NERINGOS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO 1.1.5 PRIEMONĖS „STIPRINTI BENDRUOMENINĘ VEIKLĄ SAVIVALDYBĖSE“ ĮGYVENDINIMO NERINGOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. birželio 19 d. Nr.V13-300
Neringa
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. A1-86 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“, 47 punktu,
tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Neringos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus
2020 m. birželio 19 d. įsakymu Nr.V13-300
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO 1.1.5 PRIEMONĖS „STIPRINTI BENDRUOMENINĘ VEIKLĄ SAVIVALDYBĖSE“ įgyvendinimo NERINGOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Neringos savivaldybėje aprašas (toliau – Aprašas) nustato Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. A1-493 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ (toliau – Priemonė) finansavimo, jos įgyvendinimo ir kontrolės tvarką Neringos savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).
2. Priemone siekiama skatinti gyvenamųjų vietovių (jų dalių ar kelių gyvenamųjų vietovių) bendruomenių savarankiškumą tenkinant viešuosius jų poreikius, stiprinti jų narių sutelktumą ir tarpusavio pasitikėjimą, bendruomeninę veiklą, sudaryti sąlygas bendruomeninėms, religinėms, kitoms nevyriausybinėms organizacijoms dalyvauti priimant sprendimus dėl bendruomenių narių socialinių poreikių tenkinimo.
3. Teritorija, kurios gyventojų bendruomeninei veiklai stiprinti numatoma skirti finansavimą Aprašo nustatyta tvarka – Neringos savivaldybė.
4. Priemonės įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracija, paskelbdama projektų atrankos konkursą (toliau – konkursas).
5. Galimi pareiškėjai:
5.1. bendruomeninės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas ir Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas;
5.2. kitos nevyriausybinės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas;
6. Konkursas skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje, skelbime nurodant:
6.1. paraiškų priėmimo pradžią ir terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 1 mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos;
6.3. atsakingo (-ų) Savivaldybės valstybės tarnautojo (-ų) ar darbuotojo (-ų), dirbančio (-ių) pagal darbo sutartį ir teikiančio (-ių) konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais (toliau – atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas), telefono ryšio numerį (-ius), elektroninio pašto adresą (-us) ir laiką pasiteirauti;
6.8. konkursui numatytą skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų sumą;
7. Išplėstinė seniūnaičių sueiga, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų taryba (toliau – paraiškas vertinanti institucija) – priima sprendimą dėl konkrečioje Savivaldybės gyvenvietėje, kurios gyventojų bendruomeninei veiklai stiprinti skiriamas finansavimas Aprašo nustatyta tvarka, prioritetinių vykdytinų ir finansuotinų veiklų, vertina paraiškas, nusprendžia, kuri Savivaldybės teritorijoje veiklą vykdanti bendruomeninė organizacija, religinė bendruomenė ir bendrija, nevyriausybinė organizacija (-os) (toliau kartu – organizacija) vykdys projektą (-us), vertina projekto (-ų) įgyvendinimą, vykdo projekto (-ų) įgyvendinimo stebėseną.
8. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo projektui įgyvendinti pagal Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonę „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ sutarties (toliau – Projekto įgyvendinimo sutartis) su projektą (-us) vykdyti atrinkta (-omis) organizacija (-omis) (toliau – Projekto vykdytojas) pasirašymo dienos iki einamųjų metų gruodžio 20 d.
9. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Jungtinių Tautų bendrojoje klimato kaitos konvencijoje, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme, Lietuvos Respublikos Seimo 2018 m. rugsėjo 20 d. nutarime Nr. XIII-1484 „Dėl Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 metų strategijos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. balandžio 3 d. įsakyme Nr. 4-207 „Dėl Socialinio verslo koncepcijos patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI VEIKLOS IR FINANSAVIMO PRIORITETAI
10. Tinkamomis finansuoti laikomos veiklos, paraiškas vertinančios institucijos sprendimu, tenkinančios socialinius gyvenamųjų vietovių bendruomenių narių (gyventojų) poreikius:
10.1. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams (gyventojams) ir (ar) jų grupėms (sukakusių senatvės pensijos amžių, nustatytą Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje, vienišų asmenų ir asmenų su negalia, kuriems reikalinga pagalba, lankymas, pagalbos nuo priklausomybių ar socialinių problemų kenčiantiems asmenims bei jų artimiesiems grupių organizavimas, renginių ir kitų priemonių, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas);
10.2. veikla, skirta atvykstančių ir grįžtančių asmenų įtraukimui į bendruomeninę veiklą (pagalbos atvykstantiems ir grįžtantiems asmenims, jų artimiesiems teikimas, jų integracija į bendruomenę ir įtraukimas į bendruomenės gyvenimą per įvairias veiklas);
10.3. veikla, skirta bendruomenės narių pilietiškumui, lyderystei ugdyti ir gyvenimo kokybei gerinti (pilietinių iniciatyvų (bendruomenės forumų), skatinančių vietos gyventojus kelti ir spręsti vietos bendruomenei svarbius klausimus, stiprinančių bendruomeninių organizacijų ir vietos valdžios institucijų bendradarbiavimą, organizavimas, savanoriškos veiklos organizavimas, bendruomeninių organizacijų gebėjimų ugdymas ir žmogiškųjų išteklių plėtra);
10.4. veikla, susijusi su socialinio verslo plėtra, pasirengimu jį kurti, pasirengimu teikti viešąsias paslaugas ar susijusi su viešųjų paslaugų teikimu, jei jas teikia ar socialinį verslą vykdo bendruomeninė organizacija, nevyriausybinė organizacija, religinė bendruomenė ar bendrija;
10.5. veikla, skirta narių (gyventojų) sutelktumui ir tarpusavio pasitikėjimui stiprinti, organizuojant vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumą (renginių, stovyklų ir kitų prasmingo vaikų bei jaunimo laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, skatinantis asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą), bendruomenės narių kultūrinei ir švietėjiškai veiklai skatinti (priemonių, skatinančių kūrybiškumą, saviraišką ir vietos gyventojų išprusimą, organizavimas, gyvenamosios vietos bendruomenei telkti ir jos tapatybei reikšmingų leidinių leidyba, kitos panašios veiklos), sporto ir sveikatinimo veiklai skatinti (sportuojančių gyvenamosios vietovės bendruomenės narių telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikai gyvensenai propaguoti skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas), bendruomenių akcijų bei iniciatyvų, skirtų viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti, organizavimas (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio ir rekreacijos vietų tvarkymas ir atnaujinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams). Ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti gali būti skirta ne daugiau kaip 20 proc. projektui įgyvendinti reikalingų lėšų.
11. Vertinant projektus, papildomi balai skiriami, jeigu:
11.2. bendruomeninė organizacija yra sudariusi partnerystės sutartį su bent vienu partneriu, t. y. su kita nevyriausybine organizacija, religine bendruomene, bendrija ar kita pelno nesiekiančia organizacija;
11.3. bendruomeninė organizacija yra sudariusi partnerystės sutartį su bent vienu partneriu, kuris veikia kitos seniūnijos ar kitos savivaldybės teritorijoje;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
12. Projektai aprašomi užpildant paraišką. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba pagal paraiškos formą (Aprašo 1 priedas) ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas privalo turėti antspaudą. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.
Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pareiškėjas, teikdamas paraišką, nurodo, kurias prioritetines vykdytinas ir finansuotinas veiklas siekia įgyvendinti.
Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, negalima jos taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva.
