LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO
2016 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. 4-265 „DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS“ schemos PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. liepos 12 d. Nr. 4-391
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2016 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. 4-265 „Dėl Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas“ schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LiETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
įsakymas
DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS“ schemos patvirtinimo
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.4 ir 2.2 papunkčius,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2016 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 4-265
(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2024 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 4-391
redakcija)
RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas |
1.1. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. 1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315 I skyriaus ir 22 straipsnio nuostatos. 1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795. 1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa 1.6. Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo ir Lietuvos Respublikos inovacijų skatinimo fondo įstatymo įgyvendinimo“. 1.7. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 1.8. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 4-885 „Dėl 1.9. 2020 m. gruodžio 30 d. Fondų fondo „Inovacijų skatinimo fondas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-360, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA). 1.10. 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis Nr. 11K-015/8-175, sudaryta tarp Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Finansų ministerijos ir INVEGOS. |
2. |
Rizikos kapitalo priemonei „Ko-investicinis fondas“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma |
27 422 360 (dvidešimt septyni milijonai keturi šimtai dvidešimt du tūkstančiai trys šimtai šešiasdešimt) eurų, iš jų 15 000 000 (penkiolika milijonų) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir į kontroliuojantįjį fondą „INVEGOS fondas“ grįžusių ir (ar) grįšiančių finansų inžinerijos priemonių lėšų (toliau – IF lėšos), 12 422 360 (dvylika milijonų keturi šimtai dvidešimt du tūkstančiai trys šimtai šešiasdešimt) eurų Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų (toliau – ES lėšos) (be valdymo mokesčio INVEGAI). |
3. |
Priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė |
Rizikos kapitalo investicijos pagal Schemą bus vykdomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ir Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu. |
4. |
Vartojamos sąvokos |
4.1. Atžalinė įmonė – įmonė, kurios steigėja arba viena iš steigėjų yra kita įmonė arba mokslo ir studijų institucija ir kurios tikslas – komercializuoti įmonėje arba mokslo ir studijų institucijoje sukurtus mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatus. 4.2. Finansinės technologijos – technologijomis grindžiamos finansinės inovacijos, padedančios kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai įmonės vystomomis technologijomis naudojasi ne pati įmonė, bet jos klientai – kitos finansų įstaigos, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais. 4.3. Lietuvos mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme. 4.4. Lietuvos mokslo ir studijų institucijos paramos fondas – labdaros ir paramos fondas, sudaręs bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos mokslo ir studijų institucija ir (ar) jos steigėjais dėl fondo veiklos Lietuvos mokslo ir studijų institucijos naudai ir gauto pelno reinvestavimo į su Lietuvos mokslo ir studijų institucijos veikla susijusią veiklą arba Lietuvos mokslo ir studijų institucijos naudai. 4.5. Lietuvos mokslo ir studijų institucijos valdymo įmonė – Lietuvos mokslo ir studijų institucijos patronuojamoji įmonė, kurios pagrindinė veikla yra investuoti į atžalines įmones. 4.6. Kitos Schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarime Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“ apibrėžtas sąvokas. |
5. |
Finansų tarpininko atrinkimas ir sąlygos
|
