Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2015 M. LAPKRIČIO 18 D. NUTARIMO NR. 1199 „DĖL EKSPERIMENTINĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR PASKIRSTYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gruodžio 20 d. Nr. 1083

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 18 d. nutarimą Nr. 1199 „Dėl Eksperimentinės mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Nustatyti, kad:

2.1. Eksperimentinė mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika) taikoma savivaldybėse, kurių sąrašą, atsižvelgdamas į skirtą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto finansavimą, savivaldybės gyventojų skaičių, vyraujantį gyvenamosios vietovės tipą (miestas, miestelis, kaimas), 2018 metams tvirtina švietimo ir mokslo ministras. Į šį sąrašą savivaldybės gali būti įtraukiamos tuo atveju, jeigu yra savivaldybės tarybos sprendimas dėl Metodikos taikymo savivaldybės teritorijoje esančioms nevalstybinėms mokykloms, savivaldybėms gavus šių mokyklų dalyvių susirinkimų (savininkų) pritarimus, ir savivaldybės mokykloms.

2.2. Jeigu šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytai savivaldybei 2018 metams pagal Metodiką apskaičiuota mokymo lėšų suma yra mažesnė už lėšų sumą, tiems metams apskaičiuotą vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, savivaldybei papildomai skiriamas šių sumų skirtumas, kuris paskirstomas ir naudojamas Metodikos 13.2 papunktyje nustatyta tvarka.“

1.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Pavesti švietimo ir mokslo ministrui iki 2017 m. gruodžio 31 d. patvirtinti:

3.1. Savivaldybių, kurioms 2018 metais taikoma Metodika, sąrašą;

3.2. Mokyklų, kurių mokiniams taikomi Metodikos 1 priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiai, 4 priedo 5.3–5.6 papunkčiai ir 9 ir 10 punktai, 2018 metų sąrašus.“

1.3. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Eksperimentinę mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką:

1.3.1. Pakeisti 6 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

6. Klasės krepšelio (KKn) dydis apskaičiuojamas vidutinį sąlyginį mokytojo tarifinio atlygio koeficientą (R) padauginus iš nustatyto pareiginės algos bazinio dydžio (BD), pedagoginių normų skaičiaus klasei (pn), 12 mėnesių ir socialinio draudimo koeficiento (ksoc), tai yra KKn = R × BD × pn × 12 × ksoc, laikantis šių nuostatų:“.

1.3.2. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Lėšas kitoms mokymo reikmėms, nurodytoms Metodikos 1 priede (Lkmr), sudaro Metodikos 1 priede nurodytų mokymo reikmių koeficientų suma, padauginta iš BD ir faktinio mokinių skaičiaus.“.

1.3.3. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

1.3.4. Pakeisti 2 priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Šis nutarimas, išskyrus 1.2 papunktį, įsigalioja 2018 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                            Jurgita Petrauskienė

 

 

Eksperimentinės mokymo lėšų

apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

1 priedas

 

 

MOKYMO REIKMIŲ KOEFICIENTŲ IR REKOMENDUOJAMŲ MOKYMO LĖŠŲ SUMŲ SĄRAŠAS

 

 

Mokymo reikmės

Mokymo reikmių koeficientai (BD dydžiais)

Rekomenduojamos mokymo lėšų sumos (eurais vienam mokiniui per metus)

1. Mokymo reikmės, finansuojamos iš savivaldybėms skiriamų mokymo lėšų:

 

 

1.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti

0,0778

10,31

1.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti1

0,0129

1,72

1.3. dailės, muzikos ir choreografijos moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti1

0,0085

1,13

1.4. neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti1

 0,1342

17,79

2. Mokymo reikmės, finansuojamos iš mokykloms skiriamų mokymo lėšų:

 

 

2.1. švietimo pagalbai ir bibliotekai:

 

 

2.1.1. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.2 ir 2.1.3 papunkčiuose

0,4299

56,96

2.1.2. specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams2:

 

 

2.1.2.1. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas, integruotiems bendrojo ugdymo klasėse ir turintiems nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių3

 3,8153

 505,53

2.1.2.2. besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas, integruotiems bendrojo ugdymo klasėse ir turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių3

7,6307

1011,06

2.1.2.3. besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.1.2.4 papunktyje

2,6452

350,49

2.1.2.4. besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas specialiosiose mokyklose arba grupėse ar bendrosios paskirties grupėse ir turintiems didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių

5,2904

 700,98

2.1.3. migrantams3, 4

3,3333

 441,67

2.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms:

 

 

2.2.1. mokiniams, išskyrus mokinius, nurodytus šio priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiuose

 0,1561

 20,68

2.2.2. mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinių mažumų kalba arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje5, 6

 0,1873

 24,82

2.2.3. mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinių mažumų kalba5

 0,1639

21,72

2.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui

0,0232

3,08

2.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti

0,0585

7,75

2.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti

0,0446

5,91

 

[1] Šio priedo 1.2–1.4 papunkčiuose nurodytos lėšos mokiniams, kurie mokosi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, skiriamos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti.

2 Taikoma specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, išskyrus mokinius, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų (mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių kodai, nurodyti Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriuje, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. V-395 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių klasifikatoriaus patvirtinimo“: 2310, 2311, 2312, 2313, taip pat 2321, kai mokiniai turi nedidelių arba vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių).

