UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 23 d. Nr. AĮ-249

Utena

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu:

1Tvirtinu Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. birželio 23 d. įsakymą Nr. AĮ-805 „Dėl Utenos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo tvirtinimo” su visais pakeitimais ir papildymais.

3Pavedu Dokumentų valdymo ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjai Monikai Makaveckienei su šiuo įsakymu supažindinti struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, į struktūrinius padalinius neįeinančius valstybės tarnautojus, o struktūrinių teritorinių padalinių vadovams - padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

4Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. kovo 1 d.

5Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                                Vidas Žvinys

 


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. vasario 23 d. įsakymu

Nr. AĮ- 249

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Utenos rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) kaip Perkančiosios organizacijos numatomų vykdyti prekių, paslaugų ir darbų bei pagal kitos perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto suteiktą įgaliojimą atliekamų viešųjų pirkimų (toliau - Pirkimai) planavimo, inicijavimo, organizavimo ir kontrolės tvarką, šiame procese dalyvaujančių Perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (toliau – darbuotojai) teises, pareigas ir atsakomybę.

2.    Viešųjų pirkimų atlikimo tvarką Perkančiojoje organizacijoje reglamentuoja Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (toliau – Įstatymas), kiti su viešaisiais pirkimais susiję teisės aktai ir šis Aprašas.

3.    Apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Įstatyme ir kituose teisės aktuose, išskyrus atvejus, kai šiame Apraše yra apibrėžta kitaip.

4.    Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Apklausos pažyma  – viešųjų pirkimų sistemoje (VIPIS) pirkimų organizatoriaus, mažos vertės pirkimo atvejais pildoma kortelė, pagrindžianti jo priimtų sprendimų atitiktį Įstatymo ir kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams. Apklausos pažyma nepildoma, kai pirkimas vykdomas per centrinę perkančiąją organizaciją (toliau – CPO) arba iš jos.

4.2.   CVP IS administratorius – Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas darbuotojas ar jį pavaduojantis darbuotojas, turintis teisę Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau - CVP IS) tvarkyti duomenis apie Perkančiąją organizaciją ir jos darbuotojus (pirkimų specialistus, ekspertus ir kt.).

4.3. Galutiniai pirkimo dokumentai – pirminių pirkimo dokumentų pagrindu parengti, Įstatyme, kituose su viešaisiais pirkimais susijusiuose teisės aktuose bei Apraše nustatytus reikalavimus atitinkantys bei nustatyta tvarka suderinti pirkimo dokumentai, kuriuos tvirtina viešųjų pirkimų komisija arba pasirašo pirkimų organizatorius.

4.4. Kontora – Perkančiosios organizacijos dokumentų valdymo sistema „Kontora“.

4.5. Paraiška – užduotis viešajam pirkimui (toliau – Paraiška) – pirkimų inicijavimui bei vykdymui skirtas dokumentas, kuriame pirkimų iniciatorius nurodo siūlomus inicijuojamo viešojo pirkimo duomenis. Inicijuojant viešąjį pirkimą, Paraiška viešųjų pirkimų sistemoje (VIPIS) teikiama vadovaujantis pirkimo paraiškos pildymo ir derinimo per VIPIS schema (Aprašo 1 priedas).

4.6. Pirkimų iniciatorius – Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas į struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės tarnautojas, tiesiogiai pavaldus Perkančiosios organizacijos vadovui, struktūrinio padalinio vadovas, ar seniūnijos seniūnas (jiems negalint eiti pareigų – juos pavaduojantys asmenys) atliekamų tarnybinių funkcijų ribose nurodantis poreikį pagal prioritetus, dėl reikalingų prekių, paslaugų arba darbų įsigijimo, rengiantis ir teikiantis jų techninę specifikaciją, Paraišką bei siūlantis būtinąsias sutarties sąlygas, būtinus kvalifikacijos ir/ar kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų reikalavimus.

4.7. Pirkimų organizatorius Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris Perkančiosios organizacijos nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka mažos vertės pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma viešojo pirkimo komisija. Pirkimų organizatoriai gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys.

4.8. Pirkimų planas (toliau Planas) – Apraše nustatyta tvarka parengtas ir Perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintas einamaisiais biudžetiniais metais planuojamų vykdyti prekių, paslaugų ir (ar) darbų viešųjų pirkimų planas( Aprašo 2 priedas).

4.9. Viešųjų pirkimų sistema (toliau – VIPIS) – Perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų informacinė sistema VIPIS.

4.10.    Pirminiai pirkimo dokumentai – Įstatyme ir Apraše nustatytus reikalavimus atitinkantys pirminiai pirkimo inicijavimui skirti dokumentai/duomenys, kuriuos pirkimų iniciatorius pateikia Viešųjų pirkimų skyriui Apraše nustatyta tvarka ir terminais.

4.11.    Planuojamų vykdyti viešųjų pirkimų sąrašas (poreikis) – Pirkimų iniciatoriaus parengta, susisteminta Perkančiosios organizacijos vadovui teikiama informacija apie ateinančiais biudžetiniais metais reikalingas pirkti prekes, paslaugas ir darbus, įskaitant vidaus ir komercinius sandorius.

4.12.    Prevencinę pirkimų ir pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę atliekantis asmuo – Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas darbuotojas, nustatyta tvarka vykdantis viešojo pirkimo proceso procedūros stebėseną, patikrinimą ir suderinimą.

4.13.    Rinkos tyrimas – kokybinės ir kiekybinės informacijos apie realių bei potencialių prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą, tiekėjus, jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, užimamą rinkos dalį, kainas ir pan. rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas, skirtas sprendimams, susijusiems su pirkimais, priimti. Rinkos tyrimo rezultatai fiksuojami rinkos tyrimo pažymoje (Aprašo 3 priedas). Rinkos tyrimą atlieka pirkimų iniciatoriai.

4.14.    Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo – darbuotojas, kuris rengia einamųjų biudžetinių metų Plano ir jo pakeitimų projektus, juos patvirtinus – skelbia Įstatymo nustatyta tvarka ir vykdo kitas jam Apraše ir kituose teisės aktuose numatytas funkcijas.

4.15.    Sutarties administratorius - Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirtas į struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės tarnautojas, tiesiogiai pavaldus Perkančiosios organizacijos vadovui, struktūrinio padalinio vadovas, ar seniūnijos seniūnas (jiems negalint eiti pareigų – juos pavaduojantys asmenys), kontroliuojantis už sutarties vykdymą atsakingo asmens funkcijų vykdymą, patvirtinantis atsiskaitymo už suteiktas paslaugas, prekes ar darbus dokumentus, atsakingas už su sutarčių vykdymu susijusios informacijos, įskaitant siūlymus dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimo – pardavimo sutarčių pratęsimo, keitimo, nutraukimo, teisinių pasekmių tiekėjui, nevykdančiam ar netinkamai vykdančiam pirkimo sutartyje nustatytus įsipareigojimus, pateikimo Perkančiosios organizacijos vadovui.

4.16.    Viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija)Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu pagal Įstatymo 19 straipsnį, sudaryta Komisija, kuri šio Aprašo nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimus. Atsižvelgiant į pirkimų apimtį bei kitas susijusias aplinkybes, gali būti sudaromos kelios komisijos pirkimams ar konkrečiam pirkimui vykdyti.

5.    Visi šio Aprašo nustatyta tvarka rengiami ir/ar teikiami dokumentai derinami, tvirtinami ir pasirašomi VIPIS ir/arba Kontora.