5.1. INVEGA Priemonę valdo kartu su specialiai rizikos kapitalo fondams valdyti ir jiems efektyviai įgyvendinti įsteigta INVEGOS patronuojamąja įmone, kurios teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė, o vienintelė akcininkė – INVEGA. 5.2. Priemonė yra įgyvendinama per INVEGOS patronuojamosios įmonės įkurtą komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikroji narė yra INVEGOS patronuojamoji įmonė (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – INVEGA. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Fondas yra sudarytas iš kelių subfondų, kurie skirti rizikos kapitalo priemonėms, turinčioms tam tikras investavimo strategijas, įgyvendinti. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde yra išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas). Fondo valdytojas atrinks privačius ir iš dalies privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis ar iš dalies valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) bei nereguliuojamus rizikos ir privataus kapitalo fondus, kurie teiks finansavimą įmonėms, taip pat ne valstybės lėšomis ar iš dalies valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, verslo angelus (toliau – privatūs investuotojai), kurie kartu su Subfondu ir (ar) MSI, ir (ar) jos valdymo įmonėmis, ir (ar) MSI paramos fondais investuos į įmonių kapitalą. |
6. |
Remiami subjektai ir investicijų teikimo sąlygos
|
6.1. Investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos: 6.1.1. į labai mažas įmones arba mažas įmones, kaip jos suprantamos pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedą, kurios atitinka Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) 3 straipsnyje nurodytas sąlygas ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas (toliau – labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos); 6.1.2. į labai mažas įmones, mažas įmones arba vidutines įmones, kurios atitinka SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytas sąlygas ir kurioms gali būti suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba pagal Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai); 6.1.3. vienodomis sąlygomis tarp Subfondo ir privačių investuotojų (toliau – vienodos sąlygos) į labai mažas įmones, mažas įmones arba vidutines įmones, kurios atitinka SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytas sąlygas, o investicija į tokią įmonę nelaikoma valstybės pagalba (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai neteikiama valstybės pagalba) (toliau kartu – galutiniai gavėjai). 6.2. Investicijos bus atliekamos į galutinį gavėją: 6.2.1. kuris nėra patiriantis sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos); 6.2.2. kuris nėra gavęs Lietuvos Respublikos institucijų valstybės pagalbos, kuri kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje Europos Komisijos buvo pripažinta nesuderinama su ES vidaus rinka (toliau – nesuderinama pagalba) ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba (toliau – neteisėta pagalba), arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles; 6.2.3. jei galutiniam gavėjui, jo vadovui, atstovui, galutinio gavėjo nuosavybės ir valdymo struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjui, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojama investicija, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, taip pat sankcijos, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė; 6.2.4. jei per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu galutinis gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis galutinio gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl padaryto sunkaus profesinio nusižengimo, sukčiavimo, korupcijos, nusikalstamo susivienijimo, pinigų plovimo arba teroristų finansavimo, teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos, padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad galutinis gavėjas buvo įsteigtas turint šiame Schemos papunktyje nurodytą ketinimą (taikoma tik investicijoms iš ES lėšų); 6.2.5. jei per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu galutinis gavėjas nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu, neatlikimu (taikoma tik investicijoms iš ES lėšų); 6.2.6. kuris neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Lietuvos Respublikai priešiškų valstybių (Rusijos Federacija (toliau – Rusija), Baltarusijos Respublika (toliau – Baltarusija), Rusijos aneksuotas Krymas, Moldovos Respublikos vyriausybės nekontroliuojama Padniestrės teritorija bei Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijos) fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d.; 6.2.7. kuris nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su ES tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (Tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“). 6.3. Investicijos turės: 6.3.1. atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip tai apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintas Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires; 6.3.2. atitikti darnaus vystymosi lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.) horizontalųjį principą; 6.3.3. nepažeisti ES pagrindinių teisių chartijoje nustatytų pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir asmenų su negalia teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. 6.4. Subfondo investicijoms skirtos ES lėšos turės būti investuotos į galutinius gavėjus, kurie prisidės prie Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Sumaniosios specializacijos koncepcija), įgyvendinimo ir atitiks bent vieną Sumaniosios specializacijos koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką. |
