ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ MENO MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. lapkričio 19 d. Nr. T-408
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 7 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, atsižvelgdama į Šiaulių rajono savivaldybės mero 2024 m. spalio 22 d. potvarkį Nr. M-825 „Dėl teikimo Šiaulių rajono savivaldybės tarybai tvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės švietimo įstaigų nuostatus“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Ramūną Snarskį, Šiaulių r. Kuršėnų meno mokyklos direktorių, pasirašyti patvirtintus nuostatus ir įregistruoti juos 2024 m. gruodžio 2 d. Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, skundą pateikiant per elektroninių paslaugų portalą e.teismas.lt arba popierine forma bet kuriuose Regionų administracinio teismo rūmuose (adresu: Žygimantų g. 2, LT-01102 Vilnius, arba A. Mickevičiaus 8A, LT-44312 Kaunas, arba Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda, arba Dvaro g. 80, LT-76298 Šiauliai, arba Respublikos g. 62, LT-35158 Panevėžys).
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2024 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. T-408
ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ MENO MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių r. Kuršėnų meno mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Kuršėnų meno mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas ir būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialus pavadinimas – Šiaulių r. Kuršėnų meno mokykla, trumpasis pavadinimas – Kuršėnų meno mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190086594.
6. Mokyklos savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111105174, adresas – Šiauliai, Vilniaus g. 263, LT-76337.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės meras, išskyrus tas Mokyklos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui).
8. Savivaldybės mero kompetencija:
8.2. priima į pareigas, atleidžia, nušalina ar atšaukia nuo pareigų Mokyklos direktorių, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su Mokyklos direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
8.3. priima sprendimus dėl Mokyklos metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo, kai paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimas Savivaldybės tarybos perduotas Savivaldybės merui;
9. Mokyklos buveinė – Šiaulių r. sav., Kuršėnai, Stadiono g. 16, LT-81147, el. p. kursenumenomokykla@gmail.com. Vieši Mokyklos pranešimai skelbiami Mokyklos interneto svetainėje www.kursenumenas.lt.
10. Mokyklos grupė – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla, kodas 3160.
11. Mokyklos tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla, kodas 3161.
12. Mokyklos pagrindinė paskirtis – formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo mokykla, kodas 31614209, formalųjį švietimą papildančio dailės ugdymo mokykla, kodas 31614210, formalųjį švietimą papildančio teatrinio ugdymo mokykla, kodas 31614212. Kitos paskirtys: neformaliojo vaikų švietimo grupės muzikinio ugdymo mokykla, kodas 31614201, neformaliojo vaikų švietimo grupės dailės ugdymo mokykla, kodas 31614202, neformaliojo suaugusiųjų švietimo grupės muzikinio ugdymo mokykla, kodas 31814101, neformaliojo suaugusiųjų švietimo grupės dailės ugdymo mokykla, kodas 31814102.
14. Mokymosi formos ir būdai:
14.2. mokymo proceso organizavimo būdai:
15. Mokykla vykdo neformaliojo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka, Mokykloje, Savivaldybės švietimo ir kitose įstaigose.
16. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir Mokyklos pavadinimu, antspaudą su Savivaldybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – švietimo, mokslo ir sporto ministras) įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslas – tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais, sudaryti sąlygas puoselėti įgimtus meninius, muzikinius gebėjimus vaikams ir suaugusiems.
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
21.1. tenkinti mokinių poreikį vizualiai saviraiškai, kūrybiškumui, skatinti muzikuoti, išreikšti save, sudaryti galimybę įdomiai, turiningai leisti laisvalaikį;
21.3. skatinti gabiausius mokinius tolesniam muzikos, dailės ir teatro mokymuisi aukštesnių pakopų mokymo įstaigose;
21.6. kurti kultūrinę aplinką, reprezentuoti ir aktyvinti Savivaldybės jaunimo kultūrinį gyvenimą, inicijuoti, kurti menines programas, projektus ir jų įgyvendinimui pritraukti rėmėjus ir mecenatus;
21.7. vystyti kultūrinius mainus, bendradarbiaujant su Savivaldybės, šalies, užsienio švietimo ir kultūros įstaigomis;
22. Mokyklos funkcijos:
22.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį, atsižvelgdama į mokinių ugdymo(si) saviraiškos poreikius ir interesus, Mokyklos mokinių užimtumo organizavimo kryptis ir Savivaldybės vaikų užimtumo poreikius;
22.2. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, atsižvelgiant į vaiko amžių, gebėjimus ir poreikius;
22.3. rengia neformaliojo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas teisės aktų nustatyta tvarka;
22.5. sudaro sąlygas taikyti įgytas žinias, gebėjimus, įgūdžius įstaigose, Savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose renginiuose;
22.6. vykdo muzikinio, dailės ir teatrinio ugdymo pasiekimų patikrinimą organizuodama atsiskaitymus, keliamuosius ir baigiamuosius egzaminus;
22.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, mokymosi ir darbo aplinką;
22.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.1. parinkti ugdymo(si) metodus ir būdus bei kurti naujus ugdymo(si) modelius užtikrinančius kokybišką ugdymą ir ugdymąsi;
