SPRENDIMAS
DĖL KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. sausio 29 d. Nr. TS IV(34)-2043
Kazlų Rūda
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2009, Nr.159-7206) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr.24-596; 2004, Nr.4-47; 2010, Nr.153-7781) 8 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-05-14 nutarimu Nr.453 (Žin., 2001, Nr.42-1455; 2004, Nr.96-3531; 2005, Nr.78-2840; 2008, Nr.84-3360, Nr.150-6089; 2009, Nr.66-2620, Nr.109-4594; 2010, Nr.35-1660, Nr.52-2555; 2011, Nr.71-3426; 2013, Nr.47-2338) patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių 33, 45 ir 80 punktais Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1.Patvirtinti Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašą (pridedama).
2.Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2011-10-25 sprendimo Nr.TS IV(9)-1323 „Dėl Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 29 d.
sprendimu Nr. TS IV(34)-2043
KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir asignavimų administravimo tvarkos aprašas (toliau tekste – Aprašas) nustato savivaldybės biudžeto sudarymo, jo vykdymo biudžeto asignavimų administravimo procedūras, asignavimų valdytojų teises ir pareigas.
2.Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme bei kituose teisės aktuose.
3.Savivaldybės biudžetui (toliau tekste – Biudžetas) sudaryti ir vykdymo ataskaitų rinkiniams rengti naudojamos finansų ministro patvirtintos formos. Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Finansų ministerija.
4.Biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, Lietuvos respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės ir kiti biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai.
5.Biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo.
II. Savivaldybės biudžetINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS
7.Savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau tekste – biudžetinės įstaigos) pajamos, gautos atliekant funkcijas (už teikiamas paslaugas), numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, įmokamos į savivaldybės biudžetą. Įmokų į biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui (toliau tekste – asignavimų valdytojui) jų pačių teikimu atitinkamų metų biudžete.
8.Savivaldybės taryba, biudžetinių įstaigų vadovų teikimu nustato biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.
10.Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje. Lėšas perveda į savivaldybės biudžetą ir pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau tekste – Finansų skyrius) Pažymą apie įmokėtas biudžetinių įstaigų pajamas (aprašo 1 priedas).
III. Savivaldybės biudžeto rengimas ir tvirtinimas
12.Savivaldybės biudžeto projektą rengia Savivaldybės administracija vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, kitais įstatymais, Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Vyriausybės patvirtintomis biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, valstybinės statistikos duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintais savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, taip pat savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintomis programomis ir jų sąmatų projektais.
13.Biudžeto projektas rengiamas savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau tekste – administracijos direktoriaus) nustatyta tvarka.
14.Biudžete kaupiamos lėšos, reikalingos įstatymų priskirtoms funkcijoms ir savivaldybėms įstatymų perduotoms valstybės funkcijoms atlikti.
15.Gyventojų pajamų mokestis savivaldybės biudžetui planuojamas pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas šio mokesčio dalis. Lėšos iš gyventojų pajamų mokesčio dalies savivaldybės biudžetui, pervedamos iš Valstybės iždo sąskaitos gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti, yra prognozuojamos.
16.Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės biudžeto pajamas, lėšas iš valstybės biudžeto numato pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas sumas, o asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį.
17.Biudžeto asignavimai yra naudojami Vietos savivaldos įstatymui ir kitiems įstatymams įgyvendinti vykdant biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas.
18.Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš biudžeto pajamų, ir naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
19.Savivaldybė gali sudaryti savivaldybės administracijos direktoriaus rezervą, kuris turi būti ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų savivaldybės biudžeto asignavimų sumos. Konkretų savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama atitinkamų metų savivaldybės biudžetą. Šio rezervo lėšas skirsto Savivaldybės administracijos direktorius.
20.Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšos naudojamos tik ekstremaliosioms situacijoms ir ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
21.Administracijos direktorius parengtą biudžeto projektą teikia svarstyti Savivaldybės tarybai jos reglamento nustatyta tvarka.
22.Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą atsižvelgdama į Savivaldybės administracijos, Savivaldybės tarybos komitetų pasiūlymus bei išvadas.
23. Savivaldybės taryba tvirtina biudžetą sprendimu, kuriame nurodoma:
24.Atitinkamais metais tvirtinamas savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio.
25.Savivaldybė gali skolintis Vyriausybės nustatyta tvarka, neviršydama atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų.
27.Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo (įstatymo įsigaliojimo data).
28.Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina programas ir jų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos straipsnius ir pateikia Finansų skyriui.
29.Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu ir asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas, valstybės funkcijas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamų pajamų paskirstymą pagal ketvirčius Finansų skyrius derina su teritorine valstybine mokesčių inspekcija.