6.    Pasikeitus Apraše minėtiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų redakcijos nuostatos.

 

II SKYRIUS

PIRKIMŲ PROCESE DALYVAUJANTYS ASMENYS IR JŲ FUNKCIJOS

 

7.    Už Įstatymo ir kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų laikymosi užtikrinimą Perkančiojoje organizacijoje yra atsakingas Perkančiosios organizacijos vadovas.

8.     Perkančiosios organizacijos darbuotojai, dalyvaujantys pirkimų ir vidaus kontrolės procese:

8.1.    Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo;

8.2.    Pirkimų iniciatorius;

8.3.    Pirkimų organizatorius;

8.4.    Komisija;

8.5.    Sutarties administratorius;

8.6.    Prevencinę pirkimų ir pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę atliekantis asmuo;

8.7.    CVP IS administratorius;

8.8.    Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas.

9.      Prieš pradėdami vykdyti jiems nustatytas funkcijas, Perkančiosios organizacijos darbuotojai, pirkimų iniciatoriai, pirkimų organizatoriai, viešųjų pirkimų komisijos nariai, ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūrose ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją (forma patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 1S-93 „Dėl nešališkumo deklaracijos tipinės formos patvirtinimo“) ir konfidencialumo pasižadėjimą. Nešališkumo deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus darbuotojai turi atnaujinti (pasirašyti naujus) ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Pirkimų iniciatoriai, pirkimų organizatoriai, viešųjų pirkimų komisijos nariai  ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai, prieš pradėdami vykdyti jiems nustatytas funkcijas, o taip pat ir Perkančiosios organizacijos vadovas turi užpildyti arba atnaujinti privačių interesų deklaracijas, kaip tai nurodyta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme.

10.     Jeigu pirkimo objektas yra sudėtingas, o pasiūlymams nagrinėti ir vertinti reikia specialių žinių,  gali būti kviečiami ekspertai konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių, ir (ar) tiekėjų pateiktiems pasiūlymams nagrinėti. Ekspertų funkcijas pirkimuose gali atlikti Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu skiriami darbuotojai ar/ir kiti ekspertai, kurių paslaugos perkamos Įstatymo nustatyta tvarka. Konsultacijos su ekspertais turi vykti nepažeidžiant tiekėjų konkurencijos, nediskriminavimo ir skaidrumo principų.

11.    Perkančioji organizacija prekes, paslaugas ir darbus, vadovaujantis Įstatymo 82 straipsniu, privalo įsigyti naudojantis CPO atlikta pirkimo procedūra ar valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi, kai yra abi šios sąlygos kartu:

11.1.   kai numatoma pirkimo sutarties vertė lygi arba didesnė kaip 10 000 Eur be PVM;

11.2.   numatomos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai atitinka Perkančiosios organizacijos poreikius ir Perkančioji organizacija negali prekių, paslaugų ar darbų įsigyti efektyvesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas.

12.    Siūlymą pirkti per CPO arba iš jos Perkančiosios organizacijos vadovui teikia pirkimų iniciatorius, pirkimų organizatorius arba Komisija, tačiau nusprendus pirkimo nevykdyti per/iš CPO, siūlymą teikiantis subjektas privalo motyvuoti savo sprendimą. Motyvuotą sprendimą patvirtinantis dokumentas turi būti paskelbtas Perkančiosios organizacijos internetinėje svetainėje ir saugomas kartu su kitais pirkimo dokumentais Įstatymo 97 straipsnyje nustatyta tvarka. Atliekant pirkimus per CPO, juos vykdo tik Pirkimų organizatorius, neatsižvelgiant į Aprašo 41.1. ir 41.2. papunkčiuose numatytas vertes.

13.   Už pirkimų planavimą atsakingo asmens funkcijos ir atsakomybė:

13.1. pagal iš pirkimų iniciatoriaus gautą pirkimų poreikį rengia Plano projektą ir patvirtinto Plano pakeitimus, skaičiuoja numatomų pirkimų vertes, parenka pirkimų būdus bei užpildo kitą, Aprašo 2 priede nustatytą informaciją;

13.2.  pagal Perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą Planą rengia Perkančiosios organizacijos pirkimų suvestinę ir ją ne vėliau negu iki einamųjų biudžetinių metų kovo 15 d., o patikslinus Planą – nedelsdamas, skelbia Įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka CVP IS ir Perkančiosios organizacijos internetinėje svetainėje.

14.     Pirkimų iniciatoriaus funkcijos ir atsakomybė:

14.1atlieka pirkimo objekto rinkos tyrimą ir užpildo rinkos tyrimo pažymą (Aprašo 3 priedas);

14.2rengia ir teikia Perkančiosios organizacijos vadovui informaciją apie poreikį įsigyti prekes, paslaugas ar darbus einamaisiais biudžetiniais metais;

14.3kiekvieno pirkimo procedūroms atlikti pildo Paraišką. Kartu su Paraiška rengia ir pateikia pirkimo objekto techninę specifikaciją, tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus (jei tokie siūlomi), neprivalomus tiekėjų pašalinimo pagrindus (jei tokie siūlomi), kokybės vadybos / aplinkos apsaugos standartus (jei tokie siūlomi), pasiūlymų vertinimo kriterijus, pagrindines pirkimo sutarties sąlygas (jei tokias siūlo) ir pagrindimą dėl pirkimo objekto neskaidymo į dalis (tarptautinių pirkimų atveju ir kai atliekamas statinio statybos darbų ir statinio projektavimo paslaugų pirkimas);

14.4derina viešųjų pirkimų sutarčių sąlygų projektus prieš pirkimo procedūras, patvirtindamas, kad viešųjų pirkimų sutarčių sąlygų projektai atitinka pagrindines pirkimo sutarties sąlygas, pateiktas kartu su Paraiška.

14.5teikia išvadas dėl gautų pretenzijų, susijusių su jo parengta informacija, nurodyta šio Aprašo 14.3 punkte;

14.6esant poreikiui, teikia Perkančiosios organizacijos vadovui pasiūlymą tikslinti Planą ar įtraukti naujus pirkimus, pildydamas Aprašo 4 priede nustatytą formą ir VIPIS poreikio kortelę.

15.     Pirkimų organizatoriaus funkcijos ir atsakomybė:

15.1.  vykdo mažos vertės pirkimų procedūras Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo, patvirtinto Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytais atvejais ir tvarka;

15.2.  vykdo prekių, paslaugų ar darbų pirkimus naudojantis CPO atlikta pirkimo procedūra, neatsižvelgiant į Aprašo 41.1 ir 41.2 papunkčiuose nustatytas vertes, ar valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi.

15.3.  pildo Apklausos pažymą;

15.4.  kai Pirkimas atliekamas raštu, rengia galutinius pirkimo dokumentus ir jei reikalinga, suderinęs su pirkimų iniciatoriumi, koreguoja ir/ar siūlo papildomus kvalifikacijos ir techninės specifikacijos reikalavimus, tiekėjų pašalinimo pagrindus, kokybės vadybos/aplinkos apsaugos standartus, pasiūlymų vertinimo kriterijus, pagrindines pirkimo sutarties sąlygas, kurių Paraiškoje nenurodė pirkimų iniciatorius;

15.5.  pirkimo procedūrų vykdymo metu, atsiradus aplinkybėms, kurių nebuvo galima numatyti, gali inicijuoti pirkimo procedūrų nutraukimą, teikdamas tokį siūlymą Perkančiosios organizacijos vadovui. Sprendimą dėl pirkimo procedūrų nutraukimo priima Perkančiosios organizacijos vadovas. Perkančiosios organizacijos vadovui rezoliucija priėmus sprendimą dėl pirkimo procedūrų nutraukimo, atlieka su pirkimo nutraukimu susijusius veiksmus;

15.6.  sudaro savo vykdomų pirkimų dokumentų bylas;

15.7.  pasibaigus pirkimui, pirkimo dokumentų bylas perduoda atsakingam asmeniui Aprašo 64 punkte nustatyta tvarka.