13. Paraiškoje nurodoma:
13.1. informacija apie pareiškėją (pareiškėjo teisinė forma, juridinio asmens kodas, narių skaičius, pareiškėjo vadovas, kontaktinis asmuo / projekto vadovas, banko, kitos kredito ar mokėjimo įstaigos sąskaitos numeris, banko pavadinimas, organizacijos patirtis įgyvendinant projektus, finansuojamus iš valstybės biudžeto (išvardyti per pastaruosius trejus metus iki paraiškos pateikimo vykdytus projektus, nurodant finansavimo šaltinį, skirtą sumą, projekto pavadinimą ir projektų vykdymo metus);
13.2. informacija apie projektą (projekto pavadinimas, projektui įgyvendinti prašoma suma (eurais), projekto įgyvendinimo trukmė, projekto vykdymo vieta, projekto partneriai, jei pareiškėjas juos turi, jų kontaktiniai duomenys);
13.3. projekto aprašymas (esamos padėties aprašymas, projekto tikslas ir uždaviniai, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, projekto atitiktis išplėstinės seniūnaičių sueigos, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų tarybos – patvirtintoms prioritetinėms finansuotinoms veikloms, atitiktis kriterijams, už kuriuos skiriami papildomi balai, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą);
13.4. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, vieta, aprašymas (veiklos metodai, planuojamas dalyvių / savanorių skaičius), kokybiniai ir kiekybiniai vertinimo kriterijai);
13.5. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), kurioje pagal kiekvieną projekto planuojamą veiklą nurodomi lėšų šaltiniai ir kiek lėšų prašoma iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų;
13.8. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai, reikalingi projektui įgyvendinti, kiti projekto įgyvendinimą užtikrinsiantys ištekliai;
14. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertimo biuro atsakingo darbuotojo parašu) kopijas:
14.1. pareiškėjo steigimo dokumento (pvz.: nuostatų, įstatų) (religinės bendruomenės ir bendrijos gali pateikti Kanonų teisės kodekso ištrauką, kurioje būtų nurodyta, kad jos gali verstis atitinkama veikla), jeigu šie dokumentai neprieinami Juridinių asmenų registre;
14.2. pareiškėjo vykdytos vienų pastarųjų kalendorinių metų veiklos ataskaitos, jeigu ši ataskaita nepateikta Juridinių asmenų registrui (jei juridinis asmuo veikia trupiau nei metus, pareiškėjas, teikdamas paraišką, prideda laisvos formos ataskaitą apie faktinę veiklą nuo įsteigimo datos);
14.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
14.5. jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), – bendradarbiavimo susitarimo / sutarties;
15. Dokumentus, nurodytus Aprašo 14.1 ir 14.2 (jeigu dokumentai nepateikti Juridinių asmenų registrui), 14.3 papunkčiuose, pateikti privaloma. Dokumentus, nurodytus Aprašo 14.4, 14.5 papunkčiuose, privaloma pateikti, jeigu projektas atitinka šiuose papunkčiuose nustatytas sąlygas.
IV SKYRIUS
IŠPLĖSTINĖS SENIŪNAIČIŲ SUEIGOS AR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ TARYBOS VEIKLA ĮGYVENDINANT PRIEMONĘ
17. Išplėstinė seniūnaičių sueiga, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų taryba – organizuodama savo darbą ir priimdama sprendimus, vadovaujasi Savivaldybės tarybos patvirtintais išplėstinės seniūnaičių sueigos, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų tarybos – nuostatais, Aprašu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679).
18. Išplėstinė seniūnaičių sueiga, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų taryba – ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kuriuo tvirtinamas Aprašas, priėmimo dienos priima sprendimą dėl Priemonei įgyvendinti prioritetinių vykdytinų ir finansuotinų veiklų patvirtinimo ir jį įformina protokolu.
19. Išplėstinė seniūnaičių sueiga, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų taryba – per 5 darbo dienas po įvykusios sueigos protokolinį sprendimą dėl Priemonei įgyvendinti prioritetinių vykdytinų ir finansuotinų veiklų patvirtinimo pateikia Savivaldybės atsakingam valstybės tarnautojui ar darbuotojui. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas viešai paskelbia Priemonei įgyvendinti prioritetinių vykdytinų ir finansuotinų veiklų sąrašą Savivaldybės interneto svetainėje. Kartu su prioritetinių vykdytinų ir finansuotinų veiklų sąrašu skelbiamas atsakingo valstybės tarnautojo ar darbuotojo telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas, paraiškų pateikimo terminas ir Aprašas.
20. Prieš gaudami bet kokią su Priemonės įgyvendinimu susijusią informaciją, išplėstinės seniūnaičių sueigos, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų tarybos – nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus viešai neskelbti ir neplatinti su projektų vertinimu susijusios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas (Aprašo 3 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo. Nepasirašius šiame punkte nurodytų dokumentų, draudžiama dalyvauti išplėstinės seniūnaičių sueigos ar Nevyriausybinių organizacijų tarybos posėdžiuose. Išplėstinės seniūnaičių sueigos ar Nevyriausybinių organizacijų tarybos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jei jis turi svarstyti organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis yra, paraišką. Išplėstinės seniūnaičių sueigos ar Nevyriausybinių organizacijų tarybos narys taip pat turi nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jeigu turi svarstyti paraišką organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas yra asmuo, su kuriuo jis yra susijęs artimos giminystės, svainystės, santuokos, globos ar rūpybos ryšiais.
21. Išplėstinė seniūnaičių sueiga, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų taryba (paraiškas vertinanti institucija), vadovaudamasi Vertinimo anketos forma (Aprašo 2 priedas), įvertina paraiškas ir atrenka tą paraišką (-as), kurioje (-iose) planuojamos veiklos labiausiai atitinka bendruomenės narių (gyventojų) socialinius poreikius ir interesus.
22. Lėšos skiriamos tam (tiems) projektui (-ams), kuris (-ie) surinko daugiausia balų ir kuriam (-iems) užteko Savivaldybės skirtų lėšų Priemonei įgyvendinti.
23. Paraiškas vertinančios institucijos sprendimai dėl atrinktos (-ų) labiausiai
atitinkančios (-ių) bendruomenės narių (gyventojų) socialinius poreikius ir interesus paraiškos (-ų), įforminti protokolu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po įvykusio posėdžio pateikiami Savivaldybės administracijai. Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos, o jei ji nesudaryta – Nevyriausybinių organizacijų tarybos – sprendimo gavimo dienos priima sprendimą dėl atrinkto (-ų) labiausiai atitinkančio (-ių) bendruomenės narių (gyventojų) socialinius poreikius ir interesus projekto (-ų) finansavimo.
24. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl atrinkto (-ų) labiausiai socialinius bendruomenės narių (gyventojų) poreikius ir interesus atitinkančio (-ių) projekto (-ų) finansavimo priėmimo dienos paskelbia informaciją apie laimėtoją (-us) (organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas, projektui finansuoti skirta suma) Savivaldybės interneto svetainėje.
25. Su projektų vykdytojais, kurių paraiškose nurodytos veiklos labiausiai atitinka socialinius bendruomenės narių (gyventojų) poreikius bei interesus ir kurių projektams skirtas finansavimas, Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pasirašo Projektų įgyvendinimo sutartis.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
26. Savivaldybės administracijoje užregistruoti vokai su paraiškomis arba Savivaldybės administracijos nurodytu elektroniniu paštu atsiųstos paraiškos perduodami atsakingam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris per 5 darbo dienas nuo nustatytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina, ar:
26.4. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš Savivaldybės ar valstybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;
27. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, vertindamas projektų atitiktį Aprašo 26.1–26.6 papunkčiuose nurodytiems kriterijams, turi teisę konsultuotis su paraiškas vertinančia institucija. Paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu paraiškos neatitinka 26.1–26.6 papunkčiuose nurodytų kriterijų.
28. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Apraše nurodyti privalomi pateikti dokumentai, atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus privalomų dokumentų, paraiškos atmetamos, projektai nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos.
29. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paskutinės formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos perduoda paraiškas jas vertinančiai institucijai.
30. Jeigu, vertinant gautą paraišką ir dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti įtakos vertinant projektą, paraiškas vertinančios institucijos pirmininkas apie tai informuoja atsakingą valstybės tarnautoją ar darbuotoją, kuris privalo raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.
31. Vertintinus projektus paraiškas vertinančios institucijos nariams paskirsto paraiškas vertinančios institucijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 paraiškas vertinančios institucijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 paraiškas vertinančios institucijos nariai ir jų vertinimas skiriasi daugiau kaip 20 balų ir (arba) vienas iš vertinančios institucijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, taip pat jeigu 2 vertinančios institucijos narių projektui įgyvendinti siūloma suma skiriasi daugiau nei 25 proc., paraiškas vertinančios institucijos pirmininkas paskiria trečią vertinančios institucijos narį tokiam projektui įvertinti.
32. Jeigu Aprašo 31 punkte nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečias vertinančios institucijos narys, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas paraiškas vertinančiai institucijai, kuri, įvertinusi trečio vertinančios institucijos nario, įvertinusio projektą, siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (arba) šio vertinančios institucijos nario išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo.
33. Projektai turi būti įvertinti per 20 kalendorinių dienų nuo projektų perdavimo paraiškas vertinančiai institucijai dienos. Paraiškas vertinančios institucijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtį, šį terminą gali sutrumpinti arba pratęsti iki 10 kalendorinių dienų.
34. Paraiškas vertinančios institucijos nariai, gavę vertinti projektus, juos vertina užpildydami vertinimo anketą (Aprašo 2 priedas) pagal šioje anketoje nurodytus vertinimo kriterijus. Minimalus balų skaičius, kurį turi surinkti pareiškėjas, yra 50. Maksimalus balų skaičius, kurį gali surinkti pareiškėjas, yra 110.
35. Paraiškas vertinanti institucija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui vertinančios institucijos narių skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausia balų ir kuriems užtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų.
36. Jeigu projektai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio vykdytojo darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos mažesnės. Savivaldybės administracijos direktorius, tvirtindamas Aprašą, numato kriterijus, kuriais remiantis nustatoma, kuriam projektui skiriamas finansavimas, jei projekto vykdytojai yra numatę vienodas išlaidas darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas.
37. Paraiškas vertinanti institucija, priėmusi sprendimą skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos siūlomos finansuoti. Atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo vertinančios institucijos protokolinio sprendimo gavimo dienos, informuoja pareiškėją apie jam siūlomų skirti lėšų dydį, įvardija siūlomas finansuoti priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant numatytus konkurso tikslus, pagal paraiškas vertinančios institucijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
38. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad paraiškas vertinančios institucijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, atsižvelgdamas į pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą. Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su paraiškas vertinančios institucijos siūloma skirti suma ir (ar) kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su paraiškas vertinančios institucijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su priimtu sprendimu siūlyti skirti dalį projektui įgyvendinti pareiškėjo prašomų lėšų ar jei paraiškas vertinanti institucija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
39. Gavęs patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su paraiškas vertinančios institucijos siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konkurso tikslus, numatytus paraiškoje, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, paraiškas vertinančios institucijos pirmininkas nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 2 darbo dienas nuo pareiškėjo patvirtinimo gavimo dienos, juos pateikia įvertinti paraiškas vertinančios institucijos nariams, kurie vertino pirmines paraiškas. Paraiškas vertinanti institucija patikslintus dokumentus įvertina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų dokumentų pateikimo dienos ir protokoliniu sprendimu pritaria arba nepritaria pareiškėjų patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams.
40. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo paraiškas vertinanti institucija pateikia atsakingam valstybės tarnautojui ar darbuotojui nedelsdama, bet ne vėliau nei per 2 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo, protokolo pasirašymo dienos.
41. Pareiškėjui nesudarius Projekto įgyvendinimo sutarties per Aprašo 45.15 papunktyje numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Projekto įgyvendinimo sutartį, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Rezervinis projektų sąrašas skelbiamas viešai. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami
Aprašo 35–37 punktuose numatyta tvarka. Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 5 darbo dienas nuo paraiškas vertinančios institucijos siūlymo gavimo dienos.
42. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra, Savivaldybės administracija Aprašo 39 punkte numatytais atvejais lėšas gali paskirstyti, skelbdama naują konkursą Priemonei įgyvendinti. Suderinus su Ministerija raštu, naujo konkurso paraiškų pateikimo terminas gali būti trumpinamas.
VI SKYRIUS
PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMAS
44. Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Priemonei įgyvendinti skirtas lėšas, iki
2 proc. šių lėšų gali skirti Priemonei administruoti, t. y. už Priemonės įgyvendinimą atsakingo (-ų) valstybės tarnautojo (-ų) ar darbuotojo (-ų) darbo užmokesčiui, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą, atliekant papildomas funkcijas, susijusias su Priemonės įgyvendinimu.
45. Savivaldybės administracija:
45.1. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo patvirtinimo dienos paskirsto lėšas Aprašo 3 punkte nurodytų teritorijų gyventojų bendruomeninei veiklai stiprinti, vienos gyvenvietės bendruomenei skirdamas ne mažiau kaip 500 Eur, o likusią dalį – proporcingai pagal jose gyvenamąją vietą deklaravusių gyventojų skaičių;
45.2. apie sprendimą dėl konkrečioje teritorijoje, kurios gyventojų bendruomeninei veiklai stiprinti skiriamas finansavimas, informuoja Savivaldybės interneto svetainėje;
45.4. parengia Aprašą ir per 10 darbo dienų nuo jo patvirtinimo pateikia jį Socialinių paslaugų priežiūros departamentui;
45.5. parengia Projekto įgyvendinimo sutarties formą ir jos priedus, projekto įgyvendinimo ataskaitų formas;
45.7. padeda organizuoti išplėstines seniūnaičių sueigas ir užtikrinti išplėstinių seniūnaičių sueigų priimtų sprendimų, įgyvendinamų projektų viešinimą, taip pat dalyvauti vykdant įgyvendinamų projektų stebėseną;
45.8. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Valstybės lėšų naudojimo sutarties pasirašymo paskelbia konkursą Aprašo numatyta tvarka;
45.9. paveda išplėstinėms seniūnaičių sueigoms, o jei jos nesudaromos – Nevyriausybinių organizacijų tarybai – įgyvendinti Aprašo V skyriaus nuostatas;
45.10. konsultuoja paraiškas vertinančią instituciją, pareiškėjus ir projektų vykdytojus su Priemonės susijusiais klausimais, renka paraiškas;
45.12. turi teisę tikslinti Priemonės būsimų ketvirčių ir jų straipsnių išlaidų sąmatą, pateikdama Socialinių paslaugų priežiūros departamentui motyvuotą prašymą ir išlaidų sąmatos pakeitimo projektą, vieną kartą per ketvirtį iki einamojo ketvirčio paskutinio mėnesio 28 dienos;
45.13. viešina paraiškas vertinančios institucijos ir Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtus sprendimus, susijusius su Priemonei įgyvendinti skirtu konkursu, t. y. viešai skelbia Savivaldybės interneto svetainėje finansavimą gavusias organizacijas ir sumą, skirtą visoms administruojamoje teritorijoje esančioms organizacijoms, taip pat rezervinių projektų sąrašus;
45.14. vykdo Priemonės įgyvendinimo stebėseną, tikrina Projekto veiklų įgyvendinimą, jam skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą, jų teisėtumą ir tinkamumą (esant galimybei, per metus patikrina ne mažiau kaip 10 proc. visų Savivaldybėje vykdytų projektų);
45.15. ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo su Projekto vykdytoju sudaro Projekto įgyvendinimo sutartį, kiekvieną ketvirtį renka projekto veiklos ir lėšų panaudojimo ataskaitas;
