VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO BŪTINŲ SĄLYGŲ UŽTIKRINIMO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 30-2065/20

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 37 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ 4.2.1 papunkčiu, Valstybiniu ekstremaliųjų situacijų valdymo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1503 „Dėl Valstybinio ekstremaliųjų situacijų valdymo plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 2020 m. vasario 27 d. potvarkiu Nr. 43 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo paskyrimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. V-1839 „Dėl pradinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. V-1838 „Dėl pagrindinio ir vidurinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“ bei atsižvelgdamas į Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas,

t v i r t i n u Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų užtikrinimo Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti Administracijos direktorių                                                           Rita Balčiūnienė

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. rugpjūčio 27 d.

įsakymu Nr. 30-2065/20

 

DĖL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO BŪTINŲ SĄLYGŲ UŽTIKRINIMO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ugdymo įstaigų, vykdančių pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą, (toliau – Ugdymo įstaiga) ugdymo organizavimo būtinų sąlygų užtikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ugdymo organizavimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 37 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ 4.2.1 papunkčiu, Valstybiniu ekstremaliųjų situacijų valdymo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1503 „Dėl Valstybinio ekstremaliųjų situacijų valdymo plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 2020 m. vasario 27 d. potvarkiu Nr. 43 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo paskyrimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. rugpjūčio 17 d. sprendimą Nr. V-1839 „Dėl pradinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. rugpjūčio 17 d. sprendimą Nr. V-1838 „Dėl pagrindinio ir vidurinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“ bei atsižvelgiant į Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas.

3. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4. Mokyklų direktoriai atsako už šio Aprašo paskelbimą mokyklų bendruomenių nariams (mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems suinteresuotiems asmenims).

 

II. MOKINIŲ, DARBUOTOJŲ, MOKINIUS ATLYDINČIŲ ASMENŲ SVEIKATOS BŪKLĖS STEBĖJIMAS

 

5. Įpareigoti asmenis, atlydinčius mokinius, švietimo įstaigų darbuotojus, tarp jų ir pedagogus, bendrose uždarose erdvėse (pvz., koridoriuose, valgyklose, mokytojų kambaryje ar pan.), klasės renginiuose uždarose erdvėse dalyvaujančius pilnamečius trečiuosius asmenis (pvz., tėvus (globėjus, rūpintojus), kai tarp dalyvių neišlaikomas 2 metrų atstumas dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones) (toliau – kaukes). Kaukių leidžiama nedėvėti neįgalumą turintiems asmenims, kurie dėl savo sveikatos būklės kaukių dėvėti negali ar jų dėvėjimas gali pakenkti asmens sveikatos būklei, gali būti parenkamos kitos asmeninės apsaugos priemonės.

6. Reikalavimų dėl atstumų laikymosi pamokos metu mokiniams nėra. Mokytojas pamokos metu turi laikytis 2 metrų atstumo iki mokinių, jei atstumas neišlaikomas - mokytojas turi dėvėti kaukę. Reikalavimas mokiniams dėvėti kaukes pamokos metu, esant šiandieninei epidemiologinei situacijai, nėra nustatytas.

7. Sudaryti sąlygas mokiniams, darbuotojams, mokinius atlydintiems asmenims ar tretiesiems asmenims, kurie teikia paslaugas ugdymo įstaigoje matuoti(s) kūno temperatūrą bekontakčiu termometru atvykus į švietimo įstaigą (prie vartelių arba prie įėjimo, pasitelkiant sveikatos priežiūros specialistus).

8. Užtikrinti, kad bekontakčiai termometrai būtų naudojami pagal pateiktą prietaiso naudotojo instrukciją (išlaikant matavimo lauke ir patalpoje temperatūros reikalavimus, atstumą tarp termometro ir kūno ir kt.).

9. Maksimaliai riboti pašalinių asmenų patekimą į švietimo įstaigą, išskyrus atvejus, kai jie teikia paslaugas, būtinas ugdymo proceso organizavimui, riboti mokinius atlydinčių, pasitinkančių tėvų (globėjų, rūpintojų) patekimą į pastato vidų (išskyrus pirmokų lydinčius asmenis, numatytą adaptacijos laikotarpį), nustatant tam skirtas erdves ar vietas.

10. Jeigu ugdymo įstaigoje teikiamos trečiųjų šalių paslaugos (Neformaliojo švietimo veikla ir pan.)  už asmenų dalyvaujančių šiose veiklose saugumą atsakingas paslaugos tiekėjas.

