LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. GEGUŽĖS 8 D. ĮSAKYMO NR. 1V-388 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 10 PRIORITETO „VISUOMENĖS POREIKIUS ATITINKANTIS IR PAŽANGUS VIEŠASIS VALDYMAS“ VALSTYBĖS PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. spalio 9 d. Nr. 1V-798
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1V-388 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Ministerija, gavusi pareiškėjo pateiktą projektinį pasiūlymą, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo projektinio pasiūlymo gavimo Ministerijoje dienos turi įvertinti, ar:
9.1. valstybės projektas atitinka konkrečios įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų strateginio planavimo dokumentų nuostatas;
9.2. valstybės projektas atitinka bent vieną Veiksmų programos 10 prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą;
9.3. valstybės projektas yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programos 10 prioriteto ir strateginio planavimo dokumentuose nustatytiems tikslams ir valstybės projekto tikslams įgyvendinti; šis vertinimo aspektas taikomas, kai konkrečios įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta, kad pareiškėjas kartu su projektiniu pasiūlymu Ministerijai turi pateikti investicijų projektą;
9.4. valstybės projektas atitinka (ar atitiks suėjus paraiškos pateikimo terminui) valstybės projektų parengtumo sąlygas, nustatytas konkrečios įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše (jei tokios sąlygos nustatytos);
9.5. projektiniame pasiūlyme nurodytos valstybės projekto veikos atitinka konkrečios priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše numatytas finansuoti veiklas;
9.6. projektiniame pasiūlyme nurodyto valstybės projekto veiklomis prisidedama prie visų konkrečios priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių, prie kurių pasiekimo, vadovaujantis konkrečios priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašu, turi prisidėti projektas;
2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Jeigu atlikus projektinio pasiūlymo vertinimą atsakingi darbuotojai nustato, kad valstybės projektas neatitinka bent vieno Aprašo 9.1–9.6 papunkčiuose nustatyto reikalavimo, Ministerijos Regioninės politikos departamento direktoriaus patvirtinta pagal Aprašo 2 priedą parengta Projektinio pasiūlymo vertinimo išvada (toliau – Išvada dėl projektinio pasiūlymo), kurioje nurodoma, kad valstybės projektas negali būti įtrauktas į siūlomų finansuoti valstybės projektų sąrašą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projektinio pasiūlymo vertinimo termino pabaigos raštu išsiunčiama pareiškėjui.“
3. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. Jeigu atlikus projektinio pasiūlymo atitikties vertinimą atsakingi darbuotojai nustato, kad valstybės projektas atitinka visus Aprašo 9.1–9.6 papunkčiuose nustatytus reikalavimus, parengiama projektinio pasiūlymo aprašymo santrauka, kurioje nurodoma: įgyvendinimo priemonė, pagal kurią teikiamas projektinis pasiūlymas, pareiškėjas, valstybės projekto pavadinimas, tikslas, uždavinys (-iai), veiklos, preliminari valstybės projekto išlaidų suma, planuojami pasiekti priemonės įgyvendinimo stebėsenos ir fiziniai veiklų įgyvendinimo rodikliai.“
4. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:
„16. Projektinio pasiūlymo aprašymo santrauka raštu ar elektroniniu paštu pateikiama Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1V-881 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ uždavinių koordinavimo grupių sudarymo“ sudarytai atitinkamai koordinavimo grupei (toliau – koordinavimo grupė) pagal kompetenciją, nustatant ne trumpesnį nei 3 darbo dienų terminą raštu ar elektroniniu paštu pateikti savo išvadą dėl valstybės projekto atitikties Aprašo 9.7 papunktyje nustatytam reikalavimui.“
5. Pakeičiu 17 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
6. Pakeičiu 18 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
7. Pakeičiu 2 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Projektinio pasiūlymo įvertinimas
Nr. |
Vertinimo aspektas |
Taip / Ne / Netaikoma |
Pastabos / paaiškinimai (Nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip / Ne / Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą) |
2.1. |
Valstybės projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos 10 prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą. |
|
|
2.2. |
Valstybės projektas atitinka įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto (-ų) strateginio planavimo dokumento (-ų) nuostatas. |
|
|
2.3. |
Valstybės projekto parengtumas atitinka įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus arba gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui. |
|
(Jei valstybės projekto parengtumas neatitinka nurodyto reikalavimo, bet gali tenkinti tokį reikalavimą suėjus paraiškos pateikimo terminui, papildomai nurodoma, kokia sąlyga turi būti nurodyta valstybės projektų sąraše, jei valstybės projektą rekomenduojama įtraukti į sąrašą) |
2.4. |
Valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: (Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Optimalios alternatyvos pasirinkimo projekte kokybės vertinimo metodika, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Optimalios alternatyvos pasirinkimo projekte kokybės vertinimo metodika). |
|
|
2.4.1. valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
|
|
|
2.4.2. valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
|
|
|
2.4.3. valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
|
|
|
2.4.4. optimali valstybės projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
|
|
|
2.4.5. pasirinktai valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
|
|
|
2.5. |
Valstybės projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu. (Šis vertinimo aspektas taikomas valstybės projektams, kuriems netaikomas 2.4 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Optimalios alternatyvos pasirinkimo projekte kokybės vertinimo metodika). |
|
|
2.6. |
Išnagrinėtos ir palygintos visos konkrečios įgyvendinimo priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytos projekto įgyvendinimo alternatyvos |
|
|
2.7. |
Projektiniame pasiūlyme nurodytos valstybės projekto veiklos atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše numatytas finansuoti veiklas |
|
|
2.8. |
Projektiniame pasiūlyme nurodyti visi stebėsenos rodikliai, prie kurių pasiekimo, vadovaujantis konkrečios priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašu, turi prisidėti projektas |
|
|
2.9. |
Valstybės projektas nėra finansuojamas ir (ar) neplanuojama jo finansuoti iš kitų Veiksmų programos prioritetų, kitų ES struktūrinių fondų, kitos ES finansinės paramos ar kitos tarptautinės paramos, ar iš valstybės biudžeto programų lėšų |
|
|
2.10 |
Pateikti visi projektinio pasiūlymo priedai, nurodyti valstybės projektų finansavimo sąlygų apraše.“ |
|
|