image001

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DIREKTORIAUS 2019 M. BALANDŽIO 10 D. ĮSAKYMO NR. 1-128 „DĖL VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 14 d. Nr. 1-226

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbo reglamentą, patvirtintą Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2019 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 1-128 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbo reglamento patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                              Goda Aleksaitė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos

tarnybos direktoriaus

2019 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 1-128

(Valstybinės vartotojų teisių apsaugos

tarnybos direktoriaus

2024 m. lapkričio 14 d. įsakymo Nr. 1-226

redakcija)

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) darbo organizavimo, vykdant jai pavestus uždavinius ir funkcijas, tvarką.

Tarnybos struktūriniam padaliniui, atliekančiam korupcijos prevencijos funkcijas, Reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatų, susijusių su už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingo subjekto veiklos ir organizaciniu nepriklausomumu.

2.       Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro (toliau – teisingumo ministras) įsakymais, Tarnybos nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3.       Tarnyba savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4.       Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose Tarnybai atstovauja Tarnybos direktorius (toliau – direktorius) arba jo pavedimu – Tarnybos direktoriaus pavaduotojas (toliau – direktoriaus pavaduotojas), Tarnybos kancleris (toliau – kancleris), kitas Tarnybos valstybės tarnautojas (toliau – valstybės tarnautojas) ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, (toliau – darbuotojas).

5.       Tarnybos darbas organizuojamas remiantis direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo, kanclerio ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų bendradarbiavimo principu; inter alia šis principas reiškia, kad direktorius, direktoriaus pavaduotojas ir kancleris turi kuo aiškiau išdėstyti savo veiklos ir kokybės prioritetus bei reikalavimus, o valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kilus neaiškumų dėl veiklos ar kokybės prioritetų ar reikalavimų, siekdami gerinti Tarnybos darbo kokybę, privalo konsultuotis su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju pagal direktoriaus nustatytas administravimo sritis, kancleriu pagal direktoriaus nustatytas administravimo sritis ir su kitais Tarnybos struktūriniais padaliniais, valstybės tarnautojais ar darbuotojais pagal kompetenciją.

6.       Asmens duomenų apsauga užtikrinama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

7.       Reglamente neaptarti klausimai yra sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI TARNYBOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

TARNYBOS DIREKTORIUS

 

8.       Tarnybai vadovauja direktorius, kuris organizuoja, kontroliuoja ir koordinuoja Tarnybos veiklą, atsako už jos uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą bei darbo organizavimą.

9.       Direktorių į pareigas priima ir atleidžia iš pareigų teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas teisingumo ministrui.

10.     Teismuose, valstybės, savivaldybės ir kitose institucijose bei įstaigose Lietuvoje ir užsienio šalyse Tarnybai atstovauja direktorius arba jo pavedimu – direktoriaus pavaduotojas, kancleris, kitas valstybės tarnautojas ar darbuotojas pagal kompetenciją. Teismuose Tarnybai atstovauja struktūrinis padalinys, atsakingas už Tarnybos atstovavimą ir, prireikus, kito struktūrinio padalinio, susijusio su nagrinėjamu klausimu, valstybės tarnautojas ar darbuotojas pagal kompetenciją. Atstovavimo teismuose teisė nustatoma vadovaujantis atstovavimo institutui nustatytais reikalavimais, įtvirtintais procesą teisme reglamentuojančiose teisės aktuose.

11.     Direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas atlieka direktoriaus pavaduotojas, o šio nesant – kancleris. Laikinai nesant direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ir kanclerio, direktoriaus pareigas atlieka direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

TARNYBOS ADMINISTRACIJA

 

12.     Tarnybos administracijos struktūrą, atsižvelgdamas į Tarnybos veiklos tikslus ir funkcijas, nustatytus Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose, tvirtina direktorius.

13.     Tarnybos struktūriniai padaliniai užtikrina Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose Tarnybai pavestų funkcijų ir užduočių vykdymą, įgyvendina Tarnybos veiklos metinį planą, užtikrina nacionalinių ir kitų programų bei planų įgyvendinimą Tarnyboje.

