VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CENTRINIO REGISTRATORIAUS GINČŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 23 d. Nr. VE-434 (1.3 E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymo 32 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi:

1.  T v i r t i n u  pridedamą Centrinio registratoriaus ginčų nagrinėjimo komisijos darbo reglamentą.

2. N u s t a t a u, kad Centrinio registratoriaus ginčų nagrinėjimo komisijoje gautų skundų, pradėtų ir nebaigtų nagrinėti iki šiuo įsakymu patvirtinto Centrinio registratoriaus ginčų nagrinėjimo komisijos darbo reglamento įsigaliojimo, procesas vyksta pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusią tvarką.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus 2019 m. kovo 13 d. įsakymą Nr. VE-18 (1.3 E) „Dėl Centrinio registratoriaus ginčų nagrinėjimo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. Į p a r e i g o j u Dokumentų valdymo skyriaus vadovą užtikrinti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre.

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                                   Saulius Urbanavičius

 

 

PATVIRTINTA

Valstybės įmonės Registrų centro

generalinio direktoriaus

2021 m. liepos 23 d. įsakymu

Nr. VE-434 (1.3 E)

 

CENTRINIO REGISTRATORIAUS GINČŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Centrinio registratoriaus ginčų nagrinėjimo komisijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) Centrinio registratoriaus ginčų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.

2.   Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Nekilnojamojo turto registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 379 „Dėl Nekilnojamojo turto registro nuostatų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 534 „Dėl Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.

3.   Komisijos veikla grindžiama kolegialumo, nešališkumo, nepriklausomumo, objektyvumo principais. Komisija, priimdama sprendimus, yra savarankiška ir nepriklausoma.

4.   Komisija veikia Centrinio registratoriaus vardu. Ji atskaitinga Registrų centro generaliniam direktoriui.

5.   Reglamente vartojamos sąvokos:

5.1. atstovas – asmuo, kuris įgaliojimo ar kitokio dokumento, patvirtinančio atstovo įgaliojimus, pagrindu veikia pareiškėjo ar trečiojo suinteresuoto asmens vardu;

5.2. Komisijos posėdžių sekretorius Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris neturi Komisijos nario teisių ir pareigų, išskyrus atsakomybę už konfidencialios informacijos išsaugojimą teisės aktų nustatyta tvarka;

5.3. nenuolatinis Komisijos narys – Teisės departamento Teisinio atstovavimo skyriaus darbuotojas, Komisijos pirmininko rezoliucija paskirtas į Komisijos sudėtį;

5.4. nuolatinis Komisijos narys – Registrų centro darbuotojas, Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu paskirtas į Komisijos sudėtį;

5.5. pareiškėjas – skundą Komisijai padavęs asmuo, kurio atžvilgiu yra priimtas teritorinio registratoriaus sprendimas, arba asmuo, kurio teisėms, pareigoms ar teisėtiems interesams teritorinio registratoriaus sprendimas turi tiesioginės įtakos;

5.6. pranešėjas – nuolatinis arba nenuolatinis Komisijos narys, kuriam Komisijos pirmininko rezoliucija Registrų centro Dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) pavedama atlikti parengiamuosius skundo nagrinėjimo darbus;

5.7. skundas – pareiškėjo skundas, prašymas, pareiškimas ar kitaip pavadintas kreipimasis į Registrų centrą dėl teritorinio registratoriaus priimto sprendimo;

5.8. teritorinis registratorius – teritorinis registratorius, kaip jis apibrėžiamas Nekilnojamojo turto registro įstatyme, ir kadastro tvarkytojo darbuotojas, kaip jis apibrėžiamas Nekilnojamojo turto kadastro įstatyme;

5.9. trečiasis suinteresuotas asmuo – asmuo, kurio teisėms ir pareigoms gali turėti įtakos Komisijos sprendimo priėmimas.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS

 

6.   Komisija sudaroma Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu iš šešių nuolatinių Komisijos narių, iš kurių yra skiriamas Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, ir nenuolatinių Komisijos narių. Nuolatinių Komisijos narių kandidatūras teikia Teisės departamento ir Turto registrų tvarkymo tarnybos vadovai. Į Komisijos sudėtį nėra skiriami Registrų centro darbuotojai, kurie tiesiogiai dalyvauja priimant teritorinio registratoriaus sprendimus.