16.     Komisija (-os) dirba pagal Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu patvirtintą viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentą.

17.     Sutarties administratoriaus funkcijos ir atsakomybė nustatyta Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu patvirtintose Viešųjų pirkimų sutarčių vykdymo taisyklėse.

18.       Prevencinę pirkimų ir pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę atliekančio asmens funkcijos ir atsakomybė:

18.1.    Aprašo 39 punkte nustatyta tvarka derina viešųjų pirkimų sutarčių sąlygų projektus prieš pirkimo procedūras, patvirtindamas, kad viešųjų pirkimų sutarčių sąlygų projektai atitinka Įstatymo 87 straipsnyje  viešojo pirkimo sutarties turiniui keliamus reikalavimus;

18.2.    Aprašo 49 ir 50 punktuose nustatyta tvarka, derina galutinius pirkimo dokumentus prieš pirkimo procedūras, patvirtindamas, kad galutiniai pirkimo dokumentai atitinka Įstatymo 35 straipsnyje nustatytus viešojo pirkimo dokumentų turiniui keliamus reikalavimus;

18.3.    derina viešųjų pirkimų sutarčių projektus prieš pasirašymą, patvirtindamas, kad viešojo pirkimo sutarties projektas parengtas tinkamai;

18.4.    derina viešųjų pirkimų sutarčių pakeitimų, sustabdymų, nutraukimų projektus, patvirtindamas, kad viešųjų pirkimų sutarčių pakeitimų, sustabdymų, nutraukimų projektai atitinka Sutartyje ir/ar Įstatymo 89 straipsnyje, (ar) 90 straipsnyje numatytus pagrindus.

19. CVP IS administratoriaus funkcijos ir atsakomybė:

19.1.   atsako už duomenų apie Perkančiąją organizaciją aktualumą ir teisingumą, administruoja CVP IS naudotojams suteiktas teises;

19.2.   sukuria ir registruoja naujus CVP IS naudotojus, kuria naudotojų grupes CVP IS priemonėmis vykdomiems pirkimams, suteikia jiems įgaliojimus ir nustato prieigos prie duomenų ribas;

19.3.   Perkančiosios organizacijos darbuotojams nutraukus darbo santykius, panaikina jų prieigą prie CVP IS.

20. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjo  funkcijos ir atsakomybė:

20.1.   vizuoja bei teikia Viešųjų pirkimų skyriaus specialistui (Komisijos nariui) ar pirkimų organizatoriui, rengsiančiam galutinius pirkimo dokumentus, pirkimų iniciatoriaus pateiktas Paraiškas.

20.2.   įvertinęs atliekamų pirkimų apimtis bei kitas svarbias aplinkybes vizuoja ir teikia pirkimų organizatoriui (ne Viešųjų pirkimų skyriaus specialistui), rengsiančiam galutinius pirkimo dokumentus, pirkimų iniciatoriaus pateiktas Paraiškas tik elektroniniu paštu gavęs Perkančiosios organizacijos vadovo ir pirkimų organizatoriaus tiesioginio vadovo raštišką leidimą;

20.3derina Viešųjų pirkimų skyriaus specialisto (Komisijos nario) ar pirkimų organizatoriaus parengtus galutinius pirkimo dokumentus, užtikrindamas jų teisėtumą bei atitiktį Įstatymui, kitiems su viešaisiais pirkimais susijusiems teisės aktams ir šiam Aprašui.

20.4derina už pirkimo planavimą atsakingo asmens parengtą Plano projektą, Planą patvirtinus Perkančiosios organizacijos vadovui – Plano pakeitimo projektus, užtikrindamas jų teisėtumą bei atitiktį Įstatymui, kitiems su viešaisiais pirkimais susijusiems teisės aktams ir šiam Aprašui bei teikia Perkančiosios organizacijos vadovui tvirtinti;

20.5.  vykdo pirkimų inicijavimo, kitos informacijos, privalomos skelbti Įstatyme nustatyta tvarka, paskelbimo priežiūrą;

20.6.  derina teisės aktų projektus dėl asmenų, dalyvaujančių Perkančiosios organizacijos pirkimų ir vidaus kontrolės procese, paskyrimo;

20.7.   užtikrina, kad ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus būtų peržiūrėti nešališkumo deklaracijų ir konfidencialumo pasižadėjimų registro duomenys, pateiktos privačių interesų deklaracijos ir patikrinta, ar visi Komisijos nariai, ekspertai, pirkimų iniciatorius, pirkimų organizatorius, už pirkimų planavimą atsakingas asmuo yra pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą bei deklaravę privačius interesus, kaip tai nurodyta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme;

20.8.   užtikrina, kad naujai paskirtas pirkimų iniciatorius, pirkimų organizatorius, visi naujai sudarytos Komisijos nariai ir ekspertai, prieš pradėdami darbą, pasirašytų nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą;

20.9.   derina pirkimų sutarčių projektus prieš pasirašymą, patvirtindamas, kad pasirašoma viešojo pirkimo sutartis atitinka pirkimo dokumentuose nustatytas sąlygas ir tiekėjo pasiūlymą;

20.10. nutraukus pirkimo sutartį dėl esminio sutarties pažeidimo – įtraukia tiekėjus į nepatikimų tiekėjų sąrašą;

20.11. įtraukia tiekėjus į melagingą informaciją pateikusių tiekėjų sąrašus, jei pirkimo procedūrų metu tiekėjas nuslėpė ar pateikė melagingą informaciją, kaip nustatyta Įstatymo 46 straipsnio 4 dalies 4 punkte (šią informaciją Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui taip pat gali perduoti pirkimų organizatorius arba Komisija);

20.12. užtikrina pasibaigusių pirkimų bylų saugojimą ir organizuoja pirkimų bylų perdavimą į archyvą;

20.13. pagal poreikį kaupia ir rengia statistinę informaciją apie Perkančiosios organizacijos atliktus, atliekamus ir planuojamus viešuosius pirkimus bei teikia Perkančiosios organizacijos vadovui vieną kartą per mėnesį arba dažniau - Perkančiosios organizacijos vadovui paprašius;

20.14. užtikrina, kad būtų laikomasi Apraše nustatytų terminų.

 

III SKYRIUS

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAVIMAS

 

21Perkančiosios organizacijos viešieji pirkimai vykdomi pagal Perkančiosios organizacijos vadovo patvirtintą Paraišką ir patvirtintą, Įstatymo nustatyta tvarka paskelbtą Planą, kuris sudaromas biudžetiniams metams.

22Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuoja pirkimų iniciatoriai. Prieš planuodami pirkimui skirtinas lėšas, pirkimų iniciatoriai turi atlikti rinkos tyrimą numatomai pirkimo vertei apskaičiuoti. Pirkimų iniciatorius kiekvienų biudžetinių metų pabaigoje, bet ne vėliau kaip iki gruodžio 15 d., Kontoroje (pagal Aprašo 4 priede nustatytą formą) ir VIPIS (Poreikio kortelėje pildomi Aprašo 4 priede nustatytoje formoje pateikiami duomenys) Perkančiosios organizacijos vadovui pateikia planuojamų vykdyti viešųjų pirkimų poreikį ateinantiems biudžetiniams metams. Perkančiosios organizacijos vadovas gautus poreikius nukreipia Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui, o šis - už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui.

23.  Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, gautų planuojamų vykdyti viešųjų pirkimų poreikių pagrindu, rengia Plano projektą ir informaciją apie numatomus sudaryti vidaus ir komercinius sandorius, skaičiuoja numatomų viešųjų pirkimų vertes, parenka pirkimo būdus bei užpildo kitą, Aprašo 2 priede nustatytą, informaciją.

24.  Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs Plano projektą, derina jį su Viešųjų pirkimų skyriaus vedėju, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju, Finansų skyriaus vedėju bei pirkimų iniciatoriais, pateikusiais viešųjų pirkimų poreikius. Minėti asmenys per 3 darbo dienas pateikia savo pastabas ar komentarus, jeigu jų neturi, suderina pateiktą Plano projektą. Minėtų asmenų pastabas ar komentarus svarsto Perkančiosios organizacijos vadovas, priimdamas sprendimą dėl Plano projekto tvirtinimo.

25.  Suderinus su Aprašo 24 punkte nustatytais asmenimis, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d., einamųjų metų Plano projektas teikiamas Perkančiosios organizacijos vadovui tvirtinti. Planą Perkančiosios organizacijos vadovas paprastai tvirtina iki einamųjų biudžetinių metų kovo 1 d., bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų Utenos rajono savivaldybės tarybai patvirtinus einamųjų biudžetinių metų Utenos rajono savivaldybės biudžetą.

26Planas gali būti tikslinamas vadovaujantis skirtais asignavimais biudžete. Tuo atveju pirkimų iniciatorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po biudžeto patvirtinimo Perkančiosios organizacijos vadovui Kontoroje (pagal Aprašo 4 priede nustatytą formą) ir VIPIS (Poreikio kortelėje pildomi Aprašo 4 priede nustatytoje formoje pateikiami duomenys)  pateikia patikslintus pirkimų poreikius einamiesiems finansiniams metams. Perkančiosios organizacijos vadovas gautus poreikius nukreipia Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui, o šis - už pirkimų planavimą atsakingam asmeniui.

27Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo, parengęs patikslintą Plano projektą, derina jį su Viešųjų pirkimų skyriaus vedėju, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju bei Finansų skyriaus vedėju. Minėti asmenys per 3 darbo dienas nuo Plano projekto gavimo dienos pateikia savo pastabas ar komentarus, o jeigu jų neturi, suderina pateiktą Plano pakeitimo projektą. Minėtų asmenų pastabas ar komentarus svarsto Perkančiosios organizacijos vadovas, priimdamas sprendimą dėl Plano pakeitimo projekto tvirtinimo.

28 Planas gali būti tikslinamas Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka ir kitais, Apraše nenumatytais atvejais, ne dažniau kaip vieną kartą per mėnesį Perkančiosios organizacijos vadovo atskiru raštišku pavedimu.

29Už pirkimų planavimą atsakingas asmuo kiekvienais metais, ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o patikslinus einamųjų metų Planą - nedelsiant po patikslinimo, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir Perkančiosios organizacijos interneto svetainėje skelbia tais metais planuojamų atlikti viešųjų pirkimų suvestinę. Viešųjų pirkimų suvestinė skelbiama Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka.

30.  Pirkimai Perkančiojoje organizacijoje išimtinais atvejais gali būti atliekami ir iki Plano patvirtinimo Perkančiosios organizacijos vadovo atskiru raštišku pavedimu, suderinus su Viešųjų pirkimų skyriaus vedėju, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju.

 

IV SKYRIUS

PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PIRKIMŲ

INICIJAVIMAS

 

31.  Prieš inicijuodamas pirkimo procedūras, pirkimų iniciatorius turi atlikti rinkos tyrimą, reikalingą potencialiems tiekėjams ir numatomai pirkimo vertei nustatyti, bei užpildyti rinkos tyrimo formą (Aprašo 3 priedas). Rinkos tyrimas gali būti neatliekamas pirkimams iki 3000 Eur be PVM, dėl nuo Perkančiosios organizacijos nepriklausančių ypatingos skubos aplinkybių atliekamam pirkimui, darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo paslaugų pirkimui ar darbų pirkimui, kai darbai perkami pagal parengtą techninį projektą.

32.     Pirkimų iniciatoriai Apraše nustatytais terminais Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui pateikia pirkimo procedūroms atlikti būtinus duomenis bei pirminius pirkimo dokumentus, kuriuos sudaro:

32.1.  užpildyta Paraiška.

32.2.  užpildyta rinkos tyrimo pažyma;

32.3.  pirkimo objekto techninė specifikacija, parengta pagal Įstatymo 37 straipsnio reikalavimus;

32.4.  kiti duomenys/dokumentai.

33.     Pirminiai pirkimo dokumentai Aprašo nustatyta tvarka turi būti pateikti ne vėliau kaip prieš:

33.160 kalendorinių dienų iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad bus atliekamas tarptautinės vertės pirkimas;

33.245 kalendorines dienas iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad bus atliekamas supaprastintas pirkimas;

33.320 kalendorinių dienų (kai nereikalinga rengti viešojo pirkimo sutarties projekto) arba 45 kalendorines dienas (kai reikalinga rengti viešojo pirkimo sutarties projektą) iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad bus atliekamas mažos vertės pirkimas;

33.4.  15 kalendorinių dienų iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad pirkimas bus atliekamas per centrinę perkančiąją organizaciją (CPO) ar iš jos.

34.     Perkančiosios organizacijos vadovo pavedimu (esant poreikiui, skubiai pradėti pirkimo procedūras) pirminiai dokumentai gali būti pateikiami ir kitais nei Aprašo 33.1-33.4 papunkčiuose nustatytais terminais.

35.     Užpildyti Aprašo 32.1. papunktyje nurodytą Paraišką, parengti 32.2.-32.4. papunkčiuose nurodytų dokumentų/duomenų projektus bei įkelti juos VIPIS turi teisę pirkimų iniciatoriaus struktūriniame padalinyje ar seniūnijoje dirbantis specialistas, Pirkimų iniciatoriaus pavedimu.

36.     Pirkimo iniciatorius atsako už pateikiamų pirkimo procedūroms atlikti būtinų duomenų bei pirminių pirkimo dokumentų teisingumą, aktualumą bei užtikrina jų teisėtumą, siūlomo atlikti pirkimo inicijavimą laiku, pirkimo tikslingumą, pirkimo sutartimi prisiimamų finansinių įsipareigojimų įgyvendinimą, Perkančiosios organizacijos poreikius atitinkantį pirkimo objekto apibūdinimą, techninės specifikacijos (perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybių apibūdinimas) atitiktį įstatymams ir teisės aktams, susijusiems su pirkimo objektu, už su pirkimo specifika susijusių tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nurodymą. Visais atvejais techninės specifikacijos turi būti parengtos taip, kad būtų užtikrinama konkurencija bei nediskriminuojami tiekėjai.

