Užimtumo tarnybos

prie Lietuvos respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL užimtumo tarnybos prie LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VIDAUS KONTROLĖS POLITIKOS PATVirtinimo 

 

2021 m. balandžio  8 d. Nr. V-145

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 2 punktu bei Vidaus kontrolės įgyvendinimo viešajame juridiniame asmenyje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2020 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1K-195 „Dėl vidaus kontrolės įgyvendinimo viešajame juridiniame asmenyje“, 4 punktu:

1. Tvirtinu Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vidaus kontrolės politiką (pridedama).

2. Pripažįstu  netekusiu galios Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) direktoriaus 2020 m. liepos 24 d. įsakymą Nr. V-284 „Dėl vidaus kontrolės aprašo patvirtinimo“.

3. Įpareigojįsakymo rengėją supažindinti su šiuo įsakymu visus Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį.

4. P a v e d u  Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.

5. Šio įsakymo kontrolę vykdo Užimtumo tarnybos direktorius.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                  Inga Balnanosienė

 

 

PATVIRTINTA

Užimtumo tarnybos prie Lietuvos

Respublikos socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos direktoriaus

2021 m. balandžio 8 d.

įsakymu Nr. V-145

 

UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

VIDAUS KONTROLĖS POLITIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – UŽT) vidaus kontrolės politika (toliau – Politika) reglamentuoja UŽT vidaus kontrolės tikslus, principus, vidaus kontrolės elementus ir jų įgyvendinimo organizavimą, analizę ir vertinimą bei informacijos teikimą apie vidaus kontrolės įgyvendinimą.

2.    Politika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, Vidaus kontrolės įgyvendinimo viešajame juridiniame asmenyje tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2020 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1K-195 „Dėl vidaus kontrolės įgyvendinimo viešajame juridiniame asmenyje“, Viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 1K-170 „Dėl viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus kontrolės įgyvendinimą.

3.    Politikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatymuose bei kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VIDAUS KONTROLĖS TIKSLAI IR PRINCIPAI

 

4. Vidaus kontrolė yra kompleksinis ir nenutrūkstamas procesas, apimantis įvairių vidaus kontrolės priemonių parinkimą, taikymą ir vystymą, tokiu būdu didinant UŽT veiklos efektyvumą, skaidrumą ir rezultatyvumą.

5. UŽT vidaus kontrolės tikslai – padėti užtikrinti UŽT vadovybei, kad:

5.1. UŽT veikla būtų vykdoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

5.2. UŽT veikla būtų organizuojama ir įgyvendinama pagal UŽT strateginį ir metinį veiklos planus;

5.3. UŽT materialus turtas būtų saugomas nuo pasisavinimo, neteisėto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo ar kitų neteisėtų veikų; nematerialus turtas – duomenys, informacija, atsiskaitymo įsipareigojimai ir kt. – nuo neteisėto naudojimo; kiti ištekliai – nuo sukčiavimo, iššvaistymo.

5.4. UŽT veikla būtų vykdoma laikantis patikimo finansų valdymo principo, grindžiamo ekonomiškumu, kuris suprantamas kaip minimalus būtinas išteklių panaudojimas užtikrinant vykdomos veiklos kokybę, efektyvumu, kuris suprantamas kaip optimaliausias naudojamų išteklių ir vykdomos veiklos (kiekio, kokybės ir laiko požiūriu) santykis, rezultatyvumu, kuris suprantamas kaip nustatytų veiklos tikslų ir planuotų rezultatų pasiekimo lygis;

5.5. informacija apie UŽT finansinę ir kitą veiklą būtų teisinga, išsami, patikima ir pateikiama teisės aktų nustatyta tvarka;

5.6. UŽT darbuotojai turėtų galimybę, vykdydami savo funkcijas, nustatyti, įvertinti, stebėti ir kontroliuoti riziką.

6. UŽT vidaus kontrolė organizuojama vadovaujantis šiais pagrindiniais principais:

6.1. tinkamumo – vidaus kontrolė pirmiausia įgyvendinama tose veiklos srityse, kuriose susiduriama su didžiausia rizika.