7.   Nuolatiniai Komisijos nariai skiriami keturių metų kadencijai ir ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Nuolatiniais Komisijos nariais skiriami aukštąjį išsilavinimą turintys Registrų centro darbuotojai. Komisijos nariais skiriami tik tie darbuotojai, kurie per paskutinius vienerius metus nėra padarę šiurkščių darbo pareigų pažeidimų.

8.   Nuolatinio Komisijos nario įgaliojimai prasideda nuo Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymo, patvirtinti Komisijos sudėtį, priėmimo dienos.

9.   Nuolatinio Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia:

9.1. pasibaigus kadencijai;

9.2. atsistatydinus;

9.3. Registrų centro vidaus teisės aktų nustatyta tvarka nustačius šiurkštų darbo pareigų pažeidimą;

9.4. pasibaigus darbo santykiams.

10. Nuolatinio Komisijos nario įgaliojimų pasibaigimo pasekmės:

10.1.    pasibaigus įgaliojimams Reglamento 9.1 papunktyje numatytu atveju, nuolatiniai Komisijos nariai pareigas eina tol, kol jie paskiriami kitai Komisijos kadencijai arba paskiriami nauji nuolatiniai Komisijos nariai;

10.2.    pasibaigus nuolatinio Komisijos nario įgaliojimams Reglamento 9.2-9.4 papunkčiuose numatytais atvejais, Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu vietoje jo skiriamas naujas nuolatinis Komisijos narys Komisijos kadencijos laikotarpiui.

11. Nenuolatinio Komisijos nario įgaliojimai prasideda nuo Komisijos pirmininko rezoliucijos, kuria jis yra paskirtas į Komisijos sudėtį konkretaus skundo nagrinėjimui, priėmimo dienos.

12. Nenuolatinio Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia Komisijai priėmus sprendimą ir jo nuorašą išsiuntus Reglamente nustatyta tvarka arba Reglamento 9.3 papunktyje numatytu atveju.

13. Komisijos nariai savo pareigas Komisijoje gali vykdyti tik jei yra deklaravę viešuosius ir privačius interesus Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo ir Registrų centro vidaus teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS KOMPETENCIJA IR TEISĖS, KOMISIJOS NARIŲ PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ, KOMISIJOS PIRMININKO AR KITO KOMISIJOS NARIO NUŠALINIMAS

 

14. Komisija nagrinėja skundus ir priima sprendimus dėl teritorinių registratorių priimtų sprendimų pagal teritoriniams registratoriams pateiktus prašymus:

14.1. registruoti nekilnojamuosius daiktus, nuosavybės ir kitas daiktines teises į šiuos daiktus, šių teisių suvaržymus, įstatymų nustatytus juridinius faktus;

14.2. pakeisti Nekilnojamojo turto kadastro ir Nekilnojamojo turto registro duomenis;

14.3. patikslinti ir ištaisyti netikslius bei klaidingus Nekilnojamojo turto kadastro ir Nekilnojamojo turto registro duomenis arba neišsamius papildyti;

14.4. patikrinti konkretaus žemės sklypo kadastro duomenų bylos tinkamumą žemės sklypo kadastro duomenims pakeisti Nekilnojamojo turto kadastre;

14.5. dėl kitų teritorinio registratoriaus priimtų sprendimų, jeigu teritorinio registratoriaus sprendimo ar skundo turinyje išdėstyti motyvai ir reikalavimai yra Komisijos nagrinėjimo dalykas.

15. Komisija turi teisę:

15.1. dėl skundo nagrinėjimui reikalingų parengiamųjų darbų atlikimo kreiptis žodžiu, raštu, elektroniniu paštu į Registrų centro padalinius, gauti dokumentus ir informaciją, reikalingą skundui nagrinėti;

15.2. reikalauti iš teritorinio registratoriaus, priėmusio skundžiamą sprendimą, dokumentų, medžiagos ir informacijos, susijusių su Komisijos posėdžiui rengiamu klausimu. Registrų centro padaliniai ir teritoriniai padaliniai Komisijos reikalaujamą medžiagą ar dokumentų kopijas turi perduoti ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo reikalavimo gavimo dienos, jeigu Komisija nenustato kito termino;

15.3. gauti raštu ar žodžiu teritorinio registratoriaus darbuotojų, priėmusių ginčijamą sprendimą, paaiškinimus;

15.4. susipažinti su Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenimis bei dokumentais, susijusiais su pareiškėjo skundu;

15.5. nagrinėjant ginčą, naudoti su skundu susijusią kitais tikslais Registrų centre gautą informaciją;

15.6. kreiptis į viešojo administravimo subjektus dėl tarnybinės pagalbos suteikimo;

15.7. į skundo nagrinėjimą įtraukti trečiuosius suinteresuotus asmenis bei pasiūlyti jiems nustatytu terminu pateikti atsiliepimą į skundą;

15.8. pašalinti iš skundo nagrinėjimo procedūros trečiuosius suinteresuotus asmenis, nustačius, kad sprendimo priėmimas neturės įtakos jų teisėms ir pareigoms;

15.9. nustatyti pareiškėjui terminą skundo trūkumams pašalinti;

15.10. kitas įstatymuose ir šiame Reglamente numatytas teises.