11. Parengti mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) lankymosi mokykloje taisykles, kuriose numatyti, kad tėvai (globėjai, rūpintojai)  į patalpas įeina tik išskirtiniais atvejais, iš anksto užsiregistravę ir suderinę savo atėjimo laiką bei dėvėti kaukę.

12. Draudžiama į švietimo įstaigą atvykti asmenims, kuriems privaloma izoliacija bei kartu su jais gyvenantiems asmenims, izoliacijos laikotarpiu.

13. Draudžiama į švietimo įstaigą atvykti asmenims, turintiems karščiavimą (37,3 °C ir daugiau) ar ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų, kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz., sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.).

14. Ugdymo įstaigoje turi būti pateikiama informacija mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), darbuotojams bei paskelbta prie įėjimo į švietimo įstaigą:

14.1. apie asmens higienos laikymosi būtinybę (rankų higieną, kosėjimo, čiaudėjimo etiketą ir kt.);

14.2. apie nustatytus reikalavimus dėvėti kaukes;

14.3. draudimą į švietimo įstaigą atvykti asmenims, kuriems pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau), ar kurie turi ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų, kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz., sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.).

15. Mokinys, kuriam ugdymo proceso metu pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau) ar ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų, kitų užkrečiamųjų ligų požymiai (pvz., sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), nedelsiant turi būti izoliuojamas, apie tai informuojami jo tėvai (globėjai, rūpintojai) ir konsultuojamasi Karštąja koronaviruso linija tel. 1808 dėl tolimesnių veiksmų.

16. Darbuotojas, kuriam darbo metu pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau) ar ūmių viršutinių kvėpavimo takų ligų, kitų užkrečiamųjų ligų požymiai (pvz., karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), turi nedelsiant apleisti švietimo įstaigos patalpas ir kreiptis konsultacijai Karštąja koronaviruso linija tel. 1808 arba susisiekti su savo šeimos gydytoju.

17. Švietimo įstaigos darbuotojai, mokiniai ar jo tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo nedelsiant informuoti švietimo įstaigą apie darbuotojo, mokinio ar jo tėvų (globėjų, rūpintojų) nustatytą COVID-19 ligą. Gavus šią informaciją ugdymo įstaiga privalo apie tai nedelsiant informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC), bendradarbiauti su NVSC nustatant sąlytį turėjusius asmenis ir jiems taikant 14 dienų izoliaciją, taip pat priima sprendimą dėl klasių / grupių / srautų nuotolinio mokymosi.

18. Atsižvelgiant į sveikatos būklę, asmenys, kuriems taikoma izoliacija, ugdymo procese dalyvauja nuotoliniu būdu.

19. Mokiniai neturėtų tiesioginio kontakto su darbuotojais, į kurių pareigas neįeina tiesioginis darbas su mokiniais.

 

III. UGDYMO ORGANIZAVIMAS

 

20. Uždarose erdvėse renginiai būtų organizuojami laikantis klasių izoliavimo principo. Organizuojant renginius atvirose erdvėse tarp dalyvių būtų išlaikomas ne mažesnis kaip 1 metro atstumas.

21. Rugsėjo 1-osios švenčių metu minimizuoti masinius susirinkimus, šį laiką skirti situacijos aptarimams ir susitarimams kaip vyks gyvenimas mokykloje artimiausiu metu.

22. Siūloma organizuoti mokslo metų pradžios šventę skirtingomis dienomis (rugpjūčio 31 – rugsėjo 1-2 d.). Renginius organizuoti lauke, laikantis srautų atskyrimo principo. Pvz. tik pirmokus arba tik pirmokus ir penktokus. Kitos klasės rugsėjo 1-osios šventę organizuoja savo kabinetuose arba lauke numatytose zonose kaip savo pirmąją pamoką. Laikytis grupių izoliacijos ir saugumo reikalavimų. Daugiau dėmesio skirti tiems, kurie pradeda naują etapą pirmokams, penktokams, devintokams.

23. Klasės mokinių tėvų susirinkimai, individualūs pokalbiai (administracijos atstovų, švietimo pagalbos specialistų, mokytojų) būtų organizuojami nuotoliniu būdu arba lauke. Klasės mokinių tėvų susirinkimus, individualius pokalbius organizuoti mokykloje tik išimties atvejais ir iš anksto užsiregistravus bei suderinus savo atėjimo laiką, dėvėti kaukę.