45.16. atsiskaito Socialinių paslaugų priežiūros departamentui dėl Priemonei įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų Valstybės lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka;
45.17. atsako už informacijos ir Socialinių paslaugų priežiūros departamentui pateiktų dokumentų teisingumą, tikslumą, jų pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą;
45.18. užtikrina, kad projektams skirtomis lėšomis nebūtų finansuojamos išlaidos, kurios finansuojamos iš kitų šaltinių;
45.19. tikrina, ar projektui (-ams) įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos vykdant Projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus;
45.20. nepanaudotas Priemonei įgyvendinti skirtas lėšas grąžina ne vėliau kaip iki kitų metų (po ataskaitinių) sausio 5 dienos (įskaitytinai) į Valstybės lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Socialinių paslaugų priežiūros departamento sąskaitą, mokėjimo paskirtyje nurodydama, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir Priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį, grąžinamą sumą;
45.21. ne pagal paskirtį panaudotas Priemonei įgyvendinti skirtas lėšas Socialinių paslaugų priežiūros departamento nustatytais terminais grąžina į Valstybės lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Socialinių paslaugų priežiūros departamento sąskaitą, mokėjimo paskirtyje nurodydama, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir Priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį, grąžinamą sumą;
45.22. už valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d. (įskaitytinai) perveda į Valstybės lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Socialinių paslaugų priežiūros departamento sąskaitą nurodydama, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir Priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą;
45.23. paraiškas, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugo vienus metus, kitas paraiškas ir konkurso organizavimo dokumentus – Dokumentų saugojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos;
46. Savivaldybės nevyriausybinių organizacijų taryba:
46.2. gali organizuoti projektų paraiškų vertinimą ir atranką, jeigu:
47. Projektų vykdytojai:
47.1. su Savivaldybės administracija sudaro Projekto įgyvendinimo sutartį, įgyvendina projektą ir kiekvieną ketvirtį Savivaldybės administracijai teikia Projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytos formos ataskaitas (veiklos ir lėšų panaudojimo);
47.2. kas ketvirtį teikdami Savivaldybės administracijai veiklos ataskaitas, pateikia savanorių, dalyvavusių įgyvendinant projekto veiklas, skaičių, nurodo savanorystės laikotarpį ir įvykdytas veiklas;
47.3. prieš teikdami Savivaldybės administracijai galutines projekto įgyvendinimo ataskaitas, numatytas Projekto įgyvendinimo sutartyje, pristato Nevyriausybinių organizacijų tarybai projekto (-ų) įgyvendinimo rezultatus;
47.4. atsako už gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą ir lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį;
47.5. Aprašo nustatyta tvarka viešina informaciją apie planuojamas vykdyti ir vykdomas veiklas Savivaldybės interneto svetainėje ir savo interneto svetainėje, jeigu ją turi, taip pat administruojamose socialinių tinklų paskyrose;
47.6. gautas projektui įgyvendinti skirtas lėšas laiko banke ar kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje, užtikrina, kad jos būtų apskaitomos atskirai nuo kitų toje sąskaitoje esančių lėšų, ir vadovaujasi racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principu;
47.7. raštu informuoja Savivaldybės administraciją, jeigu projekte numatytos veiklos nutraukiamos, sustabdomos arba panaikinamos, ir Savivaldybės administracijai pateikia Projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytos formos ataskaitas apie projekto įgyvendinimą, grąžina projektui įgyvendinti gautas nepanaudotas ar ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas lėšas;
47.8. lėšas naudoja tik Projekto įgyvendinimo sutartyje nurodytai veiklai vykdyti. Projektų vykdytojai privalo užtikrinti, kad visi su Priemonės įgyvendinimu susiję viešieji pirkimai būtų vykdomi, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais. Kiti pirkimai, kurie finansuojami iš valstybės, savivaldybių biudžetų, Europos Sąjungos fondų lėšų, turi būti vykdomi teisėtai, ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai;
VII SKYRIUS
VEIKLŲ FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ
48. Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
48.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 proc. projektui skirtų lėšų):
48.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą;
48.1.2. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
48.1.3. atlyginimas už buhalterinės apskaitos paslaugas (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);
48.1.4 ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vadovui, vykdytojui ar už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui per mėnesį), pašto išlaidos;
48.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:
48.2.1. Projekto vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant gyventojų pajamų mokestį ir socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą;
48.2.2. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.) projekto vadovui, vykdytojui (-ams) ir (ar) už buhalterinę apskaitą atsakingam asmeniui;
48.2.3. išlaidos paslaugoms:
48.2.3.1. teikiamoms pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis (ne daugiau kaip 25 Eur už 1 valandą);
48.2.6 išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka;
48.2.8. ilgalaikiam turtui, kurio vertė – 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl Minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti, kai projekte numatyta vykdyti Aprašo 12.6 papunktyje nurodytą veiklą. Išlaidos, skirtos ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti, gali sudaryti ne daugiau kaip 20 proc. projektui skirtų lėšų;
49. Projektų vykdytojai valstybės biudžeto lėšų negali naudoti:
49.5. veikloms, kuriomis:
49.5.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškiama nepagarba tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;
51. Valstybės biudžeto lėšos, pervestos Savivaldybei Priemonei įgyvendinti, laikomos banke ar kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje, užtikrinama atskira nuo kitų toje sąskaitoje esančių lėšų apskaita, racionalus jų naudojimas.
53. Projekto vykdytojas turi teisę ne daugiau kaip du kartus nuo Projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo iki einamųjų metų gruodžio 20 d. prašyti pakeisti patvirtintą išlaidų sąmatą, nekeisdamas numatytų vykdyti veiklų.
54. Savivaldybės administracija vienašališkai gali nutraukti Projekto įgyvendinimo sutartį ir įpareigoti Projekto vykdytoją grąžinti nepanaudotas ir (ar) ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas lėšas, jei jis netinkamai vykdo Projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus, turinčius esminę reikšmę vykdant sutartinius įsipareigojimus:
54.2. nesuderinęs su Savivaldybės administracija, perduoda projekto įgyvendinimą kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui;
54.3. nepateikia Savivaldybės administracijai pagal Projekto įgyvendinimo sutartį reikalaujamų pateikti ataskaitų arba per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą nepašalina pateiktų ataskaitų trūkumų;
54.4. nesudaro sąlygų Savivaldybės administracijos atstovams susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu ir Projekto įgyvendinimo sutarties vykdymu, kitaip trukdo atlikti projekto vykdymo stebėseną;
54.5. paaiškėja, kad deklaracijoje (Aprašo 3 priedas) buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, pareiškėjas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Projekto įgyvendinimo sutarties sudarymo arba sudarius nurodytą sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo konkursą organizavusiai Savivaldybei priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos iš pareiškėjo.
55. Projekto vykdytojas turi teisę prašyti Savivaldybės administracijos nutraukti Projekto įgyvendinimo sutartį, jeigu:
55.1. jam iškeliama bankroto byla arba jis likviduojamas, sustabdoma jo ūkinė veikla arba susiklosto kitokia situacija, kuri kelia pagrįstų abejonių, kad sutartiniai įsipareigojimai nebus įvykdyti tinkamai;
56. Norėdamas nutraukti Projekto įgyvendinimo sutartį, Projekto vykdytojas privalo pateikti Savivaldybės administracijai raštišką motyvuotą prašymą nutraukti minėtą sutartį. Kartu su prašymu nutraukti Projekto įgyvendinimo sutartį Projekto vykdytojas privalo pateikti jau panaudotų lėšų ataskaitas. Savivaldybės administracijai pritarus Projekto vykdytojo prašymui nutraukti Projekto įgyvendinimo sutartį, Projekto vykdytojas iki Projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimo privalo grąžinti nepanaudotas ar ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas lėšas, gautas vykdant Projekto įgyvendinimo sutartį, Savivaldybės administracijai – pervesti jas į Projekto įgyvendinimo sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje.