7. |
Investicijų į atžalines įmones reikalavimas |
MSI ir (ar) jos valdymo įmonė, ir (ar) MSI paramos fondas prieš investiciją turi turėti ne mažiau kaip 5 proc. atžalinės įmonės įstatinio kapitalo ar teisių į jį arba MSI ir (ar) jos valdymo įmonės, ir (ar) MSI paramos fondo lėšų dalis bendroje investicijoje sudaro ne mažiau kaip 5 procentus. |
8. |
Netinkamos investicijos |
8.1. Netinkamomis investicijomis iš Subfondo bus laikomos investicijos: 8.1.1. į įmones, kurių veikla vykdoma žemės ūkio sektoriuje, kaip jis apibrėžtas 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. lapkričio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2607 2 straipsnio 8 punkte, taip pat vykdo žuvininkystės ir akvakultūros veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo 2 straipsnio 1 ir 34 dalyse bei nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a punkte ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkte (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos ir (ar) labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai); 8.1.2. į įmones, vykdančias su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies c punkte ir Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies e punkte, taip pat jei investicijomis būtų remiamas vietinių prekių naudojimas vietoje importuojamų prekių, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies d punkte ir Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies f punkte (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos ir (ar) labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai); 8.1.3. į įmones, kurios vykdo veiklą viename iš Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a, b, c arba d punkte nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas Reglamentas (ES) 2023/2831, jei neatskiriama veiklos sritis ar apskaita užtikrinant, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikta pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai); 8.1.4. į įmones, kurios veikia Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a, b arba c punkte nurodytuose sektoriuose ir sektoriuose, kurie įtraukti į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 taikymo sritį, jei neatskiriama veiklos sritis ar apskaita užtikrinant, kad veiklai į taikymo sritį neįtrauktuose sektoriuose nebūtų naudojama pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 suteikta pagalba (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos); 8.1.5. į įmones, kurioms galėtų būti ir (arba) yra taikoma Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai); 8.1.6. į galutinius gavėjus, vykdančius finansinę, mokėjimo paslaugų teikimo ir draudimo veiklą (visi veiklos kodai pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) 64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai galutinis gavėjas vysto finansines technologijas; 8.1.7. į galutinius gavėjus, veikiančius nekilnojamojo turto operacijų (veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 68.1–68.3 grupes), distiliuotų alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos, ginklų ir šaudmenų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 47.78.30 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių) sektoriuose; 8.1.8. nurodytos Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1 dalyje (taikoma tik investicijoms iš ES lėšų); 8.1.9. žemei įsigyti, kai skiriama daugiau kaip 10 proc. investicijos lėšų sumos, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 64 straipsnio 1 dalies b punkte; 8.1.10. skirtos veikloms, kurios yra užbaigtos arba visiškai įgyvendintos; 8.1.11. atsiskaitymams su Rusijoje, Baltarusijoje, Rusijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje bei Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamos Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais fiziniais ir (arba) juridiniais asmenimis. |
9. |
Remiama veikla |
Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma. |
10. |
Finansavimo dydis vienam galutiniam gavėjui |