6.2. efektyvumo – siekiama vidaus kontrolės procedūras ir priemones nustatyti taip, kad vidaus kontrolės įgyvendinimo sąnaudos neviršytų dėl atliekamų vidaus kontrolės veiksmų gaunamos naudos;

6.3. rezultatyvumo – turi būti pasiekti vidaus kontrolės tikslai;

6.4. optimalumo – vidaus kontrolė turi būti proporcinga galimai rizikai ir neperteklinė;

6.5. dinamiškumo – vidaus kontrolė turi būti nuolat tobulinama, atsižvelgiant į besikeičiančias UŽT veiklos sąlygas;

6.6. nenutrūkstamo funkcionavimo – vidaus kontrolė turi būti įgyvendinama nuolatos;

 

III SKYRIUS

VIDAUS KONTROLĖS ELEMENTAI

 

7. UŽT vidaus kontrolės sistemą sudaro penki tarpusavyje susiję elementai (1 pav.):

7.1. kontrolės aplinka;

7.2. rizikos valdymas;

7.3. kontrolės veikla;

7.4. informacija ir komunikacija;

7.5. stebėsena.

 

Informavimas ir komunikacija:
Išorinė komunikacija
Vidinė komunikacija

1 pav. UŽT kontrolės aplinka

 

 

PIRMASIS SKIRSNIS

 

KONTROLĖS APLINKA

 

8. Kontrolės aplinka – aplinka, kurioje vykdoma UŽT veikla, darbuotojai atlieka savo funkcijas ir kurioje veikia vidaus kontrolės sistema. Kontrolės aplinkos sudėtinės dalys pavaizduotos 1-oje lentelėje:

 

1 lentelė UŽT kontrolės aplinka

 

Profesinės etikos principai:

·    Etikos kodeksas

·    Korupcijos prevencijos programa

·    UŽT vertybės

 

 

 

 

 

 

 

 

Užimtumo tarnyba prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Organizacinė struktūra:

·    Struktūriniai padaliniai (jų nuostatai)

·    Pareigybių aprašymai

·    Procesai

·    Išteklių prieigos kontrolė – veikla, užtikrinanti, kad prieigos prie turto (taip pat informacijos, dokumentų) teisės būtų suteiktos tik įgaliotiems asmenims, atsakingiems už turto (taip pat informacijos, dokumentų) saugojimą ir (arba) naudojimą

Žmogiškieji ištekliai:

·    Kompetencijų ugdymas

·    Žmogiškųjų išteklių vystymo strategija (darbuotojų priėmimas į darbą ir atleidimas, mokymas ir konsultavimas, veiklos vertinimas, skatinimas ir apmokėjimas už darbą)

Vadovavimo kultūra:

·    Visų lygių darbuotojų įtrauktis į valdymo procesus

·    Nuolatinis valdymo tobulinimas, grįstas duomenis, suinteresuotų šalių poreikiais ir pasiūlymais

·    Prevencija

·    Vadovybės lyderystė

 

9. UŽT veiklą reglamentuojančių teisės aktų sąrašas ir UŽT vidiniai dokumentai (skyrių nuostatai, pareigybių aprašymai, vidaus kontrolės politika), kuriuose nustatytos vidaus kontrolės dalyvių pareigos ir atsakomybė, skelbiamas UŽT interneto svetainėje.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

RIZIKOS VALDYMAS

 

10. Rizika – tikimybė, kad tam tikri vidiniai ir (arba) išoriniai veiksniai gali neigiamai paveikti UŽT veiklos tikslų, uždavinių įgyvendinimą.