14.     Tarnybos struktūriniuose padaliniuose darbas organizuojamas, vadovaujantis direktoriaus patvirtintais šių padalinių nuostatais. Tarnybos struktūrinių padalinių vadovai ir kiti valstybės tarnautojai bei darbuotojai darbą organizuoja vadovaudamiesi pareigybių aprašymais.

15.     Už Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatų parengimą ir jų atnaujinimą atsakingi šių padalinių vadovai, jei direktorius nepaveda kitaip. Direktoriui tvirtinti teikiami Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatai, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai turi būti suderinti su personalo valdymo funkcijas atliekančiu Tarnybos struktūriniu padaliniu ar darbuotoju.

16.     Struktūrinių padalinių vadovai yra tiesiogiai atskaitingi direktoriui, direktoriaus pavaduotojui ar kancleriui pagal jiems priskirtas administravimo sritis.

17.     Struktūrinių padalinių vadovai yra asmeniškai atsakingi už struktūriniams padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, taip pat direktoriaus, jo pavaduotojo ir kanclerio pavedimų vykdymą.

18.     Struktūrinių padalinių vadovai savo padaliniuose, kurių veikla susijusi su didele korupcijos pasireiškimo tikimybe, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka korupcijos prevencijos kontrolę teisės aktų nustatyta tvarka.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

19.     Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro valdymo sričių strateginiu veiklos planu bei teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintais ir viešai paskelbtais Tarnybos metiniais veiklos planais, kuriuose nurodyti pagrindiniai Tarnybos tikslai, uždaviniai ir priemonės.

20.     Tarnybos metiniai veiklos planai rengiami atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą ir jos ilgalaikį strateginį veiklos planą. Tarnybos metinio veiklos plano rengimą ir įgyvendinimą organizuoja, koordinuoja ir įgyvendina kancleris, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano nuostatas. Kancleriui nesant, Tarnybos metiniuose veiklos planuose nurodytų priemonių įgyvendinimą koordinuoja direktoriaus įsakymu įgalioti asmenys. Metiniai veiklos planai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka skelbiami Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Teisingumo ministerija) ir Tarnybos interneto svetainėse.

21.     Tarnybos veiklos klausimai gali būti aptariami direktoriaus organizuojamuose pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose dalyvauja direktorius, direktoriaus pavaduotojas, kancleris, struktūrinių padalinių vadovai ir kiti į pasitarimus pakviesti asmenys. Esant poreikiui, gali būti organizuojami valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasitarimai jiems pavestų užduočių vykdymo ir kitais Tarnybos veiklos klausimais.

22.     Kartą per savaitę direktoriaus pavaduotojas, kancleris, pagal jiems priskirtą administravimo sritį, gali organizuoti struktūrinių padalinių vadovų, kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus, jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

23.     Kartą per savaitę struktūrinio padalinio vadovas gali organizuoti struktūrinio padalinio valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus, jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

24.     Tarnybai pavestoms užduotims vykdyti gali būti sudaromos darbo grupės, komisijos. Darbo grupės, komisijos sudaromos direktoriaus įsakymu. Jei tai būtina, į darbo grupę ar komisiją gali būti įtraukti kitų institucijų, asociacijų atstovai ir specialistai (suderinus su jų vadovais).

25.     Tarnybos valstybės tarnautojai ar darbuotojai pareiškėjus konsultuoja viešai Tarnybos interneto svetainėje skelbiamomis savaitės dienomis ir nurodytomis valandomis.