37.     Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas ar pirkimų organizatorius, rengiantis galutinius pirkimo dokumentus, per 5 darbo dienas nuo pavedimo vykdyti viešąjį pirkimą gavimo dienos, patikrina pirkimų iniciatoriaus pateiktus pirminius pirkimo dokumentus. Nustatęs, kad pirminiai pirkimo dokumentai pateikti ne Apraše nustatyta tvarka, pirminiuose pirkimo dokumentuose nenurodyta arba nurodyta neišsami ir/ar Įstatymo reikalavimų neatitinkanti informacija/duomenys apie pirkimo objektą, kvalifikacijos reikalavimus, ir/ar kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartus, viešojo pirkimo sutarties būtinąsias sąlygas ir kt., turi teisę juos atmesti, nurodydamas atmetimo priežastis arba koreguoti, esant smulkiems netikslumams. Pirkimų iniciatorius atmestus ar pagal pastabas koreguotinus pirminius pirkimo dokumentus turi pataisyti ir per 3 darbo dienas nuo dokumentų atmetimo ar prašymo patikslinti gavimo dienos pateikti Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui.

38.     Pirkimų iniciatoriai savo kompetencijos ribose privalo nedelsiant suteikti visą galutiniams pirkimo dokumentams parengti reikalingą informaciją.

39.     Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas ar pirkimų organizatorius, rengiantis galutinius pirkimo dokumentus, pagal gautus pirminius pirkimo dokumentus parengia viešojo pirkimo sutarties sąlygų projektą, kurį suderina su prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu, pirkimo iniciatoriumi, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėju bei Dokumentų valdymo ir bendrųjų reikalų skyriaus vyr. specialistu, atsakingu už bendrinės lietuvių kalbos normų laikymąsi. Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas, derindamas viešojo pirkimo sutarties sąlygų projektą, peržiūri, ar įsipareigojimams įvykdyti užteks asignavimų bei apmokėjimo sąlygas. Minėti asmenys siūlomo viešojo pirkimo sutarties sąlygų projektą suderina ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Viešojo pirkimo sutarties sąlygų projektą derinantys asmenys, gavę rengiamą dokumentą derinti, pateikia pastabas ar komentarus (jeigu jų turi), ir suderina viešojo pirkimo sutarties sąlygų projektą, pritarimą (nepritarimą) rengiamo dokumento projektui patvirtindami Kontora sisteminiu parašu.

40.     Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas ar pirkimų organizatorius, rengiantis galutinius pirkimo dokumentus, iki planuojamo pirkimo procedūros pradžios, numatytos Aprašo 33 p., ištaiso derinimo etape gautas pastabas ir klaidas, įkelia galutinę viešojo pirkimo sutarties sąlygų projekto versiją, sisteminiu parašu patvirtina projekto derinimo sekos pabaigą ir užregistruoja.

 

V SKYRIUS

PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PIRKIMŲ

ORGANIZAVIMAS IR ATLIKIMAS

 

41.  Perkančiosios organizacijos viešiesiems pirkimams organizuoti ir atlikti Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu:

41.1.  sudaroma Komisija (-os) organizuoti ir atlikti pirkimus, kai prekių ir paslaugų numatomo pirkimo vertė yra lygi arba didesnė kaip 30 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), o konkrečių darbų numatomo pirkimo vertė yra didesnė kaip 60 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), išskyrus kai pirkimai vykdomi iš/per CPO.

41.2.  paskiriami Perkančiosios organizacijos darbuotojai (pirkimų organizatoriai) organizuoti ir atlikti supaprastintus mažos vertės viešuosius pirkimus, kai konkrečių prekių ir paslaugų numatomo pirkimo vertė yra mažesnė kaip 30 000 Eur be PVM, o konkrečių darbų numatomo pirkimo vertė yra mažesnė kaip 60 000 Eur be PVM.

42.  Perkančiosios organizacijos vadovas atskiru įsakymu gali pavesti pirkimą atlikti Komisijai ar pirkimų organizatoriui, neatsižvelgdamas į Aprašo 41.1. ir 41.2. papunkčiuose numatytas vertes ir aplinkybes.

43.  Komisija ir pirkimų organizatorius pradeda vykdyti pirkimo procedūras tik Perkančiosios organizacijos vadovui patvirtinus Paraišką.

44.  Komisijos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas, vadovaudamasis Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu patvirtintu Komisijos darbo reglamentu.

45.  Susirašinėjimo tarp Perkančiosios organizacijos padalinių dokumentai, įskaitant ir padalinių vidaus dokumentus (raštus), adresuojamus Perkančiosios organizacijos vadovui ar kito padalinio vadovui, rengiami, pasirašomi sisteminiu parašu (tų padalinių vadovų) Kontoroje.

46.  Rengdamas siunčiamą raštą Perkančiosios organizacijos vadovo vardu, dokumento rengėjas, pasirinkęs nuoseklią derinimo seką, turi pateikti derinimui Kontoroje: Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui; Dokumentų valdymo ir bendrųjų reikalų skyriaus specialistui, atsakingam už bendrinės lietuvių kalbos normų laikymąsi; kitų, su rengiamu raštu susijusių, skyrių vedėjams ir specialistams; administracijos direktoriaus pavaduotojui (kai raštas susijęs su jo kuruojamomis sritimis). Dokumento derintojas pastabas dėl rengiamo dokumento projekto fiksuoja dokumento faile, kurį įkelia į Kontorą, sukurdamas naują rengiamo dokumento failo versiją, o dokumento rengėjas priima sprendimą pritarti ar nepritarti pateiktoms derintojo pastaboms (po kiekvieno derintojo naujo failo įkėlimo, rengėjas įkelia savo failo versiją su priimtomis/nepriimtomis derintojo pastabomis, išskyrus po specialisto, atsakingo už bendrinės lietuvių kalbos normų laikymąsi pateiktų pastabų). Perkančiosios organizacijos vadovas pasirašo dokumentą kvalifikuotu elektroniniu parašu, dokumentas registruojamas Kontoroje.

47.  Visą su pirkimo procedūromis susijusią informaciją pirkimų organizatorius, Komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Komisijos narys tiekėjams ir/ar kitiems su pirkimo procedūromis susijusiems asmenims siunčia (pateikia):

47.1.    kai pirkimas vykdomas CVP IS – CVP IS skiltyje „Pranešimų siuntimas“ pirkimų organizatoriaus ar Komisijos priimtų sprendimų pagrindu;

47.2.  kitais atvejais - Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjo vardu pirkimų organizatoriaus ar Komisijos priimtų sprendimų pagrindu. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas pasirašo dokumentą kvalifikuotu elektroniniu parašu, dokumentas registruojamas Kontoroje.

48.  Galutinius pirkimo dokumentus Viešųjų pirkimų skyriaus specialistai ar pirkimų organizatoriai formuoja pagal pirkimų iniciatoriaus parengtus ir Viešųjų pirkimų skyriui pateiktus pirminius pirkimo dokumentus, vadovaudamiesi Įstatymo, Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo, patvirtinto Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais su viešaisiais pirkimais susijusiais teisės aktais ir Aprašo nuostatomis. Galutinius pirkimo dokumentus Viešųjų pirkimų skyriaus specialistai ar pirkimų organizatoriai parengia ir Aprašo nustatyta tvarka suderina iki planuojamo pirkimo procedūros pradžios, numatytos Aprašo 33 punkte.