11. Rizikos valdymo procesas yra nuolatinio pobūdžio. Rizikos valdymo procesą sudaro:

11.1. rizikos nustatymas (tikslas – nustatyti veiksnius (riziką), turinčius įtakos (galinčius turėti įtakos) UŽT vykstantiems procesams ir siekiant jų tikslų);

11.2. rizikos analizė ir vertinimas (tikslas – nustatyti, kurios rizikos yra pakankamai svarbios ir reikšmingos, kad vadovybei vertėtų į jas atkreipti dėmesį);

11.3. reagavimo į riziką numatymas (tikslas – nustatyti rizikos valdymo priemones, numatyti atsakingus už jų įgyvendinimą darbuotojus, rizikos valdymo priemonių įvykdymo terminus ir patvirtinti rizikos valdymo planą). Galimi reagavimo į riziką būdai:

11.3.1. rizikos mažinimas – veiksmai, kuriais siekiama sumažinti rizikos pasireiškimo tikimybę ir (ar) poveikį veiklai iki toleruojamos rizikos. Rizika mažinama nustatant papildomas kontrolės priemones (tobulinant veiklos sričių procesus). Prireikus parengiamas rizikos valdymo planas, numatant jame rizikos mažinimo priemones, jų įgyvendinimo terminus ir atsakingus už priemonių įgyvendinimą darbuotojus;

11.3.2. rizikos perdavimas – rizikos perdavimas trečiosioms šalims (pavyzdžiui, draudžiant ar perkant tam tikras paslaugas);

11.3.3. rizikos toleravimas – rizikos prisiėmimas, kai rizikos pasireiškimo tikimybė ir poveikis veiklai neviršija nustatytos toleruojamos rizikos ir nesiimama jokių veiksmų rizikai mažinti;

11.3.4. rizikos vengimas – veiklos (ar jos dalies) nutraukimas, kai rizikos valdymo priemonėmis neįmanoma sumažinti veiklos rizikos iki toleruojamos rizikos;

11.4. stebėsena ir priežiūra (tikslas – vykdyti rizikos valdymo plano įgyvendinimo ir pasiektų rezultatų priežiūrą, taip pat užtikrinti rizikos vertinimo bei valdymo priemonių taikymo efektyvumą);

11.5. informacijos perdavimas ir komunikavimas (tikslas – informaciją apie rizikos valdymą UŽT perteikti visiems darbuotojams ir sudaryti prielaidas efektyviai komunikacijai ir keitimuisi informacija apie naujai atsirandančias rizikas).

12. Rizikos valdymas organizuojamas pagal keturias sritis:

12.1. strateginius tikslus – UŽT strateginiame veiklos plane ir metiniame veiklos plane užsibrėžti tikslai ir rodikliai, rodantys planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį;

12.2. veiklos tikslus – efektyvus ir veiksmingas UŽT turimų išteklių panaudojimas, sprendimų priėmimas;

12.3. atskaitomybės tikslus – UŽT vidaus ir išorinių ataskaitų patikimumas, procesų efektyvumas;

12.4. atitikties tikslus – UŽT veiklos atitiktis teisės aktų reikalavimams, valstybinių priežiūros ir kontrolės institucijų rekomendacijoms, gerosios praktikos (įskaitant kitų Europos Sąjungos valstybinių užimtumo tarnybų gerąją praktiką) pavyzdžiams.

13. Vadovybės lygmens riziką, užtikrinant Politikos 12.1 punktą, valdo UŽT direktoriaus įsakymu sudarytas Vidaus kontrolės ir rizikos valdymo komitetas, kuris ne rečiau kaip kartą per metus atlieka rizikos tikimybės ir galimo poveikio vertinimą, vadovaujantis rizikos tikimybės ir rizikos poveikio vertinimo skalėmis (1 priedas), derina UŽT rizikos valdymo plano (2 priedas) projektą, ne rečiau kaip du kartus per metus analizuoja rizikos valdymo priemonių veiksmingumą ir efektyvumą.

14. Struktūrinių padalinių vadovai valdo struktūrinio padalinio riziką savo įgaliojimų ribose, užtikrinant Politikos 12.2-12.4 punktus, rizikos valdymui naudoja rizikos valdymo planą pagal 2 priede pateiktą formos pavyzdį.

15. Pasirenkant reagavimo į riziką būdą, įvertinamas tikimybės ir poveikio rezultatas, taip pat kiekvieno iš būdų ekonominis pagrįstumas, kad likusi rizika būtų pageidaujamo toleruojamos rizikos lygio.