30.Administracijos direktorius per 30 darbo dienų patvirtintą ir pagal finansų ministro nustatytas formas paruoštą biudžetą bei patvirtintą privatizavimo fondo sąmatą pateikia Finansų ministerijai.
31.Jeigu savivaldybė nustatytu laiku nepatvirtina biudžeto, lėšos iš valstybės biudžeto savivaldybei iki biudžeto patvirtinimo laikinai nepervedamos.
IV. Savivaldybės biudžeto vykdymas ir aSIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMAS
33.Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja administracijos direktorius. Biudžeto kasos operacijas savivaldybės administracija vykdo per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.
34.Finansų skyrius per 2 darbo dienas, mėnesiui pasibaigus, pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitą apie tiesiogiai į biudžetą pervestas lėšas.
35.Valstybinė mokesčių inspekcija per 3 darbo dienas, mėnesiui pasibaigus, Finansų skyriui pateikia pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis.
36.Biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į biudžeto sąskaitą su savivaldybės administracijos direktoriumi suderintais terminais.
37.Lėšos iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūroms išlyginti iš Valstybės iždo sąskaitos pervedamos savivaldybei pagal faktiškas šio mokesčio įplaukas.
38.Visos per biudžetinius metus į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą įmokėtos gyventojų pajamų mokesčio sumos pervedamos biudžetui pagal tų metų patvirtintą šio mokesčio dalį.
39.Į konkrečių metų biudžeto pajamas įskaitomos įmokos, kurios į Valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąsias sąskaitas, taip pat Valstybės iždo bei savivaldybės biudžeto sąskaitas, į kurias mokėtojai įmokas perveda tiesiogiai, patenka iki gruodžio 31 dienos įskaitytinai.
40.Į konkrečių metų biudžeto panaudotus asignavimus įskaitomos perduotinos lėšos, kurių mokėjimo pavedimų įvykdymo pradžia nustatyta iki gruodžio 31 dienos įskaitytinai.
41.Baudos už administracinius teisės pažeidimus įskaitomos į tą biudžetą, iš kiurio išlaikoma institucija ar įstaiga, kurios įgaliotas pareigūnas surašė administracinio teisės pažeidimo protokolą.
42.Administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius žemės nuomos pajamas apskaito atskiroje kaupiamojoje sąskaitoje ir paskutinę mėnesio dieną sukauptas sumas perveda į biudžeto sąskaitą.
43.Vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymo nuostatomis administracijos direktorius administruoja asignavimus, skirtus savivaldybės administracijai bei tarybos nustatyta tvarka administruoja biudžeto asignavimus ir kitus piniginius išteklius ir atsako už savivaldybės ūkinę ir finansinę veiklą, administruoja savivaldybės turtą.
45.Laiku nepatvirtinus biudžeto, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų; kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir lėšos skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.
46.Savivaldybės biudžeto lėšos yra naudojamos tik savivaldybės funkcijoms: Savivaldybės tarybos ar Savivaldybės administracijos patvirtintiems savivaldybės planavimo dokumentams įgyvendinti, savivaldybės biudžetinėms įstaigoms išlaikyti ir viešųjų paslaugų teikimui organizuoti.
47.Biudžetinės įstaigos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis finansuojamos pagal pateiktas Gautinų lėšų paraiškas asignavimams pervesti (aprašo 2 priedas). Finansų skyrius patikrina pateiktose Paraiškose asignavimų pagal finansavimo šaltinius likutį ir Paraiškas teikia administracijos direktoriui, kuris leidžia per tris darbo dienas parengti mokėjimo nurodymus.
48. Finansų skyrius specialiųjų programų lėšas ir biudžetinių įstaigų įmokėtas lėšas apskaito atskirose sąskaitoje ir asignavimų valdytojams lėšas perveda pagal pateiktas Gautinų lėšų paraiškas.
49.Lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas banke mokėjimo nurodymus (skaitmeninėse laikmenose) pasirašo Administracijos direktorius ir Finansų skyriaus vedėjas (jų nesant – juos pavaduojantys darbuotojai).
50.Nevykdant pajamų surinkimo plano, finansavimas iš biudžeto vykdomas Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Jeigu numatoma, kad nustatytas pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Administracijos direktoriaus teikimu sprendimą dėl biudžete numatytų programų finansavimo priima Savivaldybės taryba.
51.Seimui priėmus įstatymus arba Vyriausybei priėmus nutarimus vykdant įstatymus, dėl kurių keičiasi savivaldybės einamųjų biudžetinių metų įsipareigojimai, Finansų ministerija bei administracijos direktorius įstatymų nustatyta tvarka patikslina valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto tarpusavio atsiskaitymus.
52.Savivaldybės taryba savivaldybės biudžetą tikslina šiais atvejais:
53.Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai ir kiti subjektai disponuojamose sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, išskyrus nepanaudotas biudžetinių įstaigų įmokėtas pajamas, grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos.
