Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktorius

 

Įsakymas

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 20142020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „RIZIKOS VALDYMAS“ VEIKLOS SRITIES „PASĖLIŲ, GYVŪNŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKOS“, SUSIJUSIOS SU ŪKINIŲ GYVŪNŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMU, PROCEDŪROS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. gegužės 2 d. Nr. DV-349

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos kaimo plėtros 20142020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 20142020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“ susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) :

1.  T v i r t i n u Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Lietuvos kaimo plėtros 20142020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašą (pridedama).

2P r i p a ž į s t u netekusiu galios Administracijos direktoriaus 2016 m. vasario 2 d. įsakymą Nr. DV-89 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Lietuvos kaimo plėtros 20142020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Rimantas Užuotas

 


 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2017 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. DV-349

 

 

 

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

 

 

 

 

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „RIZIKOS VALDYMAS“ VEIKLOS SRITIES „PASĖLIŲ, GYVŪNŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKOS“, SUSIJUSIOS SU ŪKINIŲ GYVŪNŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMU, PROCEDŪROS APRAŠAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 m.


 

TURINYS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS .................................................................................................3

II. TEISINIS PAGRINDIMAS.....................................................................................................3

III. SĄVOKOS IR SUTRUMPINIMAI........................................................................................4

IV. VAIDMENYS IR ATSAKOMYBĖ ......................................................................................6

V. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS.................................................................7

VI. UŽREGISTRUOTOS PARAIŠKOS VERTINIMAS............................................................9

VII. PAKLAUSIMO TEIKIMAS...............................................................................................19

VIII. SPRENDIMO RENGIMAS IR PAREIŠKĖJO / PARAMOS GAVĖJO

INFORMAVIMAS......................................................................................................................20

IX. PIRKIMO DOKUMENTŲ VERTINIMAS..........................................................................22

X. SANKCIJOS...........................................................................................................................25

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS..........................................................................................28

 

PRIEDAI

 

1 priedas. Dokumentų priėmimo registro žurnalas.

2 priedas. Registracijos numerio suteikimo instrukcija.

3 priedas. Kontrolinis žymų lapas.

4 priedas. Administravimo veiksmų atlikimo terminų lentelė.

5 priedas. Paraiškos vertinimo klausimynas (I etapas).

6 priedas. Draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentų vertinimo klausimynas (II etapas).

7 priedas. Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija.

8 priedas. Pirkimo dokumentų vertinimo metodika.

9 priedas. Prekių, paslaugų ar darbų pirkimų tikrinimo klausimynas  (konkursui).

10 priedas. Bylos viršelio forma.

11 priedas. Sprendimo dėl paramos skyrimo / neskyrimo šablonas.

12 priedas. Informacijos dėl papildomų dokumentų (informacijos) pateikimo dokumento šablonas.

13 priedas. Klausimynas dėl įtariamos nusikalstamos veiklos.


 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašas – tai Savivaldybės administracijos ir jos struktūriniuose padaliniuose dirbančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, vadovų ar kitų įgaliotų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbą reglamentuojantis dokumentas, nustatantis pareiškėjams, siekiantiems paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu.

2.   Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašas skirtas Pasvalio rajono savivaldybės administracijos Žemės ūkio skyriaus valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, vykdantiems Savivaldybės bendradarbiavimo sutartyje su Agentūra ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimo Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos Kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, parengimu Savivaldybės administracijoje.

3.   Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros apraše yra aprašomi šie procesai:

3.1.  pareiškėjų pateiktų paraiškų priėmimas ir registravimas;

3.2. pareiškėjų pateiktų paraiškų vertinimas ir sprendimų priėmimas dėl paramos skyrimo / neskyrimo;

3.3. pareiškėjų pirkimų dokumentų vertinimas.

4.       Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašą įsakymu tvirtina Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktorius. Už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašo papildymą laiku ar jo keitimą atsakingas Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas specialistas.

 

 

II. TEISINIS PAGRINDIMAS

 

5. Veiklos dokumentų, reikalingų paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašas parengtas vadovaujantis šių Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis:

5.1.    2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. balandžio 27 d. Komisijos deleguotu reglamentu (ES) Nr. 2015/791 (OL 2015 L 127, p. 1);

5.2.   2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės ir panaikinami Tarybos reglamentas (EB) Nr. 637/2008 ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 637/2008 ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 73/2009 (OL 2014 L 347, p. 608), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. kovo 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/851 (OL 2015 L 135, p. 8);

5.3. 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 639/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1307/2013, kuriuo nustatomos pagal bendros žemės ūkio politikos paramos sistemas ūkininkams skiriamų tiesioginių išmokų taisyklės, ir iš dalies keičiamas to reglamento X priedas (OL 2014 L 181 p. 1);

5.4. 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18);

