PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS meras

 

potvarkis

DĖL AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 31 d. Nr. M1-395

Palanga

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, 4 punktu:

1. Tvirtinu Akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. A1-1499 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

Meras                                                                                                                        Šarūnas Vaitkus

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės mero

2023 m. spalio 31 d. potvarkiu

Nr. M1-395

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Akredituotos socialinės priežiūros ir bendrųjų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų (toliau – socialinių paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse ar kitose Savivaldybės akredituotose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – paslaugų teikėjai).

2. Socialinių paslaugų kokybės kontrolė vykdoma vertinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir atliekant šių paslaugų teikimo stebėseną, įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą, išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

3. Vertinimas atliekamas naudojant apklausos žodžiu ir (ar) raštu, anketinės apklausos, paslaugos vertinimo iš paslaugų gavėjo pusės, įstaigos savęs įsivertinimo, stebėjimo, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimo ir kitais metodais.

4. Vertinimą atlieka Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyrius (toliau – Socialinės rūpybos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.

5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

6. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

7. Paslaugų teikėjų teikiamų socialinių paslaugų kokybė vertinama atliekant planinius ir neplaninius patikrinimus. Vertinimas gali būti atliekamas vietoje ir (ar) nuotoliniu būdu.

8. Paslaugų teikėjo paslaugų kokybės vertinimas apima:

8.1. konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

8.2. teikiamų paslaugų stebėseną ir vertinimą;

8.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;

8.4. išvadų ir rekomendacijų dėl teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

9. Paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų planinis vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 2 metus. Jeigu paslaugų teikėjas teikia kelias socialines paslaugas, jos gali būti vertinamos dalimis.

10. Socialinės rūpybos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų. Socialinės rūpybos skyrius paslaugų teikėjo pateiktą informaciją bei dokumentus vertina pagal savo kompetenciją.

11. Socialinės rūpybos skyrius, prieš pradėdamas planinį vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarų dokumentų, kuriuos reikalinga pateikti Socialinės rūpybos skyriui, sąrašą.

12. Socialinės rūpybos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

12.1. gavus valstybės ar Savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

12.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie galimai neteisėtai, nekokybiškai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

12.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai;

12.4. pagal gautą skundą (prašymą) dėl konkretaus paslaugų teikėjo galimai neteisėtų veiksmų, neveikimo ar netinkamai vykdomų funkcijų.

13. Paslaugų teikėjo kokybės vertinimo procedūras atlieka Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti ne mažiau kaip du valstybės tarnautojai, arba, esant poreikiui atlikti neplaninį socialinių paslaugų vertinimą, kurį atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai.

14. Atlikus paslaugų teikėjo vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengiama ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu išsiunčiama susipažinti Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo pažyma (toliau – Vertinimo pažyma) (priedas).

15. Vertinimo pažymoje pateikiama vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės gerinti paslaugų kokybę ir pan.), nurodant terminą (ne ilgesnį kaip 6 mėn.) per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti.

16. Paslaugų teikėjas, gavęs užpildytą Vertinimo pažymą, susipažįsta su ja ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo užpildytos vertinimo formos gavimo dienos, Socialinės rūpybos skyriui pateikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydamas pateiktas rekomendacijas.

17. Pakartotinio vertinimo metu Socialinės paramos skyrius patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas, pašalino vertinimo metu nustatytus neatitikimus reikalavimams, pažeidimus.

18. Pakartotinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai reikalavimams, pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, vertinimą atliekantys darbuotojai apie tai pažymi Vertinimo pažymoje ir parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo, kuris išsiunčiamas įstaigos steigėjui, jei įstaigos steigėjas yra Savivaldybė – Savivaldybės merui.

19. Skyrius, gavęs paslaugų teikėjo informaciją apie pažeidimų pašalinimą per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie neatitikimų reikalavimams, pažeidimų pašalinimą gavimo dienos, įvertina, ar paslaugų teikėjo veiksmai yra tinkami. Vertinimą atliekantys darbuotojai apie tai pažymi Vertinimo pažymoje ir parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo panaikinimo.