16. Komisija Reglamento 15.1–15.5 ir 15.10 papunkčiuose numatytas teises įgyvendina per pranešėją, Komisijos pirmininką ar kitus Komisijos narius. Komisija Reglamento 15.6–15.9 papunkčiuose numatytas teises įgyvendina per Komisijos pirmininką.

17. Komisijos narys privalo:

17.1.  dalyvauti Komisijos posėdžiuose ir nepraleisti Komisijos posėdžių be pateisinamos priežasties (apie nedalyvavimą pranešti Komisijos pirmininkui iš anksto);

17.2. pasirašyti Komisijos priimtus sprendimus;

17.3. neatskleisti informacijos, gautos einant Komisijos nario pareigas, asmenims, kurie nėra nekilnojamojo daikto, dėl kurio pareikštas skundas, savininkai, naudotojai ar kiti teisėtą interesą turintys asmenys;

17.4. vykdyti kitas pareigas, kurias numato Reglamentas.

18. Komisijos nariai atsako už savo veiklą ir konfidencialios informacijos išsaugojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Komisijos nariai gali būti nušalinami arba nusišalinti vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatomis.

20. Esant aplinkybėms, nurodytoms Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Komisijos pirmininkas ar narys privalo Registrų centro vidaus teisės aktų nustatyta tvarka nusišalinti nuo ginčo nagrinėjimo. Tais pačiais pagrindais nušalinimą jiems gali pareikšti ir Registrų centro generalinis direktorius, pareiškėjas bei tretieji suinteresuoti asmenys.

21. Nušalinimas ir nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisijai priimant sprendimą. Komisijos nario nušalinimo ar nusišalinimo klausimas išsprendžiamas Registrų centro vidaus teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Registrų centro generalinis direktorius įsakymu konkretaus ginčo nagrinėjimui nušalintą Komisijos narį gali pakeisti kitu Registrų centro darbuotoju.

 

IV SKYRIUS

SKUNDO FORMA IR TURINYS, SKUNDO PATEIKIMO TVARKA

 

23. Komisijai paduodamas skundas turi atitikti Administracinių bylų teisenos įstatymo 24 straipsnyje (išskyrus Administracinių bylų teisenos įstatymo 24 straipsnio 2 dalies 9 punktą) nustatytus formos ir turinio reikalavimus. Jei pareiškėjas yra matininkas, skunde turi būti nurodomas matininko kvalifikacijos pažymėjimo numeris, išdavimo data. Skundas Komisijai gali būti paduodamas raštu tiesiogiai, siunčiamas paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis. Paduodant skundą elektroninių ryšių priemonėmis, asmens tapatybė patvirtinama skundą pasirašant saugiu elektroniniu parašu.

24. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba, o jeigu jis surašytas kita kalba, turi būti pridedamas įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas skundo vertimas į valstybinę kalbą. Šiame punkte nustatytas reikalavimas taikomas ir skundo priedams.

25. Skundą pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo turi būti pridedamas įgaliojimas, atitinkantis Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse įtvirtintus reikalavimus, ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.

26. Prie skundo pridedamas skundžiamas teritorinio registratoriaus sprendimas, išskyrus atvejus, kai teritorinio registratoriaus sprendimas įforminamas Nekilnojamojo turto registro įrašu. Skundžiamo teritorinio registratoriaus sprendimo nepridėjimas prie skundo nėra kliūtis nagrinėti skundą tuo atveju, jei iš skundo turinio galima aiškiai ir vienareikšmiškai nustatyti, kurį teritorinio registratoriaus sprendimą skundžia pareiškėjas.