5.5. 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 652/2014, kuriuo nustatomos išlaidų, susijusių su maisto grandine, gyvūnų sveikata ir gerove bei augalų sveikata ir augalų dauginamąja medžiaga, valdymo nuostatos ir iš dalies keičiamos Tarybos direktyvos 98/56/EB, 2000/29/EB ir 2008/90/EB, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 178/2002, (EB) Nr. 882/2004 ir (EB) Nr. 396/2005, Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/128/EB ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1107/2009 ir panaikinami Tarybos sprendimai 66/399/EEB, 76/894/EEB ir 2009/470/EB (OL 2014 L 189, p. 1);

5.6. 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1);

5.7. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320);

5.8. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. vasario 13 d. sprendimu Nr. C(2015)842 (toliau – Programa);

5.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014-2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

5.10.  Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“;

5.11. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971.

 

 

III. SĄVOKOS IR SUTRUMPINIMAI

 

6. Veiklos dokumentų, reikalingų paramai gauti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros apraše ir jo prieduose vartojamos sąvokos ir sutrumpinimai:

6.1. sutrumpinimai:

Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

DPRŽ – dokumentų priėmimo registro žurnalas (saugomas 10 metų, pagal patvirtintą dokumentacijos planą).

ES – Europos Sąjunga.

EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

KPP – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa.

KŽL – kontrolinis žymų lapas.

Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

Savivaldybė – Pasvalio rajono savivaldybė.

ŽŪIKVC – valstybės įmonė Žemės ūkio ministerijos ir kaimo verslo centras.

6.2. sąvokos: 

Aktyvus žemės ūkio veiklos subjektas – fizinis arba juridinis asmuo, kuris vykdo žemės ūkio veiklą ir (arba) aktyviai ūkininkauja, vadovaudamasis žemės ūkio ministro įsakymu nustatytais žemės ūkio veiklos vykdymo kriterijais, ir nevykdo tiesioginėmis išmokomis neremiamos veiklos, išskyrus numatytas išlygas.

Atsakingas specialistas –vadovo arba jį pavaduojančio specialisto paskirtas specialistas.

Vadovas – tiesioginis, kito skyriaus, aukštesnis pagal pavaldumą atsakingo specialisto vadovas arba vadovą pavaduojantis asmuo, išskyrus atsakingą specialistą.

Byla tai dokumentų visuma, susijusi su Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu.

Elektroninė pažyma – pažymos paramai gauti elektroninė forma.

Įgyvendinimo taisyklės – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-971.

KPP taisyklės – Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924.

Kvietimas – Agentūros kvietimas teikti paraiškas gauti paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu. Paraiškos pagal KPP Priemonę forma skelbiama Žemės ūkio ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse (www.zum.lt, www.nma.lt).

Paraiška – LR Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti Savivaldybei pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

Pareiškėjas – asmuo, nustatyta tvarka pateikęs užpildytą paraišką paramai gauti

Paramos gavėjas pareiškėjas, kuris atitiko tinkamumo paramai gauti kriterijus ir kuriam buvo skirta parama.

Pasiūlymastiekėjo raštu pateiktų dokumentų ir elektroninėmis priemonėmis pateiktų duomenų visuma ar žodžiu pateiktas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal projekto vykdytojo nustatytas pirkimo sąlygas.

Pirkimas – Projekto vykdytojo, vykdančio pirkimus pagal Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.

Pirkimo dokumentai – perkančiosios organizacijos ir projekto vykdytojo skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).

Pirkimų taisyklės – Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924„Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“.

Priemonė – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu.

Pažyma paramai gauti – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintos formos pažyma, parengta elektronine forma, kurioje pagal atitinkamą valstybės paramos priemonę atsakingos įstaigos įrašo duomenis apie pareiškėjus / paramos gavėjus ir jiems priklausiančią išmoką, bei prie jos teikiami, jei būtina, papildomi dokumentai.

Procedūros aprašas – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, procedūros aprašas.

Paklausimas – Paklausimas dėl papildomų dokumentų (informacijos) pateikimo.

Žemės ūkio veikla – veikla, apimanti žemės ūkio produktų gamybą, savos gamybos žemės ūkio produktų perdirbimą ir iš jų pagamintų maisto ar ne maisto produktų realizavimą, taip pat paslaugų žemės ūkiui teikimą ir (arba)  geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės palaikymą.

Žemės ūkio ministerijos informacinė sistema (toliau – ŽŪMIS) –  prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos reguliavimo srities priskirtų institucijų ir įstaigų teikiamų paslaugų informacinė sistema.

Žemės ūkio skyrius – Savivaldybės administracijos Žemės ūkio skyrius.

