LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ELEKTROS ENERGETIKOS SISTEMOS SINCHRONIZACIJOS PROJEKTO „HARMONY LINK SAUSUMOS JUNGTIS“ INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 26 d. Nr. 1-90

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi ir 30 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos elektros energetikos sistemos sujungimo su kontinentinės Europos elektros tinklais darbui sinchroniniu režimu įstatymo 9 straipsniu, Inžinerinės infrastruktūros (elektros, dujų ir naftos tiekimo tinklų) vystymo planų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos energetikos ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1-10/D1-61 „Dėl Inžinerinės infrastruktūros (elektros, dujų ir naftos tiekimo tinklų) vystymo planų rengimo taisyklių patvirtinimo“ 20 ir 21 punktais ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. kovo 13 d. nutarimą Nr. 193 „Dėl elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projekto „Harmony link sausumos jungtis“ inžinerinės infrastruktūros vystymo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų nustatymo“,

t v i r t i n u Elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projekto „Harmony Link sausumos jungtis“ inžinerinės infrastruktūros vystymo plano planavimo darbų programą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                                  Dainius Kreivys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2024 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 1-90

 

 

ELEKTROS ENERGETIKOS SISTEMOS SINCHRONIZACIJOS PROJEKTO „HARMONY LINK SAUSUMOS JUNGTIS“ INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS VYSTYMO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projekto „Harmony Link sausumos jungtis“ inžinerinės infrastruktūros vystymo plano planavimo darbų programa (toliau – Programa) reglamentuoja valstybės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumento – „Harmony Link sausumos jungtis “ inžinerinės infrastruktūros vystymo plano (toliau – Planas) planavimo tikslus ir uždavinius, planavimo proceso etapus ir plano rengimo reikalavimus.

2. Numatomo rengti teritorijų planavimo dokumento pavadinimas – „Harmony Link sausumos jungtis“ inžinerinės infrastruktūros vystymo planas.

3. Plano rengimo pagrindas:

3.1 Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. kovo 13 d. nutarimas Nr. 193 „Dėl elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projekto „Harmony Link sausumos jungtis“ inžinerinės infrastruktūros vystymo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų nustatymo“ (toliau – Nutarimas).

3.2. Elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projektas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos sistemos sujungimo su kontinentinės Europos elektros tinklais darbui sinchroniniu režimu įstatymu, pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

3.3. „Harmony Link sausumos jungtis“ projektas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m kovo 13 d. nutarimu Nr. 194 Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugpjūčio 7 d. nutarimo Nr. 821 „Dėl elektros energetikos projektų, vykdomų įgyvendinant elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projektą, sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“ yra įtrauktas į elektros energetikos projektų, vykdomų įgyvendinant elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projektą, sąrašą ir pripažintas neatskiriama jo dalimi.

4. Planavimo organizatorius – Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.

5. Plano rengėjas – fizinis asmuo, juridinis asmuo ar jo padalinys, kita organizacija ar jos padalinys, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka turintys teisę Europos Sąjungoje rengti teritorijų planavimo dokumentus.

6. Teritorijų planavimo lygmuo ir teritorijų planavimo dokumento rūšis – valstybės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentas.

7. Planuojama teritorija – Vilkaviškio r. savivaldybė, Kalvarijos savivaldybė, Marijampolės savivaldybė.

 

II SKYRIUS

PLANAVIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

8. Planavimo tikslai nustatyti Nutarimo 2 punkte.

9. Planavimo uždaviniai:

9.1. plėtoti elektros tinklų infrastruktūrą ir numatyti jos plėtrai reikalingas teritorijas;

9.2. numatyti inžinerinei infrastruktūrai funkcionuoti reikalingus servitutus;

9.3. numatyti teritorijas, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;

9.4.numatyti motyvuotai pagrįstas vietas ir plotus, kuriuose žemė turi būti paimama visuomenės poreikiams;

9.5. nustatyti konkrečius žemės sklypus (ar jų dalis), kuriuos numatoma naudoti visuomenės poreikiams, numatyti, kad paimama privati ir (ar) perduodama valstybinė žemė bus pertvarkoma suformuojant atskirą žemės sklypą, kuris bus naudojamas visuomenės poreikiams, ir parengti sprendinius, kurių reikia sprendimui dėl šios žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros inicijuoti Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo nustatyta tvarka;

9.6.    numatyti teritorijas miško žemės pavertimui kitomis naudmenomis ir valstybinės reikšmės miškų plotų schemų tikslinimui;

9.7. vadovaujantis Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka atlikti strateginį pasekmių aplinkai vertinimą (toliau – SPAV) – daugiakriterinės analizės metodu išanalizuoti Plano koncepcijos alternatyvas ir nustatyti optimalius sprendinius, kurių pagrindu bus rengiami konkretūs Plano sprendiniai;

9.8. parengti koncepciją, kuriai raštu turi pritarti planavimo organizatorius, supažindinti su koncepcija visuomenę.

