Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
dėl pasvalio r. krinčino antano vienažindžio PROGIMNAZIJOS nuostatų patvirtinimo
2021 m. gegužės 26 d. Nr. T1-91
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2021 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. V-670 redakcija), Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos nuostatų, patvirtintų Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T1-152 „Dėl Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), 73 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T1-84 „Dėl Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos tipo ir pavadinimo pakeitimo“ , atsižvelgdama į Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos tarybos 2021 m. balandžio 30 d. nutarimą (posėdžio protokolas Nr. 4), Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimą Nr. T1-152 „Dėl Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).
3. Įpareigoti Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos direktorių Algimantą Kaminską įregistruoti Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos nuostatus Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
Sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą, pareiškimą) paduodant Regionų apygardos administracinio teismo Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. T1-91
PASVALIO R. KRINČINO ANTANO VIENAŽINDŽIO PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos (toliau – Progimnazijos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Progimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turto, lėšų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialus Progimnazijos pavadinimas – Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazija, trumpasis pavadinimas – Krinčino Antano Vienažindžio progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190617493.
6. Progimnazijos savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys.
7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
11. Pagrindinė progimnazijos paskirtis – bendrasis ugdymas. Kitos paskirtys – ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas, neformalusis vaikų švietimas.
13. Mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai – grupinio ir pavienio mokymosi (kasdienio, savarankiško mokymosi būdai).
14. Progimnazija vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo švietimo programas.
15. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
16. Progimnazija turi:
16.1. Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos Pajiešmenių skyrių; trumpasis pavadinimas – Pajiešmenių skyrius (toliau – Skyrius):
16.1.1. Skyrius įsteigtas 2019 m. rugpjūčio 31 d. Savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. T1-159.
16.1.3. mokymo kalba – lietuvių, mokymosi formos ir mokymo proceso organizavimo būdai – grupinio ir pavienio mokymosi (kasdienio, savarankiško mokymosi būdai).
16.1.4. Skyrius vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo švietimo programas.
16.2. Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos Gulbinėnų daugiafunkcį centrą; trumpasis pavadinimas – Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos Gulbinėnų daugiafunkcis centras;
16.2.1. įsteigimo data – 2005 m. spalio 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2005 m. rugsėjo 14 d. sprendimą Nr. T1-248.
16.3. Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos Raubonių daugiafunkcį centrą; trumpasis pavadinimas – Krinčino Antano Vienažindžio progimnazijos Raubonių daugiafunkcis centras;
16.3.1. įsteigimo data – 2011 m. rugsėjo 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2010 m. vasario 9 d. sprendimą Nr. T1-21;
17. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Progimnazijos tikslas – teikti kokybišką išsilavinimą, padedant mokiniui mokytis pagal gebėjimus, siekti gerų mokymosi rezultatų, skatinant ugdytinių mokymosi motyvaciją ir jų norą mokytis visą gyvenimą, ugdyti kūrybingumą, pilietiškumą ir lyderystę.
22. Progimnazijos uždaviniai:
22.1. teikti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pirmos dalies pagrindinį išsilavinimą;
22.3. teikti vaikams ir mokiniams reikalingą socialinę, pedagoginę ir specialiąją pedagoginę pagalbą;
23. Progimnazijos funkcijos:
23.1. vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, priešmokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat į vaikų ir mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.2. rengia pagrindinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų bei neformaliojo vaikų švietimo programas;
23.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, individualizuotą pradinio ugdymo, individualizuotą pagrindinio ugdymo pirmos dalies, neformaliojo vaikų ir mokinių švietimo programas; prevencines programas, sutartyse sutartus įsipareigojimus; užtikrina geros kokybės švietimą;
23.4. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmos dalies, individualizuoto pradinio ugdymo, individualizuoto pagrindinio ugdymo pirmos dalies programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
23.7. įvertina vaikų ir mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.10. užtikrina higienos normų teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.14. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Progimnazija, įgyvendindama veiklos tikslą ir jai pavestus uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.3. bendradarbiauti su Progimnazijos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
25.5. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, visuomenines ir profesines organizacijas;
26. Progimnazijos pareigos:
26.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo pirmos dalies programų vykdymą;
26.3. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26.4. skatinti mokinius mokytis, padėti mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų, objektyviai vertinti mokinių pasiekimus;
26.5. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis.
26.7. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
26.9. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį, taip pat informuoti progimnazijos direktorių apie pastebėtą smurto atvejį;
IV SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Progimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
27.1. direktoriaus patvirtintas Progimnazijos strateginis veiklos planas, kuriam yra pritarę Progimnazijos taryba, Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
27.2. direktoriaus patvirtintas Progimnazijos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Progimnazijos taryba;
27.3. direktoriaus patvirtintas Progimnazijos ugdymo planas, kuriam yra pritarusi Progimnazijos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
28. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui. Didžiausią leistiną pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba.