7. Kitos šiame procedūros apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Įgyvendinimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

 

IV. VAIDMENYS IR ATSAKOMYBĖ

 

8. Vadovas:

8.1. nustato atsakingiems specialistams užduotis, susijusias su pareiškėjų pateiktų paraiškų ir dokumentų nagrinėjimu;

8.2. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja pareiškėjų pateiktų dokumentų nagrinėjimą;

8.3. pasirašo vertinimo klausimynus.

9. Atsakingas specialistas:

9.1. priima ir registruoja paraiškas bei su ja susijusius dokumentus DPRŽ;

9.2. atlieka pateiktų dokumentų pirminį patikrinimą, apskaičiuoja paramos sumą.;

9.3. priima sprendimus dėl paramos skyrimo / neskyrimo;

9.4. atsako už naudojamų dokumentų priežiūrą ir tvarkos užtikrinimą bei dokumentuose pateiktos informacijos konfidencialumą;

9.5. suveda duomenis į ŽŪMIS;

9.6. pildo vertinimo ir tikrinimo klausimynus;

9.7. taiko sankcijas;

9.8. teikia paramos pagal veiklos sritį informaciją pareiškėjams / paramos gavėjams;

9.9. atlieka  kitas priskirtas funkcijas.

 

 

 

V. SKYRIUS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

10. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas paraiškų priėmimas ir registravimas:

10.1.   Paraiškų ir su jomis susijusių dokumentų gavimo ir registravimo proceso žingsnių aprašymas:

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo/ pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Paraiškos gavimas ir registravimas

Administravimo procesas prasideda, kai pareiškėjas Savivaldybės administracijai pateikia Paraišką (Taisyklių 2 priedas) ir su ja susijusius dokumentus Kvietime nustatytais terminais.

Savivaldybės atsakingas specialistas pareiškėjo pateiktą paraišką ir su ja susijusius dokumentus registruoja DPRŽ užpildydamas atitinkamus laukus (Procedūros aprašo 1 priedas).

PASTABA. Paraiškos registruojamos Paraiškos pateikimo dieną. Paraiškos registracijos numerio suteikimo tvarka aprašyta Registracijos numerio suteikimo instrukcijoje (Procedūrų aprašo 2 priedas).

Užregistravęs Paraišką, atsakingas specialistas pasirašo DPRŽ (Procedūrų aprašo 1 priedas). Šiame priede registruojami šie dokumentai: Paraiška, draudimo liudijimas ir jo pakeitimai bei mokėjimo dokumentai. Visi kiti dokumentai įsegami į bylą prieš tai užpildant kontrolinį žymų lapą (Procedūrų aprašo 3 priedas). 

Paraiška su pridėtais dokumentais bendra Savivaldybės administracijoje nustatyta tvarka perduodama vadovui, kuris minėtus dokumentus per 2 (dvi) darbo dienas nuo jos gavimo / užregistravimo perduoda vykdyti atsakingam specialistui. Perduodamas Paraišką su pridėtais dokumentais vadovas ant Paraiškos užrašo administratoriaus vardą (vardo pirmą raidę) ir pavardę, pasirašo ir įrašo datą. Jei atsakingas specialistas paskyrimo metu pavaduoja vadovą, Paraišką jam paskiria, kito skyriaus, aukštesnis pagal pavaldumą atsakingo specialisto vadovas arba vadovą pavaduojantis asmuo išskyrus atsakingą specialistą.

Užregistravus paraišką ir suteikus jai numerį, kiekvienai paraiškai atskirai sudaroma byla (Procedūrų aprašo 10 priedas). Į bylą segama paraiška ir su ja susiję dokumentai. Kiekvienas paraiškos ir su ja susijusių dokumentų administravimo veiksmas žymimas KŽL.

Atsakingas specialistas

Vadovas

Paraiška

 

Dokumentų pateikimo registro žurnalas

 

 

 

 

 

 

VI SKYRIUS

UŽREGISTRUOTOS PARAIŠKOS VERTINIMAS

 

11. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas paraiškų vertinimas I ir II etapuose:

11.1.   Paraiškų ir su jomis susijusių dokumentų vertinimo I ir II etapuose proceso žingsnių aprašymas:

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo/ pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Užregistruotos paraiškos vertinimas (I etapas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šis procesas prasideda, kai užregistruojama gauta Paraiška. Savivaldybės darbuotojas atlieka gautos / užregistruotos paraiškos vertinimą per 10 darbo dienų nuo paraiškos gavimo / užregistravimo, pildydamas Paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūrų aprašo 5 priedas).

PASTABA. Į 10 darbo dienų paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui / pagalbos gavėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai. Jei atsakingas specialistas, tikrindamas duomenis, nustato neatitikimų, klaidų ir pan., toliau atliekami veiksmai, numatyti Procedūrų aprašo VII skyriuje „Paklausimo teikimas.“ Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, paramos paraiška atmetama.