3 Mokiniams, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir yra migrantai, taikomi tik specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams nustatyti švietimo pagalbos ir bibliotekos koeficientai ir rekomenduojamos mokymo lėšų sumos, nustatytos šio priedo 2.1.2.1 arba 2.1.2.2 papunktyje.

4 Taikoma užsieniečiams ir Lietuvos Respublikos piliečiams, atvykusiems ar grįžusiems iš užsienio gyventi ir dirbti Lietuvoje, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas bendrojo ugdymo klasėse (migrantams), ne ilgiau kaip vienus mokslo metus (ilgiau – jeigu nėra numatytų pasiekimų, nurodytų švietimo ir mokslo ministro įsakymu tvirtinamose bendrosiose ugdymo programose), jeigu mokiniui (vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintais ugdymo planais) bendrojo ugdymo dalykų ar pamokų skiriama daugiau nei kitam tos klasės mokiniui, kuris nėra migrantas.

5 Mokyklų, kurių mokiniams taikomi šio priedo 2.2.2 ir 2.2.3 papunkčiai, sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

6 Taikoma mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas: tautinių mažumų kalba; valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba – ne valstybinė kalba).

 

––––––––––––––––––––

 

Eksperimentinės mokymo lėšų

apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos

2 priedas

 

BAZINIŲ KLASIŲ (GRUPIŲ) DYDŽIŲ, KLASĖS KREPŠELIŲ APSKAIČIAVIMO RODIKLIŲ IR DYDŽIŲ SĄRAŠAS

 

Mokinių srautas

Ikimo-kyklinis ugdymas

Priešmokyklinis ugdymas

Bendrasis ugdymas

iki 2 m.

nuo 2 iki 3 m.

nuo 3 m.

1 kl.

2 kl.

3 kl.

4 kl.

5 kl.

6 kl.

7 kl.

8 kl.

9 kl.

10 kl.

11 kl.

12 kl.

Bazinis klasės (grupės) dydis

mokinių skaičius

10

15

20

20

24

30

Vidutinis sąlyginis moky-tojo tarifinio atlygio koefici-entas (R)

5,27

3,84

Klasės (grupės) pedago-ginių valandų skaičius per savaitę (h)

37,06

37,06

37,06

38,93

34,94

36,32

36,64

38,84

41,63

42,03

41,44

44,29

44,72

40,14

42,96

43,38

47,53

51,88

56,16

50,19

56,03

61,65

51,47

56,94

62,28

52,16

57,69

62,41

61,03

67,17

72,77

61,34

67,88

73,31

77,82

77,82

Pedago-ginių normų skaičius klasei (pn)

1,029

1,029

1,029

1,081

1,94

2,02

2,04

2,16

2,31

2,34

2,30

2,46

2,48

2,23

2,39

2,41

2,64

2,88

3,12

2,79

3,11

3,42

2,86

3,16

3,46

2,9

3,21

3,47

3,39

3,73

4,04

3,41

3,77

4,07

4,32

4,32

Sąlygi-nis klasės (grupės) dydis

mokinių skaičius

5 ir daugiau

8 ir daugiau

10 ir daugiau

10 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

9-11

12-20

21 ir daugiau

15 ir daugiau

15 ir daugiau

Mini-malus mokinių skaičius*

5

8

10

10

9

15

Klasės krepšelis (Eur)

11250

 

11250

11250

11819

15455

16093

16252

17208

18403

18642

18323

19598

19757

17765

19040

19199

21032

22944

24856

22227

24776

27246

22784

25174

27564

23103

25573

27644

27007

29715

32185

27166

30034

32424

34416

34416

 

* Minimalus mokinių skaičius, pagal kurį atitinkamame mokinių sraute skiriamas mažiausio dydžio klasės krepšelis.

 

Pastabos:

1. Skaičiuojant klasės krepšelius mokiniams, besimokantiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas specialiosiose mokyklose arba grupėse, šiame priede nurodyti klasės krepšeliai didinami 2 kartus.

2. Skaičiuojant klasės krepšelius, faktinis didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas bendrosios paskirties grupėse, skaičius mokinių sraute didinamas 2 kartus.

3. Skaičiuojant klasės krepšelius mokiniams, besimokantiems pagal bendrojo ugdymo programas tautinių mažumų kalba arba valstybine mokomąja kalba daugiakalbėje aplinkoje (jeigu mokykla yra Vilniaus rajono ar Šalčininkų rajono savivaldybėje, taip pat jeigu mokykla yra Elektrėnų, Širvintų rajono, Švenčionių rajono, Trakų rajono, Visagino ar Vilniaus miesto savivaldybėje ir joje yra ne mažiau kaip 20 procentų mokinių, besimokančių valstybine mokomąja kalba, kurių gimtoji kalba yra kita, ne valstybinė kalba), šiame priede nurodyti klasės krepšeliai didinami 20 procentų.

4. Skaičiuojant klasės krepšelius mokiniams, besimokantiems pagal priešmokyklinio ugdymo programą tautinių mažumų kalba, šiame priede nurodyti klasės krepšeliai didinami 5 procentais.

 

______________________