10.1. Investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, ir labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, suma negali būti didesnė nei 1 000 000 (vienas milijonų) eurų, jeigu atitinkama įmonė veikia Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, arba negali būti didesnė nei 750 000 (septyni šimtai penkiasdešimt tūkstančių) eurų, jeigu atitinkama įmonė veikia Sostinės regione, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte, o investicijų iš Subfondo į vieną novatorišką labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, ir labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, suma negali būti didesnė nei 2 000 000 (du milijonai) eurų, jeigu atitinkama įmonė veikia Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, arba negali būti didesnė nei 1 500 000 (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių) eurų, jeigu atitinkama įmonė veikia Sostinės regione, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 5 dalyje, o ši suma negali būti dirbtinai išskaidyta, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje. 10.2. Investuojant iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai, įvertinamas galimos suteikti de minimis pagalbos dydis, nustatytas Reglamente (ES) 2023/2831. Subfondo investicijos į atitinkamą įmonę dydis negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trijų metų laikotarpį, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje. 10.3. Visos labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės, kurioms taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai, susieti bent vienos rūšies tarpusavio santykiais, nustatytais Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 10.4. Atliekant investicijas į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai, vadovaujamasi Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 7–9 dalių nuostatomis. 10.5. Bendra investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į galutinį gavėją suma negali viršyti 2 000 000 (dviejų milijonų) eurų. |
11. |
Didžiausia Subfondo lėšų dalis, skirta konkrečiai investicijai
|
11.1. Jei investuojama į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento 2023/2831 reikalavimai, Subfondo lėšų dalis, skirta konkrečiai investicijai, negali viršyti 75 procentų. 11.2. Kai investuojama į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, Subfondo lėšų dalis, skirta konkrečiai investicijai, negali viršyti 50 procentų. |
12. |
Investavimas į įmones |
12.1. Investicijų iniciatoriai bus Fondas ir (arba) privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktus galutinius gavėjus ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal tarp Subfondo ir privačių investuotojų sudarytą investuotojų sutartį (toliau – Investuotojų sutartis). 12.2. Fondo valdytojas įvertins Fondo ir (arba) privataus investuotojo pasiūlymą investuoti į galutinį gavėją ir priims sprendimą dėl investavimo (investicijos kofinansavimo). |
13. |
Privataus investuotojo dalyvavimas Subfondo veikloje |
13.1. Jei investuojama į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai, privatus investuotojas į konkrečią investiciją turės pritraukti ne mažiau kaip 25 proc. papildomų lėšų. 13.2. Kai investuojama į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai neteikiama valstybės pagalba, privatus investuotojas į konkrečią investiciją turės pritraukti ne mažiau kaip 50 proc. papildomų lėšų. |
14. |
Pelno ir pajamų iš investicijos pasiskirstymas |
14.1. Investuojant į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai (toliau kartu – įmonė), pelnas paskirstomas taip: 14.1.1. pirmiausia Subfondas ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas; 14.1.2. jeigu įmonė investicijos realizavimo momentu nėra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje ir pelno iš investicijos suma yra lygi arba viršija 8 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas ir privatūs investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna 8 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų; 14.1.3. jeigu įmonė investicijos realizavimo momentu yra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje ir pelno iš investicijos suma yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas ir privatūs investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų; 14.1.4. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui ir privatiems investuotojams Schemos 14.1.2 ar 14.1.3 papunktyje nustatytą pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams pagal Investuotojų sutarties nuostatas; 14.1.5. jei pelno iš investicijos suma neviršija Schemos 14.1.2 ar 14.1.3 papunktyje nustatytos pelno sumos, pelnas paskirstomas privatiems investuotojams ir Subfondui proporcingai investuotoms sumoms. 