Savivaldybės darbuotojas, nagrinėdamas pareiškėjo pateiktą paraišką ir susijusius dokumentus, pildo Paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūrų aprašo 5 priedas) ir pagal Taisyklėse nurodytą sąlygą apskaičiuoja, ar pagal draudimo sutartį numatoma padengti apdraustos gyvūnų rūšies nuostolių suma (draudimo suma) viršija 30 proc. pareiškėjo vidutinės metinės praėjusių trejų metų laikotarpio draudžiamos ūkinių gyvūnų rūšies vertės. Pareiškėjui mokėtiną paramos sumą apskaičiuoja naudodamas ŽŪIKVC skaičiuoklę (https://is.vic.lt/Public/ ). Yra paruoštas Ūkinių gyvūnų draudimo įmokos kompensavimo programos naudotojo vadovas, kuriuo galima vadovautis, kilus klausimams dėl pildymo).

Užpildytas Paraiškos vertinimo klausimynas ir skaičiavimo rezultatai atspausdinami, pasirašomi administravimo veiksmus atlikusio Savivaldybės darbuotojo bei jo vadovo (jei atsakingas specialistas vertinimo metu pavaduoja vadovą, klausimyną pasirašo kito skyriaus, aukštesnis pagal pavaldumą atsakingo specialisto vadovas arba vadovą pavaduojantis asmuo išskyrus atsakingą specialistą), taip pat pažymimi KŽL ir įsegami į bylą.

Atlikus vertinimą, Savivaldybės atsakingas darbuotojas duomenis apie kompensuotiną paramos sumą suveda į ŽŪMIS (Taisyklių 4 priedas).

Atvejais, kai pareiškėjas paramos paraiškoje nurodė, kad vykdo tiesioginėmis išmokomis neremiamą veiklą, bei yra perkančioji organizacija ir ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimą atliko vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, Savivaldybė nedelsdama kreipiasi raštu į Agentūrą prašydama pareiškėjų pateiktą informaciją patikrinti ir informuoti apie įvertinimo rezultatus. Gavus iš Agentūros įvertinimo rezultatus, pažymima KŽL ir įsegama į bylą.

Įvertinus pateiktą Paraišką ir su ja susijusius dokumentus, pareiškėjui siunčiamas sprendimas dėl pagalbos skyrimo/neskyrimo, nurodant, kad paramą iš dalies finansuoja EŽŪFKP,  vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis. Pranešimuose apie priimtą sprendimą neskirti paramos privaloma nurodyti sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką

Atsakingas specialistas

Paraiškos vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

2.

2.

Draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentų vertinimas

(II etapas)

Šis procesas prasideda, kai atsakingas specialistas DPRŽ užregistruoja pareiškėjo pateiktas visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo įmokas, sumokėtas draudimo įmonei, bei draudimo sutarčiai pasibaigus ar ją nutraukus, visų draudimo sutarties pakeitimų dokumentus.

Savivaldybės atsakingas specialistas atlieka užregistruotų dokumentų vertinimą per 10 darbo dienų nuo dokumentų užregistravimo DPRŽ, pildydamas Mokėjimo dokumentų ir draudimo sutarties vertinimo klausimyną, kurį patvirtina atsakingas specialistas bei jo vadovas (jei atsakingas specialistas paskyrimo metu pavaduoja vadovą, Paraišką jam paskiria, kito skyriaus, aukštesnis pagal pavaldumą atsakingo specialisto vadovas arba vadovą pavaduojantis asmuo išskyrus atsakingą specialistą)  (Procedūrų aprašo 6 priedas).

PASTABA. Į 10 darbo dienų paramos paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojami paklausimų pareiškėjui / pagalbos gavėjui ar kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo ir atsakymų gavimo terminai. Jei atsakingas specialistas, tikrindamas duomenis, nustato neatitikimų, klaidų ir pan., ir reikia gauti papildomų duomenų, toliau atliekami veiksmai, numatyti Procedūrų aprašo VII skyriuje „Paklausimo teikimas“. Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, mokėjimo dokumentai vertinami pagal turimus duomenis.

Mokėjimo dokumentų pateikimo terminą savivaldybės darbuotojas gali pratęsti ne daugiau nei 30 kalendorinių dienų, jei pareiškėjas dėl pateisinamų priežasčių nespėja pateikti per 60 kalendorinių dienų. Savivaldybės darbuotojas, pildydamas Mokėjimo dokumentų ir draudimo sutarties vertinimo klausimyną, turi atkreipti dėmesį, ar paramos paraiška pateikta prieš patiriant draudimo įmokų sumokėjimo draudimo įmonei išlaidas savivaldybės, kurioje įregistruota žemės ūkio valda, bei įsitikinti, ar kiekvienas paramos paraiškos ir susijusių dokumentų lapas patvirtintas pareiškėjo parašu.