27. Skundas Komisijai turi būti paduotas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo skundžiamo teritorinio registratoriaus sprendimo priėmimo dienos. Jeigu pareiškėjas praleido skundo padavimo terminą dėl priežasčių, kurias Komisija pripažįsta svarbiomis, šis terminas Komisijos sprendimu gali būti atnaujintas. Kartu su prašymu dėl skundo padavimo termino atnaujinimo turi būti paduotas ir skundas, kurio padavimo terminas yra praleistas. Prašyme atnaujinti skundo padavimo terminą nurodomos termino praleidimo priežastys ir pateikiami jas patvirtinantys įrodymai. Sprendimas dėl termino atnaujinimo turi būti priimtas per bendrą skundui išnagrinėti nustatytą terminą, nurodytą Reglamento 29 punkte.

 

V SKYRIUS

SKUNDO PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMO TERMINAI

 

28. Gavęs skundą Komisijos pirmininkas savo rezoliucija DVS sprendžia šiuos klausimus:

28.1. jei Komisijos nagrinėjimui perduotas skundas nėra priskirtas Komisijos kompetencijai, tačiau pagal skunde dėstomus reikalavimus jis priskirtinas Registrų centro kompetencijai, atsižvelgdamas į skundo pobūdį, perduoda jį atsakingam Registrų centro padaliniui;

28.2. paskiria pranešėją.

29. Komisijai paduoti skundai turi būti išnagrinėti ne vėliau kaip per trisdešimt kalendorinių dienų nuo jų gavimo Registrų centre dienos. Pareiškėjui patikslinus skundą, skundo išnagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo patikslinto skundo gavimo Registrų centre dienos. Jeigu skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena.

30. Skundo nagrinėjimo procedūra sustabdoma, jei į skundo nagrinėjimo procedūrą įtraukiami tretieji suinteresuoti asmenys arba reikia kreiptis į teisėsaugos, valstybės ir savivaldybės institucijas gauti išvadą, sprendimą ar tarnybinę pagalbą. Pareiškėjui ir tretiesiems suinteresuotiems asmenims raštu per tris darbo dienas nuo skundo nagrinėjimo procedūros sustabdymo dienos išsiunčiamas pranešimas. Sustabdžius skundo nagrinėjimo procedūrą, sustabdomi ir Reglamento 29 punkte nustatyti terminai.

31. Skundo nagrinėjimo procedūra atnaujinama, kai išnyksta priežastys, dėl kurių ji buvo sustabdyta (tretieji suinteresuoti asmenys pateikia raštu atsiliepimą arba jeigu per dešimt darbo dienų nuo pranešimo apie teisę pateikti atsiliepimą išsiuntimo dienos negautas jų atsakymas, arba institucija, į kurią buvo kreiptasi, pateikia išvadą, sprendimą ar suteikia tarnybinę pagalbą). Atnaujinus skundo nagrinėjimo procedūrą, skundui nagrinėti nustatyti terminai atnaujinami be atskiro pranešimo.

32. Kai dėl objektyvių priežasčių per Reglamento 29 punkte nustatytą terminą skundas negali būti išnagrinėtas, Komisija gali jį pratęsti, bet ne ilgiau kaip dešimt darbo dienų. Pareiškėjui ir tretiesiems suinteresuotiems asmenims apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą per tris darbo dienas nuo sprendimo pratęsti skundo nagrinėjimo terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.

 

VI SKYRIUS

PASIRENGIMAS SKUNDO NAGRINĖJIMUI

 

33. Pranešėjas privalo per Komisijos pirmininko nustatytą terminą surinkti visą su skundu susijusią medžiagą ir ją išnagrinėti.

34. Pranešėjas, rengdamas skundą nagrinėjimui Komisijos posėdyje, Reglamento 15.6–15.9 papunkčiuose nurodytais atvejais parengia pranešimus pareiškėjui ir (ar) tretiesiems suinteresuotiems asmenims bei viešojo administravimo subjektams.

35. Pranešėjas, baigęs tirti skundo medžiagą, pateikia siūlymą Komisijos pirmininkui nagrinėti skundą Komisijos posėdyje.

 

VII SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS POSĖDYJE

 

36. Komisijos posėdį organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko laikino nebuvimo darbe atvejais (nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar dėl kitų objektyvių priežasčių) visas jo teises įgyja ir pareigas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Laikinai nesant Komisijos pirmininko pavaduotojo – kitas Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu paskirtas Komisijos narys.

37. Skundai Komisijos posėdžiuose nagrinėjami žodinio proceso tvarka, o Komisijos pirmininkui pasiūlius ir tam pritarus daugumai nuolatinių Komisijos narių – rašytinio proceso tvarka.