26.     Tarnybos veiklos ataskaitos teisės aktų nustatyta tvarka teikiamos Teisingumo ministerijai.

27.     Tarnybos administracinės–ūkinės veiklos rizikos valdymui yra sukurta kontrolės sistema, padedanti užtikrinti, kad Tarnyba pasiektų šiuos vidaus kontrolės tikslus: laikytųsi jos veiklai taikomų teisės aktų reikalavimų; saugotų turtą nuo sukčiavimo, iššvaistymo, pasisavinimo, neteisėto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo ar kitų neteisėtų veikų; veiklą vykdytų laikydamasi patikimo finansų valdymo principo; teiktų patikimą, aktualią, išsamią ir teisingą informaciją apie savo finansinę ir kitą veiklą. Tarnybos vidaus kontrolės politiką ir jos vykdymo tvarką nustato direktorius.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

28.     Direktorius pasirašo Tarnybos dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentūrai, Lietuvos Respublikos Seimui ir jo nariams, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigai, kitų Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų vadovams, teismams, prokuratūroms (prokurorams), Valstybės kontrolieriams, ministerijoms, tarptautinėms institucijoms ir organizacijoms, išskyrus dokumentus, kuriuos pasirašyti pavesta direktoriaus pavaduotojui ar kancleriui pagal paskirtas administravimo sritis. Direktorius taip pat gali pasirašyti ir kitus dokumentus.

29.     Direktoriaus pavaduotojas ir kancleris Tarnybos rengiamus dokumentus pasirašo pagal jiems priskirtas administravimo sritis.

30.     Sprendimus atsisakyti nagrinėti vartojimo ginčus (Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 233 straipsnio 1 dalis) ar nutraukti ginčo nagrinėjimą (Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 26 straipsnis) priima ir juos pasirašo Tarnybos struktūrinių padalinių, ne teismo tvarka sprendžiančių vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus, vadovai pagal kompetenciją. Tarnybos struktūrinių padalinių vadovai, vyresnieji patarėjai, patarėjai ir vyriausieji specialistai (valstybės tarnautojai, dirbantys Tarnyboje ne mažiau nei 1 metus), Naftos produktų bandymų laboratorijos vedėjas pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti siunčiamus informacinio pobūdžio raštus bei raštus, kuriais Tarnyboje gauti dokumentai persiunčiami pagal kompetenciją, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų paklausimus ir kitus raštus, kuriais nėra priimamas Tarnybos galutinis sprendimas.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

TARNYBOS KOMISIJA

 

31.     Direktorius iš Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 5, 6 ir 7 punktuose nustatytoms funkcijoms įgyvendinti įsakymu sudaro kolegialų organą – komisiją (toliau – Komisija), jeigu kiti teisės aktai nenumato kitaip. Komisijos narių kadencijos trukmė nurodoma direktoriaus įsakyme, kuriuo sudaroma komisija. Komisijos nariu asmuo gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės, nebent yra objektyvių priežasčių, dėl kurių nėra galimybės skirti kito asmens. Atskiriems klausimams spręsti direktorius gali sudaryti kelias komisijas.

32.     Komisijos posėdžius organizuoja ir Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas.

33.     Komisijos posėdžiai rengiami prireikus. Posėdžiai gali vykti Tarnybos patalpose, nuotoliniu arba mišriu būdu.

34.     Komisija, iš esmės išsprendusi jos kompetencijai priskirtus klausimus, priima sprendimus, kurie įforminami nutarimais.

35.     Komisija pagal kompetenciją priima sprendimus atlikdama šias funkcijas:

35.1.  pagal kompetenciją vartotojų ginčų sprendimo ne teisme tvarka nagrinėdama vartotojų skundus;

35.2atlikdama vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kontrolę;

35.3.  pagal kompetenciją taikydama įstatymų nustatytas poveikio priemones.

36.     Visi Komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių, įskaitant Komisijos pirmininką. Komisijos nariai neturi teisės atsisakyti balsuoti arba susilaikyti balsuojant. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

37.     Nušalinimai Komisijos nariams gali būti pareiškiami pagal Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatas. Komisijos narys privalo nusišalinti arba būti nušalintas, jeigu jis pats arba jo giminaičiai yra tiesiogiai suinteresuoti bylos baigtimi arba jeigu yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių jo nešališkumu. Nušalinimas ar nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisijai priimant sprendimą. Vėliau pareikšti nušalinimą arba nusišalinti galima tik tais atvejais, kai pareiškiantis nušalinimą ar nusišalinantis asmuo apie nušalinimo ar nusišalinimo pagrindą sužinojo po Komisijos sprendimo priėmimo.