49.  Galutinis pirkimo, kurį pavesta atlikti pirkimo organizatoriui, dokumentų projektas derinamas su Viešųjų pirkimų skyriaus vedėju ir pirkimo iniciatoriumi. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į pirkimo sudėtingumą ir/ar svarbą, gali pavesti pirkimo organizatoriui galutinių pirkimo dokumentų projektą suderinti su prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu. Galutinių pirkimo dokumentų projektą derinantys asmenys, gavę rengiamus dokumentus derinti, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo pateikia savo pastabas ar komentarus (jeigu jų turi), suderina pateiktą galutinių pirkimo dokumentų projektą, pritarimą (nepritarimą) rengiamo dokumento projektui patvirtindami Kontoroje sisteminiu parašu. Pirkimo organizatorius, įkėlęs galutinę pirkimo dokumentų versiją, Kontoroje sisteminiu parašu patvirtina galutinio pirkimo dokumentų projekto derinimo sekos pabaigą, užregistruoja.

50.  Galutinis pirkimo, kurį pavesta atlikti Komisijai, dokumentų projektas derinamas su pirkimo iniciatoriumi, prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu ir Viešųjų pirkimų skyriaus vedėju, kurie ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų gavimo pateikia savo pastabas ar komentarus (jeigu jų turi), suderina pateiktą galutinį pirkimo dokumentų projektą, pritarimą (nepritarimą) rengiamo dokumento projektui patvirtindami Kontoroje sisteminiu parašu. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas Kontoroje sisteminiu parašu patvirtina galutinių pirkimo dokumentų projekto derinimo sekos pabaigą ir galutinių pirkimo dokumentų projektą su derinusių asmenų pastabomis ir/ar pataisymais užregistruoja. Minėtų asmenų pastabos ar komentarai svarstomi Komisijos posėdžio metu, tvirtinant galutinius pirkimo dokumentus.

51.  Galutinius pirkimo dokumentus tvirtina Komisija. Pirkimų organizatorių parengtus galutinius pirkimo dokumentus pasirašo Pirkimų organizatorius.

52.  Galutiniai pirkimo dokumentai nerengiami (išskyrus Paraišką, techninę specifikaciją),  kai numatomo pirkimo vertė yra mažesnė kaip 1000 Eur be PVM ir vykdoma neskelbiama apklausa.

53.  Sutartis viešajam pirkimui iki 5000 Eur be PVM sudaroma žodžiu, išskyrus atvejus, kai poreikį sudaryti rašytinę viešojo pirkimo sutartį VIPIS nurodo pirkimo iniciatorius.

54.  Komisija ir pirkimų organizatoriai Pirkimų procedūras atlieka Įstatyme, Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše, patvirtintame Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“, šiame Apraše bei pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka.

55.  Pirkimų organizatoriai, atlikę viešojo pirkimo procedūras, užpildo apklausos pažymą, ir teikia ją derinti Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui bei tvirtinti Perkančiosios organizacijos vadovui.

 

VI SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIES SUDARYMAS

 

56Atlikus pirkimo procedūras ir priėmus sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, Komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Komisijos narys, o mažos vertės pirkimų atveju, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu - pirkimų organizatorius, parengia numatomą pasirašyti viešojo pirkimo sutarties projektą pagal pirkimo dokumentuose pateiktą sutarties sąlygų projektą.

57Parengtą galutinį pirkimo sutarties projektą Komisijos sekretorius ar kitas paskirtas Viešojo pirkimo komisijos narys arba pirkimų organizatorius elektroniniu paštu išsiunčia viešojo pirkimo laimėtojui derinti.

58.  Gavęs viešojo pirkimo laimėtojo suderintą pirkimo sutarties projektą, Komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Komisijos narys ar pirkimų organizatorius teikia jį prevencinę pirkimų ir pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę atliekančiam asmeniui ir Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui derinti. Minėti asmenys, gavę viešojo pirkimo sutarties projektą derinti, nedelsdami jį suderina, derinimą patvirtindami Kontoroje sisteminiu parašu.

59Suderinta Komisijos sekretoriaus arba kito paskirto Komisijos nario ar pirkimų organizatoriaus prevencinę pirkimų ir pirkimo sutarčių vykdymo kontrolę atliekančio asmens bei Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjo viešojo pirkimo sutartis:

59.1.    kai ji pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu, teikiama Perkančiosios organizacijos vadovui pasirašyti.  Perkančiosios organizacijos vadovui pasirašius viešojo pirkimo sutartį, ji teikiama pasirašymui viešojo pirkimo laimėtojui. Viešojo pirkimo laimėtojui pasirašius viešojo pirkimo sutartį, ji teikiama Dokumentų valdymo ir bendrųjų reikalų skyriaus atsakingam darbuotojui užregistruoti.

59.2.    kai ji pasirašoma fiziniu parašu, Komisijos sekretoriaus arba kito paskirto Komisijos nario ar pirkimų organizatoriaus, elektroniniu paštu išsiunčiama viešojo pirkimo laimėtojui pasirašyti. Iš viešojo pirkimo laimėtojo gavus pasirašytą viešojo pirkimo sutartį, ji teikiama Perkančiosios organizacijos vadovui pasirašyti. Perkančiosios organizacijos vadovui pasirašius, viešojo pirkimo sutartis teikiama Dokumentų valdymo ir bendrųjų reikalų skyriaus atsakingam darbuotojui užregistruoti.

60.  Komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Komisijos narys ar pirkimų organizatoriaus Aprašo 59.1. punkte nustatyta tvarka pasirašytą bei užregistruotą sutartį ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo užregistravimo dienos išsiunčia viešojo pirkimo laimėtojui elektroniniu paštu. Komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Komisijos narys ar pirkimų organizatoriaus Aprašo 59.2. punkte nustatyta tvarka pasirašytas, antspaudais patvirtintas bei užregistruotas vienas sutarties egzempliorius ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo užregistravimo dienos išsiunčiamas viešojo pirkimo laimėtojui paštu ar kitomis priemonėmis.

61.  Dokumentų valdymo ir bendrųjų reikalų skyriaus atsakingas darbuotojas užregistruotą sutartį per Kontorą pateikia Komisijos sekretoriui arba kitam paskirtam Komisijos nariui ar pirkimų organizatoriui, sutarties administratoriui, už sutarties vykdymą atsakingam asmeniui bei už sutarčių skelbimą atsakingam asmeniui.

62.  Pirkimų organizatorius, gavęs iš pirkimo laimėtojo patvirtinimą, kad jis sutinka sudaryti žodinę sutartį, žodinę sutartį užregistruoja VIPIS ir apie sudarytą žodinę sutartį informuoja pirkimų iniciatorių.

VII SKYRIUS

PIRKIMŲ DOKUMENTAVIMAS

 

63.  Visi su pirkimo procedūromis susiję dokumentai saugomi Įstatymo nustatyta tvarka.

64.  Komisijos sekretorius arba kitas paskirtas Komisijos narys ar pirkimų organizatorius, atlikęs pirkimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikia visus su pirkimu susijusius duomenis ir/ar dokumentus Viešųjų pirkimų skyriaus specialistui, kuris viešuosius pirkimus registruoja Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų žurnale (Aprašo 5 priedas).

65.  Perkančiosios organizacijos vadovo paskirti pirkimų iniciatoriai ir/arba Sutarčių administratoriai, Perkančiosios organizacijos vadovo pavedimu gali gauti visą informaciją apie viešuosius pirkimus Įstatymo ir jų kompetencijos ribose.