Atlikus draudimo sutarties ir draudimo įmokos (-ų) sumokėjimą patvirtinančių dokumentų tikrinimą, į ŽŪMIS suvedami duomenys apie kompensuotiną paramos sumą (Taisyklių 5 priedas).

Įvertinus pateiktus draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentus, jeigu reikia, pareiškėjui siunčiamas sprendimas dėl pagalbos neskyrimo, pritaikant sankcijas pagal numatomas sankcijų rūšis, nurodytas Įgyvendinimo taisyklėse.

Jei, vertinant draudimo sutarties ir mokėjimo dokumentus, nebuvo rasta neatitikimų, tai paramos suma, apie kurią paramos gavėjas buvo informuotas ankščiau dėl paramos skyrimo, nesikeičia, paramos gavėjas pakartotinai neinformuojamas.

Savivaldybė, gavusi iš Agentūros raštu ir (ar) el. paštu apie patikros vietoje metu ir duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, taikytinas sankcijas, ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas, priima sprendimą paramos sumą sumažinti ar padidinti ir apie tai informuoja Agentūrą, pataisydama ŽŪMIS esančius duomenis, ir atitinkamą paramos gavėją apie patikslintą mokėtinos paramos sumos dydį ar priimtą sprendimą paramos neskirti registruotu laišku, nurodydama sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką.

Atsakingas specialistas

Mokėjimo dokumentų ir draudimo sutarties vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

3.

3.

Pareiškėjų tikrinimas dėl aktyvaus žemės ūkio veiklos subjekto atitikimo (I etapas)

Šis procesas pradedamas savivaldybėje užregistravus gautą paraišką ir su ja susijusius dokumentus. Savivaldybės darbuotojas, atlikdamas užregistruotos paraiškos vertinimą, pildo paraiškos vertinimo klausimyną (Procedūros aprašo 5 priedas) ir pagal Taisyklėse nurodytą sąlygą įsitikina, ar pareiškėjo pagrindinė veikla ar įmonės tikslas yra žemės ūkio veiklos vykdymas. Fizinių asmenų atitiktis nurodytam reikalavimui nustatoma savivaldybei patikrinus, ar fizinis asmuo yra įregistravęs ūkininko ūkį teisės aktų nustatyta tvarka (atitiktis tikrinama prisijungus prie Ūkininkų ūkio registro). Juridinių asmenų atitiktis nurodytam reikalavimui nustatoma pareiškėjui pateikus pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto vykdomų veiklų sąnaudas. Pažymos pildymas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-542 „Dėl žemės ūkio veiklos subjekto vykdomų veiklų sąnaudų įvertinimo metodikos patvirtinimo“. Tais atvejais, kai savivaldybės darbuotojui prisijungus prie ūkininkų ūkio registro nustatoma, kad pareiškėjas nėra įregistravęs ūkininko ūkio teisės aktų nustatyta tvarka arba kai pareiškėjo (juridinio asmens) tikslas nėra žemės ūkio veiklos vykdymas (sprendžiama pagal pareiškėjo pateiktą Pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto vykdomų veiklų sąnaudas), – savivaldybės darbuotojas elektroniniu paštu nacparama@nma.lt siunčia slaptažodžiu apsaugotą pareiškėjų sąrašą (Excel formatu) patikrinti, ar pareiškėjas už praėjusius kalendorinius metus gavo bendrą Europos Sąjungos tiesioginių išmokų sumą, neviršijančią 5 000 Eur. Pareiškėjams patikrinti Excel lentelėje turi būti nurodyti šie duomenys: asmens kodas/įmonės kodas; vardas, pavardė/įmonės pavadinimas; valdos Nr.; savivaldybė (pagal valdos centrą). Agentūrai patikrinus pareiškėjų sąrašus, savivaldybė raštu ir (arba) el. paštu informuojama apie patikrinimo rezultatus, t. y. pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų apskaičiuota suma viršija / neviršija 5 000 Eur, t. y., jeigu patikrinus duomenis nustatoma, kad pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų už praėjusius metus apskaičiuota suma neviršija 5 000 Eur, tuomet Agentūra informuoja savivaldybę apie tolimesnį paraiškos vertinimą, bet jeigu patikrinus duomenis nustatoma, kad pareiškėjo bendra tiesioginių išmokų už praėjusius metus apskaičiuota suma viršija 5 000 Eur, tuomet Agentūra informuoja savivaldybę, kad pareiškėjas privalo pateikti vieną iš įrodymų, pagrindžiančių žemės ūkio svarbą vykdomoje tiesioginėmis išmokomis neremiamoje veikloje. Šiuo atveju savivaldybės vykdo pareiškėjams paklausimų siuntimą, kurių veiksmai nurodyti darbo procedūros apraše, pridedant atspausdintą pažymos formą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, būtiną žemės ūkio veiklos subjektų aktyvumui įrodyti per praėjusius kalendorinius metus. Pažymos pildomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 3D-541 „Dėl žemės ūkio veiklos svarbos įrodymo kriterijų, pagal kuriuos skaičiuojama pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, įvertinimo metodikos patvirtinimo“. Savivaldybės darbuotojas, gavęs iš pareiškėjo iš dalies užpildytą pažymą apie žemės ūkio veiklos subjekto pajamų ir (arba) tiesioginių išmokų sumos dalis, būtiną žemės ūkio veiklos subjektų aktyvumui įrodyti per praėjusius kalendorinius metus, persiunčia Agentūrai įvertinti, ar pareiškėjo metinė tiesioginių išmokų suma už praėjusius kalendorinius metus, kuri turi sudaryti bent 5 proc. visų pajamų, kurių jis gavo už praėjusius finansinius metus iš ne žemės ūkio veiklos, ir ar vykdoma žemės ūkio veikla yra reikšminga, t. y. pajamos iš žemės ūkio veiklos turi sudaryti ne mažiau kaip 33 proc. visų už praėjusius finansinius metus gautų pajamų. Agentūra informacinio pobūdžio raštą su užpildytomis pažymomis siunčia savivaldybei tolimesniam vertinimui atlikti.

