KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto SUDARYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠo patvirtinimo

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. V17E-56

Kaišiadorys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 18 straipsnio 2 dalies 7 punktu, 21, 25, 26 straipsniais, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Patvirtinti Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 30 d. sprendimą Nr. V17E-175 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo, administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3Sprendimas įsigalioja 2023 m. balandžio 1 d.

4Šio sprendimo nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

 

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Vytenis Tomkus


 

PATVIRTINTA

Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr.V17E-56

 

 

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Kaišiadorių rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžeto) sudarymo, keitimo, vykdymo, atskaitomybės, vertinimo ir kontrolės nuostatas ir procedūras.

2Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja ir Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Kaišiadorių rajono savivaldybės meras (toliau – Savivaldybės meras), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis ir kitais biudžeto sudarymą, vykdymą, administravimo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais bei šiuo Aprašu.

3Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

4Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo metodikos klausimus tiek, kiek jų nenustato įstatymai ir Vyriausybės nutarimai, nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

5Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

6Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMAS IR KEITIMAS

 

7Savivaldybės biudžetas sudaromas ir tvirtinamas vieniems metams.

8Savivaldybės biudžeto projektą rengia Savivaldybės meras, remdamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, kitais įstatymais, Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Vyriausybės patvirtintomis biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, patvirtintais savivaldybių planavimo dokumentais, taip pat savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais. Sudarant Savivaldybės biudžetą, taikomi strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principai.

9Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės mero nustatyta tvarka ir terminais.

10Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą, reikiamų asignavimų numatymą įsiskolinimams padengti.

11Asignavimų valdytojai planuoja lėšas pagal kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais pateikia įstaigos etatų, tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičius). Lėšų poreikio skaičiavimai pateikiami pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, kiekvienas išlaidų straipsnis pagrindžiamas ekonominiais skaičiavimais.

12Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus finansinius rodiklius, Finansų ministerijos numatomas pajamas savivaldybėms, ministerijų ir valstybės institucijų pranešimus apie planuojamas specialios tikslinės dotacijos sumas valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, ugdymo reikmėms finansuoti, valstybės investicijų programai vykdyti, kitoms tikslinėms išlaidoms finansuoti, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, asignavimų valdytojų pateiktus skaičiavimus apie numatomas gauti pajamas.

13Savivaldybės mero parengtas Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.

14Savivaldybės biudžetą tvirtina Savivaldybės taryba. Biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame nurodoma:

14.1bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

14.2bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimų paskirstymas programoms vykdyti tvirtinamas pagal finansavimo šaltinius;

14.3tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

15Einamųjų metų Savivaldybės biudžetą Savivaldybės taryba patvirtina Biudžeto sandaros įstatyme nustatytais terminais.

16Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) per 3 darbo dienas praneša asignavimų valdytojams apie jiems patvirtintus biudžeto asignavimus.

17Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina savo sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, priemones, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto apskaitos informacinę sistemą. Patvirtintas programų sąmatas su pridėtais įstaigų etatų, kontingentų rodikliais bei išlaidas pagrindžiančiais skaičiavimais pagal Finansų ministro įsakymu patvirtintas ir savivaldybėms rekomenduojamas naudoti formas pateikia Finansų skyriui (atneša originalus) arba pateikia per dokumentų valdymo sistemą. Per dokumentų valdymo sistemą pateikti dokumentai turi būti įskaitomi, aiškūs.

18Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų pateiktomis programų sąmatomis, pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją sudaro metų ketvirčiais paskirstytą biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą), kurį tvirtina Savivaldybės meras. Pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas per 30 darbo dienų nuo patvirtinimo biudžetą pateikia Finansų ministerijai.

19Savivaldybės biudžetas Savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

19.1pakeičiamas Kaišiadorių rajono savivaldybės strateginis veiklos planas;

19.2Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ir tikslinės lėšos ar keičiamos skirtų asignavimų sumos;

19.3gaunamos Europos Sąjungos ir tarptautinės finansinės paramos ir kitos lėšos;

19.4keičiasi asignavimų valdytojai;

19.5paskirstomas biudžeto lėšų likutis;

19.6paskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

19.7nevykdomas biudžeto pajamų planas ir būtina mažinti ar perskirstyti biudžeto asignavimus;

19.8perskirstomos lėšos ugdymo reikmėms;

19.9keičiasi asignavimų, patvirtintų darbo užmokesčiui, sumos;

19.10keičiasi asignavimų paskirstymas asignavimų valdytojams, programoms ir valstybės funkcijoms;

19.11kitais atvejais vykdomi Savivaldybės tarybos sprendimai.

