Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. BIRŽELIO 6 D. NUTARIMO NR. 827 „DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2018 m. vasario 28 d. Nr. 188
Vilnius
Pakeisti Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“:
1. Pakeisti 77 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti 78 punktą ir jį išdėstyti taip:
„78. Ministras iki kiekvienų metų kovo 1 d. pateikia Vyriausybei ministerijos (įskaitant įstaigų prie ministerijų ir nacionalinių kultūros įstaigų, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai) metinę veiklos ataskaitą. Kartu su ministerijos metine veiklos ataskaita ministras Vyriausybei teikia Vyriausybės įstaigos metinę veiklos ataskaitą ir išvadą dėl Vyriausybės įstaigos veiklos. Kai Vyriausybės įstaiga veikia kelių ministrų valdymo srityse, šios Vyriausybės įstaigos metinę veiklos ataskaitą ir išvadą dėl Vyriausybės įstaigos veiklos teikia Vyriausybės atitinkamos valdymo srities ministras. Kiti asignavimų valdytojai atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.“
3. Pakeisti 80 punktą ir jį išdėstyti taip:
Strateginio planavimo metodikos
9 priedas
(Veiklos ataskaitos forma)
_____________________________
(asignavimų valdytojo pavadinimas)
20___ METŲ VEIKLOS ATASKAITA
______
(data)
_________________
(parengimo vieta)
BENDROSIOS FORMOS PILDYMO NUOSTATOS
3. Formos I skyriaus Antrajame skirsnyje kiekvieno strateginio tikslo informacija pateikiama atskirai.
4. Formos II skyrių pildo tik tie asignavimų valdytojai, kurie yra atsakingi už Vyriausybės programos įgyvendinimo plane nustatytų darbų įgyvendinimą.
5. Formos II skyriuje pateikta lentelė pildoma kiekvienai Vyriausybės programos įgyvendinimo plane nustatytai krypčiai atskirai. Jei institucija yra atsakinga ne už visą kryptį, o tik už atskirų jos darbų ir (arba) veiksmų vykdymą, tokiu atveju pateikiama informacija apie darbų ir (arba) veiksmų įgyvendinimą analizuojamos krypties lygiu. Jei institucija informaciją apie krypties ir (arba) darbo rodiklį yra pateikusi I skyriuje, informacijos kartoti nereikia – pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą ataskaitos I skyriaus skirsnį.
6. Asignavimų valdytojų rezultatai veiklos ataskaitos I ir (arba) II skyriuose gali būti analizuojami ne tik pagal Vyriausybės programos įgyvendinimo plane ir (arba) strateginiame veiklos plane suplanuotus rezultatus, bet ir pagal kituose patvirtintuose konkrečios valdymo srities strateginio planavimo dokumentuose (pavyzdžiui, strategijose, plėtros programose, tarpinstituciniuose veiklos planuose ar kt. dokumentuose) suplanuotus rezultatus ir jų vertinimo kriterijus ar rodiklius.
I SKYRIUS
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
KONTEKSTO (APLINKOS) ANALIZĖ
Šiame skirsnyje pateikiama informacija apie svarbiausius ataskaitiniais metais įvykusius išorinius pokyčius, t. y. politinius, teisinius, socialinius ir (arba) ekonominius veiksnius, kurie turėjo teigiamą arba neigiamą įtaką strateginio veiklos plano įgyvendinimui.
ANTRASIS SKIRSNIS
STRATEGINIŲ TIKSLŲ ĮGYVENDINIMAS
1 strateginis tikslas: (įrašyti pavadinimą) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 lentelė. Strateginį tikslą įgyvendinančios programos ir atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų asignavimų panaudojimas
* Jeigu patikslintame plane asignavimai didėja ar mažėja daugiau nei 5 proc. lyginant su asignavimais, nurodytais patvirtintame plane, to priežastys trumpai paaiškinamos po lentele. Paaiškinimai pateikiami dėl patikslintų asignavimų programos lygiu. ** Jeigu asignavimų panaudojimo procento nuokrypiai viršija 10 proc., jie ir jų priežastys trumpai paaiškinami po lentele.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po lentele grafiku iliustruojama informacija apie strateginio tikslo pažangai matuoti nustatytų efekto vertinimo kriterijų planuotas ir pasiektas reikšmes pagal pavyzdiniame grafike nurodytą formatą, kai n – ataskaitiniai metai. Jei duomenų apie n metų reikšmes dar nėra, nurodomos tik n-2 ir (arba) n-1 metais pasiektos reikšmės ir pateikiamas paaiškinimas, kodėl atitinkamų metų pasiektos reikšmės nėra nurodomos. Kiekvienas efekto vertinimo kriterijus iliustruojamas atskiru grafiku.