16. Jei po pritaikyto rizikos valdymo būdo likusi rizika viršija toleruojamos rizikos lygį, Vidaus kontrolės ir rizikos valdymo komitetas turi iš naujo apsvarstyti rizikos valdymo būdą ir (arba) toleruojamos rizikos lygį.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

 

KONTROLĖS VEIKLA

 

17. Kontrolės veikla – tai UŽT vadovybės nustatytos veiklos kryptys ir procedūros, įdiegtos siekiant įgyvendinti UŽT tikslus ir valdyti riziką. Kontrolės veiklos elementai pavaizduoti 2 lentelėje.

 

2 lentelė. UŽT kontrolės veikla

 

Darbuotojų elgesio kontrolė:

·    UŽT korupcijos programa

·    Etikos kodeksas

·    Funkcijų atskyrimas

 

 

 

Užimtumo tarnyba prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Finansų ir turto kontrolė:

·    UŽT finansų kontrolės taisyklės

·    UŽT Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei programų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašas

 

 

Veiklos kontrolė:

·    UŽT rodiklių sistema

·    Metiniai veiklos planai ir ataskaitos

·    Susirinkimai veiklos kontrolės klausimais

·    Kokybės vadybos sistemos procesai pagal ISO 9001:2015

·    Priemonių ir paslaugų patikrinimai

·    Prevencinė veikla vystant darbuotojų įsitraukimą į UŽT vertybių diegimą

·    Dokumentų valdymo kontrolė

Informacijos saugumas ir kontrolė:

·    Kompiuterių techninės ir programinės įrangos gedimų ir informacinių sistemų bei kitų su informacinėmis technologijomis susijusių problemų registravimo tvarkos aprašas

·    Informacinių sistemų duomenų saugos nuostatai; naudotojų administravimo taisyklės; elektroninės informacijos tvarkymo taisyklės; veiklos tęstinumo valdymo planas;

·    Asmens duomenų saugumo pažeidimų tvarka

 

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

 

INFORMACIJA IR KOMUNIKACIJA

 

18. Informacija – įvairaus pobūdžio patikimos, aktualios žinios, susijusios su UŽT veikla, kurias galima perduoti, priimti, įsiminti ir panaudoti.

19. Vidinė komunikacija – procesas, užtikrinantis nenutrūkstamą informacijos perdavimą UŽT visomis kryptimis tarp struktūrinių padalinių ir vadovybės.

20. Išorinė komunikacija – procesas, užtikrinantis nenutrūkstamą informacijos perdavimą suinteresuotoms šalims ir informacijos gavimą.

21. Už informacijos teisingumą ir aktualumą atsakingi visi UŽT darbuotojai.

22. Už vidinę ir išorinę komunikaciją atsakinga vadovybė, UŽT struktūrinių padalinių vadovai ir darbuotojai, už šių procesų valdymą – Komunikacijos skyrius.

 

 

PENKTASIS SKIRSNIS

 

STEBĖSENA

 

23. Stebėsena – veikla, kuri skirta užtikrinti, kad vidaus kontrolės priemonės veiktų taip, kaip numatyta ir, kad jos būtų keičiamos pasikeitus veiklos aplinkos sąlygoms.

24. Stebėsenos sudėtinės dalys pavaizduotos 3 lentelėje:

24.1. nuolatinė stebėsena – reguliari valdymo ir priežiūros veikla;

24.2. periodinė stebėsena – vidaus ir išorės auditai, atskiri vertinimai, atliekami nustačius tam tikrus faktus, susijusius su vidaus kontrolės veiksmingumo užtikrinimu, ir (ar) nuolatinės stebėsenos metu nustačius veiklos problemas.