20Prašymus dėl biudžeto asignavimų padidinimo ar sumažinimo, perskirstymo, asignavimų valdytojai pateikia Savivaldybės merui iki einamojo mėnesio 5 dienos. Prašymuose turi būti nurodyta asignavimų programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltiniai, pakeitimo priežastys ir lėšų panaudojimo paskirtis. Taip pat turi būti pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai.

21Asignavimų valdytojai, Savivaldybės tarybai patikslinus biudžetą, pateikia papildomas programų sąmatas Finansų skyriui ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo.

22Savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto keitimo rengia Finansų skyrius.

23Savivaldybės mero potvarkiais keičiamas ketvirtinis biudžeto pajamų ir asignavimų paskirstymas, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų ir asignavimų darbo užmokesčiui sumų pagal kiekvieną asignavimų valdytoją, programą ir lėšų šaltinį.

24Asignavimų valdytojai gali keisti bendros asignavimų sumos paskirstymą ketvirčiais vieną kartą per ketvirtį. Asignavimų valdytojai prašymus dėl 23 punkte paminėtų biudžeto asignavimų pakeitimo teikia Savivaldybės merui. Prašymuose turi būti nurodyta programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, pakeitimo priežastys ir kam numatoma lėšas panaudoti, pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai.

25Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl ketvirtinio biudžeto pajamų ir asignavimų paskirstymo keitimo rengia Finansų skyrius.

26Asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais keisti patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį (raštu per dokumentų valdymo sistemą suderinęs su Savivaldybės meru) ne vėliau kaip likus 10 kalendorinių dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Asignavimų valdytojai pateikia įsakymus apie asignavimų pakeitimus Finansų skyriui ne vėliau kaip per 1 darbo dieną.

Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų Savivaldybės biudžete, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus.

Asignavimų valdytojas biudžetiniais metais gali keisti patvirtintų ar papildomai skirtų ir sutaupytų biudžeto lėšų paskirtį numatytiems konkretiems darbams ar prekėms įsigyti (raštu per dokumentų valdymo sistemą suderinęs su Savivaldybės meru), neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų sumų.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

27.    Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro:

27.1pajamos iš mokesčių, gaunamos į Savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

27.2pajamos iš savivaldybės turto;

27.3savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

27.4pajamos, gautos už išnuomotą arba suteiktą naudotis valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir įstatymų nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

27.5valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

27.6negrąžintina finansinė parama (lėšos);

27.7kitos įstatymų nustatytos pajamos.

28Į Savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą.

29Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės iždo sąskaitą.

30Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia Savivaldybės merui pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis. Duomenis apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas Savivaldybės meras per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai pagal finansų ministro patvirtintą formą.

31Nuomos mokestis už valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo telkinius ir vietinės rinkliavos iš Savivaldybės administracijos surenkamosios sąskaitos į Savivaldybės iždo sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.

32Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į atskirą Savivaldybės biudžeto sąskaitą. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos planuojamos savivaldybių biudžete savivaldybių tarybų nustatyta tvarka.

33Einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautos lėšos, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukiamos į Savivaldybės biudžeto pajamas.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETO APYVARTINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

34Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos (toliau – apyvartinės lėšos) sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš Savivaldybės biudžeto pajamų.

35Apyvartines lėšas sudaro:

35.1nepaskirstytos asignavimų valdytojams praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos;

35.2pervestos į Savivaldybės iždo sąskaitą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų gautos pajamos;

35.3nepanaudoti praėjusiais biudžetiniais metais asignavimai ir gautos viršplaninės pajamos, kurių tikslinė paskirtis nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, Savivaldybės tarybos sprendimuose ir kituose teisės aktuose;

35.4kiti biudžeto lėšų likučiai, apskaityti Savivaldybės iždo sąskaitoje praėjusių biudžetinių metų gruodžio 31 d.;

35.5Savivaldybės biudžeto lėšos, gautos už praėjusius metus iki einamųjų metų sausio 10 d.

36Savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų likutis Iždo sąskaitoje identifikuojamas sausio 10 d. ir paskirstomas pagal asignavimų valdytojų pervestas lėšas, detalizuojant pervestų lėšų paskirtį. Apyvartinių lėšų likutis (tikslinės paskirties likutis) paskirstomas asignavimų valdytojams ir tvirtinamas Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos tvirtinamo biudžeto atskiru priedu.

37Likusi Savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų likučio dalis apskaitoma kaip Savivaldybės lėšos ir jomis koreguojama einamųjų metų biudžeto pajamų dalis.

38Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos yra naudojamos:

38.1biudžetinių įstaigų į biudžetą įmokėtų, bet praėjusiais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

38.2asignavimų valdytojų programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų likučių, kurių tikslinė paskirtis numatyta įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose ar Savivaldybės tarybos sprendimuose. Jos perkeliamos į kitus biudžetinius metus ir paliekamos asignavimų valdytojams;

38.3einamųjų metų Savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka prognozuojamų pajamų;

38.4biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka atitinkamu laikotarpiu gautų pajamų arba kai nevykdomas atitinkamo laikotarpio biudžeto pajamų planas;

38.5trumpalaikiams įsipareigojimams (mokėtinoms sumoms), išskyrus ilgalaikius skolinius įsipareigojimus, susidariusiems praėjusių metų gruodžio 31 dieną, padengti. Trumpalaikiai įsipareigojimai pagal asignavimų valdytojus detalizuojami Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos tvirtinamo biudžeto atskiru priedu;

38.6projektams, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti;

38.7paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti;

38.8Savivaldybės asignavimų valdytojų einamųjų metų vykdomų programų išlaidoms apmokėti (darbo užmokesčiui, įmokoms socialiniam draudimui, komunalinėms išlaidoms ir kt.).

 

V SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

39. Biudžetinių įstaigų pajamos įskaitomos į Savivaldybės biudžetą.

40. Biudžetinių įstaigų pajamų planas tvirtinamas atitinkamų metų Savivaldybės biudžete. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto programų sąmatomis teikia ir programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, projektus pagal pajamų rūšis. Sąmatų projektai sudaromi pagal funkcinę ir ekonominę biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikaciją.

41. Biudžetinių įstaigų pajamoms priskiriamos gautos įmokos už:

41.1. prekes ir paslaugas;

41.2. trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą;

41.3. išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose.

42. Asignavimų valdytojai teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenustato kitaip.

43. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.

44. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos įstaigų pagrindinei veiklai finansuoti.

45. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

46. Jei pajamų už teikiamas paslaugas gaunama daugiau nei planuota, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamas įmokų ir asignavimų planas. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų.

47. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje. Į Savivaldybės iždo sąskaitą jas perveda ne vėliau kaip atitinkamo mėnesio paskutinę darbo dieną.

48. Biudžetinių įstaigų pajamos jų vykdomoms programoms finansuoti pervedamos pagal Finansų skyriui pateiktą paraišką biudžeto apskaitos informacinėje sistemoje, neviršijant programos sąmatoje patvirtintų asignavimų ir įmokėtų į Savivaldybės iždo sąskaitą sumų.

49. Biudžetinių įstaigų pajamos, įmokėtos į Savivaldybės biudžetą, bet nepanaudotos einamaisiais biudžetiniais metais, pervedamos iš biudžeto lėšų likučio kitais biudžetiniais metais, neviršijant Savivaldybės tarybos patvirtintų biudžeto asignavimų, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

50. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto vykdymo ataskaitomis nustatytais terminais ir periodiškumu pateikia biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą ataskaitą.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS

 

51. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.

52. Biudžeto pajamų ir išlaidų įvykdymo apskaitą tvarko, patvirtintų biudžete programų finansavimą ir jo kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

53. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

54. Asignavimai iš Savivaldybės biudžeto išduodami tik toms išlaidoms, kurios numatytos asignavimų valdytojų vykdomų programų sąmatose, padengti. Finansavimas vykdomas, vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, pagal mokėjimo paraiškose nurodytas priemones.

Biudžetinės įstaigos programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams.

55. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai privalo užtikrinti programų vykdymo ir programoms vykdyti skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams už Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių biudžeto asignavimų paskirstymą ir panaudojimą, pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.

56. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai finansuojami iš biudžeto, vadovaujantis Savivaldybės mero patvirtintais paraiškų biudžeto lėšoms gauti terminais, pagal asignavimų valdytojų Finansų skyriui per buhalterinės apskaitos programą pateiktas paraiškas lėšoms gauti (toliau – paraiškas) ir Savivaldybės mero patvirtintu biudžeto lėšų savarankiškųjų funkcijų išlaidoms (išskyrus komunalinių paslaugų, mitybos, socialinės paramos, subsidijų ir darbdavio socialinės paramos išlaidas) finansuoti paskirstymu asignavimų valdytojams:

56.1. Paraiškos planuotoms biudžeto lėšoms gauti pildomos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis ir išlaidas pagrindžiančiais dokumentais:

56.1.1. specialiosioms programoms finansuoti – ne daugiau kaip įmokėta į Savivaldybės biudžetą;

56.1.2. specialioms tikslinėms dotacijoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti ir ugdymo reikmėms finansuoti – neviršijant Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nurodytos sumos;

