LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL EKoNOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO

2022 m. balandžio 11 d. Įsakymo Nr. 4-568 „Dėl skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2024 m. rugpjūčio 28 d. Nr. 4-453

Vilnius

 

P a k e i č i u  Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemą, patvirtintą  Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 4-568 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė       

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 4-568

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2024 m. rugpjūčio 28 d. įsakymo Nr. 4-453

redakcija)

 

skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315.

1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795.

1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo, su pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795.

1.5. 2022–2030 metų  ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“.

1.6. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašo patvirtinimo“.

1.7. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360 (toliau – Sutartis), sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA arba Paskolos davėjas).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Perspektyva“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

150 094 852 (šimtas penkiasdešimt milijonų devyniasdešimt keturi tūkstančiai aštuoni šimtai penkiasdešimt du) eurai (įskaitant valdymo mokestį INVEGAI), iš jų 42 312 400 (keturiasdešimt du milijonai trys šimtai dvylika tūkstančių keturi šimtai) eurų valstybės biudžeto lėšų, 107 782 452 (šimtas septyni milijonai septyni šimtai aštuoniasdešimt du tūkstančiai keturi šimtai penkiasdešimt du) eurai Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų.

3.

Skatinamosios finansinės priemonės „Perspektyva“ schemos (toliau – schema) galiojimo trukmė

INVEGOS tiesiogiai paskolų gavėjams teikiamos paskolos (toliau – Paskolos) pagal schemą bus teikiamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 arba Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir Paskolas teiks INVEGA, kaip fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ valdytoja, paskirta vadovaujantis Sutartimi.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, 2015 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2015/1017 dėl Europos strateginių investicijų fondo, Europos investavimo konsultacijų centro ir Europos investicinių projektų portalo, kuriuo iš dalies keičiamos reglamentų (ES) Nr. 1291/2013 ir (ES) Nr. 1316/2013 nuostatos dėl Europos strateginių investicijų fondo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. kovo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/523, Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.

6.

Remiama veikla

Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui, kuris kreipiasi dėl finansavimo pagal Priemonę projektui, apimančiam pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias ir (ar) inovacines veiklas, kurių tikslas yra pateikti rinkai inovatyvų produktą (prekę, paslaugą, technologiją) (toliau – Projektas).

7.

 

Paskolos gavėjai ir Projekto veiklos

 

7.1. Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui jo Projektui finansuoti, kai:

7.1.1. finansuojamos Projekto veiklos apima:

7.1.1.1. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias veiklas ir Paskolos gavėjas yra labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) arba didelė įmonė ir jo Projektas įgyvendinamas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, t. y. Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse (toliau – VVL regionas). Šiuo atveju Paskolos gavėjui valstybės pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 25 straipsnio nuostatas arba

7.1.1.2. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias ir inovacines veiklas (pramoninių tyrimų arba bandomoji taikomoji veikla Projekte yra privaloma) ir Paskolos gavėjas yra MVĮ arba didelė įmonė ir jo Projektas įgyvendinamas VVL regione. Šiuo atveju Paskolos gavėjui nereikšminga (de minimis) pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas arba

7.1.1.3. pramoninius tyrimus ir (ar) bandomąsias taikomąsias veiklas ir Paskolos gavėjas yra MVĮ arba maža vidutinės kapitalizacijos įmonė (toliau – MVKĮ) arba vidutinė kapitalizacijos įmonė (toliau – VKĮ) ir jo Projektas įgyvendinamas arba Sostinės regione, t. y. Vilniaus apskrityje (toliau – Sostinės regionas), arba visoje Lietuvos Respublikoje, arba Projekto įgyvendinimo vietos negalima nustatyti. Šiuo atveju Paskolos gavėjui valstybės pagalba suteikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 25 straipsnio nuostatas;

7.1.2. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus:

7.1.2.1. Veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą;

7.1.2.2. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) Paskolos davėjo sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;

