UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. vasario 19 d. Nr. 7-33
Ukmergė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimą Nr.7-57 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Ukmergės rajono savivaldybės
tarybos 2016 m. vasario 19 d.
sprendimu Nr. 7-33
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimą, naudojimą ir perskirstymą Ukmergės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) finansuojamoms ikimokyklinio ugdymo įstaigoms ir bendrojo ugdymo mokykloms (toliau – Mokykla), Pedagoginei psichologinei tarnybai, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, Ukmergės rajono savivaldybės administracijai ir kitiems švietimo teikėjams (toliau – neformaliojo švietimo teikėjai).
II SKYRIUS
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS IR NAUDOJIMAS
3. Mokinio krepšelio lėšos mokykloms skiriamos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio (mokslo metų pradžios) mokinių, priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo grupių vaikų skaičių.
4. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika), Mokyklų vadovai arba jų įgalioti asmenys savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau – Finansų skyrius) pateikia šiuos duomenis:
4.1. rugsėjo mėnesį (konkreti data pranešama) – mokinių skaičių, specialių poreikių mokinių, savarankiškai mokomų mokinių skaičių pagal ugdymo koncentrą, priešmokyklinio, ikimokyklinio ugdymo grupių vaikų skaičių ir sutartinių mokinių skaičių pagal minėtus rodiklius. Mokinių skaičius ir sutartinių mokinių skaičius pateikiamas lentelėse iš mokinių duomenų bazės. Mokinių skaičius turi sutapti su duomenimis, perduodamais Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui (toliau – Švietimo ir sporto skyrius).
5. Mokinio krepšelio lėšų poreikis apskaičiuojamas mokyklos sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio dydžio, nustatomo kiekvienais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu (toliau – Įstatymas).
6. Vadovaudamasis Metodikos nurodytais dydžiais, Finansų skyrius apskaičiuoja:
6.3. Savivaldybei atitinkamiems metams skirtos mokinio krepšelio lėšos paskirstomos šioms mokymo reikmėms tenkinti:
6.3.4. formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams vaikų neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;
6.3.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;
6.3.6. mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse finansuoti, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose;
7. Šio Aprašo 6.3.1, 6.3.3, 6.3.4, 6.3.7 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti skiriama ne mažiau lėšų, negu Metodikos 2 priede rekomenduojama mokinio krepšelio lėšų suma.
8. Aprašo 6.3.1–6.3.7 punktuose numatytos mokinio krepšelio lėšos Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos:
8.1. Ukmergės rajono pedagoginei psichologinei tarnybai – pedagoginių ir kitų specialistų, išlaikomų iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms finansuoti;
8.2. bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms – brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti. Lėšos skiriamos Mokykloms, kurių pedagogai dalyvauja organizuojant ir vykdant brandos egzaminus;
8.2.1. Mokyklos pateikia Švietimo ir sporto skyriui informaciją apie pedagogus, dalyvavusius pagrindinės ir pakartotinės sesijos darbe. Švietimo ir sporto skyrius, atsižvelgdamas į Brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti numatytų lėšų sumą, nustato įkainius darbo apmokėjimui ir apskaičiuoja Mokyklai, kurių pedagogai dalyvavo sesijos darbe, lėšas ir pateikia duomenis Finansų skyriui;
8.4. neformaliojo švietimo įstaigoms – formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams finansuoti;
8.5. švietimo įstaigoms – pedagoginių darbuotojų tarifinių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo lavinimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti, mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose;
9. Šio Aprašo 8.5 punkte nurodytoms mokymo reikmėms apskaičiuota, bet nepaskirstyta (poreikis yra mažesnis, negu apskaičiuotos šioms reikmėms lėšos) ar nepanaudota, mokinio krepšelio lėšų suma gali būti skiriama šio Aprašo 8.1–8.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms finansuoti pagal poreikį.
10. Tvirtinant atitinkamų metų savivaldybės biudžetą, paskirsčius ne visas 8.2–8.6 punktuose Savivaldybei skirtas mokinio krepšelio lėšas, šių lėšų asignavimų valdytoja paskiriama Savivaldybės administracija. Po biudžeto patvirtinimo einamaisiais metais minėtų straipsnių lėšos mokymo reikmėms paskirstomos pagal poreikį.
11. Mokyklos lėšas, priklausančias pagal Metodiką, palygina su faktiniu lėšų poreikiu pagal ugdymo planą. Pedagoginė psichologinė tarnyba palygina lėšas, priklausančias pagal Metodiką, su pedagoginių darbuotojų tarifikacijos lėšomis. Taip nustatomas mokinio krepšelio lėšų trūkumas ar perteklius. Pedagoginė psichologinė tarnyba, mokyklos, kurioms pagal atliktus skaičiavimus susidaro lėšų trūkumas, pateikia Finansų skyriui duomenis apie papildomą mokinio krepšelio lėšų poreikį, įvertinus lėšų taupymo galimybes.
12. Mokykla Savivaldybės tarybos sprendimu skirtas mokinio krepšelio lėšas pagal Metodikos 2 priede patvirtintus dydžius paskirsto:
12.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje) taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja ir socialine pagalba. Ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti. Iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems švietimo ir mokslo ministro patvirtintame Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas. Ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, mokyklos bibliotekos darbuotojų išlaikymo, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos organizavimui skiriama vidutiniškai 14 procentų (nuo 8 iki 20 procentų) ugdymo programų įgyvendinimo finansavimo lėšų;
12.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms. Mokymo priemonėms skirtos lėšos gali būti naudojamos ir turtui įsigyti. Lėšos naudojamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintu Mokyklų aprūpinimo bendrojo lavinimo dalykų vadovėliais ir mokymo priemonėmis tvarkos aprašu;
12.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui. Lėšos naudojamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis ir Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinėmis rekomendacijomis;
12.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT). Mokyklai, kuri naudos lėšas apmokėti už darbą IKT aptarnaujantiems darbuotojams, ta suma didinamas darbo užmokesčio fondas.
13. 12.2–12.5 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms mokyklos turi skirti ne mažiau lėšų, negu nurodyta Metodikoje.
14. 12.3–12.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms lėšos naudojamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis metodinėmis rekomendacijomis.
15. Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupėse iš mokinio krepšelio lėšų finansuojamas ne mažesnis kaip 20 valandų per savaitę ugdymas.
16. Iš mokinio krepšelio lėšų gali būti mokamos teisės aktų nustatytos privalomos su pedagoginių ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo, sveikatos draudimo įmokos ir išmokos šiems darbuotojams.
17. Asignavimų valdytojas atsako už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą, kad ugdymo programos ir ugdymo planų įgyvendinimas būtų susietas su ugdymo įstaigų finansavimu ir kad ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, mokyklos bibliotekos darbuotojų išlaikymo, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos organizavimui būtų panaudota ne daugiau kaip 20 procentų ugdymo programų įgyvendinimo finansavimo lėšų, išskyrus mokyklas, kuriose nėra pavaduotojo ugdymui pareigybės.
III SKYRIUS
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą.
20. Asignavimų valdytojas atsako už tikslingą ir racionalų mokinio krepšelio lėšų naudojimą, teisingą lėšų apskaitą bei sudarytą ir pateiktą biudžeto vykdymo ir finansinę atskaitomybę.