38. Žodiniuose Komisijos posėdžiuose Komisijos nariai dalyvauja tiesiogiai arba nuotoliniu būdu naudodamiesi elektroninių ryšių priemonėmis. Komisijos žodinio posėdžio datą paskiria Komisijos pirmininkas, pranešdamas apie tai Komisijos nariams jų darbo funkcijoms atlikti skirtais elektroninio pašto adresais.

39. Komisijos posėdžiuose, kuriuose skundai nagrinėjami žodinio proceso tvarka, dalyvauja tik Komisijos nariai ir Komisijos posėdžių sekretorius. Į žodinius Komisijos posėdžius pareiškėjai ir tretieji suinteresuoti asmenys nekviečiami.

40. Jeigu Komisijos posėdžių sekretorius negali dalyvauti Komisijos posėdyje, jį laikinai pavaduoja Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys.

41. Žodinis Komisijos posėdis pradedamas Komisijos pirmininkui paskelbus Komisijos sudėtį. Komisijos pirmininkas paskelbia, koks skundas bus nagrinėjamas. Komisijos posėdyje pranešėjas pristato pareiškėjo ir trečiųjų suinteresuotų asmenų pateiktą ir visą su skundu susijusią surinktą medžiagą. Komisijos nariai turi teisę užduoti klausimus, susijusius su skundu.

42. Komisijos posėdžiai, kuriuose skundai nagrinėjami žodinio proceso tvarka, protokoluojami. Komisijos posėdžio protokole įrašomi šie duomenys: posėdžio vieta ir data; Komisijos pavadinimas ir sudėtis; skundo esmė; Komisijos nario reikalavimu – atskiroji jo nuomonė svarstomu klausimu; balsavimo rezultatai.

43. Žodinio Komisijos posėdžio protokolas turi būti surašytas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas po skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje dienos. Žodinio Komisijos posėdžio protokolą surašo Komisijos posėdžių sekretorius, pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos posėdžių sekretorius. Kai dėl laikino nebuvimo darbe (nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar dėl kitų objektyvių priežasčių) protokolo negali pasirašyti Komisijos posėdyje dalyvavęs Komisijos pirmininkas, protokolą pasirašo Komisijos pirmininko pavaduotojas, jeigu jis dalyvavo posėdyje, ir Komisijos posėdžių sekretorius. Laikinai nesant Komisijos pirmininko pavaduotojo – visi Komisijos posėdyje dalyvavę nuolatiniai Komisijos nariai ir Komisijos posėdžių sekretorius.

44. Žodinių Komisijos posėdžių protokolai surašomi, pasirašomi ir registruojami DVS.

45. Nagrinėjant skundą rašytinio proceso tvarka, posėdžio protokolas nerašomas, Komisijos posėdžio forma yra laisva.

 

VIII SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAS

 

46. Komisija priima sprendimus bendru sutarimu. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimas laikomas priimtu, jeigu už jį balsavo ne mažiau kaip keturi Komisijos nariai. Jeigu Komisijos posėdyje nepavyksta priimti sprendimo, skundo nagrinėjimas atidedamas kitam Komisijos posėdžiui.

47. Išnagrinėjusi skundą iš esmės, Komisija priima vieną iš šių sprendimų:

47.1.    palikti galioti teritorinio registratoriaus sprendimą;

47.2.    panaikinti (visą ar iš dalies) teritorinio registratoriaus sprendimą ir priimti naują sprendimą;

47.3.    pakeisti teritorinio registratoriaus sprendimą.

48. Komisija, nagrinėdama skundą, gali priimti sprendimą atsisakyti priimti skundą, jeigu:

48.1.    asmuo, padavęs skundą, neturėjo teisės jį paduoti;

48.2.    skundą paduoda neveiksnus tam tikroje srityje asmuo;

48.3.    skundą suinteresuoto asmens vardu paduoda neįgaliotas asmuo;

48.4.    pagal Komisijos (ir (ar) Registrų centro) kompetenciją negali spręsti skunde išdėstytų klausimų ar priimti sprendimo dėl skunde išdėstyto reikalavimo;

48.5.    jau yra priimtas Komisijos sprendimas dėl analogiško skundo arba Komisijos sprendimas priimti pareiškėjo skundo atsisakymą;

48.6.    yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių ginčo šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba teismo nutartis priimti pareiškėjo skundo (prašymo, pareiškimo) atsisakymą ar patvirtinti ginčo šalių taikos sutartį;

48.7.    skundo forma ir turinys neatitinka Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatytų skundo formos ir turinio reikalavimų ir pareiškėjas per nustatytą terminą nepašalino skundo trūkumų;

48.8.    praleistas skundo padavimo terminas ir kartu su skundu nėra pateiktas prašymas dėl termino atnaujinimo;

48.9.    skundas paduotas praleidus nustatytą skundo padavimo terminą ir šis terminas neatnaujinamas;

48.10.  yra priimtas teritorinio registratoriaus sprendimas, kuriuo išspręstas ginčas tarp tų pačių ginčo šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu.

