UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
Dėl UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. spalio 25 d. Nr. 7-242
Ukmergė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimą Nr. 7-2 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo naujos redakcijos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Ukmergės rajono savivaldybės tarybos
2018 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. 7-242
UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ukmergės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti mokinių ugdymui pagal neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas skiriamų Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos) skyrimo principus ir lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. Informacija apie NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką Savivaldybėje skelbiama interneto svetainėje www.ukmerge.lt.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI IR NAUDOJIMAS
4. NVŠ lėšos skirstomos vadovaujantis visuotinumo principu, t.y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, atitinkantis nustatytus reikalavimus, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
5. Savivaldybei skirtomis NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepaisant to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.
6. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei Savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.
7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams paskirstomos du kartus per metus (I ir II pusmetį) pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių ugdymo sutartis su švietimo teikėjais, skaičių, mėnesių, kuomet įgyvendinamos programos, skaičių bei įvertinus programos atitikimą prioritetams, nustatytiems šio Aprašo 8 punkte. NVŠ programų įgyvendinimo laikotarpius nustato administracijos direktorius.
8. Paskirstant lėšas, prioritetai teikiami NVŠ programoms:
9. NVŠ lėšų suma, skiriama vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, negali būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų. Konkretus NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis nustatomas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
10. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 15 eurų per mėnesį.
11. Lėšos, skirtos NVŠ programų įgyvendinimui Savivaldybėje, paskirstomos taip:
11.1. mokinių, dalyvaujančių NVŠ programose, neatitinkančiose nei vieno Aprašo 8 punkte nustatyto prioriteto, ugdymui rekomenduojama skirti 15 eurų per mėnesį;
12. Jeigu pagal Aprašo 11 punkto nuostatas apskaičiuota lėšų suma, skiriama vaiko ugdymui NVŠ programoje per mėnesį, yra mažesnė nei 10,00 eurų, tai 11.2. punkte reglamentuotas finansavimo skyrimo prioritetas netaikomas, t.y. visiems švietimo teikėjams lėšos paskirstomos proporcingai.
13. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
14. Lėšų negalima naudoti:
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
15. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), atitinkantys šias sąlygas:
15.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo aprašas (byla – SMIR _tvarkos_aprasas_20150720.pdf).
15.5. turi asmenis, pagal Švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus arba asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
16. Laisvieji mokytojai (pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan.), norintys įgyvendinti NVŠ programas:
17. Švietimo teikėjo ir NVŠ programos atitiktį numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirta švietimo teikėjų (toliau – NVŠ teikėjas) atitikties ir programų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri vertina, ar NVŠ teikėjas ir programa atitinka nustatytus reikalavimus, ar ji gali būti finansuojama NVŠ lėšomis.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS IR JŲ VERTINIMAS
19. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
20. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 15 punkte numatytus reikalavimus, teikia Savivaldybei (Ukmergė, Kęstučio a. 3, 1 kab. (Priimamasis)) užpildytą NVŠ programos paraiškos formą (1 priedas). Jei NVŠ programos teikėjas ar NVŠ programa neatitinka reikalavimų, nurodytų Apraše, NVŠ programa nevertinama.
21. NVŠ programos turi būti užregistruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t.y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
22. NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas. Vienai programai pildoma viena NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos forma. Visos paraiškos formos viešinamos KTPRR.
24. NVŠ programoms vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir ar gali būti finansuojama Europos Sąjungos/Valstybės biudžeto lėšoms.
25. Komisija vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Komisijos veiklos nuostatais.
26. Naujų NVŠ programų vertinamas Savivaldybėje atliekamas kiekvienais kalendoriniais metais, gruodžio mėnesį.
27. NVŠ programos vertinamos pagal NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijus (2 priedas).
28. Komisijai vadovauja administracijos direktoriaus paskirtas Komisijos pirmininkas, kuris organizuoja Komisijos narių veiklą, vadovaudamasis NVŠ programų vertinimo išvadomis, teikia Komisijos siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų paskirstymo NVŠ programoms finansuoti.
29. Komisijos narys turi atitikti šiuos reikalavimus:
30. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikimo reikalavimams.
31. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per 3 darbo dienas nuo savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo, savivaldybės ŠVIS tvarkytojas pažymi tai KTPRR.
32. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.ukmerge.lt kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programas.
33. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, programos atitiktis gali būti panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
35. NVŠ programos negali būti skirtos formaliojo ugdymo tikslams įgyvendinti ir ugdymo spragoms užpildyti.
V SKYRIUS
NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA, LĖŠŲ PERVEDIMO TVARKA
IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
38. NVŠ teikėjas sudaro mokymo NVŠ programoje sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018-09-12 įsakymu Nr. V-758 patvirtinto Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo 3 priedas).