20. Baigus paslaugų teikėjų vertinimo procedūrą, vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ teikėjų VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS

 

21. Įstaigos, kurių steigėja yra Savivaldybė, privalo ne rečiau kaip vieną kartą per metus atlikti vidinį veiklos vertinimą, taikant socialinės priežiūros gavėjų apklausos, darbuotojų anketinės apklausos ir kitus metodus. Kitoms įstaigoms vidinis veiklos vertinimas rekomenduojamas.

22. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

23. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas taikant šiuos metodus:

23.1. socialinių paslaugų gavėjų, šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių apklausa, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę, jų pakankamumą ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 30 procentų paslaugos gavėjų bei jų šeimos narių, artimųjų, kitų suinteresuotų narių, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys);

23.2. darbuotojų anketinė apklausa, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas (kasmet apklausiama ne mažiau kaip 50 procentų paslaugą teikiančių darbuotojų, kiekvienais metais negali būti apklausiami tie patys asmenys);

23.3. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

23.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimas;

23.5. kitus paslaugos teikėjo pasirinktus metodus.

24. Jei Palangos miesto savivaldybės administracija gauna skundą dėl įstaigos netinkamo socialines paslaugas teikiančių darbuotojų darbo organizavimo, 23.2 papunktyje nurodytą apklausą atlieka Socialinės rūpybos skyrius.

25. Paslaugų teikėjai vidinės veiklos vertinimo apibendrintus rezultatus pateikia susipažinti Socialinės rūpybos skyriui.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Socialinės rūpybos skyrius turi teisę gauti iš paslaugų teikėjų visą vertinimui reikalingą informaciją.

27. Paslaugų teikėjai atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

28. Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

________________________

 

Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros

kokybės vertinimo tvarkos aprašo

priedas

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO PAŽYMA

 

 

Paslaugos teikėjo pavadinimas _____________________________________________________________

 

Vertinamos socialinės paslaugos pavadinimas _________________________________________________

 

Vertinimo rūšis (planinis/neplaninis)_______________________________________________________

 

Paslaugos teikėjo vertinimo kriterijai:

 

Eil. nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip/ne/iš dalies/ netaikoma

Pastabos/

rekomendacijos

1.

Paslaugų teikimas

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos, teisės aktų nustatyta tvarka segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga (patikrinama atsitiktinės atrankos būdu ne mažiau kaip 10 proc. gavėjų)

 

 

Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas

 

 

Įstaigos teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės, su jomis supažindinti darbuotojai

 

 

Patvirtinti paslaugos (-ų) teikimo tvarkos aprašas (-ai)

 

 

Paslaugos (-ų) sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas, darbuotojų ir (ar) paslaugų gavėjų apklausos

 

 

Informacija įvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS)

 

 

Parengti individualūs paslaugų gavėjų planai

 

 

Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

 

 

2.

Paslaugą (-as) teikiantis personalas

Patvirtintas įstaigos pareigybių sąrašas

 

 

Paslaugą (-as) teikiančių darbuotojų pareigybių aprašymai

 

 

Darbuotojų išsilavinimas atitinka reikalavimus personalo išsilavinimui

 

 

Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai socialinės priežiūros teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis

 

 

3.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus, saugios, pritaikytos asmenims su negalia

 

 

Įstaiga turi akredituotos socialinės priežiūros reikalavimuose numatytas patalpas, jų kiekį

 

 

4.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

5.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene ir kt.

 

 

6.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

Išvados:

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.) bei priemonėms rizikoms valdyti:

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

 

 

 

Vertinimą atliko:

___________________                           _________________         ____________________________

(pareigos)                                                                     (parašas)                                         (vardas, pavardė)                         

 

___________________                           _________________         ____________________________

(pareigos)                                                                     (parašas)                                         (vardas, pavardė)                         

 

 

 

Įstaiga įvykdė/neįvykdė rekomendacijas.

 

___________________                           _________________         ____________________________

(pareigos)                                                                     (parašas)                                         (vardas, pavardė)                         

 

___________________                          _________________         ____________________________

(pareigos)                                                                     (parašas)                                         (vardas, pavardė)                         

 

 

Pakartotinio patikrinimo data

 

_____________