49. Komisija, nagrinėdama skundą, gali priimti sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimo procedūrą, jeigu:

49.1.    pareiškėjas atsisako skundo;

49.2.    išnyko skundo dalykas;

49.3.    paaiškėja, kad ginčas tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu yra nagrinėjamas teisme.

50. Sprendimas įforminamas atskiru dokumentu. Sprendimas pasirašomas skundą nagrinėjusių Komisijos pirmininko ir Komisijos posėdyje dalyvavusių Komisijos narių. Kai dėl laikino nebuvimo darbe (nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar dėl kitų objektyvių priežasčių) sprendimo negali pasirašyti Komisijos posėdyje dalyvavęs Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas ar Komisijos narys, sprendimas įforminamas be Komisijos pirmininko, Komisijos pirmininko pavaduotojo ar Komisijos nario parašo, jei jį pasirašo ne mažiau kaip trys Komisijos posėdyje dalyvavę nuolatiniai Komisijos nariai.

51. Komisijos sprendimas turi būti pagrįstas dokumentais ir įstatymų bei kitų teisės aktų normomis. Teritorinio registratoriaus sprendimo pagrįstumas vertinamas pagal pareiškėjo teritoriniam registratoriui pateiktus prašymus ir dokumentus.

52. Komisijos sprendime įrašomi šie duomenys:

52.1.    sprendimo priėmimo vieta ir data;

52.2.    Komisijos pavadinimas ir sudėtis;

52.3.    skundo turinys;

52.4.    nustatytos aplinkybės, motyvai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados ir teisės aktai, kuriais Komisija vadovavosi, nuorodos į konkrečias normas, kurios buvo taikomos;

52.5.    Komisijos išvada skundą atsisakyti priimti ir palikti jį nenagrinėtą, nutraukti skundo nagrinėjimo procedūrą, patenkinti (visiškai ar iš dalies), kartu išdėstant patenkinto reikalavimo turinį, arba skundą atmesti;

52.6.    teismas, kuriam gali būti skundžiamas sprendimas, jo adresas, sprendimo apskundimo tvarkos paaiškinimas ir terminas, per kurį gali būti skundžiamas Komisijos sprendimas.

53. Komisijos sprendimas surašomas, pasirašomas ir registruojamas DVS. Sprendimo nuorašai išsiunčiami asmeniui, pateikusiam skundą (pareiškėjui arba jo atstovui) ir į skundo procedūrą įtrauktiems tretiesiems suinteresuotiems asmenims ne vėliau kaip per penkias darbo dienas po sprendimo priėmimo. Teritoriniam registratoriui, kurio sprendimas buvo apskųstas, sprendimas pateikiamas per DVS.

54. Komisija gali savo iniciatyva, pareiškėjo ar trečiųjų suinteresuotų asmenų prašymu ištaisyti sprendime aptiktus rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas. Sprendimo ištaisymo klausimas išsprendžiamas Komisijos sprendimu rašytinio proceso tvarka, jam taikomos Reglamento 51 punkte nurodytos procedūros.

 

IX SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS

 

55. Komisijai panaikinus teritorinio registratoriaus sprendimą ar jį pakeitus, teritorinis registratorius nedelsdamas įvykdo Komisijos sprendimą ir prašymą.

56. Teritorinis registratorius ne vėliau kaip per tris darbo dienas Komisijos sprendimą privalo įkelti į Nekilnojamojo turto registro elektroninį archyvą.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

57. Komisijos sprendimas per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka gali būti skundžiamas administraciniam teismui.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Už Komisijos sprendimų vykdymo kontrolę yra atsakingas Registrų centro Turto registrų tvarkymo tarnybos vadovas.

59. Komisijos sprendimai ir su jais susiję dokumentai perduodami saugoti Registrų centro archyvui Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

60. Už Reglamento parengimą, peržiūrėjimą ir atnaujinimą yra atsakingas Registrų centro Teisės departamentas. Reglamentas keičiamas Registrų centro generalinio direktoriaus įsakymu.

___________________________