).