57. Savivaldybės administracija, gavusi Projekto vykdytojo prašymą nutraukti Projekto įgyvendinimo sutartį, patikrina panaudotų lėšų ataskaitas. Jeigu nurodytos ataskaitos nepateiktos, savivaldybės administracija įvertina projekto vykdymo rezultatus ir projekto vykdymą patvirtinančius dokumentus.
Jeigu, patikrinus panaudotų lėšų ataskaitas ir (ar) įvertinus projekto vykdymo rezultatus ir (ar) projekto vykdymą patvirtinančius dokumentus, nustatoma, kad lėšos panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, Savivaldybės administracija nustato protingą terminą (ne ilgesnį nei 14 darbo dienų) jiems pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, nedelsdamas raštu apie tai privalo informuoti Savivaldybės administraciją.
Jeigu, patikrinus panaudotų lėšų ataskaitas ir (ar) įvertinus projekto vykdymo rezultatus ir (ar) projekto vykdymą patvirtinančius dokumentus, Projekto įgyvendinimo sutarties vykdymo pažeidimų nenustatoma arba jie pašalinami, Savivaldybės administracija, įvertinusi Projekto vykdytojo prašyme nurodytus motyvus, priima sprendimą dėl Projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimo ir apie jį per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos informuoja Projekto vykdytoją.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
59. Su Priemonės ir (ar) jos projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus Projekto vykdytojas saugo ne trumpiau nei 1 metus po to, kai buvo nutrauktas ar sustabdytas Priemonės ir (ar) jos projektų veiklų įgyvendinimas, jeigu kiti teisės aktai nenustato ilgesnio dokumentų saugojimo termino.
60. Per Aprašo 59 punkte nurodytą laikotarpį, pareikalavus Savivaldybės administracijai ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentui, Projekto vykdytojas privalo su Priemonės ir (ar) jos projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus pateikti Savivaldybės administracijai arba Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos
stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo
1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“
įgyvendinimo Neringos savivaldybėje aprašo
1 priedas
(Paraiškos forma)
________________________________________________________________
(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas)
________________________________________________________________
(juridinio asmens kodas, adresas, tel. nr., el. paštas)
Neringos savivaldybės administracijai
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO 1.1.5 PRIEMONĖS „STIPRINTI BENDRUOMENINĘ VEIKLĄ SAVIVALDYBĖSE“ ĮGYVENDINIMO NERINGOS SAVIVALDYBĖJE PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO PARAIŠKA
___________ Nr. __________
(data)
1. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1.1. Pareiškėjo pavadinimas |
|
1.2. Pareiškėjo teisinė forma |
|
1.3. Juridinio asmens kodas |
|
1.4. Įregistravimo Juridinių asmenų registre data |
|
1.5. Narių skaičius |
|
1.6. Pareiškėjo vadovas / įgaliotas asmuo (vardas ir pavardė, tel. nr., el. paštas) |
|
1.7. Kontaktinis asmuo / projekto vadovas (vardas ir pavardė, tel. nr., el. paštas) |
|
1.8. Organizacijos patirtis įgyvendinant projektus, finansuojamus iš valstybės biudžeto (išvardinti per pastaruosius trejus metus vykdytus projektus, nurodant finansavimo šaltinį, skirtą sumą, projekto pavadinimą ir vykdymo metus) |
|
2. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ
2.1. Projekto pavadinimas |
|
2.2. Projektui įgyvendinti prašoma suma (eurais) |
|
2.3. Projekto įgyvendinimo trukmė, projekto vykdymo vieta |
|
2.4. Projekto partneriai, jų kontaktai |
|
3. PROJEKTO APRAŠYMAS
3.5. Projekto atitiktis Nevyriausybinių organizacijų tarybos patvirtintoms prioritetinėms finansuotinoms veikloms
|
4. PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS
Planuojama veiklos vykdymo data (trukmė) |
Planuojama vykdymo vieta |
Planuojamos veiklos atsakingas vykdytojas |
Veiklos aprašymas (planuojamas dalyvių / savanorių skaičius, veiklos metodai ir kita) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. DETALI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA*
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Mato vieneto pav. |
Kiekis |
Vieneto kaina, Eur |
Prašoma suma, Eur |
|
I. |
Projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 proc. projektui skirtų lėšų)* |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|||
II. |
Projekto įgyvendinimo išlaidos |
|||||
1. |
|
|||||
1.1. |
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|||||
2.1. |
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|||
|
IŠ VISO |
|
|
|||
* Planuojant išlaidas vadovaujamasi Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Neringos savivaldybėje aprašo 23 ir 24 punktais.
7. PRIDEDAMI DOKUMENTAI
Dokumento pavadinimas |
Egz. skaičius |
Lapų skaičius |
Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų, įstatų, steigimo sutarties) kopija |
|
|
Registracijos pažymėjimo, kopija |
|
|
Jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija |
|
|
Organizacijos narių sąrašas |
|
|
Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu – bendradarbiavimo susitarimo / sutarties kopija |
|
|
Komerciniai pasiūlymai |
|
|
Kiti pareiškėjo pageidavimu pateikiami dokumentai |
|
|
Pareiškėjo vadovas ar įgaliotas asmuo ________________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
_________________________
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės
veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano
įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti
bendruomeninę veiklą savivaldybėse“
įgyvendinimo
Neringos savivaldybėje tvarkos aprašo
2 priedas
(Vertinimo anketos forma)
PROJEKTO, PATEIKTO NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO 1.1.5 PRIEMONĖS „STIPRINTI BENDRUOMENINĘ VEIKLĄ SAVIVALDYBĖSE“ ĮGYVENDINIMO NERINGOS SAVIVALDYBĖJE PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSUI, VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto sąlyginis numeris |
|
Paraiškas vertinančios institucijos narys |
|
Vertinimo data |
|
Vertinimo pagrindas |
Vertinimo kriterijai |
Balų ribos |
Skiriamas balas |
Skiriamo balo pagrindimas (pvz., skiriamas mažesnis balas, nes yra viršyta maksimali vienam projektui galimų skirti lėšų suma; prašoma lėšų veiklai, kurios nėra veiklų plane, ir pan.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Įgyvendinant projektą sprendžiama problema, siekiami tikslai, uždaviniai, rezultatai, vykdomos veiklos ir jų tęstinumas (Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Neringos savivaldybėje tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 1 priedo 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.7 papunkčiai, 6 punktas) |
|
20
15
10
5
0 |
|
|
|||||
2. Papildomas balas gali būti skiriamas, jeigu (Aprašo 11 punktas, Aprašo 1 priedo 3.6 papunktis): |
Projektą įgyvendins bendruomeninė organizacija |
15 |
|
|
|||||
Bendruomeninė organizacija yra sudariusi partnerystės sutartį su bent vienu partneriu, t. y. su kita nevyriausybine organizacija, religine bendruomene, bendrija ar kita pelno nesiekiančia organizacija |
5
|
|
|
||||||
Bendruomeninė organizacija yra sudariusi partnerystės sutartį su bent vienu partneriu, kuris veikia kitos seniūnijos ar kitos savivaldybės teritorijoje |
5 |
|
|
||||||
Savanoriai įtraukti į įgyvendinamo projekto veiklas: į visas veiklas; į dalį veiklų |
10 5 |
|
|
||||||
Įgyvendinant projektą vykdomos veiklos, numatytos Aprašo 10.1–10.4 papunkčiuose |
10 |
|
|
||||||
Į projekto veiklų įgyvendinimą įtrauktas jaunimas |
10 |
|
|
||||||
Į projekto veiklų įgyvendinimą įtraukti socialinę atskirtį patiriantys asmenys |
10 |
|
|
||||||
Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, naudoja kovos su klimato kaita priemones |
5 |
|
|
||||||
3. Projekto finansavimas (Aprašo 48 punktas) |
Projektui prašomos lėšos aiškiai įvardytos, pagrįstos, susijusios su veiklomis ir atitinka konkurso skelbime nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą
Projektui prašomos lėšos iš dalies įvardytos, pagrįstos, susijusios su veiklomis ir atitinka konkurso skelbime nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą
Projektui prašomos lėšos neįvardytos, nepagrįstos, nesusijusios su veiklomis ir neatitinka konkurso skelbime nurodytos didžiausios vienam projektui galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos |
10
5
0 |
|
|
|||||
4. Projekto viešinimas (Aprašo 1 priedo 6 punktas) |
Užtikrinamas projekto viešinimas |
10
10
|
|
|
|||||
|
Balų suma |
110 |
|
|
Paraiškos, surinkusios mažiau nei ____ (nurodoma balų suma) balų, nefinansuojamos.