38.     Vartojimo ginčų, kylančių tarp vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų, neteisminio sprendimo procedūros vartojimo ginčus nagrinėjančiose institucijose tvarką nustato teisingumo ministras.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS NUTARIMŲ IR KITOS INFORMACIJOS SKELBIMAS

 

39.     Šio skyriaus nustatyta tvarka skelbiami Komisijos priimti nutarimai dėl vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų nustatymo, vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teismo tvarka, rinkos ribojimo priemonių taikymo, Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo, Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo, Lietuvos Respublikos alternatyvių degalų įstatymo, Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo, Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse bei Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyto vartotojų teisių pažeidimo.

40.     Komisijos nutarimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje, siekiant informuoti visuomenę apie Tarnybos veiklą, ginant vartotojų teises ir teisėtus interesus.

41.     Komisijos nutarimo rengėjas, vadovaudamasis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis, parengia skelbtiną Tarnybos Komisijos nutarimą ir suderina su Komisijos nariu, atsakingu už bylos medžiagos paruošimą ir pateikimą Komisijai. Jei Komisijos nutarime yra viešai neskelbtinų duomenų (vardas, pavardė, gyvenamoji vieta ir pan.), visi viešai neskelbtini duomenys pašalinami. Pašalintų duomenų vietoje pasviruoju šriftu skliaustuose įrašoma „(duomenys neskelbtini)“.

42.     Komisijos nutarimo rengėjas skelbtiną nutarimą el. paštu pateikia už nutarimų skelbimą atsakingam struktūriniam padaliniui ar asmeniui per 3 darbo dienas nuo Komisijos nutarimo įsigaliojimo ar verslo subjekto įsipareigojimo vykdyti Komisijos nutarimą siūlymo gavimo dienos.

43.     Už nutarimų skelbimą atsakingas struktūrinis padalinys ar asmuo per 2 darbo dienas nuo nutarimo gavimo dienos patalpina jį Tarnybos interneto svetainėje.

44.     Tarnybos interneto svetainėje skelbiami Komisijos nutarimai:

44.1dėl Produktų saugos įstatymo, Alternatyvių degalų įstatymo, Pluoštinių kanapių įstatymo, Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo, Aplinkos apsaugos įstatymo, Administracinių nusižengimų kodekse bei Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyto vartotojų teisių pažeidimo, nutarimams įsigaliojus – jų rezoliucinės dalys;

44.2.  dėl vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teismo tvarka – nutarimams įsigaliojus;

44.3dėl Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo, Reklamos įstatymo pažeidimo ir rinkos ribojimo priemonių taikymo – priėmus nutarimus;

44.4.  dėl vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų nustatymo – priėmus nutarimus, kuriais pripažįstama, kad vartojimo sutarties sąlyga ar tam tikros sąlygos yra nesąžiningos, ir pardavėjas, paslaugų teikėjas įpareigojamas netaikyti šių sąlygų sudarant naujas vartojimo sutartis ir vykdant sudarytas vartojimo sutartis;

44.5kartu su nutarimais dėl nesąžiningų vartojimo sutarčių sąlygų nustatymo ir dėl Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų Tarnybos interneto svetainėje skelbiama informacija galimai nukentėjusiems vartotojams apie jų teisės į pažeistų teisių gynimą įgyvendinimo tvarką.