7.1.2.3. Atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje;

7.1.2.4. Paskolos gavėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą, jis nėra likviduojamas;

7.1.2.5. Paskolos gavėjas yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui (kai tai yra privaloma pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius finansinės atskaitomybės teikimą) metinių finansinių ataskaitų už paskutinius dvejus finansinius metus arba, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei dvejus metus, už trumpesnį terminą, rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis;

7.1.2.6. nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Paskolos davėjo sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (ar), kaip nurodyta Konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje, Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su Europos Sąjungos (toliau – ES) vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) ir (arba) pagalbos teikėjo sprendimu buvo pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinę visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

7.1.2.7. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 ir 25 straipsnių nuostatomis (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 ar 7.1.1.3 papunkčiuose nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.8. Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra su eksportu susijusi veikla trečiosiose šalyse arba valstybės narėse, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies c punkte (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 ar 7.1.1.3 papunkčiuose nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.9. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio nereikšminga (de minimis) pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsniu (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.10. Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra vykdoma Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a, c ir e punktuose išvardytuose sektoriuose arba veiklose bei Paskolos gavėjo Projekto veikla, dėl kurios finansavimo kreipiamasi, nėra su eksportu susijusi veikla trečiosiose šalyse arba valstybės narėse, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies e punkte. Kai Paskolos gavėjas vykdo kelias veiklas, jis turi atitikti Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 2 dalies reikalavimus dėl tinkamo veiklų atskyrimo (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.11. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.12. Valstybė ir (ar) savivaldybė neturi arba turi mažiau kaip 25 procentus Paskolos gavėjo akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių;

7.1.2.13. Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama Paskola, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

7.1.2.14. Paskolos gavėjo ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikos lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininko, naudos gavėjo reputacija, o Projektas INVEGOS yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikos lygis bei Projekto ekonominio pagrįstumo ir finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas INVEGOS vidaus procedūrų nustatyta tvarka;

7.1.2.15. Paskolos gavėjo nuosavybės rodiklis (nuosavo kapitalo ir viso turto santykis) po Paskolos suteikimo yra ne mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 į nuosavą kapitalą įtraukus akcininkų, susijusių ir (ar) kitų trečiųjų asmenų Paskolos gavėjui suteiktas paskolas, subordinuotas INVEGOS paskolos (-ų) atžvilgiu (toliau – trečiųjų asmenų subordinuotos paskolos) (be trečiųjų asmenų subordinuotų paskolų nuosavas kapitalas turi būti teigiamas), skaičiuojant pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį ar paskutinę tarpinę finansinę ataskaitą. Jeigu pagal paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinį nuosavybės rodiklis po Paskolos suteikimo yra mažesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, o pagal paskutinę tarpinę finansinę ataskaitą yra didesnis kaip 0,1 arba 0,15 įtraukus trečiųjų asmenų subordinuotas paskolas, Paskolos gavėjas privalo pateikti INVEGAI nuosavybės struktūros pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus nuosavybės struktūros pokyčius įrodančius dokumentus);

7.1.2.16. Neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Rusijos Federacijos (toliau – Rusija), Baltarusijos Respublikos (toliau – Baltarusija), Rusijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamos Padniestrės teritorijos bei Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamų Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijų fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.;

7.1.2.17. Nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose, nurodytose Tikslinių teritorijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“, registruotais juridiniais asmenimis;

7.1.2.18. Per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis Paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos; padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje; įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją, arba nustatyta, kad Paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame schemos papunktyje nurodytą ketinimą (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

7.1.2.19. Per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo).

7.2. Paskolos gavėjo atitiktis reikalavimams, nurodytiems schemos 7.1.2.1–7.1.2.19 papunkčiuose, vertinama pagal viešai prieinamų registrų duomenis, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktus duomenis, viešai skelbiamą informaciją (pvz., Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos) ir Paskolos gavėjo pateiktą informaciją. Jeigu Paskolos gavėjo pateikta informacija neatitinka viešai prieinamų registrų ar valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktų duomenų, viešai skelbiamos informacijos, vadovaujamasi viešai prieinamų registrų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų pateiktais duomenimis. Tais atvejais, kai Paskolos gavėjas nėra įsteigtas Lietuvos Respublikoje, Paskolos gavėjo prašoma pateikti valstybės, kurioje jis yra įsteigtas, atitinkamus dokumentus, viešai skelbiamą informaciją.