Atsakingas specialistas

Paraiškos vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

4.

4.

Popierinės suvestinės (duomenų) siuntimas

Administravimo procesas pradedamas, kai neveikiant ŽŪMIS, savivaldybės darbuotojas negali pateikti Agentūrai Taisyklių 4 priede nurodytų duomenų apie preliminarų lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti bei Taisyklių 5 priede nurodytų duomenų apie lėšų poreikį daliai draudimo įmokų kompensuoti. Savivaldybės darbuotojas, vadovaudamasis Taisyklėmis, parengia minėtas suvestines bei Taisyklėse nustatytais terminais pateikia Agentūrai registruotu paštu.

Atsakingas specialistas

Paraiškos vertinimo klausimynas

Vertinimo klausimynų pildymo instrukcija

 

 

 

VII SKYRIUS

PAKLAUSIMO TEIKIMAS

 

 

12. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas paklausimo pateikimo proceso aprašymas:

12.1. paklausimo pateikimo proceso žingsnių aprašymas:

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo/ pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Paklausimo parengimas ir pateikimas

Jeigu reikia pateikti paklausimą pareiškėjui ar kitoms institucijoms dėl nustatytų dokumentuose neatitikimų, klaidų, neaiškumų, papildomos informacijos, dokumentų pateikimo ir pan., atsakingas darbuotojas parengia ir išsiunčia Paklausimą dėl papildomų dokumentų (informacijos) pateikimo (Procedūrų aprašo 12 priedas) raštu ir (arba) el. paštu, jeigu asmuo paramos paraiškoje sutiko, kad informacija jam būtų teikiama tokiu būdu.

Paklausimo dėl papildomų dokumentų (informacijos) pateikimo terminas negali būti ilgesnis kaip 10 (dešimt) darbo dienų.

Atsakingas specialistas

Paklausimas dėl papildomų dokumentų, informacijos pateikimo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

2.

Atsakymo į paklausimą gavimas

Gavęs atsakymą į paklausimą (raštu, ar el. paštu), Atsakingas specialistas pažymi KŽL (Procedūrų aprašo 3 priedas) ir patikrina, ar atsakyta į visus paklausime pateiktus klausimus, ar pateikti visi prašomi papildomai pateikti dokumentai, informacija. Jei pateikta ne visa informacija, Savivaldybės darbuotojas paklausimą pateikia pakartotinai, jame nurodydamas neatsakytus klausimus. Jei išsiuntus paklausimą 2 kartus negaunama papildoma informacija ar papildomi dokumentai, daugiau paklausimas nesiunčiamas. Vertinimas atliekamas pagal turimus duomenis.

Atsakingas specialistas

Kontrolinis žymų lapas

 

3.

3.

Atsakymo įsegimas į bylą

Gavus atsakymą į paklausimą, atsakingas specialistas prideda prie Paraiškos gauti dokumentai, įsegami į bylą ir apie tai pažymima KŽL.