45.     Tarnybos interneto svetainėje skelbiama ir kita su Tarnybos funkcijomis susijusi atsakingų struktūrinių padalinių pateikta informacija, įskaitant:

45.1.  informaciją apie gautų vartotojų prašymų nagrinėti ginčus vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teismo tvarka kiekį ir apibendrintus jų nagrinėjimo rezultatus, vidutinį jų nagrinėjimo laiką, apibendrintų vartotojų reikalavimų rūšis;

45.2.  informaciją apie pardavėjo, paslaugų teikėjo neįvykdytus ginčus nagrinėjančių institucijų sprendimus ir nevykdomus taikius šalių susitarimus bei įmones, kurių buveinės ir faktinės veiklos vykdymo vietos vartotojų ginčų sprendimo ne teisme tvarka metu nepavyko nustatyti;

45.3.  informaciją apie patvirtintą pardavėjų, paslaugų teikėjų rašytinį įsipareigojimą netaikyti nesąžiningų sąlygų;

45.4.  informaciją apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo ir teismų sprendimus dėl pareikštų atstovaujamųjų ieškinių;

45.5.  informaciją apie konsultavimosi dėl administracinių sprendimų, susijusių su bendrais teisėtais visuomenės interesais, būdą, jo dalyvius ir rezultatus;

45.6.  rengiamų norminių teisės aktų projektus Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

46.     Tarnybos priimti nutarimai ir kita informacija Tarnybos interneto svetainėje skelbiama direktoriaus nustatyta tvarka.

47.     Jeigu pašalinus iš Komisijos nutarimo visus viešai neskelbtinus duomenis, tokio nutarimo paskelbimas nebeatitiktų Reglamento 40 punkte nurodyto tikslo, toks Tarnybos Komisijos nutarimas Tarnybos interneto svetainėje neskelbiamas.

48.     Atsakingas už šiame skyriuje nurodytos informacijos skelbimo įgyvendinimo kontrolę yra kancleris.

 

IV SKYRIUS

DIREKTORIAUS, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJO, KANCLERIO, STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VADOVŲ PAVEDIMAI

 

49.     Pavedimus duoti turi teisę:

49.1.  direktorius – visiems Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

49.2.  direktoriaus pavaduotojas ir kancleris – pagal jiems priskirtas administravimo sritis struktūrinių padalinių vadovams bei jiems pavaldiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams,

49.3.  struktūrinių padalinių vadovai – vadovaujamo padalinio valstybės tarnautojams ir darbuotojams,

49.4.  kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai – tiesiogiai jiems pavaldiems asmenims.

50.     Pavedimai valstybės tarnautojams ir darbuotojams paprastai teikiami per struktūrinių padalinių vadovus. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, gavę tiesioginį direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo, kanclerio ar kito struktūrinio padalinio vadovo pavedimą, nedelsdami apie jį informuoja savo padalinio vadovą ir (ar) tiesioginį vadovą.

51.     Pavedimai gali būti skiriami direktoriaus įsakymais, rezoliucijomis, direktoriaus pavaduotojo, kanclerio ar struktūrinio padalinio vadovo rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

52.     Struktūriniame padalinyje skirstant pavedimus turi būti siekiama, kad darbo krūvis tame padalinyje būtų paskirstytas tolygiai ir pagal kompetencijas.

53.     Direktorius pavedimus gali paskirti juos vykdyti daugiau nei vienam vykdytojui. Tokiu atveju pagrindinis ir tiesioginis pavedimo vykdytojas yra asmuo, nurodytas rezoliucijoje pirmuoju. Visi kiti pavedimo vykdytojai tiesioginio vykdytojo prašymu pagal savo kompetenciją konsultuoja pastarąjį žodžiu, o esant reikalui ir raštu bei derina galutinį parengtą dokumentą. Visi pavedimo vykdytojai yra atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku.

54.     Jei, paskirto pavedimo vykdytojo nuomone, pavedimas jam paskirtas ir (ar) dokumentai perduoti ne pagal jo kompetenciją arba prie pavedimo vykdymo pagal kompetenciją turi prisidėti kiti Tarnybos struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, jis nedelsdamas kreipiasi į pavedimą davusį asmenį, kad būtų priimtas reikiamas sprendimas.