3 lentelė. UŽT kontrolės veiklos stebėsena

 

 

NUOLATINĖ

 

 

 

 

 

 

 

Užimtumo tarnyba prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

PERIODINĖ

Veiklos kontrolė:

 

·   Priemonių ir paslaugų stebėsena pagal rizikos valdymo planą

·   Susirinkimai (savaitės, mėnesio darbų ir rezultatų aptarimui, atskirų klausimų sprendimui)

·   Struktūrinių padalinių metinių veiklos planų įgyvendinimo ataskaitos (ketvirčio ir metų)

·   Rodiklių įgyvendinimo ataskaitos (ketvirčio, pusmečio ir metų)

·   UŽT metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita

·   Vadybos vertinamoji analizė (VVA) (kartą per metus)

·   UŽT vertybių diegimas

·   Dokumentų valdymo kontrolė

·   Veiklos priežiūra ir stebėsena

·   Vidaus ir išorės kokybės vadybos sistemos auditai

·   SADM vidaus auditai

·   Valstybės kontrolės auditai

·   Kitų institucijų patikrinimai

 

 

 

Darbuotojų elgesio kontrolė:

 

·    Susirinkimai kartą per mėnesį struktūrinio padalinio veiklos aptarimui

·    Kas mėnesį su darbuotojais aptarti darbuotojams nustatytas užduotis ir jų įgyvendinimą

·    Kas mėnesį su darbuotojais aptarti rodiklių vykdymą ir pasiektus rezultatus.

·    Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo ataskaitos

·    Metiniai vertinimai

Informacijos saugumo kontrolė:

 

·     IT-help‘e registruojamos (IS, IT išteklių veikimo) problemos ir vykdoma problemų sprendimų apskaita

·     Serverių ir tinklų būklės monitoringas realiu laiku

·     Registruojami duomenų saugumo pažeidimai (prireikus informuojama Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija ir / ar duomenų subjektai)

·      Ne rečiau kaip kas 2 metus peržiūrimi Informacinių sistemų duomenų saugos nuostatai; naudotojų administravimo taisyklės; elektroninės informacijos tvarkymo taisyklės

·     Kartą per metus vykdomas veiklos tęstinumo valdymo plano išbandymas ir parengiama ataskaita, pagal ataskaitos išvadas daromi pakeitimai

Finansų ir turto kontrolė:

 

·   Išteklių naudojimo efektyvumo analizė

·   Informacijos apie biudžeto vykdymą analizė

·   Finansinių ir biudžeto valdymo ataskaitų rinkinio analizė

·   Inventorizacija

 

25. Finansų kontrolė UŽT įgyvendinama vadovaujantis UŽT direktoriaus patvirtintomis finansų kontrolės taisyklėmis, kurios reglamentuoja finansų kontrolės organizavimą UŽT, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, teises, pareigas bei atsakomybę finansų kontrolės srityje.

26. Finansų kontrolė įgyvendinama vadovaujantis pareigų atskyrimo, kompetencijos ir atsakomybės principais.

27. Finansų kontrolės įgyvendinimo metu siekiama užtikrinti, kad UŽT veiklos vykdymas būtų įgyvendinamas įstatymų ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka atsižvelgiant į veiklos tikslus, metinius veiklos planus, programas ir procedūras, piniginių ir materialinių išteklių valdymas ir naudojimas būtų pagrįstas efektyvumo, ekonomiškumo ir rezultatyvumo principais, turtas būtų apsaugotas nuo iššvaistymo, pasisavinimo, neteisėto valdymo ir kitų neteisėtų veiksmų, finansinė informacija būtų gaunama laiku, o finansinės atskaitomybės, programų vykdymo ir kitų ataskaitų sudarymas būtų tikslus, teisingas ir patikimas, informacija ir apskaitos duomenys būtų apsaugoti nuo vagystės, netinkamo naudojimo ar sunaikinimo, būtų užtikrinamas teisingas biudžeto sudarymas ir jo vykdymas.