24.6. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba Savivaldybės taryba;
25. Mokykla privalo:
25.2. sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
25.3. sudaryti sąlygas mokiniams dalyvauti socialines ir emocines kompetencijas ugdančiose prevencinėse akcijose, apimančiose smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Rekomendacijas dėl smurto įgyvendinimo mokyklose;
25.4. skelbti Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie Mokyklos vykdomas formalųjį švietimą papildančias ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Mokyklos vykdomas veiklas;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklai vadovauja nepriekaištingos reputacijos direktorius:
26.1. Mokyklos direktorių viešo konkurso būdu teisės aktų nustatyta tvarka į pareigas penkeriems metams skiria ir iš jų atleidžia, nušalina ar atšaukia Savivaldybės meras;
26.2. pasibaigus Mokyklos direktoriaus pirmajai penkerių metų kadencijai, jis skiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka;
26.3. Mokyklos direktorius, nepasibaigus jo kadencijai, Savivaldybės mero sprendimu gali būti atšaukiamas iš pareigų, jeigu praranda nepriekaištingą reputaciją arba paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse vadovo pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas:
26.3.1. Mokyklos direktorius apie galimą jo atšaukimą Savivaldybės mero rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki sprendimo dėl Mokyklos direktoriaus galimo atšaukimo priėmimo dienos. Pranešime nurodoma sprendimo dėl Mokyklos direktoriaus galimo atšaukimo data, atšaukimo priežastis bei pažymima apie Mokyklos direktoriaus teisę ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki sprendimo priėmimo dienos pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;
28. Mokyklos veikla organizuojama pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintą:
28.1. strateginį planą, kuriam yra pritarta Mokyklos tarybos ir Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens;
29. Mokyklos direktoriaus funkcijos:
29.1. organizuoja Mokyklos veiklą, įgyvendindamas strateginį Mokyklos valdymą; vadovauja rengiant Mokyklos strateginį ir metinį planus, švietimo programas, rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje priemonių įgyvendinimo, užtikrina jų įgyvendinimą; organizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimą ir stebėseną, analizuoja išteklių būklę ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
29.2. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles ir Mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu Mokykloje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis;
29.7. organizuoja Mokyklos finansinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatymą;
29.8. kartu su Mokyklos taryba sprendžia Mokyklai svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;
29.10. priima mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo(si) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.11. teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia direktoriaus metų veiklos ataskaitą, veiklos rezultatus pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;
29.13. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.14. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui ir (ar) darbuotojui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas teisės aktų nustatyta tvarka;
29.16. paveda dalį savo funkcijų, teisės aktų nustatyta tvarka, atlikti direktoriaus pavaduotojams, nustato jų veiklos sritis;
29.17. vadovauja kuriant lyderystės ugdymui kultūrą, išlaikant ir stiprinant kiekvienam mokiniui ugdytis ir savo galimybėms atskleisti palankią aplinką;
29.18. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, Mokyklos bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.20. teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;
30. Mokyklos direktoriaus nesant Mokykloje (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ir panašiais atvejais) jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui arba kitas direktoriaus paskirtas asmuo, turintis pedagoginį išsilavinimą. Mokykloje neorganizuojant ugdymo, direktoriaus funkcijas gali atlikti direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams.
31. Mokyklos metodinė veikla organizuojama sudarant mokytojų metodines grupes. Metodinėms grupėms vadovauja dvejiems mokslo metams grupių narių slaptu balsavimu išrinkti pirmininkai. Jų veiklą koordinuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Metodinių grupių susirinkimai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Susirinkimus kviečia ir apie juos informuoja grupių pirmininkai. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.
32. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį ir sprendžia šiuos klausimus:
32.1. aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl ugdomosios veiklos planavimo, metodų, būdų, formų naudojimo;
32.3. teikia siūlymus mokytojų tarybai dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo;
32.4. aptaria mokytojų praktinę veiklą, konsultuojasi dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbų metodikos;
32.8. dalyvauja vertinant mokinių pasiekimus, aptaria lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus;
32.9. dalijasi gerąja patirtimi, aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Mokyklos veiklos tikslais;
34. Metodinė taryba – nuolat veikianti Mokyklos mokytojų metodinės veiklos organizavimo institucija, iškilusiems ugdymo ir veiklos organizavimo klausimas spręsti. Metodinę tarybą sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja pirmininkas, kurį renka metodinės tarybos nariai slaptu balsavimu, dvejiems metams.