55.     Dokumentai ir teisės aktų projektai, parengti vykdant pavedimą, turi būti pateikti direktoriui, direktoriaus pavaduotojui, kancleriui derinti ar pasirašyti likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai iki pavedimo įvykdymo laiko pabaigos, išskyrus atvejus, kai pavedimo įvykdymo laikas trumpesnis nei 3 darbo dienos arba iš anksto suderinta dėl trumpesnio pateikimo termino.

56.     Jeigu dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą nėra galimybės įvykdyti pavedimo, nedelsiant apie tai turi būti pranešama pavedimą davusiam asmeniui, kad būtų priimtas reikiamas sprendimas. Būtina vadovautis nuostata, jog nurodytų pavedimų įvykdymo terminas gali būti pratęstas tik išimties atveju.

57.     Užduočių vykdymo terminus kontroliuoja struktūrinių padalinių vadovai. Priminimai užduočių vykdytojams apie užduočių neįvykdymą teikiami per dokumentų valdymo sistemą.

58.     Pavedimas laikomas įvykdytu, jeigu įvykdomos visos jame nurodytos užduotys, išspręsti visi jame pateikti klausimai ar į juos atsakyta iš esmės. Kai pavedimas įvykdomas ne rašytine forma (pavyzdžiui, susitikimo metu ar telefonu), vykdytojas apie tai pažymi dokumentų valdymo sistemoje.

 

V SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, PRIĖMIMAS IR DERINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

59.     Tarnybos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Teisėkūros pagrindų įstatyme, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijos) ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose teisės aktų projektų rengimą, nustatytus reikalavimus ir bendrinės lietuvių kalbos normas. Kai teisės aktu derinami ir įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, taip pat vadovaujamasi Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ ir Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1R-72 „Dėl Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo patvirtinimo“.

60.     Teisės aktų projektus ir (ar) juos lydinčius dokumentus rengia Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kuriems tai pavesta, arba Tarnybos direktoriaus sudarytos darbo grupės. Tarnyba dėl administracinių sprendimų, susijusių su bendrais teisėtais visuomenės interesais, konsultuojasi su visuomenės interesams tam tikroje srityje atstovaujančiomis organizacijomis, o įstatymų numatytais atvejais – ir su gyventojais ar jų grupėmis.

61.     Teisės aktų projektai, jų priedai ir su jais susiję lydimieji dokumentai, prieš teikiant juos išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti, taip pat parengti teisės aktų projektai, jų priedai ir su jais susiję lydimieji dokumentai derinami, išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti teikiami ir su visuomene konsultuojamasi Reglamento, Teisėkūros pagrindų įstatymo ir Ministrų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministrų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir kitų Vyriausybei pavaldžių ir atskaitingų viešojo administravimo subjektų norminių teisės aktų projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DIREKTORIAUS ĮSAKYMAI

 

62.     Direktorius, spręsdamas jo kompetencijai priskirtus klausimus, priima ir pasirašo įsakymus; prireikus kartu su kitų institucijų ir (ar) įstaigų vadovais priima bendrus įsakymus. Direktoriui nesant, įsakymus priima ir pasirašo – direktoriaus pavaduotojas, kancleris ar kitas direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas.

63.     Direktorius priima ir pasirašo įsakymus dėl:

63.1.  Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatų tvirtinimo;

63.2.  Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašų tvirtinimo, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymų tvirtinimo;

63.3.  Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, nuobaudų skyrimo, jų skatinimo;

63.4.  direktoriaus pavaduotojo, kanclerio administravimo sričių ir vykdytinų funkcijų nustatymo;

63.5.  komisijų, darbo grupių sudarymo;

63.6.  Tarnybos valstybės tarnautojų ar darbuotojų sprendimų pakeitimo ar panaikinimo, jeigu jie neatitinka teisės aktų reikalavimų;

63.7.  kitų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų jam suteiktų funkcijų vykdymo.

64.     Direktoriaus įsakymų projektus rengia Tarnybos struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai ar darbuotojai pagal jiems priskirtas veiklos sritis.