24. Apsaugos priemonėmis ugdymo įstaigas aprūpina steigėjas.

25. Patalpos, kuriose organizuojamas mokinių ugdymas, vykdomos konsultacijos, būtų išvėdinamos prieš atvykstant mokiniams ir kiekvienos pertraukos metu.

26. Rekomenduojame dažnai liečiamus paviršius (durų rankenos, durų rėmai, stalų paviršiai, kėdžių atramos, laiptinės turėklai, elektros jungikliai ir kt.) valyti paviršiams valyti skirtu valikliu ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.

27. Jei organizuojant veiklą naudojamos bendros patalpos (specializuoti kabinetai, salės ir pan.), po kiekvienos pamokos jos turi būti išvėdinamos ir išvalomos.

28. Turi būti ribojamas ugdymo metu dalijimasis ugdymo priemonėmis. Jei mokymo priemone, inventoriumi naudojasi daugiau kaip vienas mokinys, jos turi būti išvalomos ir dezinfekuojamos po kiekvieno panaudojimo.

29. Švietimo įstaigoje būtų sudarytos tinkamos sąlygos mokinių ir darbuotojų rankų higienai (praustuvėse tiekiamas šiltas ir šaltas vanduo, prie praustuvių patiekiama skysto muilo, vienkartiniai rankšluosčiai).

30. Sudaryti galimybę darbuotojų rankų dezinfekcijai (gerai matomoje vietoje prie įėjimo į švietimo įstaigą, tualetuose pakabinti rankų dezinfekcijai skirtas priemones). Siūloma taip pat paviešinti rekomendacijas dėl tinkamos rankų higienos (http://sam.lrv.lt/uploads/sam/documents/files/rekomendacijos0del%20ranku%20higienos(1).pdf).

31. Kitas aplinkos valymas švietimo įstaigoje turi būti atliekamas atsižvelgiant į Sveikatos apsaugos ministerijos parengtas rekomendacijas patalpų valymui COVID-19 pandemijos metu (https://sam.lrv.lt/sam/documents/REKOMENDACIJOS20dezinfekcija.pdf).

32. Maksimaliai būtų išnaudojamos galimybės pamokas, grupines veiklas organizuoti lauke, lauko klasėse.

33. Veiklų organizavimui mokyklos lauko teritorija turi būti dalinama zonomis klasei / grupei / srautui.

34. Maksimaliai būtų ribojamas skirtingose klasėse ugdomų mokinių kontaktas tiek pamokų metu, tiek po pamokų: vienos klasės / grupės / srauto mokiniams ugdymo veiklos visą dieną organizuojamos toje pačioje mokymo patalpoje (jei yra poreikis, skirtingi mokytojai turėtų atvykti į klasei /grupei / srautui priskirtą patalpą, o ne mokiniai vykti pas mokytoją).

34.1. Skirstant klasėms / grupėms/ srautams patalpas, reikėtų užtikrinti, kad gretutinėse patalpose mokytųsi bendraamžiai, kiek įmanoma išvengti skirtingo amžiaus mokinių kontaktų;

34.2. specializuotuose dalykų kabinetuose turėtų vykti tik tos pamokos, kurios negali vykti klasėse, kurioms būtina laboratorinė įranga;

34.3. laboratorijoje tai pačiai klasei rekomenduojama organizuoti dvi pamokas iš eilės;

34.4. mokinių srautų judėjimas, jeigu tai įmanoma, turi būti nukreiptas taip, kad būtų išvengta sankirtų su kitais srautais;

35. Švietimo pagalbos specialistų konsultacijos būtų teikiamos individualiai ar vienu metu dirbama tik su tos pačios klasės / grupės / srauto mokiniais. Po kiekvienos konsultacijos patalpos būtų išvėdinamos ir nuvalomi dažnai liečiami paviršiai, naudotos priemonės. Taip pat konsultacijos gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu.

36. Jeigu ugdymo įstaigoje yra poreikis koreguojamas švietimo įstaigos darbo laikas, skirtingų klasių / grupių / srautų pamokų pradžios ir pabaigos, pertraukų laikas, kad būtų atskiriami skirtingose klasėse / grupėse/ srautuose ugdomi mokiniai, kai jie atvyksta į ar išvyksta iš švietimo įstaigos, naudojasi bendromis švietimo įstaigos patalpomis, ilsisi pertraukų metu, valgo.

37. Jei yra galimybė, priskiriami skirtingoms klasėms skirtingi įėjimai ir išėjimai; numatyti judėjimo iki klasės, valgyklos, specializuotų kabinetų (patalpų), sanitarinių mazgų maršrutai.

