LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VAIKAMS, NUKENTĖJUSIEMS NUO SMURTO AR NETIESIOGINIO SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE (LIUDYTOJAMS), IR JŲ ŠEIMŲ NARIAMS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO

 2023 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugpjūčio 2 d. Nr. A1-516

Vilnius

 

Vykdydama Vaiko gerovės 2022–2023 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. A1-52 „Dėl Vaiko gerovės 2022–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.3 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojams), ir jų šeimų nariams projektų atrankos konkurso organizavimo 2023 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro 

2022 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. A1-516

 

 

KOMPLEKSINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VAIKAMS, NUKENTĖJUSIEMS NUO SMURTO AR NETIESIOGINIO SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE (LIUDYTOJAMS), IR JŲ ŠEIMŲ NARIAMS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO

2023 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kompleksinių paslaugų teikimo vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojams), ir jų šeimų nariams projektų atrankos konkurso organizavimo 2023 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato bendrąsias projektų, skirtų kompleksinėms paslaugoms teikti vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojams), ir jų šeimų nariams, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams (projektų vykdytojams), projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinė sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

2.2. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2.3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

3. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklių nuostatos.

4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

5. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

6. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

7. Projektai gali būti įgyvendinami su partneriais.

8. Konkurso tikslas – atrinkti projektus, kuriuos įgyvendinant bus teikiamos kompleksinės paslaugos vaikams, nukentėjusiems nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojams), ir jų šeimų nariams (toliau kartu – smurto aukos ir jų šeimų nariai).

9. Siektinas konkurso rezultatas – suteiktos kokybiškos kompleksinės paslaugos smurto aukoms ir jų šeimų nariams, sumažintos neigiamos vaikų patirto smurto pasekmės jų psichikos sveikatai.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMO LAIKOTARPIS, TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

10. Projektų vykdymo laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne ilgiau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.

11. Projektų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 200 000 (du šimtai tūkstančių) eurų:

12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų;

12.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 5 000 (penki tūkstančiai) eurų.

13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos.

14. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas gali skirti projektui (-ams), kuris (kurie) įtrauktas (-i) į rezervinių projektų sąrašą. Jei projektų, įtrauktų į rezervinių projektų sąrašą, nėra, Ministerija šias lėšas gali paskirstyti paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskirame socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme ir taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

15. Finansavimo prioritetai teikiami ir papildomi balai skiriami projektams, kurių pareiškėjai:

15.1. sudarę bendradarbiavimo sutartis su savivaldybių administracijomis ar savivaldybių administracijų socialinių paslaugų ar socialinės paramos skyriais, kurių pavedimu projektų įgyvendinimo laikotarpiu gali būti teikiamos kompleksinės paslaugos smurto aukoms ir jų šeimų nariams;

15.2. turi ne mažiau kaip 10 procentų nuo visos iš Ministerijos prašomos sumos savo lėšų ar lėšų, gautų iš kitų teisėtų finansavimo šaltinių;

15.3. numatę vykdyti projekto veiklas ne mažiau nei dviejose savivaldybėse.

16. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

16.1. teisinės konsultacijos;

16.2. psichologo konsultacijos;

16.3. įrodymais grįstos programos, terapijos, neuroedukaciniai užsiėmimai, skirti padėti vaikams, patyrusiems smurtą, išgyventi traumines patirtis;

16.4. psichoterapinė pagalba;

16.5. konkrečios paslaugos ar kiti pagalbos būdai, skirti vaikams apsaugoti nuo pakartotinio smurto;

16.6. individualios ir (ar) grupinės konsultacijos šeimos nariams, skirtos įgūdžiams ir žinioms, reikalingiems tenkinant nuo smurto nukentėjusio vaiko poreikius, suteikti;

16.7. projekto viešinimas (privaloma veikla).

17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

17.1. visos veiklos turi būti skirtos smurto aukoms ir jų šeimų nariams ir orientuotos į individualius jų poreikius, atsiradusius dėl trauminės patirties;

17.2. kiekvienas vaikas ir jo šeima turi gauti ilgalaikę pagalbą (iš viso ne mažiau nei 5 susitikimai ir (ar) kitos veiklos), kuri būtų skirta patirto smurto padariniams šalinti;

17.3. projekto įgyvendinimo metu turi būti privalomai vykdoma Nuostatų 16.7 papunktyje nurodyta veikla, taip pat kiekvienam vaikui, nukentėjusiam nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojui), ir jo šeimai turi būti suteiktos paslaugos pagal ne mažiau nei dvi kitas Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas;

17.4. Nuostatų 16.7 papunktyje numatyta veikla turi apimti ir vietos lygmeniu dirbančių specialistų (atvejo vadybininkų, socialinių darbuotojų, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių) informavimą apie vykdomas projekto veiklas bei apie galimybę projekto įgyvendinimo metu siųsti smurto aukas ir jų šeimų narius gauti reikalingų minėtų specialistų teikiamų paslaugų. Informacijos perdavimas turi būti įformintas dokumentuose.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS (PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS) IR PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINTOJAMS

 

18. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1. būti nevyriausybinė organizacija, kaip ji apibrėžta Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Juridinių asmenų registre įregistravusi tai patvirtinančią žymą;

18.2. turėti ne mažesnę kaip 3 metų darbo, teikiant kompleksines paslaugas smurto aukoms ir jų šeimų nariams, patirtį.