 

IV SKYRIUS

VIDAUS KONTROLĖS DALYVIŲ PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖS

 

 

28. Atsakomybė už vidaus kontrolės įgyvendinimą UŽT padalijama taip:

28.1. vadovybė formuoja ir palaiko teigiamą požiūrį į vidaus kontrolę, užtikrina efektyvios vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, įgyvendinimą ir tobulinimą, tvirtina UŽT rizikos valdymo planą. Vadovybė turi vengti perteklinės kontrolės, kuri yra žalinga ir pavojinga ne mažiau nei kontrolės nebuvimas, ir gali sukurti per didelį biurokratinį aparatą;

28.2. Direktoriaus pavaduotojas, atsakingas už strateginius veiklos valdymo procesus ir inovacijų įdiegimą, atsako už veiklos kontrolę;

28.3. Kancleris atsako už finansų ir turto kontrolę, darbuotojų elgesio kontrolę;

28.4. Duomenų apsaugos pareigūnas – už informacijos saugumo kontrolę;

28.5. Korupcijos prevencijos specialistas – už teisės aktų nuostatų įgyvendinimo priimant sprendimus kontrolę;

28.6. Duomenų saugos įgaliotinis – už perduodamų elektroninėmis priemonėmis duomenų saugumo kontrolę;

28.7. Strategijos ir inovacijų skyrius kuria, diegia, prižiūri ir tobulina UŽT vidaus kontrolės sistemą, rengia UŽT rizikos valdymo ir vidaus kontrolės planų projektus ir šių planų įgyvendinimo ataskaitas, organizuoja Vidaus kontrolės ir rizikos valdymo komiteto veiklą, atsako už vidaus kontrolės funkcionavimo ir veiksmingumo stebėsenos užtikrinimą ir naujų rizikos rūšių kasdienėje veikloje nustatymą;

28.8. Vidaus kontrolės ir rizikos valdymo komitetas derina UŽT rizikos valdymo plano projektą, vykdo UŽT rizikos valdymo plano įgyvendinimo stebėseną;

28.9. Vidaus kontrolės įgyvendinimo atsakomybės detalizuotos 4-oje lentelėje.

 

4 lentelė. UŽT kontrolės veiklos stebėsena

 

 

Kontrolės veikla

 

Vykdytojas

Veiklos kontrolė:

 

Susirinkimai (savaitės, mėnesio darbų ir rezultatų aptarimui, atskirų klausimų sprendimui)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Užimtumo tarnyba prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Užimtumo tarnyba prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Vadovybė

Struktūrinių padalinių ketvirčio ir metinių veiklos planų įgyvendinimo ataskaitos (ataskaitos formos pavyzdys – 3 priedas)

Struktūrinių padalinių vadovai

Priemonių ir paslaugų stebėsena pagal rizikos valdymo planą

Priemonių ir paslaugų priežiūros skyrius

Rodiklių įgyvendinimo ataskaitos (pusmečio ir metų)

Strategijos ir inovacijų skyrius

UŽT metinio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita

Planavimo ir monitoringo skyrius

Vadybos vertinamoji analizė (VVA) (kartą per metus)

 

 

Kokybės vadybos skyrius

 

UŽT vertybių diegimas

Strategijos ir inovacijų skyrius

 

Komunikacijos skyrius

 

Dokumentų valdymo kontrolė

Dokumentų valdymo skyrius

Darbuo-tojų elgesio kontrolė:

 

Susirinkimai kartą per mėnesį struktūrinio padalinio veiklos aptarimui

Struktūrinių padalinių vadovai

Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo ataskaitos

Korupcijos prevencijos specialistas

Metiniai vertinimai

Struktūrinių padalinių vadovai

Informa-cijos saugumo kontrolė:

 

IT-help‘e registruojamos (IT išteklių veikimo) problemos ir vykdoma problemų sprendimų apskaita

Infrastruktūros ir sistemų priežiūros skyrius

IT-help‘e registruojamos (IS veikimo) problemos ir vykdoma problemų sprendimų apskaita;

IT plėtros skyrius

Serverių ir tinklų būklės monitoringas realiu laiku ir incidentų prevencija

Infrastruktūros ir sistemų priežiūros skyrius

 

Kibernetinių incidentų registravimas; incidentų valdymas

Duomenų saugos įgaliotinis

Registruojami duomenų saugumo pažeidimai (prireikus informuojama Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija ir / ar duomenų subjektai)