|
Paraiškas vertinančios institucijos nario komentarai ir išvada |
Prašoma lėšų suma (eurais) |
|
Siūloma skirti lėšų suma (eurais) |
|
Projektui įgyvendinti siūlomos skirti lėšų sumos pagrindimas (jei siūloma skirti suma yra mažesnė, nei prašoma) |
|
Paraiškas vertinančios institucijos narys |
|
|
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė)
|
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos
stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo
1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“
įgyvendinimo Neringos savivaldybėje aprašo
3 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos forma)
________________________________________________________
(Nevyriausybinių organizacijų tarybos nario vardas ir pavardė)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS ir Nešališkumo deklaracija
20_____ m. __________________ d.
Aš, ________________________________________________, vertindamas (-a) Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo aprašo nustatyta tvarka pateiktus projektus:
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, vertinant projektus;
2. Pareiškiu, kad man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:
3. Patvirtinu, kad atsisakysiu vertinti man pateiktą projektą, jei paaiškės, kad aš esu projektą pateikusios organizacijos narys (-ė); dalyvauju projektą pateikusios organizacijos valdymo organų veikloje; esu įtrauktas (-a) į projekto, kuris yra vertinamas, vykdymo procesą; galiu nesuderinti viešųjų ir privačių interesų ir galiu būti šališkas (-a).
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos
stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo
1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“
įgyvendinimo Neringos savivaldybėje aprašo
4 priedas
(Pavyzdinė projekto įgyvendinimo sutarties forma)
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO 1.1.5 PRIEMONĖS „STIPRINTI BENDRUOMENINĘ VEIKLĄ SAVIVALDYBĖSE‘‘ SUTARTIS
20___ m. ___________________ d. Nr. __________
___________________
(sudarymo vieta)
Vadovaudamiesi Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo Neringos savivaldybėje aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. vasario 4 d. įsakymo Nr. A1-86 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas),
47 punktu bei Nevyriausybinių organizacijų tarybos 20__ m. ________________d. posėdžio protokolu Nr. ____, Neringos savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), atstovaujama _______________, veikiančio
(pareigos, vardas, pavardė)
pagal _____________________, ir ________________________ (toliau – Projekto
(atstovavimo teisinis pagrindas) (projekto vykdytojo pavadinimas)
vykdytojas), atstovaujamas____________________, veikiančio (-ios) pagal_____________________,
(pareigos, vardas, pavardė) (atstovavimo teisinis pagrindas)
toliau kartu vadinamos Šalimis, o kiekviena atskirai – Šalimi, sudarė šią Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ projektui _________________________ (toliau –
(projekto pavadinimas)
Projektas) įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Savivaldybės administracija Sutartimi įsipareigoja pervesti Sutarties 2 punkte nurodytą valstybės biudžeto lėšų sumą į Projekto vykdytojo banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje esančią sąskaitą Projekto vykdytojo Projektui 20__ metais įgyvendinti, o Projekto vykdytojas įsipareigoja naudoti šias lėšas, atsiskaityti už jų panaudojimą Sutartyje nustatyta tvarka ir įgyvendinti Projekte numatytas veiklas.
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
3. Sutartimi Savivaldybės administracija įsipareigoja:
3.1. pervesti Sutarties 2 punkte nurodytą valstybės biudžeto lėšų sumą pagal Išlaidų sąmatą į Projekto vykdytojo Sutarties rekvizituose nurodytą sąskaitą banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo Sutarties įsigaliojimo dienos;
3.2. teikti Projekto vykdytojui visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, informaciją, susijusią su Projekto įgyvendinimu, kad būtų tinkamai vykdomi Projekto vykdytojo pagal Sutartį prisiimti įsipareigojimai;
3.3. atsiradus pagrįstų įtarimų, kad Projekto vykdytojas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus ir (arba) pažeidžia teisės aktus, turinčius esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, apie tai raštu informuoti Projekto vykdytoją ir sustabdyti Sutarties vykdymą iki tol, kol išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės. Šiuo atveju Savivaldybės administracija nustato Projekto vykdytojui protingą terminą pažeidimams pašalinti ir sutartiniams įsipareigojimams įvykdyti, o Projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, kartu pateikdamas tai patvirtinančius įrodymus. Savivaldybės administracija, įvertinusi iš Projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei Projekto vykdytojas per nustatytą terminą pažeidimų nepašalina, neinformuoja Savivaldybės administracijos, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir įsipareigojimus, Savivaldybės administracija vienašališkai nutraukia Sutartį jos IV skyriuje nustatyta tvarka ir terminais ir apie tai informuoja išplėstinę seniūnaičių sueigą.