65.     Direktoriaus įsakymai rengiami vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimais.

66.     Prieš direktoriui pasirašant įsakymą, jį turi suderinti:

66.1.  įsakymo projekto rengėjo struktūrinio padalinio vadovas;

66.2.  Teisės skyriaus vedėjas ar valstybės tarnautojas, darbuotojas (išskyrus įsakymus personalo valdymo klausimais);

66.3.  valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už personalo valdymo klausimus (jei įsakymai susiję su personalo valdymo klausimais);

66.4.  valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už finansų kontrolę (jei įsakymai susiję su darbo užmokesčiu, valstybės tarnautojo ar darbuotojo priėmimu ar atleidimu, pareigybių sąrašo patvirtinimu ir kitais mokėjimais);

66.5.  struktūrinio padalinio, atsakingo už tarptautinius ryšius, vadovas (jei įsakymai susiję su Europos Sąjungos teisės aktų projektų derinimu, Lietuvos Respublikos pozicijų dėl rengiamų vartotojų teises reguliuojančių Europos Sąjungos teisės aktų projektų derinimu);

66.6.  direktoriaus pavaduotojas arba kancleris pagal administravimo sritį.

67.     Direktoriaus įsakymai registruojami jų pasirašymo dieną.

68.     Direktoriaus įsakymai oficialiai skelbiami ir įsigalioja Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Direktoriaus norminiai įsakymai Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo nustatyta tvarka taip pat skelbiami Tarnybos interneto svetainėje. Tarnybos interneto svetainėje taip pat gali būti skelbiami ir kiti direktoriaus priimti įsakymai.

69.     Direktoriaus įsakymus ir kitus teisės aktus Teisės aktų registrui ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų pasirašymo pateikia Vidaus administravimo skyrius.

70.     Direktoriaus įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, Teisės aktų registre ir Tarnybos interneto svetainėje neskelbiami.

 

VI SKYRIUS

TARNYBOS DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

71.     Tarnybos dokumentų valdymą organizuoja, koordinuoja ir įgyvendina struktūrinis padalinys, atsakingas už dokumentų valdymą, vadovaudamasis savo nuostatais, Reglamentu, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos vyriausiojo archyvaro tvirtinamomis dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, ir kitais teisės aktais, reguliuojančiais dokumentų valdymą.

 

VII SKYRIUS

UŽSIENIO OFICIALIŲ ASMENŲ IR TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR

ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS, REPREZENTACINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

72.     Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus organizuoja Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius.

73.     Apie įvykusius susitikimus ir jų rezultatus paprastai skelbiama Tarnybos interneto svetainėje.

74.     Valstybės biudžeto lėšos, skirtos Tarnybos reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimų ir užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusiems asmenims sveikinti jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir direktoriaus nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

75.     Struktūrinis padalinys, atsakingas už viešuosius ryšius, rūpinasi palankios viešosios nuomonės apie Tarnybą formavimu ir visuomenės informavimu apie Tarnybos veiklą.

76.     Struktūrinis padalinys, atsakingas už viešuosius ryšius, apibendrinęs struktūrinių padalinių gautą informaciją, teikia ją visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei informuodamas apie Tarnybos arba jos valstybės tarnautojų ar darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus bei kitus su Tarnybos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais.

77.     Pranešimai ir kita informacija, teikiama visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei, privalo būti suderinta su atsakingo struktūrinio padalinio vadovu, o esant visuomenei jautriam klausimui – su direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju arba kancleriu ir atitikti oficialią Tarnybos poziciją.

78.     Struktūrinis padalinys, atsakingas už viešuosius ryšius, operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su direktoriumi arba direktoriaus pavaduotoju, kancleriu ar struktūrinio padalinio vadovu pagal nustatytą administravimo sritį, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią Tarnybos poziciją dėl jų. Tarnyba taip pat pasilieka teisę kreiptis dėl visuomenės informavimo principų ir profesinės etikos normų neatitinkančio elgesio į kompetentingas institucijas.