56.1.3. dotacijoms iš kitų valdymo lygių – gautoms lėšoms iš Finansų ministerijos;

56.1.4. savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms vykdyti (išskyrus lėšas ugdymo reikmėms finansuoti) – darbo užmokesčiui mokėti, socialinio draudimo įmokoms sumokėti, mitybos išlaidoms padengti, socialinei paramai finansuoti, paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, atsiskaitymams už komunalines paslaugas finansuoti;

56.1.5. kitoms programos sąmatoje numatytoms savarankiškųjų funkcijų išlaidoms finansuoti – neviršijant Savivaldybės mero potvarkyje nurodytos sumos.

56.2. Paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti biudžeto lėšų suma, paskirstyta pagal programas, priemones, finansavimo šaltinius, išlaidų funkcinę ir ekonominę klasifikaciją.

56.3. už duomenų teisingumą atsako paraišką pateikusios įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo ir patvirtintas (paskirtas) apskaitos tvarkytojas.

57. Biudžeto lėšų savarankiškųjų funkcijų išlaidoms (išskyrus darbo užmokestį, komunalinių paslaugų, mitybos, socialinės paramos, subsidijų ir darbdavio socialinės paramos išlaidas) finansuoti paskirstymo asignavimų valdytojams projektą, kuris sudaromas vadovaujantis patvirtintu pirminiu Savivaldybės biudžetu, paskaičiuojant atitinkamam mėnesiui 1/12 visų asignavimų, rengia Finansų skyrius.

58. Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta, bet nepervesta asignavimų valdytojui lėšų suma išlaidoms finansuoti, pervedama ateinančiais mėnesiais pagal pateiktas paraiškas.

59. Finansų skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje išlaidų pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius ketvirčiui numatytas išlaidas.

60. Biudžeto asignavimai pagal pateiktas paraiškas pervedami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pateikimo Finansų skyriui. Šis paraiškų apmokėjimo terminas netaikomas, kai finansavimas vykdomas aprašo 71 punkte nurodyta tvarka, taip pat, kai nevykdomas patvirtintas biudžeto pajamų planas ir gaunamų pajamų nepakanka visoms planuotoms tam laikotarpiui išlaidoms apmokėti. Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

61. Asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas patikrina, mokėjimo nurodymus pagal jų duomenis parengia ir už jų teisingumą atsako Finansų skyriaus atsakingi darbuotojai.

62. Mokėjimo nurodymus į asignavimų valdytojų sąskaitas banke pasirašo Finansų skyriaus finansininkas ir Finansų skyriaus vedėjas (jų nesant – juos pavaduojantys darbuotojai).

63. Paskolos bankams grąžinamos ir palūkanos už paskolas mokamos pagal prie paskolų sutarčių pridedamus paskolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo grafikus bei bankų pranešimus.

64. Biudžeto lėšos darbams, prekėms ir paslaugoms asignavimų valdytojams pervedamos atsižvelgiant į biudžeto pajamų plano vykdymą per ataskaitinį laikotarpį.

65. Metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų biudžeto lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose numatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų  dalį, kurią sudaro Europos  Sąjungos finansinės paramos ir  bendrojo finansavimo bei  kitos  gaunamos finansinės paramos lėšos) bei  įsiskolinimams dengti.

66. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.

67. Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų programų sąmatų vykdymo formas tvirtina finansų ministras.

68. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas, finansavimas iš Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams vykdomas pagal šiuos prioritetus:

68.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

68.2. socialinė parama (socialinės pašalpos ir kompensacijos, kita socialinė parama);

68.3. paskolų grąžinimas ir palūkanų mokėjimas;

68.4. komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, transporto išlaikymo, mitybos išlaidos;

68.5. keleivių vežimo vietiniais susisiekimo maršrutais nuostolių kompensavimas;

68.6. kitos Savivaldybės biudžete numatytos išlaidos.

69. Biudžetinių įstaigų išlaidos darbo užmokesčiui už kasmetines atostogas ar išeitinėms išmokoms išmokėti finansuojamos teisės aktų nustatyta tvarka ir nesilaikant 68 punkte nustatyto eiliškumo.

70. 68 punkto nuostata netaikoma finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto gautų specialių tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.

71. Valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, specialios tikslinės dotacijos ugdymo reikmėms finansuoti, specialios tikslinės dotacijos savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis ir kitų tikslinių valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų išlaidų finansavimas vykdomas, tik gavus lėšas iš atitinkamų valstybės institucijų.