4. Savivaldybės administracija turi teisę:
4.1. tikrinti, ar finansavimą Projektui įgyvendinti gavęs Projekto vykdytojas laikosi Sutartyje nustatytų reikalavimų ir įsipareigojimų, prireikus atlikti Projekto įgyvendinimo ir Projekto vykdytojui pervestų tikslinių valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir atsiskaitymo už jas patikrinimą ir apie patikrinimo rezultatus informuoti išplėstinę seniūnaičių sueigą;
4.2. reikalauti, kad Projekto vykdytojas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą pateiktų dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu;
4.3. reikalauti, kad Projekto vykdytojas patikslintų Sutarties 5.7 papunktyje nurodytas ataskaitas, nustatydamas protingą terminą trūkumams pašalinti;
4.4. skaičiuoti Projekto vykdytojui 0,02 procento dydžio delspinigius nuo Sutarties sumos už kiekvieną uždelstą dieną, kurią neįvykdomi įsipareigojimai, bet ne daugiau nei Sutarties suma. Šiuos delspinigius Projekto vykdytojas turi pervesti Savivaldybės administracijai į Sutarties rekvizituose nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sutartinių įsipareigojimų nevykdymo nustatymo dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 20 d.;
5. Vykdytojas įsipareigoja:
5.1. gautas valstybės biudžeto lėšas naudoti tik pagal tikslinę paskirtį Sutartyje nustatyta tvarka, vadovaudamasis Išlaidų sąmata;
5.2. Projekto išlaidas tiesiogiai susieti su Projekte numatytomis įgyvendinti veiklomis, užtikrinti, kad tinkamos Projekto išlaidos būtinos Projektui vykdyti, būtų pagrįstos Projekto įgyvendinimo eiga, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ne ankščiau kaip nuo Sutarties su Savivaldybės administracija pasirašymo dienos iki einamųjų metų gruodžio 20 d.;
5.3. suderinti su Savivaldybės administracija Projekto įgyvendinimo perdavimą kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui;
5.4. atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais vykdyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais. Projekto vykdytojas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;
5.5. raštu informuoti Savivaldybės administraciją apie einamąjį ketvirtį nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir jas naudoti kito ketvirčio tų pačių straipsnių išlaidoms;
5.6. norėdamas patikslinti Išlaidų sąmatą, Savivaldybės administracijai raštu pateikti pagrįstą prašymą tikslinti Išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamos Išlaidų sąmatos projektą. Prašymą tikslinti Išlaidų sąmatą teikti tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus. Prašymą tikslinti Išlaidų sąmatą teikti Savivaldybės administracijai vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 (dešimčiai) darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami;
5.7. atsiskaityti Savivaldybės administracijai už gautas valstybės biudžeto lėšas ir veiklą, kuriai finansuoti skiriamos valstybės biudžeto lėšos, – kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 dienos Savivaldybės administracijai pateikti ketvirtines išlaidų sąmatos ataskaitas ir Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo bei patirtų sąnaudų ketvirtines ataskaitas pagal Savivaldybės administracijos patvirtintą formą, išlaidas nurodant eurais ir euro centais, taip pat metinę Projekto veiklos ataskaitą. Prie metinės (galutinės Projekto įgyvendinimo) veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su Projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;
5.8. įgyvendinti Projektą atsižvelgiant į šį kriterijų – įgyvendintų bendruomeninės veiklos stiprinimo veiklų ir dalyvių juose skaičius;
5.10. raštu informuoti Savivaldybės administraciją apie aplinkybes, dėl kurių nebegalima vykdyti Sutarties arba kurios trukdo ar gali trukdyti tinkamai įgyvendinti Sutartį;
5.11. raštu informuoti Savivaldybės administraciją, jei yra vykdoma ar numatoma vykdyti Projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis Projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti Projekto veiklas;
5.12. raštu informuoti Savivaldybės administraciją, kad Projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas, sustabdomas ar panaikinamas. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą Projektui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame papunktyje nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Savivaldybės administracijai, sustabdytas lėšų pervedimas atnaujinamas;
5.13. sudaryti sąlygas Savivaldybės administracijos atstovams patikrinti, kaip vykdant Sutartį naudojamos valstybės biudžeto lėšos, ir pateikti visus prašomus dokumentus ir duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu, Savivaldybės administracijos nustatytais terminais, būdu ir forma;
5.14. grąžinti Savivaldybės administracijai Projekto vykdytojo disponuojamose sąskaitose esamas, Sutarčiai vykdyti ir Projektui įgyvendinti skirtas ir nepanaudotas ar netikslingai panaudotas valstybės biudžeto lėšas ne vėliau kaip iki kitų po ataskaitinių metų sausio 5 d. į Sutarties rekvizituose nurodytą Savivaldybės administracijos banko, kitos mokėjimo ar kredito įstaigos sąskaitą, mokėjimo paskirtyje nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės kvalifikacijos straipsnį, grąžinamą sumą;
5.15. už banke, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas ne vėliau kaip iki kitų po ataskaitinių metų sausio 5 d. pervesti Savivaldybės administracijai į Sutarties rekvizituose nurodytą Savivaldybės administracijos banko, kitos mokėjimo ar kredito įstaigos sąskaitą, mokėjimo paskirtyje nurodant, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą, grąžinamą sumą;
5.16. atsakyti už informacijos ir pateiktų dokumentų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų teisės aktų reikalavimus atitinkantį buhalterinės apskaitos tvarkymą ir valstybės biudžeto lėšų praradimą dėl jų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos neįvertinimo;
5.17. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės atsiradusius Projekto vykdymo trūkumus, pažeidžiančius Sutarties sąlygas;
6. Vykdydamas Sutartį, Projekto vykdytojas turi teisę:
6.1. inicijuoti gautų valstybės biudžeto lėšų perskirstymą Sutarties 5.6 papunktyje ir Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka;
7. Visa su Sutarties vykdymu susijusi informacija ir pranešimai siunčiami adresais, nurodytais Sutarties rekvizituose. Šalys privalo informuoti viena kitą raštu apie Sutarties rekvizitų pakeitimą ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo rekvizitų pakeitimo. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų, jog kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius tai kitai šaliai žinomus rekvizitus, neatitinka Sutarties sąlygų arba kad ji negavo pranešimų ar lėšų, siųstų pagal tuos rekvizitus.
III. SUTARTIES PAKEITIMO SĄLYGOS
8. Sutartis keičiama Sutarties Šalims pasirašant papildomą susitarimą, kai keičiasi Sutarties vykdymo sąlygos. Atsiradus nurodytoms aplinkybėms, Projekto vykdytojas privalo Savivaldybės administracijai raštu pateikti pagrįstą prašymą pakeisti Sutartį ir pateikti susitarimo dėl Sutarties pakeitimo projektą. Jei keičiasi Projektui skirtas valstybės biudžeto lėšų dydis, kartu pridedamas detalusis Išlaidų sąmatos pakeitimo projektas. Susitarimas dėl Sutarties pakeitimo pasirašomas arba Projekto vykdytojui pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti Sutartį per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo pakeisti Sutartį gavimo dienos.
IV. SUTARTIES NUTRAUKIMO SĄLYGOS
9. Sutartis gali būti nutraukta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka, Šalių susitarimu, Šalims pasirašant susitarimą, ar vienašališkai, kai viena Sutarties Šalis raštu įspėja kitą Šalį dėl Sutarties nutraukimo ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų.
10. Savivaldybės administracija, Projekto vykdytoją informavusi Sutarties 9 punkte nustatyta tvarka, vienašališkai nutraukia Sutartį ir įpareigoja Projekto vykdytoją grąžinti nepanaudotas ir (ar) ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas lėšas, kai Projekto vykdytojas netinkamai vykdo Sutartyje nustatytus įsipareigojimus, turinčius esminę reikšmę Sutarčiai vykdyti:
10.2. nesuderinęs su Savivaldybės administracija, perduoda Projekto įgyvendinimą kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui;
10.3. nepateikia Savivaldybės administracijai Sutarties 5.7 papunktyje nurodytų ataskaitų arba per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą nepašalina pateiktų ataskaitų trūkumų;
11. Projekto vykdytojas turi teisę prašyti Savivaldybės administracijos nutraukti Sutartį, jeigu:
11.1. baigiasi Projekto vykdytojo steigimo dokumentuose nurodytas veiklos terminas, kuriam Projekto vykdytojas buvo įsteigtas;
11.2. Projekto vykdytojui iškeliama bankroto byla arba jis likviduojamas, kai sustabdo ūkinę veiklą arba susiklosto kitokia situacija, kuri kelia pagrįstų abejonių, jog sutartiniai įsipareigojimai bus įvykdyti tinkamai;
12. Norėdamas nutraukti Sutartį, Projekto vykdytojas privalo pateikti Savivaldybės administracijai raštišką motyvuotą prašymą nutraukti Sutartį. Kartu su prašymu nutraukti Sutartį Projekto vykdytojas privalo pateikti Sutarties 5.7 papunktyje nurodytas jau panaudotų lėšų ataskaitas (toliau – panaudotų lėšų ataskaitos). Savivaldybės administracijai pritarus Projekto vykdytojo prašymui nutraukti Sutartį, Projekto vykdytojas iki Sutarties nutraukimo privalo grąžinti nepanaudotas ar ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas vykdant Sutartį gautas lėšas Savivaldybės administracijai į Sutarties rekvizituose nurodytą Savivaldybės administracijos banko, kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje esančią sąskaitą.