79.     Struktūrinis padalinys, atsakingas už viešuosius ryšius, organizuoja spaudos konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja žiniasklaidos atstovus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su Tarnybos veikla, organizuoja direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo, kanclerio, valstybės tarnautojų ir darbuotojų informacijos teikimą visuomenės informavimo priemonėms.

80.     Informacija pagal asmenų paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

81.     Struktūrinis padalinys, atsakingas už viešuosius ryšius, atsako už informacijos asmenims nustatyta tvarka teikimą.

82.     Informacija Tarnybos interneto svetainėje tvarkoma direktoriaus nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMAS IR APTARNAVIMAS, JŲ PRAŠYMŲ,

SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

83.     Asmenų prašymai ir skundai Tarnyboje priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“. Asmenų skundai dėl viešojo administravimo subjekto veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padaryto asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimo nagrinėjami pagal Viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

84.     Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, Reglamento 83 punkte nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų teisinių santykių nereglamentuoja specialūs įstatymai, tiesiogiai taikomi ES teisės aktai, Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ar jų pagrindu priimti teisės aktai.

 

X SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

85.     Direktoriaus ir kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ patvirtintomis Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis bei direktoriaus nustatyta tvarka.

86.     Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia direktorius.

87.     Siuntimas į tarnybines komandiruotes įforminamas direktoriaus rezoliucija.

 

XI SKYRIUS

ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

88.     Atostogos Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

89.     Struktūrinių padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XII SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

90.     Valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo ir direktoriaus nustatyta tvarka.

91.     Darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų ir direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

92.     Valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

93.     Darbuotojų darbo pareigų pažeidimai tiriami ir sprendimai dėl jų priimami, o už Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai padarytą materialinę žalą darbuotojai gali būti traukiami materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

94.     Įstatymų nustatytais atvejais valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIV SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DIREKTORIUI IR KITIEMS TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS IR DARBUOTOJAMS

 

95.     Keičiantis direktoriui, reikalai perduodami pagal teisingumo ministro nustatytos formos reikalų perdavimo–priėmimo aktą.

96.     Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, kancleriui, struktūrinių padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami direktoriaus nustatyta tvarka.

97.     Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, kancleriui ar struktūrinio padalinio vadovui, reikalai atitinkamai perduodami paskirtam naujam direktoriaus pavaduotojui, kancleriui ar struktūrinio padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo direktoriaus pavaduotojo, kanclerio, struktūrinio padalinio vadovo, direktoriaus pavedimu direktoriaus pavaduotojo, kanclerio, struktūrinio padalinio vadovo reikalai laikinai perduodami kitam direktoriaus įgaliotam struktūrinio padalinio vadovui ar valstybės tarnautojui.

 

XV SKYRIUS

TARNYBOS ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

98.     Tarnyba turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Tarnybos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako direktorius. Direktoriaus nesant, Tarnybos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako direktoriaus pavaduotojas, kancleris ar kitas direktoriaus įgaliotas Tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

99.     Tarnybos antspaudas naudojamas teisės aktų, reglamentuojančių antspaudų naudojimą, nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

TARNYBINIO TRANSPORTO IR JUDRIOJO TELEFONO RYŠIO IR JUDRIOJO PLAČIAJUOSČIO RYŠIO PASLAUGŲ, ĮSKAITANT PRISIJUNGIMĄ PRIE INTERNETO, NAUDOJIMAS

 

100.   Tarnybos tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ ir direktoriaus nustatyta tvarka.

101.   Tarnybinio judriojo telefono ryšio ir judriojo plačiajuosčio ryšio paslaugomis, įskaitant prisijungimą prie interneto, naudojamasi vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 11 „Dėl išlaidų judriojo ryšio paslaugoms limitų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ ir jį keitusių nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ ir direktoriaus nustatyta tvarka.

102.   Tarnybos tarnybiniai telefonai ir tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XVII SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

103.   Tarnybos archyvas tvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.

____________