14.2. Investuojant į atžalines įmones, pelnas paskirstomas taip: 14.2.1. pirmiausia Subfondas ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas; 14.2.2. jeigu atžalinė įmonė investicijos realizavimo momentu nėra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje ir pelno iš investicijos suma yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas ir privatūs investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų ir ši suma yra didžiausias Subfondui skiriamas grąžos dydis; 14.2.3. jeigu atžalinė įmonė investicijos realizavimo momentu yra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje ir pelno iš investicijos suma yra lygi arba viršija 4 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas ir privatūs investuotojai už kiekvienus investavimo metus gauna 4 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų ir ši suma yra didžiausias Subfondui skiriamas grąžos dydis; 14.2.4. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui ir privatiems investuotojams Schemos 14.2.2 ar 14.2.3 papunktyje nustatytą pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams ir MSI ir (ar) MSI valdymo įmonei ir (ar) MSI paramos fondui, jeigu jų kapitalas buvo investuotas kartu su Subfondu; 14.2.5. jei pelno iš investicijos suma neviršija Schemos 14.2.2 ar 14.2.3 papunktyje nustatytos pelno sumos, pelnas paskirstomas privatiems investuotojams, Subfondui ir MSI ir (ar) MSI valdymo įmonei ir (ar) MSI paramos fondui proporcingai investuotoms sumoms. 14.3. Investuojant į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms neteikiama valstybės pagalba, pelnas Subfondui ir privatiems investuotojams paskirstomas proporcingai pagal jų investuotas sumas. |
15. |
Investavimo teritorija |
15.1. Subfondas iš ES lėšų galės investuoti į galutinius gavėjus, kurie yra įsisteigę Lietuvos Respublikoje arba kitoje ES valstybėje narėje, o tokių investicijų, įskaitant paskesnes investicijas, nauda teikiama Lietuvos Respublikai. 15.2. Subfondas iš IF lėšų galės investuoti į galutinius gavėjus, pradinės rizikos finansų investicijos mokėjimų metu įsisteigusius Lietuvos Respublikoje, vėliau – bet kurioje Europos ekonominės erdvės valstybėje, Jungtinėje Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystėje, Jungtinėse Amerikos Valstijose arba Šveicarijos Konfederacijoje, kurie bent vienerius metus po pradinės rizikos finansų investicijos pirmo mokėjimo pervedimo teiks naudą Lietuvos Respublikai. 15.3. Laikoma, kad investicijų nauda Lietuvos Respublikai teikiama, kai investiciją gavęs galutinis gavėjas: 15.3.1. kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje; ar 15.3.2. Lietuvos Respublikoje gamina prekes ir (ar) teikia paslaugas; ar 15.3.3. nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įmokas į Valstybinio socialinio draudimo fondą, Garantinį fondą ir Ilgalaikio darbo išmokų fondą. |
16. |
Investicijų derinimas |
Investicijos galės būti derinamos su negrąžinamosiomis subsidijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis, tačiau, kartu sudėjus visas finansavimo formas, konkrečioms išlaidoms finansuoti negalės būti skirta daugiau kaip 100 proc. šių išlaidų dydžio sumos, kaip tai nurodyta Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės), 53 punkte. |
17. |
Valstybės pagalba ir jos sumavimas |
17.1. Jei investicijas gavusiam galutiniam gavėjui pagal Schemą buvo suteikta neteisėta pagalba arba nesuderinama pagalba, galutinis gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtą pagalbą arba nesuderinamą pagalbą, t. y. visą suteiktą investiciją su Investavimo sutartyje nustatytomis palūkanomis (jei taikoma) ir su palūkanomis, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589, vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka. 17.2. Subfondo investicijoms į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, yra taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos. 17.3. Subfondo investicijoms į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai, yra taikomos Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnio nuostatos. 17.4. Galutinis gavėjas gali gauti pagalbą derinant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalyje nurodytas pagalbos priemones, jeigu atsižvelgiama į sumos dalį, suteiktą pagal vieną priemonę, apskaičiuotą remiantis didžiausia pagal tą priemonę leidžiama pagalbos suma, kad būtų nustatyta likusi didžiausios pagalbos sumos dalis, leidžiama pagal kitas priemones, sudarančias tokią mišrią priemonę. |
18. |
Stebėsena |
18.1. Fondo valdytojas turi užtikrinti, kad investicijos į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 sąlygos, atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, investicijos į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai, atitiktų Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas; taip pat kad galutiniai gavėjai atitiktų Schemos nuostatas. 18.2. Fondo valdytojas atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 18.3. Investicijos į labai mažas, mažas ar vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atliekamos vienodomis sąlygomis. Fondo valdytojas privalo užtikrinti, kad investicijos į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms netaikomi valstybės pagalbos reikalavimai, atitiktų rinkos ekonomikos sąlygas ir visus rinkos ekonomikos veiklos vykdytojui keliamus reikalavimus, kaip tai nustatyta Komisijos pranešime dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos (OL 2016 C 262, p. 1). |