29. Direktorius:
29.1. tvirtina Progimnazijos vidaus struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;
29.2. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Progimnazijos darbuotojus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;
29.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Progimnazijos darbo tvarkos taisyklėmis, nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.7. vadovauja Progimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.12. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu; teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
29.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
29.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.16. kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą instituciją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatytą tvarką;
29.17. už mokinio elgesio taisyklių pažeidimą turi teisę skirti drausmines auklėjimo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
29.18. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai ir demokratiškai priima sprendimus;
29.19. kiekvienais metais teikia Progimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą;
29.20. kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms aplinką:
29.20.1. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;
29.20.2. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokytojai, kiti Progimnazijos darbuotojai, direktorius apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, savivaldybėje veikiančiai pedagoginei psichologinei tarnybai dėl psichologinės pagalbos teikimo, ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;
29.20.3. imasi priemonių, kad smurtavęs (smurtavę) ir smurtą patyręs (patyrę) nepilnametis (nepilnamečiai) asmuo (asmenys) kartu su jį (juos) lydinčiais tėvais (globėjais, rūpintojais) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento. Psichologinės pagalbos trukmę nustato psichologas, įvertinęs kiekvieno smurto epizodo aplinkybių visumą ir atsižvelgdamas į švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą psichologinės pagalbos teikimo tvarką;
30. Progimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Progimnazijoje, už demokratinį Progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Progimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Progimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.
31. Progimnazijoje sudaromos metodinės grupės. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Progimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Progimnazijos pažangos. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
32. Progimnazijoje sudaroma Metodinė taryba. Ją sudaro metodinių grupių vadovai bei pagalbos specialistai , išrinkti Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia Tarybos pirmininko balsas.
33. Metodinė taryba:
33.4. teikia Progimnazijos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;
V SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA
35. Progimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Progimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia Progimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Progimnazijos valdymui, padeda spręsti Progimnazijai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Progimnazijos interesams.
36. Taryboje mokiniai, tėvai ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybą sudaro 9 nariai (3 mokiniai, 3 mokytojai ir 3 tėvai (globėjai, rūpintojai). Vietos bendruomenei atstovauja vietos bendruomenės seniūnaitis ir/arba kaimo bendruomenės pirmininkas.
37. Taryba renkama trejų metų kadencijai. Vienas narys gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijom.
38. Mokinius į Tarybą renka 4–8 klasių mokinių susirinkimas atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 4–8 klasių mokinių.
39. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą renka visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas. Tėvai išrenkami atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė 1–8 klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų).
40. Mokytojai į Tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių.
42. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Nutrūkus tarybos nario įgaliojimams anksčiau laiko, naujas narys renkamas ta pačia tvarka.
44. Taryba:
44.2. aprobuoja Progimnazijos strateginį planą, Progimnazijos metinį veiklos planą, Progimnazijos darbo tvarkos taisykles, kitus Progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Progimnazijos direktoriaus;
44.3. teikia siūlymų Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
44.5. išklauso Progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Progimnazijos direktoriui dėl Progimnazijos veiklos tobulinimo;
44.6. teikia siūlymų Savivaldybės tarybai dėl Progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
44.7. svarsto Metodinės tarybos, metodinių grupių, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Progimnazijos direktoriui;
44.8. teikia siūlymų dėl Progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
46. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
47. Mokytojų tarybą sudaro Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Progimnazijoje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų Progimnazijos savivaldos institucijų atstovai.
49. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
50. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
51. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
54. Mokinių tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas Mokinių tarybos narių susirinkime balsų dauguma. Nutrūkus tarybos nario įgaliojimams anksčiau laiko, naujas narys renkamas ta pačia tvarka.
55. Mokinių taryba:
55.1. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
55.2. dalyvauja rengiant Progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, rašo projektus jaunimo užimtumo klausimais; susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo;
55.3. svarsto Progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus; sprendžia įvairias mokinių problemas, pageidavimus;
55.4. padeda organizuoti Progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, nepamokinę veiklą ir laisvalaikį;
56. Tėvų susirinkimas – aukščiausia tėvų savivaldos institucija. Jis šaukiamas ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus. Jo darbe dalyvauja priešmokyklinės grupės, 1–8 klasių mokinių tėvai.
57. Tėvų susirinkimas:
58. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia pasiūlymų Tarybai ir direktoriui.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
60. Darbuotojai į darbą Progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Darbo apmokėjimo tvarką Progimnazijos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Vyriausybės nutarimai, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymai ir kiti teisės aktai.
62. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
63. Progimnazijos direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo nuostatais.
VII SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
64. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
65. Progimnazijos lėšos:
65.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
65.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
68. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Progimnazijos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Progimnazijos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.
69. Progimnazijos finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.
70. Progimnazijos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Informacija apie Progimnazijos veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Progimnazijos interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Progimnazija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo aktualia redakcija.
75. Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Progimnazijos tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.
76. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Progimnazijos direktoriaus ir Progimnazijos tarybos iniciatyva, laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių.
78. Progimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Progimnazijos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Progimnazijos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Pasvalio rajono savivaldybės ir Progimnazijos interneto svetainėse.
79. Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.