 

VIII SKYRIUS

ATASKAITŲ APIE VIEŠUOSIUS PIRKIMUS, SKELBIMŲ APIE PIRKIMO SUTARČIŲ SUDARYMĄ TEIKIMAS, LAIMĖJUSIŲ DALYVIŲ PASIŪLYMŲ IR PIRKIMO SUTARČIŲ BEI JŲ PAKEITIMŲ VIEŠINIMAS

 

66.  Paskirtas Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas arba pirkimų organizatorius teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais rengia ir Viešųjų pirkimų tarnybai teikia:

66.1.  viešųjų pirkimų skelbimus;

66.2.  viešųjų pirkimų procedūrų ataskaitas;

66.3.  kiekvienos įvykdytos ar nutrauktos pirkimo sutarties ataskaitas;

66.4.  skelbimus apie sudarytas ar nesudarytas pirkimo sutartis;

66.5.  viešųjų pirkimų ir pirkimų, nurodytų Įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje, ataskaitą.

67.     Perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu paskirti asmenys teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais viešina raštu sudarytas viešojo pirkimo-pardavimo sutartis bei preliminarias sutartis (toliau - pirkimo sutartis) ir laimėjusių dalyvių pasiūlymus, pirkimo sutarčių pakeitimus (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu), skelbia informaciją apie sudarytas žodines sutartis.

 

IX SKYRIUS

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VERTINIMAS

 

68. Atlikus viešąjį pirkimą, pirkimų iniciatorius per 5 darbo dienas užpildo viešojo pirkimo vertinimo anketą (Aprašo 6 priedas) ir ją pateikia Perkančiosios organizacijos vadovui per Kontorą.

 

part_cbea868e15ef4a6ab6838b7e0c83b2d3_end


 

Utenos rajono savivaldybės administracijos

viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

PARAIŠKOS PILDYMO IR DERINIMO PER VIPIS SCHEMA

Pirkimo iniciatorius

 

Rengia ir teikia kuruojamos srities pirkimo Paraišką, prieš tai atlikęs rinkos tyrimus bei užpildęs Rinkos tyrimo pažymą.

 

Paraiškoje nurodo pirkimo informaciją:

 

·    pirkimo pavadinimą;

·    ar skirstoma į dalis;

·    vertė be PVM/ su PVM EUR;

·    PVM tarifas;

·    pasiūlymo vertinimas;

·    planuojama sutarties trukmė (mėn.);

·    už sutarties administravimą atsakingas asmuo;

·    už sutarties vykdymą atsakingas asmuo;

·    papildoma informacija

Nurodo papildomą informaciją:

 

·    ar pirkimas turi būti vykdomas per CVP IS;

·    ar pirkti iš CPO katalogo;

·    nepirkimo iš CPO katalogo priežastis;

·    ar inicijuojamas pirkimas patenka į Įstatymo išimtis;

·    ar vidaus sandoris;

·    ar pirkimas bus finansuojamas iš ES lėšų

·    ES projekto pavadinimas ir nr.;

·    ar rezervuotas pirkimas;

·    aplinkosauginius reikalavimus;

·    teikėjų sąrašą (jei taikoma);

·    kvalifikacinius reikalavimus (jei taikoma);

·    sutarties sąlygas;

·    techninę specifikaciją ir kitą reikalingą informaciją (prisegant skiltyje „failai“).

Pateikdamas Paraišką Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui, patvirtina, kad:

 

·    Paraiškoje nurodė visas perkamo objekto funkcines, kokybės ir kitas savybes, kurias turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai;

·    tiekėjui keliami kvalifikaciniai reikalavimai yra susiję su pirkimo objektu, proporcingi pirkimo objektui, tikslūs, aiškūs ir objektyviai patikrinami;

·    Paraiškoje nurodytam pirkimo objektui yra lėšų.

 

Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas

 

·    Susipažįsta su teikiama informacija bei paveda vykdyti (nukreipia) inicijuotą pirkimą konkrečiam Viešųjų pirkimų skyriaus specialistui (Komisijos nariui), pirkimų organizatoriui (vykdytojui).

 

Vykdytojas

 

(Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas ar pirkimų organizatorius)

 

 

·              per 5 darbo dienas nuo pavedimo vykdyti viešąjį pirkimą gavimo dienos, patikrina pirkimų iniciatoriaus pateiktus pirminius pirkimo dokumentus;

·              nustatęs, kad pirminiai pirkimo dokumentai pateikti ne Aprašo 37 punkte nustatyta tvarka, pirminiuose pirkimo dokumentuose nenurodyta arba nurodyta neišsami ir/ar Įstatymo reikalavimų neatitinkanti informacija/duomenys apie pirkimo objektą, kvalifikacijos reikalavimus, ir/ar kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartus, viešojo pirkimo sutarties būtinąsias sąlygas ir kt., juos atmeta arba esant smulkiems netikslumams koreguoja.

 

Pirkimo iniciatorius (jei dokumentai atmesti)

 

·              Pirkimų iniciatorius atmestus ar pagal pastabas koreguotinus pirminius pirkimo dokumentus pataiso ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų atmetimo ar prašymo patikslinti gavimo dienos pateikia Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui.

 

Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas

 

·    susipažįsta su teikiama informacija bei nukreipia vykdytojui.

 

Vykdytojas

(Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas ar pirkimų organizatorius)

 

·    parengęs galutinius pirkimo dokumentus, teikia Paraišką Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjui.

 

Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas

 

·    patikrinęs vykdytojo pateiktą Paraišką, teikia pirkimo iniciatoriui.

Pateikdamas Paraišką pirkimo iniciatoriui, patvirtina, kad:

 

·    Paraiškoje nurodytas pirkimo objektas yra įtrauktas Planą;

·    pagal pirkimo vertę ir BVPŽ kodą pasirinktas tinkamas pirkimo ir pasiūlymų vertinimo būdas;

·    techninė specifikacija parengta pagal Viešųjų pirkimų statymo 37 straipsnio nuostatas, o Paraiškoje nurodyti kvalifikaciniai reikalavimai, keliami tiekėjui, yra nustatyti pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. 1 S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

 

Pirkimo iniciatorius

 

·    patikrinęs vykdytojo pateiktą Paraišką, teikia Perkančiosios organizacijos vadovui.

Pateikdamas Paraišką Perkančiosios organizacijos vadovui, patvirtina, kad:

 

·    Paraiškoje teisingai nurodytos visos perkamo objekto funkcinės, kokybės ir kitos savybės, kurias turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai;

·    teisingai nustatyti tiekėjui keliami kvalifikaciniai reikalavimai, yra susiję su pirkimo objektu, proporcingi pirkimo objektui, tikslūs, aiškūs ir objektyviai patikrinami;

·    teisingai suformuluotos sutarties sąlygos;

·    Paraiškoje nurodytam pirkimo objektui yra lėšų.

 

Perkančiosios organizacijos vadovas

 

·    Patvirtina suderintą Paraišką.