Duomenų apsaugos pareigūnas

Ne rečiau kaip kas 2 metus peržiūrimi Informacinių sistemų duomenų saugos nuostatai; naudotojų administravimo taisyklės; elektroninės informacijos tvarkymo taisyklės

Duomenų saugos įgaliotinis

Kartą per metus vykdomas veiklos tęstinumo valdymo plano išbandymas ir parengiama ataskaita, pagal ataskaitos išvadas daromi pakeitimai

Duomenų saugos įgaliotinis

Finansų ir turto kontrolė:

 

Išteklių naudojimo efektyvumo analizė

Planavimo ir monitoringo skyrius

Žmogiškųjų išteklių valdymo skyrius

Turto valdymo skyrius

Informacijos apie biudžeto vykdymą analizė

Planavimo ir monitoringo skyrius

 

Finansinių ir biudžeto valdymo ataskaitų rinkinio analizė

Veiklos apskaitos skyrius

Inventorizacija

Turto valdymo skyrius

Veiklos apskaitos skyrius

UŽT direktoriaus įsakymu sudaryta komisija

 

28.10. Struktūrinių padalinių vadovai atsako už nuolatinės (kasdienės) veiklos efektyvumo stebėseną ir rizikos valdymą pagal vadovaujamam padaliniui priskirtas funkcijas:

28.10.1. kiekvienais metais, ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 31 d. parengia metinius veiklos planus (4 priedas), pateikia juos tvirtinimui tiesioginiam vadovui, kontroliuoja jų vykdymą ir kas ketvirtį, ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 darbo dienos, atsiskaito tiesioginiam vadovui už metiniuose veiklos planuose numatytų veiklų įgyvendinimą;

28.10.2. nustato darbuotojams veiklos užduotis, atsižvelgiant į struktūriniam padaliniui nustatytas užduotis ir tikslus, vykdo jų vykdymo stebėseną bei pažangos rezultatų vertinimą;

28.10.3. periodiškai, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį, organizuoja struktūrinio padalinio darbuotojų pasitarimus, siekiant įvertinti pasiektus veiklos rezultatus, aptarti priemones veiklos efektyvumo didinimui, valdyti riziką;

28.11. darbuotojai, vykdydami savo tiesiogines funkcijas, atsako už vidaus kontrolės veiksmingumo užtikrinimą ir veiklos problemų nustatymą (identifikavimą), informacijos apie problemą perdavimą tiesioginiam vadovui ir (arba) vadovybei.

 

V SKYRIUS

VIDAUS KONTROLĖS ANALIZĖ IR VERTINIMAS

 

29. Strategijos ir inovacijų skyrius, stebėdamas vidaus kontrolės veiksmingumą ir (ar) siekdamas nustatyti naujas rizikos rūšis kasdienėje veikloje, atlieka atskirus vertinimus bei visos vidaus kontrolės sisteminį vertinimą (gali būti vertinamos ir peržiūrimos veiklos sritys, procesai ir veiklos, siekiant užtikrinti, kad jos atitiktų galiojančius teisės aktus, veiklos krypčių aprašus, procedūras ar kitus reikalavimus).

30. Vidaus kontrolės veiksmingumo stebėsenai vykdyti ar naujoms rizikoms nustatyti Strategijos ir inovacijų skyrius gali pasirinkti visas teisėtas priemones ir būdus (atliekant nuotolinę stebėseną ir (ar) nuotolinę apklausą; UŽT valdomoje informacinėje sistemoje esančių įrašų stebėseną; veiklos rodiklių vertinimą; klientų apklausas; klausimynų pildymą; pasitarimų metu gautos informacijos vertinimą ir išvadų bei rekomendacijų rengimą; patikrinimus ir veiklos vertinimus; kitų valstybės institucijų ar įstaigų, turinčių teisę kontroliuoti UŽT veiklą, pateiktos informacijos vertinimus ar kitais pasirinktais būdais ir priemonėmis, taip pat gali inicijuoti psichologinio klimato tyrimų atlikimą) ir turi teisę:

30.1. gauti iš darbuotojų ar struktūrinių padalinių visą reikiamą informaciją (dokumentus, ataskaitas, paaiškinimus ir kt.), susijusią su vidaus kontrolės veikimu;

30.2. pasitelkti struktūrinių padalinių darbuotojus, taip pat kreiptis į kitas institucijas dėl specialistų ir (ar) nepriklausomų ekspertų pasitelkimo specifinėms veiklos sritims vertinti;

30.3. siūlyti vadovybei sudaryti darbo grupę vidaus kontrolės veiksmingumo vertinimams atlikti ar (ir) naujoms rizikų rūšims nustatyti.