19. |
Skaidrumo reikalavimai |
19.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų ribą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija paskelbia Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pagal INVEGOS teikiamą mėnesio ataskaitą. 19.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją INVEGA ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Schemos 19.1 papunktyje nurodytoje interneto svetainėje. |
20. |
Viešinimo reikalavimai |
20.1. INVEGA, Fondo valdytojas, galutinis gavėjas vadovaujasi Reglamento (ES) 2021/1060 50 straipsnio ir Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių XIV skyriaus nuostatomis (taikoma tik ES lėšoms). 20.2. Fondo valdytojas, atlikdamas viešinimo ir komunikavimo apie Fondą ir jo investicijas veiklas, privalo nurodyti, kad Fondas ir jo investicijos yra iš dalies finansuojamos INVEGOS valdomomis valstybės lėšomis. |
21. |
Informacijos ir dokumentų saugojimas |
21.1. INVEGA, Fondo valdytojas ir Subfondas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir investicijomis susijusių dokumentų saugojimą 10 metų nuo paskutinės investicijos sutarties pasirašymo dienos, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalies ir Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalies reikalavimais. 21.2. Asmens duomenų valdytoja INVEGA, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (+370 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, bei Fondo valdytojas – UAB „Kofinansavimas“, juridinio asmens kodas 304295647, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, el. paštas info@coinvest.lt (duomenų apsaugos pareigūno el. paštas duomenu.apsauga@invega.lt), tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. 21.3. Įgyvendinant Priemonę, tvarkomi šie asmens duomenys: 21.3.1. galutinio gavėjo pateikti tiesioginių ir netiesioginių galutinių gavėjų asmens duomenys: vardas, pavardė, visi asmens tapatybės dokumento duomenys (daroma asmens tapatybės dokumento kopija), valdymo organo nario, naudos gavėjo, kaip tai apibrėžta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, įgalioto asmens pilietybė, pareigos valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis (juridinio asmens pavadinimas ir turimos sąsajos apibūdinimas), informacija apie svarbias viešąsias pareigas (pareigų pavadinimas ir jų ėjimo laikotarpis), ryšius su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis (susijusio asmens vardas, pavardė, gimimo data ir ryšio apibūdinimas), duomenys apie ryšius per pastaruosius 10 metų su Rusijos, Baltarusijos, Kinijos Liaudies Respublikos, Rusijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje bei Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamoje Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais fiziniais ir (arba) juridiniais asmenimis, aktualūs Priemonės įgyvendinimui ir galutinio gavėjo įkūrėjų kompetencijos bei rizikų vertinimui, taip pat kiti duomenys, kurie yra reikalingi galutinio gavėjo tapatybei nustatyti bei vykdyti teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją reikalavimus; 21.3.2. privačių investuotojų (fizinių ir juridinių asmenų bei juridinių asmenų tiesioginių ir netiesioginių galutinių gavėjų) Fondo valdytojui pateikti duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, informacija apie su investavimu susijusias turimas profesines žinias ir patirtį, pareigas, planuojamų investicijų apimtis (sumas) ir lėšų kilmę, valdymo organo nario, naudos gavėjo, kaip tai apibrėžta Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, įgalioto asmens pilietybė, pareigos valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis (juridinio asmens pavadinimas ir turimos sąsajos apibūdinimas), informacija apie svarbias viešąsias pareigas (pareigų pavadinimas ir jų ėjimo laikotarpis), ryšius su politiškai pažeidžiamais (paveikiamais) asmenimis (susijusio asmens vardas, pavardė, gimimo data ir ryšio apibūdinimas), duomenys apie ryšius per pastaruosius 10 metų su Rusijos, Baltarusijos, Kinijos Liaudies Respublikos, Rusijos aneksuoto Krymo, Moldovos Respublikos vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje bei Sakartvelo vyriausybės nekontroliuojamoje Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijoje registruotais fiziniais ir (arba) juridiniais asmenimis, taip pat kiti duomenys, kurie yra reikalingi galutinio gavėjo tapatybei nustatyti bei vykdyti teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją reikalavimus. 