ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. VASARIO 18 D. SPRENDIMO NR.T-323 „DĖL ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. vasario 21 d. Nr. T-966
Šalčininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovės Vilniaus apskrityje 2017 m. gruodžio 28 d. teikimą Nr. 1T-32 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos reglamento“, Šalčininkų rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą 2016 m. vasario 18 d. Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-23 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti 5.1.42. punktą ir jį išdėstyti taip:
„5.1.42. tarybos narių delegavimas į įstatymų nustatytas regionines tarybas, komisijas ir įgaliojimų jiems suteikimas. Sprendimo projektą su pasiūlymais dėl Savivaldybės tarybos narių delegavimo ir įgaliojimų jiems suteikimo Savivaldybės tarybai pateikia Savivaldybės meras. Įgaliojimai paprastai suteikiami Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Savivaldybės taryba sprendimu gali atšaukti deleguotą narį ir paskirti kitą“;
1.2. Pakeisti 16.1. punktą ir jį išdėstyti taip:
„16.1. Savivaldybės kontrolierius, tarybos komitetai, tarybos komisijos, frakcijos, koalicijos, tarybos narių grupės ir atskiri tarybos nariai (toliau – rengėjai) gali patys rengti tarybos sprendimų projektus inicijuojamais klausimais arba kreiptis į administracijos direktorių dėl jų rengimo;
16.1.1. Visuomeninės organizacijos, gyventojai ar jų įgalioti atstovai dėl siūlomo svarstyti tarybos posėdyje klausimo rengimo gali raštu kreiptis į Reglamento 16.1. punkte nurodytus projektų rengėjus.
16.1.2. Seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos (toliau ̶ Seniūnaičių sueigos) priimtus rekomendacinius sprendimus savivaldybės institucijos privalo įvertinti:
16.1.3. Jeigu Seniūnaičių sueigų sprendimų vertinimas yra savivaldybės tarybos kompetencija, jie vertinami, rengiant savivaldybės tarybos sprendimo projektą bei teikiant jį svarstyti savivaldybės tarybai Reglamento nustatyta tvarka. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl Seniūnaičių sueigų sprendimu priimamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo.
16.1.4. Jeigu Seniūnaičių sueigų sprendimų vertinimas yra savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencija, jie vertinami, atitinkamam savivaldybės administracijos skyriui rengiant savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymą dėl Seniūnaičių sueigų sprendimų priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo.
1.3. Pakeisti 42 punktą ir jį išdėstyti taip:
„42. Dėl savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai skiriamas mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju klausimas. Tarybos nariams balsų dauguma nusprendus slaptas balsavimas šio reglamento 45 – 50 punktuose nustatyta tvarka galimas ir tais atvejais, kai skiriamas Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas.“
1.4. Pakeisti 87 punktą ir jį išdėstyti taip:
„87. Kiekvieną mėnesį savivaldybės Tarybos nariams mokama po 70 Eur kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, patalpų nuomos išlaidoms, susijusioms su jo, kaip savivaldybės Tarybos nario veikla. Pasibaigus ataskaitiniam mėnesiui iki kito mėnesio 10 d. Tarybos narys Apskaitos skyriui pateikia nurodytas išlaidas pateisinančius dokumentus (sąskaitas-faktūras, išrašytas Tarybos nario vardu; mokėjimo nurodymus; kasos aparato čekius, kuriuose būtų įvardytos pirktos prekės ar paslaugos ir mokėjimai; viešojo transporto bilietus). Išlaidas pateisinantys dokumentai privalo būti išrašyti už einamąjį mėnesį ir pasirašyti Tarybos nario, nurodant vardą, pavardę. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius, patikrinęs pateiktus dokumentus, perveda lėšas Tarybos nariui į nurodytą sąskaitą banke.“
1.5. Pakeisti 92, 93 punktus ir jos išdėstyti taip:
„92. Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui prie savivaldybės tarybos sudaro:
93. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš tarybos narių. Jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras meras teikia savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu. Tą pačią kandidatūrą savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) gali teikti, o meras gali siūlyti du kartus. Jeigu savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus skiria savivaldybės taryba mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybių aprašymus.
Etikos komisija vykdo Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nustatytas ir Valstybės politikų elgesio kodekso jai priskirtas funkcijas.
Antikorupcijos komisija, savivaldybės tarybai priėmus protokolinį sprendimą ar merui įpareigojus potvarkiu, dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą ir vykdo kitas Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nustatytas jai priskirtas funkcijas.
Įstatymų nustatytais atvejais ar savivaldybės tarybos sprendimu gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinosios (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijos. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai ‒ seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“
1.6. Pakeisti 104 punktą ir jį išdėstyti taip:
„104. Kontrolės komitetas:
104.1. teikia savivaldybės tarybai išvadas dėl savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos rezultatų;
104.2. siūlo savivaldybės tarybai atleisti savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;
104.3. svarsto savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo.
Apsvarsčius visus pasiūlymus dėl plano projekto papildymo ar pakeitimo Komitetas balsų dauguma iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos grąžina šį plano projektą savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;
104.4. įvertina savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) ateinančių metų veiklos planui vykdyti reikalingus asignavimus ir išvadą dėl jų teikia savivaldybės tarybai;
104.5. svarsto savivaldybės kontrolieriaus parengtą ataskaitą dėl jo (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos plano įvykdymo, jos pagrindu rengia ir teikia savivaldybės tarybai išvadas dėl savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo bei savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos;
104.6. siūlo savivaldybės tarybai atlikti nepriklausomą savivaldybės turto ir lėšų naudojimo bei savivaldybės veiklos auditą, teikia savo išvadas dėl audito rezultatų;
104.7. periodiškai (kartą per ketvirtį) svarsto, kaip vykdomas savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos planas, savivaldybės kontrolieriaus ar savo iniciatyva išklauso institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) atlikto finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų ar teisės aktų pažeidimų pašalinimo, prireikus kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių arba savivaldybės tarybą dėl savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) reikalavimų įvykdymo;
104.8. dirba pagal savivaldybės tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje (įprastai per pirmą ketvirtį) už savo veiklą atsiskaito savivaldybės tarybai.
1.7. Pakeisti 112 punktą ir jį išdėstyti taip:
„112. Komitetų ir komisijų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, ekspertai ir valstybės tarnautojai, kiti suinteresuoti asmenys. Šie asmenys gali būti kviečiami į komitetų ir komisijų darbą arba atvykti savo iniciatyva.
Komitetai, pagal savo kompetenciją, turi įvertinti išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtus sprendimus, jeigu jie yra. Komitetų pirmininkų kviečiami savivaldybės valstybės tarnautojai komitetų darbe dalyvauti privalo.“