8.

Reikalavimai Projektui

8.1. Finansavimas teikiamas Projektui, kuris atitinka šiuos reikalavimus:

8.1.1. Projektas iki paraiškos pateikimo INVEGAI nėra pradėtas įgyvendinti (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.1 ar 7.1.1.3 papunkčiuose nurodytos projekto veiklos finansavimo);

8.1.2. Projektas atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“, įgyvendinimo nuostatas ir bent vieną jos prioriteto tematiką (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo);

8.1.3. Projektas atitinka darnaus vystymosi horizontalųjį principą bei lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.) horizontalųjį principą;

8.1.4. Projektas atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimą – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires (2021/C 58/01);

8.1.5. Projektas turi nepažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

9.

Tinkamos finansuoti išlaidos

9.1. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos šios Projekto išlaidos:

9.1.1. išlaidos personalui: darbo užmokestis, atostoginiai, komandiruočių išlaidos ir su darbo užmokesčiu susiję mokesčiai Projektui įgyvendinti įdarbintiems tyrėjams, technikams ir kitiems pagalbiniams darbuotojams;

9.1.2. išlaidos priemonėms ir įrenginiams, skirtiems Projekto veikloms įgyvendinti, įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami Projekte, tačiau neviršijant Paskolos trukmės;

9.1.3. išlaidos pastatams įsigyti, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami Projekte, tačiau neviršijant Paskolos trukmės;

9.1.4. išlaidos pagal sutartis atliekamiems moksliniams tyrimams ir įsigyjamiems patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;

9.1.5. konsultavimo išlaidos, kurios naudojamos vien Projekte;

9.1.6. papildomos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir produktams, kurios patiriamos tiesiogiai įgyvendinant Projektą.

10.

Netinkamos finansuoti išlaidos  

 

 

10.1. Paskolos lėšos negali būti skiriamos ir naudojamos:

10.1.1. išlaidoms, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar finansuojamos iš ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ir (ar) kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų, jei, visas lėšas kartu sudėjus su Paskolos lėšomis, išlaidos būtų finansuotos daugiau kaip 100 procentų išlaidų vertės;

10.1.2. šioms veikloms finansuoti: spirito distiliavimo, rektifikavimo ir maišymo (veiklos kodas pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) 11.01 klasę), distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos, ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių lošimų ar lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių);

10.1.3. išlaidoms, kurios neatitinka schemos 9.1 papunktyje nurodytų išlaidų;

10.1.4. atsiskaitymams su Rusijos ir Baltarusijos, Rusijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje ir Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis;

10.1.5. Paskolos gavėjo lėšomis apmokėtų Projekto išlaidų perfinansavimui;

10.1.6. investicijoms išvardytoms Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.3 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo).

11.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte

11.1. Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei Projekto finansavime dalyvauja nors vienas privatus finansuotojas. Privačiu finansuotoju gali būti Paskolos gavėjas ir (ar) Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar privatus juridinis asmuo, kuris prisideda prie Projekto įgyvendinimo.

11.2. Privatus finansuotojas Projekte gali dalyvauti teikdamas Paskolos gavėjui paskolą Projektui finansuoti. Privataus finansuotojo dalyvavimu Projekte laikomas ir Paskolos gavėjo dalyvavimas Projekto įgyvendinime nuosavomis lėšomis.