Atsakingas specialistas

Siuntėjo pateikti dokumentai

 

 

VIII SKYRIUS

SPRENDIMO RENGIMAS IR PAREIŠKĖJO/PARAMOS GAVĖJO INFORMAVIMAS

 

13. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas sprendimo parengimo ir pareiškėjo/paramos gavėjo informavimo proceso aprašymas:

13.1. sprendimo parengimo ir pareiškėjo/paramos gavėjo informavimo proceso žingsnių aprašymas:

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo/ pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Parengiamas ir išsiunčiamas Savivaldybės sprendimas

Savivaldybės atsakingas specialistas parengia sprendimą dėl pareiškėjo / paramos gavėjo tinkamumo ar paramos skyrimo / neskyrimo, patikslintos mokėtinos paramos sumos dydžio (t. y. apie duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, pritaikytas sankcijas, patikros vietoje nustatytus neatitikimus ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas), mažesnės paramos (t. y. taikomos sankcijos). Pranešimas apie priimtą sprendimą turi būti išsiųstas registruotu laišku per 10 (dešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo. Pranešime apie priimtą sprendimą neskirti paramos Savivaldybės Atsakingas specialistas nurodo pagrindą, kuriuo vadovaujantis priimamas neigiamas sprendimas, išdėstyto šio sprendimo esmę bei nurodo jo apskundimo tvarką. Sprendimas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis.

Atsakingas specialistas

Savivaldybės sprendimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX SKYRIUS

PIRKIMO DOKUMENTŲ VERTINIMAS

 

14.  Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiami pareiškėjų ir (arba) paramos gavėjų, kurie nėra perkančiosios organizacijos, ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimų, atliktų vadovaujantis KPP taisyklių, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų vertinimo proceso aprašymas:

14.1.  Pirkimo dokumentų vertinimo proceso žingsnių aprašymas:

Eil.

Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo/ pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Gaunami pirkimo dokumentai

Administravimo procesas inicijuojamas, kai pareiškėjas į Savivaldybės atsakingą skyrių pateikia Paraišką su ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimo dokumentais.

Atsakingas specialistas

Draudimo paslaugos pirkimo dokumentai

Pirkimo dokumentų vertinimo metodika

(8 priedas)

2.

2.

Paskiriamas atsakingas darbuotojas

Atsižvelgiant į darbuotojų darbo krūvį bei nustatytus terminus, paskiriamas Atsakingas specialistas pirkimo dokumentų vertinimui atlikti.

Vadovas

 

 

3.

3.

Įvertinami pirkimo dokumentai

Per nustatytus terminus įvertinami pirkimo dokumentai ir užpildomi atitinkami klausimynai, kurie toliau perduodami vadovo peržiūrai.

Jei projekto vykdytojas, vykdydamas pirkimus, pažeidė pirkimų vykdymo tvarką, vertintojas vadovaujasi Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodika, patvirtinta Agentūros direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR-83.

Atsakingas specialistas

 

Pirkimo dokumentų vertinimo metodika (8 priedas)

 

 

4.

4.

Peržiūrimas užpildytas klausimynas

Peržiūrint užpildytą pirkimo tikrinimo klausimyną (Procedūrų aprašo 9 priedas) ir pirkimo dokumentus, įsitikinama, ar tinkamai užpildytas pirkimo tikrinimo klausimynas.

Jeigu pirkimų tikrinimo klausimynas užpildytas tinkamai, toliau atliekamas 5 žingsnis.

Jeigu klausimynas užpildytas netinkamai, grąžinamas atsakingam specialistui, toliau atliekant 3 žingsnį.

Vadovas

 

Pirkimo dokumentų vertinimo metodika

(8 priedas)

5.

5.

Patvirtinami pirkimo dokumentai

 

Pirkimo dokumentai patvirtinami pasirašant atitinkamą klausimyną.

Vadovas

 

Pirkimo dokumentų vertinimo metodika

(8 priedas)

6.

6.

Pirkimo dokumentai įsegami į paraiškos bylos

Įvertinti pirkimo dokumentai segami į paraiškos bylą, ir apie atliktą žingsnį pažymima KŽL.

 

Atsakingas specialistas

 

 

7.

7.

Pirkimo dokumentai su lydraščiu siunčiami vertinimui į Agentūrą

Gautų pirkimo dokumentų administravimo procesas inicijuojamas, kai pareiškėjas savivaldybės atsakingam skyriui pateikia paraišką su ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimo dokumentais. Savivaldybės darbuotojas turi atkreipti dėmesį, ar ūkinių gyvūnų draudimo paslaugos pirkimas buvo atliekamas laikantis pirkimo procedūrų, numatytų taisyklėse, t. y. ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimas turi būti atliekamas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis arba Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Paslaugų pirkimo taisyklės). Pagal Viešųjų pirkimų įstatymą atliktą draudimo paslaugos pirkimą vertina Agentūra. Tuo atveju, kai draudimo paslaugos pirkimą atliko didelės vertės perkančioji organizacija, savivaldybė perduoda vertinimą Agentūros Viešųjų pirkimų skyriui, o tuo atveju, kai draudimo paslaugos pirkimą atliko mažos vertės perkančioji organizacija – Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniam administravimo skyriui (Vilniaus, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Kauno, Utenos, Alytaus, Šiaulių, Tauragės, Klaipėdos). Pagal Paslaugų pirkimo taisykles atliktą draudimo paslaugos pirkimą vertina savivaldybės.