72. Tam tikrais atvejais lėšos išlaidoms (papildomai Savivaldybės tarybos sprendimu skirtos lėšos, įvykus avarijoms, esant skubiam sąskaitos (-ų) apmokėjimui, ne pagal patvirtintą paraiškų teikimo grafiką, pritrūkus lėšų pagal Savivaldybės mero potvarkyje nurodytą išlaidų sumą, bet neviršijant patvirtintos sąmatos ir kitais nenumatytais atvejais), ilgalaikio turto įsigijimo išlaidoms ir asignavimai, skirti iš Savivaldybės mero rezervo, pervedami asignavimų valdytojams, vadovaujantis Savivaldybės mero potvarkiais, ir pagal buhalterinės apskaitos programą pateiktas paraiškas, kuriose pervedama suma išlaidoms turi atitikti Savivaldybės mero potvarkyje nurodytą išlaidų sumą. 

73. Finansų skyrius rengia Savivaldybės mero potvarkius dėl asignavimų skyrimo iš Savivaldybės mero rezervo.

74. Švietimo, kultūros ir sporto skyrius rengia Savivaldybės mero potvarkius dėl specialios tikslinės dotacijos ugdymo reikmėms finansuoti ir kitų Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirtų dotacijų asignavimų paskirstymą ketvirčiais asignavimų valdytojams (paskirsto neviršydamas ketvirčiais patvirtintų asignavimų).

75. Socialinės paramos skyrius rengia Savivaldybės mero potvarkius Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais patvirtintų specialių tikslinių dotacijų asignavimų paskirstymą ketvirčiais asignavimų valdytojams, jei to reikalauja teisės aktai (paskirsto neviršydamas ketvirčiais patvirtintų asignavimų).

76. Finansų skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti įstaigų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų, biudžeto vykdymo, finansinių ar kitų ataskaitų.

77. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos Savivaldybės biudžetui priimant atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos grąžinamos į valstybės biudžetą – pervedamos iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į Savivaldybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.

78. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktą skirdamas biudžeto lėšas kitam  subjektui, kuris yra nepavaldi biudžetinė įstaiga arba nebiudžetinė įstaiga, pasirašo su juo lėšų naudojimo sutartį (išskyrus atvejus, kai teisės aktai nustato kitą biudžeto lėšų skyrimo tvarką).

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ IR FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIAI

 

79. Asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius rengia vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytomis Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklėmis.

80. Savivaldybės biudžeto vykdymo ketvirtinių ir metinių ataskaitų rinkinius rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Savivaldybės biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų rinkinius pasirašo meras ir už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo.

81. Asignavimų valdytojai sudaro biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir Finansų skyriui pateikia Savivaldybės mero nustatytais terminais.

82. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal Finansų ministro patvirtintas atskaitomybės formas ir taisykles.

83. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį Finansų skyrius Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Finansų ministerijai.

84. Savivaldybės kontroliuojami viešojo sektoriaus subjektai (VSS):

84.1. finansinius ataskaitų rinkinius sudaro ir teikia Finansų skyriui vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų konsolidavimo tvarkos aprašu bei Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodika;

84.2. metinių finansinių ataskaitų duomenis teikia į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (toliau – VSAKIS), kurioje atlieka Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintame atitinkamų metų konsolidavimo kalendoriuje nurodytus veiksmus pagal kalendoriuje nustatytus terminus;

84.3. elektroniniu būdu teikia Finansų skyriui tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius ne vėliau kaip per 50 dienų pasibaigus tarpiniam ataskaitiniam laikotarpiui, metinius finansinių ataskaitų rinkinius ne vėliau kaip iki kovo 15 d.

85. Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį parengia Finansų skyrius Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinėje sistemoje Konsolidavimo kalendoriuje nustatytais terminais.

86. Savivaldybės biudžeto vykdymo metinis ataskaitų rinkinys teikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai per 10 darbo dienų po Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinimo apie ataskaitų teisingumą.

87. Viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys per 10 dienų nuo jo sudarymo dienos, bet ne vėliau kaip iki gegužės 31 d. pateikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

88. Parengtą Savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinį ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį tvirtina Savivaldybės taryba Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

89. Savivaldybės biudžeto vykdymo ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniai skelbiami viešojo sektoriaus subjektų interneto svetainėse vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

90. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito nustatytą veiklos apimtį.

91. Savivaldybės biudžeto vykdymo, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, Savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

92. Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina Centralizuota vidaus audito tarnyba, vadovaudamasi Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

93. Tvarkos aprašas keičiamas, naikinamas ar jo galiojimas stabdomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

94. Tvarkos apraše nereglamentuoti atvejai tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

_____________________

part_a5d41ec90ff947af96841909a3eb07d9_end