11.3.  Privatus finansuotojas prie Projekto įgyvendinimo turi prisidėti finansuodamas ne mažiau kaip 20 procentų tinkamų finansuoti išlaidų sumą,  kuri skaičiuojama be pridėtinio vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas. Ne mažiau kaip 10 procentų tinkamų finansuoti išlaidų turi sudaryti nuosavos paties Paskolos gavėjo lėšos.

11.4. Privataus finansuotojo lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba.

12.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

12.1. Paskolos skiriamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolų sutartis tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis).

12.2. Paskolos sutarties terminas negali būti ilgesnis kaip 120 mėnesių, kuris esant objektyvioms priežastims gali būti pratęstas, bet ne ilgiau nei iki 180 mėnesių, jei tai neprieštarauja Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms. Sprendimą dėl Paskolos pratęsimo Paskolos davėjas priima, įvertinęs Paskolos gavėjo riziką.

12.3. Paskoloms taikoma fiksuota metinė palūkanų norma, kuri nustatoma visam Paskolos sutartyje nurodytam Paskolos terminui, jei nekeičiamos Paskolos sąlygos (Paskolos grąžinimo grafikas, Paskolos terminas, užstato vertės).

12.4. Jei Paskolos gavėjui gali būti suteikta valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 arba nereikšminga (de minimis) pagalba pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas, Paskolai pritaikomos šios lengvatinės palūkanos:

12.4.1. 0 (nulio) procentų metinė palūkanų norma laikotarpiu nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos iki Paskolos gavėjas pradės gauti pajamas iš Projekto, bet ne ilgiau kaip:

12.4.1.1. 5 metus nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos Paskolos gavėjams, vykdantiems veiklą (veiklos vykdymo laikotarpis apskaičiuojamas nuo Paskolos gavėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos iki paraiškos pateikimo Paskolos davėjui dienos, jei Paskolos gavėjas yra kitoje valstybėje narėje registruotas ūkio subjektas, veiklos laikotarpis vertinamas nuo įregistravimo tos valstybės registre datos) ne ilgiau kaip 3 metus. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, veiklos vykdymo laikotarpis nustatomas pagal anksčiausiai Juridinių asmenų registre įregistruotos įmonių grupės įmonės registravimo datą;

12.4.1.2. 3 metus nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos Paskolos gavėjams, vykdantiems veiklą ilgiau kaip 3 metus. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, veiklos vykdymo laikotarpis nustatomas pagal anksčiausiai Juridinių asmenų registre įregistruotos įmonių grupės įmonės registravimo datą;

12.4.2. 2 procentų metinė palūkanų norma likusiu Paskolos laikotarpiu, t. y. pasibaigus schemos 12.4.1.1 ir 12.4.1.2 papunkčiuose nurodytiems laikotarpiams.

12.5. Jeigu Paskolos gavėjas turi nepakankamą valstybės pagalbos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos pagal Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio nuostatas likutį, kad palūkanas būtų galima sumažinti iki schemos 12.4.1 ir 12.4.2 papunkčiuose nustatytų ribų, Paskolos gavėjas Paskolos davėjo siūlymu gali pasirinkti mokėti tokio dydžio palūkanas, kad Paskolos gavėjui likusios neišnaudotos valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos užtektų.

12.6. Paskolos lėšomis finansuojamas ilgalaikis turtas arba kitas Paskolos davėjui priimtinas lygiavertis ilgalaikis turtas (t. y. ne mažesnės vertės nei Paskolos lėšomis finansuojamas turtas) turi būti įkeistas Paskolos davėjo naudai. Paraiškos vertinimo metu nustačius didesnę Projekto neįgyvendinimo ir (ar) Paskolos negrąžinimo riziką, Paskolos davėjas, vadovaudamasis savo vidaus tvarkomis, ir individualiai įvertindamas Paskolos gavėjo galimybes, pareikalauja iš Paskolos gavėjo papildomų Paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonių. Kai Paskolos gavėjas neturi kito ilgalaikio turto arba už Paskolos lėšas įsigyjamas ar Paskolos gavėjo pasiūlytas kitas ilgalaikis turtas yra netinkama Paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonė dėl jos mažo likvidumo ar teisinių kliūčių ją įkeisti, prievolės įvykdymo užtikrinimas gali būti netaikomas.