Atsakingas specialistas

 

 

8.

8.

Įvertinti pirkimo dokumentai grąžinami Savivaldybei

Agentūra, atlikusi vertinimą, parengia išvadą ir išsiunčia į Savivaldybę. Savivaldybės, gavusios išvadą, priima sprendimą dėl paramos skyrimo / neskyrimo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis.

Atsakingas specialistas

 

 

 

X SKYRIUS

SANKCIJOS

 

15. Šiame Procedūros aprašo skyriuje pateikiamas sankcijų taikymo paramos gavėjui proceso aprašymas:

15.1. sankcijų taikymo paramos gavėjui proceso žingsnių aprašymas:

Eil. Nr.

Proceso žingsnis

Proceso žingsnio pavadinimas

Proceso žingsnio aprašymas

Atsakingas asmuo/ pareigybė

Dokumentai

Nuorodos

1.

1.

Parengiamas pranešimas dėl sankcijos

Agentūra, įvertinus, kad: paramos gavėjas ar jo pateikti dokumentai neatitinka Taisyklėse nustatytų sąlygų ir reikalavimų, paramos gavėjas nėra sumokėjęs visos draudimo sutartyje nustatytos draudimo įmokos sumos, paramos gavėjui priklausanti paramos suma yra mažesnė nei savivaldybės apskaičiuota mokėtina paramos suma, siunčia Savivaldybei rekomendacinio pobūdžio raštą dėl kompensacijos ar jos dalies nemokėjimo.

Taip pat Agentūra apie patikros vietoje metu ir duomenų administracinės patikros metu nustatytus neatitikimus, pritaikytas sankcijas ir (ar) kitas vertinimo metu rastas klaidas raštu ir (ar) el. paštu informuoja Savivaldybę. Gavusi minėtą informaciją, Savivaldybė, vadovaudamasi Taisyklių skyriumi „Sankcijos“, priima sprendimą paramos sumą sumažinti ar padidinti ir apie tai informuoja Agentūrą ir atitinkamą paramos gavėją registruotu laišku. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“. Paramos gavėjui pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką, patvirtintą

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR1-83 „Dėl Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos patvirtinimo“.

Atsakingas specialistas

Savivaldybės sprendimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

2.

Sankcijų taikymas pasibaigus kontrolės laikotarpiui

 

Agentūros struktūrinio padalinio  arba savivaldybės darbuotojas gali fiksuoti teisės aktų pažeidimus bei taikyti sankcijas tais atvejais, kai teisės aktų nuostatų pažeidimas padarytas ne vėliau kaip per 4 metus nuo pažeidimo padarymo / jeigu pažeidimai daromi nuolat ir pakartotinai, senaties terminas skaičiuojamas nuo tos dienos, kai pažeidimas buvo baigtas / vykdant daugiametes programas, senaties terminas nesibaigia tol, kol visiškai nebaigiama programa. Atkreiptinas dėmesys, kad apie nustatytus pažeidimus bei taikomas sankcijas Savivaldybės darbuotojas turi informuoti paramos gavėją per 18 mėnesių nuo to laiko, kai Agentūra patvirtina ir, atitinkamais atvejais, gauna tikrinimo ataskaitą ar panašų dokumentą, kuriame nurodyta, kad padarytas pažeidimas. (2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1306/2013, 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentas (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos)

Atsakingas specialistas

Savivaldybės sprendimas

 

 

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Visi šiame procedūrų apraše aprašyti veiksmai atliekami vadovaujantis 12 priede nustatytais terminais.

17. Visi dokumentai, susiję su Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos srities „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusios su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu, tvarkomi ir saugomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

18. Įtarusi ar nustačiusi galimą pažeidimo, sukčiavimo atvejį, remdamasi įtariamos nusikalstamos veiklos požymiais (dokumentai tomis pačiomis datomis, numeriais ir (arba) kitu turiniu arba atvirkščiai; duomenys, kuriuos pateikė pareiškėjas, nesutampa su duomenimis išorinėse informacinėse sistemose, su gauta informacija iš kitų įstaigų; vizualiai skiriasi to paties asmens parašai ant dokumentų; ryšiai tarp pareiškėjų ir pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų; pasikartojančios klaidos pirkimų pasiūlymuose; tiekėjų tapatybės anomalijos ar esant kitiems požymiams), Savivaldybė apie tai per 5 (penkias) d. d. informuoja Agentūrą, pateikdama užpildytą Klausimyną dėl įtariamos nusikalstamos veiklos (Procedūros aprašo 13 priedas).

__________________________