10. SPAV reikalingumas – privalomas.

 

III SKYRIUS

PLANAVIMO PROCESO ETAPAI

 

11. Specialiojo teritorijų planavimo procesą sudaro trys etapai: parengiamasis, rengimo ir baigiamasis.

12. Plano parengiamojo etapo metu pagal nustatytus planavimo tikslus nustatoma planuojama teritorija, parengiama ir patvirtinama planavimo darbų programa. Šio etapo metu viešai paskelbiama apie priimtą sprendimą dėl specialiojo teritorijų planavimo dokumento rengimo pradžios, planavimo tikslų ir planavimo darbų programos. Prieš pradėdamas rengti Planą, planavimo organizatorius Teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka raštu kreipiasi į nurodytas institucijas, kad šios  išduotų planavimo sąlygas.

13. Plano rengimo etapą sudaro šios stadijos:

13.1. Esamos būklės įvertinimo stadijoje vertinamos inžinerinės infrastruktūros plėtros galimybės; atliekama esamos inžinerinės infrastruktūros (galinčios turėti įtakos Plano sprendiniams) būklės analizė ir nustatomos problemos. Esamos būklės vertinimo stadijoje parengiamas brėžinys, kuriame pažymima esama inžinerinė infrastruktūra, jos apsaugos zonos, esama susisiekimo komunikacijų inžinerinė infrastruktūra ir jos apsaugos zonos, saugomos teritorijos ir jų apsaugos zonos, nekilnojamojo kultūros paveldo teritorijos ir jų apsaugos zonos, privatūs ir valstybiniai miškai, gamtinės kliūtys ir kiti duomenys.

13.2. Bendrųjų sprendinių formavimo stadijoje, atsižvelgiant į specialiojo teritorijų planavimo lygmenį ir veiklos pobūdį, nustatomi planuojamos veiklos vystymo ir (ar) naudmenų tvarkymo prioritetai parengiama koncepcija (6 alternatyvos), kuriai raštu turi pritarti planavimo organizatorius. Vyriausybės nustatyta tvarka atliekamas SPAV.

13.3. Sprendinių konkretizavimo stadijoje pagal pasirinktą prioritetinę koncepcijos alternatyvą parengiami konkretūs inžinerinės infrastruktūros plėtros sprendiniai; parengiamas aiškinamasis raštas ir brėžiniai, nustatoma, kuriuos žemės sklypus ar jų dalis reikės paimti visuomenės poreikiams, kokius miško naudmenų plotus reikės paversti kitomis naudmenomis, kiek reikės sumažinti valstybinės reikšmės miškų plotus. Nurodomos pertvarkomų žemės sklypų esamos ribos, jų unikalūs numeriai, parengiamas žemės sklypų, kurių visą plotą arba jų dalis numatoma paimti visuomenės poreikiams, sąrašas, kuriame nurodomi šių plotų savininkai ir (ar) kiti naudotojai, šių žemės sklypų unikalūs numeriai ir šiuose žemės sklypuose esantys nekilnojamojo turto objektai.

14. Baigiamąjį etapą sudaro:

14.1. Plano sprendinių viešinimas – Plano viešinimo procedūros vykdomos Teritorijų planavimo įstatymo ir Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

14.2. Plano derinimas su planavimo sąlygas išdavusiomis institucijomis.

14.3. Plano tikrinimas teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančioje institucijoje.

14.4.Plano tvirtinimas, registravimas ir paskelbimas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre. Gavus teigiamą teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos patikrinimo išvadą, Planas teikiamas tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Teritorijų planavimo įstatymo 23 straipsnyje nustatyta tvarka.

15. Patvirtintas Planas registruojamas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų

registre.

 

IV SKYRIUS

KITI PLANO RENGIMO REIKALAVIMAI

16. Plano rengėjas privalo vykdyti planavimo sąlygose nurodytus reikalavimus.

17. Rengiamo Plano sprendinius sudaro:

17.1. tekstinė dalis – aiškinamasis raštas;

17.2. grafinė dalis – Plano brėžiniai rengiami 1994 metų Lietuvos koordinačių sistemoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 936 „Dėl Lietuvos geodezinių koordinačių sistemos įvedimo“; plano grafinėje dalyje turi būti įbraižyti ne mažiau kaip trys 1994 metų Lietuvos koordinačių sistemos koordinačių tinklelio ašių susikirtimo taškai ir užrašytos bent vieno koordinačių tinklelio linijų susikirtimo taško koordinatės. Plano grafinė dalis rengiama naudojant Georeferencinio pagrindo kadastro duomenis ir naujausius valstybinius erdvinių duomenų rinkinius ir žemėlapius, nurodytus Valstybinių erdvinių duomenų rinkinių ir žemėlapių sąraše, patvirtintame Lietuvos aplinkos ministro 2023 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. D1-261 „Dėl Valstybinių erdvinių duomenų rinkinių ir žemėlapių sąrašo patvirtinimo“. Plano grafinė dalis turi būti parengta vadovaujantis Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. gruodžio 31 d įsakymu Nr. D1-1009 „Dėl Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacijos patvirtinimo“.

18. Plano rengėjas privalo užtikrinti, kad projekto medžiaga būtų pateikta pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos reikalavimus.

19. Plano sprendinių aiškinamojo rašto struktūra turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymą ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ patvirtintas Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas.

 

_______________