 

_________________________

part_879c52acee304862ad17a62e574c1b4e_end


 

Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo

2 priedas

 

/įrašyti metus/ M. UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUMATOMŲ VYKDYTI  PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAS

 

 

part_e8bb4ae9d26d430ab8729970686a5612_end


 

Utenos rajono savivaldybės administracijos

viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo   tvarkos aprašo

3 priedas

 

RINKOS TYRIMO PAŽYMA

Data

 

(Pasirinkimai žymimi X)

 

Pirkimo pavadinimas:

 

Pirkimo objekto apibūdinimas (prekių, paslaugų ar darbų techniniai, funkciniai bei kokybės reikalavimai):

 

Rinkos tyrimas:

Prašymų pateikti pasiūlymus rinkos tyrimui išsiuntimo tiekėjams data:

 

Tiekėjai apklausti:

 

Raštu ð

 

El. paštu ð

Telefonu ð

Kita (pažymėti) ________________ ð

 

(Prekybos vietoje, internete ir tt.)

 

Pirkimo objekto dalies

Nr.

Apklausti tiekėjai

Suma,

EUR be PVM

PVM tarifas

 

Suma,

EUR su PVM[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išvados (įskaitant informaciją, kaip atsižvelgus į rinkos tyrimo metu gautus pasiūlymus yra nustatoma maksimali planuojamos sudaryti sutarties vertė, nurodyta paraiškoje)

 

 

PRIDEDAMA.[2]

 

Rinkos tyrimą atlikusio asmens pareigų pavadinimas

 

 

 

 

 

(Data, parašas)

 

 

 

 

(Vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

part_cff5596c5339484e944f5c9f15138b22_end


 

Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo

4 priedas

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS skyrius/seniūnija PLANUOJAMŲ VYKDYTI  VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ SĄRAŠAS (POREIKIS)

 

 

Eil. Nr.

Skyrius/

seniūnija

Pirkimo pavadinimas

BVPŽ kodas ir pavadinimas

Numatoma pirkimo apimtis

(kiekis)

Matavimo vienetas

(vnt., kg., km. ir t.t.

Numatoma prekių teikimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo trukmė

(nurodyti mėnesiais)

Ar tai vidaus sandoris?

Ar tai rezervuotas pirkimas?

Ar taikoma Įstatymo 6 str. nustatytos išimtys?

Ar pirkimas bus atliekamas naudojantis CPO katalogu?

Numatoma pirkimo objekto vertė be PVM (EUR)/su PVM (EUR),

PVM tarifas

Pirkimo inicijavimo data

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

part_42d040f86d0c41f9b85c42074c8ac1cb_end


 

Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

/įrašyti metus/  UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ŽURNALAS

 

 

 

 

part_cb47d22490814634b79d717d69551b1f_end


 

Utenos rajono savivaldybės administracijos

viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo

tvarkos aprašo

6 priedas

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

VIEŠOJO PIRKIMO VERTINIMO

ANKETA

 

202__ m. _________ __ d. Nr. __

Utena

 

 

Viešojo pirkimo pavadinimas: ___________________________________

Paraiškos užduoties Nr. ______

 

1.    Kaip vertinate šio viešojo pirkimo organizavimą, balais (pažymėkite atitinkamą skiltį):

netenkina

1

2

3

4

5

tenkina

Prašome pakomentuoti savo atsakymą, jei manytumėte, kad tai tikslinga:

________________________________________________________________________________

2.    Ar paraiška užduotis su pirminiais pirkimo dokumentais Viešųjų pirkimų skyriui buvo pateikta laiku -  laikantis Utenos rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 33* punkte ir viešųjų pirkimų plane (toliau – Planas) nustatytų inicijavimo terminų, įvertinkite balais:

Vėluojant daugiau kaip 30 k. d.

Vėluojant

11-30 k. d.

Vėluojant 4-10 k. d.

Daugiau nei 15 k.d. anksčiau

Laiku (numatytu Plane arba 1-15 k. d. anksčiau)

1

2

3

4

5

Nurodykite priežastis:

________________________________________________________________________________

3.    Ar Viešųjų pirkimų skyriuje paraiška užduotis su pirminiais pirkimo dokumentais buvo peržiūrėta, pastabos pateiktos laiku – laikantis Aprašo 37** punkte nustatyto termino ne vėliau kaip per 5 d. d., įvertinkite balais:

Vėluojant daugiau kaip 30 d. d.

Vėluojant

10-30 d. d.

Vėluojant 4-10 d. d.

Vėluojant iki 3 d. d.

Laiku

1

2

3

4

5

Prašome pakomentuoti savo atsakymą, jei manytumėte, kad tai tikslinga:

________________________________________________________________________________

4.    Ar pirkimo procedūros buvo pradėtos per Aprašo 33* punkte numatytus terminus nuo paraiškos užduoties ir pirminių pirkimo dokumentų pateikimo Viešųjų pirkimų skyriui:

Vėluojant daugiau kaip 20 k. d.

Vėluojant

11-20 k. d.

Vėluojant 4-10 k. d.

Vėluojant iki 3 k. d.

Laiku

1

2

3

4

5

Prašome pakomentuoti savo atsakymą, jei manytumėte, kad tai tikslinga:

________________________________________________________________________________

5.    Bendras viešojo pirkimo įvertinimas balais (1+2+3+4):4 , nurodant dešimtąsias dalis:

___,___

 

6.   Jūsų pastabos ir pasiūlymai, susiję su viešųjų pirkimų organizavimu ir vykdymu:

________________________________________________________________________________

 

Anketą užpildė:

____________________________ __________ __________________

(Pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)

202__ m. _______________ ____ d.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* 33 p. Pirminiai pirkimo dokumentai Aprašo nustatyta tvarka turi būti pateikti ne vėliau kaip prieš: 33.1. 60 kalendorinių dienų iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad bus atliekamas tarptautinės vertės pirkimas; 33.2. 45 kalendorines dienas iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad bus atliekamas supaprastintas  pirkimas; 33.3. 20 kalendorinių dienų (kai nereikalinga rengti viešojo pirkimo sutarties projekto) arba 45 kalendorines dienas (kai reikalinga rengti viešojo pirkimo sutarties projektą) iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad bus atliekamas mažos vertės pirkimas; 33.4. 15 kalendorinių dienų iki planuojamo pirkimo pradžios, kai numatoma, kad pirkimas bus atliekamas per centrinę perkančiąją organizaciją (CPO) ar iš jos.

 

** – 37 p. Viešųjų pirkimų skyriaus specialistas ar pirkimų organizatorius, rengiantis galutinius pirkimo dokumentus, per 5 darbo dienas nuo pavedimo vykdyti viešąjį pirkimą gavimo dienos, patikrina pirkimų iniciatoriaus pateiktus pirminius pirkimo dokumentus. Nustatęs, kad pirminiai pirkimo dokumentai pateikti ne Apraše nustatyta tvarka, pirminiuose pirkimo dokumentuose nenurodyta arba nurodyta neišsami ir/ar Įstatymo reikalavimų neatitinkanti informacija/duomenys apie pirkimo objektą, kvalifikacijos reikalavimus, ir/ar kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartus, viešojo pirkimo sutarties būtinąsias sąlygas ir kt., turi teisę juos atmesti arba koreguoti.

part_c5bf20ef92104ceb9866a37dd299f187_end



[1] Pridedamas atskiras priedas su nurodytais įkainiais, jei vieno tiekėjo buvo paprašyta pateikti ne bendrą kainą, o keletą įkainių. Jeigu planuojamos sudaryti sutarties kainodara yra fiksuoto įkainio arba fiksuoto įkainio su peržiūra, privaloma Rinkos tyrimo pažymoje nurodyti įkainius.

[2] Pridedami apklaustų tiekėjų pasiūlymai, kiti reikalingi dokumentai, lentelės.