31. Kiekvienų metų IV ketvirtį Strategijos ir inovacijų skyrius atlieka vidaus kontrolės analizę, apimančią visus vidaus kontrolės elementus. Vertinama:

31.1. vidaus kontrolės atitiktis Politikos nuostatoms;

31.2. aplinkos pokyčiai, įtakojantys poreikį keisti Politiką;

31.3. UŽT darbuotojų išorės auditorių, kitų vidaus kontrolės dalyvių užfiksuotos neatitiktys, rizikos ar gerinimo galimybės, joms numatytų priemonių vykdymo rezultatyvumas ir efektyvumas;

31.4. planuotų ilgalaikių veiklos rizikos ir kokybės valdymo priemonių efektyvumas ir esama rizikos būklė.

32. UŽT vidaus kontrolė vertinama:

32.1. labai gerai (4 balai) — jei visa rizika yra nustatyta ir valdoma, vidaus kontrolės trūkumų nerasta;

32.2. gerai (3 balai) – jei visa rizika yra nustatyta ir valdoma, bet yra vidaus kontrolės trūkumų, neturinčių neigiamos įtakos UŽT veiklos rezultatams;

32.3. patenkinamai (2 balai) - jei visa rizika yra nustatyta, tačiau dėl netinkamo rizikos valdymo yra vidaus kontrolės trūkumų, kurie gali turėti neigiamą įtaką UŽT veiklos rezultatams;

32.4. silpnai (1 balas) - jei ne visa rizika yra nustatyta, nevykdomas rizikos valdymas ir vidaus kontrolės trūkumai daro neigiamą įtaką UŽT veiklos rezultatams.

33. Strategijos ir inovacijų skyrius, atlikęs vidaus kontrolės veiksmingumo vertinimą, apibendrintą informaciją (ataskaitos, tarnybinio pranešimo ar kita rašytine forma) pateikia UŽT direktoriui.

 

VI SKYRIUS

 

INFORMACIJOS APIE VIDAUS KONTROLĖS ĮGYVENDINIMĄ TEIKIMAS

 

34. Vidaus kontrolės įgyvendinimą reglamentuojančių dokumentų (tvarkos aprašų, taisyklių, instrukcijų ir kitų dokumentų) sąrašas viešinamas UŽT intranete, o vidaus kontrolės rezultatai, galintys turėti įtakos visuomenei, UŽT interneto svetainėje.

35. Informacijos, kaip UŽT įgyvendinama vidaus kontrolė, apibendrinimą pagal UŽT vidaus kontrolės dalyvių pateiktą informaciją organizuoja Strategijos ir inovacijų skyrius.

36. UŽT vidaus kontrolės rezultatus ir visuomenei skirtos informacijos viešinimą organizuoja Komunikacijos skyrius.

37. Kiekvienais metais iki kovo 1 d. UŽT rašytiniu prašymu teikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie vidaus kontrolės įgyvendinimą UŽT per praėjusius kalendorinius metus.

 

VII SKYRIUS

 

VIDAUS KONTROLĖS POLITIKOS ATNAUJINIMAS

 

 

38. Vidaus kontrolė UŽT nuolat tobulinama, atsižvelgiant į vidaus kontrolės analizės ir vertinimo rezultatus

39. Politika ne rečiau kaip kartą per metus turi būti peržiūrima, patikslinama ir atnaujinama, siekiant užtikrinti aktualumą ir atitiktį UŽT poreikiams.

40. Už Politikos priežiūrą ir atnaujinimą atsakingas Strategijos ir inovacijų skyrius.

 

__________________________