38. Rekomenduojama pagal ugdymo įstaigos galimybes mokinių spinteles išdėstyti tame pačiame aukšte, kur vyksta pamokos tų klasių mokiniams.

39. Jeigu ugdymo įstaigai trūksta patalpų siekiant užtikrinti saugų ugdymo proceso organizavimą, leisti švietimo įstaigoje vykdyti ugdymą pamainomis, koreguoti pamokų pradžios laikus skirtingų klasių mokiniams, klasių grupėms ar dalį ugdymo proceso įgyvendinti nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu: 6 – 8, 9-10 ir I–IV gimnazijos klasių mokiniams, ne daugiau kaip 50 proc. ugdymo procesui skiriamo laiko per mokslo metus pritarus mokyklos Tarybai ir suderinus su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos už švietimą atsakingu struktūriniu padaliniu.

40. Ugdymo programoms įgyvendinti ugdymo įstaiga turi skirti tiek pamokų, kiek numatyta pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendruosiuose planuose.

41. Tęsti neformalų ugdymą, Visos dienos mokyklą ir popamokinę veiklą užtikrinant kaip įmanoma didesnį atskirų grupių / klasių / srautų atskyrimą.

42. Apgyvendinant mokinius mokyklos bendrabutyje, laikytis šiame sprendime nustatytų reikalavimų.

 

IV. MAITINIMO ORGANIZAVIMAS

 

43. Ugdymo įstaigoje turi būti sureguliuotas pertraukų, kurių metu mokiniai valgo, laikas, siekiant sumažinti mokinių skaičių valgykloje, maksimaliai išnaudotas klasės / grupės/ srauto izoliacijos principo taikymas, kaimyninių klasių, besinaudojančių ta pačia koridoriaus erdve, maitinimo vienu metu galimybės pagal iš anksto parengtą grafiką.

44. Pietų pertraukai skirti ilgesnį laiką, kad mokiniai ne tik pavalgytų, bet galėtų pasivaikščioti lauke, pailsėti.

45. Maitinimas gali būti organizuojamas:

45.1. klasėse – maistas patiekiamas vienkartiniuose induose;

45.2. mokyklos valgykloje, kai skirtos atskiros erdvės skirtingų klasių / grupių / srautų mokiniams maitinti.

46. Valgykloje turi būti sudarytos saugios sąlygos pasinaudoti stalo įrankiais, pvz., galimybė pasiimti įrankius nepaliečiant kitų įrankių;

47. Maitinimas švediško stalo principu, kai maistą įsideda patys mokiniai, negali būti organizuojamas.

48. Maistas atsinešamas iš namų, valgomas klasėje, laikantis higienos taisyklių, arba mokyklos valgykloje, pietaujant tos klasės mokiniams;

49. Po kiekvienos klasės valgymo salė turi būti išvėdinama ir išvaloma.

50. Ugdymo įstaigos valgykloje turi būti užtikrintos tinkamos sąlygos darbuotojų ir mokinių rankų higienai: praustuvėse tiekiamas šiltas ir šaltas vanduo, prie praustuvių patiekiama skysto muilo, vienkartinės priemonės rankoms nusišluostyti.

51. Ugdymo įstaigos valgyklos patalpose turi būti pateikiama informacija mokiniams, darbuotojams apie asmens higienos laikymosi būtinybę (rankų higieną, kosėjimo, čiaudėjimo etiketą ir kt.).

 

V. MOKINIŲ PAVEŽĖJIMAS

 

52. Mokiniai mokykliniame autobuse turi sėdėti saugiu atstumu vienas nuo kito ir vairuotojo.

53. Mokiniai, važiuojantys į mokyklą ar iš mokyklos mokykliniu autobusu, turi dėvėti kaukes, išskyrus mokinius, kuriems dėl kaukės dėvėjimo gali pablogėti sveikata, arba kurie serga lėtinėmis ligomis, dėl kurių kaukės dėvėti neįmanoma.

54. Mokyklinio autobuso rankenos, kėdžių atlošai ir kiti dažniausiai liečiami paviršiai turi būti dezinfekuojami kas kartą prieš įlaipinant kitą vežamų mokinių grupę.

55. Mokiniai, važiuojantys į miestą maršrutiniu transportu, privalo laikytis bendrųjų saugos reikalavimų, taikomų keleiviams.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Pasikeitus teisės aktams, keičiami ir šio Aprašo atitinkami punktai.

57. Aprašą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Tvarkos aprašo įgyvendinimą bei priežiūrą vykdo už švietimą atsakingas Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys.

_________________________