12.7. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

12.8. Paaiškėjus, kad Paskolos gavėjui buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, Paskolos gavėjas privalo grąžinti neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą ir negrąžintą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis (Paskolos grąžinimo dienai) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, ir jei neteisėta arba nesuderinama pagalba buvo suteikta iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, vadovaudamasis Konkurencijos įstatymo 55straipsnio nuostatomis, Paskolos gavėjas privalo jam išmokėtą neteisėtos pagalbos arba nesuderinamos pagalbos sumą su visomis palūkanomis sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka, o jei neteisėta arba nesuderinama pagalba buvo suteikta iš ERPF lėšų, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą jam išmokėtą neteisėtos pagalbos arba nesuderinamos pagalbos sumą  su visomis palūkanomis, vadovaudamasis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“, ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.

12.9. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros nustatomos INVEGOS generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamame Priemonės įgyvendinimo sąlygų aprašyme (toliau – Priemonės aprašymas).

13.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

 

13.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma negali būti didesnė nei 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.

13.2. Suteikiamos Paskolos suma Paskolos gavėjo Projektui negali viršyti 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų.

13.3. Paskolos suma kiekvienam Paskolos gavėjui bus nustatoma individualiai, įvertinus finansavimo poreikį pagal Paskolos gavėjo INVEGAI pateiktą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, neviršijant nustatytos Paskolos sumos vienam Paskolos gavėjui.

13.4. Galimas suteikti Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui apskaičiuojamas atsižvelgiant į galimą suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos ar valstybės pagalbos dydį.

14.

Dotacija ir jai keliami reikalavimai

14.1. Paskolos gavėjui gali būti skiriama dotacija – iki 30 proc. suteiktos Paskolos sumos dalies nurašymui.

14.2. Dotacija skiriama tik tokiu atveju, jei Paskolos gavėjas paraiškoje nurodo, kad nori gauti dotaciją ir tuo atveju, jei neviršijamas didžiausias galimas suteikti nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis 300 000 (trys šimtai tūkstančių) eurų per bet kurį 3 metų laikotarpį, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje, arba valstybės pagalbos dydis, kaip nurodyta schemos 15.5 papunktyje. Paskolos davėjas priima sprendimą, kuriame nustato suteikiamos Paskolos ir galimos skirti dotacijos dydžius. Paskolos suma į dotaciją konvertuojama (dalis Paskolos nurašoma), kai Paskolos gavėjas tinkamai įgyvendina Projektą, t. y. įgyvendina Paskolos sutartyje nustatytas Projekto veiklas, ir pateikia Paskolos davėjui laisvos formos prašymą skirti dotaciją ir Projekto įgyvendinimą patvirtinančius dokumentus (atliktų Projekto veiklų ataskaitą). Paskolos davėjas įvertina, ar Projektas tinkamai įgyvendintas.

15.

Valstybės pagalbos apskaičiavimas

15.1. Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis teikiant Paskolą išreiškiamas bendruoju subsidijos ekvivalentu (toliau – BSE) ir apskaičiuojamas pagal formulę:

BSE = (K – D) x T x ((N procentų + R) – M procentų), kurioje:

BSE – bendrasis subsidijos ekvivalentas, eurais;

K – Paskolos suma, eurais;

D – remiantis schemos 14.1 papunkčiu skiriamos dotacijos suma, eurais (taikoma, jei dotacija skiriama);

T – Paskolos laikotarpis, kai Paskolos gavėjas naudojasi ar gali naudotis Paskolos lėšomis, išreikštas metais;

N – Europos Komisijos kiekvieno mėnesio pirmą kalendorinę dieną interneto svetainėje https://competition-policy.ec.europa.eu/state-aid/legislation/reference-discount-rates-and-recovery-interest-rates/reference-and-discount-rates_en skelbiama bazinė palūkanų norma;

R – 2008 m. sausio 19 d. Europos Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatyta marža;

M – metinė palūkanų norma, taikoma Paskolos gavėjui (Paskolos sutartimi nustatyta palūkanų norma).