39. Švietimo įstatymo nustatyta tvarka, per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį, ir pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardinį sąrašą.
40. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
41. Savivaldybės administracijos direktorius su NVŠ teikėju, kuriam paskirtos NVŠ lėšos, pasirašo NVŠ lėšų naudojimo sutartį (pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių ir lėšų naudojimo sąmatą). Lėšos teikėjui pervedamos už praėjusį mėnesį. Finansavimo pagrindas yra mokinių skaičius, fiksuotas Mokinių registre paskutinę kiekvieno mėnesio darbo dieną. Finansavimas NVŠ teikėjui gali būti mažinamas, jeigu mažės mokinių, dalyvaujančių NVŠ programoje, skaičius.
42. NVŠ teikėjas užtikrina programos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, NVŠ programos vykdymo kokybę ir atsako už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį bei nepanaudotų lėšų grąžinimą į Savivaldybės administracijos sąskaitą metams pasibaigus, t.y. iki kitų metų sausio 2 d.
VI SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
44. NVŠ teikėjai, gavę finansavimą, Savivaldybės administracijai pateikia:
44.1. kiekvieną ketvirtį (ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos) biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, parengtą pagal 2 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K- 465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“;
45. NVŠ teikėjui per 14 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtų MK lėšų datos, nesudarius sutarties, finansavimas neskiriamas.
46. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.
47. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
48. Savivaldybė už nepanaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
49. Savivaldybė iki kitų metų sausio 5 d. jai skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas turi grąžinti į Ministerijos sąskaitą (Nr. LT307300010002457205).
50. Finansavimą gavę NVŠ programų teikėjai MK lėšas naudoja ir atsiskaito už jas pagal šiame apraše bei NVŠ programos vykdytojo su Savivaldybe sudarytoje MK lėšų skyrimo ir naudojimo sutartyje numatytus terminus ir nuostatas. NVŠ teikėjai gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
51. NVŠ programų finansavimui gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, teikia metodinę, informacinę pagalbą švietimo teikėjams.
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
11. |
El. pašto adresas |
||||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1) |
□ R |
□ B |
|||||||
2) |
□ R |
□ B |
|||||||
... |
|||||||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
||||||||||
4. |
Telefono numeris |
||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
||||||||||
|
|||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
||||||||||
http:// |
|||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
||||||||||
□ Muzika □ Dailė □ Šokis □ Teatras □ Sportas □ Techninė kūryba □ Turizmas ir kraštotyra □ Gamta, ekologija |
□ Saugus eismas □ Informacinės technologijos □ Technologijos □ Medijos □ Etnokultūra □ Kalbos □ Pilietiškumas □ Kita (įrašyti)........................ |
||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: □ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; □ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; □ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; □ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; □ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; □ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
||||||||||
□ TAIP |
|||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
□ Pažinti save ir save gerbti □ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius □ Kryptingai siekti tikslų □ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio □ Valdyti emocijas ir jausmus □ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Socialinės kompetencijos |
□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus □ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus □ Padėti kitiems ir priimti pagalbą □ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime □ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas □ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus □ Aktyviai ir kūrybingai veikti □ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių □ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
□ Išsakyti mintis □ Išklausyti □ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą □ Parinkti tinkamą kalbos stilių □ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
□ Klausti ir ieškoti atsakymų □ Daryti išvadas □ Plėsti akiratį □ Stebėti, vertinti □ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi □ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis □ Išsikelti realius mokymosi tikslus □ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones □ Vertinti mokymosi pažangą □ Numatyti tolesnius žingsnius □ Kita – įrašykite: |
||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
||||||
Iš viso val.: |
|||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių skaičius |
|||||||||
Mažiausia 2 val. per savaitę |
Mažiausia 8 val. per mėnesį |
Mažiausia 3 mėn. |
|||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
||||||||||
□ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ 11 □ 12 □ 13 □ 14 □ 15 □ 16 □ 17 □ 18 □ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:□ 20 □ 21 metai |
|||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
||||||||||
□ Berniukams □ Mergaitėms |
|||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
||||||||||
|
|||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui
|
||||||||||
|
|||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
||||||||||
savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties; individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
|||||||||||
□ TAIP |
|||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad: vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
||||||||||
□ TAIP |
|||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais □ TAIP |
|||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
|||||||||||
□ TAIP |
|||||||||||
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
|||||||||||
□ TAIP |
|||||||||||
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
|||||||||||
□ TAIP |
|||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė) |
__________________ (parašas) |
_________________________
Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra. |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais. |
||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius. |
|||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas). |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais. |
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį. |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą. |
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos. |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime. |
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui. |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
|||
6.2. Mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ. |
||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų. |
||
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
__________________________