Grafike taip pat efekto vertinimo kriterijaus reikšmė palyginama su atitinkamo vertinimo kriterijaus reikšmių Europos Sąjungos (toliau – ES) vidurkiu (išskyrus tuos atvejus, kai, atsižvelgiant į efekto vertinimo kriterijaus reikšmės skaičiavimo metodiką, jos palyginti su šio vertinimo kriterijaus reikšmių ES vidurkiu nėra galimybių).
1 grafikas. Grafiko pavadinimas, matavimo vnt.
*n – ataskaitiniai metai
Po grafiku paaiškinamos efekto vertinimo kriterijaus siektinos reikšmės nepasiekimo arba reikšmingo viršijimo priežastys, taip pat paskutinių 3 metų efekto vertinimo kriterijaus pasiekimo reikšmių kitimo tendencijos. Pateikiamas paaiškinimas, kokią įtaką efekto vertinimo kriterijaus pasiekimo reikšmėms padarė institucijos atlikti darbai ir koks yra ryšys tarp programoms skirtų lėšų panaudojimo ir efekto vertinimo kriterijaus pasiekimo. Atlikus efekto vertinimo kriterijų analizę, toliau pateikiama informacija apie strateginio tikslo pasiekimo iššūkius ir galimybes: Apibendrinami pasiekti veiklos rezultatai, svarbiausi atlikti darbai, kilusios problemos ir veiksmai, kurių buvo imtasi joms spręsti. Prireikus, siekiant atskleisti pasiektą pažangą, pateikiama ir analizuojama informacija apie rezultato ir (arba) produkto vertinimo kriterijų pasiekimą. Atskleidžiama veiklos rezultatų nauda šalies ekonominei-socialinei situacijai, ministrui pavestos valdymo srities plėtrai, konkrečioms tikslinėms visuomenės grupėms ar pan. |
II SKYRIUS
VYRIAUSYBĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS
___ kryptis: (įrašyti pavadinimą) |
Grafiku iliustruojama informacija apie Vyriausybės programos įgyvendinimo plane nustatytų krypties ir darbų rodiklių planuotas ir pasiektas reikšmes pagal pavyzdiniame grafike nurodytą formatą, kai n – ataskaitiniai metai. Rodiklių reikšmės pateikiamos nuo tų metų, kada jis pradėtas matuoti. Jei duomenų apie n metų rodiklių reikšmes dar nėra, nurodomos tik n-2 ir (arba) n-1 metais pasiektos rodiklių reikšmės ir pateikiamas paaiškinimas, kodėl atitinkamų metų pasiektos rodiklių reikšmės nėra nurodomos. Kiekvienas rodiklis iliustruojamas atskiru grafiku. Grafike rodiklio reikšmė taip pat palyginama su atitinkamo rodiklio reikšmių ES vidurkiu (išskyrus tuos atvejus, kai, atsižvelgiant į rodiklio reikšmės skaičiavimo metodiką, jos palyginti su šio rodiklio reikšmių ES vidurkiu nėra galimybių).
2 grafikas. Grafiko pavadinimas, matavimo vnt.
*n – ataskaitiniai metai
Po grafiku paaiškinamos rodiklio siektinos reikšmės nepasiekimo arba reikšmingo viršijimo priežastys, taip pat paskutinių 3 metų rodiklio pasiekimo reikšmių kitimo tendencijos. Pateikiamas paaiškinimas, kokią įtaką rodiklio pasiekimo reikšmėms padarė institucijos atlikti darbai. Atlikus rodiklių analizę, toliau pateikiama informacija apie institucijos veiklos rezultatus krypties lygiu: Apibendrinami pasiekti pokyčiai ir veiklos rezultatai, trumpai apžvelgiami svarbiausi atlikti darbai ir (arba) veiksmai, kurie turėjo esminę įtaką pasiektiems pokyčiams ir veiklos rezultatams. Atskleidžiama veiklos rezultatų nauda šalies ekonominei-socialinei situacijai, valdymo srities plėtrai, konkrečioms tikslinėms visuomenės grupėms ar pan. Analizuojamos įgyvendinant Vyriausybės programos įgyvendinimo planą kilusios problemos ir veiksmai, kurių buvo imtasi arba siūloma imtis joms spręsti. |