35. Metodinė taryba:
35.1. analizuoja ugdymo proceso eigą, teikia pasiūlymus dėl jo tobulinimo, inovacijų diegimo, aptaria ugdymo planus, suderina individualius mokinių ugdymo planus, organizuoja metodinį darbą, teikia siūlymus nustatant Mokyklos mokytojų metodinės veiklos prioritetus;
35.2. koordinuoja metodinių grupių veiklą, siekiant ugdymo dermės, tęstinumo ir kokybės užtikrinimo, atsako už metodinės grupės dokumentų valdymą;
35.3. kaupia informaciją ir metodines priemones, susijusias su metodinių grupių veikla, supažindina Mokyklos mokytojus su naujovėmis, skatina mokytojų bendradarbiavimą bei gerosios patirties sklaidą;
35.5. nustato keliamųjų ir baigiamųjų egzaminų turinį, organizuoja technines, kontrolines pamokas, akademinius koncertus, darbų peržiūras;
35.6. svarsto ir aprobuoja parengtas muzikos, dailės ir teatro dalykų ugdymo programas, mokytojų metodinius darbus, leidinius, meninių kolektyvų konkursų, festivalių, koncertų programas, parodų organizavimo klausimus;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
37. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti Mokyklos mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams). Mokyklos taryba padeda demokratiškai valdyti Mokyklą, spręsti Mokyklai aktualius klausimus.
38. Mokyklos taryba sudaroma iš Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), nedirbančių Mokykloje, Mokyklos mokytojų, mokinių ir Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičio. Mokyklos taryba sudaroma dvejų metų kadencijai. Mokyklos tarybos narys gali būti renkamas ne daugiau nei dviem kadencijoms iš eilės. Mokyklos direktorius, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai negali būti Mokyklos tarybos nariais.
39. Narius į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis renka proporcingai pagal Mokyklos meninių sričių programose dalyvaujančių mokinių skaičių: penkis tėvus (globėjus, rūpintojus) – atitinkamos meninės srities tėvų susirinkimai, penkis mokytojus – Mokytojų taryba, penkis mokinius – atitinkamos meninės srities mokinių susirinkimai, vieną Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių atstovą deleguoja Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių sueiga. Nutrūkus Mokyklos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas tarybos narys renkamas šiame punkte nustatyta tvarka.
40. Mokyklos tarybai vadovauja Mokyklos tarybos pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame naujos kadencijos Mokyklos tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas Mokyklos tarybos sekretorius ir Mokyklos tarybos pirmininko pavaduotojas.
41. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus. Mokyklos tarybos pirmininkas kviečia Mokyklos tarybos posėdžius. Jei jo nėra, Mokyklos tarybos posėdį šaukia Mokyklos tarybos pirmininko pavaduotojas. Esant būtinumui, Mokyklos tarybos posėdžius gali inicijuoti ir Mokyklos direktorius. Mokyklos tarybos posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami Mokyklos tarybos posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Prireikus Mokyklos tarybos nariai skubius klausimus gali spręsti elektroninės komunikacijos priemonėmis, protokoluojant įprasta tvarka, o balsus skaičiuojant elektroniniais laiškais.
42. Be Mokyklos tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai, socialiniai partneriai, rėmėjai, vietos ir Mokyklos bendruomenės nariai, nesantys Mokyklos tarybos nariais.
43. Mokyklos taryba atlieka tokias funkcijas:
43.1. išklauso Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo, materialinio aprūpinimo;
43.3. pritaria Mokyklos strateginiam ir metiniam planams, Nuostatams, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto Mokyklos darbo tvarkos taisykles;
43.4. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
43.6. svarsto Mokyklos mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
43.7. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43.8. vertina Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės merui;
44. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir Nuostatuose nustatytai kompetencijai.
45. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito juos rinkusiems Mokyklos bendruomenės nariams.
46. Mokytojų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams ir sprendžianti mokytojams aktualias problemas.
48. Mokytojų taryba renkama trejiems metams. Mokytojų tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas narys nuostatų 47 punkte nustatyta tvarka.
49. Mokytojų tarybai vadovauja Mokytojų tarybos pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame Mokytojų tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas Mokytojų tarybos sekretorius.
50. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Į Mokytojų tarybos posėdį gali būti kviečiamas Mokyklos direktorius.
51. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktuose ir Nuostatuose nustatytos kompetencijos klausimais:
51.1. analizuoja ir vertina mokinių ugdymosi poreikius ir susitaria dėl planų rengimo principų ir tvarkos;
51.2. nustato bendrąją vaikų ir mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei jos panaudojimo tvarką;
51.5. dalyvauja vertinant mokinių pasiekimus, aptaria mokinių elgesio, lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus;
51.6. dalijasi gerąja patirtimi, aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, derina juos su Mokyklos veiklos tikslais;
51.8. svarsto ir priima kitus nutarimus teisės aktuose ir Nuostatuose nustatytos kompetencijos klausimais;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
52. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo, darbo apmokėjimo sistemos ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai atestuojasi švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
56. Mokykla patikėjimo ar kita teise perduotą Savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
57. Mokyklos lėšos:
57.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
57.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
59. Mokykla finansinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie Mokyklos veiklą.
63. Mokyklos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Mokyklos vykdomas neformaliojo švietimo programas, mokinių priėmimo sąlygas, paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, Mokyklos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas vykdomas veiklas.
65. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Mokyklos taryba. Nuostatai keičiami Savivaldybės mero teikimu, tvirtinami Savivaldybės tarybos.