VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR LAIKINO APGYVENDINIMO ORGANIZAVIMO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. gruodžio 9 d. Nr. 30-2813/20
Vilnius
Siekdamas tinkamai įgyvendinti Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1502 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatas,
t v i r t i n u Gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo organizavimo Vilniaus miesto savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. gruodžio 9 d.
įsakymu Nr. 30-2813/20
GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR LAIKINO APGYVENDINIMO ORGANIZAVIMO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo organizavimo Vilniaus miesto savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo organizavimo Vilniaus miesto savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) tvarką, gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo procese dalyvaujančius subjektus, jų teises ir pareigas gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo organizavimo metu.
II. SPRENDIMO DĖL GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR LAIKINO APGYVENDIMO PRIĖMIMAS
3. Gyventojų evakavimas vykdomas:
3.1. Savivaldybės teritorijos ribose – Savivaldybės teritorijoje įvykusių įvykių, ekstremaliųjų įvykių, gresiančių ar susidariusių ekstremaliųjų situacijų atvejais;
3.2. iš Savivaldybės į kitas savivaldybes – Savivaldybėje įvedus karo padėtį arba valstybės lygio ekstremaliosios situacijos atveju;
4. Avarijos Astravo atominėje elektrinėje (toliau – Astravo AE) atveju prireikus Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu gali būti vykdomas Savivaldybės gyventojų laikinas perkėlimas.
5. Sprendimą dėl gyventojų evakavimo (laikino perkėlimo) priima:
5.1. ūkio subjekto, kitos įstaigos vadovas – kai kyla arba gali kilti grėsmė ūkio subjekto, kitos įstaigos darbuotojų ir (arba) lankytojų gyvybei ar sveikatai;
5.3. Savivaldybės administracijos direktorius, kai:
6. Evakuoti gyventojai Savivaldybėje apgyvendinami:
6.2. Savivaldybėje esančiose kitose žmonių apgyvendinimui pritaikytose patalpose, dėl kurių panaudojimo laikinam evakuotų žmonių apgyvendinimui Savivaldybė su jų savininkais ar valdytojais turi sudariusi sutartis, tarpusavio pagalbos susitarimus ar tarpusavio pagalbos planus;
III. EVAKAVIMO IR LAIKINO APGYVENDIMO ORGANIZAVIMO METU VEIKIANTYS SUBJEKTAI IR JŲ FUNKCIJOS
7. Evakavimo (laikino perkėlimo) ir (ar) laikino apgyvendinimo Savivaldybės teritorijoje ar už jos ribų organizavimo atveju Savivaldybėje pagal poreikį aktyvuojami:
7.1. Vilniaus miesto savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisija (toliau – Komisija), kai nėra aktyvuojamas Vilniaus miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras (toliau – Centras);
8. Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o adresų korespondencijai ir telefono numerių sąrašą bei Komisijos narių sušaukimo schemą – Savivaldybės administracijos Civilinės saugos skyriaus vedėjas.
9. Komisija organizuodama gyventojų evakavimą (laikiną perkėlimą) ir (ar) laikiną apgyvendinimą vykdo šias funkcijas:
9.2. pagal poreikį aktyvuoja tvarkos aprašo 7.3–7.7 papunkčiuose nurodytus subjektus ir koordinuoja jų veiklą;
9.3. telkia evakavimui (laikinam perkėlimui) arba laikinam apgyvendinimui būtinus materialinius ir žmogiškuosius išteklius;
9.4. organizuoja ir koordinuoja Savivaldybei pavaldžių socialinių globos įstaigų ir kitoms socialiai jautrioms grupėms priskiriamų gyventojų evakuaciją;
9.6. esant poreikiui, organizuoja evakuojamų (laikinai perkeliamų) ir (ar) laikinai apgyvendinamų gyventojų maitinimą, aprūpinimą geriamu vandeniu, medikamentais ir kitomis būtinomis priemonėmis;
9.7. renka ir apibendrina informaciją apie evakavimo metu kylančias problemas bei perduoda už jų sprendimą atsakingiems asmenims;
9.8. keičiasi informacija su kitais ekstremaliosios situacijos metu aktyvuotais civilinės saugos sistemos subjektais;
9.10. organizuojama paramos teikimą nukentėjusiems ir (arba) evakuotiems, ir (arba) laikinai apgyvendintiems asmenims;
10. Gyventojų perspėjimą ir informavimą apie planuojamą ir vykdomą evakavimą vykdo Civilinės saugos skyriaus darbuotojas šio skyriaus vedėjo sprendimu paskirtas atsakingu už gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos aktyvavimą ir priežiūros organizavimą (jei nėra aktyvuotas Centras) arba Centras (kai yra aktyvuotas Centras).
11. Ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos grėsmės atveju kilus poreikiui evakuoti ir (ar) laikinai apgyvendinti evakuotus gyventojus, asmuo, atsakingas už informacijos priėmimą ir teikimą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – atsakingas asmuo), kreipiasi į Komisijos pirmininką siūlydamas aktyvuoti Komisiją. Sprendimą dėl Komisijos aktyvavimo priima Komisijos pirmininkas. Esant paskelbtai ekstremaliajai situacijai ar jos skelbimo metu sprendimą dėl Komisijos ar Centro aktyvavimo Vilniaus miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos siūlymu priima Savivaldybės administracijos direktorius.
12. Kai ekstremaliojo įvykio, ekstremaliosios situacijos metu aktyvuojamas Centras, Centras pilna apimti perima visas Komisijai tvarkos aprašo 9 punkte numatytas funkcijas. Šiuo atveju Komisija nėra aktyvuojama.
13. Tvarkos aprašo 7.3–7.7 papunkčiuose nurodyti subjektai aktyvuojami atsižvelgiant į susidariusios situacijos pobūdį:
13.1. tvarkos aprašo 3.1 papunktyje numatytu atveju gali būti aktyvuojami tvarkos aprašo 6 punkte, 7.3, 7.5 ir 7.7 papunkčiuose nurodyti subjektai;
13.2. tvarkos aprašo 3.2 papunktyje numatytu atveju gali būti aktyvuojami tvarkos aprašo 7.3, 7.4 ir 7.7 papunkčiuose nurodyti subjektai;
13.3. tvarkos aprašo 3.3 papunktyje numatytu atveju aktyvuojami 6 punkte, 7.4, 7.5 ir 7.7 papunkčiuose nurodyti subjektai;
14. Gyventojų surinkimo, tarpinių gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktų struktūrą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
15. Gyventojų surinkimo, tarpinių gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktų nariai skiriami institucijų, kurias jie atstovauja, vadovų arba jų įgaliotų asmenų sprendimu įvykus ekstremaliajam įvykiui, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai. Skirtingų ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais į gyventojų surinkimo, tarpinių gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktų sudėtį gali įeiti skirtingi asmenys.
16. Gyventojų surinkimo punktuose vykdomos šios funkcijos:
16.5. gyventojų aprūpinimas būtinomis priemonėmis (maistu, geriamu vandeniu, medikamentais ir kitomis būtinomis priemonėmis);
17. Tarpiniuose gyventojų evakavimo punktuose vykdomos šios funkcijos:
17.3. gyventojų, civilinės saugos sistemos pajėgų, naminių gyvūnų ir evakavimo vykdymui būtinų materialinių išteklių sanitarinis švarinimas;
17.4. radioaktyviosiomis medžiagomis užteršto vandens surinkimas, saugojimas ir perdavimas radioaktyviųjų atliekų tvarkytojui;
18. Gyventojų priėmimo punktuose vykdomos šios funkcijos:
19. Tvarkos aprašo 6.1–6.3 papunkčiuose įvardintuose subjektuose vykdomos šios funkcijos:
19.1. evakuotų gyventojų apgyvendinimas, jų aprūpinimas maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais ir kitomis būtinomis priemonėmis;
19.3. ryšio priemonių evakuotiems asmenims suteikimas jų ryšiui su atskirai nuo jų esančiais šeimos nariais ar kitais artimais asmenimis palaikyti;
20. Organizuojant evakuotų asmenų apgyvendinimą tvarkos aprašo 6.1 papunktyje įvardintuose statiniuose, atsižvelgiant į kolektyvinės apsaugos statinio galimybes, įgyvendinamos Kolektyvinės apsaugos statinio paruošimo evakuotiems gyventojams apsaugoti rekomendacijų, patvirtintų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1-406 „Dėl Kolektyvinės apsaugos statinio paruošimo evakuotiems gyventojams apsaugoti rekomendacijų patvirtinimo“, nuostatos.