54.Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos biudžetui pagal atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo skirtos biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos pervedamos iš biudžeto sąskaitos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip.
55.Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos gali panaudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos programoms ir projektams finansuoti.
57.Asignavimų valdytojai naudoja skirtus asignavimus pagal paskirtį ir pateikia Finansų skyriui finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo, Finansų ministerijos ir administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais.
58.Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius, vadovaudamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo reikalavimus ir Finansų ministerijos nustatytas taisykles.
59.Administracijos padaliniai atsiskaito atitinkamoms valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas kuruojančioms valstybės institucijoms ir įstaigoms už šių funkcijų atlikimą šių institucijų nustatyta tvarka. Švietimo ir mokslo ministerijai – už mokinio krepšelio lėšų panaudojimą šios ministerijos nustatyta tvarka.
60.Finansų skyrius pateikia administracijos direktoriui informaciją apie biudžeto pajamų ir asignavimų plano vykdymą kiekvieną mėnesį, pažymą apie debitinį - kreditinį įsiskolinimą – kas ketvirtį.
V.BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ
62.Biudžetinės įstaigos gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti. Gaunama negrąžintinė finansinė parama biudžetinės įstaigos apskaitoje registruojama atskiroje sąskaitoje.
VI.BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS
64.Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau tekste - depozitoriai), kuriems jos priklauso.
65.Biudžetinės įstaigos depozitus saugo terminuotą laikotarpį:
65.1.lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino, o teisėsaugos institucijų (vidaus reikalų sistemos, prokuratūros ir teismų) depozitų sąskaitose laikomus iš areštuotų ir kitų asmenų paimtus pinigus – 6 mėnesius nuo teismo grąžinti paimtus pinigus jų savininkui išsiuntimo registruotu laišku dienos;
66.Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į biudžeto pajamas.
67.Kitos biudžetinių įstaigų lėšos – iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms dengti gautos lėšos. Šioms lėšoms priskiriamos įplaukos, gautos draudiminiam įvykiui atsitikus, kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais padarytoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti, biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai, netesybos, kitos įplaukos, kurios nėra gautos kaip asignavimai. Lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir pan.), kurios įstaigai buvo suteiktos trečiųjų asmenų, naudojamos suteiktoms paslaugoms apmokėti.
VII.EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS, KITOS GAUNAMOS FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ VALDYMAS
68. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Bendrijos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos finansinės paramos.
VIII.ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ PAREIGŲ IR TEISIŲ, NUMATYTŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYME, ĮGYVENDINIMAS
69.Asignavimų valdytojai privalo:
69.3.nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos biudžetinės įstaigos programas, jų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų – išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti, sumų;
69.4.Lietuvos Respublikos Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka ir terminais teikti ataskaitų rinkinius;
69.5.kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;
69.6.užtikrinti pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku;
70.Asignavimų valdytojai ir kitų subjektų vadovai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:
70.1.programų vykdymą, programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus ir rezultatyvų naudojimą;
70.2.atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai laiku neapmokamos mokėjimo paraiškos, pateiktos Finansų skyriui asignavimams gauti;
71.Asignavimų valdytojai turi teisę:
71.1.biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti jiems patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant programoms bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, apie tai praneša administracijos direktoriui teikdami Pranešimą apie programos sąmatos keitimą (aprašo 3 priedas). Asignavimų sumos išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams papildomai finansuoti;
71.2.biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti; apie tai praneša Administracijos direktoriui teikdami Pažymą apie programos sąmatos keitimą (aprašo 3 priedas);
72.Finansų skyrius, gavęs administracijos direktoriaus nurodymą, atlieka keitimus biudžeto apskaitos programoje „FinISA“ ir išduoda asignavimų valdytojams paruoštą Pažymą - pranešimą ir jį pasirašo. Asignavimų valdytojai pagal Pažymą – pranešimą tikslina programų išlaidų sąmatas ir jas pateikia Finansų skyriui.
73.Asignavimų valdytojai, norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti sumas, teikia merui prašymus ir prideda Pažymą apie programos sąmatos keitimą. Finansų skyrius, gavęs Administracijos direktoriaus nurodymą, ruošia asignavimų pakeitimo projektą ir teikia svarstyti Savivaldybės tarybai.
74.Metų eigoje atsiradus būtinybei vykdyti priemones, kurioms nebuvo planuoti asignavimai, biudžetinių įstaigų vadovai teikia merui prašymus. Finansų skyrius, gavęs Administracijos direktoriaus nurodymą ir atsižvelgdamas į finansines galimybes, ruošia sprendimų projektus ir teikia svarstyti Savivaldybės tarybai.