19. Projekto vykdytojas ir projekto partneris turi atitikti Nuostatų 18 punkte numatytus reikalavimus, keliamus pareiškėjui.

20. Projekto veiklų įgyvendintojas turi atitikti šį reikalavimą – turėti specialistų, turinčių reikiamą projekto veiklai vykdyti kvalifikaciją:

20.1. psichologai, teikiantys konsultacijas smurto aukoms ir jų šeimų nariams, turi turėti socialinių mokslų srities psichologijos krypties aukštąjį universitetinį (bakalauro ir magistro kvalifikaciniai laipsniai) ar jam prilygintą išsilavinimą;

20.2. psichoterapijos paslaugas teikiantys specialistai turi atitikti vieną iš šių reikalavimų:

20.2.1. asmens sveikatos priežiūros specialistas būti pabaigęs Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ar Vilniaus universiteto patvirtintą ne trumpesnės nei 3 metų trukmės psichoterapijos metodo mokymo programą ir turėti tai patvirtinantį pažymėjimą;

20.2.2. asmens sveikatos priežiūros specialistas užsienio valstybės universitete būti pabaigęs psichoterapijos metodo mokymo programą, atitinkančią Nuostatų 20.2.1 papunktyje nurodytos programos trukmę bei turinį, ir turėti tai patvirtinantį pažymėjimą;

20.3. asmenys, teikiantys teisines konsultacijas, turi turėti aukštąjį teisinį išsilavinimą;

20.4. paslaugas pagal įrodymais grįstas programas, taip pat terapijos, neuroedukacinių užsiėmimų paslaugas smurto aukoms ir jų šeimų nariams teikiantys specialistai privalo turėti licenciją ar kitokį dokumentą, įrodantį jų teisę teikti paslaugą pagal konkrečią programą, teikti terapijos paslaugą ar vesti neuroedukacinius užsiėmimus.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ (PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

21. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų (projektų vykdytojų) įsipareigojimus. 

22. Vykdydamas projektą, pareiškėjas (projekto vykdytojas) įsipareigoja iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

22.1. suteikti kompleksines paslaugas ne mažiau kaip 50 (penkiasdešimčiai) vaikų, nukentėjusių nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojų);

22.2. suteikti kompleksines paslaugas ne mažiau kaip 100 (šimtui) vaikų, nukentėjusių nuo smurto ar netiesioginio smurto artimoje aplinkoje (liudytojų), šeimų narių.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

24. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų):

24.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį);

24.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartį);

24.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte numatytų projekto veiklų vykdymu):

24.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie įdarbinami pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijoje pagal darbo sutartis);

24.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

24.2.2.1. ryšio paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto, pašto) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

24.2.2.2. transporto išlaikymo (transporto priemonės nuoma be vairuotojo, degalai, tepalai) ir transporto paslaugų (tik Lietuvos Respublikos teritorijoje kursuojančio autobuso ir (ar) traukinio, ir (ar) kito viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

24.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos teritorijoje ir tik pareiškėjo (projekto vykdytojo) organizacijos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, išskyrus savanorius);

24.2.2.4. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos;

24.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (psichologų, teisininkų, neuroedukatorių, socialinių darbuotojų, gydytojų ir kt.) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 50 eurų už vieną valandą);

24.2.2.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, komunalinių paslaugų (šildymo, įskaitant šildymui skirto skystojo ir kietojo kuro įsigijimą, atvežimą, paruošimą, elektros energijos, skirtos apšvietimui, šildymui ir kitoms reikmėms, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų, šiukšlių išvežimo) išlaidos;

24.2.2.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

24.2.2.7.1. kitos Nuostatų 24.2.2.1–24.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos, t. y. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui (pvz.: kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniam skysčiui) įsigyti, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikio turto, nurodyto Nuostatų 26.5 papunktyje, įsigijimo išlaidas;

24.2.2.7.2. kitos Nuostatų 24.2.2.1–24.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų paslaugų (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, lektorių, mokymų vadovų paslaugų, projekto viešinimo paslaugų, bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų piniginių lėšų pervedimo paslaugų) išlaidos, tiesiogiai susijusios su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis negali būti didesnė kaip 50 eurų už vieną valandą).

25. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 24.1.1 ir 24.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

26. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos (netinkamos finansuoti išlaidos):

26.1. pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir kitų fizinių bei juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

26.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, teritorijos priežiūrai ir tvarkymui;

26.3. išperkamajai nuomai;

26.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui), nuomai projekto veiklai vykdyti;

26.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 eurų ir didesnė, įsigyti;

26.6. kelionių ir komandiruočių užsienyje išlaidoms padengti;

26.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

26.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat patirtoms ir apmokėtoms iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d., padengti;

26.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

27. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą (toliau – projekto sąmata) pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

28. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija.

29. Pareiškėjas kartu su paraiška informacinėje sistemoje privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytus dokumentus, taip pat jo atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti bent vieną iš Nuostatų 15 punkte nurodytų finansavimo prioritetų) ir pareiškėjo, projekto veiklų įgyvendintojo atitiktį Nuostatų 18, 19, 20 punktuose nurodytiems reikalavimams patvirtinančius lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) arba elektronines jų kopijas:

29.1. dokumentus, įrodančius ne mažesnę kaip 3 metų darbo, teikiant kompleksines paslaugas smurto aukoms ir jų šeimų nariams, patirtį (pateikiama įgyvendintų projektų, kurie susiję su smurto aukoms ir jų šeimų nariams teikiamomis kompleksinėmis paslaugomis, ataskaitos ir (ar) aprašymai, ir (ar) finansavimo sutartys; bendradarbiavimo sutartys su valstybės ir savivaldybių institucijomis, kuriose aiškiai įvardytas kompleksinių paslaugų teikimas smurto aukoms ir jų šeimų nariams; pareiškėjo metinės veiklos ataskaitos (ne vėlesnės nei 2019 m.), kuriose pateikta informacija apie smurto aukoms ir jų šeimų nariams teiktas kompleksines paslaugas);

29.2. dokumentus, patvirtinančius projekto veiklų įgyvendintojų, teikiančių paslaugas smurto aukoms ir jų šeimų nariams, išsilavinimą, kvalifikaciją, o jei bus taikomos metodikos, programos, kurias taikant privaloma turėti licenciją ar kitos formos dokumentą, patvirtinantį teisę dirbti su nurodyta metodika, programa, – šių dokumentų kopijas.

30. Paraiškų turinio ir jų teikimo reikalavimai nustatyti taisyklių IV skyriuje.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos, neatitinkančios formaliųjų kriterijų, atmetamos, nevertinamos ir sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti priimamas taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

33. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 34 ir 35 punktuose nurodytais vertinimo kriterijais.

34. Ekspertai turi įvertinti projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomosioms sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas.

35. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

35.1. numatyto projekto tikslo, uždavinių, numatytos tikslinės grupės ir trumpo aprašymo aiškumą bei atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 8 punktas ir taisyklių 16.6, 16.8–16.10 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

35.2. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams (Nuostatų 15 punktas), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 3 – atitinka vieną prioritetą; 7 – atitinka du prioritetus; 10 – atitinka visus prioritetus;

35.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane (toliau – veiklų planas) numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti; 1–9 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti; 10 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams išspręsti;

35.4. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 2426 punktai ir taisyklių 16.17 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – netiksli, neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir neatitinkanti projekte numatytų veiklų, joms neproporcinga; 1–9 – iš dalies tiksli, aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir atitinkanti projekte numatytas veiklas, joms proporcinga; 10 – tiksli, aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir atitinkanti projekte numatytas veiklas, joms proporcinga;

35.5. pareiškėjo, partnerio, projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) kompetenciją, patirtį, kvalifikaciją ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–9 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 10 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti;

35.6. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą ir konkretumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–4 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 5 – aiškūs ir konkretūs.

36. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 55 (penkiasdešimt penki) balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 25 (dvidešimt penki) balai.

37. Projektas (-ai), kuriam (kuriems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas (-i) į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

38. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tuos projektus, kuriems įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė ir (arba) veiklos vykdymo arba paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesni.

39. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 ir 35 punktuose nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 34 ir 35  punktuose nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 ir 35 punktuose nustatytais veiklų turinio ir projekto vertinimo kriterijais.

40. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 ir 35 punktuose nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei Nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos įkainis ir ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

41. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

42. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

43. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

44. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

44.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

44.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

44.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma projekto vykdytojo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

44.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

44.4.1. informacija apie įgyvendinant projektą vykdytas veiklas (pagal Nuostatų 16 punktą nurodytas su paraiška pateiktame veiklų plane);

44.4.2. informacija apie Nuostatų 22 punkte nurodytų kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;

44.4.3. informacija apie projekto viešinimą.

45. Norėdamas patikslinti projekto sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį tikslinamos projekto sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl projekto sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl projekto sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

46. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

47. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Ministerijos paskirtas asmuo per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.

48. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

55. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

___________________________

 

part_a6ceba8223f0452090ce3e55873f38f9_end