21. Tvarkos aprašo 6.1–6.3, 7.7 papunkčiuose įvardintus subjektus aktyvuoti turi teisę:
22. Tvarkos aprašo 7.3–7.5 papunkčiuose įvardintus subjektus aktyvuoti turi teisę:
23. Aktyvuojant tvarkos aprašo 6.1–6.3, 7.3–7.5,7.7 papunkčiuose įvardintus subjektus pateikiama ši informacija:
23.2. data ir laikas, kada subjektas, į kurį kreipiamasi, turi pradėti vykdyti jam organizuojamo evakavimo ir (ar) laikino apgyvendinimo atveju numatytas funkcijas;
IV. PASIRENGIMAS VYKDYTI GYVENTOJŲ EVAKAVIMĄ (LAIKINĄ PERKĖLIMĄ) IR VEIKSMAI JO METU
24. Savivaldybei pavaldžių ūkio subjektų ir kitų įstaigų pasirengimo gyventojų evakavimui (laikinam perkėlimui) priemones sudaro:
24.1. kitų įstaigų, kurių teisės aktai neįpareigoja rengti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų, veiksmų kilus gaisrui planai;
24.2. ūkio subjektų ir kitų įstaigų ekstremaliųjų situacijų valdymo planai, kuriuose numatyta:
24.2.3. alternatyvi darbo vieta, kurioje būtų užtikrinamas nepertraukiamas ūkio subjektui ar kitai įstaigai priskirtų funkcijų vykdymas;
24.3. sutartys, tarpusavio pagalbos susitarimai, tarpusavio pagalbos planai ar kiti bendradarbiavimo santykius įtvirtinantys dokumentai dėl aprūpinimo patalpomis alternatyvioms darbo vietoms įrengti, išteklių patelkimo, paslaugų suteikimo įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais.
25. Kolektyvinės apsaugos statinių valdytojų pasirengimo evakuotų gyventojų laikino apgyvendinimo organizavimui priemones sudaro:
25.1. evakuotų gyventojų ir jų naminių gyvūnų laikino apgyvendinimo organizavimo tvarkos konkrečiame kolektyvinės apsaugos statinyje nustatymas;
25.2. pasirengimas pritaikyti patalpas evakuotų gyventojų ir jų naminių gyvūnų kolektyvinei apsaugai organizuoti;
25.3. atsakingų asmenų paskyrimas ir jų apmokymas vykdyti jiems priskirtas funkcijas evakavimo ir laikino apgyvendinimo organizavimo metu;
25.4. materialinių išteklių poreikio identifikavimas ir informacijos apie nustatytą poreikį teikimas Savivaldybės administracijai;
25.5. sutarčių su fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis sudarymas dėl laikinai apgyvendintų asmenų maitinimo, sanitarinių sąlygų užtikrinimo ir komunalinių paslaugų teikimo;
26. Kitų įstaigų, kurių patalpose Savivaldybės administracija yra numačiusi, esant poreikiui, įkurti gyventojų surinkimo ir (ar) gyventojų priėmimo punktus, pasirengimo gyventojų evakavimui (laikinam perkėlimui) priemones sudaro:
26.2. gyventojų surinkimo ir (arba) gyventojų priėmimo punkto darbo organizavimo konkrečiame punkte tvarkos nustatymas;
26.3. atsakingų asmenų paskyrimas ir jų apmokymas vykdyti jiems priskirtas funkcijas evakavimo ir laikino apgyvendinimo organizavimo metu;
26.4. materialinių išteklių poreikio identifikavimas ir informacijos apie nustatytą poreikį teikimas Savivaldybės administracijai;
27. Savivaldybės administracijos pasirengimo gyventojų evakavimui priemones sudaro:
27.1. vietų, kuriose planuojama įkurti gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo punktus, gyventojų priėmimo punktus ir kolektyvinės apsaugos statinius numatymas;
27.2. civilinės saugos sistemos pajėgų išdėstymo tarpiniuose gyventojų evakavimo punktuose planų sudarymas;
27.3. sutarčių, tarpusavio pagalbos susitarimų, tarpusavio pagalbos planų dėl civilinės saugos sistemos pajėgų dalyvavimo vykdant gyventojų surinkimo, tarpiniams gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktams, taip pat kolektyvinės apsaugos statiniams numatytas funkcijas sudarymas;
27.4. materialinių išteklių, būtinų organizuojant evakavimą (laikiną perkėlimą) ir laikiną apgyvendinimą, poreikio nustatytas ir jų rezervo sudarymas;
27.5. eismo organizavimo ir viešosios tvarkos užtikrinimo tvarkos aprašo 4 punkte numatytu atveju plano sudarymas;
27.6. sutarčių su fiziniais ir (arba) juridiniais asmenims dėl jiems priklausančio nekilnojamojo turto panaudojimo tvarkos aprašo 4 punkte numatytu atveju sudarymas;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Materialiniai ištekliai, būtini gyventojų surinkimo ir priėmimo punktų, taip pat kolektyvinės apsaugos statinių veiklai užtikrinti, kaupiami Savivaldybės biudžeto lėšomis.