21.4. INVEGA, Fondo valdytojas asmens duomenis gauna iš galutinio gavėjo. INVEGA, Fondo valdytojas ir Subfondas įgyvendindami Schemą turi teisę gauti duomenis iš kitų šaltinių: valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos bei kitų valstybės registrų ir informacinių sistemų, viešų ir privačių duomenų bazių bei viešai prieinamų šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi Schemos įgyvendinimo tikslais. Fondo valdytojas, vadovaudamasis teisės aktų, reguliuojančių finansų įstaigų, nacionalinių plėtros įstaigų veiklą, reikalavimais, taip pat pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos reikalavimais, gali gauti duomenis iš kitų šaltinių: Lietuvos banko, atitikties platformų, teikiančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įrankius ir paslaugas (pvz., „Ondato“), taip pat ir iš kitų valstybės institucijų bei kitų viešai prieinamų ir privačių šaltinių, kai iš jų yra gaunami duomenys, reikalingi pareiškėjų, jų atstovų ir dalyvių tapatybei nustatyti, finansų tarpininko atitikčiai Schemoje nustatytiems tinkamumo reikalavimams įvertinti, pareiškėjų pateiktų duomenų teisingumui patikrinti, taip pat teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimams vykdyti. 21.5. INVEGA, Fondo valdytojas asmens duomenis, gautus įgyvendinant Schemą, tvarko vykdydamos teisinę prievolę (2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktas), nustatytą Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalyje, Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 31 straipsnio 3 ir 6 dalyse, 32 straipsnio 1 dalies 3 punkte, Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9–15 straipsniuose, 19 ir 24 straipsniuose, Tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsnyje, Schemoje. Asmens duomenys INVEGOJE ir pas Fondo valdytoją tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, INVEGOS generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo INVEGOJE taisyklėmis, INVEGOS patronuojamosios įmonės direktoriaus patvirtintomis UAB „Kofinansavimas“ asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis bei kitais teisės aktais, reguliuojančiais asmens duomenų apsaugą. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama INVEGOS interneto svetainėje www.invega.lt, skiltyje „Asmens duomenų apsauga“, ir INVEGOS patronuojamosios įmonės interneto svetainėje www.coinvest.lt, skiltyje „Apie-mus“. 21.6. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos galutiniam gavėjui teikimą, vertinti ir nustatyti galutinio gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti galutinio gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, rengti statistines suteiktų Subfondo investicijų ataskaitas, tvarkyti apskaitą, atlikti auditą, vykdyti Lietuvos Respublikos teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, reikalavimus. 21.7. Galutiniam gavėjui nepateikus Schemos 21.3.1 ir (ar) 21.3.2 papunkčiuose nurodytų asmens duomenų, Fondo valdytojas negalės nustatyti, ar galutinis gavėjas atitinka jam taikomus reikalavimus. 21.8. Privačiam investuotojui (fiziniam asmeniui) nepateikus Schemos 21.3.1 ir (ar) 21.3.2 papunkčiuose nurodytų privataus investuotojo (fizinio asmens) duomenų, Fondo valdytojas negalės atrinkti privačių investuotojų, kurie kartu su Subfondu investuos į įmonių kapitalą. 21.9. INVEGA, Fondo valdytojas ir Subfondas asmens duomenis teikia tretiesiems asmenims audito tikslais ir kitais su teisėsaugos institucijų ir kitų valstybės institucijų vykdoma veikla susijusiais tikslais bei, gavusi Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų ES ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, Nacionalinio Saugumo Komisijos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą, pateikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. 21.10. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis INVEGA, Fondo valdytojas ir Subfondas tvarko ir saugo 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl pagalbos suteikimo gavimo datos. 21.11. Duomenų subjektas gali kreiptis į INVEGĄ, Fondo valdytoją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas teises: 21.11.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą; 21.11.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis; 21.11.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis; 21.11.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“); 21.11.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą; 21.11.6. teisę duomenų subjekto prašymu būti informuotam apie duomenų gavėjus. 21.12. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenys tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) 2016/679 nuostatas. |