15.2. Skaičiuojant BSE, atsižvelgiama į visam Paskolos laikotarpiui planuojamus Paskolos grąžinimus.

15.3. Remiantis schemos 14.1 papunkčiu, skiriama dotacijos suma yra sumuojama su apskaičiuotu, vadovaujantis schemos 15.1 papunkčiu, BSE (toliau – bendra skiriamos pagalbos suma).

15.4. Nereikšminga (de minimis) pagalba ar valstybės pagalba diskontuojama, taikant Europos Komisijos komunikate nustatytą diskonto dydį, iki suteikimo momentu esamos pagalbos vertės. Nereikšminga (de minimis) pagalba ar valstybės pagalba diskontuojama, sprendimo suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą ar valstybės pagalbą priėmimo metu,  taikant Europos Komisijos komunikate nustatytą diskonto dydį iki suteikimo momentu esamos pagalbos vertės.

15.5. Kai Paskola Paskolos gavėjui teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatomis, apskaičiavus BSE, įvertinama, ar bendra skiriamos pagalbos suma neviršys didžiausio galimo valstybės pagalbos dydžio, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

PD = TS x L, kurioje:

PD – didžiausias galimas suteikti valstybės pagalbos dydis, eurais;

TS – tinkamų finansuoti išlaidų suma, eurais (privataus finansavimo lėšomis ir Paskolos lėšomis apmokamos tinkamos finansuoti išlaidos skaičiuojamos be PVM, išskyrus tuos atvejus, kai Paskolos gavėjas yra ne PVM mokėtojas);

L – didžiausias galimas valstybės pagalbos intensyvumas, nustatytas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsniu:

Regionas

Labai mažos ir mažos įmonės

Vidutinės įmonės

Didelės įmonės, MVKĮ, VKĮ,

Sostinės regionas arba visa Lietuvos Respublika, arba kai Projekto įgyvendinimo vietos negalima nustatyti

50 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM)

40 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM)

30 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM)

VVL regionas

60 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM)

50 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM)

40 proc. nuo tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM)

15.6. Kai Paskola Paskolos gavėjui teikiama vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis, įvertinama, ar bendra skiriamos pagalbos suma neviršys didžiausio galimo nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje.

15.7. Visi Paskolų gavėjai, kuriems nereikšminga (de minimis) pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831, susieti bent vienos rūšies tarpusavio santykiais, nustatytais Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone (toliau – viena įmonė).

15.8. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, laikomasi Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 8 dalies reikalavimų. Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, laikomasi Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 9 dalies reikalavimų (taikoma, kai kreipiamasi dėl schemos 7.1.1.2 papunktyje nurodytos projekto veiklos finansavimo).

15.9. Jeigu nustatoma, kad bendra skiriamos pagalbos suma viršija didžiausią galimą valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, atitinkamai yra keičiamos viena ar kelios Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, Paskolos palūkanų normos dydis, skiriamos dotacijos suma).

15.10. Jei, suteikus Paskolą, vėliau kreipiamasi dėl Paskolos termino pratęsimo, BSE yra perskaičiuojamas ir Paskolos terminas tęsiamas tik tuo atveju, jei pratęsimas neprieštarauja Reglamento  (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms.

16.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

16.1. Pagal schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

16.2. Pagal schemą teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnyje.

17.

 

Stebėsena

 

17.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 25 straipsnio, Reglamento (ES) 2023/2831 ir schemos nuostatas.

17.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą ar valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 

18.

Skaidrumo reikalavimai

18.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieną šimtą tūkstančių) eurų, būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt (toliau – Svetainė) per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

18.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Svetainėje.