75.Asignavimų valdytojai gali skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas), nekeisdami patvirtintų sąmatų nepriklausomai nuo asignavimų paskirstymo pagal funkcijas ir programas. Šios sutaupytos lėšos iš patvirtintų asignavimų išlaidoms skiriamos ne anksčiau kaip likus 10 dienų iki biudžetinių metų pabaigos.
76.Biudžeto asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšų subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.
77.Asignavimų valdytojai, organizuodami iš savivaldybės biudžeto programų vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš įmonių, įstaigų ir organizacijų pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo ar jam pavaldžių biudžetinių įstaigų funkcijoms; asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų už faktiškai atliktus darbus ir paslaugas, numatytus sutartyse.
VIII.KONTROLĖ IR VERTINIMAS
78.Mokesčių ir kitų įmokų į savivaldybės biudžetą apskaičiavimą ir mokėjimą kontroliuoja įstatymų įgaliotos institucijos.
79.Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir savivaldybės kontrolierius (savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba).
80.Biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžeto lėšų apskaitos ir konsoliduotojų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.
Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo
ir vykdymo, asignavimų administravimo
tvarkos aprašo
1 priedas
_______________________________________
(Asignavimų valdytojas
Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Finansų skyriui
PAŽYMA
APIE ĮMOKĖTAS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMAS
201__ m.________ mėn.___d. Nr.
(litais ir centais)
Pajamų rūšis |
Įmokos |
Mokėjimo nurodymas |
Pervesta nuo metų pradžios |
|
|
kodas |
data |
suma |
(su paskutine įmoka) |
Pajamos už paslaugas, iš jų: |
|
|
|
|
už patalpų nuomą (pagal sutartis) |
59458 |
|
|
|
už atsitiktines paslaugas |
59258 |
|
|
|
už išlaikymą švietimo įstaigose |
59258 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitos pajamos, iš jų: |
|
|
|
|
už turto nuomą (pagal sutartis) |
59458 |
|
|
|
gyvenamųjų patalpų nuomos mokesčio dalis - kaupiamosios lėšos |
59658 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Atsargų realizavimo pajamos, iš jų: |
|
|
|
|
trumpalaikio turto pardavimo įplaukos |
59058 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Turto realizavimo pajamos, iš jų: |
|
|
|
|
ilgalaikio materialiojo turto pardavimo įplaukos |
59758 |
|
|
|
nematerialiojo turto pardavimo įplaukos |
59858 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
Įstaigos vadovas
(vardas, pavardė) (parašas) A.V.
Vyriausiasis (vyresnysis)buhalteris
(vardas, pavardė) (parašas)
Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo
ir vykdymo, asignavimų administravimo
tvarkos aprašo
2 priedas
TVIRTINU
____________________
_____________________
_____________________
_____________________________________________________
(Asignavimų valdytojo pavadinimas, kodas)
___________________________________________________
(sąskaitos numeris)
Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Finansų skyriui
GAUTINŲ LĖŠŲ PARAIŠKA Nr. ___
(data)
Prašome skirtas lėšas pervesti į nurodytą banko sąskaitą.
Reikiamų lėšų suma _______Lt
Asignavimų šaltinis |
Programa |
Priemonė |
Funkcija |
Išlaidų ekonominis straipsnis |
Ekonominio straipsnio pavadinimas |
Metų sąmata |
Apyskaitinio laikotarpio sąmata |
Asignavimai |
Likutis |
Prašoma lėšų suma |
Pastaba |
Pervesti datai |
Viso :
______________________________________
(vadovo pareigos, vardas pavardė, parašas)
_______________________________________
(finansininko pareigos, vardas pavardė, parašas)
Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo
ir vykdymo, asignavimų administravimo
tvarkos aprašo
3 priedas
Leisti atlikti asignavimų keitimą
_______________________________
Kazlų Rūdos savivaldybės
Administracijos direktorius
Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos Finansų skyriui
PAŽYMA
APIE PROGRAMOS SĄMATOS KEITIMĄ
201 _ m._________________ mėn.____ d. Nr.
Funkcinės klasifikacijos kodas |
|
|
|
|
Asignavimų valdytojo pavadinimas
________________________________________________________________________________
Pakeitimų pagrindas
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Finansavimo šaltinis* |
Kodas |
Pakeitimo sumos (+,-) (tūkst. Lt) |
||||||
Programos |
Priemonės |
Ekonominės klasifikacijos |
Metinė |
I |
II |
III |
IV |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* B- biudžetas; D-valstybinėms funkcijoms; K-mokinio krepšelis; S-specialiosios programos; P-biudžetinių įstaigų pajamos; G-skolintos lėšos; V-BDK; Z-iš apskrities gautų įstaigų išlaikymas;
Įstaigos vadovas A.V.
(vardas, pavardė) (parašas)
Rengėjo nuoroda
Programos sąmatos keitimą programoje FinISA atliko Finansų skyriaus darbuotojas