13. Savivaldybės administracija, gavusi Sutarties 12 punkte nurodytą Projekto vykdytojo prašymą nutraukti Sutartį, patikrina panaudotų lėšų ataskaitas. Jeigu nurodytos ataskaitos nepateiktos, Savivaldybės administracija įvertina Projekto vykdymo rezultatus ir kitus Projekto vykdymą patvirtinančius dokumentus.
Jeigu patikrinus panaudotų lėšų ataskaitas ir (ar) Projekto vykdymo rezultatus ir (ar) kitus Projekto vykdymą patvirtinančius dokumentus nustatoma, kad lėšos panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, Savivaldybės administracija nustato protingą terminą (ne ilgesnį nei 14 darbo dienų) jiems pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, nedelsdamas raštu apie tai privalo informuoti Savivaldybės administraciją. Jeigu per nustatytą terminą pažeidimai nepašalinami, Savivaldybės administracija gali imtis Sutarties 3.3, 4.1–4.5 ir 10.1 papunkčiuose nurodytų veiksmų.
Jeigu, patikrinus panaudotų lėšų ataskaitas ir (ar) Projekto vykdymo rezultatus ir (ar) kitus Projekto vykdymą patvirtinančius dokumentus, Sutarties vykdymo pažeidimų nenustatoma arba jie pašalinami, Savivaldybės administracija, įvertinusi Projekto vykdytojo prašyme nurodytus motyvus, priima sprendimą dėl Sutarties nutraukimo ir apie jį per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja Projekto vykdytoją.
V. FORCE MAJEURE
14. Nė viena Šalis nėra laikoma pažeidusi Sutartį arba nevykdanti savo įsipareigojimų pagal ją, jei įsipareigojimus vykdyti jai trukdo nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, atsiradusios po Sutarties įsigaliojimo dienos.
15. Nenugalimos jėgos aplinkybių sąvoka apibrėžiama ir Sutarties Šalių teisės, pareigos ir atsakomybė, esant šioms aplinkybėms, reglamentuojamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsniu ir Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
16. Jei kuri nors Šalis mano, kad atsirado nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, dėl kurių ji negali vykdyti savo įsipareigojimų, ji nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo dienos, informuoja apie tai kitą Šalį, pateikdama įrodymus, taip pat įrodymus, jog ėmėsi visų pagrįstų atsargumo priemonių ir dėjo visas pastangas, kad sumažintų išlaidas ar neigiamas pasekmes, ir pranešdama apie aplinkybių pobūdį, galimą trukmę ir tikėtiną poveikį.
17. Pasibaigus nenugalimos jėgos aplinkybėms, Šalis, dėl nenugalimos jėgos negalėjusi vykdyti savo prisiimtų įsipareigojimų, privalo nedelsdama raštu informuoti kitą Šalį apie tai, kad negalėjo įvykdyti savo įsipareigojimų, ir atnaujinti savo Sutartimi prisiimtų įsipareigojimų vykdymą.
18. Jeigu nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės trunka ilgiau kaip 90 (devyniasdešimt) dienų, bet kuri Šalis turi teisę nutraukti šią Sutartį įspėdama apie tai kitą Šalį prieš 10 (dešimt) darbo dienų. Jeigu pasibaigus šiam 10 (dešimt) darbo dienų terminui nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės vis dar tęsiasi, Sutartis nutraukiama ir pagal Sutarties sąlygas Šalys atleidžiamos nuo tolesnio Sutarties vykdymo.
VI. KITOS SĄLYGOS
20. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.
21. Visi Sutarties pakeitimai, papildymai ir priedai galioja, jeigu jie pasirašyti abiejų Šalių, patvirtinti Šalių antspaudais (jeigu Projekto vykdytojas antspaudą privalo turėti) ir yra laikomi neatsiejama Sutarties dalimi.
22. Sutarties priedai:
VII. SUTARTIES ŠALIŲ REKVIZITAI
|
Savivaldybės administracija |
Projekto vykdytojas |
|
Įstaigos pavadinimas |
Juridinio asmens pavadinimas |
|
Įstaigos adresas |
Juridinio asmens adresas |
|
|
Juridinio asmens adresas susirašinėjimui |
|
Įstaigos kodas |
Juridinio asmens kodas |
|
A. s. |
A. s. |
|
Bankas |
Bankas |
|
Banko kodas |
Banko kodas |
|
Tel. |
Tel. |
|
Faks. |
Faks. |
|
El. p.
Administracijos direktorius A. V.
………….............. (vardas, pavardė) |
El. p.
Projekto vykdytojo vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos A. V. .................................. (vardas, pavardė) |
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės
veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano
įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti
bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ projektui
įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto
lėšų naudojimo sutarties Nr.
1 priedas
Neringos savivaldybės administracija |
|||||||||
(Įstaigos pavadinimas) |
|||||||||
Programa: |
|||||||||
Priemonė: |
|||||||||
Valstybės funkcija: |
|||||||||
_____________ |
|||||||||
2020 METŲ IŠLAIDŲ SĄMATA |
|||||||||
(data) |
|||||||||
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Išlaidų pavadinimas |
Iš viso skirta 2019 m., Eur |
Sutarties sumos paskirstymas ketvirčiais, Eur |
||||||
I |
II |
III |
IV |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
Kitiems einamiesiems tikslams |
|||||||||
Kapitalui formuoti |
|||||||||
Iš viso |
|||||||||
Įstaigos vadovas: |
|||||||||
(Pareigos) |
(Parašas) |
(Vardas, pavardė) |
|||||||
Rengėjas: |
|||||||||
(Vardas, pavardė, parašas, telefono Nr., el. pašto adresas)
|
Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės
veiklos stiprinimo 2020 metų veiksmų plano
įgyvendinimo 1.1.5 priemonės „Stiprinti bendruomeninę
veiklą savivaldybėse“ projektui įgyvendinti skirtų valstybės
biudžeto lėšų naudojimo sutarties Nr.
2 priedas
(Savivaldybės administracija) |
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
(Registracijos kodas ir buveinės adresas) |
|
||||||||||||||||
Programa: |
|
||||||||||||||||
Priemonė: |
|
||||||||||||||||
Valstybės funkcija: |
|
||||||||||||||||
Išlaidų ekonominė klasifikacija: |
|
||||||||||||||||
Finansavimo šaltinis: |
|
||||||||||||||||
BIUDŽETO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMO IR PATIRTŲ SĄNAUDŲ 20___ M. MĖN. D. KETVIRTINĖ ATASKAITA |
|||||||||||||||||
_______________________Nr.________ |
|
||||||||||||||||
(data) |
(eurais ir centais) |
|
|||||||||||||||
Išlaidų ekonominės klasifikacijos kodas |
Asignavimų planas metams, įskaitant patikslinimus |
Asignavimų planas ataskaitiniam laikotarpiui, įskaitant patikslinimus |
Gauti asignavimai |
Kasinės išlaidos |
Grąžinta einamųjų metų finansavimo sumų |
Grąžinta praėjusių laikotarpių finansavimo sumų |
Grąžinta banko palūkanų |
|
|||||||||
Per ataskaitinį ketvirtį |
Nuo metų pradžios |
Per ataskaitinį ketvirtį |
Nuo metų pradžios |
Iki 20 - |
Nuo 20 - - iki 20 - |
Nuo 20 - - iki 20 - |
Nuo 20 - - iki 20 - |
|
|||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
IŠ VISO: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
||||||
|
|||||||||||||||||
Įstaigos vadovas |
|
||||||||||||||||
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
|
|||||||||||||||
Vyriausiasis buhalteris |
|
||||||||||||||||
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
|
|||||||||||||||
Rengėjas: |
|
||||||||||||||||
(Vardas, pavardė, parašas, telefono Nr., el. pašto adresas) |
|
||||||||||||||||