19.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

19.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą 10 metų nuo paskutinės Paskolos sutarties pasirašymo dienos, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalies ir Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

19.2. Asmens duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. + 370 5 210 7510, el. paštas info@invega.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus bei iš kitų duomenų šaltinių surinktus, kaip nustatyta schemoje, asmens duomenis:

19.2.1. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis, informacija apie svarbias viešąsias pareigas, ryšiai su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis, kaip tai nustatyta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, parašas, paraiškos pateikimo data;

19.2.2. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą;

19.2.3. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi šie fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens dokumento kopija), pilietybė, elektroninis pašto adresas, telefono ryšio numeris.

19.3. INVEGA asmens duomenis, gautus įgyvendinant schemą, tvarko vykdydama teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, schemoje. Duomenys, nurodyti schemos 7.1.2.18 ir 7.1.2.19 papunkčiuose, yra tvarkomi vadovaujantis 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) 2022/2434, 136 straipsnio nuostatomis. Asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, INVEGOS generalinio direktoriaus  tvirtinamomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama duomenų valdytojo interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

19.4. INVEGA asmens duomenis gauna iš pareiškėjo, siekiančio tapti Paskolos gavėju (toliau – pareiškėjas). INVEGA, vadovaudamasi teisės aktų, reguliuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir kitų valstybės institucijų, bendrovių, tvarkančių jungtines skolininkų duomenų rinkmenas bei duomenis apie kredito istoriją, įsiskolinimus (pvz., UAB „Creditinfo Lietuva“), atitikties platformų, teikiančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įrankius ir paslaugas (pvz., „Ondato Saas“), juridinių asmenų, kai duomenys teikiami apie šių juridinių asmenų atstovus, darbuotojus, steigėjus, akcininkus, dalyvius, savininkus ir pan., taip pat kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi Paskolos gavėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, Paskolos gavėjų finansinei padėčiai ir kreditingumui įvertinti, Paskolos gavėjų atitikčiai schemoje ir Priemonės aprašyme nustatytiems Paskolos gavėjo ir Projekto tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti bei Paskolos negrąžinimo, Paskolos gavėjo, Projekto rizikai įvertinti bei teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti.

19.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą nereikšmingos (de minimis) pagalbos ar valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, įvertinus ir nustačius Paskolos gavėjo atitiktį schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, vertinti Pareiškėjo kreditingumą, Paskolos negrąžinimo, Pareiškėjo riziką, tvarkyti duomenų valdytojo suteiktų Paskolų apskaitą, duomenų valdytojo suteiktų paskolų portfelio rizikos vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą ar valstybės pagalbą (Paskolos gavėją, finansuojamą Projektą, suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbos ar valstybės pagalbos sumą) Registre, Svetainėje ir Paskolos davėjo interneto svetainėje www.invega.lt, atlikti Paskolos davėjo suteiktų Paskolų auditą, taip pat vykdyti teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonių apie duomenų valdytojo suteiktų Paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines Paskolos davėjo suteiktų Paskolų ataskaitas.

19.6. Jei Paskolos gavėjas nepateiks asmens duomenų, nurodytų schemos 19.2.1–19.2.3 papunkčiuose, nebus galimybės patikrinti Paskolos gavėjo atitikties schemos reikalavimams, todėl jie nebus vertinami.

19.7. Duomenų valdytojas asmens duomenis perduos Lietuvos banko administruojamai Paskolų rizikos duomenų bazei. Duomenų valdytojas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Duomenų valdytojas asmens duomenis pateikia atsakydamas į gautus oficialius Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus.

19.8. Su schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis Paskolos davėjas tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos arba nuo Paskolos davėjo sprendimo nesuteikti Paskolos dienos.

19.9. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises:

19.9.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

19.9.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

19.9.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

19.9.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

19.9.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

19.10. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679.

 

_____________________